abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 januari 2010 @ 17:09:36 #1
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_77297856
Zojuist viel op www.ed.nl (nieuwssite voor Zuidoost-Brabant) mijn oog op het volgende nieuwsbericht:
quote:
HELMOND - De houdster van een cafetaria aan de 3e Haagstraat in Helmond vindt dat burgemeester Jacobs haar ten onrechte medeverantwoordelijk acht voor bedreigingen door een groep jongeren.

Dat is de strekking van een brief, die zij aan alle raadsleden heeft gestuurd. De snackbarhoudster reageert daarmee op een brief van Jacobs, waarin hij stelt dat 'het vervelende gedrag van de jongeren ook veroorzaakt wordt door het feit dat u weinig ervaring heeft met het uitbaten van zo'n zaak'.

De cafetariahoudster stelt dat de hele wijk overlast ondervindt van deze - voornamelijk Marokkaanse - jongeren. De vrouw, die herhaaldelijk aangifte heeft gedaan van vernieling en mishandeling, bestrijdt dat zij onervaren is. Zij heeft woensdag een gesprek met de Helmondse burgemeester. Beiden voelen voor een gebiedsverbod.
Kortom: volgens deze burgemeester is het hebben van weinig ervaring met het uitbaten van een horecazaak reden voor vernielingen en bedreigingen. Dat logica ver te zoeken is bij burgemeester Fons Jacobs is in de regio al langer bekend; een paar jaar geleden werden marktkoopmannen bij het opbouwen van hun kramen in de vroege zaterdagochtend geteisterd door losgeslagen uitgaanspubliek (misschien nu ook nog wel), volgens de burgemeester moesten de marktkoopmannen hun kramen maar later opbouwen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Demarest op 26-01-2010 17:22:42 ]
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_77298192
Plaats het nieuwsbericht in een quote aub
pi_77298323
Soms heb ik echt wel eens het idee dat je een IQ van <80 moet hebben om bestuurder te worden in dit land, mits dit bericht waar is natuurlijk.

Om nog maar te zwijgen over dat er weer een klein groepje dat het verpest voor de rest wordt genoemd in verband met de overlast....
pi_77298552
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 17:09 schreef Demarest het volgende:
Zojuist viel op www.ed.nl (nieuwssite voor Zuidoost-Brabant) mijn oog op het volgende nieuwsbericht:
[..]

Kortom: volgens deze burgemeester is het hebben van weinig ervaring met het uitbaten van een horecazaak reden voor vernielingen en bedreigingen. Dat logica ver te zoeken is bij burgemeester Fons Jacobs is in de regio al langer bekend; een paar jaar geleden werden marktkoopmannen bij het opbouwen van hun kramen in de vroege zaterdagochtend geteisterd door losgeslagen uitgaanspubliek (misschien nu ook nog wel), volgens de burgemeester moesten de marktkoopmannen hun kramen maar later opbouwen.
Tsja, dat krijg je als je blijft volhouden dat onaangepast gedrag een reden moet hebben buiten de afwezigheid van een opvoeding. Of er zijn geen hangplekken, of er wordt niets gedaan voor die jongens, of ze ondervinden wat voor discriminatie dan ook, of je bent als ondernemer niet ervaren genoeg...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_77298582
ja, in de functie omschrijving van snackbar uitbater staat ook dat je ervaring moet hebben als anti-terreureenheid
  dinsdag 26 januari 2010 @ 17:26:33 #6
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_77298602
Helmond, Den Bosch, Culemborg, Roosendaal.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_77298849
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 17:26 schreef aroundtheworld het volgende:
ja, in de functie omschrijving van snackbar uitbater staat ook dat je ervaring moet hebben als anti-terreureenheid
Niet zozeer, maar een 4 jarige opleiding in het oplossen van internationale conflicten alsmede gijzelingen is toch wel het minste wat je mag verwachten van de uitbater van "Friet van Piet"..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 26 januari 2010 @ 17:40:54 #8
215628 woid
let's get Friendly
pi_77299092
"het vervelende gedrag van de jongeren ook veroorzaakt wordt door het feit dat u weinig ervaring heeft met het uitbaten van zo'n zaak"

uhmmm, dat iemand met weinig ervaring het lastiger in toom weet te houden snap ik... maar mede veroorzaken?
  dinsdag 26 januari 2010 @ 18:44:17 #9
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_77301591
Nou dat is al een gouwe ouwe hoor * als een allochtoon zich misdraagt tegen een autochtoon dan is dat de schuld van de laatste, want had beter moeten eeehhhhmmm....... tsja ..... *
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_77301826
Natuurlijk is het haar schuld. Als ze geen last wil hebben van Marokkanen moet ze in Marokko een snackbar beginnen en niet in Nederland.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_77302892
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 17:09 schreef Demarest het volgende:
[..]

Dat lijkt mij ook vrij logisch. Als je midden tussen het uitgaanspubliek je kraam gaat opbouwen dan weet je dat dronken mensen in de weg gaan lopen. Maar dan moet de gemeente natuurlijk weer politiemensen ter beschikking stellen op kosten van de belastingbetaler om te zorgen dat die marktkooplui lekker vroeg kunnen beginnen? Eigen verantwoordelijkheid mensen, de politie is er niet om de logistiek van ondernemers helemaal perfect te krijgen, daar moeten ze zelf voor zorgen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_77305057
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 19:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook vrij logisch. Als je midden tussen het uitgaanspubliek je kraam gaat opbouwen dan weet je dat dronken mensen in de weg gaan lopen. Maar dan moet de gemeente natuurlijk weer politiemensen ter beschikking stellen op kosten van de belastingbetaler om te zorgen dat die marktkooplui lekker vroeg kunnen beginnen? Eigen verantwoordelijkheid mensen, de politie is er niet om de logistiek van ondernemers helemaal perfect te krijgen, daar moeten ze zelf voor zorgen.
donder toch op man.
ik en vrienden worden nooit baldadig als we gedronken hebben en ik zie hier op donderdagnacht met hoofdzakelijk studenten geen problemen.

je hoort gewoon andere mensen met rust te laten, zeker hardwerkende ondernemers.
als je dan een held bent ga de politie irriteren ...
pi_77306064
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 19:57 schreef aroundtheworld het volgende:

[..]

donder toch op man.
ik en vrienden worden nooit baldadig als we gedronken hebben en ik zie hier op donderdagnacht met hoofdzakelijk studenten geen problemen.

je hoort gewoon andere mensen met rust te laten, zeker hardwerkende ondernemers.
Hij relativeert al het Marokkanengeweld dus trek je er niks van aan
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 26 januari 2010 @ 20:20:52 #14
3542 Gia
User under construction
pi_77306212
Die wijk puilt ook wel uit van de marokkanen.
We reden er vorige week nog doorheen. Om te beginnen zag ik zo'n spook lopen, jonge vrouw met niqaab, niet meer dan een spleetje voor haar ogen, achter een kinderwagen.
Vervolgens een groepje jongens die met die vuile blikken elke automobilist aankijken alsof ze je auto wel eens even willen verbouwen.

Heb er zelf vroeger gewoond, zou er nu nog niet dood gevonden willen worden.

Wat Jacobs betreft scoort hij hier geen punten. Hij moet de wijk kennen en weten dat het daar vergeven is van die ratten. Dat die dame weinig ervaring heeft in het runnen van een snackbar heeft daar helemaal niks mee te maken.

Is overigens nog niet de ergste wijk van Helmond. Maar wel qua overlast. In de binnenstad wonen vrijwel alleen maar marokkanen en turken, maar daar is het dus rustiger. Tja, ze vervuilen hun eigen nest natuurlijk niet.
  Moderator dinsdag 26 januari 2010 @ 20:23:36 #15
236264 crew  capricia
pi_77306346
Begrijp ik goed dat de snackbarhoudster zich eigenlijk maar aan moet passen aan die jongeren van allochtoonse afkomst?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_77308729
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 19:57 schreef aroundtheworld het volgende:

donder toch op man.
Lief dagboek...
quote:
Ja, eigenlijk wel. Maar dronken mensen kunnen nou eenmaal lastig zijn, dan moet je als ondernemer kiezen wat handig is om wanneer te doen. De politie is er niet om ten koste van veel kosten te zorgen dat ondernemers geen rekening meer hoeven houden met dat soort dingen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_77309902
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 21:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Lief dagboek...
[..]

Ja, eigenlijk wel. Maar dronken mensen kunnen nou eenmaal lastig zijn, dan moet je als ondernemer kiezen wat handig is om wanneer te doen. De politie is er niet om ten koste van veel kosten te zorgen dat ondernemers geen rekening meer hoeven houden met dat soort dingen.
Dus omdat je van te voren weet dat er dronken lui rondlopen, moet je maar accepteren dat er bedreigingen worden geuit? Daar mag je dan niet over klagen of de politie om hulp vragen?

Ik snap dat sommige locaties nu eenmaal minder rustig zijn dan een stille weg op het platteland en er mag verwacht worden dat je als ondernemer een zekere vorm van "overlast" zelf oplost, maar daar zijn wel grenzen aan. Vernieling en mishandeling, zaken waar ze meerdere malen aangifte over heeft gedaan, gaan wat verder dan het typische uitgaanspubliek. (of in ieder geval wat ik me voorstel van typisch uitgaanspubliek).
C. Sagan
  dinsdag 26 januari 2010 @ 21:28:34 #18
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_77309943
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 21:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]

Dat mag dan wel zo zijn,maar dat maakt de cafetaria houdster nog niet medeverantwoordelijk
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  Moderator dinsdag 26 januari 2010 @ 21:33:29 #19
236264 crew  capricia
pi_77310215
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 21:28 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Dat mag dan wel zo zijn,maar dat maakt de cafetaria houdster nog niet medeverantwoordelijk
Bovendien lees ik in OP niet dat de jongens dronken waren (kijk ik er overheen?). Tevens wordt er gesteld dat het Marokkanen zijn, en dan denk ik Moslim, en dus geen alcohol.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 26 januari 2010 @ 21:34:14 #20
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_77310257
Is deze burgemeester lid van de PVDA of Groen Links?
  dinsdag 26 januari 2010 @ 21:36:52 #21
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_77310373
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 21:33 schreef capricia het volgende:

[..]

Bovendien lees ik in OP niet dat de jongens dronken waren (kijk ik er overheen?). Tevens wordt er gesteld dat het Marokkanen zijn, en dan denk ik Moslim, en dus geen alcohol.
Ach kom toch, de meeste moslimjongeren hier in Nederland zijn gelegenheid moslims. De straatterroristen van Marokkaanse afkomst zijn het label moslim niet eens waard in mijn ogen.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_77315881
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 21:33 schreef capricia het volgende:

[..]

Weet je hoeveel Mocro's er drinken?
  Trouwste user 2022 dinsdag 26 januari 2010 @ 23:18:42 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_77315997
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 17:26 schreef BansheeBoy het volgende:
Helmond, Den Bosch, Culemborg, Roosendaal.

²
Zaltbommel

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 26 januari 2010 @ 23:30:13 #24
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_77316593
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 23:16 schreef ThaMadEd het volgende:
Dat zal echt wel meevallen.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_77317753
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 23:16 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Net of dronken Nederlanders niet voor overlast zorgen Kijk, je mag het beestje best bij zn naam noemen maar om nou werkelijk elk willekeurig incident in verband te brengen met Marokkanen is wat overdreven.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')