Het is een snackbar. Cafetaria dus. Het is in elk geval niets met een bar erin. Je kunt er natuurlijk wel een blikje bier kopen, maar dat maakt het nog geen café.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:33 schreef Boldface het volgende:
[..]
Als het je niet boeit, blijf je toch lekker weg?![]()
Als je elke nieuwsgebeurtenis ziet als een "lokaal dingetje" kun je dit subforum sowieso beter mijden. Dit topic gaat over burgemeester, verantwoordelijk voor het functioneren van de politie, die een klagende burger te verstaan geeft dat ze zelf mede de oorzaak is van vernielingen in haar café. Dat is ongehoord en beschamend, al mag je daar natuurlijk anders over denken. Die man hoort te staan voor een goede handhaving van de wet; daar wordt hij voor betaald en dat is onderdeel van zijn functie.
Verder is de problematiek die de vrouw aankaart in TAL van Nederlandse gemeenten aan de orde (rellende jongeren, veelal van allochtone afkomst). Maar ja, als je dat niet wilt inzien en alleen met oogkleppen op praat over "een lokaal dingetje"...
Je hoeft niet te reageren. Maar het zal wel weer je opzet zijn om zodanig te trollen dat het topic op slot gaat.quote:Op woensdag 27 januari 2010 10:11 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nee. Ik begon niet over allochtonen. En allochtonen zijn niet per definitie moslims en ook daar heb ik het niet over gehad. Het is een lokaal kutdingetje en daar ging mijn reactie over. Doe je niet dommer voor dan je al bent, ajb
Als elke FOK!'er een topic zou openen over 1 lokaal misstandje in zijn of haar gehucht, zou het lekker gaan met NWS, zeg
V.
Dat klopt. Omdat JIJ begint over allochtonen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 10:52 schreef Boldface het volgende:
[..]
In je reactie op mijn post begin je wel degelijk over xenofobie en dergelijke.
In mijn eerste reactie heb ik met geen woord over allochtonen gerept. Ik heb vanaf het eerste moment de nadruk gelegd op het niet-functioneren van de burgemeester: Burgemeester Helmond: slachtoffer reljeugd medeschuldigquote:Op woensdag 27 januari 2010 12:47 schreef Verbal het volgende:
Dat klopt. Omdat JIJ begint over allochtonen.
quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:42 schreef Gia het volgende:
Dit soort zaken spelen op meer plaatsen en het zijn echt niet alleen allochtone jongeren. Onze eigen kutjongeren kunnen er ook wat van. Punt is dat het niet wordt aangepakt en terugverwezen wordt naar de slachtoffers met de wijze woorden: Ja, je moet wel orde kunnen houden in je eigen snackbar, anders is het je eigen schuld. Want daar komt het op neer.
95% van de nieuwsberichten gaan over 'lokale incidentjes'. En zeker driekwart van de topics in NWS gaan ook over 'lokale incidentjes'. Deze 'lokale incidentjes' maken echter vrijwel altijd deel uit van een groter geheel. Het nieuwsbericht in dit topic geeft bijvoorbeeld pijnlijk weer dat het met een deel van het (hoger) bestuur op z'n zachtst gezegd slecht gesteld is. Dat je dat niet inzit getuigd mijns inziens van een ernstige vorm van tunnelvisie.quote:Op woensdag 27 januari 2010 10:11 schreef Verbal het volgende:
Als elke FOK!'er een topic zou openen over 1 lokaal misstandje in zijn of haar gehucht, zou het lekker gaan met NWS, zeg
V.
Wat een onzin. De OP nodigt niet uit tot een bredere discussie, maar gaat over de dysfunctionele burgemeester Fons Jacobs, een snackbar en wat marktkoopmannen in Helmond.quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:08 schreef Demarest het volgende:
[..]
95% van de nieuwsberichten gaan over 'lokale incidentjes'. En zeker driekwart van de topics in NWS gaan ook over 'lokale incidentjes'. Deze 'lokale incidentjes' maken echter vrijwel altijd deel uit van een groter geheel. Het nieuwsbericht in dit topic geeft bijvoorbeeld pijnlijk weer dat het met een deel van het (hoger) bestuur op z'n zachtst gezegd slecht gesteld is. Dat je dat niet inzit getuigd mijns inziens van een ernstige vorm van tunnelvisie.
Natuurlijk wel. We zouden ver heen zijn als we zulke gevallen zonder protest/discussie maar gelaten zouden gadeslaan. En vergeet niet: dit is een discussieforum.quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:28 schreef Verbal het volgende:
Wat een onzin. De OP nodigt niet uit tot een bredere discussie, maar gaat over de dysfunctionele burgemeester Fons Jacobs, een snackbar en wat marktkoopmannen in Helmond.
Aha, ook een falende burgemeester in Hilversum. Da's al gemeente nr. 2, en ongetwijfeld zijn er nog een hoeveelheid andere gemeenten die kampen met een disfunctionele burgemeester. Al die lokale gevallen bij elkaar opgeteld maken er toch een landelijke aangelegenheid van.quote:Ik kan ook beginnen met Burgemeester Bakker in Hilversum die de problemen op het Ooievaarplein onderschat, zijn burgers niet serieus neemt, etcetera. Maar dat is dus lokaal, net als deze op.
V.
Precies. Neem nou dit topic: Tweeling pleegt zelfmoord!quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:08 schreef Demarest het volgende:
95% van de nieuwsberichten gaan over 'lokale incidentjes'. En zeker driekwart van de topics in NWS gaan ook over 'lokale incidentjes'. Deze 'lokale incidentjes' maken echter vrijwel altijd deel uit van een groter geheel. Het nieuwsbericht in dit topic geeft bijvoorbeeld pijnlijk weer dat het met een deel van het (hoger) bestuur op z'n zachtst gezegd slecht gesteld is. Dat je dat niet inziet getuigd mijns inziens van een ernstige vorm van tunnelvisie.
Wat is in vredesnaam je probleem? Zit het je dwars dat iemand anders een topic heeft geopend over het gedrag van een burgemeester en dat je het kennelijk niet nodig vond om dat te doen bij burgemeester Bakker van Hilversum? Hoe komt het dat je ineens TOCH een verband ziet tussen Helmond en Hilversum? Degene die bredere discussie loopt te dwarsbomen, ben jij, met het geneuzel over "lokale incidentjes"...quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:28 schreef Verbal het volgende:
Wat een onzin. De OP nodigt niet uit tot een bredere discussie, maar gaat over de dysfunctionele burgemeester Fons Jacobs, een snackbar en wat marktkoopmannen in Helmond.
De discussie breder voeren? Prima, maar dat is niet hoe dit topic begon. Ik kan ook beginnen met Burgemeester Bakker in Hilversum die de problemen op het Ooievaarplein onderschat, zijn burgers niet serieus neemt, etcetera. Maar dat is dus lokaal, net als deze op.
quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:56 schreef Demarest het volgende:
Aha, ook een falende burgemeester in Hilversum. Da's al gemeente nr. 2, en ongetwijfeld zijn er nog een hoeveelheid andere gemeenten die kampen met een disfunctionele burgemeester. Al die lokale gevallen bij elkaar opgeteld maken er toch een landelijke aangelegenheid van.![]()
Bron: http://www.gooieneemlande(...)5119654.ece/Politiek:+tijd+van+praten+Ooievaarplein+is+voorbijquote:Politiek: tijd van praten Ooievaarplein is voorbij
Hilversum - Het is de hoogste tijd dat burgemeester Ernst Bakker hard gaat optreden tegen de jeugd die bewoners van het Hilversumse Ooievaarplein intimideren, bedreigen en op andere manieren het leven zuur maken. Dat vindt de Hilversumse politiek.
,,De tijd van alleen maar praten is voorbij'', constateert fractieleider Beernoud Moojen van grootste oppositiepartij VVD. ,,Praten is prima, maar het houdt ergens op. Het is nu aan de burgemeester en zijn mensen.'' Wat Moojen betreft is het zo klaar als klontje. ,,Ik geef les op een zwarte school in Amsterdam. De jeugd is gebaat bij heldere regels en structuur. Pappen en nathouden werkt niet. Het is tijd voor repressie, sancties waar ze wél van onder de indruk zijn.''
De zwaarste straf die de asociale jeugd op het Ooievaarplein tot nog toe kon krijgen, nota bene voor het bedreigen van welzijnswerkers, was een 'schorsing'. ,,Wel erg soft'', vindt Dick Klees van Leefbaar Hilversum. ,,Het moet nu echt serieuzer worden. Veel meer surveilleren door de politie en sneller optreden. Het is nu een hele tijd met goede bedoelingen geprobeerd, nu zit er niets anders op dan lik op stuk.'' Burgemeester Bakker heeft de schijn een beetje tegen, meent Klees. ,,Niet álles hoeft via de raad. Maar ik weet van hem dat hij wel degelijk veel aandacht besteed aan het Ooievaarplein. Hij laat zich door de politie zeer goed op de hoogte houden.''
Voorman Hans Haselager van coalitiepartij PvdA is teleurgesteld. ,,Voor het eerst wordt in een buurt in Hilversum samengewerkt door alle instanties. Dan lukt het nog niet, hoe kan dat?'' Haselager hamert erop dat de ouders van de jongeren in kwestie erbij worden betrokken. ,,Dat is toegezegd, maar ik weet niet of het is gebeurd.'' Ook de PvdA vindt het tijd voor hard optreden. ,,Natuurlijk wel. Het probleem hád al getackeld moeten zijn.''
Verantwoordelijk wethouder Erik Boog (jeugdzaken) schoof dinsdag aan bij een al gepland Ooievaarplein-beraad met onder andere politie, Versa Welzijn, Dudok Wonen en de gemeente. Wat er van de door hem toegezegde 'hardere aanpak' terecht komt, is nog onduidelijk.
Het zijn allemaal maar lokale incidentjes. Maar als er niet onderhand een keer wordt ingegrepen, gaat dit wel vreselijk uit de hand lopen een keer. En daar is Culemborg dan nog niks bij.quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:07 schreef Boldface het volgende:
Ook Hilversum heeft dus een burgemeester die niet ingrijpt terwijl straattuig buurten onveilig maakt.
Demarest & Boldface: Wij zien een trend, we zien dit wel in meer plaatsen in Nederland gebeuren
Verbal: "Nee, dit is een lokaal incidentje"...
Het Marokaanse probleem is landelijk.quote:Op woensdag 27 januari 2010 07:19 schreef Verbal het volgende:
Mijn god, groot nieuws: een heikneuter van een burgemeester in een lokaal dingetje.
Maak spandoeken, tijd voor een stille tocht in Den Haag. ACTIEIEIEIEIEIE!!!!
sjeeeeeeeeeeeeeeeeez wat een kuttopic voor NWS
V.
Het boeit mij ook omdat het hier in Zaltbommel ook speelt, en in Nijmegen en in Utrecht en in Rotterdam en in Cuilemburg.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:57 schreef Verbal het volgende:
[..]
Het is een lokaal dingetje. Punt.
Hier hebben we ook een dysfunctionele burgemeester, maar moet dan echt elke buurtscheet op internet
En je hoeft mij niet uit te leggen dat de enige reden dat dit interessant is voor lui als jij het mogelijk allochtone aspect aan de zaak is. Ik zou nog een doosje Kleenex kopen, fatje
V.
quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:28 schreef Verbal het volgende:
[..]
De discussie breder voeren? Prima, maar dat is niet hoe dit topic begon.
Ik kan ook beginnen met Burgemeester Bakker in Hilversum die de problemen op het Ooievaarplein onderschat, zijn burgers niet serieus neemt, etcetera. Maar dat is dus lokaal, net als deze op.
V.
In Cuilemburg kozen ze de verkeerde slachtoffers. Namelijk een andere bevolkingsgroep die samenspant als hen onrecht wordt aangedaan.quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Het zijn allemaal maar lokale incidentjes. Maar als er niet onderhand een keer wordt ingegrepen, gaat dit wel vreselijk uit de hand lopen een keer. En daar is Culemborg dan nog niks bij.
Ik weet niet of het om bedreigingen ging, maar je moet als ondernemer rekening houden met bepaald gedrag van uitgaanspubliek als je daartussen je brood wilt verdienen. De politiecapaciteit is nou eenmaal niet onbeperkt.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:27 schreef The_stranger het volgende:
Dus omdat je van te voren weet dat er dronken lui rondlopen, moet je maar accepteren dat er bedreigingen worden geuit? Daar mag je dan niet over klagen of de politie om hulp vragen?
Ja, maar ook voor het openen van een snackbar in Helmond of all places moet je natuurlijk wel uit het juiste hout gesneden zijn. Als je in een cafe gaat werken waar dan ook dan moet je ook kordaat zijn en veel problemen zelf oplossen, want de politie komt niet voor elke lastige klant. Natuurlijk moet een klant niet lastig zijn, maar feit is dat je er mee te maken krijgt.quote:Ik snap dat sommige locaties nu eenmaal minder rustig zijn dan een stille weg op het platteland en er mag verwacht worden dat je als ondernemer een zekere vorm van "overlast" zelf oplost, maar daar zijn wel grenzen aan. Vernieling en mishandeling, zaken waar ze meerdere malen aangifte over heeft gedaan, gaan wat verder dan het typische uitgaanspubliek. (of in ieder geval wat ik me voorstel van typisch uitgaanspubliek).
CDAquote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:34 schreef thewishmaster het volgende:
Is deze burgemeester lid van de PVDA of Groen Links?
Geldt dat niet voor heel Helmond?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 20:20 schreef Gia het volgende:
Heb er zelf vroeger gewoond, zou er nu nog niet dood gevonden willen worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |