abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77214904
De nieuwe aartsbisschop André Léonard heeft tijdens de uitzending 'Controverse' op de Franstalige zender RTL-TVI homoseksualiteit vergeleken met anorexia.

Monseigneur Léonard werd tijdens het programma aan de tand gevoeld over het thema, waarover hij in het verleden al enkele omstreden uitspraken deed. Léonard stelde dat hij zelden over het onderwerp spreekt, tenzij men hem ertoe dwingt of erover vragen stelt.

Anorexia
Hij herhaalde dat hij zich veeleer uitsprak over een houding dan over personen, maar maakte een vergelijking tussen zijn visie op homoseksualiteit en anorexia. "Ik ga een vergelijking maken: anorexia is een ontwikkeling die niet te rijmen valt met eetlust, maar ik zou nooit zeggen dat anorexiapatiënten abnormaal zijn", luidde het.

Schandalig
Nationaal voorzitter Philippe Grolet van het Centre d'action laïque (CAL) is allerminst te spreken over de uitspraken, en noemt ze schandalig. Volgens hem heeft de monseigneur geïnsinueerd dat homoseksualiteit een ziekte is. (belga/sam)

Bron

Voor degene die het nog niet weten, Léonard wordt de nieuwe Belgische aartsbisschop.

Het is natuurlijk zijn recht van meningsuiting maar dit doet hij wel op een kwetsende manier die twee groepen hebben die het al helemaal niet gemakkelijk hebben in de maatschappij: homoseksuelen en anorexia-patienten.

Mijn mening: deze uitspraak is zeer beledigend en voor een nieuwe aartsbisschop maakt deze uitspraak je zeker niet geliefd. Heb een voorgevoel dat veel gematigde Katholieken de kerk niet meer au serieux gaan nemen.
  zondag 24 januari 2010 @ 17:09:03 #2
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_77214936
Zeker de helft van die Katholieken moet gewoon zelf naar de psychiater.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
  Moderator zondag 24 januari 2010 @ 17:11:23 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_77215033
zoveel onzin van dit soort figuren gehoord over dit onderwerp (bansheeboy komt wel eens in mijn subforum ) dat ik dit haast een gematigde genuanceerde mening vind ... stap in de goede richting zelfs

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_77215051
Nou, doe mij maar anorexia dan.
pi_77215128

Bij het zien van dames met anorexia word je wel homoseksueel, dus ik zie wel een verband.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_77215384
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:14 schreef teknomist het volgende:
[ afbeelding ]

Bij het zien van dames met anorexia word je wel homoseksueel, dus ik zie wel een verband.
quote:
"Ik ga een vergelijking maken: anorexia is een ontwikkeling die niet te rijmen valt met eetlust, maar ik zou nooit zeggen dat anorexiapatiënten abnormaal zijn"
Hiermee zegt 'ie toch dat hij homo's ook niet abnormaal noemt of zie/lees ik het verkeerd?

-edit- oh ik lees het vast verkeerd. Hij bedoelt zeker dat homo's wel abnormaal zijn en anorexiapatienten niet?
  zondag 24 januari 2010 @ 17:23:41 #7
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_77215471
Het is wellicht jammer voor de homo's die her en der vertoeven, maar we zullen het nooit "accepteren", elke der grote 3 religies verbiedt nl. dergelijke praktiseringen en stages. Dus elke oprechte gelovige denkt er hetzelfde over.

En een religie is meestal een statisch en niet flexibele aangelegenheid.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zondag 24 januari 2010 @ 17:24:35 #8
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_77215506
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:21 schreef Desunoto het volgende:

[..]

[..]

Hiermee zegt 'ie toch dat hij homo's ook niet abnormaal noemt of zie/lees ik het verkeerd?

-edit- oh ik lees het vast verkeerd. Hij bedoelt zeker dat homo's wel abnormaal zijn en anorexiapatienten niet?
Nee:

{Ziekte} is niet {gezond}, maar {ziekte} is niet {abnormaal}.

Hij maakt dus de vergelijking: homofilie met ziekte.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
  zondag 24 januari 2010 @ 17:28:20 #9
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_77215640
Duik even zijn uitspraken-historie in, en je zult zien dat hij nog rechts van de huidige paus staan in zijn opvattingen. Dat proberen ze nu een beetje te verbloemen, maar zijn opvattingen komen aardig overeen met die van Torquemada.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  zondag 24 januari 2010 @ 17:36:17 #10
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_77215948
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Dus elke oprechte gelovige denkt er hetzelfde over.
Wat is dat nou weer voor onzin.
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
  zondag 24 januari 2010 @ 17:52:44 #11
13462 BansheeBoy
pi_77216523
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:36 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor onzin.
Elke oprechte Moslim die terug gaat naar de bronnen zal niet anders kunne. Dit geldt ook voor de Christen en de Jood. Ja.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  zondag 24 januari 2010 @ 17:53:59 #12
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_77216563
quote:
"Ik ga een vergelijking maken: anorexia is een ontwikkeling die niet te rijmen valt met eetlust, maar ik zou nooit zeggen dat anorexiapatiënten abnormaal zijn"
Dat is nog eens een gewaagde uitspraak zeg! Poe poe!
pi_77216621
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:52 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Elke oprechte Moslim die terug gaat naar de bronnen zal niet anders kunne. Dit geldt ook voor de Christen en de Jood. Ja.

²
Hoezo? Het is toch gewoon een kwestie van interpretatie?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_77216651
Maar homoseksualiteit is toch te genezen? In zo een licht zou het wel een ziekte genoemd kunnen worden.
pi_77216680
Wat zegt ie dan verkeerd? Homosexualiteit is ook geen nutuurlijke eigenschap, annorexia ook niet. Met beiden valt wel te leven. Big fucking deal.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_77216701
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:56 schreef Triggershot het volgende:
Maar homoseksualiteit is toch te genezen? In zo een licht zou het wel een ziekte genoemd kunnen worden.
Iemand zou die man duidelijk moeten maken dat godsdienstwaanzin ook te genezen is.
  zondag 24 januari 2010 @ 17:59:13 #17
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_77216724
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:52 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Dat de hoofdlijnen hetzelfde zijn, betekent dus per definitie dat elke aanhanger daar precies dezelfde opvattingen over heeft?
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_77216768
quote:
Nou nee, dat denk ik dus niet. het zit in je of het zit er niet. Je kan een homo niet leren dat ie sexuele verlangens voor een vrouw moet hebben, net zo goed als je jou of mij er niet van kunt overtuigen om opgewonden te worden van een kerel. Lijkt me toch niet zo moeiljk te begrijpen.
  zondag 24 januari 2010 @ 18:00:50 #19
13462 BansheeBoy
pi_77216774
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:59 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Dat de hoofdlijnen hetzelfde zijn, betekent dus per definitie dat elke aanhanger daar precies dezelfde opvattingen over heeft?
Ja? Als jij dat zegt.

²
pi_77216791
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:58 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Iemand zou die man duidelijk moeten maken dat godsdienstwaanzin ook te genezen is.
Dat doet niets af aan het idee dat homoseksualiteit te genezen is?
pi_77216799
quote:
Maar homoseksualiteit is toch te genezen?
Dat is volgens mij nogal een omstreden uitspraak.
pi_77216822
quote:
Bron?

ijs_beer fan!
pi_77216841
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:00 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nou nee, dat denk ik dus niet. het zit in je of het zit er niet. Je kan een homo niet leren dat ie sexuele verlangens voor een vrouw moet hebben, net zo goed als je jou of mij er niet van kunt overtuigen om opgewonden te worden van een kerel. Lijkt me toch niet zo moeiljk te begrijpen.
Als ik opgewonden wordt van iets anders dan een vrouw op passend leeftijd, dan ervaar ik mezelf als ziek.
pi_77216880
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:57 schreef Hathor het volgende:
Wat zegt ie dan verkeerd? Homosexualiteit is ook geen nutuurlijke eigenschap, annorexia ook niet. Met beiden valt wel te leven. Big fucking deal.
http://www.encyclo.nl/begrip/natuurlijk
ijs_beer fan!
pi_77216884
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:02 schreef NanKing het volgende:

[..]

Bron?

Goeie vraag
Maar volgens mij zijn de VS en in de Islamitische wereld Turkije 'de voorlopers' van het 'genezen' van homofilie. Vele succes verhalen moeten aanhoren.
pi_77216899
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:01 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Daarom plaats ik het ook in het licht van iets.
pi_77216911
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Goeie vraag
Maar volgens mij zijn de VS en in de Islamitische wereld Turkije 'de voorlopers' van het 'genezen' van homofilie. Vele succes verhalen moeten aanhoren.
Ik ken deze verhalen maar ik geloof er niet in, wat nu?

Ik zie het als een cursus jezelf onderdrukken.
ijs_beer fan!
pi_77216943
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:05 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ik ken deze verhalen maar ik geloof er niet in, wat nu?
Dan zie je het anders.
pi_77216958
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dan zie je het anders.
Zie mijn edit nog, en ik heb nog steeds geen bewijs gezien dat dit echt kan.
ijs_beer fan!
pi_77216985
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als ik opgewonden wordt van iets anders dan een vrouw op passend leeftijd, dan ervaar ik mezelf als ziek.
Maar waar haal je dan het idee vandaan dat die gevoelens wel eens even genezen kunnen worden? Ik bedoel je kan wat doen als je te dik bent, of als je rookt, of teveel zuipt, maar sexuele geaardheid genezen lijkt me nou niet echt haalbaar.
  † In Memoriam † zondag 24 januari 2010 @ 18:07:27 #31
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_77216986
Katholieken
pi_77217033
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:06 schreef NanKing het volgende:

[..]

Zie mijn edit nog, en ik heb nog steeds geen bewijs gezien dat dit echt kan.
Je hebt dan ook niet om bewijs gevraagd.
Vraag 2 : Wat ervaar je als bewijs? Een onafhankelijk academisch onderzoek waarin empirisch XYZ wordt ondervonden?
pi_77217068
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je hebt dan ook niet om bewijs gevraagd.
Vraag 2 : Wat ervaar je als bewijs? Een onafhankelijk academisch onderzoek waarin empirisch XYZ wordt ondervonden?
1) Ja bron, bewijs ach ja
2) Ja, zoiets inderdaad
ijs_beer fan!
pi_77217082
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:07 schreef Hathor het volgende:

[..]

Maar waar haal je dan het idee vandaan dat die gevoelens wel eens even genezen kunnen worden? Ik bedoel je kan wat doen als je te dik bent, of als je rookt, of teveel zuipt, maar sexuele geaardheid genezen lijkt me nou niet echt haalbaar.
Obesitas zie ik ook als een ziekte.
Roken, slecht conditie, letterlijke verkankering van je longen en vergif, dit bewust doen ervaar ik ook als een mentale ziekte, naast de fysieke gevolgen.
Over het boven gemiddeld zuipen, laat ik daar maar helemaal over zwijgen.
pi_77217135
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:09 schreef NanKing het volgende:

[..]

1) Ja bron, bewijs ach ja
2) Ja, zoiets inderdaad
Vanzelfsprekend gaat mijn voorkeur logischerwijs ook naar onafhankelijk onderzoek, maar wanneer een gros 'ex-homo's' komen zeggen dat ze zijn 'genezen' en waarvan het ook door zij zelf, omgeving en instituut is geverifieerd, dan kan je daar moeilijk aan voorbij gaan. Juist academisch bekeken.
  zondag 24 januari 2010 @ 18:12:36 #36
13462 BansheeBoy
pi_77217154
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:01 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Vertel dat maar in de Amerikaanse Biblebelt waar dagelijks mannen vaarwel zeggen tegen hun homoïstische ideologie en praktiseringen middels certain genezingsessies. Het is echt de praktijk van alledag.

²
pi_77217162
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Roken, slecht conditie, letterlijke verkankering van je longen en vergif, dit bewust doen ervaar ik ook als een mentale ziekte, naast de fysieke gevolgen.
toegegeven, maar dat is nog steeds geen antwoord waarom jij denkt dat sexuele geaardheid "genezen" kan worden. Kan een hetero dan ook afgeleerd worden hetero te zijn en homo te worden?
pi_77217215
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Om over geloof maar helemaal te zwijgen.

En wat betreft die succesverhalen: als je lang genoeg gebrainwashed wordt, ben je overal vanaf te brengen.
  zondag 24 januari 2010 @ 18:14:52 #39
13462 BansheeBoy
pi_77217227
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:07 schreef Hathor het volgende:
Ik bedoel je kan wat doen als je te dik bent, of als je rookt, of teveel zuipt, maar sexuele geaardheid genezen lijkt me nou niet echt haalbaar.
Zijn mensen die psychisch ziek zijn volgens jou te genezen of niet? Indien ja: een geaardheid zit in je hoofdje.

²
pi_77217243
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:12 schreef Hathor het volgende:

[..]

toegegeven, maar dat is nog steeds geen antwoord waarom jij denkt dat sexuele geaardheid "genezen" kan worden. Kan een hetero dan ook afgeleerd worden hetero te zijn en homo te worden?
Wanneer één van de twee per definitie als ziekte zou bestempeld worden, heteroseksualiteit geen vereist voor voortplanting zal blijven en de publieke opinie dus danig verschuift, ja dan zo goed als.
pi_77217311
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat doet niets af aan het idee dat homoseksualiteit te genezen is?
Dat zeg ik ook niet. Ik trok je conclusie alleen door.
pi_77217314
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:14 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Om over geloof maar helemaal te zwijgen.

En wat betreft die succesverhalen: als je lang genoeg gebrainwashed wordt, ben je overal vanaf te brengen.
Ah herkenbaar, patato - patata.
Desbetreffende 'cursussen' - zoals Nanking ze noemt - vertellen ook dat je gebrainwashed wordt om je als een homo te gedragen, dat het je wordt aangeleerd tijdens je opvoeding etc.
pi_77217315
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:12 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Vertel dat maar in de Amerikaanse Biblebelt waar dagelijks mannen vaarwel zeggen tegen hun homoïstische ideologie en praktiseringen middels certain genezingsessies. Het is echt de praktijk van alledag.

²
das pure flessentrekkerij in mijn ogen, of een lekl opzetje van een of andere christelijke beweging die op zo'n manier de dingen naar hun hand willen zetten. Net zulke onzin als die zogenaamde gebedsgenezers en Jomanda's. Vroeger werden dat soort geitenbreiers en kwakzalvers in een ton met met pek geflikkerd, overgoten met veren, en de stad uitgejaagd, een traditie die wat mij betreft in ere hersteld mag worden.
pi_77217394
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:14 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Zijn mensen die psychisch ziek zijn volgens jou te genezen of niet? Indien ja: een geaardheid zit in je hoofdje.

²
Niet dus, dat zit in je hele lijf, het is een gevoel dat iets sterker is dan drang naar booze of tabak.
pi_77217471
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:14 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Ben jij ook zo 'genezen' dan? Het valt wel op dat je ongeveer de enige hetero fokker bent met 'boy' in zijn naam.
pi_77217540
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:21 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Ben jij ook zo 'genezen' dan? Het valt wel op dat je ongeveer de enige hetero fokker bent met 'boy' in zijn naam.
Kom je tegenwoordig ook nog buiten of? Voornamen als 'boi' / boy komen steeds vaker voor en ze worden niet van Baby aan zo genoemd of geassocieerd omdat ze homo zijn hé. Dat is jouw referentiekader.
pi_77217593
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:19 schreef Hathor het volgende:

[..]

Niet dus, dat zit in je hele lijf, het is een gevoel dat iets sterker is dan drang naar booze of tabak.
Dat vind ik dan altijd wel een beetje vreemd bij homo's, dat ze hun voorkeur zo fundamenteel voor hun identiteit lijken te vinden dat alles in hun leven erom moet draaien.
pi_77217594
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ah herkenbaar, patato - patata.
Desbetreffende 'cursussen' - zoals Nanking ze noemt - vertellen ook dat je gebrainwashed wordt om je als een homo te gedragen, dat het je wordt aangeleerd tijdens je opvoeding etc.
Dat is een interessant fenomeen met een eeneiige tweeling waarbij er één homo blijkt te zijn en de ander niet. Of een gezin met meerdere mannen waarbij er één homo wordt. Oftewel: niet echt waarschijnlijk in mijn ogen.
pi_77217620
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Kom je tegenwoordig ook nog buiten of? Voornamen als 'boi' / boy komen steeds vaker voor en ze worden niet van Baby aan zo genoemd of geassocieerd omdat ze homo zijn hé. Dat is jouw referentiekader.
Was dat niet iets van de jaren '80 toen mensen ook nog met matjes rondliepen?
  zondag 24 januari 2010 @ 18:27:15 #50
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_77217651
quote:

[..]

Goeie vraag
Brainwashing is niet "genezen".
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_77217684
Met alle respect voor alle homo's die ik nu zou kunnen beledigen, bij deze per definitie mijn excuses wanneer dat het geval zou zijn / is
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:25 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Dat is een interessant fenomeen met een eeneiige tweeling waarbij er één homo blijkt te zijn en de ander niet. Of een gezin met meerdere mannen waarbij er één homo wordt. Oftewel: niet echt waarschijnlijk in mijn ogen.
Waarom niet, één van een eeineiige tweeling kan toch ook eindigen met kanker, longziektes, vallen op blond terwijl de ander en de hele familie op brunettes vallen etc?
  zondag 24 januari 2010 @ 18:30:07 #52
71919 wonderer
pi_77217771
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:25 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Dat vind ik dan altijd wel een beetje vreemd bij homo's, dat ze hun voorkeur zo fundamenteel voor hun identiteit lijken te vinden dat alles in hun leven erom moet draaien.
Och, er zijn ook zat mensen die hun favoriete voetbalclub het middelpunt van hun identiteit maken.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_77217793
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:27 schreef Triggershot het volgende:
Met alle respect voor alle homo's die ik nu zou kunnen beledigen, bij deze per definitie mijn excuses wanneer dat het geval zou zijn / is
[..]

Waarom niet, één van een eeineiige tweeling kan toch ook eindigen met kanker, longziektes, vallen op blond terwijl de ander en de hele familie op brunettes vallen etc?
Inderdaad. Hoe kan het dan door opvoeding komen? Ze genieten immers dezelfde opvoeding. Het betreft gewoon iets genetisch.
pi_77217855
Waarom zou je homo's beledigen met die post? Ik vind het meer beledigend dat je zegt dat het te genezen is, daarmee impliceer je dat ik een ziekelijke levenstijl heb.

Ik vat het niet persoonlijk op btw en van jou al helemaal niet
ijs_beer fan!
pi_77217867
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:30 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Inderdaad. Hoe kan het dan door opvoeding komen? Ze genieten immers dezelfde opvoeding. Het betreft gewoon iets genetisch.
Mwuah, zelfde opvoeding betekent niet zelfde resultaten. Kijk maar naar Stalin.
pi_77217873
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:30 schreef wonderer het volgende:

[..]

Och, er zijn ook zat mensen die hun favoriete voetbalclub het middelpunt van hun identiteit maken.
True, maar toch heb ik het idee dat mensen van seksuele voorkeur soms meer maken dan het is.
pi_77217889
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:30 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Je opvoeding bestaat niet altijd alleen maar uit de opvoeding die je ouders je geven. Beiden kinderen hebben een andere opvoeding omdat ze blootgesteld worden met andere dingen, vriendjes, invloeden etc.
ijs_beer fan!
pi_77217916
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:32 schreef NanKing het volgende:
Waarom zou je homo's beledigen met die post? Ik vind het meer beledigend dat je zegt dat het te genezen is, daarmee impliceer je dat ik een ziekelijke levenstijl heb.

Ik vat het niet persoonlijk op btw en van jou al helemaal niet
Omdat ik weleens feedback heb gekregen dat het één en ander kwetsend is.

Sowieso
  zondag 24 januari 2010 @ 18:34:31 #59
13462 BansheeBoy
pi_77217934
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:21 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Oh, ok. Ik heb nooit met dergelijke gevoelens/influisteringen geworsteld.

²
pi_77217977
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:32 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

True, maar toch heb ik het idee dat mensen van seksuele voorkeur soms meer maken dan het is.
Ik denk dat dit vooral komt omdat 'we' in een heterowereld leven waar je jezelf op de een of andere manier moet bewijzen of kenbaar wil maken.
Daarbij is je seksuele-orentiatie wel een groot deel van je ikzijn. Stel je eventjes voor dat je homo zou zijn, hoe zou je leven er dan nu uit zien?

Dit geldt niet voor mij maar over 't algemeen.
ijs_beer fan!
pi_77217994
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:33 schreef NanKing het volgende:

[..]

Je opvoeding bestaat niet altijd alleen maar uit de opvoeding die je ouders je geven. Beiden kinderen hebben een andere opvoeding omdat ze blootgesteld worden met andere dingen, vriendjes, invloeden etc.
Wat wel zou kunnen is dat je een bepaalde genetische aanleg hebt voor homoseksualiteit en dat die afhankelijk van hoe je je leven leidt tot uiting komt. Bij sommigen komt die misschien hoe dan ook tot uiting omdat het een sterke genetische aanleg betreft.

Maar dat het puur door je omgeving komt lijkt mij onzin.
pi_77218005
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Omdat ik weleens feedback heb gekregen dat het één en ander kwetsend is.

Sowieso
Ok, netjes van je dan.
ijs_beer fan!
pi_77218055
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:35 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Wat wel zou kunnen is dat je een bepaalde genetische aanleg hebt voor homoseksualiteit en dat die afhankelijk van hoe je je leven leidt tot uiting komt. Bij sommigen komt die misschien hoe dan ook tot uiting omdat het een sterke genetische aanleg betreft.

Maar dat het puur door je omgeving komt lijkt mij onzin.
Dat zou kunnen. Ik weet het zelf niet wat het is, de wetenschap weet niet 100% wat het is, het enige wat ik weet is dat 't niet onnatuurlijk is of af te leren valt.
ijs_beer fan!
pi_77218173
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:35 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ik denk dat dit vooral komt omdat 'we' in een heterowereld leven waar je jezelf op de een of andere manier moet bewijzen of kenbaar wil maken.
Daarbij is je seksuele-orentiatie wel een groot deel van je ikzijn. Stel je eventjes voor dat je homo zou zijn, hoe zou je leven er dan nu uit zien?

Dit geldt niet voor mij maar over 't algemeen.
Dan had ik een voorkeur voor relaties met mannen ipv vrouwen, maar ik denk dat er verder niet veel fundamenteel anders zou zijn.
  zondag 24 januari 2010 @ 18:42:06 #65
71919 wonderer
pi_77218251
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:32 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Da's een kneejerk reactie op alle tegenstand die ze krijgen.
pi_77218295
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:40 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Dan had ik een voorkeur voor relaties met mannen ipv vrouwen, maar ik denk dat er verder niet veel fundamenteel anders zou zijn.
Dat had je ook te maken met vooroordelen, een ander relatietype, het feit dat je het vaak 'uit moet leggen', altijd meer moet zeggen "Nee het is een hij geen zij" tegen de klantenservice van je gezamelijke rekening etc .

Het lijkt niet veel maar als je contant tegen dit soort dingen aanloopt krijg je door dat het toch een grote impact op je leven heeft, meer dan alleen het bed delen met iemand van 't zelfde geslacht.
ijs_beer fan!
pi_77218454
quote:

[..]

Goeie vraag
de "genezen" mensen zijn dan waarschijnlijk net zo niet homo als bijvoorbeeld Ted Haggard
  zondag 24 januari 2010 @ 19:16:48 #68
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_77219596
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:40 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Misschien niet met hoe jij in je eigen leven staat, maar hoe je dan in het leven van anderen staat zou toch wel verschil maken. Nou ja, een beetje wat NanKing zegt eigenlijk.

Sowieso sluit ik me bij NanKing aan (heus niet alleen om de gezelligheid ).
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_77219871
quote:
Op zondag 24 januari 2010 19:16 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Misschien niet met hoe jij in je eigen leven staat, maar hoe je dan in het leven van anderen staat zou toch wel verschil maken. Nou ja, een beetje wat NanKing zegt eigenlijk.

Sowieso sluit ik me bij NanKing aan (heus niet alleen om de gezelligheid ).
Ik kan natuurlijk niet echt voor anderen spreken, maar ik ga er even vanuit dat de meeste van mijn vrienden en familie er niet veel anders op zouden reageren dan ik. Nou moet ik daar wel bij zeggen dat ik nauwelijks homoseksuelen in mijn directe kring heb, maar de enkele die er tussen zitten worden niet anders behandeld, en als iemand uit de kast zou komen verwacht ik ook geen problemen.

Tenzij zo iemand het dan dus ook nodig vindt om zijn hele persoonlijkheid om te gooien, dan zou er wel wrijving kunnen ontstaan.
pi_77219950
Je hebt natuurlijk niet alleen te maken met vrienden, familie en kennissen. Je hebt ook te maken met collega's en nog tig andere mensen.
ijs_beer fan!
pi_77220902
quote:
Op zondag 24 januari 2010 19:25 schreef NanKing het volgende:
Je hebt natuurlijk niet alleen te maken met vrienden, familie en kennissen. Je hebt ook te maken met collega's en nog tig andere mensen.
Ok, maar hoe vaak komt zoiets nou ter sprake met die mensen? Volgens mij gaat het pas voor problemen zorgen als je het aan andere mensen opdringt. Ik ben iig niet zo iemand die het de hele dag over zijn vriendin heeft en zijn seksuele voorkeur heeft, zeker niet naar mensen die ik maar oppervlakkig ken.
pi_77221285
quote:
Op zondag 24 januari 2010 19:49 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Ok, maar hoe vaak komt zoiets nou ter sprake met die mensen? Volgens mij gaat het pas voor problemen zorgen als je het aan andere mensen opdringt. Ik ben iig niet zo iemand die het de hele dag over zijn vriendin heeft en zijn seksuele voorkeur heeft, zeker niet naar mensen die ik maar oppervlakkig ken.
maar wat is opdringen iemand kan er achter komen en gewoon een hekel aan homo's hebben.
  zondag 24 januari 2010 @ 19:57:47 #73
71919 wonderer
pi_77221317
quote:
Op zondag 24 januari 2010 19:49 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Tja, homo's zijn net mensen, er zit ook wel eens een opdringerige nicht tussen
pi_77221367
Vaker dan je denkt. Hoe vaak refereer jij aan je partner met zij of haar, omdat jullie samen iets leuks gedaan hebben, of wat dan ook is gebeurd?

Bovendien gaat het niet alleen om ter sprake komen. Hand in hand lopen, reizen boeken, twee aparte bedden krijgen in een hotel, al die dingen hebben impact.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_77221476
Ok, daar had ik niet zo bij stil gestaan.
pi_77221593
quote:
Op zondag 24 januari 2010 19:58 schreef Vanyel het volgende:
Vaker dan je denkt. Hoe vaak refereer jij aan je partner met zij of haar, omdat jullie samen iets leuks gedaan hebben, of wat dan ook is gebeurd?

Bovendien gaat het niet alleen om ter sprake komen. Hand in hand lopen, reizen boeken, twee aparte bedden krijgen in een hotel, al die dingen hebben impact.
Veel hetero's hebben dat inderdaad helaas niet in de gaten.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_77223239
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:57 schreef Hathor het volgende:
Wat bedoel je met dat homosexualiteit niet natuurlijk is? Dat het niet in de natuur voorkomt? Dat het niet gezond is? Als ik naar beide gevallen kijk, is het hartstikke natuurlijk.
Noodles
  † In Memoriam † zondag 24 januari 2010 @ 20:51:49 #78
137949 Disana
pi_77223929
quote:
Op zondag 24 januari 2010 20:38 schreef ikhouvannoodles het volgende:

[..]

Wat bedoel je met dat homosexualiteit niet natuurlijk is? Dat het niet in de natuur voorkomt? Dat het niet gezond is? Als ik naar beide gevallen kijk, is het hartstikke natuurlijk.
quote:
Male penguins raise adopted chick

Two "gay" male penguins have hatched a chick and are now rearing it as its adoptive parents, says a German zoo.
Lees verder op
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8081829.stm

Helaas leeft het jong niet meer.
  zondag 24 januari 2010 @ 21:03:17 #79
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77224522
quote:
Op zondag 24 januari 2010 20:38 schreef ikhouvannoodles het volgende:

[..]

Vrijwillige celibataire leefstijlen komen in de natuur ook weinig voor.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_77224775
Alsof er ook maar 1 homo is die wakker ligt van wat die paap met de rattetandjes uitkraamt.
  zondag 24 januari 2010 @ 21:11:25 #81
13462 BansheeBoy
pi_77224982
- nee -

[ Bericht 98% gewijzigd door sp3c op 24-01-2010 21:19:19 ]
pi_77225484
quote:

[..]

²
Dat is onderdrukken, niet genezen, want er valt niks te genezen. Die mensen zijn immers niet ziek.
pi_77225687
quote:

[..]

²
Dat jij iets te goedgelovig bent als het in je straatje past heb je al eerder aangetoond.
  zondag 24 januari 2010 @ 21:28:51 #84
13462 BansheeBoy
pi_77225983
quote:
Op zondag 24 januari 2010 21:19 schreef uiterstaardig het volgende:

[..]

Dat is onderdrukken, niet genezen, want er valt niks te genezen. Die mensen zijn immers niet ziek.
Je kunt het noemen hoe je wilt, maar ik kan toch moeilijk ontkennen dat ze erg tevreden ogen na hun "genezing".

²
  zondag 24 januari 2010 @ 21:32:55 #85
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77226273
quote:
Op zondag 24 januari 2010 21:28 schreef BansheeBoy het volgende:
Je kunt het noemen hoe je wilt, maar ik kan toch moeilijk ontkennen dat ze erg tevreden ogen na hun "genezing".
Ja, uiteraard, sommigen van hen zijn hun hele leven geminacht en uitgekotst door hun familie en omgeving die ze niet kon accepteren zoals ze zijn.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  zondag 24 januari 2010 @ 21:38:14 #86
13462 BansheeBoy
pi_77226623
quote:
Op zondag 24 januari 2010 21:32 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ja, uiteraard, sommigen van hen zijn hun hele leven geminacht en uitgekotst door hun familie en omgeving die ze niet kon accepteren zoals ze zijn.
Dit maakt het inderdaad begrijpelijker. Dan zijn ze denk ik helemaal blij als ze daar vanaf zijn.

²
  zondag 24 januari 2010 @ 21:42:11 #87
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77226905
quote:
Op zondag 24 januari 2010 21:38 schreef BansheeBoy het volgende:
Dit maakt het inderdaad begrijpelijker. Dan zijn ze denk ik helemaal blij als ze daar vanaf zijn.
De succesrates liggen feitelijk niet zo hoog, omdat er niet zoveel te genezen valt. Na genoeg hersenspoeling kan iemand inderdaad het idee hebben. En misschien is iemand ook wel biseksueel en komt die persoon een partner van het andere geslacht tegen met wie hij of zij een relatie aangaat. Dat kun je als ‘genezing’ duiden.

Je zou ook gewoon eens kunnen proberen mensen te accepteren voor wie ze zijn.
  zondag 24 januari 2010 @ 21:46:21 #88
13462 BansheeBoy
pi_77227168
quote:
Op zondag 24 januari 2010 21:42 schreef Iblis het volgende:
Je zou ook gewoon eens kunnen proberen mensen te accepteren voor wie ze zijn.
Wij gelovigen vinden het heterodom de norm. We zijn immers ook tegen pedofilie, necrofilie, bestialiteiten etc.

"Een mens accepteren voor wie ze zijn..." Dat is zo algemeen, ik accepteer een dief niet, een moordenaar accepteer ik ook niet. Ik chargeer, dat is enkel om duidelijk over te komen.

²
pi_77227349
quote:
Op zondag 24 januari 2010 21:46 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

We zijn immers ook tegen pedofilie,
Je profeet niet
  zondag 24 januari 2010 @ 21:52:58 #90
13462 BansheeBoy
pi_77227571
quote:
Op zondag 24 januari 2010 21:49 schreef JohnLocke het volgende:

Je profeet niet
De Profeet vrede zij met hem heeft in zijn leven ca. 12 vrouwen gehuwd waarvan ze bijna allemaal ouder dan hem waren. Mocht hij vrede zij met hem daadwerkelijk een pedofiel zijn geweest zou hij misbruik hebben gemaakt van zijn status en zich enkel laten omringen door jongere meisjes. Dat is niet gebeurd waardoor ik mijn zaak rust.

²
  zondag 24 januari 2010 @ 22:02:58 #91
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77228234
quote:
Wij gelovigen vinden het heterodom de norm. We zijn immers ook tegen pedofilie, necrofilie, bestialiteiten etc.

"Een mens accepteren voor wie ze zijn..." Dat is zo algemeen, ik accepteer een dief niet, een moordenaar accepteer ik ook niet. Ik chargeer, dat is enkel om duidelijk over te komen.
Je kunt natuurlijk veel vinden ‘de norm vinden’, maar de aarde gaat niet om de zon draaien omdat een religie dat de norm vindt, en zo trekt de natuur trekt zich verder ook weinig aan van wat een religie bedenkt, of het nu Christendom of Islam is.

Verder slaan je vergelijkingen, net als die van Monseigneur Léonard niet echt ergens op – je gaf zelf aan te chargeren, m.a.w. geen fatsoenlijke vergelijking te kunnen bedenken. Voor iemand die al zolang bezeten is door dit onderwerp is dit namelijk een vrij armzalige analogie.

Daar waar diefstal, moord en pedofilie iemand benadeelt, kun je dat van de vrijwillige liefde tussen twee volwassen personen natuurlijk moeilijk zeggen.
  zondag 24 januari 2010 @ 22:05:15 #92
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_77228367
quote:

[..]

²
Homoseksualiteit is geen strafbaar feit, vergelijk het daar ook niet mee .
Hoogachtend,
Erik.
  zondag 24 januari 2010 @ 22:11:54 #93
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77228800
quote:
Op zondag 24 januari 2010 21:52 schreef BansheeBoy het volgende:
De Profeet vrede zij met hem heeft in zijn leven ca. 12 vrouwen gehuwd waarvan ze bijna allemaal ouder dan hem waren. Mocht hij vrede zij met hem daadwerkelijk een pedofiel zijn geweest zou hij misbruik hebben gemaakt van zijn status en zich enkel laten omringen door jongere meisjes. Dat is niet gebeurd waardoor ik mijn zaak rust.
Tja, even los van veranderende culturele normen, Buchari en Moeslim zijn vrij duidelijk over Aïsja’s leeftijd en dat die niet zo oud was. Niet dat dat vandaag de dag moslims een vrijbrief geeft om jonge meiden te trouwen, maar je maakt je er nu wel makkelijk vanaf.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Boechari
quote:
Volume 7, Book 62, Number 64:

Narrated 'Aisha:

that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old, and then she remained with him for nine years (i.e., till his death).
Boechari
quote:
Volume 7, Book 62, Number 65:

Narrated 'Aisha:

that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old. Hisham said: I have been informed that 'Aisha remained with the Prophet for nine years (i.e. till his death)." what you know of the Quran (by heart)'

Boechari
quote:
Volume 7, Book 62, Number 88:

Narrated 'Ursa:

The Prophet wrote the (marriage contract) with 'Aisha while she was six years old and consummated his marriage with her while she was nine years old and she remained with him for nine years (i.e. till his death).
Boechari
quote:
Book 008, Number 3309:

'A'isha (Allah be pleased with her) reported: Allah's Messenger (may peace be upon him) married me when I was six years old, and I was admitted to his house at the age of nine. She further said: We went to Medina and I had an attack of fever for a month, and my hair had come down to the earlobes. Umm Ruman (my mother) came to me and I was at that time on a swing along with my playmates. She called me loudly and I went to her and I did not know what she had wanted of me. She took hold of my hand and took me to the door, and I was saying: Ha, ha (as if I was gasping), until the agitation of my heart was over. She took me to a house, where had gathered the women of the Ansar. They all blessed me and wished me good luck and said: May you have share in good. She (my mother) entrusted me to them. They washed my head and embellished me and nothing frightened me. Allah's Messenger (, may peace be upon him) came there in the morning, and I was entrusted to him.
Muslim
quote:
Book 008, Number 3310:

'A'isha (Allah be pleased with her) reported: Allah's Apostle (may peace be upon him) married me when I was six years old, and I was admitted to his house when I was nine years old.

Book 008, Number 3311:

'A'isha (Allah be pleased with her) reported that Allah's Apostle (may peace be upon him) married her when she was seven years old, and he was taken to his house as a bride when she was nine, and her dolls were with her; and when he (the Holy Prophet) died she was eighteen years old.
Muslim
  zondag 24 januari 2010 @ 22:18:29 #94
13462 BansheeBoy
pi_77229230
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:11 schreef Iblis het volgende:
Tja, even los van veranderende culturele normen, Buchari en Moeslim zijn vrij duidelijk over Aïsja's leeftijd en dat die niet zo oud was.
Geen enkel feit dat je hier nu neerlegt is in strijd met wat ik zojuist heb gepost.

²
  zondag 24 januari 2010 @ 22:19:20 #95
13462 BansheeBoy
pi_77229275
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:05 schreef Tha_Erik het volgende:
Homoseksualiteit is geen strafbaar feit, vergelijk het daar ook niet mee .
Is bestialiteit strafbaar? Is pedofilie strafbaar?

²
  zondag 24 januari 2010 @ 22:21:14 #96
13462 BansheeBoy
pi_77229393
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:02 schreef Iblis het volgende:
Daar waar diefstal, moord en pedofilie iemand benadeelt, kun je dat van de vrijwillige liefde tussen twee volwassen personen natuurlijk moeilijk zeggen.
Je bent niet op de hoogte van het feit dat homo's in Nederland bv. geen bloed mogen doneren aan bloedbanken. Is dat zomaar? Neen.

²
  zondag 24 januari 2010 @ 22:21:22 #97
97069 NanKing
Builak!
pi_77229407
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:19 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Stop met trollen !
ijs_beer fan!
  zondag 24 januari 2010 @ 22:23:06 #98
13462 BansheeBoy
pi_77229500
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:21 schreef NanKing het volgende:
Stop met trollen !
Volgens mij is een niet praktiserende pedofiel an sich niet strafbaar. Bestialiteit mag volgens mij gewoon in Nederland mits het dier niet wordt gepijnigd. Het is ziek en ik ben het met geen van deze zaken eens, maar het is voor de zaaks des arguments.

²
  zondag 24 januari 2010 @ 22:23:43 #99
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77229541
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:21 schreef BansheeBoy het volgende:
Je bent niet op de hoogte van het feit dat homo's in Nederland bv. geen bloed mogen doneren aan bloedbanken. Is dat zomaar? Neen.
Ja, daar ben ik van op de hoogte, en nee, dat is niet zomaar. Maar elke vorm van relevantie ontgaat me.
  zondag 24 januari 2010 @ 22:24:56 #100
246595 JohnLocke
pi_77229614
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:21 schreef NanKing het volgende:

[..]

Stop met trollen !
Hij trolt niet, hij is Moslim.
  zondag 24 januari 2010 @ 22:26:59 #101
97069 NanKing
Builak!
pi_77229742
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:24 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Hij trolt niet, hij is Moslim.
Mwah hij is bansheeboy
²
ijs_beer fan!
  zondag 24 januari 2010 @ 22:27:14 #102
270925 Mr.44
pi_77229758
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:19 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
seks met dieren of mensen die niet kunnen aangeven of dat al dan niet tegen hun zin is, is inderdaad geheel vergelijkbaar met seks tussen 2 volwassen mensen
  zondag 24 januari 2010 @ 22:27:57 #103
13462 BansheeBoy
pi_77229816
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:23 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ja, daar ben ik van op de hoogte, en nee, dat is niet zomaar. Maar elke vorm van relevantie ontgaat me.
Het feit dat HIV zo oververtegenwoordigd is in de homo-scene rijmt niet met je verbloemde benadering van "de liefde tussen 2 mannen kent geen benadeelde". Daar zit de relevantie.

²
  zondag 24 januari 2010 @ 22:29:21 #104
13462 BansheeBoy
pi_77229887
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:27 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

seks met dieren of mensen die niet kunnen aangeven of dat al dan niet tegen hun zin is, is inderdaad geheel vergelijkbaar met seks tussen 2 volwassen mensen
Dat ben ik niet met je eens, er zijn inderdaad parallellen te trekken, daarom haal ik het ook als voorbeelden aan, maar in zijn geheel, neen, dat niet.

²
  zondag 24 januari 2010 @ 22:29:59 #105
270925 Mr.44
pi_77229922
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:29 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens, er zijn inderdaad parallellen te trekken, daarom haal ik het ook als voorbeelden aan, maar in zijn geheel, neen, dat niet.

²
en wat zijn die parallellen dan
  zondag 24 januari 2010 @ 22:31:20 #106
43459 teknomist
pi_77230003
"religiositeit vergelijkbaar met anorexia"

Zou daar geen steekhoudende vergelijking van te maken zijn?
  zondag 24 januari 2010 @ 22:31:31 #107
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77230015
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:27 schreef BansheeBoy het volgende:
Het feit dat HIV zo oververtegenwoordigd is in de homo-scene rijmt niet met je verbloemde benadering van "de liefde tussen 2 mannen kent geen benadeelde". Daar zit de relevantie.
Wie wordt er precies door benadeeld?
  zondag 24 januari 2010 @ 22:32:06 #108
13462 BansheeBoy
pi_77230054
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:29 schreef Mr.44 het volgende:
en wat zijn die parallellen dan
Het is (in zekere zin) een afwijking. Voortplanting is onmogelijk. Het is schadelijk.

²
  zondag 24 januari 2010 @ 22:32:28 #109
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77230081
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:31 schreef teknomist het volgende:
"religiositeit vergelijkbaar met anorexia"

Zou daar een steekhoudende vergelijkingen van te maken zijn?
10% van de mensen met anorexia overlijdt aan de directe of indirecte gevolgen van de aandoening. Ik weet niet hoe dat met religie zit.
  zondag 24 januari 2010 @ 22:33:48 #110
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77230172
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is (in zekere zin) een afwijking. Voortplanting is onmogelijk. Het is schadelijk.
Dan is priesterschap ook een afwijking.

Overigens is strikt genomen voortplanting niet onmogelijk, neem bijvoorbeeld Claudia de Breij.

Daarbij, dat wil nog niet zeggen dat het schadelijk is.
  zondag 24 januari 2010 @ 22:35:00 #111
43459 teknomist
pi_77230257
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:32 schreef Iblis het volgende:

[..]

10% van de mensen met anorexia overlijdt aan de directe of indirecte gevolgen van de aandoening. Ik weet niet hoe dat met religie zit.
Anorexia wordt wel gekenmerkt door angst en een andere perceptie van de werkelijkheid. Dus ja.
  zondag 24 januari 2010 @ 22:35:23 #112
13462 BansheeBoy
pi_77230277
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:31 schreef Iblis het volgende:
Wie wordt er precies door benadeeld?
In eerste instantie de mannen die doen aan, vergeef me dit jargon, zgn. bruinwerk stages. In veel gevallen besmetten zgn. kasthomo's ook hun onschuldige (tedere) vrouwen thuis, die op hun beurt weer HIV kindjes op de wereld zetten. Wat een onrecht.

²
  zondag 24 januari 2010 @ 22:36:49 #113
270925 Mr.44
pi_77230385
quote:

[..]

Het is (in zekere zin) een afwijking.heb ij er last van? Voortplanting is onmogelijk.bevrucht een lesbo met kinderwens Het is schadelijk. niet als je het veilig doet, je laat testen enz...

²
  zondag 24 januari 2010 @ 22:37:13 #114
13462 BansheeBoy
pi_77230412
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:33 schreef Iblis het volgende:

[..]

Dan is priesterschap ook een afwijking.
Yep, dat is het ook. Ik ben dan ook zwaar tegen het celibaat. Ik hoef jullie niet te vertellen hoeveel kinderen hier de dupe van zijn geworden (tijdens de doop of de biecht).
quote:
Overigens is strikt genomen voortplanting niet onmogelijk, neem bijvoorbeeld Claudia de Breij.
Beleid moet worden gemaakt op de regel, niet op de uitzondering.

²
  zondag 24 januari 2010 @ 22:37:17 #115
246595 JohnLocke
pi_77230415
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:35 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

In eerste instantie de mannen die doen aan, vergeef me dit jargon, zgn. bruinwerk stages. In veel gevallen besmetten zgn. kasthomo's ook hun onschuldige (tedere) vrouwen thuis, die op hun beurt weer HIV kindjes op de wereld zetten. Wat een onrecht.

²
En nog steeds snap ik niet waarom jij je er zo druk over maakt.
  zondag 24 januari 2010 @ 22:37:46 #116
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77230451
quote:
Daar heb je, naast je duim, vast nog een paar bronnen voor?

En daarbij, de voornamelijke oorzaak lijkt me daar overspel, niet homoseksualiteit.
  zondag 24 januari 2010 @ 22:38:09 #117
13462 BansheeBoy
pi_77230475
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:36 schreef Mr.44 het volgende:

[..]
Te veel mitsen, maren, slagen om de arm, als, eventueel, misschien. Neen, kan ik niks mee.

²
  zondag 24 januari 2010 @ 22:38:24 #118
270925 Mr.44
pi_77230487
quote:

[..]

²
als die kasthomo's zichzelf hadden kunnen zijn hadden ze niet buiten de deur hoeven neuken natuurlijk
  zondag 24 januari 2010 @ 22:39:16 #119
13462 BansheeBoy
pi_77230546
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:37 schreef JohnLocke het volgende:
En nog steeds snap ik niet waarom jij je er zo druk over maakt.
Ik kan slecht tegen onrecht. Maar voor de rest heb ik er heel weinig mee.

²
  zondag 24 januari 2010 @ 22:40:30 #120
246595 JohnLocke
pi_77230617
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:39 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Dat zou je niet zeggen, je posts gaan vooral over voetbal of homo's.
  zondag 24 januari 2010 @ 22:41:25 #121
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77230689
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:39 schreef BansheeBoy het volgende:
En stelselmatig een bevolkingsgroep met pedofielen, moordenaars en dieven vergelijken en door innuendo en verzonnen feitjes ze zwart maken, dat valt goed te rijmen met recht?

zondag 24 januari 2010 @ 22:43:27 #122
13462 BansheeBoy
pi_77230818
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:40 schreef JohnLocke het volgende:
Dat zou je niet zeggen, je posts gaan vooral over voetbal of homo's.
Dan ken je mij nog niet zo lang, ik post al heel lang over allerlei maatschappelijke kwesties.

²
  zondag 24 januari 2010 @ 22:44:18 #123
246595 JohnLocke
pi_77230869
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:43 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dan ken je mij nog niet zo lang, ik post al heel lang over allerlei maatschappelijke kwesties.

²
Dat kun je misschien beter overlaten aan mensen met verstand.
  zondag 24 januari 2010 @ 22:46:25 #124
13462 BansheeBoy
pi_77230998
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:41 schreef Iblis het volgende:

[..]

En stelselmatig een bevolkingsgroep met pedofielen, moordenaars en dieven vergelijken en door innuendo en verzonnen feitjes ze zwart maken, dat valt goed te rijmen met recht?
Die opsomming van je waren slechts voorbeelden met een aantal raakvlakken, de ene meer dan de ander. Natuurlijk is het ridicuul als je 1 op 1 een moordenaar exact én absoluut vergelijkt met een homo. Maar ik mag toch van enig intellect uitgaan bij de "tegenpartij" en dat men in staat is het relevante te extraheren?

En het benoemen van onrecht betitelen als onrecht is natuurlijk zeer simplistisch.

²
  zondag 24 januari 2010 @ 22:47:36 #125
13462 BansheeBoy
pi_77231083
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:44 schreef JohnLocke het volgende:
Dat kun je misschien beter overlaten aan mensen met verstand.
Daarom waardeer ik ook vaak jouw wetenschappelijke invalshoek, met jouw achtergrond zeg maar. We vullen elkaar een soortement van aan. Hoewel we het niet altijd eens zijn.

²
  zondag 24 januari 2010 @ 22:49:00 #126
246595 JohnLocke
pi_77231164
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:47 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Daarom waardeer ik ook vaak jouw wetenschappelijke invalshoek, met jouw achtergrond zeg maar. We vullen elkaar een soortement van aan. Hoewel we het niet altijd eens zijn.

²
Sterker nog, ik heb een godsgruwelijke hekel aan jou en alles waar je voor staat, voor zover dat kan op een anoniem forum.
  zondag 24 januari 2010 @ 22:49:55 #127
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77231231
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:46 schreef BansheeBoy het volgende:
Die opsomming van je waren slechts voorbeelden met een aantal raakvlakken, de ene meer dan de ander. Natuurlijk is het ridicuul als je 1 op 1 een moordenaar exact én absoluut vergelijkt met een homo. Maar ik mag toch van enig intellect uitgaan bij de "tegenpartij" en dat men in staat is het relevante te extraheren?
Jij maakt de analogie. Niet ik. Probeer eens een wat betere vergelijking te maken dan. Ik kan ook wel vegetariërs met massamoordenaars vergelijken, omdat ze allebei een minderheid van de Nederlandse bevolking zijn. Maar hé, dat is gewoon niet zo’n goede vergelijking. Kun je wel lekker gaan chicaneren en draaien en over ‘raakvlakken’ beginnen, maar uiteindelijk zit je alleen maar lekker te lasteren en zwart te maken.
quote:
En het benoemen van onrecht betitelen als onrecht is natuurlijk zeer simplistisch.
Kwaadspreken en valse getuigenissen afleggen, dát is wat ik onrecht noem. En dat is jouw bezigheid in deze topic.
  zondag 24 januari 2010 @ 22:51:48 #128
13462 BansheeBoy
pi_77231344
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:49 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Sterker nog, ik heb een godsgruwelijke hekel aan jou en alles waar je voor staat, voor zover dat kan op een anoniem forum.
Helemaal mee eens, en dat is het mooie van een discours wetenschappelijk benaderen: dat hoeft niet relevant te zijn. Mee eens.

²
  zondag 24 januari 2010 @ 22:54:28 #129
13462 BansheeBoy
pi_77231491
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:49 schreef Iblis het volgende:
Kwaadspreken en valse getuigenissen afleggen, dát is wat ik onrecht noem. En dat is jouw bezigheid in deze topic.
Het is inmiddels toch algemeen bekend dat HIV cijfers onder homo's vele malen hoger liggen? Is dat kwaadspreken?

Dat is gewoon conform de reality.

²
  zondag 24 januari 2010 @ 22:58:41 #130
267400 ghb-tampon
A.F.C.A.
pi_77231728
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:54 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het is inmiddels toch algemeen bekend dat HIV cijfers onder homo's vele malen hoger liggen? Is dat kwaadspreken?

²
nee en geiten neuken is zeker wel ziektevrij
  zondag 24 januari 2010 @ 22:59:01 #131
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77231738
quote:

Nee, maar dat is niet hetgeen jij introduceert. Dat is dat ze stiekem vrouwen en kinderen besmetten.
  zondag 24 januari 2010 @ 23:01:22 #132
13462 BansheeBoy
pi_77231877
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:58 schreef ghb-tampon het volgende:
nee en geiten neuken is zeker wel ziektevrij
Dat lijkt me walgelijk. Zoiets schandaligs moet toch haast wel gepaard gaan met ziektes.

²
  zondag 24 januari 2010 @ 23:03:39 #133
13462 BansheeBoy
pi_77231981
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:59 schreef Iblis het volgende:
Nee, maar dat is niet hetgeen jij introduceert. Dat is dat ze stiekem vrouwen en kinderen besmetten.
Dat komt ook voor helaas. Onderschat het aantal getrouwde kasthomo's niet.

Ik ben überhaupt tegen overspel.

²
  zondag 24 januari 2010 @ 23:04:55 #134
270925 Mr.44
pi_77232040
quote:

[..]

²
maar hetero's zijn de laatste jaren met een inhaalslag bezig
  zondag 24 januari 2010 @ 23:05:59 #135
270925 Mr.44
pi_77232097
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:03 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
zonder mensen als jij hadden die mensen natuurlijk niet in de kast hoeven zitten
  zondag 24 januari 2010 @ 23:06:10 #136
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77232111
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:03 schreef BansheeBoy het volgende:

Maar dan is het probleem dus oneerlijkheid en overspel. En niet homoseksualiteit.
  zondag 24 januari 2010 @ 23:06:20 #137
13462 BansheeBoy
pi_77232114
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:04 schreef Mr.44 het volgende:
maar hetero's zijn de laatste jaren met een inhaalslag bezig
Wat ik al zei: ik ben überhaupt tegen overspel.

²
  zondag 24 januari 2010 @ 23:07:07 #138
270925 Mr.44
pi_77232151
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:06 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Wat ik al zei: ik ben überhaupt tegen overspel.

²
o dat komt natuurlijk enkel door overspel
  zondag 24 januari 2010 @ 23:08:16 #139
13462 BansheeBoy
pi_77232206
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:06 schreef Iblis het volgende:

[..]

Maar dan is het probleem dus oneerlijkheid en overspel. En niet homoseksualiteit.
Je moet het voorplanting gedeelte niet vergeten.

²
  zondag 24 januari 2010 @ 23:09:09 #140
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_77232253
quote:

[..]

Het is (in zekere zin) een afwijking. Voortplanting is onmogelijk.
Eh, naar mijn weten maakt homoseksualiteit niet onvruchtbaar hoor. Bovendien is het niet voortplanten in deze tijd nauwelijks een argument. Ook hetero's kiezen er steeds vaker voor geen kinderen te krijgen.
quote:
Het is schadelijk.
Oh? Is er een direct gevaar rechtstreeks verbonden aan homoseksualiteit?
Hoogachtend,
Erik.
  zondag 24 januari 2010 @ 23:10:02 #141
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77232299
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:08 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Ah. Combineer dat met:
quote:

[..]

En we mogen concluderen dat het dus nog steeds niet met homoseksualiteit te maken heeft?
  zondag 24 januari 2010 @ 23:10:29 #142
224207 Fascination
La Bush
pi_77232317
quote:

[..]

²
Dat er nog mensen serieus op jou ingaan.

Ik moest lachen om "homoisme".
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  zondag 24 januari 2010 @ 23:13:51 #143
270925 Mr.44
pi_77232472
quote:

[..]

²
so fucking wat
maximaal 10% van de bevolking en dan is er bijvoorbeeld nog kunstmatige inseminatie mogelijk
  zondag 24 januari 2010 @ 23:16:56 #144
13462 BansheeBoy
pi_77232609
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:09 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Eh, naar mijn weten maakt homoseksualiteit niet onvruchtbaar hoor. Bovendien is het niet voortplanten in deze tijd nauwelijks een argument. Ook hetero's kiezen er steeds vaker voor geen kinderen te krijgen.
Exactly mijn punt, homo's ontnemen zichzelf de mogelijkheid tot keuze.
quote:
Oh? Is er een direct gevaar rechtstreeks verbonden aan homoseksualiteit?
Neen, in ieder geval niet dat ik weet, maar dat is ook niet zo met mannen der necrofilie.

²
  zondag 24 januari 2010 @ 23:19:21 #145
270925 Mr.44
pi_77232731
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:16 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

want er zijn geen homostellen met (al dan niet geadopteerde) kinderen
quote:
[..]

Neen, in ieder geval niet dat ik weet, maar dat is ook niet zo met mannen der necrofilie.

²
proest
  zondag 24 januari 2010 @ 23:21:17 #146
13462 BansheeBoy
pi_77232833
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:19 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

want er zijn geen homostellen met (al dan niet geadopteerde) kinderen
Oh jawel hoor, kijk maar naar Paul de Leeuw. Het is alleen niet natuurlijk.

²
  zondag 24 januari 2010 @ 23:21:33 #147
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_77232845
quote:

[..]

Nou als ze kinderen willen zijn daar ook mogelijkheden voor hoor. We leven niet meer in de middeleeuwen (misschien moet je zelf ook eens een uitstapje naar deze tijd maken).
quote:
[..]

Eh, ik dacht niet dat het om necrofilie ging, en het 'schadelijk zijn' was een "argument" wat jij aanhaalde, dus dat je niet weet wat er direct schadelijk is aan homoseksualiteit geeft wel weer aan dat je eigenlijk maar gewoon argumenten uit je duim zuigt.
Hoogachtend,
Erik.
  zondag 24 januari 2010 @ 23:21:34 #148
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77232847
quote:
Zeg, naarling, kun je je nare vergelijkingen eens opschorten? Dank u.
  zondag 24 januari 2010 @ 23:22:30 #149
35771 Dutchguy
pi_77232885
quote:

[..]

Er is dus geen keuze. Het is zoveel makkelijker om als hetero door het leven te gaan. Als puber hoef je dan je ouders, familie en vrienden niet te vertellen dat hun in de jaren opgebouwde verwachtingen niet kloppen. Dit is voor veel homojongeren een stressvolle periode. Sommigen worden van huis en haard verstoten.
Dat alleen geeft al aan dat het geen keuze is, niemand die ervoor kiest die moeilijke fase vrijwillig in te gaan.
  zondag 24 januari 2010 @ 23:22:52 #150
270925 Mr.44
pi_77232906
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:21 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
maar je kan niet zeggen dat ze zichzelf de keuze tot het hebben van kinderen ontnemen
  zondag 24 januari 2010 @ 23:26:54 #151
13462 BansheeBoy
pi_77233121
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:22 schreef Mr.44 het volgende:
maar je kan niet zeggen dat ze zichzelf de keuze tot het hebben van kinderen ontnemen
Ofschoon je het ook zelf had kunnen bedenken zijn homo's niet op een natuurlijke manier in staat om kinderen te verwekken. En dat ze kinderen adopteren vind ik eigenlijk heel egoïstisch, een kind heeft recht op een vader én een moeder, en deze manier van handelen zorgt voor een hele vreemde manier van opgroeien van het kind.

²
  zondag 24 januari 2010 @ 23:27:06 #152
71919 wonderer
pi_77233132
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:21 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Hoezo niet? Homopinguins adopteren ook jongen om samen op te voeden.
  zondag 24 januari 2010 @ 23:28:59 #153
13462 BansheeBoy
pi_77233219
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:21 schreef Iblis het volgende:
Zeg, naarling, kun je je nare vergelijkingen eens opschorten? Dank u.
Natuurlijk ben ik daar bereid toe. Zeker. Alleen wordt het moeilijk discussiëren als ik mezelf steeds moet nuanceren, ik denk dat het voor de discours beter is als ik word begrepen en dus duidelijk ben.

²
  zondag 24 januari 2010 @ 23:29:37 #154
71919 wonderer
pi_77233247
De illusie dat dit een "discussie" is
  zondag 24 januari 2010 @ 23:29:58 #155
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77233261
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:27 schreef wonderer het volgende:

[..]

Hoezo niet? Homopinguins adopteren ook jongen om samen op te voeden.
Van zwanen is het ook bekend, en, doordat er twee mannetjes zijn, zijn ze nog succesvoller ook omdat ze andere beesten beter kunnen wegjagen.

Het ‘niet natuurlijk’ argument is eigenlijk sowieso al zinloos (of BansheeBoy loopt ook naakt natuurlijk omdat dieren ook geen kleren dragen), maar daarnaast in dezen ook nog volledig onwaar.
  zondag 24 januari 2010 @ 23:31:09 #156
270925 Mr.44
pi_77233310
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:26 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ofschoon je het ook zelf had kunnen bedenken zijn homo's niet op een natuurlijke manier in staat om kinderen te verwekken. En dat ze kinderen adopteren vind ik eigenlijk heel egoïstisch, een kind heeft recht op een vader én een moeder, en deze manier van handelen zorgt voor een hele vreemde manier van opgroeien van het kind.

²
vreemder dan opgroeien in een weeshuis, op straat of met een moeder die haar kinderen niet kan voeden?
  zondag 24 januari 2010 @ 23:31:16 #157
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77233317
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:28 schreef BansheeBoy het volgende:
Natuurlijk ben ik daar bereid toe. Zeker. Alleen wordt het moeilijk discussiëren als ik mezelf steeds moet nuanceren, ik denk dat het voor de discours beter is als ik word begrepen en dus duidelijk ben.
Als nuanceren betekent dat je je accuraat uitdrukt in plaats van oneigenlijke vergelijkingen te maken, dan lijkt me dat louter een verbetering voor het discours.
  zondag 24 januari 2010 @ 23:31:30 #158
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_77233323
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:26 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ofschoon je het ook zelf had kunnen bedenken zijn homo's niet op een natuurlijke manier in staat om kinderen te verwekken.
Nogmaals, homo's zijn niet per definitie onvruchtbaar. Dat ze hun piemel niet in een vrouw willen stoppen betekent niet dat ze het niet zouden kunnen.
quote:
En dat ze kinderen adopteren vind ik eigenlijk heel egoïstisch, een kind heeft recht op een vader én een moeder, en deze manier van handelen zorgt voor een hele vreemde manier van opgroeien van het kind.
Een kind wordt niet zomaar uit een gelukkig gezin geplukt he, als het geadopteerd wordt. Dat had je natuurlijk ook wel zelf kunnen bedenken.
Hoogachtend,
Erik.
  zondag 24 januari 2010 @ 23:33:12 #159
13462 BansheeBoy
pi_77233401
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:31 schreef Mr.44 het volgende:
vreemder dan opgroeien in een weeshuis, op straat of met een moeder die haar kinderen niet kan voeden?
Of door een moeder én vader geadopteerd worden. Ik heb het beste met kinderen voor. Het gezin is de hoeksteen van de samenleving.

²
  zondag 24 januari 2010 @ 23:35:58 #160
13462 BansheeBoy
pi_77233524
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:31 schreef Tha_Erik het volgende:
Nogmaals, homo's zijn niet per definitie onvruchtbaar. Dat ze hun piemel niet in een vrouw willen stoppen betekent niet dat ze het niet zouden kunnen.
Met het extra verschil dat homo's elkaar niet kunnen bezwangeren.
quote:
Een kind wordt niet zomaar uit een gelukkig gezin geplukt he, als het geadopteerd wordt. Dat had je natuurlijk ook wel zelf kunnen bedenken.
Kinderen worden vaak op een jonge leeftijd weg geplukt en is nog te weinig bewust om hier daadwerkelijk hinder van te ondervinden. Ik ben daarentegen wel voorstander van adoptie, uiteraard, maar om niet van de regen in de drup te belanden ben ik voor een "nieuwe" vader én moeder.

²
  zondag 24 januari 2010 @ 23:39:12 #161
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_77233664
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:35 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Met het extra verschil dat homo's elkaar niet kunnen bezwangeren.
Dat is dus juist een argument voor mijn kant hoor, want dat betekent dat ze heel bewust een keuze moeten maken voor een kind. En niet per ongeluk zwanger worden, en dus maar gedwongen een kind moeten opvoeden. Je argumenten zijn echt bijzonder zwak, maar dat viel te verwachten.
quote:
[..]

Kinderen worden vaak op een jonge leeftijd weg geplukt en is nog te weinig bewust om hier daadwerkelijk hinder van te ondervinden. Ik ben daarentegen wel voorstander van adoptie, uiteraard, maar om niet van de regen in de drup te belanden ben ik voor een "nieuwe" vader én moeder.
Ja, en als die er nou niet is? Dat kind maar laten verrotten, ipv een plekje gunnen waar er nog wel van gehouden wordt? Al is het "maar" door twee mannen (of twee vrouwen)? Jij bent hier de egoïst, niet degenen die willen adopteren.
Hoogachtend,
Erik.
  zondag 24 januari 2010 @ 23:40:46 #162
35771 Dutchguy
pi_77233753
quote:

²
En als er nou toevallig op dat moment die pleegouders er niet zijn. Is het dan beter om ze in een tehuis te laten zitten dan ze een plek te geven bij twee mensen van hetzelfde geslacht?
  zondag 24 januari 2010 @ 23:40:53 #163
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77233758
quote:
om niet van de regen in de drup te belanden
En dit kun je vast staven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 24 januari 2010 @ 23:41:29 #164
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_77233793
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:33 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Of door een moeder én vader geadopteerd worden. Ik heb het beste met kinderen voor. Het gezin is de hoeksteen van de samenleving.
ge·zin het; o -nen; -netje ouders en kinderen

Er wordt geen woord gerept over het geslacht van de ouders. Dus je leus gaat voor elk gezin op, en niet alleen voor jouw visie van een gezin.
Hoogachtend,
Erik.
  zondag 24 januari 2010 @ 23:42:55 #165
92054 Peter
bye
pi_77233859
Is dit vergelijkbaar?:
1:
SPOILER
en 2:
SPOILER
brr, ik weet wel waar ik rillingen en kotsneigingen van krijg...

Totaal niet vergelijkbaar dus
dag
  zondag 24 januari 2010 @ 23:43:06 #166
13462 BansheeBoy
pi_77233870
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:39 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Dat is dus juist een argument voor mijn kant hoor, want dat betekent dat ze heel bewust een keuze moeten maken voor een kind. En niet per ongeluk zwanger worden, en dus maar gedwongen een kind moeten opvoeden. Je argumenten zijn echt bijzonder zwak, maar dat viel te verwachten.
Het feit dat ze een kind bewust kiezen doet niets af aan het feit dat het kind vervolgens (20 jaar) wordt opgevoed door 2 mannen of 2 vrouwen. Dat is schadelijker dan dat het kind, al dan niet door een ongelukje, wordt opgevoed door een gezonde ouder situatie waarin er een vader én moeder is.

²
  zondag 24 januari 2010 @ 23:44:46 #167
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77233956
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:43 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat is schadelijker dan dat het kind, al dan niet door een ongelukje, wordt opgevoed door een gezonde ouder situatie waarin er een vader én moeder is.
Dat kun je vast staven.
SPOILER
  zondag 24 januari 2010 @ 23:45:04 #168
13462 BansheeBoy
pi_77233974
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:41 schreef Tha_Erik het volgende:
ge·zin het; o -nen; -netje ouders en kinderen

Er wordt geen woord gerept over het geslacht van de ouders. Dus je leus gaat voor elk gezin op, en niet alleen voor jouw visie van een gezin.
Een woordenboek gebruiken om mij te vertellen wat goed voor kinderen is. Neen, dat gaat niet werken.

Een kind heeft natuurlijk gezien behoefte aan moederliefde en aan een tedere moederborst met wat moedermelk.

²
  zondag 24 januari 2010 @ 23:46:56 #169
92054 Peter
bye
pi_77234037
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:45 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Een kind heeft natuurlijk gezien behoefte aan moederliefde en aan een tedere moederborst met wat moedermelk.

²
Want een anorexia-moeder heeft een tedere borst en moedermelk?
dag
  zondag 24 januari 2010 @ 23:47:49 #170
132310 Jojo_ut_Grun
pi_77234072
quote:

[..]

Goeie vraag
heel fijn dat je 'de voorlopers' en 'genezen' tussen aanhalingstekens zet

een mooie aanvulling zou wat mij betreft zijn om ook succes verhalen.. tussen aanhalingstekens te zetten

in mijn visie zijn het namelijk 'succes verhalen' die diep tragisch zijn

achter de vaak religieus gemotiveerde "genezing" .. gaat onwetendheid en intolerantie schuil

een diep gewortelde haat/angst t.o.v. homoseksuelen...

tot zo ver 'succes verhalen' uit de islamitische wereld...
  zondag 24 januari 2010 @ 23:47:55 #171
13462 BansheeBoy
pi_77234076
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:46 schreef Peter het volgende:

[..]

Want een anorexia-moeder heeft een tedere borst en moedermelk?
hahahaah

Dan is de vergelijking dus goed wat jouw betreft?

zondag 24 januari 2010 @ 23:48:32 #172
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_77234106
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:43 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het feit dat ze een kind bewust kiezen doet niets af aan het feit dat het kind vervolgens (20 jaar) wordt opgevoed door 2 mannen of 2 vrouwen. Dat is schadelijker dan dat het kind, al dan niet door een ongelukje, wordt opgevoed door een gezonde ouder situatie waarin er een vader én moeder is.
Verschil is dat het kind wat het homostel krijgt (via adoptie) sowieso al geen gelukkig gezin heeft gekend en daar ook niet de mogelijkheid toe heeft gehad, anders was het nooit voor adoptie opgegeven!
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:31 schreef Tha_Erik het volgende:

Hoogachtend,
Erik.
  zondag 24 januari 2010 @ 23:49:41 #173
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77234155
quote:

[..]

Een woordenboek gebruiken om mij te vertellen wat goed voor kinderen is. Neen, dat gaat niet werken.
Jij zuigt gewoon uit je duim wat goed zou zijn voor kinderen en wat niet.
  zondag 24 januari 2010 @ 23:50:12 #174
13462 BansheeBoy
pi_77234181
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:48 schreef Tha_Erik het volgende:
Verschil is dat het kind wat het homostel krijgt (via adoptie) sowieso al geen gelukkig gezin heeft gekend en daar ook niet de mogelijkheid toe heeft gehad, anders was het nooit voor adoptie opgegeven.
Ongetwijfeld, blijf ik er bij dat een "gewoon" gezin zich over zo'n fijn kotertje moet ontfermen, ten minste: als we het belang van het kind vooropstellen. En dat is wat ik doe.

²
  zondag 24 januari 2010 @ 23:51:36 #175
270925 Mr.44
pi_77234230
quote:

[..]

²
het zal een baby/kind een rotzorg zijn waar de "moederliefde" vandaan komt al komt het van een man
en er is altijd nog de fles ook voor moeders die zelf niet genoeg melk aanmaken
  zondag 24 januari 2010 @ 23:52:38 #176
132310 Jojo_ut_Grun
pi_77234271
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:50 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, blijf ik er bij dat een "gewoon" gezin zich over zo'n fijn kotertje moet ontfermen, ten minste: als we het belang van het kind vooropstellen. En dat is wat ik doe.

²
jij zegt het belang van het kind voorop te stellen..

als uit onderzoek zou blijken dat kids biij homo ouders net zo gelukkig zijn..

dan zou je het wel goed vinden?

ik vraag het me af
  zondag 24 januari 2010 @ 23:53:14 #177
13462 BansheeBoy
pi_77234305
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:51 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

het zal een baby/kind een rotzorg zijn waar de "moederliefde" vandaan komt al komt het van een man
en er is altijd nog de fles ook voor moeders die zelf niet genoeg melk aanmaken
Ja, en als een man niet aan de vrouw kan komen kan hij een opblaaspop aanschaffen. Mits, maar, als, eventueel.

Ik ga voor de meest ideale situatie mogelijk.

²
  zondag 24 januari 2010 @ 23:54:02 #178
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_77234340
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:50 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Helaas zijn er niet genoeg "gewone" gezinnen om het teveel aan kinderen onder hun liefdevolle vleugels te nemen. Maar dan zeg jij: Ach ja joh, laat ze maar verrotten, maakt het uit, ALLES beter dan een liefdevol gezin. Een weeshuis is zo slecht niet!

(Ik zeg er maar bij, want dat deed jij ook zo vriendelijk, ik chargeer natuurlijk een beetje).

Misschien moet je eens aan een andere peiler in je geloof vasthouden, naastenliefde. Want dat mis je best een hoop.
Hoogachtend,
Erik.
  zondag 24 januari 2010 @ 23:54:15 #179
92054 Peter
bye
pi_77234352
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:47 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

hahahaah

Dan is de vergelijking dus goed wat jouw betreft?

Het geeft alleen maar aan hoeverre jij offtopic gaat
dag
  zondag 24 januari 2010 @ 23:54:22 #180
13462 BansheeBoy
pi_77234359
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:52 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

als uit onderzoek zou blijken dat kids biij homo ouders net zo gelukkig zijn..
dan zou je het wel goed vinden?
Neen, dat zou ik het ook niet goed vinden. Mijn mening is grotendeels religieus gefundeerd, maar dat steek ik ook niet onder stoelen of banken. Dat weet iedereen.

²
  zondag 24 januari 2010 @ 23:55:31 #181
92054 Peter
bye
pi_77234404
Hallo
Anorexia en homoseksualiteit >>> Belgische geestelijke

Geef die BullShitBrulaap toch geen podium voor zijn achterlijke geblaat man..
dag
  zondag 24 januari 2010 @ 23:57:15 #182
13462 BansheeBoy
pi_77234483
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:54 schreef Tha_Erik het volgende:
Misschien moet je eens aan een andere peiler in je geloof vasthouden, naastenliefde. Want dat mis je best een hoop.
Er zijn meer dan genoeg "gewone" gezinnen om fijne koters een goed leven te bieden en dat gun ik ze uit de grond van mijn hartje. Daarbij ben ik natuurlijk voorstander van het "elimineren" van een ander Westers probleem: vrije s*x en zo jong mogelijk, want daar ligt natuurlijk meestal de oorzaak van het probleem van (het bestaan van) adoptiekinderen.

²
  zondag 24 januari 2010 @ 23:57:38 #183
132310 Jojo_ut_Grun
pi_77234499
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:54 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Neen, dat zou ik het ook niet goed vinden. Mijn mening is grotendeels religieus gefundeerd, maar dat steek ik ook niet onder stoelen of banken. Dat weet iedereen.

²
dat is eerlijk van je

het is dus dogma..dat je mening bepaald

niet het belang van het kind

immers.. er zijn genoeg onderzoeken geweest.. die uitwijzen.. dat homo's hele goede ouders kunnen zijn..

juist homo's zijn vaak hele goede ouders.. omdat ze bewust kiezen voor een kind.. en niet per ongeluk zwanger worden.. of kids krijgen omdat het zo hoort..

nee.. bij homo;s komen kinderen.. die welkom/zeer gewenst zijn..
  zondag 24 januari 2010 @ 23:58:12 #184
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_77234530
Laten we stellen dat homoseksualiteit en anorexia allebei verschijnselen zijn die het voortbestaan van de soort niet bevorderen

Dat mensen er dat zo hysterisch over gaan doen of het nou wel of geen ziekte of afwijking is betekent alleen maar dat ze hun eigen te starre definitie van de woorden ziekte en afwijking te serieus nemen.
It all makes sense after the 'shrooms and the purple haze.
  zondag 24 januari 2010 @ 23:59:00 #185
270925 Mr.44
pi_77234567
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:53 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja, en als een man niet aan de vrouw kan komen kan hij een opblaaspop aanschaffen. Mits, maar, als, eventueel.

Ik ga voor de meest ideale situatie mogelijk.

²
tenzij de meest ideale situatie mogelijk een gezin met 2 vaders of moeders is
  zondag 24 januari 2010 @ 23:59:43 #186
13462 BansheeBoy
pi_77234596
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:58 schreef TGVkopper het volgende:
Laten we stellen dat homoseksualiteit en anorexia allebei verschijnselen zijn die het voortbestaan van de soort niet bevorderen
Eerder belemmeren, maar dat is toch ook niet iets wat ze kunnen (of willen?) ontkennen?

²
  maandag 25 januari 2010 @ 00:00:07 #187
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_77234611
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:57 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Er zijn meer dan genoeg "gewone" gezinnen om fijne koters een goed leven te bieden en dat gun ik ze uit de grond van mijn hartje. Daarbij ben ik natuurlijk voorstander van het "elimineren" van een ander Westers probleem: vrije s*x en zo jong mogelijk, want daar ligt natuurlijk meestal de oorzaak van het probleem van (het bestaan van) adoptiekinderen.

²
Ik ben ook voor het 'elimineren' van een westers probleem, en het heet religieus fundamentalisme en de belijders daarvan.

En met deze persoonlijke aanval ben ik er klaar mee. Ik kan niet verder 'discussieren'. Soms is het hopeloos.
Hoogachtend,
Erik.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 25 januari 2010 @ 00:00:27 #188
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_77234631
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:00 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het beste antwoord wat ik tot nu toe heb gelezen.

De één houd van chocolade, de ander van bier.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  maandag 25 januari 2010 @ 00:00:31 #189
132310 Jojo_ut_Grun
pi_77234633
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:58 schreef TGVkopper het volgende:

Dat mensen er dat zo hysterisch over gaan doen of het nou wel of geen ziekte of afwijking is betekent alleen maar dat ze hun eigen te starre definitie van de woorden ziekte en afwijking te serieus nemen.
wat dacht je van overbevolking?

is een ramp voor het voorbestaan van de mensheid

homoseksualiteit( zonder voortplanting).. is dan juist bevorderlijk voor voortbestaan van de groep als geheel
  maandag 25 januari 2010 @ 00:00:36 #190
13462 BansheeBoy
pi_77234641
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:59 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

tenzij de meest ideale situatie mogelijk een gezin met 2 vaders of moeders is
Hoogstens als een soort van doorgeefluik, maar echt niet als een definitieve aangelegenheid.:{

²
  maandag 25 januari 2010 @ 00:01:20 #191
270925 Mr.44
pi_77234670
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:57 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
en daarom staan we in Nederland ook zo laag op de lijst van tienerzwangerschappen
  maandag 25 januari 2010 @ 00:01:24 #192
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77234674
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:54 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja, en des te stuitender dat je dus continu begint over ‘niet natuurlijk’ of ‘het belang van het kind’ en allerhande ‘feitjes’ die je gelijk zouden moeten ondersteunen. Dit terwijl dus je reden gewoon religieus is. Wees eens een man en kom ervoor uit dat je in weerwil van de alom tegenwoordige homoseksualiteit in de natuur, geen enkel bewijs dat het schadelijk is, er toch een afkeer van hebt omdat iemand dit 1400 jaar geleden in een boek heeft gezet.
  maandag 25 januari 2010 @ 00:01:57 #193
139816 Tommeke
Hoi.
pi_77234697
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:09 schreef Q.E.D. het volgende:
Zeker de helft van die Katholieken christenen moet gewoon zelf naar de psychiater.
  maandag 25 januari 2010 @ 00:02:18 #194
13462 BansheeBoy
pi_77234715
quote:
Op maandag 25 januari 2010 00:00 schreef Tha_Erik het volgende:
En met deze persoonlijke aanval ben ik er klaar mee. Ik kan niet verder 'discussieren'. Soms is het hopeloos.
Hé Erik, ik vat het absoluut niet op als een persoonlijke aanval. In discours heb je altijd mensen met verschillende inzichten (nodig). Zeker als het erg inhoudend is heb ik er geen bezwaar tegen.

²
  maandag 25 januari 2010 @ 00:02:58 #195
13462 BansheeBoy
pi_77234739
quote:
Op maandag 25 januari 2010 00:01 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

en daarom staan we in Nederland ook zo laag op de lijst van tienerzwangerschappen
De VS is toch echt een Westers land. Ja.

²
  maandag 25 januari 2010 @ 00:09:45 #196
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_77234999
quote:
Op maandag 25 januari 2010 00:02 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Hé Erik, ik vat het absoluut niet op als een persoonlijke aanval. In discours heb je altijd mensen met verschillende inzichten (nodig). Zeker als het erg inhoudend is heb ik er geen bezwaar tegen.
Wat is nog het doel van deze 'discussie' als jij jouw mening blijft hebben en ik de mijne, maar ik zo gefrustreerd raak dat ik het liefst heel laag en persoonlijk je onderuit wil gaan halen (terwijl jij gewoon steeds hetzelfde blijft herhalen)? Zoals ik al zei, en zoals ik eigenlijk al in het begin wist, discussieren met iemand zoals jij is hopeloos.
Hoogachtend,
Erik.
  maandag 25 januari 2010 @ 00:11:16 #197
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77235049
quote:

[..]

²
En Jemen en Pakistan, wat is daar je verklaring?
  maandag 25 januari 2010 @ 00:15:47 #198
13462 BansheeBoy
pi_77235207
quote:
Op maandag 25 januari 2010 00:11 schreef Iblis het volgende:

[..]

En Jemen en Pakistan, wat is daar je verklaring?
Daar komt het helaas ook voor. En ik vind dat je alle oorzaken hiervoor moet aanpakken, dus ook daar. Het gaat mij om solutions en niet om het bashen van certain groeperingen/volkeren/landen an sich.

²
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 25 januari 2010 @ 00:22:18 #199
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_77235409
quote:
Op maandag 25 januari 2010 00:15 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Daar komt het helaas ook voor. En ik vind dat je alle oorzaken hiervoor moet aanpakken, dus ook daar. Het gaat mij om solutions en niet om het bashen van certain groeperingen/volkeren/landen an sich.

²
En nu heb je een manier om de kids die het slecht hebben uit opvanghuizen vandaan te halen en bij een gezin neer te zetten dat kinderen 'neemt' uit liefde.

Terwijl een 'normaal' gezin er maar op los kan neuken en 20 kids op de wereld kan zetten wiens kinderen allemaal met weinig geld en slechtere omstandigheden opgevoed zullen worden.

Niet om het één of het ander, ik wilde buiten de kinderendiscussie blijven.
Echter op deze manier hoe jij er tegen over staat en a;;een maar negatief kan uiten over liefdevol opvoeden van kinderen.... Moest ik dit bovenstaande even kwijt....
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  maandag 25 januari 2010 @ 00:33:39 #200
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77235740
quote:
Op maandag 25 januari 2010 00:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Ah. Maar, als je zegt dat het probleem meestal aan vrije sex te wijten, is, dan is dat dus eigenlijk gewoon niet waar?
  maandag 25 januari 2010 @ 00:50:53 #201
13462 BansheeBoy
pi_77236081
quote:
Op maandag 25 januari 2010 00:33 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ah. Maar, als je zegt dat het probleem meestal aan vrije sex te wijten, is, dan is dat dus eigenlijk gewoon niet waar?
Dat verschilt per streek/cultuur. In de westerse cultuur speelt dit zeker een rol.

²
  maandag 25 januari 2010 @ 00:57:39 #202
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77236188
quote:
Op maandag 25 januari 2010 00:50 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat verschilt per streek/cultuur. In de westerse cultuur speelt dit zeker een rol.
Maar dan eigenlijk alleen in de VS, want de overige Westerse landen hebben heel veel lagere cijfers. En laat de VS nu ook heel veel andere socio-economische factoren hebben.

Ik vind je verhaal niet zo sterk.
  maandag 25 januari 2010 @ 01:01:15 #203
13462 BansheeBoy
pi_77236267
quote:
Op maandag 25 januari 2010 00:57 schreef Iblis het volgende:

[..]

Maar dan eigenlijk alleen in de VS, want de overige Westerse landen hebben heel veel lagere cijfers. En laat de VS nu ook heel veel andere socio-economische factoren hebben.
De VS is wel een groot gedeelte van de Westerse wereld, zeker als je in ogenschouw neemt dat de rest van de westerse wereld de VS vaak achterna hobbelt. En wat ik al zei: het gaat mij om de solutions. Het benoemen van oorzaken an sich is geen solution.

²
  maandag 25 januari 2010 @ 01:09:36 #204
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77236399
quote:
Op maandag 25 januari 2010 01:01 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

De VS is wel een groot gedeelte van de Westerse wereld, zeker als je in ogenschouw neemt dat de rest van de westerse wereld de VS vaak achterna hobbelt. En wat ik al zei: het gaat mij om de solutions. Het benoemen van oorzaken an sich is geen solution.
Nee, maar toch moest je even vrije sex noemen. Het gaat je niet om de oorzaken en er zijn heel veel andere oorzaken. Maar toch moest je ‘toevallig’ even vrije sex noemen.
SPOILER
  maandag 25 januari 2010 @ 01:15:32 #205
13462 BansheeBoy
pi_77236492
quote:
Op maandag 25 januari 2010 01:09 schreef Iblis het volgende:
Nee, maar toch moest je even vrije sex noemen. Het gaat je niet om de oorzaken en er zijn heel veel andere oorzaken. Maar toch moest je ‘toevallig’ even vrije sex noemen.
Dat is niet toevallig. Sex moet je reguleren middels een (religieus instituut als het) huwelijk. Je weet toch hoe ik daar over denk? We hebben het nu over ongewenste tienerzwangerschappen, maar wat dacht je van soa's of bv. uitbuiting?

²
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 25 januari 2010 @ 01:18:11 #206
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_77236535
quote:
Op maandag 25 januari 2010 01:15 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat is niet toevallig. Sex moet je reguleren middels een (religieus instituut als het) huwelijk. Je weet toch hoe ik daar over denk? We hebben het nu over ongewenste tienerzwangerschappen, maar wat dacht je van soa's of bv. uitbuiting?

²
Soa's komen niet voor bij Hetero's?
Zijn niet meer voorkomend in landen met 'zwarte' bevolkingsgroepen dan in westerse landen?

Als homoseksualiteit zo slecht zou zijn he...

Heb ik 1 vraag;

Waarom heeft God een homoseksueel gevoel geschapen?
  maandag 25 januari 2010 @ 01:20:01 #207
13462 BansheeBoy
pi_77236556
quote:
Op maandag 25 januari 2010 01:18 schreef Nizno het volgende:
Soa's komen niet voor bij Hetero's?
Natuurlijk wel, ik refereer in die post naar vrij geslachtsverkeer in het algemeen.

²
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 25 januari 2010 @ 01:20:33 #208
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_77236563
quote:
Op maandag 25 januari 2010 01:20 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, ik refereer in die post naar vrij geslachtsverkeer in het algemeen.

²
quote:

[..]

Als homoseksualiteit zo slecht zou zijn he...

Heb ik 1 vraag;

Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 25 januari 2010 @ 01:22:17 #209
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_77236587
BTW... Mijn vorige post heb je ook niet op gereageerd...:
quote:
Op maandag 25 januari 2010 00:22 schreef Nizno het volgende:

[..]

En nu heb je een manier om de kids die het slecht hebben uit opvanghuizen vandaan te halen en bij een gezin neer te zetten dat kinderen 'neemt' uit liefde.

Terwijl een 'normaal' gezin er maar op los kan neuken en 20 kids op de wereld kan zetten wiens kinderen allemaal met weinig geld en slechtere omstandigheden opgevoed zullen worden.

Niet om het één of het ander, ik wilde buiten de kinderendiscussie blijven.
Echter op deze manier hoe jij er tegen over staat en a;;een maar negatief kan uiten over liefdevol opvoeden van kinderen.... Moest ik dit bovenstaande even kwijt....
  maandag 25 januari 2010 @ 01:26:37 #210
13462 BansheeBoy
pi_77236635
quote:

God wil de mensen beproeven, daarom.

²
  maandag 25 januari 2010 @ 01:27:50 #211
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77236649
quote:
Op maandag 25 januari 2010 01:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Uitbuiting. Leuk dat je het zegt. En hoe biedt het huwelijk daar precies bescherming tegen in de praktijk? Uithuwelijking. Verlies van rechten. Verkrachting binnen het huwelijk. Verkoop van dochters om schuld in te lossen. Regulering, allemaal leuk en aardig, maar kijk eens naar SOA’s (excl. HIV, lichter geel is minder, via oranje en rood naar meer per 100,000 inwoners):

Bron: Wikimedia Commons. Maker: LokalProfil. Licentie: CC-BY-SA.

Ik heb niet het gevoel dat in het vrije Westen het er allemaal zo beroerd mee voorstaat. Dat het huwelijk de problemen oplost. Ik denk dat er meer aan de hand is. Bijvoorbeeld sociale problemen en dat jouw denken langs religieuze lijnen en kaders de problemen eerder vergroot dan verkleint.
SPOILER
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 25 januari 2010 @ 01:28:27 #212
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_77236657
quote:
Op maandag 25 januari 2010 01:26 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
ow vandaar.
Een beproeving om van mensen te houden.

1e Gebod; heb u naasten lief.
Ook een beproeving want iemand die gezondigd heeft kun je niet lief hebben toch?
  maandag 25 januari 2010 @ 01:31:53 #213
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77236699
quote:
En jij helpt God een beetje mee door homo’s zwart te maken en van alles en nog wat te beschuldigen en ze openlijk te minachten? Top van je!
  maandag 25 januari 2010 @ 01:35:15 #214
13462 BansheeBoy
pi_77236753
Collega's, ik ga slapen, morgen ga ik jullie dienen van repliek.

²
  maandag 25 januari 2010 @ 01:41:53 #215
35771 Dutchguy
pi_77236821
quote:
Op maandag 25 januari 2010 01:35 schreef BansheeBoy het volgende:
Collega's, ik ga slapen, morgen ga ik jullie dienen van repliek.

²
Hoef nie hoor.
  maandag 25 januari 2010 @ 03:58:14 #216
8130 raptorix
pi_77237604
[quote]Op zondag 24 januari 2010 17:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is wellicht jammer voor de homo's die her en der vertoeven, maar we zullen het nooit "accepteren", elke der grote 3 religies verbiedt nl. dergelijke praktiseringen en stages. Dus elke oprechte gelovige denkt er hetzelfde over.

²
[/quote
En wij zullen jou nooit accepteren, en als je een probleem met me hebt moet je het maar komen oplossen, ik stuur je graag een PM met mijn adres, dan gaan we moslimpje tegen homo spelen, en oja, ik doe je nog een beter voorstel, je mag een moslim naar keuze sturen om je superioriteit te bewijzen, en om het nog leuker te maken mag je het filmen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 25 januari 2010 @ 04:08:35 #217
268453 scanman1
pi_77237638
quote:
En jij bent een moderator? Danny zou zich kapot moeten schamen. Ze zouden jou levenslang een cursus moeten geven hoe de mens in elkaar zit. Als je anno 2010 nog steeds roept dan homoseksualiteit te genezen is, wordt het tijd dat ze jou opnemen en genezen.
My soul is painted like the wings of butterflies
  maandag 25 januari 2010 @ 04:15:13 #218
8130 raptorix
pi_77237665
quote:
Heteroseksualiteit is dan ook te genezen?
Zoals de persoon hier boven al zegt: domheid kent geen grenzen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 25 januari 2010 @ 04:27:10 #219
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_77237715
quote:
Op maandag 25 januari 2010 04:08 schreef scanman1 het volgende:

[..]

En jij bent een moderator? Danny zou zich kapot moeten schamen. Ze zouden jou levenslang een cursus moeten geven hoe de mens in elkaar zit. Als je anno 2010 nog steeds roept dan homoseksualiteit te genezen is, wordt het tijd dat ze jou opnemen en genezen.
Eerste keer dat ik het met je eens ben.

Ik vraag mij overigens af waarom mensen in discussie gaan met gelovigen? Gelovigen kun je niet serieus nemen, doe het dan ook niet.
Bedankt Hans.
  maandag 25 januari 2010 @ 06:31:16 #220
3140 PhalanX
Technarchy
pi_77238086
Niet zo lang terug is er door de psychiatrische gemeenschap, dus vooraanstaande onderzoekers, die zich baseren op wetenschap, gezegd dat homoseksualiteit niet te genezen is omdat het geen geestesziekte is. Ze zeiden ook dat de gevallen waar religieuze programma's beweren homoseksualiteit te hebben genezen, valse beweringen waren.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  maandag 25 januari 2010 @ 08:01:02 #221
270925 Mr.44
pi_77238526
quote:

[..]

²
het is ook zo'n beetje het meest christelijke land van de westerse wereld waar vooral via de officiële kanalen en grote delen van de gemeenschap jouw waarden over seks en huwelijk worden gepredikt.
en zij hebben het hoogste aantal tienerzwangerschappen.
  maandag 25 januari 2010 @ 08:02:22 #222
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_77238535
Oooooooooooooooooo, vandáár dat ik zo slank ben!
Eindelijk snap ik 't!
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 25 januari 2010 @ 08:08:20 #223
3542 Gia
User under construction
pi_77238573
Wat een bullshit. Zowel het bericht als de rest van de OP.

Anorexia is een ziekte, homofilie een geaardheid. Heeft niks met elkaar uit te staan.

Dat die bisschop er zo'n rare ideeën op nahoudt, wil niet zeggen dat katholieken hun geloof dan niet meer serieus zullen nemen. Pas als elke pastoor zo zou denken en het ook in de bijbel zou staan, zou ik overwegen om de kerk de rug toe te keren, maar om één iemands mening toch niet.
  maandag 25 januari 2010 @ 08:11:34 #224
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_77238611
Niet om 1 iemands mening..... maar de Paus deelt een soortgelijke mening. Dat zijn al 2 "rolmodellen"die zo denken (zo niet meer van de hooggeplaatste personen binnen de kerk) en zij zouden toch garant moeten staan of iig het algemene denkbeeld van de stroming moeten vertegenwoordigen. Anders ben je toch een slecht "leider", niet? En dat hoofd wordt gekozen door een aantal mannen, die er blijkbaar dan soortgelijke achterhaalde gedachten op nahouden.

Ofwel: Het instituut is achterhaald.... het geloof niet. Weg met het instituut.
L'Amour menaçant:
  maandag 25 januari 2010 @ 08:29:22 #225
15151 Dr.Nikita
pi_77238750
quote:

²
Eigenlijk zeg jij als rechtgeaarde moslim dat de gematigde islam niet bestaat.

Bedankt voor de bevestiging van mijn mening.
  maandag 25 januari 2010 @ 08:31:21 #226
97069 NanKing
Builak!
pi_77238768
Ja joh neem Bansheeboy zijn achterlijke uitspraken als voorbeeld voor een hele religie !
ijs_beer fan!
  maandag 25 januari 2010 @ 08:33:18 #227
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_77238789
quote:
Op maandag 25 januari 2010 08:29 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Eigenlijk zeg jij als rechtgeaarde moslim dat de gematigde islam niet bestaat.

Bedankt voor de bevestiging van mijn mening.
Nou ik kan me wel voorstellen dat als het in de regels staat, dat iemand die niet al die regels naleeft ook niet gezien wordt als volle moslim, of volle christen.

Als religie dan echt zo statisch is dat het niet meegaat met de tijd en zijn wetten aanpast aan de nieuwe wereld en opvattingen (zoals ook de wetten van recht aangepast worden mettertijd) dan is dus religie echter in zijn vorm, in die vorm, volkomen achterhaald, niet meer van deze tijd, net als mensen die in grotten wonen.

Let wel: ik zeg religie, niet geloof. Ik bedoel dus de kerk (of de moskee, de synagoge etc) en niet het geloven in welke vorm van God dan ook.
L'Amour menaçant:
  maandag 25 januari 2010 @ 08:55:56 #228
3542 Gia
User under construction
pi_77239079
quote:
Op maandag 25 januari 2010 08:11 schreef Ang3l het volgende:
Niet om 1 iemands mening..... maar de Paus deelt een soortgelijke mening. Dat zijn al 2 "rolmodellen"die zo denken (zo niet meer van de hooggeplaatste personen binnen de kerk) en zij zouden toch garant moeten staan of iig het algemene denkbeeld van de stroming moeten vertegenwoordigen. Anders ben je toch een slecht "leider", niet? En dat hoofd wordt gekozen door een aantal mannen, die er blijkbaar dan soortgelijke achterhaalde gedachten op nahouden.

Ofwel: Het instituut is achterhaald.... het geloof niet. Weg met het instituut.
Ik heb nog nooit gehoord dat de paus van mening is dat anorexia te vergelijken is met homofilie. Ook nog nooit van onze pastoor. Sterker nog, ik heb onze pastoor nog nooit iets horen zeggen ten nadele van homo's. (En zeker niet over anorexia patienten)

Verder staat in de bijbel, de thora en de koran dat homofilie een zonde is. Zo dacht men er dus destijds over. Dat kerkleiders en voorgangers hier aan vast houden, wil nog niet zeggen dat dit dan voor elke pastoor en gelovige geldt.
De meeste gematigde katholieken denken echt wel voor zichzelf.
Er zijn zelfs kerken die het prima vinden als een pas getrouwd homostel een kerkelijke viering houdt.
En waarom ook niet. Je kunt bij je geboorte, communie en vormsel nog niet weten dat je homo bent.
Misschien een schok voor sommigen, maar zelfs streng gelovige mensen worden homo. En dat is in elk geloof zo.
  maandag 25 januari 2010 @ 09:03:09 #229
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_77239177
quote:

²
Dus hij is een sadist
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 25 januari 2010 @ 09:03:35 #230
55801 Mutant01
pi_77239186
Ik vind de posts van Iblis wel weer typisch (en dan doel ik voornamelijk op de spoilers), immers de wijze van argumentatie verschilt niet met die van BSB.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 25 januari 2010 @ 09:16:23 #231
42193 Enneacanthus_Obesus
pi_77239399
quote:

[..]

²
Bansheeboy is niet langer losgeweekt van het discours!
Neen.
Hiep hiep hoera
  maandag 25 januari 2010 @ 09:18:34 #232
132310 Jojo_ut_Grun
pi_77239435
quote:
Op maandag 25 januari 2010 08:31 schreef NanKing het volgende:
Ja joh neem Bansheeboy zijn achterlijke uitspraken als voorbeeld voor een hele religie !
op welke vlak vind je zijn uitspraken dan niet typisch islamitisch?
  maandag 25 januari 2010 @ 09:20:23 #233
55801 Mutant01
pi_77239475
quote:
Op maandag 25 januari 2010 09:18 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

op welke vlak vind je zijn uitspraken dan niet typisch islamitisch?
De islamitische praktijk, maar dat gaat wellicht wat te ver voor je.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 25 januari 2010 @ 09:27:55 #234
132310 Jojo_ut_Grun
pi_77239619
quote:
Op maandag 25 januari 2010 09:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

wellicht.. maar denk het niet

ik heb jarenlang gewerkt met islamitische mensen.. ( inburgerings lessen gegeven) ben dus heel goed bekend met de islamitische praktijk..

en heb hele leuke ervaringen met ze.. als mens individueel..

maar zodra er politiek/religie/gebruiken/ gewoonten bijkomen..

dan wil het wel eens botsen en vind ik bsb heel typerend. voor wat ik gezien heb/ervaren heb bij de mannen
  maandag 25 januari 2010 @ 09:29:08 #235
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_77239645
quote:
Op maandag 25 januari 2010 09:20 schreef Mutant01 het volgende:
Inderdaad, moslims 'cherry-picken' zich ook een ongeluk uit de Koran tegenwoordig. Naar goed katholiek gebruik uiteraard.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 25 januari 2010 @ 09:36:18 #236
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77239790
quote:
Op maandag 25 januari 2010 09:03 schreef Mutant01 het volgende:
Ik vind de posts van Iblis wel weer typisch (en dan doel ik voornamelijk op de spoilers), immers de wijze van argumentatie verschilt niet met die van BSB.
Ik geef alleen maar aan dat het instituut huwelijk geen garantie is tegen uitbuiting. Ik weet niet wat jij er verder allemaal in wilt zien.
  maandag 25 januari 2010 @ 09:44:58 #237
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_77239965
Goed topic.
  maandag 25 januari 2010 @ 09:48:35 #238
-1 #ANONIEM
pi_77240040
Prachtig, hoe elke keer weer één of andere religieuze mafkees DE werkelijkheid meent te kennen en te verkondigen.
quote:
Het is wellicht jammer voor de homo's die her en der vertoeven, maar we zullen het nooit "accepteren", elke der grote 3 religies verbiedt nl. dergelijke praktiseringen en stages. Dus elke oprechte gelovige denkt er hetzelfde over. En een religie is meestal een statisch en niet flexibele aangelegenheid.
Ik denk dat heel wat homo's er geen seconde van wakker liggen dat één of andere moslim ze niet accepteert. Persoonlijk heb ik als atheïst grote moeite met het feit dat mensen gelovig zijn, maar aangezien ik me niet op een sprookjesboek kan beroepen, heb ik minder rechten dan de gelovige die van alles zwart mag maken,

Gelukkig kunnen de grote geloven ook niet met elkaar overweg. En de "oprechte gelovige" bestaat niet. Gelovigen lezen per definitie hun eigen versie van de Bijbel, Koran of een ander door mensen geschreven boek. Ze pikken er datgene uit waar ze zin in hebben en negeren ook datgene wat ze goed uitkomt.

Ik heb persoonlijk meer met gelovigen te doen dan met homo's.
  maandag 25 januari 2010 @ 10:12:05 #239
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_77240440
quote:
Op maandag 25 januari 2010 08:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit gehoord dat de paus van mening is dat anorexia te vergelijken is met homofilie.
Nee, niet specifiek anorexia nee.

http://www.nu.nl/algemeen(...)woedend-op-paus.html
http://www.nu.nl/algemeen(...)tholieke-plicht.html

En zo kan ik er nog veel meer vinden waarbij eeen paus zegt dat het ziek is, een zonde, ongoddelijk, tegennatuurlijk en niet acceptabel. Ik weet dat e rgenoeg pastoren zijn die het daar niet mee eens zijn... maar het feit dat de leiders van een bepaalde groep, die toch het voorbeeld uit zouden moeten dragen van hoe er gedacht wordt binnen de stroming, wel zo denken zegt genoeg toch?

Maar niet alleen over homo's hoor. Neem bv heet gebruik van eeen condoom. De opvattingen van "de kerk" (en dan neem ik ff de paus als de belichameing van die kerk) zijn nou niet bepaald meer van deze tijd. Wordt het dan wel tijd dat de "moderne pastoor" afstand neemt van de Paus en een nieuwe kerkstromingg opricht?
L'Amour menaçant:
  maandag 25 januari 2010 @ 10:20:05 #240
55801 Mutant01
pi_77240605
quote:
Op maandag 25 januari 2010 09:27 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

wellicht.. maar denk het niet

ik heb jarenlang gewerkt met islamitische mensen.. ( inburgerings lessen gegeven) ben dus heel goed bekend met de islamitische praktijk..

en heb hele leuke ervaringen met ze.. als mens individueel..

maar zodra er politiek/religie/gebruiken/ gewoonten bijkomen..

dan wil het wel eens botsen en vind ik bsb heel typerend. voor wat ik gezien heb/ervaren heb bij de mannen
Nee, maar jij bent dan ook nooit in Marrakech of Tanger geweest.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 25 januari 2010 @ 10:23:02 #241
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_77240665
Frappant hoe een nieuwsbericht met uitspraak van het christelijke geloof uitkomt op de islam.
"Zij *wijs* zijn altijd erger dan wij!"
L'Amour menaçant:
  maandag 25 januari 2010 @ 10:26:57 #242
-1 #ANONIEM
pi_77240747
quote:
Op maandag 25 januari 2010 10:23 schreef Ang3l het volgende:
Frappant hoe een nieuwsbericht met uitspraak van het christelijke geloof uitkomt op de islam.
"Zij *wijs* zijn altijd erger dan wij!"
Op sommige punten zijn ze allebei even erg. Ook zit er niet zo gek veel verschil tussen de Bijbel en de Koran; de beide sprookjesboeken. De opvattingen zijn identiek, de vele tegenstrijdigheden ook. Juist aan hetgeen er beschreven staat, kun je goed zien dat het menselijke verzinsels zijn. Zo mag je bijvoorbeeld geen kleding dragen die van twee verschillende soorten stoffen is gemaakt.
  maandag 25 januari 2010 @ 10:32:28 #243
132310 Jojo_ut_Grun
pi_77240860
quote:
Op maandag 25 januari 2010 10:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, maar jij bent dan ook nooit in Marrakech of Tanger geweest.
ik doe niet aan sex toerisme..

ik heb trouwens veel islamistsche landen bezocht.. whats your point
  maandag 25 januari 2010 @ 10:32:43 #244
13462 BansheeBoy
pi_77240864
quote:
Op maandag 25 januari 2010 08:31 schreef NanKing het volgende:
Dat lijkt me inderdaad niet de bedoeling. Er zijn Moslims die er anders over denken, maar die negeren de Goddelijke openbaringen gewoon, dus dat is niet religieus geïnspireerd en spreken dus naar eigen begeerte.

²
  maandag 25 januari 2010 @ 10:35:28 #245
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77240946
quote:
Op maandag 25 januari 2010 10:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat lijkt me inderdaad niet de bedoeling. Er zijn Moslims die er anders over denken, maar die negeren de Goddelijke openbaringen gewoon, dus dat is niet religieus geïnspireerd en spreken dus naar eigen begeerte.
Waarmee je dus eigenlijk juist zegt dat de ware moslim er zo over zou moeten denken als jij?

Weet wat je zegt op FOK!...
  maandag 25 januari 2010 @ 10:37:13 #246
13462 BansheeBoy
pi_77240996
quote:
Op maandag 25 januari 2010 10:35 schreef Iblis het volgende:

[..]

Waarmee je dus eigenlijk juist zegt dat de ware moslim er zo over zou moeten denken als jij?
De Islam, het Jodendom, Christendom, volgens de letter, dus terug naar de roots, naar het woord Gods, verbied allen homosexuele handelingen. Het is dus niet voorbehouden aan de ware Islam alleen.

²
  maandag 25 januari 2010 @ 10:38:31 #247
55801 Mutant01
pi_77241037
quote:
Op maandag 25 januari 2010 10:32 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

ik doe niet aan sex toerisme..

ik heb trouwens veel islamistsche landen bezocht.. whats your point
A) dat zei ik niet. B) dan zou je al helemaal moeten weten waar ik over spreek.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 25 januari 2010 @ 10:44:49 #248
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_77241201
quote:
Op maandag 25 januari 2010 10:37 schreef BansheeBoy het volgende:
De Islam, het Jodendom, Christendom, volgens de letter, dus terug naar de roots, naar het woord Gods, verbied allen homosexuele handelingen. Het is dus niet voorbehouden aan de ware Islam alleen.

²
Als je het echt objectief bekijkt is het veel simpeler.
quote:
You shall not lie with a male as with a woman; it is an abomination.
Leviticus 18:22 (Standaard Engelse bijbel)

Als je dit objectief bekijkt staat hier eigenlijk alleen dat je niet van twee walletjes mag eten. Het zijn dus alleen biseksuelen die anale seks hebben met vrouwen die zijn verdoemd.

Iemand die exclusief homo is, zal nooit 'met een man liggen als met een vrouw' daar een homoseksuele man, nooit met een vrouw zal liggen! Soms maken mensen dingen gewoon ingewikkelder dan het is. Jammer.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 25 januari 2010 @ 10:46:45 #249
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_77241252
quote:
Op maandag 25 januari 2010 09:48 schreef Boldface het volgende:

Gelovigen lezen per definitie hun eigen versie van de Bijbel, Koran of een ander door mensen geschreven boek. Ze pikken er datgene uit waar ze zin in hebben en negeren ook datgene wat ze goed uitkomt.
Och, dat is niet voorbehouden aan gelovigen natuurlijk.
Zowel de felste tegenstanders van Wilders als de fanatiekste voorstanders zeggen allebei de waarden van de Verlichting hoog te houden.
In het ware communisme zoals bedoeld door Marx is geen plek voor dictators, behalve de dictatuur van het proletariaat natuurlijk. Toch werd en wordt bijna elke communistische staat door één persoon of door een klein groepje bevoorrechten geleid die zichzelf maar al te goed wisten te verrijken.
Klimaatontkenners en creationisten geloven ook alleen maar de wetenschappelijke bevindingen die in hun straatje passen.
De nazi's wisten ook wel raad met de evolutietheorie: die bleek stomtoevallig precies bij hun ideeën te passen.

Enzovoort.

Ik denk dat vrijwel niemand volkomen blanco kennis kan nemen van een gedachtegoed en pas daarna beslist of hij het wil volgen of niet. Nee, je hebt bepaalde opvattingen en op basis daarvan kies je een gedachtegoed, en daar dan weer de onderdelen van die het beste bij je passen of die jou het minst ongemakkelijk doen voelen.
  maandag 25 januari 2010 @ 10:52:14 #250
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_77241413
quote:
Op maandag 25 januari 2010 10:26 schreef Boldface het volgende:

[..]

Op sommige punten zijn ze allebei even erg. Ook zit er niet zo gek veel verschil tussen de Bijbel en de Koran; de beide sprookjesboeken. De opvattingen zijn identiek, de vele tegenstrijdigheden ook. Juist aan hetgeen er beschreven staat, kun je goed zien dat het menselijke verzinsels zijn. Zo mag je bijvoorbeeld geen kleding dragen die van twee verschillende soorten stoffen is gemaakt.
Het was dan ook een boek met een leidraad over hoe men dacht dat men rechtschapen moets leven in die tijd, vol metaforen en verhalen om dat aan de mensheid duidelijk te maken. Metaforen moet je nooit letterlijk nemen... dat is het hele ding van een metafoor!

Maar ja, vertel dat maar een aan de Paus en de rest
Maar het woord anorexia weet ik niet of dat ergens in de Bijbel staat trouwens.....
Zouden ze dan toch iets zelf verzonnen hebben? Een originele gedachte?
Of was aneroxia... een mtafoor! Ze weten wat het betekent!
L'Amour menaçant:
  maandag 25 januari 2010 @ 10:55:20 #251
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_77241493
quote:

[..]

²
Zeg dat ook ff tegen al die vertegenwoordigers van die God die hun handelingen loslaten op de altaarjongens Ik geloof niet dat ze het woord Gods goed begrepen hebben dan.

Mooie rolmodellen heeft de kerk
L'Amour menaçant:
  maandag 25 januari 2010 @ 10:57:46 #252
13462 BansheeBoy
pi_77241572
quote:
Op maandag 25 januari 2010 10:55 schreef Ang3l het volgende:
Zeg dat ook ff tegen al die vertegenwoordigers van die God die hun handelingen loslaten op de altaarjongens Ik geloof niet dat ze het woord Gods goed begrepen hebben dan.
Daar stoor ik me vreselijk aan. Lekker vroom ogen maar tegelijkertijd één woorden met kinderbipsen tijdens de biecht of de doop.

Dat is zwááár fout.

²
  maandag 25 januari 2010 @ 10:57:54 #253
132310 Jojo_ut_Grun
pi_77241576
quote:
Op maandag 25 januari 2010 10:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

A) dat zei ik niet. B) dan zou je al helemaal moeten weten waar ik over spreek.
ik begrijp precies wat je bedoelt

het is inderdaad nogal hypocriet

fijn dat we zo op 1 lijn zitten
  maandag 25 januari 2010 @ 10:59:57 #254
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_77241641
quote:
Op maandag 25 januari 2010 10:57 schreef BansheeBoy het volgende:
Daar stoor ik me vreselijk aan. Lekker vroom ogen maar tegelijkertijd één woorden met kinderbipsen tijdens de biecht of de doop.

Dat is zwááár fout.

²
Weet je wat ook zwaar fout is? Teveel emoticons gebruiken in je berichten. Maar dat terzijde.
  maandag 25 januari 2010 @ 11:02:12 #255
-1 #ANONIEM
pi_77241696
quote:

[..]

En jij bent een moderator? Danny zou zich kapot moeten schamen.
Sterker nog, Danny zou mij een 'verantwoord' tagje moeten geven en nee ik ben geen moderator in NWS, mijn bijdrages zijn gewoon onderhevig aan interpretatie en moderatie, bij klachten hierover verwijs ik je naar het feedback topic van NWS.
quote:
Ze zouden jou levenslang een cursus moeten geven hoe de mens in elkaar zit. Als je anno 2010 nog steeds roept dan homoseksualiteit te genezen is, wordt het tijd dat ze jou opnemen en genezen.
Ik denk dat ik me de afgelopen 5 maanden toch wel meer heb bezig gehouden met wat voor fysiek en maatschappelijk verschijnsel homoseksualiteit is en wat voor rol speelt door:

• 23 uitgesproken homo's te interviewen - Waarvan 7 van Islamitische landen.
  • 5 homo's die liever verbergen dat ze homo zijn - waarvan 3 moslim
  • 25 jongeren die in aanraking zijn gekomen met geweld tegen homo's of het niet zouden uitsluiten.
  • 12 mensen geïnterviewd zonder voor selectie.

Met specifieke bijdrages van Willem Schinkel, Middas Dekkers, Politie Rotterdam e.o. en stichting Yoesuf om verschillende invalshoeken in kaart te brengen.

Als er één ding is dat er bij - uitgesproken - homo's sterk naar voren komt is dat er niet wordt gezwegen over wat je denkt en voelt in gesprek met homo's. Sterker nog één daarvan zei dat door dit gebeuren een ware 'Homo-emancipatie' kwam na de feministen. Alle geïnterviewde homoseksuelen zeiden dat je homoseksualiteit mag noemen wat je wilt in het belang van een intellectueel discussie.

Om terug te komen op mijn moderatorschap, ik ben ook in overleg geweest met een stuk of 3-4 moderators met een homoseksuele voorkeur over wat nu precies wel en niet kan gezegd worden.

Ik ben in dat dus meer ingelezen dan jij denkt, maar bedankt voor je tip, als ik een onvoldoende krijg voor mijn eind onderzoek zal ik je advies overwegen.
  •   maandag 25 januari 2010 @ 11:02:54 #256
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_77241717
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 10:52 schreef Ang3l het volgende:
    Maar ja, vertel dat maar een aan de Paus en de rest
    Maar het woord anorexia weet ik niet of dat ergens in de Bijbel staat trouwens.....
    Zouden ze dan toch iets zelf verzonnen hebben? Een originele gedachte?
    Of was aneroxia... een mtafoor! Ze weten wat het betekent!
    Theologisch gezien schrijf je nu een Protestantse opvatting toe aan Katholieken. Het katholicisme kent de opvatting van de natuurwet en als zodanig kan er best iets over anorexia gezegd worden in principe.
      maandag 25 januari 2010 @ 11:12:48 #257
    -1 #ANONIEM
    pi_77241964
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 04:15 schreef raptorix het volgende:

[..]

Heteroseksualiteit is dan ook te genezen?
    Zoals de persoon hier boven al zegt: domheid kent geen grenzen.
    Deze vraag is al beantwoord, even verder lezen voor je met domme waardeoordelen komt en al gevraagde dingen gaat herhalen.
      maandag 25 januari 2010 @ 11:14:47 #258
    13462 BansheeBoy
    pi_77242026
    Wat ik overigens niet begrijp is dat er hier een user onder elke niveau handelt door mij persoonlijk te bedreigen. Dat heeft toch niets meer met discussiëren te maken?

Men moet het fatsoen hebben altijd inhoudelijk te blijven. Dat doe ik ook, op de man spelen is immers zóóó 1982.

²
      maandag 25 januari 2010 @ 11:17:43 #259
    246595 JohnLocke
    pi_77242109
    Ik zou aangifte doen, ondanks mijn grafhekel aan jou gaat bedreigen me echt te ver.
      maandag 25 januari 2010 @ 11:22:16 #260
    -1 #ANONIEM
    pi_77242232
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 11:14 schreef BansheeBoy het volgende:
    Wat ik overigens niet begrijp is dat er hier een user onder elke niveau handelt door mij persoonlijk te bedreigen. Dat heeft toch niets meer met discussiëren te maken?

Men moet het fatsoen hebben altijd inhoudelijk te blijven. Dat doe ik ook, op de man spelen is immers zóóó 1982.

²
    Waar wordt je bedreigd dan?
      maandag 25 januari 2010 @ 11:22:20 #261
    13462 BansheeBoy
    pi_77242234
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 11:17 schreef JohnLocke het volgende:
    Ik zou aangifte doen, ondanks mijn grafhekel aan jou gaat bedreigen me echt te ver.
    Zo denk ik er ook over. En we moeten dit allemaal niet te serieus nemen. Het is een anoniem forum waar je uiteraard net iets meer kan en durft te zeggen dan in real life. Maar bedreigingen vallen niet goed te praten wat mij betreft. En dat zeg ik als Marokkaan tegen een Nederlandse homo.

²
      maandag 25 januari 2010 @ 11:23:53 #262
    13462 BansheeBoy
    pi_77242288
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 03:58 schreef raptorix het volgende:
    En wij zullen jou nooit accepteren, en als je een probleem met me hebt moet je het maar komen oplossen, ik stuur je graag een PM met mijn adres, dan gaan we moslimpje tegen homo spelen, en oja, ik doe je nog een beter voorstel, je mag een moslim naar keuze sturen om je superioriteit te bewijzen, en om het nog leuker te maken mag je het filmen.
    Hier, enigszins verkapt, maar toch.

²
      maandag 25 januari 2010 @ 11:26:03 #263
    -1 #ANONIEM
    pi_77242353
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 11:23 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
    Overdrijf je nu niet een beetje?
      maandag 25 januari 2010 @ 11:26:50 #264
    97069 NanKing
    Builak!
    pi_77242380
    Mwah ik zie dat niet echt als een bedreiging eik.

Maar goed hoe oneens ik het ook altijd met je ben ik vind het te achterlijk om je daarom maar te bedriegen.

@Trigger doe's vertellen over je onderzoek via msn/mail/pm/whatevert.
    ijs_beer fan!
      maandag 25 januari 2010 @ 11:27:05 #265
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_77242394
    quote:
    Daar is de topicreportknop voor.
      maandag 25 januari 2010 @ 11:28:16 #266
    52811 DustPuppy
    The North Remembers
    pi_77242429
    quote:

²
    Nee, dat noem je een ironische opmerking in reactie op jouw eerder geposte bericht.
      maandag 25 januari 2010 @ 11:32:14 #267
    13462 BansheeBoy
    pi_77242557
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 11:26 schreef Triggershot het volgende:
    Overdrijf je nu niet een beetje?
    Hoe zou ik het volgens jou moeten classificeren? Een theedrink moment?

²
      maandag 25 januari 2010 @ 11:33:00 #268
    97069 NanKing
    Builak!
    pi_77242578
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 11:32 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
    Misschien eindigt het daar wel in ja .
    ijs_beer fan!
      maandag 25 januari 2010 @ 11:33:30 #269
    13462 BansheeBoy
    pi_77242597
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 11:28 schreef DustPuppy het volgende:
    Nee, dat noem je een ironische opmerking in reactie op jouw eerder geposte bericht.
    Ik kan er wel om lachen eigenlijk. Het is alleen voor de beeldvorming naar anderen toe dat ik dit aankaart. Een ander kan er wellicht niet om lachen en wordt suïcidaal.

²
      maandag 25 januari 2010 @ 11:33:31 #270
    -1 #ANONIEM
    pi_77242599
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 11:26 schreef NanKing het volgende:
    Mwah ik zie dat niet echt als een bedreiging eik.

Maar goed hoe oneens ik het ook altijd met je ben ik vind het te achterlijk om je daarom maar te bedriegen.

@Trigger doe's vertellen over je onderzoek via msn/mail/pm/whatevert.
    Vanavond.
    quote:

[..]

²
    Als je geen probleem met hem hebt, dan is er geen probleem?
      maandag 25 januari 2010 @ 11:34:01 #271
    -1 #ANONIEM
    pi_77242612
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 11:33 schreef NanKing het volgende:

[..]

Misschien eindigt het daar wel in ja .
    Hij is bang dat het één van het ander komt.
      maandag 25 januari 2010 @ 11:35:06 #272
    97069 NanKing
    Builak!
    pi_77242641
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 11:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hij is bang dat het één van het ander komt.
    Ik dacht dat het té obvious zou zijn als ik die opmerking zou maken.
    ijs_beer fan!
      † In Memoriam † maandag 25 januari 2010 @ 11:36:04 #273
    137949 Disana
    pi_77242658
    Waarom draait het halve topic eigenlijk om BSB? De uitspraak kwam van een katholiek maar ik zie hier alleen maar conversaties met een moslim over zijn opvattingen en gevoeligheden omtrent zijn persoontje en homoseksualiteit.
      maandag 25 januari 2010 @ 11:36:59 #274
    -1 #ANONIEM
    pi_77242686
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 11:35 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ik dacht dat het té obvious zou zijn als ik die opmerking zou maken.
    Homo's hé.
      maandag 25 januari 2010 @ 11:37:07 #275
    13462 BansheeBoy
    pi_77242688
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 11:36 schreef Disana het volgende:
    Waarom draait het halve topic eigenlijk om BSB? De uitspraak kwam van een katholiek maar ik zie hier alleen maar conversaties met een moslim over zijn opvattingen en gevoeligheden omtrent zijn persoontje en homoseksualiteit.
    Zo voel ik dat ook precies. Bij het zien van mijn naam alleen al vergeten velen het onderwerp.

²
      maandag 25 januari 2010 @ 11:39:29 #276
    3542 Gia
    User under construction
    pi_77242752
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 10:12 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Nee, niet specifiek anorexia nee.

http://www.nu.nl/algemeen(...)woedend-op-paus.html
    http://www.nu.nl/algemeen(...)tholieke-plicht.html

En zo kan ik er nog veel meer vinden waarbij eeen paus zegt dat het ziek is, een zonde, ongoddelijk, tegennatuurlijk en niet acceptabel. Ik weet dat e rgenoeg pastoren zijn die het daar niet mee eens zijn... maar het feit dat de leiders van een bepaalde groep, die toch het voorbeeld uit zouden moeten dragen van hoe er gedacht wordt binnen de stroming, wel zo denken zegt genoeg toch?

Maar niet alleen over homo's hoor. Neem bv heet gebruik van eeen condoom. De opvattingen van "de kerk" (en dan neem ik ff de paus als de belichameing van die kerk) zijn nou niet bepaald meer van deze tijd. Wordt het dan wel tijd dat de "moderne pastoor" afstand neemt van de Paus en een nieuwe kerkstromingg opricht?
    De paus kán gewoon niet anders. Die moet zich houden aan de mening van de apostelen, zoals opgetekend in het NT. Hij kan en mag daar niet van afwijken. Het is niet zo dat je dat boek even kunt herschrijven naar de moderne tijd.
    Wat betreft condoomgebruik vind ik zelfs dat hij nog wel een punt heeft, ook. Als mensen geen condooms gebruiken, maar zich houden aan monogame sex, is er weinig aan de hand. Als je sex hebt met meerdere partners, dan houd je je al niet aan de geloofsvoorschriften en is het onzin om geen condoom te gebruiken omdat de paus dat niet wil.
      maandag 25 januari 2010 @ 11:41:26 #277
    13462 BansheeBoy
    pi_77242802
    Gia slaat de spijker op zijn kop. En toch zijn we van verschillende religie's.

²
      maandag 25 januari 2010 @ 11:42:11 #278
    97069 NanKing
    Builak!
    pi_77242826
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 11:36 schreef Disana het volgende:
    Omdat BSB nogal wat stof op doet waaien met zijn uitspraken + een lange voorgeschiedenis heeft.

* NanKing denkt terug aan de essay homoisme .
    ijs_beer fan!
      maandag 25 januari 2010 @ 11:42:45 #279
    3542 Gia
    User under construction
    pi_77242847
    quote:

[..]

De Islam, het Jodendom, Christendom, volgens de letter, dus terug naar de roots, naar het woord Gods, verbied allen homosexuele handelingen.
    Dat komt omdat men het in die tijd als een ziekte zag. Een afwijking die zeer zondig was.

Tegenwoordig weten we beter en gelukkig gaat een beetje moderne pastoor hier ook prima mee om.
      † In Memoriam † maandag 25 januari 2010 @ 11:42:58 #280
    137949 Disana
    pi_77242854
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 11:39 schreef Gia het volgende:

[..]

De paus kán gewoon niet anders. Die moet zich houden aan de mening van de apostelen, zoals opgetekend in het NT. Hij kan en mag daar niet van afwijken. Het is niet zo dat je dat boek even kunt herschrijven naar de moderne tijd.
    Wat betreft condoomgebruik vind ik zelfs dat hij nog wel een punt heeft, ook. Als mensen geen condooms gebruiken, maar zich houden aan monogame sex, is er weinig aan de hand. Als je sex hebt met meerdere partners, dan houd je je al niet aan de geloofsvoorschriften en is het onzin om geen condoom te gebruiken omdat de paus dat niet wil.
    Jij zegt dat het allemaal niet kan en mag, maar waar staat dat? Waarom kan het instituut paus zich niet conformeren aan de moderne tijd? Is god nu minder god dan 2000 jaar geleden, kan hij de gevorderde inzichten niet aan?
      maandag 25 januari 2010 @ 11:43:05 #281
    241578 Doler12
    pi_77242861
    Ik wordt een beetje ziek van al die oude overgrootopa priesters die de gekste dingen vertellen
      Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 25 januari 2010 @ 11:45:08 #282
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_77242930
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 11:37 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Zo voel ik dat ook precies. Bij het zien van mijn naam alleen al vergeten velen het onderwerp.

²
    Wat ik erger vind is dat jij selectief reageert. Je reageert alleen op posts waar jij een mogelijke rel in ziet aankomen door er dwars tegen in te gaan.

Heb niets tegen jou persoonlijk. Kan ook niet want ik ken je niet. Nu heb ik de behoefte ook niet om je te leren kennen, maar dat is ook niet persoonlijk aangezien ik dat met meer mensen heb.
      maandag 25 januari 2010 @ 11:49:09 #283
    13462 BansheeBoy
    pi_77243060
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 11:45 schreef Nizno het volgende:

[..]

Wat ik erger vind is dat jij selectief reageert. Je reageert alleen op posts waar jij een mogelijke rel in ziet aankomen door er dwars tegen in te gaan.
    Daar zit helemaal niets achter. Ik kan simpelweg niet op alles reageren, ik probeer het wel, maar dat gaat niet.

Op een forum reageer je per definitie selectief, of je moet daarnaast helemaal geen leven hebben.

²
      maandag 25 januari 2010 @ 11:50:23 #284
    3542 Gia
    User under construction
    pi_77243094
    quote:

[..]

²
    Ken jij het spelletje moslimpje tegen homo? Nee, hè? Dan weet je toch ook niet of dat geweldadig is of niet.

Misschien wil hij je wel gewoon proberen te verleiden. Weet jij veel.

Ik zie er ieg geen bedreiging in.
      maandag 25 januari 2010 @ 11:52:04 #285
    246595 JohnLocke
    pi_77243142
    quote:

[..]

²
    Hmm, dat is ongepast en kinderlijk, maar daar zou ik me niet echt bedreigd door voelen.
      maandag 25 januari 2010 @ 11:55:30 #286
    246595 JohnLocke
    pi_77243250
    quote:

[..]

Denk je echt dat de gemiddelde Moslims die jij zo graag verdedigt er een tolerantere mening op nahouden?
      maandag 25 januari 2010 @ 11:56:34 #287
    3542 Gia
    User under construction
    pi_77243288
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 11:42 schreef Disana het volgende:

[..]

Jij zegt dat het allemaal niet kan en mag, maar waar staat dat? Waarom kan het instituut paus zich niet conformeren aan de moderne tijd? Is god nu minder god dan 2000 jaar geleden, kan hij de gevorderde inzichten niet aan?
    Het gaat erom dat een paus nog steeds leeft in de oertijd. Sex is iets voor getrouwde stellen en vooral gericht op het produceren van baby's. Aangezien 2 mannen of 2 vrouwen samen geen baby's kunnen krijgen, zonder hulp van buitenaf, gaat sex tussen hen rechtstreeks in tegen de bijbelse voorschriften. Aangezien de bijbel niet veranderd kan worden, kan de paus niet anders dan homofilie afkeuren. Zo ook sex vóór of buiten het huwelijk en dus ook condoomgebruik. Zelfs pilgebruik zal hij wel afkeuren, denk ik. Want dan kun je geen kinderen produceren.

Maar goed, de paus kan niet anders, maar de meeste priesters, zelfs veel bisschoppen zijn toch wel gematigder in hun oordeel. Kijk, een kerkelijk huwelijk tussen 2 mannen zit er niet in, maar een viering kan gewoon wel.
      † In Memoriam † maandag 25 januari 2010 @ 11:58:54 #288
    137949 Disana
    pi_77243389
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 11:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Het gaat erom dat een paus nog steeds leeft in de oertijd. Sex is iets voor getrouwde stellen en vooral gericht op het produceren van baby's. Aangezien 2 mannen of 2 vrouwen samen geen baby's kunnen krijgen, zonder hulp van buitenaf, gaat sex tussen hen rechtstreeks in tegen de bijbelse voorschriften. Aangezien de bijbel niet veranderd kan worden, kan de paus niet anders dan homofilie afkeuren. Zo ook sex vóór of buiten het huwelijk en dus ook condoomgebruik. Zelfs pilgebruik zal hij wel afkeuren, denk ik. Want dan kun je geen kinderen produceren.

Maar goed, de paus kan niet anders, maar de meeste priesters, zelfs veel bisschoppen zijn toch wel gematigder in hun oordeel. Kijk, een kerkelijk huwelijk tussen 2 mannen zit er niet in, maar een viering kan gewoon wel.
    Veel Nederlandse christenen kunnen allang anders, die nemen het goede uit de bijbel en accepteren hun medemens. Jij blijft zeggen dat de paus niet anders kan, maar ik zeg dat het instituut paus niet anders wil. Ongetwijfeld heeft het daar een groot belang bij dat in de richting van het klein houden van de massa gaat; ik zoek er niets goeds achter.
      maandag 25 januari 2010 @ 12:01:29 #289
    13462 BansheeBoy
    pi_77243475
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 11:52 schreef JohnLocke het volgende:
    Hmm, dat is ongepast en kinderlijk, maar daar zou ik me niet echt bedreigd door voelen.
    Ik voel me ook niet bedreigd, maar ik proef dat dat wel zijn bedoeling is. Ach, geen probleem hoor, als ik het mis heb.

²
      maandag 25 januari 2010 @ 12:08:37 #290
    111414 Vanyel
    pi_77243685
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 11:56 schreef Gia het volgende:
    Maar goed, de paus kan niet anders
    Ik hoor anders zelden dat de paus ageert tegen het eten van garnalen, wat volgens de bijbel toch ook een 'abomination' is. Op dat onderwerp kon hij blijkbaar wel moderniseren. Dat selectieve kiezen uit bijbel en koran (bansheeboy, je scheert je vast ook nooit?) Staat me nog het meest tegen.
    Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
      maandag 25 januari 2010 @ 12:11:30 #291
    3542 Gia
    User under construction
    pi_77243771
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 11:43 schreef Doler12 het volgende:
    Ik wordt een beetje ziek van al die oude overgrootopa priesters die de gekste dingen vertellen
    Priesters zijn per definitie geen overgrootopa's.
      maandag 25 januari 2010 @ 12:15:01 #292
    61661 Ang3l
    The Right Kinda Wrong
    pi_77243864
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 11:22 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Zo denk ik er ook over. En we moeten dit allemaal niet te serieus nemen. Het is een anoniem forum waar je uiteraard net iets meer kan en durft te zeggen dan in real life. Maar bedreigingen vallen niet goed te praten wat mij betreft. En dat zeg ik als Marokkaan tegen een Nederlandse homo.

²
    Hoe kun je iets niet serieus nemen als je persoonlijk aangevallen wordt? En ja, als je deel uitmaakt van een groep die je bedligd cq aanvalt... dan word je ook persoonlijk aangevallen. Als ik Marokkanen zou beledigen zou jij je ook persoonlijk aangevallen voelen. Toch?

het zal mij persoonlijk aan m'n homosexuele reet roesten wat je er van vind, maar ga niet de huilie spelen zoals in je avatar als je een hard weerwoord krijgt van iemand. "Hij gaat het persoonlijk spelen!". O boo-fucking-hoo.
    L'Amour menaçant:
      maandag 25 januari 2010 @ 12:16:55 #293
    3542 Gia
    User under construction
    pi_77243916
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 11:58 schreef Disana het volgende:

[..]

Veel Nederlandse christenen kunnen allang anders, die nemen het goede uit de bijbel en accepteren hun medemens. Jij blijft zeggen dat de paus niet anders kan, maar ik zeg dat het instituut paus niet anders wil. Ongetwijfeld heeft het daar een groot belang bij dat in de richting van het klein houden van de massa gaat; ik zoek er niets goeds achter.
    Ik vind het zelf ook walgelijk, die opmerkingen van de paus en deze bisschop. Dat vind ik ook als moslims zeggen dat homofilie een gevaar is voor de samenleving. Maar in de OP staat dat door die opmerking van deze Belgische bisschop meteen alle gematigde katholieken de kerk de rug toe zullen keren. En dat slaat nergens op. De mening van één gelovige, zelfs als die hooggeplaatst is, is niet maatgevend voor elke gelovige. Zeker niet bij katholieken. Wij mogen gelukkig nog wel voor ons zelf denken en daar ook naar handelen. Als hier een homo over de vloer zou komen, mag ik gewoon nog naar de mis en krijg gewoon de communie.

Ik hoop werkelijk dat de katholieke kerk nog eens moderniseert. Dat homo's gewoon een kerkelijk huwelijk kunnen laten sluiten, dat priesters mogen trouwen, dat vrouwen priester mogen worden enz.....
    Maar ik laat me voorlopig door de mening van één man niet van mijn geloof af stoten.
      maandag 25 januari 2010 @ 12:17:46 #294
    246595 JohnLocke
    pi_77243945
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 12:15 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Hoe kun je iets niet serieus nemen als je persoonlijk aangevallen wordt? En ja, als je deel uitmaakt van een groep die je bedligd cq aanvalt... dan word je ook persoonlijk aangevallen. Als ik Marokkanen zou beledigen zou jij je ook persoonlijk aangevallen voelen. Toch?

het zal mij persoonlijk aan m'n homosexuele reet roesten wat je er van vind, maar ga niet de huilie spelen zoals in je avatar als je een hard weerwoord krijgt van iemand. "Hij gaat het persoonlijk spelen!". O boo-fucking-hoo.
    Jij bent dus zo'n homo die zijn seksualiteit verwart met zijn identiteit.
      maandag 25 januari 2010 @ 12:20:26 #295
    61661 Ang3l
    The Right Kinda Wrong
    pi_77244014
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 11:58 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik vind de paus een slecht boegbeeld voor de kerk in deze tijden.
    Veel van zijn volgelingen zijn al lang gemoderniseerd en mereen houdt vast aan theorietjes en uitsprsken uit het jaar 0. Nou snap ik wel dat als ie zich NU nog ineens gaat aanpassen aan de moderne tijd dat dat als een soort van gezichtsverlies voelt... dat hij dus water bij de miswijn doet omwille van het volk. Zoiets had geleidelijk aan moeten gaan door de jaren heen. Maar er is zo krampachtig vastgehouden aan heet oude dat er nu bijna geen weg terug meer is (of in dit geval dus vooruit ipv terug).
    L'Amour menaçant:
      maandag 25 januari 2010 @ 12:20:44 #296
    97069 NanKing
    Builak!
    pi_77244017
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 12:17 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Jammer dat de stukjes die ik en Vanyal (meen ik?) schreven niet helemaal tot je doorgedrongen zijn.

Oh ja ik hoop dat er geen deel 2 komt, wederom iedereen bedankt voor een herhaling van zetten (inclusief ikzelf ).
    ijs_beer fan!
      maandag 25 januari 2010 @ 12:21:07 #297
    15151 Dr.Nikita
    pi_77244030
    Ik snap werkelijk de ophef niet over de uitspraken van de paus. Hij roept niet dat homo's vervolgd moeten worden, niet van gebouwen worden afgegooid, krijgen geen stokslagen, worden ook niet gestenigd, raadt condoomgebruik af maar verbiedt niets, overspel wordt niet verboden door hem.
    Erg boeiend en nog gevaarlijk ook want de christenen, vooral katholieken over de hele wereld nemen hem serieus.
      maandag 25 januari 2010 @ 12:22:02 #298
    61661 Ang3l
    The Right Kinda Wrong
    pi_77244054
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 12:17 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Sexualiteit bepaalt een groot deel van je identiteit. Bewust danwel onbewust. Gewild danwel ongewild. Of het nu hetero, bi, homo, tri, omni, multi is.
    L'Amour menaçant:
      maandag 25 januari 2010 @ 12:22:28 #299
    246595 JohnLocke
    pi_77244072
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 12:20 schreef NanKing het volgende:

[..]

Jammer dat de stukjes die ik en Vanyal (meen ik?) schreven niet helemaal tot je doorgedrongen zijn.

Oh ja ik hoop dat er geen deel 2 komt, wederom iedereen bedankt voor een herhaling van zetten (inclusief ikzelf ).
    Ik snap jullie stukjes wel, maar dat betekent niet dat ik er begrip voor heb dat mensen zich daarin mee laten slepen. Ja je bent homo, als jij er nou eens niet zo'n punt van zou maken, dan zouden die paar andere mensen dat waarschijnlijk ook niet doen.
      maandag 25 januari 2010 @ 12:23:00 #300
    61661 Ang3l
    The Right Kinda Wrong
    pi_77244090
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 12:21 schreef Dr.Nikita het volgende:

Erg boeiend en nog gevaarlijk ook want de christenen, vooral katholieken over de hele wereld nemen hem serieus.
    Ik denk dat je je serieus vergist over hoeveel mensen en landen er nog het woord van de Paus of priesters als "waar" aannemen.
    L'Amour menaçant:
      † In Memoriam † maandag 25 januari 2010 @ 12:23:28 #301
    137949 Disana
    pi_77244107
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 12:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik vind het zelf ook walgelijk, die opmerkingen van de paus en deze bisschop. Dat vind ik ook als moslims zeggen dat homofilie een gevaar is voor de samenleving. Maar in de OP staat dat door die opmerking van deze Belgische bisschop meteen alle gematigde katholieken de kerk de rug toe zullen keren. En dat slaat nergens op. De mening van één gelovige, zelfs als die hooggeplaatst is, is niet maatgevend voor elke gelovige. Zeker niet bij katholieken. Wij mogen gelukkig nog wel voor ons zelf denken en daar ook naar handelen. Als hier een homo over de vloer zou komen, mag ik gewoon nog naar de mis en krijg gewoon de communie.

Ik hoop werkelijk dat de katholieke kerk nog eens moderniseert. Dat homo's gewoon een kerkelijk huwelijk kunnen laten sluiten, dat priesters mogen trouwen, dat vrouwen priester mogen worden enz.....
    Maar ik laat me voorlopig door de mening van één man niet van mijn geloof af stoten.
    Ik begrijp je. Al lijkt het mij verwarrend een geloof aan te hangen dat zo'n archaïsch stelsel van leiders en voorgangers heeft.

Zelf ben ik niet gelovig, maar als ik íets zou moeten onderschrijven wat in de meeste geschriften voorkomt, dan is het medemenselijkheid. Helaas wordt dat nog te vaak ondergesneeuwd door regels en wetten.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')