Kortom: volgens deze burgemeester is het hebben van weinig ervaring met het uitbaten van een horecazaak reden voor vernielingen en bedreigingen. Dat logica ver te zoeken is bij burgemeester Fons Jacobs is in de regio al langer bekend; een paar jaar geleden werden marktkoopmannen bij het opbouwen van hun kramen in de vroege zaterdagochtend geteisterd door losgeslagen uitgaanspubliek (misschien nu ook nog wel), volgens de burgemeester moesten de marktkoopmannen hun kramen maar later opbouwen.quote:HELMOND - De houdster van een cafetaria aan de 3e Haagstraat in Helmond vindt dat burgemeester Jacobs haar ten onrechte medeverantwoordelijk acht voor bedreigingen door een groep jongeren.
Dat is de strekking van een brief, die zij aan alle raadsleden heeft gestuurd. De snackbarhoudster reageert daarmee op een brief van Jacobs, waarin hij stelt dat 'het vervelende gedrag van de jongeren ook veroorzaakt wordt door het feit dat u weinig ervaring heeft met het uitbaten van zo'n zaak'.
De cafetariahoudster stelt dat de hele wijk overlast ondervindt van deze - voornamelijk Marokkaanse - jongeren. De vrouw, die herhaaldelijk aangifte heeft gedaan van vernieling en mishandeling, bestrijdt dat zij onervaren is. Zij heeft woensdag een gesprek met de Helmondse burgemeester. Beiden voelen voor een gebiedsverbod.
Tsja, dat krijg je als je blijft volhouden dat onaangepast gedrag een reden moet hebben buiten de afwezigheid van een opvoeding. Of er zijn geen hangplekken, of er wordt niets gedaan voor die jongens, of ze ondervinden wat voor discriminatie dan ook, of je bent als ondernemer niet ervaren genoeg...quote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:09 schreef Demarest het volgende:
Zojuist viel op www.ed.nl (nieuwssite voor Zuidoost-Brabant) mijn oog op het volgende nieuwsbericht:
[..]
Kortom: volgens deze burgemeester is het hebben van weinig ervaring met het uitbaten van een horecazaak reden voor vernielingen en bedreigingen. Dat logica ver te zoeken is bij burgemeester Fons Jacobs is in de regio al langer bekend; een paar jaar geleden werden marktkoopmannen bij het opbouwen van hun kramen in de vroege zaterdagochtend geteisterd door losgeslagen uitgaanspubliek (misschien nu ook nog wel), volgens de burgemeester moesten de marktkoopmannen hun kramen maar later opbouwen.
Niet zozeer, maar een 4 jarige opleiding in het oplossen van internationale conflicten alsmede gijzelingen is toch wel het minste wat je mag verwachten van de uitbater van "Friet van Piet"..quote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:26 schreef aroundtheworld het volgende:
ja, in de functie omschrijving van snackbar uitbater staat ook dat je ervaring moet hebben als anti-terreureenheid
Dat lijkt mij ook vrij logisch. Als je midden tussen het uitgaanspubliek je kraam gaat opbouwen dan weet je dat dronken mensen in de weg gaan lopen. Maar dan moet de gemeente natuurlijk weer politiemensen ter beschikking stellen op kosten van de belastingbetaler om te zorgen dat die marktkooplui lekker vroeg kunnen beginnen? Eigen verantwoordelijkheid mensen, de politie is er niet om de logistiek van ondernemers helemaal perfect te krijgen, daar moeten ze zelf voor zorgen.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:09 schreef Demarest het volgende:
Zojuist viel op www.ed.nl (nieuwssite voor Zuidoost-Brabant) mijn oog op het volgende nieuwsbericht:
[..]
Kortom: volgens deze burgemeester is het hebben van weinig ervaring met het uitbaten van een horecazaak reden voor vernielingen en bedreigingen. Dat logica ver te zoeken is bij burgemeester Fons Jacobs is in de regio al langer bekend; een paar jaar geleden werden marktkoopmannen bij het opbouwen van hun kramen in de vroege zaterdagochtend geteisterd door losgeslagen uitgaanspubliek (misschien nu ook nog wel), volgens de burgemeester moesten de marktkoopmannen hun kramen maar later opbouwen.
donder toch op man.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook vrij logisch. Als je midden tussen het uitgaanspubliek je kraam gaat opbouwen dan weet je dat dronken mensen in de weg gaan lopen. Maar dan moet de gemeente natuurlijk weer politiemensen ter beschikking stellen op kosten van de belastingbetaler om te zorgen dat die marktkooplui lekker vroeg kunnen beginnen? Eigen verantwoordelijkheid mensen, de politie is er niet om de logistiek van ondernemers helemaal perfect te krijgen, daar moeten ze zelf voor zorgen.
Hij relativeert al het Marokkanengeweld dus trek je er niks van aanquote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:57 schreef aroundtheworld het volgende:
[..]
donder toch op man.
ik en vrienden worden nooit baldadig als we gedronken hebben en ik zie hier op donderdagnacht met hoofdzakelijk studenten geen problemen.
je hoort gewoon andere mensen met rust te laten, zeker hardwerkende ondernemers.
als je dan een held bent ga de politie irriteren ...
Lief dagboek...quote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:57 schreef aroundtheworld het volgende:
donder toch op man.
ik en vrienden worden nooit baldadig als we gedronken hebben en ik zie hier op donderdagnacht met hoofdzakelijk studenten geen problemen.
Ja, eigenlijk wel. Maar dronken mensen kunnen nou eenmaal lastig zijn, dan moet je als ondernemer kiezen wat handig is om wanneer te doen. De politie is er niet om ten koste van veel kosten te zorgen dat ondernemers geen rekening meer hoeven houden met dat soort dingen.quote:je hoort gewoon andere mensen met rust te laten, zeker hardwerkende ondernemers.
als je dan een held bent ga de politie irriteren ...
Dus omdat je van te voren weet dat er dronken lui rondlopen, moet je maar accepteren dat er bedreigingen worden geuit? Daar mag je dan niet over klagen of de politie om hulp vragen?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Lief dagboek...
[..]
Ja, eigenlijk wel. Maar dronken mensen kunnen nou eenmaal lastig zijn, dan moet je als ondernemer kiezen wat handig is om wanneer te doen. De politie is er niet om ten koste van veel kosten te zorgen dat ondernemers geen rekening meer hoeven houden met dat soort dingen.
Dat mag dan wel zo zijn,maar dat maakt de cafetaria houdster nog niet medeverantwoordelijkquote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk wel. Maar dronken mensen kunnen nou eenmaal lastig zijn, dan moet je als ondernemer kiezen wat handig is om wanneer te doen. De politie is er niet om ten koste van veel kosten te zorgen dat ondernemers geen rekening meer hoeven houden met dat soort dingen.
Bovendien lees ik in OP niet dat de jongens dronken waren (kijk ik er overheen?). Tevens wordt er gesteld dat het Marokkanen zijn, en dan denk ik Moslim, en dus geen alcohol.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:28 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Dat mag dan wel zo zijn,maar dat maakt de cafetaria houdster nog niet medeverantwoordelijk
Ach kom toch, de meeste moslimjongeren hier in Nederland zijn gelegenheid moslims. De straatterroristen van Marokkaanse afkomst zijn het label moslim niet eens waard in mijn ogen.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Bovendien lees ik in OP niet dat de jongens dronken waren (kijk ik er overheen?). Tevens wordt er gesteld dat het Marokkanen zijn, en dan denk ik Moslim, en dus geen alcohol.
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Bovendien lees ik in OP niet dat de jongens dronken waren (kijk ik er overheen?). Tevens wordt er gesteld dat het Marokkanen zijn, en dan denk ik Moslim, en dus geen alcohol.
Zaltbommelquote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:26 schreef BansheeBoy het volgende:
Helmond, Den Bosch, Culemborg, Roosendaal.²
Dat zal echt wel meevallen.quote:
Net of dronken Nederlanders niet voor overlast zorgenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:16 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Weet je hoeveel Mocro's er drinken?
Ik ken er genoeg, en ook tijdens ramadan.quote:
Dat staat in de OP, dat het Marokkanen betreft. Das niet iets wat hier erbij verzonnen wordt...maar of er alcohol in het spel is, dat kan ik zo niet beoordelen.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Net of dronken Nederlanders niet voor overlast zorgenKijk, je mag het beestje best bij zn naam noemen maar om nou werkelijk elk willekeurig incident in verband te brengen met Marokkanen is wat overdreven.
Ik geloof je, maar dat is in de kringen waarin jij je begeeft. Ik ben zelf Marokkaan en ik kan je vertellen dat het overgrote deel niets moet hebben van alcohol/drugs/sex(buiten het huwelijk).quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:08 schreef Hathor het volgende:
Ik ken er genoeg, en ook tijdens ramadan.
Nee het zijn geen kringen waarin ik me begeef, het is de omgeving waarin ik woon. Ik zie Marokkanen alcohol kopen in de supermarkt, bij mij in het appartementgebouw zie ik er soms een biertje op de ballustrade drinken als het weer het toestaat, en zo zijn er wel meer dingen waaruit ik opmaak dat Marokkanen, moslim of niet, het niet zo heel erg nauw nemen met de regels van de islam. Mijn buurman is nog wel het leukste voorbeeld, die stond tijdens de ramadan op het balkon stiekem een biertje te drinken, en toen hij zag dat ik vlakbij stond deed ie zoiets van "shhht"quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:13 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik geloof je, maar dat is in de kringen waarin jij je begeeft. Ik ben zelf Marokkaan en ik kan je vertellen dat het overgrote deel niets moet hebben van alcohol/drugs/sex(buiten het huwelijk).²
Gia hoe zat dat nu in Helmond met de markt? Zijn de koopmannen niet verplicht om op een bepaalde tijd hun kraam opgebouwd en gevuld te hebben? Ook dat ze de kraam pas tegen 3 of 4 uur mogen afbreken? Ik herinner me er iets van dat een kennis me dit vertelde. Daar hebben de ondernemers nog zo tegen geprotesteerd.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Lief dagboek...
[..]
quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee het zijn geen kringen waarin ik me begeef, het is de omgeving waarin ik woon. Ik zie Marokkanen alcohol kopen in de supermarkt, bij mij in het appartementgebouw zie ik er soms een biertje op de ballustrade drinken als het weer het toestaat, en zo zijn er wel meer dingen waaruit ik opmaak dat Marokkanen, moslim of niet, het niet zo heel erg nauw nemen met de regels van de islam. Mijn buurman is nog wel het leukste voorbeeld, die stond tijdens de ramadan op het balkon stiekem een biertje te drinken, en toen hij zag dat ik vlakbij stond deed ie zoiets van "shhht"Overigens is dat geen Marokkaan maar een Aghaan, maar evenoed een moslim dus.
dat bedoel ik dus. een paar generaties geleden zullen de christenen ook wel meer volgens de bijbel hebben geleefd, maar tegenwoordig ken ik alleen maar mensen die daar gewoon dikke vette maling aan hebben. volgens mij slijt dat er bij de moslims ook wel af na verloop van tijd.quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:27 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja daar herken ik zeker wel een hele boel dingen in ..
ik werk zelf met een moslim ..
van de week zaten wij met een paar collega's lekker een balletje te eten met mayo
Komt die Moslim binnen zegt hij: Wou dat ik even 4 min geen moslim was dan had ik ook even mee gegeten van jullie bal( nog een half om half gehaktbal )
En ook 2 jaar geleden gewoon roken tijdens de ramadan![]()
Ja volgens hem hoeft hij zich er niet aan te houden omdat hij medicatie gebruikt maar afgelopen jaar wel een maand vrij geweest omdat hij het niet kon aan zien dat wij eten ...
Hoelang bestaat de Koran danquote:Op woensdag 27 januari 2010 00:34 schreef Hathor het volgende:
[..]
dat bedoel ik dus. een paar generaties geleden zullen de christenen ook wel meer volgens de bijbel hebben geleefd
niet zo lang als de bijbel in ieder geval.quote:
Is dat zo ?quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:48 schreef Hathor het volgende:
[..]
niet zo lang als de bijbel in ieder geval.
Klopt de zaterdagmarkt moet nu de hele zaterdag blijven staan. Voorheen was dat alleen 's ochtends. Voor mij wel lekker, kan ik 's middags eens over de markt. 's Morgens had ik daar geen zin in. Maar voor de marktkooplui is dat niet fijn. Die pikten voorheen 2 markten mee op zaterdag, nu maar één. Het volk dat eerst 's morgens kwam, komt nu verspreid over de hele dag.quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:20 schreef botterfly het volgende:
[..]
Gia hoe zat dat nu in Helmond met de markt? Zijn de koopmannen niet verplicht om op een bepaalde tijd hun kraam opgebouwd en gevuld te hebben? Ook dat ze de kraam pas tegen 3 of 4 uur mogen afbreken? Ik herinner me er iets van dat een kennis me dit vertelde. Daar hebben de ondernemers nog zo tegen geprotesteerd.
In dat gevoel is het dus ook wel netjes als de gemeente ervoor zorgt dat die lui hun werk zonder bedreigingen en overlast van uitgaansjongeren kunnen doen. Maar ja we hebben het hier over Jacobs.
Bij katholieken begon de vastenperiode na de carnaval, op aswoensdag. Het was geen vasten zoals bij de moslims, maar meer het ontzeggen van bepaalde dingen, vooral de geneugten des levens. Kinderen kregen tijdens de vasten veel snoep en dat moesten ze dan bewaren in een trommeltje voor Pasen. Pasen was dan een groot feest voor die kids, lekker snoepen!!quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:34 schreef Hathor het volgende:
[..]
dat bedoel ik dus. een paar generaties geleden zullen de christenen ook wel meer volgens de bijbel hebben geleefd, maar tegenwoordig ken ik alleen maar mensen die daar gewoon dikke vette maling aan hebben. volgens mij slijt dat er bij de moslims ook wel af na verloop van tijd.
Nee, beste Koosvogels, wat jij hier stelt is weer enigszins overdreven. Jij ziet mij het woord Marokkanen gebruiken en gelijk is je vermogen om de inhoud te lezen volledig verdwenen. Ik zeg namelijk alleen dat er veel Marokkanen drinken dus dat dat een onzinargument is om te zeggen dat het waarschijnlijk Nederlanders waren die die marktkramen vernielden. Ik zeg echter nergens dat het daadwerkelijk Marokkanen waren omdat zoals je zelf al aangeeft, dronken Nederlanders dat net zo goed kunnen doen (en ook doen).quote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Net of dronken Nederlanders niet voor overlast zorgenKijk, je mag het beestje best bij zn naam noemen maar om nou werkelijk elk willekeurig incident in verband te brengen met Marokkanen is wat overdreven.
Ja maar met zo'n naam vraag je er ook om natuurlijk! Enig idee hoe kwetsend dat is voor onze nieuwe Nederlanders die geen Piet kunnen heten?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:33 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Niet zozeer, maar een 4 jarige opleiding in het oplossen van internationale conflicten alsmede gijzelingen is toch wel het minste wat je mag verwachten van de uitbater van "Friet van Piet"..
Oh ja, dat vasten ken ik og wel ja. Niet omdat dat mijn religieuze overtuiging was, maar meer omdat ik er in 4 dagen carnaval 3 maandsalarissen doorheen jastte, en domweg geen piek te makken meer had.quote:Op woensdag 27 januari 2010 06:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Bij katholieken begon de vastenperiode na de carnaval, op aswoensdag. Het was geen vasten zoals bij de moslims, maar meer het ontzeggen van bepaalde dingen, vooral de geneugten des levens. Kinderen kregen tijdens de vasten veel snoep en dat moesten ze dan bewaren in een trommeltje voor Pasen. Pasen was dan een groot feest voor die kids, lekker snoepen!!
Dit wordt dus echt niet meer gedaan. Misschien een enkeling die er nog iets aan doet.
Mijn moeder, nu 70, heeft het nog meegemaakt als kind. Maar als volwassene al niet meer.
Ik dacht pvdaquote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:34 schreef thewishmaster het volgende:
Is deze burgemeester lid van de PVDA of Groen Links?
Och, ik vind eerst feesten, dan matigen wel wat hebben. Na die, 6 !! dagen feest (wij beginnen op vrijdag en dan tot en met woensdag) moet je inderdaad vanzelf matigen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 06:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
Oh ja, dat vasten ken ik og wel ja. Niet omdat dat mijn religieuze overtuiging was, maar meer omdat ik er in 4 dagen carnaval 3 maandsalarissen doorheen jastte, en domweg geen piek te makken meer had.
Vanaf ongeveer 600 na Christus..quote:
Nope, CDA.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:34 schreef thewishmaster het volgende:
Nee je moet lid van de PVDA zijn, meer nietquote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:20 schreef ThaMadEd het volgende:
Soms heb ik echt wel eens het idee dat je een IQ van <80 moet hebben om bestuurder te worden in dit land, mits dit bericht waar is natuurlijk.
Om nog maar te zwijgen over dat er weer een klein groepje dat het verpest voor de rest wordt genoemd in verband met de overlast....
Als het je niet boeit, blijf je toch lekker weg?quote:Op woensdag 27 januari 2010 07:19 schreef Verbal het volgende:
Mijn god, groot nieuws: een heikneuter van een burgemeester in een lokaal dingetje.
Maak spandoeken, tijd voor een stille tocht in Den Haag. ACTIEIEIEIEIEIE!!!!
sjeeeeeeeeeeeeeeeeez wat een kuttopic voor NWS![]()
Waarom vertel je ze dat niet face to face?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:36 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Ach kom toch, de meeste moslimjongeren hier in Nederland zijn gelegenheid moslims. De straatterroristen van Marokkaanse afkomst zijn het label moslim niet eens waard in mijn ogen.
Omdat de reactie nooit in woorden zal zijnquote:Op woensdag 27 januari 2010 09:54 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Waarom vertel je ze dat niet face to face?
Het is een lokaal dingetje. Punt.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:33 schreef Boldface het volgende:
[..]
Als het je niet boeit, blijf je toch lekker weg?![]()
Als je elke nieuwsgebeurtenis ziet als een "lokaal dingetje" kun je dit subforum sowieso beter mijden. Dit topic gaat over burgemeester, verantwoordelijk voor het functioneren van de politie, die een klagende burger te verstaan geeft dat ze zelf mede de oorzaak is van vernielingen in haar café. Dat is ongehoord en beschamend, al mag je daar natuurlijk anders over denken. Die man hoort te staan voor een goede handhaving van de wet; daar wordt hij voor betaald en dat is onderdeel van zijn functie.
Verder is de problematiek die de vrouw aankaart in TAL van Nederlandse gemeenten aan de orde (rellende jongeren, veelal van allochtone afkomst). Maar ja, als je dat niet wilt inzien en alleen met oogkleppen op praat over "een lokaal dingetje"...
Het enige punt dat voor jou interessant is, in deze topic over een lokaal dingetje, is dat jij mensen kan aanwrijven, of althans de suggestie te doen, xenofobisch dan wel islamofobisch te zijn.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:57 schreef Verbal het volgende:
[..]
Het is een lokaal dingetje. Punt.
Hier hebben we ook een dysfunctionele burgemeester, maar moet dan echt elke buurtscheet op internet
En je hoeft mij niet uit te leggen dat de enige reden dat dit interessant is voor lui als jij het mogelijk allochtone aspect aan de zaak is. Ik zou nog een doosje Kleenex kopen, fatje
V.
Ik heb wel discussies erover gehad met een Marokkaan die eerst een (varkens)schnitzel naar binnen werkt (met als excuus achteraf dat hij niet wist dat het varken was, terwijl ik aanneem dat hij het Duitse woord schwein prima kan vertalen), maar wel elk jaar meedoet met de ramadan. (behalve twee jaar geleden, toen was hij op vakantie en toen kon het natuurlijk niet.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:54 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Waarom vertel je ze dat niet face to face?
Nee. Ik begon niet over allochtonen. En allochtonen zijn niet per definitie moslims en ook daar heb ik het niet over gehad. Het is een lokaal kutdingetje en daar ging mijn reactie over. Doe je niet dommer voor dan je al bent, ajbquote:Op woensdag 27 januari 2010 10:01 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het enige punt dat voor jou interessant is, in deze topic over een lokaal dingetje, is dat jij mensen kan aanwrijven, of althans de suggestie te doen, xenofobisch dan wel islamofobisch te zijn.
Nee, dit is verheffend.
als ze op camera of tegen hum moeder hun mening mogen geven. Maar als de kat van huis is....quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:13 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik geloof je, maar dat is in de kringen waarin jij je begeeft. Ik ben zelf Marokkaan en ik kan je vertellen dat het overgrote deel niets moet hebben van alcohol/drugs/sex(buiten het huwelijk)...
Je maakt wel degelijk een verwijzing naar het mogelijk allochtone aspect van deze zaak. Ga maar door met draaien en je dagtaak lokale dingetjes op dit forum te hekelen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 10:11 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nee. Ik begon niet over allochtonen. En allochtonen zijn niet per definitie moslims en ook daar heb ik het niet over gehad. Het is een lokaal kutdingetje en daar ging mijn reactie over. Doe je niet dommer voor dan je al bent, ajb
Als elke FOK!'er een topic zou openen over 1 lokaal misstandje in zijn of haar gehucht, zou het lekker gaan met NWS, zeg
V.
Los van je discussietechnieken ("Punt.") valt er nog wel wat op te merken bij jouw bekrompen visie en je neiging om namens andere mensen te denken.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:57 schreef Verbal het volgende:
Hier hebben we ook een dysfunctionele burgemeester, maar moet dan echt elke buurtscheet op internet
En je hoeft mij niet uit te leggen dat de enige reden dat dit interessant is voor lui als jij het mogelijk allochtone aspect aan de zaak is. Ik zou nog een doosje Kleenex kopen, fatje![]()
In je reactie op mijn post begin je wel degelijk over xenofobie en dergelijke. En dat je damian5700 vervolgens "dom" gaat noemen, maakt je punt niet sterker. Temeer omdat uitgerekend damian5700 een uitstekende poster is, die zeer gedegen teksten plaatst op dit forum.quote:Op woensdag 27 januari 2010 10:11 schreef Verbal het volgende:
Nee. Ik begon niet over allochtonen. En allochtonen zijn niet per definitie moslims en ook daar heb ik het niet over gehad. Het is een lokaal kutdingetje en daar ging mijn reactie over. Doe je niet dommer voor dan je al bent, ajb
Als elke FOK!'er een topic zou openen over 1 lokaal misstandje in zijn of haar gehucht, zou het lekker gaan met NWS, zeg![]()
Het is een snackbar. Cafetaria dus. Het is in elk geval niets met een bar erin. Je kunt er natuurlijk wel een blikje bier kopen, maar dat maakt het nog geen café.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:33 schreef Boldface het volgende:
[..]
Als het je niet boeit, blijf je toch lekker weg?![]()
Als je elke nieuwsgebeurtenis ziet als een "lokaal dingetje" kun je dit subforum sowieso beter mijden. Dit topic gaat over burgemeester, verantwoordelijk voor het functioneren van de politie, die een klagende burger te verstaan geeft dat ze zelf mede de oorzaak is van vernielingen in haar café. Dat is ongehoord en beschamend, al mag je daar natuurlijk anders over denken. Die man hoort te staan voor een goede handhaving van de wet; daar wordt hij voor betaald en dat is onderdeel van zijn functie.
Verder is de problematiek die de vrouw aankaart in TAL van Nederlandse gemeenten aan de orde (rellende jongeren, veelal van allochtone afkomst). Maar ja, als je dat niet wilt inzien en alleen met oogkleppen op praat over "een lokaal dingetje"...
Je hoeft niet te reageren. Maar het zal wel weer je opzet zijn om zodanig te trollen dat het topic op slot gaat.quote:Op woensdag 27 januari 2010 10:11 schreef Verbal het volgende:
[..]
Als elke FOK!'er een topic zou openen over 1 lokaal misstandje in zijn of haar gehucht, zou het lekker gaan met NWS, zeg
V.
Dat klopt. Omdat JIJ begint over allochtonen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 10:52 schreef Boldface het volgende:
[..]
In je reactie op mijn post begin je wel degelijk over xenofobie en dergelijke.
In mijn eerste reactie heb ik met geen woord over allochtonen gerept. Ik heb vanaf het eerste moment de nadruk gelegd op het niet-functioneren van de burgemeester: Burgemeester Helmond: slachtoffer reljeugd medeschuldigquote:Op woensdag 27 januari 2010 12:47 schreef Verbal het volgende:
Dat klopt. Omdat JIJ begint over allochtonen.
quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:42 schreef Gia het volgende:
Dit soort zaken spelen op meer plaatsen en het zijn echt niet alleen allochtone jongeren. Onze eigen kutjongeren kunnen er ook wat van. Punt is dat het niet wordt aangepakt en terugverwezen wordt naar de slachtoffers met de wijze woorden: Ja, je moet wel orde kunnen houden in je eigen snackbar, anders is het je eigen schuld. Want daar komt het op neer.
95% van de nieuwsberichten gaan over 'lokale incidentjes'. En zeker driekwart van de topics in NWS gaan ook over 'lokale incidentjes'. Deze 'lokale incidentjes' maken echter vrijwel altijd deel uit van een groter geheel. Het nieuwsbericht in dit topic geeft bijvoorbeeld pijnlijk weer dat het met een deel van het (hoger) bestuur op z'n zachtst gezegd slecht gesteld is. Dat je dat niet inzit getuigd mijns inziens van een ernstige vorm van tunnelvisie.quote:Op woensdag 27 januari 2010 10:11 schreef Verbal het volgende:
V.
Wat een onzin. De OP nodigt niet uit tot een bredere discussie, maar gaat over de dysfunctionele burgemeester Fons Jacobs, een snackbar en wat marktkoopmannen in Helmond.quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:08 schreef Demarest het volgende:
[..]
95% van de nieuwsberichten gaan over 'lokale incidentjes'. En zeker driekwart van de topics in NWS gaan ook over 'lokale incidentjes'. Deze 'lokale incidentjes' maken echter vrijwel altijd deel uit van een groter geheel. Het nieuwsbericht in dit topic geeft bijvoorbeeld pijnlijk weer dat het met een deel van het (hoger) bestuur op z'n zachtst gezegd slecht gesteld is. Dat je dat niet inzit getuigd mijns inziens van een ernstige vorm van tunnelvisie.
Natuurlijk wel. We zouden ver heen zijn als we zulke gevallen zonder protest/discussie maar gelaten zouden gadeslaan. En vergeet niet: dit is een discussieforum.quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:28 schreef Verbal het volgende:
Wat een onzin. De OP nodigt niet uit tot een bredere discussie, maar gaat over de dysfunctionele burgemeester Fons Jacobs, een snackbar en wat marktkoopmannen in Helmond.
Aha, ook een falende burgemeester in Hilversum. Da's al gemeente nr. 2, en ongetwijfeld zijn er nog een hoeveelheid andere gemeenten die kampen met een disfunctionele burgemeester. Al die lokale gevallen bij elkaar opgeteld maken er toch een landelijke aangelegenheid van.quote:Ik kan ook beginnen met Burgemeester Bakker in Hilversum die de problemen op het Ooievaarplein onderschat, zijn burgers niet serieus neemt, etcetera. Maar dat is dus lokaal, net als deze op.
V.
Precies. Neem nou dit topic: Tweeling pleegt zelfmoord!quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:08 schreef Demarest het volgende:
95% van de nieuwsberichten gaan over 'lokale incidentjes'. En zeker driekwart van de topics in NWS gaan ook over 'lokale incidentjes'. Deze 'lokale incidentjes' maken echter vrijwel altijd deel uit van een groter geheel. Het nieuwsbericht in dit topic geeft bijvoorbeeld pijnlijk weer dat het met een deel van het (hoger) bestuur op z'n zachtst gezegd slecht gesteld is. Dat je dat niet inziet getuigd mijns inziens van een ernstige vorm van tunnelvisie.
Wat is in vredesnaam je probleem? Zit het je dwars dat iemand anders een topic heeft geopend over het gedrag van een burgemeester en dat je het kennelijk niet nodig vond om dat te doen bij burgemeester Bakker van Hilversum? Hoe komt het dat je ineens TOCH een verband ziet tussen Helmond en Hilversum? Degene die bredere discussie loopt te dwarsbomen, ben jij, met het geneuzel over "lokale incidentjes"...quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:28 schreef Verbal het volgende:
Wat een onzin. De OP nodigt niet uit tot een bredere discussie, maar gaat over de dysfunctionele burgemeester Fons Jacobs, een snackbar en wat marktkoopmannen in Helmond.
De discussie breder voeren? Prima, maar dat is niet hoe dit topic begon. Ik kan ook beginnen met Burgemeester Bakker in Hilversum die de problemen op het Ooievaarplein onderschat, zijn burgers niet serieus neemt, etcetera. Maar dat is dus lokaal, net als deze op.
quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:56 schreef Demarest het volgende:
Aha, ook een falende burgemeester in Hilversum. Da's al gemeente nr. 2, en ongetwijfeld zijn er nog een hoeveelheid andere gemeenten die kampen met een disfunctionele burgemeester. Al die lokale gevallen bij elkaar opgeteld maken er toch een landelijke aangelegenheid van.![]()
Bron: http://www.gooieneemlande(...)5119654.ece/Politiek:+tijd+van+praten+Ooievaarplein+is+voorbijquote:Politiek: tijd van praten Ooievaarplein is voorbij
Hilversum - Het is de hoogste tijd dat burgemeester Ernst Bakker hard gaat optreden tegen de jeugd die bewoners van het Hilversumse Ooievaarplein intimideren, bedreigen en op andere manieren het leven zuur maken. Dat vindt de Hilversumse politiek.
,,De tijd van alleen maar praten is voorbij'', constateert fractieleider Beernoud Moojen van grootste oppositiepartij VVD. ,,Praten is prima, maar het houdt ergens op. Het is nu aan de burgemeester en zijn mensen.'' Wat Moojen betreft is het zo klaar als klontje. ,,Ik geef les op een zwarte school in Amsterdam. De jeugd is gebaat bij heldere regels en structuur. Pappen en nathouden werkt niet. Het is tijd voor repressie, sancties waar ze wél van onder de indruk zijn.''
De zwaarste straf die de asociale jeugd op het Ooievaarplein tot nog toe kon krijgen, nota bene voor het bedreigen van welzijnswerkers, was een 'schorsing'. ,,Wel erg soft'', vindt Dick Klees van Leefbaar Hilversum. ,,Het moet nu echt serieuzer worden. Veel meer surveilleren door de politie en sneller optreden. Het is nu een hele tijd met goede bedoelingen geprobeerd, nu zit er niets anders op dan lik op stuk.'' Burgemeester Bakker heeft de schijn een beetje tegen, meent Klees. ,,Niet álles hoeft via de raad. Maar ik weet van hem dat hij wel degelijk veel aandacht besteed aan het Ooievaarplein. Hij laat zich door de politie zeer goed op de hoogte houden.''
Voorman Hans Haselager van coalitiepartij PvdA is teleurgesteld. ,,Voor het eerst wordt in een buurt in Hilversum samengewerkt door alle instanties. Dan lukt het nog niet, hoe kan dat?'' Haselager hamert erop dat de ouders van de jongeren in kwestie erbij worden betrokken. ,,Dat is toegezegd, maar ik weet niet of het is gebeurd.'' Ook de PvdA vindt het tijd voor hard optreden. ,,Natuurlijk wel. Het probleem hád al getackeld moeten zijn.''
Verantwoordelijk wethouder Erik Boog (jeugdzaken) schoof dinsdag aan bij een al gepland Ooievaarplein-beraad met onder andere politie, Versa Welzijn, Dudok Wonen en de gemeente. Wat er van de door hem toegezegde 'hardere aanpak' terecht komt, is nog onduidelijk.
Het zijn allemaal maar lokale incidentjes. Maar als er niet onderhand een keer wordt ingegrepen, gaat dit wel vreselijk uit de hand lopen een keer. En daar is Culemborg dan nog niks bij.quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:07 schreef Boldface het volgende:
Ook Hilversum heeft dus een burgemeester die niet ingrijpt terwijl straattuig buurten onveilig maakt.
Demarest & Boldface: Wij zien een trend, we zien dit wel in meer plaatsen in Nederland gebeuren
Verbal: "Nee, dit is een lokaal incidentje"...
Het Marokaanse probleem is landelijk.quote:Op woensdag 27 januari 2010 07:19 schreef Verbal het volgende:
Mijn god, groot nieuws: een heikneuter van een burgemeester in een lokaal dingetje.
Maak spandoeken, tijd voor een stille tocht in Den Haag. ACTIEIEIEIEIEIE!!!!
sjeeeeeeeeeeeeeeeeez wat een kuttopic voor NWS
V.
Het boeit mij ook omdat het hier in Zaltbommel ook speelt, en in Nijmegen en in Utrecht en in Rotterdam en in Cuilemburg.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:57 schreef Verbal het volgende:
[..]
En je hoeft mij niet uit te leggen dat de enige reden dat dit interessant is voor lui als jij het mogelijk allochtone aspect aan de zaak is. Ik zou nog een doosje Kleenex kopen, fatje
V.
quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:28 schreef Verbal het volgende:
[..]
De discussie breder voeren? Prima, maar dat is niet hoe dit topic begon.
Ik kan ook beginnen met Burgemeester Bakker in Hilversum die de problemen op het Ooievaarplein onderschat, zijn burgers niet serieus neemt, etcetera. Maar dat is dus lokaal, net als deze op.
V.
In Cuilemburg kozen ze de verkeerde slachtoffers. Namelijk een andere bevolkingsgroep die samenspant als hen onrecht wordt aangedaan.quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Het zijn allemaal maar lokale incidentjes. Maar als er niet onderhand een keer wordt ingegrepen, gaat dit wel vreselijk uit de hand lopen een keer. En daar is Culemborg dan nog niks bij.
Ik weet niet of het om bedreigingen ging, maar je moet als ondernemer rekening houden met bepaald gedrag van uitgaanspubliek als je daartussen je brood wilt verdienen. De politiecapaciteit is nou eenmaal niet onbeperkt.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:27 schreef The_stranger het volgende:
Dus omdat je van te voren weet dat er dronken lui rondlopen, moet je maar accepteren dat er bedreigingen worden geuit? Daar mag je dan niet over klagen of de politie om hulp vragen?
Ja, maar ook voor het openen van een snackbar in Helmond of all places moet je natuurlijk wel uit het juiste hout gesneden zijn. Als je in een cafe gaat werken waar dan ook dan moet je ook kordaat zijn en veel problemen zelf oplossen, want de politie komt niet voor elke lastige klant. Natuurlijk moet een klant niet lastig zijn, maar feit is dat je er mee te maken krijgt.quote:Ik snap dat sommige locaties nu eenmaal minder rustig zijn dan een stille weg op het platteland en er mag verwacht worden dat je als ondernemer een zekere vorm van "overlast" zelf oplost, maar daar zijn wel grenzen aan. Vernieling en mishandeling, zaken waar ze meerdere malen aangifte over heeft gedaan, gaan wat verder dan het typische uitgaanspubliek. (of in ieder geval wat ik me voorstel van typisch uitgaanspubliek).
CDAquote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:34 schreef thewishmaster het volgende:
Geldt dat niet voor heel Helmond?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 20:20 schreef Gia het volgende:
Heb er zelf vroeger gewoond, zou er nu nog niet dood gevonden willen worden.
Omdat jij geen gelijk kreeg?quote:Op woensdag 27 januari 2010 10:03 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik heb wel discussies erover gehad met een Marokkaan die eerst een (varkens)schnitzel naar binnen werkt (met als excuus achteraf dat hij niet wist dat het varken was, terwijl ik aanneem dat hij het Duitse woord schwein prima kan vertalen), maar wel elk jaar meedoet met de ramadan. (behalve twee jaar geleden, toen was hij op vakantie en toen kon het natuurlijk niet.
Echter hij bleef volhouden dat hij echt wel 100% moslim was... Daar valt niet mee te discussiëren.
Dat cafeteria ligt ver van het uitgaansgebied verwijderd. Dus die vlieger gaat niet op. Hij ligt gewoon middenin een woonwijk, tegenover een kerk. Ligt ook niet op de route naar het uitgaansgebied, behalve misschien voor een enkeling. Kortom, 't is gewoon een buurtcafetaria, waar de jeugd niet toevállig langs komt en dan herrie gaat trappen, dat zoeken ze dus bewust op.quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik weet niet of het om bedreigingen ging, maar je moet als ondernemer rekening houden met bepaald gedrag van uitgaanspubliek als je daartussen je brood wilt verdienen. De politiecapaciteit is nou eenmaal niet onbeperkt.
Je snapt het niet.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat cafeteria ligt ver van het uitgaansgebied verwijderd. Dus die vlieger gaat niet op. Hij ligt gewoon middenin een woonwijk, tegenover een kerk. Ligt ook niet op de route naar het uitgaansgebied, behalve misschien voor een enkeling. Kortom, 't is gewoon een buurtcafetaria, waar de jeugd niet toevállig langs komt en dan herrie gaat trappen, dat zoeken ze dus bewust op.
Hier zijn het toevallig de marokkanen, omdat dat de hangjeugd van die wijk is.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:14 schreef McKillem het volgende:
Oke, die burgemeester heeft het echt niet op een rij in zijn bovenkamer.
Stellen dat dat gedrag (mede) veroorzaakt word omdat de uitbater nog niet zo veel ervaring heeft is Meki retoriek. "de marokkanen doen zo om wilders"
Op die markt speelt dat de gemeente Helmond heeft bepaald dat de kramen om 8 uur klaar moeten staan en niet eerder dan 15.00 of 16.00 uur mogen worden afgebroken. Doet een marktman dit niet en wil hij later beginnen ivm overlast van uitgaansjeugd van de vrijdag daarvoor dan is hijn zijn plek kwijt. Het is dus of overlast accepteren of geen plek meer op de markt. En dan ben je ook meteen de plek voor de woensdag markt kwijt. Wat moet die doen? Volgens jou!quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:07 schreef Weltschmerz het volgende:
knip
Ik weet niet precies wat het probleem op die markt was, en ik weet ook niet wat die omstandigheden waren rondom de snackbar. Maar als die burgermeester vindt dat een ondernemer ook een eigen verantwoordelijkheid heeft dan ben ik het daar mee eens. Als je niet met lastige pubers om kunt gaan, moet je dan wel een snackbar beginnen, in Helmond notabene?
8 uur lijkt me wat laat voor uitgaanspubliek. Natuurlijk moet het bestuur ingrijpen als het niet mogelijk is om op tijd de markt op te zetten. Maar in de eerste plaats moeten ondernemers zelf zorgen dat ze hun handel probleemloos kunnen drijven. En dan moet je rekening houden met gedrag van mensen ook al is dat gedrag verkeerd.quote:Op donderdag 28 januari 2010 09:14 schreef botterfly het volgende:
[..]
Op die markt speelt dat de gemeente Helmond heeft bepaald dat de kramen om 8 uur klaar moeten staan en niet eerder dan 15.00 of 16.00 uur mogen worden afgebroken. Doet een marktman dit niet en wil hij later beginnen ivm overlast van uitgaansjeugd van de vrijdag daarvoor dan is hijn zijn plek kwijt. Het is dus of overlast accepteren of geen plek meer op de markt. En dan ben je ook meteen de plek voor de woensdag markt kwijt. Wat moet die doen? Volgens jou!
8 uur moet de kraam staan en ingericht zijn, zodat de klanten kunnen komen. Ze beginnen dus veelal om 6 uur al met opbouwen. Aangezien de meeste kroegen hier, tot 3 uur open zijn, sommigen stiekem nog doorgaan tot 4 uur of 5 uur, hangt er rond half 6/6 uur nog vrij veel bezopen volk op straat.quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
8 uur lijkt me wat laat voor uitgaanspubliek.
Dus, om te beginnen maar een paar potige kerels meenemen als knokploeg voor het geval dat nodig is? Of een pistool of honkbalknuppel? Of gaat dat weer te ver?quote:Natuurlijk moet het bestuur ingrijpen als het niet mogelijk is om op tijd de markt op te zetten. Maar in de eerste plaats moeten ondernemers zelf zorgen dat ze hun handel probleemloos kunnen drijven.
Als mensen zich crimineel gedragen, dan moet inderdaad de arm der wet dit oplossen. Lijkt me niet goed als burgers zelf zich gaan verzetten tegen crimineeltjes. Gebeurt dat, dan staat Fok weer vol met discussies dat mensen het recht niet in eigen hand moeten nemen.quote:En dan moet je rekening houden met gedrag van mensen ook al is dat gedrag verkeerd.
Daar is dus nu ook de camerabewaking voor. Met die beelden kunnen ze de dieven achterhalen. Dat is dus opgelost. Een marktkraam heeft geen camerabewaking. Op de markt (straatnaam) hangen wel camera's, maar door de kramen zie je niet wat er zich afspeelt.quote:Ondernemers willen natuurlijk graag dat de politie elk probleem voor hen komt oplossen. Het doet me wel erg veel denken aan de discussie over benzine'dieven' van 5 jaar geleden. Dan klagen die pomphouders ook steen en been omdat ze niet betaald worden. Maar hallo, ze leggen zelf de benzine voor het grijpen en vertrouwen dan op de goedheid van mensen om af te rekenen, en als die er, verrassing, niet is, dan eisen ze dat de politie zijn schaarse capaciteit inzet om te zorgen dat ze betaald worden. Zo werkt het niet, ondernemers moeten zelf zorgen dat ze betaald worden.
Oftewel, zij moet een uitsmijter in dienst nemen en dus de patattekes een stuk duurder maken en steevast marokkaanse jongeren weigeren? Of een honkbalknuppel, taser of zo achter de balie leggen? Een knokploeg op het tuig afsturen? Gewoon het recht in eigen hand nemen dus?quote:In het algemeen mag een burgersmeester best wijzen op de eigen verantwoordelijkheid van ondernemers om zonder politiehulp geld te kunnen verdienen. En als je snackbarhouder wilt worden moet je wel zelf met vervelende pubers kunnen omgaan. Eigen verantwoordelijkheid, juist van ondernemers.
Ondernemers hebben genoeg zorgen. Als ze 's ochtends op het marktplein aankomen, moeten ze gewoon ongestoord hun spullen kunnen opzetten. Als vervelende dronken figureren dat verhinderen, moeten die figuren door de pollitie worden opgepakt. Ze overtreden wetten. Handhaving is dan nodig.quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:03 schreef Weltschmerz het volgende:
8 uur lijkt me wat laat voor uitgaanspubliek. Natuurlijk moet het bestuur ingrijpen als het niet mogelijk is om op tijd de markt op te zetten. Maar in de eerste plaats moeten ondernemers zelf zorgen dat ze hun handel probleemloos kunnen drijven. En dan moet je rekening houden met gedrag van mensen ook al is dat gedrag verkeerd.
Prima wanneer ondernemers het nodige doen aan preventie en beveiliging, zoals het ophangen van camera's. Maar in geval van diefstal moet je als ondernemer (en als burger) wel een beroep kunnen doen op de politie. Schaarse capaciteit my ass. Politiemensen worden betaald om criminelen op te sporen; dat is onderdeel van hun functie.quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:03 schreef Weltschmerz het volgende:
Ondernemers willen natuurlijk graag dat de politie elk probleem voor hen komt oplossen. Het doet me wel erg veel denken aan de discussie over benzine'dieven' van 5 jaar geleden. Dan klagen die pomphouders ook steen en been omdat ze niet betaald worden. Maar hallo, ze leggen zelf de benzine voor het grijpen en vertrouwen dan op de goedheid van mensen om af te rekenen, en als die er, verrassing, niet is, dan eisen ze dat de politie zijn schaarse capaciteit inzet om te zorgen dat ze betaald worden. Zo werkt het niet, ondernemers moeten zelf zorgen dat ze betaald worden.
Hopelijk kom jij nooit in het bestuur van een gemeente terecht. En hoe je als ondernemer denkt te gaan functioneren, is me ook een raadsel. Je toko runnen zal nog wel gaan, maar in geval van overlast, diefstal of andere criminaliteit?quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:03 schreef Weltschmerz het volgende:
In het algemeen mag een burgersmeester best wijzen op de eigen verantwoordelijkheid van ondernemers om zonder politiehulp geld te kunnen verdienen. En als je snackbarhouder wilt worden moet je wel zelf met vervelende pubers kunnen omgaan. Eigen verantwoordelijkheid, juist van ondernemers.
Uitbater: "Wat mag het zijn?"quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:33 schreef zoalshetis het volgende:
als ik de vrouw van de snackbar was had ik een politieuniform gekocht en daarin mijn frieten staan bakken. lastige jongens? eerst peppersprayen en bij geen verbetering neerschieten.
Bron: EDquote:HELMOND - De friteszaak aan de 3e Haagstraat in Helmond is opnieuw doelwit geweest van een groep vandalen. Die terroriseert de 26-jarige uitbaatster al maandenlang. Terwijl burgemeester Jacobs inmiddels een gebiedsverbod voorbereidt voor een aantal van hen, weet de cafetariahoudster niet meer wat ze zelf nog kan doen.
Ze deed al een paar keer aangifte bij de politie, vanwege vernielingen, intimidatie en mishandeling. Er zijn aanhoudingen verricht en bekeuringen uitgedeeld. Dat hielp amper.
Ditmaal trakteerden de jongeren haar middenin de nacht op drie stoeptegels, terwijl ze boven lag te slapen. De bewakingscamera registreerde dat er één steen haar auto flink beschadigde, de tweede vloog door een bovenruit van de friteszaak en de derde miste
Omdat die vrouw vanwege weinig ervaring medeschuldig is volgens de burgemeesterquote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:19 schreef Gia het volgende:
Vandaag weer een stuk in de krant. Het was weer raak!
[..]
Bron: ED
Dit is een van oorsprong Chinese jonge vrouw, die zowel in China als in Nederland al horeca-ervaring heeft.
Op haar glasverzekering hoeft ze al niet meer te rekenen. Dus deze winkelruit mag ze zelf betalen en daarbij nog de schade aan haar auto. Waarom wordt dit niet verhaald op die jongens? Ze hebben ze op camera, ze weten wie het zijn.
Beetje vreemde aannames vind je niet? Als ze 'weten wie het zijn' en ze inderdaad herkenbaar 'op camera staan' wordt het heus wel op ze verhaald.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:19 schreef Gia het volgende:
Vandaag weer een stuk in de krant. Het was weer raak!
[..]
Bron: ED
Dit is een van oorsprong Chinese jonge vrouw, die zowel in China als in Nederland al horeca-ervaring heeft.
Op haar glasverzekering hoeft ze al niet meer te rekenen. Dus deze winkelruit mag ze zelf betalen en daarbij nog de schade aan haar auto. Waarom wordt dit niet verhaald op die jongens? Ze hebben ze op camera, ze weten wie het zijn.
Dat is dan weer een aanname van jouw kant natuurlijk.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:50 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Beetje vreemde aannames vind je niet? Als ze 'weten wie het zijn' en ze inderdaad herkenbaar 'op camera staan' wordt het heus wel op ze verhaald.
Als niet op een correcte manier te bewijzen valt wie hier schuldig aan is, is er natuurlijk geen zaak en heb je daar gelijk een goede reden te pakken waarom er geen sprake kan zijn van het verhalen van de schade. Als ik Gia's bericht lees lijkt ze daar echter niet vanuit te gaan.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:57 schreef huhggh het volgende:
[..]
Dat is dan weer een aanname van jouw kant natuurlijk.
Want je weet helemaal niet of het dan ook echt verhaald zal worden.
Datzelfde geldt ook voor de politie als je foto's aanlevert van de daders, als je bewakingscamera hebt hangen.
Ook daar is het voorgekomen dat zelfs dan de politie er niets tegen onderneemt.
Zoals veel machthebbers elders.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:36 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Ach kom toch, de meeste moslimjongeren hier in Nederland zijn gelegenheid moslims. De straatterroristen van Marokkaanse afkomst zijn het label moslim niet eens waard in mijn ogen.
Het krantebericht was uitgebreider, halve pagina. Daarin stond letterlijk dat de schade voor haar rekening kwam.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:50 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Beetje vreemde aannames vind je niet? Als ze 'weten wie het zijn' en ze inderdaad herkenbaar 'op camera staan' wordt het heus wel op ze verhaald.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |