Kortom: volgens deze burgemeester is het hebben van weinig ervaring met het uitbaten van een horecazaak reden voor vernielingen en bedreigingen. Dat logica ver te zoeken is bij burgemeester Fons Jacobs is in de regio al langer bekend; een paar jaar geleden werden marktkoopmannen bij het opbouwen van hun kramen in de vroege zaterdagochtend geteisterd door losgeslagen uitgaanspubliek (misschien nu ook nog wel), volgens de burgemeester moesten de marktkoopmannen hun kramen maar later opbouwen.quote:HELMOND - De houdster van een cafetaria aan de 3e Haagstraat in Helmond vindt dat burgemeester Jacobs haar ten onrechte medeverantwoordelijk acht voor bedreigingen door een groep jongeren.
Dat is de strekking van een brief, die zij aan alle raadsleden heeft gestuurd. De snackbarhoudster reageert daarmee op een brief van Jacobs, waarin hij stelt dat 'het vervelende gedrag van de jongeren ook veroorzaakt wordt door het feit dat u weinig ervaring heeft met het uitbaten van zo'n zaak'.
De cafetariahoudster stelt dat de hele wijk overlast ondervindt van deze - voornamelijk Marokkaanse - jongeren. De vrouw, die herhaaldelijk aangifte heeft gedaan van vernieling en mishandeling, bestrijdt dat zij onervaren is. Zij heeft woensdag een gesprek met de Helmondse burgemeester. Beiden voelen voor een gebiedsverbod.
Tsja, dat krijg je als je blijft volhouden dat onaangepast gedrag een reden moet hebben buiten de afwezigheid van een opvoeding. Of er zijn geen hangplekken, of er wordt niets gedaan voor die jongens, of ze ondervinden wat voor discriminatie dan ook, of je bent als ondernemer niet ervaren genoeg...quote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:09 schreef Demarest het volgende:
Zojuist viel op www.ed.nl (nieuwssite voor Zuidoost-Brabant) mijn oog op het volgende nieuwsbericht:
[..]
Kortom: volgens deze burgemeester is het hebben van weinig ervaring met het uitbaten van een horecazaak reden voor vernielingen en bedreigingen. Dat logica ver te zoeken is bij burgemeester Fons Jacobs is in de regio al langer bekend; een paar jaar geleden werden marktkoopmannen bij het opbouwen van hun kramen in de vroege zaterdagochtend geteisterd door losgeslagen uitgaanspubliek (misschien nu ook nog wel), volgens de burgemeester moesten de marktkoopmannen hun kramen maar later opbouwen.
Niet zozeer, maar een 4 jarige opleiding in het oplossen van internationale conflicten alsmede gijzelingen is toch wel het minste wat je mag verwachten van de uitbater van "Friet van Piet"..quote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:26 schreef aroundtheworld het volgende:
ja, in de functie omschrijving van snackbar uitbater staat ook dat je ervaring moet hebben als anti-terreureenheid
Dat lijkt mij ook vrij logisch. Als je midden tussen het uitgaanspubliek je kraam gaat opbouwen dan weet je dat dronken mensen in de weg gaan lopen. Maar dan moet de gemeente natuurlijk weer politiemensen ter beschikking stellen op kosten van de belastingbetaler om te zorgen dat die marktkooplui lekker vroeg kunnen beginnen? Eigen verantwoordelijkheid mensen, de politie is er niet om de logistiek van ondernemers helemaal perfect te krijgen, daar moeten ze zelf voor zorgen.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:09 schreef Demarest het volgende:
Zojuist viel op www.ed.nl (nieuwssite voor Zuidoost-Brabant) mijn oog op het volgende nieuwsbericht:
[..]
Kortom: volgens deze burgemeester is het hebben van weinig ervaring met het uitbaten van een horecazaak reden voor vernielingen en bedreigingen. Dat logica ver te zoeken is bij burgemeester Fons Jacobs is in de regio al langer bekend; een paar jaar geleden werden marktkoopmannen bij het opbouwen van hun kramen in de vroege zaterdagochtend geteisterd door losgeslagen uitgaanspubliek (misschien nu ook nog wel), volgens de burgemeester moesten de marktkoopmannen hun kramen maar later opbouwen.
donder toch op man.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook vrij logisch. Als je midden tussen het uitgaanspubliek je kraam gaat opbouwen dan weet je dat dronken mensen in de weg gaan lopen. Maar dan moet de gemeente natuurlijk weer politiemensen ter beschikking stellen op kosten van de belastingbetaler om te zorgen dat die marktkooplui lekker vroeg kunnen beginnen? Eigen verantwoordelijkheid mensen, de politie is er niet om de logistiek van ondernemers helemaal perfect te krijgen, daar moeten ze zelf voor zorgen.
Hij relativeert al het Marokkanengeweld dus trek je er niks van aanquote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:57 schreef aroundtheworld het volgende:
[..]
donder toch op man.
ik en vrienden worden nooit baldadig als we gedronken hebben en ik zie hier op donderdagnacht met hoofdzakelijk studenten geen problemen.
je hoort gewoon andere mensen met rust te laten, zeker hardwerkende ondernemers.
als je dan een held bent ga de politie irriteren ...
Lief dagboek...quote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:57 schreef aroundtheworld het volgende:
donder toch op man.
ik en vrienden worden nooit baldadig als we gedronken hebben en ik zie hier op donderdagnacht met hoofdzakelijk studenten geen problemen.
Ja, eigenlijk wel. Maar dronken mensen kunnen nou eenmaal lastig zijn, dan moet je als ondernemer kiezen wat handig is om wanneer te doen. De politie is er niet om ten koste van veel kosten te zorgen dat ondernemers geen rekening meer hoeven houden met dat soort dingen.quote:je hoort gewoon andere mensen met rust te laten, zeker hardwerkende ondernemers.
als je dan een held bent ga de politie irriteren ...
Dus omdat je van te voren weet dat er dronken lui rondlopen, moet je maar accepteren dat er bedreigingen worden geuit? Daar mag je dan niet over klagen of de politie om hulp vragen?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Lief dagboek...
[..]
Ja, eigenlijk wel. Maar dronken mensen kunnen nou eenmaal lastig zijn, dan moet je als ondernemer kiezen wat handig is om wanneer te doen. De politie is er niet om ten koste van veel kosten te zorgen dat ondernemers geen rekening meer hoeven houden met dat soort dingen.
Dat mag dan wel zo zijn,maar dat maakt de cafetaria houdster nog niet medeverantwoordelijkquote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk wel. Maar dronken mensen kunnen nou eenmaal lastig zijn, dan moet je als ondernemer kiezen wat handig is om wanneer te doen. De politie is er niet om ten koste van veel kosten te zorgen dat ondernemers geen rekening meer hoeven houden met dat soort dingen.
Bovendien lees ik in OP niet dat de jongens dronken waren (kijk ik er overheen?). Tevens wordt er gesteld dat het Marokkanen zijn, en dan denk ik Moslim, en dus geen alcohol.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:28 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Dat mag dan wel zo zijn,maar dat maakt de cafetaria houdster nog niet medeverantwoordelijk
Ach kom toch, de meeste moslimjongeren hier in Nederland zijn gelegenheid moslims. De straatterroristen van Marokkaanse afkomst zijn het label moslim niet eens waard in mijn ogen.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Bovendien lees ik in OP niet dat de jongens dronken waren (kijk ik er overheen?). Tevens wordt er gesteld dat het Marokkanen zijn, en dan denk ik Moslim, en dus geen alcohol.
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Bovendien lees ik in OP niet dat de jongens dronken waren (kijk ik er overheen?). Tevens wordt er gesteld dat het Marokkanen zijn, en dan denk ik Moslim, en dus geen alcohol.
Zaltbommelquote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:26 schreef BansheeBoy het volgende:
Helmond, Den Bosch, Culemborg, Roosendaal.²
Dat zal echt wel meevallen.quote:
Net of dronken Nederlanders niet voor overlast zorgenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:16 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Weet je hoeveel Mocro's er drinken?
Ik ken er genoeg, en ook tijdens ramadan.quote:
Dat staat in de OP, dat het Marokkanen betreft. Das niet iets wat hier erbij verzonnen wordt...maar of er alcohol in het spel is, dat kan ik zo niet beoordelen.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Net of dronken Nederlanders niet voor overlast zorgenKijk, je mag het beestje best bij zn naam noemen maar om nou werkelijk elk willekeurig incident in verband te brengen met Marokkanen is wat overdreven.
Ik geloof je, maar dat is in de kringen waarin jij je begeeft. Ik ben zelf Marokkaan en ik kan je vertellen dat het overgrote deel niets moet hebben van alcohol/drugs/sex(buiten het huwelijk).quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:08 schreef Hathor het volgende:
Ik ken er genoeg, en ook tijdens ramadan.
Nee het zijn geen kringen waarin ik me begeef, het is de omgeving waarin ik woon. Ik zie Marokkanen alcohol kopen in de supermarkt, bij mij in het appartementgebouw zie ik er soms een biertje op de ballustrade drinken als het weer het toestaat, en zo zijn er wel meer dingen waaruit ik opmaak dat Marokkanen, moslim of niet, het niet zo heel erg nauw nemen met de regels van de islam. Mijn buurman is nog wel het leukste voorbeeld, die stond tijdens de ramadan op het balkon stiekem een biertje te drinken, en toen hij zag dat ik vlakbij stond deed ie zoiets van "shhht"quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:13 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik geloof je, maar dat is in de kringen waarin jij je begeeft. Ik ben zelf Marokkaan en ik kan je vertellen dat het overgrote deel niets moet hebben van alcohol/drugs/sex(buiten het huwelijk).²
Gia hoe zat dat nu in Helmond met de markt? Zijn de koopmannen niet verplicht om op een bepaalde tijd hun kraam opgebouwd en gevuld te hebben? Ook dat ze de kraam pas tegen 3 of 4 uur mogen afbreken? Ik herinner me er iets van dat een kennis me dit vertelde. Daar hebben de ondernemers nog zo tegen geprotesteerd.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Lief dagboek...
[..]
quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee het zijn geen kringen waarin ik me begeef, het is de omgeving waarin ik woon. Ik zie Marokkanen alcohol kopen in de supermarkt, bij mij in het appartementgebouw zie ik er soms een biertje op de ballustrade drinken als het weer het toestaat, en zo zijn er wel meer dingen waaruit ik opmaak dat Marokkanen, moslim of niet, het niet zo heel erg nauw nemen met de regels van de islam. Mijn buurman is nog wel het leukste voorbeeld, die stond tijdens de ramadan op het balkon stiekem een biertje te drinken, en toen hij zag dat ik vlakbij stond deed ie zoiets van "shhht"Overigens is dat geen Marokkaan maar een Aghaan, maar evenoed een moslim dus.
dat bedoel ik dus. een paar generaties geleden zullen de christenen ook wel meer volgens de bijbel hebben geleefd, maar tegenwoordig ken ik alleen maar mensen die daar gewoon dikke vette maling aan hebben. volgens mij slijt dat er bij de moslims ook wel af na verloop van tijd.quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:27 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja daar herken ik zeker wel een hele boel dingen in ..
ik werk zelf met een moslim ..
van de week zaten wij met een paar collega's lekker een balletje te eten met mayo
Komt die Moslim binnen zegt hij: Wou dat ik even 4 min geen moslim was dan had ik ook even mee gegeten van jullie bal( nog een half om half gehaktbal )
En ook 2 jaar geleden gewoon roken tijdens de ramadan![]()
Ja volgens hem hoeft hij zich er niet aan te houden omdat hij medicatie gebruikt maar afgelopen jaar wel een maand vrij geweest omdat hij het niet kon aan zien dat wij eten ...
Hoelang bestaat de Koran danquote:Op woensdag 27 januari 2010 00:34 schreef Hathor het volgende:
[..]
dat bedoel ik dus. een paar generaties geleden zullen de christenen ook wel meer volgens de bijbel hebben geleefd
niet zo lang als de bijbel in ieder geval.quote:
Is dat zo ?quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:48 schreef Hathor het volgende:
[..]
niet zo lang als de bijbel in ieder geval.
Klopt de zaterdagmarkt moet nu de hele zaterdag blijven staan. Voorheen was dat alleen 's ochtends. Voor mij wel lekker, kan ik 's middags eens over de markt. 's Morgens had ik daar geen zin in. Maar voor de marktkooplui is dat niet fijn. Die pikten voorheen 2 markten mee op zaterdag, nu maar één. Het volk dat eerst 's morgens kwam, komt nu verspreid over de hele dag.quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:20 schreef botterfly het volgende:
[..]
Gia hoe zat dat nu in Helmond met de markt? Zijn de koopmannen niet verplicht om op een bepaalde tijd hun kraam opgebouwd en gevuld te hebben? Ook dat ze de kraam pas tegen 3 of 4 uur mogen afbreken? Ik herinner me er iets van dat een kennis me dit vertelde. Daar hebben de ondernemers nog zo tegen geprotesteerd.
In dat gevoel is het dus ook wel netjes als de gemeente ervoor zorgt dat die lui hun werk zonder bedreigingen en overlast van uitgaansjongeren kunnen doen. Maar ja we hebben het hier over Jacobs.
Bij katholieken begon de vastenperiode na de carnaval, op aswoensdag. Het was geen vasten zoals bij de moslims, maar meer het ontzeggen van bepaalde dingen, vooral de geneugten des levens. Kinderen kregen tijdens de vasten veel snoep en dat moesten ze dan bewaren in een trommeltje voor Pasen. Pasen was dan een groot feest voor die kids, lekker snoepen!!quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:34 schreef Hathor het volgende:
[..]
dat bedoel ik dus. een paar generaties geleden zullen de christenen ook wel meer volgens de bijbel hebben geleefd, maar tegenwoordig ken ik alleen maar mensen die daar gewoon dikke vette maling aan hebben. volgens mij slijt dat er bij de moslims ook wel af na verloop van tijd.
Nee, beste Koosvogels, wat jij hier stelt is weer enigszins overdreven. Jij ziet mij het woord Marokkanen gebruiken en gelijk is je vermogen om de inhoud te lezen volledig verdwenen. Ik zeg namelijk alleen dat er veel Marokkanen drinken dus dat dat een onzinargument is om te zeggen dat het waarschijnlijk Nederlanders waren die die marktkramen vernielden. Ik zeg echter nergens dat het daadwerkelijk Marokkanen waren omdat zoals je zelf al aangeeft, dronken Nederlanders dat net zo goed kunnen doen (en ook doen).quote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Net of dronken Nederlanders niet voor overlast zorgenKijk, je mag het beestje best bij zn naam noemen maar om nou werkelijk elk willekeurig incident in verband te brengen met Marokkanen is wat overdreven.
Ja maar met zo'n naam vraag je er ook om natuurlijk! Enig idee hoe kwetsend dat is voor onze nieuwe Nederlanders die geen Piet kunnen heten?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:33 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Niet zozeer, maar een 4 jarige opleiding in het oplossen van internationale conflicten alsmede gijzelingen is toch wel het minste wat je mag verwachten van de uitbater van "Friet van Piet"..
Oh ja, dat vasten ken ik og wel ja. Niet omdat dat mijn religieuze overtuiging was, maar meer omdat ik er in 4 dagen carnaval 3 maandsalarissen doorheen jastte, en domweg geen piek te makken meer had.quote:Op woensdag 27 januari 2010 06:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Bij katholieken begon de vastenperiode na de carnaval, op aswoensdag. Het was geen vasten zoals bij de moslims, maar meer het ontzeggen van bepaalde dingen, vooral de geneugten des levens. Kinderen kregen tijdens de vasten veel snoep en dat moesten ze dan bewaren in een trommeltje voor Pasen. Pasen was dan een groot feest voor die kids, lekker snoepen!!
Dit wordt dus echt niet meer gedaan. Misschien een enkeling die er nog iets aan doet.
Mijn moeder, nu 70, heeft het nog meegemaakt als kind. Maar als volwassene al niet meer.
Ik dacht pvdaquote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:34 schreef thewishmaster het volgende:
Is deze burgemeester lid van de PVDA of Groen Links?
Och, ik vind eerst feesten, dan matigen wel wat hebben. Na die, 6 !! dagen feest (wij beginnen op vrijdag en dan tot en met woensdag) moet je inderdaad vanzelf matigen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 06:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
Oh ja, dat vasten ken ik og wel ja. Niet omdat dat mijn religieuze overtuiging was, maar meer omdat ik er in 4 dagen carnaval 3 maandsalarissen doorheen jastte, en domweg geen piek te makken meer had.
Vanaf ongeveer 600 na Christus..quote:
Nope, CDA.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:34 schreef thewishmaster het volgende:
Is deze burgemeester lid van de PVDA of Groen Links?
Nee je moet lid van de PVDA zijn, meer nietquote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:20 schreef ThaMadEd het volgende:
Soms heb ik echt wel eens het idee dat je een IQ van <80 moet hebben om bestuurder te worden in dit land, mits dit bericht waar is natuurlijk.
Om nog maar te zwijgen over dat er weer een klein groepje dat het verpest voor de rest wordt genoemd in verband met de overlast....
Als het je niet boeit, blijf je toch lekker weg?quote:Op woensdag 27 januari 2010 07:19 schreef Verbal het volgende:
Mijn god, groot nieuws: een heikneuter van een burgemeester in een lokaal dingetje.
Maak spandoeken, tijd voor een stille tocht in Den Haag. ACTIEIEIEIEIEIE!!!!
sjeeeeeeeeeeeeeeeeez wat een kuttopic voor NWS![]()
Waarom vertel je ze dat niet face to face?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:36 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Ach kom toch, de meeste moslimjongeren hier in Nederland zijn gelegenheid moslims. De straatterroristen van Marokkaanse afkomst zijn het label moslim niet eens waard in mijn ogen.
Omdat de reactie nooit in woorden zal zijnquote:Op woensdag 27 januari 2010 09:54 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Waarom vertel je ze dat niet face to face?
Het is een lokaal dingetje. Punt.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:33 schreef Boldface het volgende:
[..]
Als het je niet boeit, blijf je toch lekker weg?![]()
Als je elke nieuwsgebeurtenis ziet als een "lokaal dingetje" kun je dit subforum sowieso beter mijden. Dit topic gaat over burgemeester, verantwoordelijk voor het functioneren van de politie, die een klagende burger te verstaan geeft dat ze zelf mede de oorzaak is van vernielingen in haar café. Dat is ongehoord en beschamend, al mag je daar natuurlijk anders over denken. Die man hoort te staan voor een goede handhaving van de wet; daar wordt hij voor betaald en dat is onderdeel van zijn functie.
Verder is de problematiek die de vrouw aankaart in TAL van Nederlandse gemeenten aan de orde (rellende jongeren, veelal van allochtone afkomst). Maar ja, als je dat niet wilt inzien en alleen met oogkleppen op praat over "een lokaal dingetje"...
Het enige punt dat voor jou interessant is, in deze topic over een lokaal dingetje, is dat jij mensen kan aanwrijven, of althans de suggestie te doen, xenofobisch dan wel islamofobisch te zijn.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:57 schreef Verbal het volgende:
[..]
Het is een lokaal dingetje. Punt.
Hier hebben we ook een dysfunctionele burgemeester, maar moet dan echt elke buurtscheet op internet
En je hoeft mij niet uit te leggen dat de enige reden dat dit interessant is voor lui als jij het mogelijk allochtone aspect aan de zaak is. Ik zou nog een doosje Kleenex kopen, fatje
V.
Ik heb wel discussies erover gehad met een Marokkaan die eerst een (varkens)schnitzel naar binnen werkt (met als excuus achteraf dat hij niet wist dat het varken was, terwijl ik aanneem dat hij het Duitse woord schwein prima kan vertalen), maar wel elk jaar meedoet met de ramadan. (behalve twee jaar geleden, toen was hij op vakantie en toen kon het natuurlijk niet.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:54 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Waarom vertel je ze dat niet face to face?
Nee. Ik begon niet over allochtonen. En allochtonen zijn niet per definitie moslims en ook daar heb ik het niet over gehad. Het is een lokaal kutdingetje en daar ging mijn reactie over. Doe je niet dommer voor dan je al bent, ajbquote:Op woensdag 27 januari 2010 10:01 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het enige punt dat voor jou interessant is, in deze topic over een lokaal dingetje, is dat jij mensen kan aanwrijven, of althans de suggestie te doen, xenofobisch dan wel islamofobisch te zijn.
Nee, dit is verheffend.
als ze op camera of tegen hum moeder hun mening mogen geven. Maar als de kat van huis is....quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:13 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik geloof je, maar dat is in de kringen waarin jij je begeeft. Ik ben zelf Marokkaan en ik kan je vertellen dat het overgrote deel niets moet hebben van alcohol/drugs/sex(buiten het huwelijk)...
Je maakt wel degelijk een verwijzing naar het mogelijk allochtone aspect van deze zaak. Ga maar door met draaien en je dagtaak lokale dingetjes op dit forum te hekelen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 10:11 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nee. Ik begon niet over allochtonen. En allochtonen zijn niet per definitie moslims en ook daar heb ik het niet over gehad. Het is een lokaal kutdingetje en daar ging mijn reactie over. Doe je niet dommer voor dan je al bent, ajb
Als elke FOK!'er een topic zou openen over 1 lokaal misstandje in zijn of haar gehucht, zou het lekker gaan met NWS, zeg
V.
Los van je discussietechnieken ("Punt.") valt er nog wel wat op te merken bij jouw bekrompen visie en je neiging om namens andere mensen te denken.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:57 schreef Verbal het volgende:
Het is een lokaal dingetje. Punt.
Hier hebben we ook een dysfunctionele burgemeester, maar moet dan echt elke buurtscheet op internet
En je hoeft mij niet uit te leggen dat de enige reden dat dit interessant is voor lui als jij het mogelijk allochtone aspect aan de zaak is. Ik zou nog een doosje Kleenex kopen, fatje![]()
In je reactie op mijn post begin je wel degelijk over xenofobie en dergelijke. En dat je damian5700 vervolgens "dom" gaat noemen, maakt je punt niet sterker. Temeer omdat uitgerekend damian5700 een uitstekende poster is, die zeer gedegen teksten plaatst op dit forum.quote:Op woensdag 27 januari 2010 10:11 schreef Verbal het volgende:
Nee. Ik begon niet over allochtonen. En allochtonen zijn niet per definitie moslims en ook daar heb ik het niet over gehad. Het is een lokaal kutdingetje en daar ging mijn reactie over. Doe je niet dommer voor dan je al bent, ajb
Als elke FOK!'er een topic zou openen over 1 lokaal misstandje in zijn of haar gehucht, zou het lekker gaan met NWS, zeg![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |