Kortom: volgens deze burgemeester is het hebben van weinig ervaring met het uitbaten van een horecazaak reden voor vernielingen en bedreigingen. Dat logica ver te zoeken is bij burgemeester Fons Jacobs is in de regio al langer bekend; een paar jaar geleden werden marktkoopmannen bij het opbouwen van hun kramen in de vroege zaterdagochtend geteisterd door losgeslagen uitgaanspubliek (misschien nu ook nog wel), volgens de burgemeester moesten de marktkoopmannen hun kramen maar later opbouwen.quote:HELMOND - De houdster van een cafetaria aan de 3e Haagstraat in Helmond vindt dat burgemeester Jacobs haar ten onrechte medeverantwoordelijk acht voor bedreigingen door een groep jongeren.
Dat is de strekking van een brief, die zij aan alle raadsleden heeft gestuurd. De snackbarhoudster reageert daarmee op een brief van Jacobs, waarin hij stelt dat 'het vervelende gedrag van de jongeren ook veroorzaakt wordt door het feit dat u weinig ervaring heeft met het uitbaten van zo'n zaak'.
De cafetariahoudster stelt dat de hele wijk overlast ondervindt van deze - voornamelijk Marokkaanse - jongeren. De vrouw, die herhaaldelijk aangifte heeft gedaan van vernieling en mishandeling, bestrijdt dat zij onervaren is. Zij heeft woensdag een gesprek met de Helmondse burgemeester. Beiden voelen voor een gebiedsverbod.
Tsja, dat krijg je als je blijft volhouden dat onaangepast gedrag een reden moet hebben buiten de afwezigheid van een opvoeding. Of er zijn geen hangplekken, of er wordt niets gedaan voor die jongens, of ze ondervinden wat voor discriminatie dan ook, of je bent als ondernemer niet ervaren genoeg...quote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:09 schreef Demarest het volgende:
Zojuist viel op www.ed.nl (nieuwssite voor Zuidoost-Brabant) mijn oog op het volgende nieuwsbericht:
[..]
Kortom: volgens deze burgemeester is het hebben van weinig ervaring met het uitbaten van een horecazaak reden voor vernielingen en bedreigingen. Dat logica ver te zoeken is bij burgemeester Fons Jacobs is in de regio al langer bekend; een paar jaar geleden werden marktkoopmannen bij het opbouwen van hun kramen in de vroege zaterdagochtend geteisterd door losgeslagen uitgaanspubliek (misschien nu ook nog wel), volgens de burgemeester moesten de marktkoopmannen hun kramen maar later opbouwen.
Niet zozeer, maar een 4 jarige opleiding in het oplossen van internationale conflicten alsmede gijzelingen is toch wel het minste wat je mag verwachten van de uitbater van "Friet van Piet"..quote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:26 schreef aroundtheworld het volgende:
ja, in de functie omschrijving van snackbar uitbater staat ook dat je ervaring moet hebben als anti-terreureenheid
Dat lijkt mij ook vrij logisch. Als je midden tussen het uitgaanspubliek je kraam gaat opbouwen dan weet je dat dronken mensen in de weg gaan lopen. Maar dan moet de gemeente natuurlijk weer politiemensen ter beschikking stellen op kosten van de belastingbetaler om te zorgen dat die marktkooplui lekker vroeg kunnen beginnen? Eigen verantwoordelijkheid mensen, de politie is er niet om de logistiek van ondernemers helemaal perfect te krijgen, daar moeten ze zelf voor zorgen.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:09 schreef Demarest het volgende:
Zojuist viel op www.ed.nl (nieuwssite voor Zuidoost-Brabant) mijn oog op het volgende nieuwsbericht:
[..]
Kortom: volgens deze burgemeester is het hebben van weinig ervaring met het uitbaten van een horecazaak reden voor vernielingen en bedreigingen. Dat logica ver te zoeken is bij burgemeester Fons Jacobs is in de regio al langer bekend; een paar jaar geleden werden marktkoopmannen bij het opbouwen van hun kramen in de vroege zaterdagochtend geteisterd door losgeslagen uitgaanspubliek (misschien nu ook nog wel), volgens de burgemeester moesten de marktkoopmannen hun kramen maar later opbouwen.
donder toch op man.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook vrij logisch. Als je midden tussen het uitgaanspubliek je kraam gaat opbouwen dan weet je dat dronken mensen in de weg gaan lopen. Maar dan moet de gemeente natuurlijk weer politiemensen ter beschikking stellen op kosten van de belastingbetaler om te zorgen dat die marktkooplui lekker vroeg kunnen beginnen? Eigen verantwoordelijkheid mensen, de politie is er niet om de logistiek van ondernemers helemaal perfect te krijgen, daar moeten ze zelf voor zorgen.
Hij relativeert al het Marokkanengeweld dus trek je er niks van aanquote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:57 schreef aroundtheworld het volgende:
[..]
donder toch op man.
ik en vrienden worden nooit baldadig als we gedronken hebben en ik zie hier op donderdagnacht met hoofdzakelijk studenten geen problemen.
je hoort gewoon andere mensen met rust te laten, zeker hardwerkende ondernemers.
als je dan een held bent ga de politie irriteren ...
Lief dagboek...quote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:57 schreef aroundtheworld het volgende:
donder toch op man.
ik en vrienden worden nooit baldadig als we gedronken hebben en ik zie hier op donderdagnacht met hoofdzakelijk studenten geen problemen.
Ja, eigenlijk wel. Maar dronken mensen kunnen nou eenmaal lastig zijn, dan moet je als ondernemer kiezen wat handig is om wanneer te doen. De politie is er niet om ten koste van veel kosten te zorgen dat ondernemers geen rekening meer hoeven houden met dat soort dingen.quote:je hoort gewoon andere mensen met rust te laten, zeker hardwerkende ondernemers.
als je dan een held bent ga de politie irriteren ...
Dus omdat je van te voren weet dat er dronken lui rondlopen, moet je maar accepteren dat er bedreigingen worden geuit? Daar mag je dan niet over klagen of de politie om hulp vragen?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Lief dagboek...
[..]
Ja, eigenlijk wel. Maar dronken mensen kunnen nou eenmaal lastig zijn, dan moet je als ondernemer kiezen wat handig is om wanneer te doen. De politie is er niet om ten koste van veel kosten te zorgen dat ondernemers geen rekening meer hoeven houden met dat soort dingen.
Dat mag dan wel zo zijn,maar dat maakt de cafetaria houdster nog niet medeverantwoordelijkquote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk wel. Maar dronken mensen kunnen nou eenmaal lastig zijn, dan moet je als ondernemer kiezen wat handig is om wanneer te doen. De politie is er niet om ten koste van veel kosten te zorgen dat ondernemers geen rekening meer hoeven houden met dat soort dingen.
Bovendien lees ik in OP niet dat de jongens dronken waren (kijk ik er overheen?). Tevens wordt er gesteld dat het Marokkanen zijn, en dan denk ik Moslim, en dus geen alcohol.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:28 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Dat mag dan wel zo zijn,maar dat maakt de cafetaria houdster nog niet medeverantwoordelijk
Ach kom toch, de meeste moslimjongeren hier in Nederland zijn gelegenheid moslims. De straatterroristen van Marokkaanse afkomst zijn het label moslim niet eens waard in mijn ogen.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Bovendien lees ik in OP niet dat de jongens dronken waren (kijk ik er overheen?). Tevens wordt er gesteld dat het Marokkanen zijn, en dan denk ik Moslim, en dus geen alcohol.
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Bovendien lees ik in OP niet dat de jongens dronken waren (kijk ik er overheen?). Tevens wordt er gesteld dat het Marokkanen zijn, en dan denk ik Moslim, en dus geen alcohol.
Zaltbommelquote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:26 schreef BansheeBoy het volgende:
Helmond, Den Bosch, Culemborg, Roosendaal.²
Dat zal echt wel meevallen.quote:
Net of dronken Nederlanders niet voor overlast zorgenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:16 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Weet je hoeveel Mocro's er drinken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |