quote:Op zondag 24 januari 2010 17:14 schreef teknomist het volgende:
[ afbeelding ]
Bij het zien van dames met anorexia word je wel homoseksueel, dus ik zie wel een verband.
Hiermee zegt 'ie toch dat hij homo's ook niet abnormaal noemt of zie/lees ik het verkeerd?quote:"Ik ga een vergelijking maken: anorexia is een ontwikkeling die niet te rijmen valt met eetlust, maar ik zou nooit zeggen dat anorexiapatiënten abnormaal zijn"
Nee:quote:Op zondag 24 januari 2010 17:21 schreef Desunoto het volgende:
[..]
[..]
Hiermee zegt 'ie toch dat hij homo's ook niet abnormaal noemt of zie/lees ik het verkeerd?
-edit- oh ik lees het vast verkeerd. Hij bedoelt zeker dat homo's wel abnormaal zijn en anorexiapatienten niet?
Wat is dat nou weer voor onzin.quote:Op zondag 24 januari 2010 17:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Dus elke oprechte gelovige denkt er hetzelfde over.
Elke oprechte Moslim die terug gaat naar de bronnen zal niet anders kunne. Dit geldt ook voor de Christen en de Jood. Ja.quote:
Dat is nog eens een gewaagde uitspraak zeg! Poe poe!quote:"Ik ga een vergelijking maken: anorexia is een ontwikkeling die niet te rijmen valt met eetlust, maar ik zou nooit zeggen dat anorexiapatiënten abnormaal zijn"
Hoezo? Het is toch gewoon een kwestie van interpretatie?quote:Op zondag 24 januari 2010 17:52 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Elke oprechte Moslim die terug gaat naar de bronnen zal niet anders kunne. Dit geldt ook voor de Christen en de Jood. Ja.²
Iemand zou die man duidelijk moeten maken dat godsdienstwaanzin ook te genezen is.quote:Op zondag 24 januari 2010 17:56 schreef Triggershot het volgende:
Maar homoseksualiteit is toch te genezen? In zo een licht zou het wel een ziekte genoemd kunnen worden.
Dat de hoofdlijnen hetzelfde zijn, betekent dus per definitie dat elke aanhanger daar precies dezelfde opvattingen over heeft?quote:Op zondag 24 januari 2010 17:52 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Elke oprechte Moslim die terug gaat naar de bronnen zal niet anders kunne. Dit geldt ook voor de Christen en de Jood. Ja.²
Nou nee, dat denk ik dus niet. het zit in je of het zit er niet. Je kan een homo niet leren dat ie sexuele verlangens voor een vrouw moet hebben, net zo goed als je jou of mij er niet van kunt overtuigen om opgewonden te worden van een kerel. Lijkt me toch niet zo moeiljk te begrijpen.quote:Op zondag 24 januari 2010 17:56 schreef Triggershot het volgende:
Maar homoseksualiteit is toch te genezen? In zo een licht zou het wel een ziekte genoemd kunnen worden.
Ja? Als jij dat zegt.quote:Op zondag 24 januari 2010 17:59 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Dat de hoofdlijnen hetzelfde zijn, betekent dus per definitie dat elke aanhanger daar precies dezelfde opvattingen over heeft?
Dat doet niets af aan het idee dat homoseksualiteit te genezen is?quote:Op zondag 24 januari 2010 17:58 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Iemand zou die man duidelijk moeten maken dat godsdienstwaanzin ook te genezen is.
Dat is volgens mij nogal een omstreden uitspraak.quote:Op zondag 24 januari 2010 17:56 schreef Triggershot het volgende:
Maar homoseksualiteit is toch te genezen?
Bron?quote:Op zondag 24 januari 2010 17:56 schreef Triggershot het volgende:
Als ik opgewonden wordt van iets anders dan een vrouw op passend leeftijd, dan ervaar ik mezelf als ziek.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:00 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou nee, dat denk ik dus niet. het zit in je of het zit er niet. Je kan een homo niet leren dat ie sexuele verlangens voor een vrouw moet hebben, net zo goed als je jou of mij er niet van kunt overtuigen om opgewonden te worden van een kerel. Lijkt me toch niet zo moeiljk te begrijpen.
http://www.encyclo.nl/begrip/natuurlijkquote:Op zondag 24 januari 2010 17:57 schreef Hathor het volgende:
Wat zegt ie dan verkeerd? Homosexualiteit is ook geen nutuurlijke eigenschap, annorexia ook niet. Met beiden valt wel te leven. Big fucking deal.
Goeie vraagquote:
Daarom plaats ik het ook in het licht van iets.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:01 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Dat is volgens mij nogal een omstreden uitspraak.
Ik ken deze verhalen maar ik geloof er niet in, wat nu?quote:Op zondag 24 januari 2010 18:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Goeie vraag
Maar volgens mij zijn de VS en in de Islamitische wereld Turkije 'de voorlopers' van het 'genezen' van homofilie. Vele succes verhalen moeten aanhoren.
Dan zie je het anders.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:05 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik ken deze verhalen maar ik geloof er niet in, wat nu?
Maar waar haal je dan het idee vandaan dat die gevoelens wel eens even genezen kunnen worden? Ik bedoel je kan wat doen als je te dik bent, of als je rookt, of teveel zuipt, maar sexuele geaardheid genezen lijkt me nou niet echt haalbaar.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als ik opgewonden wordt van iets anders dan een vrouw op passend leeftijd, dan ervaar ik mezelf als ziek.
Je hebt dan ook niet om bewijs gevraagd.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:06 schreef NanKing het volgende:
[..]
Zie mijn edit nog, en ik heb nog steeds geen bewijs gezien dat dit echt kan.
1) Ja bron, bewijs ach jaquote:Op zondag 24 januari 2010 18:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je hebt dan ook niet om bewijs gevraagd.
Vraag 2 : Wat ervaar je als bewijs? Een onafhankelijk academisch onderzoek waarin empirisch XYZ wordt ondervonden?
Obesitas zie ik ook als een ziekte.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Maar waar haal je dan het idee vandaan dat die gevoelens wel eens even genezen kunnen worden? Ik bedoel je kan wat doen als je te dik bent, of als je rookt, of teveel zuipt, maar sexuele geaardheid genezen lijkt me nou niet echt haalbaar.
Vanzelfsprekend gaat mijn voorkeur logischerwijs ook naar onafhankelijk onderzoek, maar wanneer een gros 'ex-homo's' komen zeggen dat ze zijn 'genezen' en waarvan het ook door zij zelf, omgeving en instituut is geverifieerd, dan kan je daar moeilijk aan voorbij gaan. Juist academisch bekeken.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:09 schreef NanKing het volgende:
[..]
1) Ja bron, bewijs ach ja
2) Ja, zoiets inderdaad
Vertel dat maar in de Amerikaanse Biblebelt waar dagelijks mannen vaarwel zeggen tegen hun homoïstische ideologie en praktiseringen middels certain genezingsessies. Het is echt de praktijk van alledag.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:01 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Dat is volgens mij nogal een omstreden uitspraak.
toegegeven, maar dat is nog steeds geen antwoord waarom jij denkt dat sexuele geaardheid "genezen" kan worden. Kan een hetero dan ook afgeleerd worden hetero te zijn en homo te worden?quote:Op zondag 24 januari 2010 18:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Obesitas zie ik ook als een ziekte.
Roken, slecht conditie, letterlijke verkankering van je longen en vergif, dit bewust doen ervaar ik ook als een mentale ziekte, naast de fysieke gevolgen.
Over het boven gemiddeld zuipen, laat ik daar maar helemaal over zwijgen.
Om over geloof maar helemaal te zwijgen.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Obesitas zie ik ook als een ziekte.
Roken, slecht conditie, letterlijke verkankering van je longen en vergif, dit bewust doen ervaar ik ook als een mentale ziekte, naast de fysieke gevolgen.
Over het boven gemiddeld zuipen, laat ik daar maar helemaal over zwijgen.
Zijn mensen die psychisch ziek zijn volgens jou te genezen of niet? Indien ja: een geaardheid zit in je hoofdje.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:07 schreef Hathor het volgende:
Ik bedoel je kan wat doen als je te dik bent, of als je rookt, of teveel zuipt, maar sexuele geaardheid genezen lijkt me nou niet echt haalbaar.
Wanneer één van de twee per definitie als ziekte zou bestempeld worden, heteroseksualiteit geen vereist voor voortplanting zal blijven en de publieke opinie dus danig verschuift, ja dan zo goed als.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:12 schreef Hathor het volgende:
[..]
toegegeven, maar dat is nog steeds geen antwoord waarom jij denkt dat sexuele geaardheid "genezen" kan worden. Kan een hetero dan ook afgeleerd worden hetero te zijn en homo te worden?
Dat zeg ik ook niet. Ik trok je conclusie alleen door.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat doet niets af aan het idee dat homoseksualiteit te genezen is?
Ah herkenbaar, patato - patata.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:14 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Om over geloof maar helemaal te zwijgen.
En wat betreft die succesverhalen: als je lang genoeg gebrainwashed wordt, ben je overal vanaf te brengen.
das pure flessentrekkerij in mijn ogen, of een lekl opzetje van een of andere christelijke beweging die op zo'n manier de dingen naar hun hand willen zetten. Net zulke onzin als die zogenaamde gebedsgenezers en Jomanda's. Vroeger werden dat soort geitenbreiers en kwakzalvers in een ton met met pek geflikkerd, overgoten met veren, en de stad uitgejaagd, een traditie die wat mij betreft in ere hersteld mag worden.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Vertel dat maar in de Amerikaanse Biblebelt waar dagelijks mannen vaarwel zeggen tegen hun homoïstische ideologie en praktiseringen middels certain genezingsessies. Het is echt de praktijk van alledag.²
Niet dus, dat zit in je hele lijf, het is een gevoel dat iets sterker is dan drang naar booze of tabak.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zijn mensen die psychisch ziek zijn volgens jou te genezen of niet? Indien ja: een geaardheid zit in je hoofdje.²
Ben jij ook zo 'genezen' dan? Het valt wel op dat je ongeveer de enige hetero fokker bent met 'boy' in zijn naam.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zijn mensen die psychisch ziek zijn volgens jou te genezen of niet? Indien ja: een geaardheid zit in je hoofdje.²
Kom je tegenwoordig ook nog buiten of? Voornamen als 'boi' / boy komen steeds vaker voor en ze worden niet van Baby aan zo genoemd of geassocieerd omdat ze homo zijn hé. Dat is jouw referentiekader.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:21 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ben jij ook zo 'genezen' dan? Het valt wel op dat je ongeveer de enige hetero fokker bent met 'boy' in zijn naam.
Dat vind ik dan altijd wel een beetje vreemd bij homo's, dat ze hun voorkeur zo fundamenteel voor hun identiteit lijken te vinden dat alles in hun leven erom moet draaien.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:19 schreef Hathor het volgende:
[..]
Niet dus, dat zit in je hele lijf, het is een gevoel dat iets sterker is dan drang naar booze of tabak.
Dat is een interessant fenomeen met een eeneiige tweeling waarbij er één homo blijkt te zijn en de ander niet. Of een gezin met meerdere mannen waarbij er één homo wordt. Oftewel: niet echt waarschijnlijk in mijn ogen.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ah herkenbaar, patato - patata.
Desbetreffende 'cursussen' - zoals Nanking ze noemt - vertellen ook dat je gebrainwashed wordt om je als een homo te gedragen, dat het je wordt aangeleerd tijdens je opvoeding etc.
Was dat niet iets van de jaren '80 toen mensen ook nog met matjes rondliepen?quote:Op zondag 24 januari 2010 18:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Kom je tegenwoordig ook nog buiten of? Voornamen als 'boi' / boy komen steeds vaker voor en ze worden niet van Baby aan zo genoemd of geassocieerd omdat ze homo zijn hé. Dat is jouw referentiekader.
Brainwashing is niet "genezen".quote:Op zondag 24 januari 2010 18:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Goeie vraag
Maar volgens mij zijn de VS en in de Islamitische wereld Turkije 'de voorlopers' van het 'genezen' van homofilie. Vele succes verhalen moeten aanhoren.
Waarom niet, één van een eeineiige tweeling kan toch ook eindigen met kanker, longziektes, vallen op blond terwijl de ander en de hele familie op brunettes vallen etc?quote:Op zondag 24 januari 2010 18:25 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Dat is een interessant fenomeen met een eeneiige tweeling waarbij er één homo blijkt te zijn en de ander niet. Of een gezin met meerdere mannen waarbij er één homo wordt. Oftewel: niet echt waarschijnlijk in mijn ogen.
Och, er zijn ook zat mensen die hun favoriete voetbalclub het middelpunt van hun identiteit maken.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:25 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Dat vind ik dan altijd wel een beetje vreemd bij homo's, dat ze hun voorkeur zo fundamenteel voor hun identiteit lijken te vinden dat alles in hun leven erom moet draaien.
Inderdaad. Hoe kan het dan door opvoeding komen? Ze genieten immers dezelfde opvoeding. Het betreft gewoon iets genetisch.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:27 schreef Triggershot het volgende:
Met alle respect voor alle homo's die ik nu zou kunnen beledigen, bij deze per definitie mijn excuses wanneer dat het geval zou zijn / is
[..]
Waarom niet, één van een eeineiige tweeling kan toch ook eindigen met kanker, longziektes, vallen op blond terwijl de ander en de hele familie op brunettes vallen etc?
Mwuah, zelfde opvoeding betekent niet zelfde resultaten. Kijk maar naar Stalin.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:30 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Inderdaad. Hoe kan het dan door opvoeding komen? Ze genieten immers dezelfde opvoeding. Het betreft gewoon iets genetisch.
True, maar toch heb ik het idee dat mensen van seksuele voorkeur soms meer maken dan het is.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:30 schreef wonderer het volgende:
[..]
Och, er zijn ook zat mensen die hun favoriete voetbalclub het middelpunt van hun identiteit maken.
Je opvoeding bestaat niet altijd alleen maar uit de opvoeding die je ouders je geven. Beiden kinderen hebben een andere opvoeding omdat ze blootgesteld worden met andere dingen, vriendjes, invloeden etc.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:30 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Inderdaad. Hoe kan het dan door opvoeding komen? Ze genieten immers dezelfde opvoeding. Het betreft gewoon iets genetisch.
Omdat ik weleens feedback heb gekregen dat het één en ander kwetsend is.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:32 schreef NanKing het volgende:
Waarom zou je homo's beledigen met die post? Ik vind het meer beledigend dat je zegt dat het te genezen is, daarmee impliceer je dat ik een ziekelijke levenstijl heb.
Ik vat het niet persoonlijk op btw en van jou al helemaal niet![]()
Oh, ok. Ik heb nooit met dergelijke gevoelens/influisteringen geworsteld.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:21 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ben jij ook zo 'genezen' dan? Het valt wel op dat je ongeveer de enige hetero fokker bent met 'boy' in zijn naam.
Ik denk dat dit vooral komt omdat 'we' in een heterowereld leven waar je jezelf op de een of andere manier moet bewijzen of kenbaar wil maken.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:32 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
True, maar toch heb ik het idee dat mensen van seksuele voorkeur soms meer maken dan het is.
Wat wel zou kunnen is dat je een bepaalde genetische aanleg hebt voor homoseksualiteit en dat die afhankelijk van hoe je je leven leidt tot uiting komt. Bij sommigen komt die misschien hoe dan ook tot uiting omdat het een sterke genetische aanleg betreft.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:33 schreef NanKing het volgende:
[..]
Je opvoeding bestaat niet altijd alleen maar uit de opvoeding die je ouders je geven. Beiden kinderen hebben een andere opvoeding omdat ze blootgesteld worden met andere dingen, vriendjes, invloeden etc.
Ok, netjes van je dan.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Omdat ik weleens feedback heb gekregen dat het één en ander kwetsend is.
Sowieso
Dat zou kunnen. Ik weet het zelf niet wat het is, de wetenschap weet niet 100% wat het is, het enige wat ik weet is dat 't niet onnatuurlijk is of af te leren valt.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:35 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Wat wel zou kunnen is dat je een bepaalde genetische aanleg hebt voor homoseksualiteit en dat die afhankelijk van hoe je je leven leidt tot uiting komt. Bij sommigen komt die misschien hoe dan ook tot uiting omdat het een sterke genetische aanleg betreft.
Maar dat het puur door je omgeving komt lijkt mij onzin.
Dan had ik een voorkeur voor relaties met mannen ipv vrouwen, maar ik denk dat er verder niet veel fundamenteel anders zou zijn.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:35 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik denk dat dit vooral komt omdat 'we' in een heterowereld leven waar je jezelf op de een of andere manier moet bewijzen of kenbaar wil maken.
Daarbij is je seksuele-orentiatie wel een groot deel van je ikzijn. Stel je eventjes voor dat je homo zou zijn, hoe zou je leven er dan nu uit zien?
Dit geldt niet voor mij maar over 't algemeen.
Da's een kneejerk reactie op alle tegenstand die ze krijgen.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:32 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
True, maar toch heb ik het idee dat mensen van seksuele voorkeur soms meer maken dan het is.
Dat had je ook te maken met vooroordelen, een ander relatietype, het feit dat je het vaak 'uit moet leggen', altijd meer moet zeggen "Nee het is een hij geen zij" tegen de klantenservice van je gezamelijke rekening etcquote:Op zondag 24 januari 2010 18:40 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Dan had ik een voorkeur voor relaties met mannen ipv vrouwen, maar ik denk dat er verder niet veel fundamenteel anders zou zijn.
de "genezen" mensen zijn dan waarschijnlijk net zo niet homo als bijvoorbeeld Ted Haggardquote:Op zondag 24 januari 2010 18:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Goeie vraag
Misschien niet met hoe jij in je eigen leven staat, maar hoe je dan in het leven van anderen staat zou toch wel verschil maken. Nou ja, een beetje wat NanKing zegt eigenlijk.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:40 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Dan had ik een voorkeur voor relaties met mannen ipv vrouwen, maar ik denk dat er verder niet veel fundamenteel anders zou zijn.
Ik kan natuurlijk niet echt voor anderen spreken, maar ik ga er even vanuit dat de meeste van mijn vrienden en familie er niet veel anders op zouden reageren dan ik. Nou moet ik daar wel bij zeggen dat ik nauwelijks homoseksuelen in mijn directe kring heb, maar de enkele die er tussen zitten worden niet anders behandeld, en als iemand uit de kast zou komen verwacht ik ook geen problemen.quote:Op zondag 24 januari 2010 19:16 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Misschien niet met hoe jij in je eigen leven staat, maar hoe je dan in het leven van anderen staat zou toch wel verschil maken. Nou ja, een beetje wat NanKing zegt eigenlijk.
Sowieso sluit ik me bij NanKing aan (heus niet alleen om de gezelligheid).
Ok, maar hoe vaak komt zoiets nou ter sprake met die mensen? Volgens mij gaat het pas voor problemen zorgen als je het aan andere mensen opdringt. Ik ben iig niet zo iemand die het de hele dag over zijn vriendin heeft en zijn seksuele voorkeur heeft, zeker niet naar mensen die ik maar oppervlakkig ken.quote:Op zondag 24 januari 2010 19:25 schreef NanKing het volgende:
Je hebt natuurlijk niet alleen te maken met vrienden, familie en kennissen. Je hebt ook te maken met collega's en nog tig andere mensen.
maar wat is opdringen iemand kan er achter komen en gewoon een hekel aan homo's hebben.quote:Op zondag 24 januari 2010 19:49 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ok, maar hoe vaak komt zoiets nou ter sprake met die mensen? Volgens mij gaat het pas voor problemen zorgen als je het aan andere mensen opdringt. Ik ben iig niet zo iemand die het de hele dag over zijn vriendin heeft en zijn seksuele voorkeur heeft, zeker niet naar mensen die ik maar oppervlakkig ken.
Tja, homo's zijn net mensen, er zit ook wel eens een opdringerige nicht tussenquote:Op zondag 24 januari 2010 19:49 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ok, maar hoe vaak komt zoiets nou ter sprake met die mensen? Volgens mij gaat het pas voor problemen zorgen als je het aan andere mensen opdringt. Ik ben iig niet zo iemand die het de hele dag over zijn vriendin heeft en zijn seksuele voorkeur heeft, zeker niet naar mensen die ik maar oppervlakkig ken.
Veel hetero's hebben dat inderdaad helaas niet in de gaten.quote:Op zondag 24 januari 2010 19:58 schreef Vanyel het volgende:
Vaker dan je denkt. Hoe vaak refereer jij aan je partner met zij of haar, omdat jullie samen iets leuks gedaan hebben, of wat dan ook is gebeurd?
Bovendien gaat het niet alleen om ter sprake komen. Hand in hand lopen, reizen boeken, twee aparte bedden krijgen in een hotel, al die dingen hebben impact.
Wat bedoel je met dat homosexualiteit niet natuurlijk is? Dat het niet in de natuur voorkomt? Dat het niet gezond is? Als ik naar beide gevallen kijk, is het hartstikke natuurlijk.quote:Op zondag 24 januari 2010 17:57 schreef Hathor het volgende:
Wat zegt ie dan verkeerd? Homosexualiteit is ook geen nutuurlijke eigenschap, annorexia ook niet. Met beiden valt wel te leven. Big fucking deal.
quote:Op zondag 24 januari 2010 20:38 schreef ikhouvannoodles het volgende:
[..]
Wat bedoel je met dat homosexualiteit niet natuurlijk is? Dat het niet in de natuur voorkomt? Dat het niet gezond is? Als ik naar beide gevallen kijk, is het hartstikke natuurlijk.
Lees verder opquote:Male penguins raise adopted chick
Two "gay" male penguins have hatched a chick and are now rearing it as its adoptive parents, says a German zoo.
Vrijwillige celibataire leefstijlen komen in de natuur ook weinig voor.quote:Op zondag 24 januari 2010 20:38 schreef ikhouvannoodles het volgende:
[..]
Wat bedoel je met dat homosexualiteit niet natuurlijk is? Dat het niet in de natuur voorkomt? Dat het niet gezond is? Als ik naar beide gevallen kijk, is het hartstikke natuurlijk.
Dat is onderdrukken, niet genezen, want er valt niks te genezen. Die mensen zijn immers niet ziek.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Vertel dat maar in de Amerikaanse Biblebelt waar dagelijks mannen vaarwel zeggen tegen hun homoïstische ideologie en praktiseringen middels certain genezingsessies. Het is echt de praktijk van alledag.²
Dat jij iets te goedgelovig bent als het in je straatje past heb je al eerder aangetoond.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je kunt het noemen hoe je wilt, maar ik kan toch moeilijk ontkennen dat ze erg tevreden ogen na hun "genezing".quote:Op zondag 24 januari 2010 21:19 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Dat is onderdrukken, niet genezen, want er valt niks te genezen. Die mensen zijn immers niet ziek.
Ja, uiteraard, sommigen van hen zijn hun hele leven geminacht en uitgekotst door hun familie en omgeving die ze niet kon accepteren zoals ze zijn.quote:Op zondag 24 januari 2010 21:28 schreef BansheeBoy het volgende:
Je kunt het noemen hoe je wilt, maar ik kan toch moeilijk ontkennen dat ze erg tevreden ogen na hun "genezing".
Dit maakt het inderdaad begrijpelijker. Dan zijn ze denk ik helemaal blij als ze daar vanaf zijn.quote:Op zondag 24 januari 2010 21:32 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ja, uiteraard, sommigen van hen zijn hun hele leven geminacht en uitgekotst door hun familie en omgeving die ze niet kon accepteren zoals ze zijn.
De succesrates liggen feitelijk niet zo hoog, omdat er niet zoveel te genezen valt. Na genoeg hersenspoeling kan iemand inderdaad het idee hebben. En misschien is iemand ook wel biseksueel en komt die persoon een partner van het andere geslacht tegen met wie hij of zij een relatie aangaat. Dat kun je als ‘genezing’ duiden.quote:Op zondag 24 januari 2010 21:38 schreef BansheeBoy het volgende:
Dit maakt het inderdaad begrijpelijker. Dan zijn ze denk ik helemaal blij als ze daar vanaf zijn.
Wij gelovigen vinden het heterodom de norm. We zijn immers ook tegen pedofilie, necrofilie, bestialiteiten etc.quote:Op zondag 24 januari 2010 21:42 schreef Iblis het volgende:
Je zou ook gewoon eens kunnen proberen mensen te accepteren voor wie ze zijn.
Je profeet nietquote:Op zondag 24 januari 2010 21:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
We zijn immers ook tegen pedofilie,
De Profeet vrede zij met hem heeft in zijn leven ca. 12 vrouwen gehuwd waarvan ze bijna allemaal ouder dan hem waren. Mocht hij vrede zij met hem daadwerkelijk een pedofiel zijn geweest zou hij misbruik hebben gemaakt van zijn status en zich enkel laten omringen door jongere meisjes. Dat is niet gebeurd waardoor ik mijn zaak rust.quote:
Je kunt natuurlijk veel vinden ‘de norm vinden’, maar de aarde gaat niet om de zon draaien omdat een religie dat de norm vindt, en zo trekt de natuur trekt zich verder ook weinig aan van wat een religie bedenkt, of het nu Christendom of Islam is.quote:Op zondag 24 januari 2010 21:46 schreef BansheeBoy het volgende:
Wij gelovigen vinden het heterodom de norm. We zijn immers ook tegen pedofilie, necrofilie, bestialiteiten etc.
"Een mens accepteren voor wie ze zijn..." Dat is zo algemeen, ik accepteer een dief niet, een moordenaar accepteer ik ook niet. Ik chargeer, dat is enkel om duidelijk over te komen.
Homoseksualiteit is geen strafbaar feit, vergelijk het daar ook niet meequote:Op zondag 24 januari 2010 21:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wij gelovigen vinden het heterodom de norm. We zijn immers ook tegen pedofilie, necrofilie, bestialiteiten etc.
"Een mens accepteren voor wie ze zijn..." Dat is zo algemeen, ik accepteer een dief niet, een moordenaar accepteer ik ook niet. Ik chargeer, dat is enkel om duidelijk over te komen.²
Tja, even los van veranderende culturele normen, Buchari en Moeslim zijn vrij duidelijk over Aïsja’s leeftijd en dat die niet zo oud was. Niet dat dat vandaag de dag moslims een vrijbrief geeft om jonge meiden te trouwen, maar je maakt je er nu wel makkelijk vanaf.quote:Op zondag 24 januari 2010 21:52 schreef BansheeBoy het volgende:
De Profeet vrede zij met hem heeft in zijn leven ca. 12 vrouwen gehuwd waarvan ze bijna allemaal ouder dan hem waren. Mocht hij vrede zij met hem daadwerkelijk een pedofiel zijn geweest zou hij misbruik hebben gemaakt van zijn status en zich enkel laten omringen door jongere meisjes. Dat is niet gebeurd waardoor ik mijn zaak rust.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BoechariBoechariquote:Volume 7, Book 62, Number 64:
Narrated 'Aisha:
that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old, and then she remained with him for nine years (i.e., till his death).quote:Volume 7, Book 62, Number 65:
Narrated 'Aisha:
that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old. Hisham said: I have been informed that 'Aisha remained with the Prophet for nine years (i.e. till his death)." what you know of the Quran (by heart)'
BoechariBoechariquote:Volume 7, Book 62, Number 88:
Narrated 'Ursa:
The Prophet wrote the (marriage contract) with 'Aisha while she was six years old and consummated his marriage with her while she was nine years old and she remained with him for nine years (i.e. till his death).Muslimquote:Book 008, Number 3309:
'A'isha (Allah be pleased with her) reported: Allah's Messenger (may peace be upon him) married me when I was six years old, and I was admitted to his house at the age of nine. She further said: We went to Medina and I had an attack of fever for a month, and my hair had come down to the earlobes. Umm Ruman (my mother) came to me and I was at that time on a swing along with my playmates. She called me loudly and I went to her and I did not know what she had wanted of me. She took hold of my hand and took me to the door, and I was saying: Ha, ha (as if I was gasping), until the agitation of my heart was over. She took me to a house, where had gathered the women of the Ansar. They all blessed me and wished me good luck and said: May you have share in good. She (my mother) entrusted me to them. They washed my head and embellished me and nothing frightened me. Allah's Messenger (, may peace be upon him) came there in the morning, and I was entrusted to him.Muslimquote:Book 008, Number 3310:
'A'isha (Allah be pleased with her) reported: Allah's Apostle (may peace be upon him) married me when I was six years old, and I was admitted to his house when I was nine years old.
Book 008, Number 3311:
'A'isha (Allah be pleased with her) reported that Allah's Apostle (may peace be upon him) married her when she was seven years old, and he was taken to his house as a bride when she was nine, and her dolls were with her; and when he (the Holy Prophet) died she was eighteen years old.
Geen enkel feit dat je hier nu neerlegt is in strijd met wat ik zojuist heb gepost.quote:Op zondag 24 januari 2010 22:11 schreef Iblis het volgende:
Tja, even los van veranderende culturele normen, Buchari en Moeslim zijn vrij duidelijk over Aïsja's leeftijd en dat die niet zo oud was.
Is bestialiteit strafbaar? Is pedofilie strafbaar?quote:Op zondag 24 januari 2010 22:05 schreef Tha_Erik het volgende:
Homoseksualiteit is geen strafbaar feit, vergelijk het daar ook niet mee.
Je bent niet op de hoogte van het feit dat homo's in Nederland bv. geen bloed mogen doneren aan bloedbanken. Is dat zomaar? Neen.quote:Op zondag 24 januari 2010 22:02 schreef Iblis het volgende:
Daar waar diefstal, moord en pedofilie iemand benadeelt, kun je dat van de vrijwillige liefde tussen twee volwassen personen natuurlijk moeilijk zeggen.
Stop met trollenquote:Op zondag 24 januari 2010 22:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Is bestialiteit strafbaar? Is pedofilie strafbaar?²
Volgens mij is een niet praktiserende pedofiel an sich niet strafbaar. Bestialiteit mag volgens mij gewoon in Nederland mits het dier niet wordt gepijnigd. Het is ziek en ik ben het met geen van deze zaken eens, maar het is voor de zaaks des arguments.quote:
Ja, daar ben ik van op de hoogte, en nee, dat is niet zomaar. Maar elke vorm van relevantie ontgaat me.quote:Op zondag 24 januari 2010 22:21 schreef BansheeBoy het volgende:
Je bent niet op de hoogte van het feit dat homo's in Nederland bv. geen bloed mogen doneren aan bloedbanken. Is dat zomaar? Neen.
seks met dieren of mensen die niet kunnen aangeven of dat al dan niet tegen hun zin is, is inderdaad geheel vergelijkbaar met seks tussen 2 volwassen mensenquote:Op zondag 24 januari 2010 22:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Is bestialiteit strafbaar? Is pedofilie strafbaar?²
Het feit dat HIV zo oververtegenwoordigd is in de homo-scene rijmt niet met je verbloemde benadering van "de liefde tussen 2 mannen kent geen benadeelde". Daar zit de relevantie.quote:Op zondag 24 januari 2010 22:23 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik van op de hoogte, en nee, dat is niet zomaar. Maar elke vorm van relevantie ontgaat me.
Dat ben ik niet met je eens, er zijn inderdaad parallellen te trekken, daarom haal ik het ook als voorbeelden aan, maar in zijn geheel, neen, dat niet.quote:Op zondag 24 januari 2010 22:27 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
seks met dieren of mensen die niet kunnen aangeven of dat al dan niet tegen hun zin is, is inderdaad geheel vergelijkbaar met seks tussen 2 volwassen mensen
en wat zijn die parallellen danquote:Op zondag 24 januari 2010 22:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens, er zijn inderdaad parallellen te trekken, daarom haal ik het ook als voorbeelden aan, maar in zijn geheel, neen, dat niet.²
Wie wordt er precies door benadeeld?quote:Op zondag 24 januari 2010 22:27 schreef BansheeBoy het volgende:
Het feit dat HIV zo oververtegenwoordigd is in de homo-scene rijmt niet met je verbloemde benadering van "de liefde tussen 2 mannen kent geen benadeelde". Daar zit de relevantie.
Het is (in zekere zin) een afwijking. Voortplanting is onmogelijk. Het is schadelijk.quote:Op zondag 24 januari 2010 22:29 schreef Mr.44 het volgende:
en wat zijn die parallellen dan
10% van de mensen met anorexia overlijdt aan de directe of indirecte gevolgen van de aandoening. Ik weet niet hoe dat met religie zit.quote:Op zondag 24 januari 2010 22:31 schreef teknomist het volgende:
"religiositeit vergelijkbaar met anorexia"
Zou daar een steekhoudende vergelijkingen van te maken zijn?
Dan is priesterschap ook een afwijking.quote:Op zondag 24 januari 2010 22:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is (in zekere zin) een afwijking. Voortplanting is onmogelijk. Het is schadelijk.
Anorexia wordt wel gekenmerkt door angst en een andere perceptie van de werkelijkheid. Dus ja.quote:Op zondag 24 januari 2010 22:32 schreef Iblis het volgende:
[..]
10% van de mensen met anorexia overlijdt aan de directe of indirecte gevolgen van de aandoening. Ik weet niet hoe dat met religie zit.
In eerste instantie de mannen die doen aan, vergeef me dit jargon, zgn. bruinwerk stages. In veel gevallen besmetten zgn. kasthomo's ook hun onschuldige (tedere) vrouwen thuis, die op hun beurt weer HIV kindjes op de wereld zetten. Wat een onrecht.quote:Op zondag 24 januari 2010 22:31 schreef Iblis het volgende:
Wie wordt er precies door benadeeld?
quote:Op zondag 24 januari 2010 22:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is (in zekere zin) een afwijking.heb ij er last van? Voortplanting is onmogelijk.bevrucht een lesbo met kinderwens Het is schadelijk.niet als je het veilig doet, je laat testen enz...
²
Yep, dat is het ook. Ik ben dan ook zwaar tegen het celibaat. Ik hoef jullie niet te vertellen hoeveel kinderen hier de dupe van zijn geworden (tijdens de doop of de biecht).quote:Op zondag 24 januari 2010 22:33 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dan is priesterschap ook een afwijking.
Beleid moet worden gemaakt op de regel, niet op de uitzondering.quote:Overigens is strikt genomen voortplanting niet onmogelijk, neem bijvoorbeeld Claudia de Breij.
En nog steeds snap ik niet waarom jij je er zo druk over maakt.quote:Op zondag 24 januari 2010 22:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
In eerste instantie de mannen die doen aan, vergeef me dit jargon, zgn. bruinwerk stages. In veel gevallen besmetten zgn. kasthomo's ook hun onschuldige (tedere) vrouwen thuis, die op hun beurt weer HIV kindjes op de wereld zetten. Wat een onrecht.²
Daar heb je, naast je duim, vast nog een paar bronnen voor?quote:Op zondag 24 januari 2010 22:35 schreef BansheeBoy het volgende:
In eerste instantie de mannen die doen aan, vergeef me dit jargon, zgn. bruinwerk stages. In veel gevallen besmetten zgn. kasthomo's ook hun onschuldige (tedere) vrouwen thuis, die op hun beurt weer HIV kindjes op de wereld zetten. Wat een onrecht.
Te veel mitsen, maren, slagen om de arm, als, eventueel, misschien. Neen, kan ik niks mee.quote:
als die kasthomo's zichzelf hadden kunnen zijn hadden ze niet buiten de deur hoeven neuken natuurlijkquote:Op zondag 24 januari 2010 22:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
In eerste instantie de mannen die doen aan, vergeef me dit jargon, zgn. bruinwerk stages. In veel gevallen besmetten zgn. kasthomo's ook hun onschuldige (tedere) vrouwen thuis, die op hun beurt weer HIV kindjes op de wereld zetten. Wat een onrecht.²
Ik kan slecht tegen onrecht. Maar voor de rest heb ik er heel weinig mee.quote:Op zondag 24 januari 2010 22:37 schreef JohnLocke het volgende:
En nog steeds snap ik niet waarom jij je er zo druk over maakt.
Dat zou je niet zeggen, je posts gaan vooral over voetbal of homo's.quote:Op zondag 24 januari 2010 22:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik kan slecht tegen onrecht. Maar voor de rest heb ik er heel weinig mee.²
En stelselmatig een bevolkingsgroep met pedofielen, moordenaars en dieven vergelijken en door innuendo en verzonnen feitjes ze zwart maken, dat valt goed te rijmen met recht?quote:Op zondag 24 januari 2010 22:39 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik kan slecht tegen onrecht. Maar voor de rest heb ik er heel weinig mee.
Dan ken je mij nog niet zo lang, ik post al heel lang over allerlei maatschappelijke kwesties.quote:Op zondag 24 januari 2010 22:40 schreef JohnLocke het volgende:
Dat zou je niet zeggen, je posts gaan vooral over voetbal of homo's.
Dat kun je misschien beter overlaten aan mensen met verstand.quote:Op zondag 24 januari 2010 22:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dan ken je mij nog niet zo lang, ik post al heel lang over allerlei maatschappelijke kwesties.²
Die opsomming van je waren slechts voorbeelden met een aantal raakvlakken, de ene meer dan de ander. Natuurlijk is het ridicuul als je 1 op 1 een moordenaar exact én absoluut vergelijkt met een homo. Maar ik mag toch van enig intellect uitgaan bij de "tegenpartij" en dat men in staat is het relevante te extraheren?quote:Op zondag 24 januari 2010 22:41 schreef Iblis het volgende:
[..]
En stelselmatig een bevolkingsgroep met pedofielen, moordenaars en dieven vergelijken en door innuendo en verzonnen feitjes ze zwart maken, dat valt goed te rijmen met recht?
Daarom waardeer ik ook vaak jouw wetenschappelijke invalshoek, met jouw achtergrond zeg maar. We vullen elkaar een soortement van aan. Hoewel we het niet altijd eens zijn.quote:Op zondag 24 januari 2010 22:44 schreef JohnLocke het volgende:
Dat kun je misschien beter overlaten aan mensen met verstand.
Sterker nog, ik heb een godsgruwelijke hekel aan jou en alles waar je voor staat, voor zover dat kan op een anoniem forum.quote:Op zondag 24 januari 2010 22:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daarom waardeer ik ook vaak jouw wetenschappelijke invalshoek, met jouw achtergrond zeg maar. We vullen elkaar een soortement van aan. Hoewel we het niet altijd eens zijn.²
Jij maakt de analogie. Niet ik. Probeer eens een wat betere vergelijking te maken dan. Ik kan ook wel vegetariërs met massamoordenaars vergelijken, omdat ze allebei een minderheid van de Nederlandse bevolking zijn. Maar hé, dat is gewoon niet zo’n goede vergelijking. Kun je wel lekker gaan chicaneren en draaien en over ‘raakvlakken’ beginnen, maar uiteindelijk zit je alleen maar lekker te lasteren en zwart te maken.quote:Op zondag 24 januari 2010 22:46 schreef BansheeBoy het volgende:
Die opsomming van je waren slechts voorbeelden met een aantal raakvlakken, de ene meer dan de ander. Natuurlijk is het ridicuul als je 1 op 1 een moordenaar exact én absoluut vergelijkt met een homo. Maar ik mag toch van enig intellect uitgaan bij de "tegenpartij" en dat men in staat is het relevante te extraheren?
Kwaadspreken en valse getuigenissen afleggen, dát is wat ik onrecht noem. En dat is jouw bezigheid in deze topic.quote:En het benoemen van onrecht betitelen als onrecht is natuurlijk zeer simplistisch.
Helemaal mee eens, en dat is het mooie van een discours wetenschappelijk benaderen: dat hoeft niet relevant te zijn. Mee eens.quote:Op zondag 24 januari 2010 22:49 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Sterker nog, ik heb een godsgruwelijke hekel aan jou en alles waar je voor staat, voor zover dat kan op een anoniem forum.
Het is inmiddels toch algemeen bekend dat HIV cijfers onder homo's vele malen hoger liggen? Is dat kwaadspreken?quote:Op zondag 24 januari 2010 22:49 schreef Iblis het volgende:
Kwaadspreken en valse getuigenissen afleggen, dát is wat ik onrecht noem. En dat is jouw bezigheid in deze topic.
nee en geiten neuken is zeker wel ziektevrijquote:Op zondag 24 januari 2010 22:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is inmiddels toch algemeen bekend dat HIV cijfers onder homo's vele malen hoger liggen? Is dat kwaadspreken?
Dat is gewoon conform de reality.²
Nee, maar dat is niet hetgeen jij introduceert. Dat is dat ze stiekem vrouwen en kinderen besmetten.quote:Op zondag 24 januari 2010 22:54 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is inmiddels toch algemeen bekend dat HIV cijfers onder homo's vele malen hoger liggen? Is dat kwaadspreken?
Dat is gewoon conform de reality.
Dat lijkt me walgelijk. Zoiets schandaligs moet toch haast wel gepaard gaan met ziektes.quote:Op zondag 24 januari 2010 22:58 schreef ghb-tampon het volgende:
nee en geiten neuken is zeker wel ziektevrij
Dat komt ook voor helaas. Onderschat het aantal getrouwde kasthomo's niet.quote:Op zondag 24 januari 2010 22:59 schreef Iblis het volgende:
Nee, maar dat is niet hetgeen jij introduceert. Dat is dat ze stiekem vrouwen en kinderen besmetten.
maar hetero's zijn de laatste jaren met een inhaalslag bezigquote:Op zondag 24 januari 2010 22:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is gewoon conform de reality.²
zonder mensen als jij hadden die mensen natuurlijk niet in de kast hoeven zittenquote:Op zondag 24 januari 2010 23:03 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat komt ook voor helaas. Onderschat het aantal getrouwde kasthomo's niet.
Ik ben überhaupt tegen overspel.²
Maar dan is het probleem dus oneerlijkheid en overspel. En niet homoseksualiteit.quote:Op zondag 24 januari 2010 23:03 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat komt ook voor helaas. Onderschat het aantal getrouwde kasthomo's niet.
Ik ben überhaupt tegen overspel.
Wat ik al zei: ik ben überhaupt tegen overspel.quote:Op zondag 24 januari 2010 23:04 schreef Mr.44 het volgende:
maar hetero's zijn de laatste jaren met een inhaalslag bezig
o dat komt natuurlijk enkel door overspelquote:Op zondag 24 januari 2010 23:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat ik al zei: ik ben überhaupt tegen overspel.²
Je moet het voorplanting gedeelte niet vergeten.quote:Op zondag 24 januari 2010 23:06 schreef Iblis het volgende:
[..]
Maar dan is het probleem dus oneerlijkheid en overspel. En niet homoseksualiteit.
Eh, naar mijn weten maakt homoseksualiteit niet onvruchtbaar hoor. Bovendien is het niet voortplanten in deze tijd nauwelijks een argument. Ook hetero's kiezen er steeds vaker voor geen kinderen te krijgen.quote:Op zondag 24 januari 2010 22:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is (in zekere zin) een afwijking. Voortplanting is onmogelijk.
Oh? Is er een direct gevaar rechtstreeks verbonden aan homoseksualiteit?quote:Het is schadelijk.
Ah. Combineer dat met:quote:Op zondag 24 januari 2010 23:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je moet het voorplanting gedeelte niet vergeten.²
En we mogen concluderen dat het dus nog steeds niet met homoseksualiteit te maken heeft?quote:Op zondag 24 januari 2010 22:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is (in zekere zin) een afwijking. Voortplanting is onmogelijk. Het is schadelijk.
Dat er nog mensen serieus op jou ingaan.quote:Op zondag 24 januari 2010 23:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
so fucking watquote:Op zondag 24 januari 2010 23:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Exactly mijn punt, homo's ontnemen zichzelf de mogelijkheid tot keuze.quote:Op zondag 24 januari 2010 23:09 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Eh, naar mijn weten maakt homoseksualiteit niet onvruchtbaar hoor. Bovendien is het niet voortplanten in deze tijd nauwelijks een argument. Ook hetero's kiezen er steeds vaker voor geen kinderen te krijgen.
Neen, in ieder geval niet dat ik weet, maar dat is ook niet zo met mannen der necrofilie.quote:Oh? Is er een direct gevaar rechtstreeks verbonden aan homoseksualiteit?
want er zijn geen homostellen met (al dan niet geadopteerde) kinderenquote:Op zondag 24 januari 2010 23:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Exactly mijn punt, homo's ontnemen zichzelf de mogelijkheid tot keuze.
proestquote:[..]
Neen, in ieder geval niet dat ik weet, maar dat is ook niet zo met mannen der necrofilie.²
Oh jawel hoor, kijk maar naar Paul de Leeuw. Het is alleen niet natuurlijk.quote:Op zondag 24 januari 2010 23:19 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
want er zijn geen homostellen met (al dan niet geadopteerde) kinderen
Nou als ze kinderen willen zijn daar ook mogelijkheden voor hoor. We leven niet meer in de middeleeuwen (misschien moet je zelf ook eens een uitstapje naar deze tijd maken).quote:Op zondag 24 januari 2010 23:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Eh, ik dacht niet dat het om necrofilie ging, en het 'schadelijk zijn' was een "argument" wat jij aanhaalde, dus dat je niet weet wat er direct schadelijk is aan homoseksualiteit geeft wel weer aan dat je eigenlijk maar gewoon argumenten uit je duim zuigt.quote:[..]
Neen, in ieder geval niet dat ik weet, maar dat is ook niet zo met mannen der necrofilie.
Zeg, naarling, kun je je nare vergelijkingen eens opschorten? Dank u.quote:Op zondag 24 januari 2010 23:16 schreef BansheeBoy het volgende:
Neen, in ieder geval niet dat ik weet, maar dat is ook niet zo met mannen der necrofilie.
Er is dus geen keuze. Het is zoveel makkelijker om als hetero door het leven te gaan. Als puber hoef je dan je ouders, familie en vrienden niet te vertellen dat hun in de jaren opgebouwde verwachtingen niet kloppen. Dit is voor veel homojongeren een stressvolle periode. Sommigen worden van huis en haard verstoten.quote:Op zondag 24 januari 2010 23:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
maar je kan niet zeggen dat ze zichzelf de keuze tot het hebben van kinderen ontnemenquote:Op zondag 24 januari 2010 23:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Oh jawel hoor, kijk maar naar Paul de Leeuw. Het is alleen niet natuurlijk.²
Ofschoon je het ook zelf had kunnen bedenken zijn homo's niet op een natuurlijke manier in staat om kinderen te verwekken. En dat ze kinderen adopteren vind ik eigenlijk heel egoïstisch, een kind heeft recht op een vader én een moeder, en deze manier van handelen zorgt voor een hele vreemde manier van opgroeien van het kind.quote:Op zondag 24 januari 2010 23:22 schreef Mr.44 het volgende:
maar je kan niet zeggen dat ze zichzelf de keuze tot het hebben van kinderen ontnemen
Hoezo niet? Homopinguins adopteren ook jongen om samen op te voeden.quote:Op zondag 24 januari 2010 23:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Oh jawel hoor, kijk maar naar Paul de Leeuw. Het is alleen niet natuurlijk.²
Natuurlijk ben ik daar bereid toe. Zeker. Alleen wordt het moeilijk discussiëren als ik mezelf steeds moet nuanceren, ik denk dat het voor de discours beter is als ik word begrepen en dus duidelijk ben.quote:Op zondag 24 januari 2010 23:21 schreef Iblis het volgende:
Zeg, naarling, kun je je nare vergelijkingen eens opschorten? Dank u.
Van zwanen is het ook bekend, en, doordat er twee mannetjes zijn, zijn ze nog succesvoller ook omdat ze andere beesten beter kunnen wegjagen.quote:Op zondag 24 januari 2010 23:27 schreef wonderer het volgende:
[..]
Hoezo niet? Homopinguins adopteren ook jongen om samen op te voeden.
vreemder dan opgroeien in een weeshuis, op straat of met een moeder die haar kinderen niet kan voeden?quote:Op zondag 24 januari 2010 23:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ofschoon je het ook zelf had kunnen bedenken zijn homo's niet op een natuurlijke manier in staat om kinderen te verwekken. En dat ze kinderen adopteren vind ik eigenlijk heel egoïstisch, een kind heeft recht op een vader én een moeder, en deze manier van handelen zorgt voor een hele vreemde manier van opgroeien van het kind.²
Als nuanceren betekent dat je je accuraat uitdrukt in plaats van oneigenlijke vergelijkingen te maken, dan lijkt me dat louter een verbetering voor het discours.quote:Op zondag 24 januari 2010 23:28 schreef BansheeBoy het volgende:
Natuurlijk ben ik daar bereid toe. Zeker. Alleen wordt het moeilijk discussiëren als ik mezelf steeds moet nuanceren, ik denk dat het voor de discours beter is als ik word begrepen en dus duidelijk ben.
Nogmaals, homo's zijn niet per definitie onvruchtbaar. Dat ze hun piemel niet in een vrouw willen stoppen betekent niet dat ze het niet zouden kunnen.quote:Op zondag 24 januari 2010 23:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ofschoon je het ook zelf had kunnen bedenken zijn homo's niet op een natuurlijke manier in staat om kinderen te verwekken.
Een kind wordt niet zomaar uit een gelukkig gezin geplukt he, als het geadopteerd wordt. Dat had je natuurlijk ook wel zelf kunnen bedenken.quote:En dat ze kinderen adopteren vind ik eigenlijk heel egoïstisch, een kind heeft recht op een vader én een moeder, en deze manier van handelen zorgt voor een hele vreemde manier van opgroeien van het kind.
Of door een moeder én vader geadopteerd worden. Ik heb het beste met kinderen voor. Het gezin is de hoeksteen van de samenleving.quote:Op zondag 24 januari 2010 23:31 schreef Mr.44 het volgende:
vreemder dan opgroeien in een weeshuis, op straat of met een moeder die haar kinderen niet kan voeden?
Met het extra verschil dat homo's elkaar niet kunnen bezwangeren.quote:Op zondag 24 januari 2010 23:31 schreef Tha_Erik het volgende:
Nogmaals, homo's zijn niet per definitie onvruchtbaar. Dat ze hun piemel niet in een vrouw willen stoppen betekent niet dat ze het niet zouden kunnen.
Kinderen worden vaak op een jonge leeftijd weg geplukt en is nog te weinig bewust om hier daadwerkelijk hinder van te ondervinden. Ik ben daarentegen wel voorstander van adoptie, uiteraard, maar om niet van de regen in de drup te belanden ben ik voor een "nieuwe" vader én moeder.quote:Een kind wordt niet zomaar uit een gelukkig gezin geplukt he, als het geadopteerd wordt. Dat had je natuurlijk ook wel zelf kunnen bedenken.
Dat is dus juist een argument voor mijn kant hoor, want dat betekent dat ze heel bewust een keuze moeten maken voor een kind. En niet per ongeluk zwanger worden, en dus maar gedwongen een kind moeten opvoeden. Je argumenten zijn echt bijzonder zwak, maar dat viel te verwachten.quote:Op zondag 24 januari 2010 23:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Met het extra verschil dat homo's elkaar niet kunnen bezwangeren.
Ja, en als die er nou niet is? Dat kind maar laten verrotten, ipv een plekje gunnen waar er nog wel van gehouden wordt? Al is het "maar" door twee mannen (of twee vrouwen)? Jij bent hier de egoïst, niet degenen die willen adopteren.quote:[..]
Kinderen worden vaak op een jonge leeftijd weg geplukt en is nog te weinig bewust om hier daadwerkelijk hinder van te ondervinden. Ik ben daarentegen wel voorstander van adoptie, uiteraard, maar om niet van de regen in de drup te belanden ben ik voor een "nieuwe" vader én moeder.
En als er nou toevallig op dat moment die pleegouders er niet zijn. Is het dan beter om ze in een tehuis te laten zitten dan ze een plek te geven bij twee mensen van hetzelfde geslacht?quote:Op zondag 24 januari 2010 23:35 schreef BansheeBoy het volgende:
Kinderen worden vaak op een jonge leeftijd weg geplukt en is nog te weinig bewust om hier daadwerkelijk hinder van te ondervinden. Ik ben daarentegen wel voorstander van adoptie, uiteraard, maar om niet van de regen in de drup te belanden ben ik voor een "nieuwe" vader én moeder.²
En dit kun je vast staven.quote:Op zondag 24 januari 2010 23:35 schreef BansheeBoy het volgende:
om niet van de regen in de drup te belanden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
ge·zin het; o -nen; -netje ouders en kinderenquote:Op zondag 24 januari 2010 23:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Of door een moeder én vader geadopteerd worden. Ik heb het beste met kinderen voor. Het gezin is de hoeksteen van de samenleving.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en 2:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.brr, ik weet wel waar ik rillingen en kotsneigingen van krijg...
Totaal niet vergelijkbaar dus
dag
Het feit dat ze een kind bewust kiezen doet niets af aan het feit dat het kind vervolgens (20 jaar) wordt opgevoed door 2 mannen of 2 vrouwen. Dat is schadelijker dan dat het kind, al dan niet door een ongelukje, wordt opgevoed door een gezonde ouder situatie waarin er een vader én moeder is.quote:Op zondag 24 januari 2010 23:39 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Dat is dus juist een argument voor mijn kant hoor, want dat betekent dat ze heel bewust een keuze moeten maken voor een kind. En niet per ongeluk zwanger worden, en dus maar gedwongen een kind moeten opvoeden. Je argumenten zijn echt bijzonder zwak, maar dat viel te verwachten.
Dat kun je vast staven.quote:Op zondag 24 januari 2010 23:43 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat is schadelijker dan dat het kind, al dan niet door een ongelukje, wordt opgevoed door een gezonde ouder situatie waarin er een vader én moeder is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
Een woordenboek gebruiken om mij te vertellen wat goed voor kinderen is. Neen, dat gaat niet werken.quote:Op zondag 24 januari 2010 23:41 schreef Tha_Erik het volgende:
ge·zin het; o -nen; -netje ouders en kinderen
Er wordt geen woord gerept over het geslacht van de ouders. Dus je leus gaat voor elk gezin op, en niet alleen voor jouw visie van een gezin.
Want een anorexia-moeder heeft een tedere borst en moedermelk?quote:Op zondag 24 januari 2010 23:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Een kind heeft natuurlijk gezien behoefte aan moederliefde en aan een tedere moederborst met wat moedermelk.²
heel fijn dat je 'de voorlopers' en 'genezen' tussen aanhalingstekens zetquote:Op zondag 24 januari 2010 18:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Goeie vraag
hahahaahquote:Op zondag 24 januari 2010 23:46 schreef Peter het volgende:
[..]
Want een anorexia-moeder heeft een tedere borst en moedermelk?![]()
Verschil is dat het kind wat het homostel krijgt (via adoptie) sowieso al geen gelukkig gezin heeft gekend en daar ook niet de mogelijkheid toe heeft gehad, anders was het nooit voor adoptie opgegeven!quote:Op zondag 24 januari 2010 23:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het feit dat ze een kind bewust kiezen doet niets af aan het feit dat het kind vervolgens (20 jaar) wordt opgevoed door 2 mannen of 2 vrouwen. Dat is schadelijker dan dat het kind, al dan niet door een ongelukje, wordt opgevoed door een gezonde ouder situatie waarin er een vader én moeder is.
quote:Op zondag 24 januari 2010 23:31 schreef Tha_Erik het volgende:
Een kind wordt niet zomaar uit een gelukkig gezin geplukt he, als het geadopteerd wordt. Dat had je natuurlijk ook wel zelf kunnen bedenken.
Jij zuigt gewoon uit je duim wat goed zou zijn voor kinderen en wat niet.quote:Op zondag 24 januari 2010 23:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Een woordenboek gebruiken om mij te vertellen wat goed voor kinderen is. Neen, dat gaat niet werken.
Ongetwijfeld, blijf ik er bij dat een "gewoon" gezin zich over zo'n fijn kotertje moet ontfermen, ten minste: als we het belang van het kind vooropstellen. En dat is wat ik doe.quote:Op zondag 24 januari 2010 23:48 schreef Tha_Erik het volgende:
Verschil is dat het kind wat het homostel krijgt (via adoptie) sowieso al geen gelukkig gezin heeft gekend en daar ook niet de mogelijkheid toe heeft gehad, anders was het nooit voor adoptie opgegeven.
het zal een baby/kind een rotzorg zijn waar de "moederliefde" vandaan komt al komt het van een manquote:Op zondag 24 januari 2010 23:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Een woordenboek gebruiken om mij te vertellen wat goed voor kinderen is. Neen, dat gaat niet werken.
Een kind heeft natuurlijk gezien behoefte aan moederliefde en aan een tedere moederborst met wat moedermelk.²
jij zegt het belang van het kind voorop te stellen..quote:Op zondag 24 januari 2010 23:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, blijf ik er bij dat een "gewoon" gezin zich over zo'n fijn kotertje moet ontfermen, ten minste: als we het belang van het kind vooropstellen. En dat is wat ik doe.²
Ja, en als een man niet aan de vrouw kan komen kan hij een opblaaspop aanschaffen. Mits, maar, als, eventueel.quote:Op zondag 24 januari 2010 23:51 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
het zal een baby/kind een rotzorg zijn waar de "moederliefde" vandaan komt al komt het van een man
en er is altijd nog de fles ook voor moeders die zelf niet genoeg melk aanmaken
Helaas zijn er niet genoeg "gewone" gezinnen om het teveel aan kinderen onder hun liefdevolle vleugels te nemen. Maar dan zeg jij: Ach ja joh, laat ze maar verrotten, maakt het uit, ALLES beter dan een liefdevol gezin. Een weeshuis is zo slecht niet!quote:Op zondag 24 januari 2010 23:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, blijf ik er bij dat een "gewoon" gezin zich over zo'n fijn kotertje moet ontfermen, ten minste: als we het belang van het kind vooropstellen. En dat is wat ik doe.²
Het geeft alleen maar aan hoeverre jij offtopic gaatquote:Op zondag 24 januari 2010 23:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
hahahaah![]()
![]()
![]()
Dan is de vergelijking dus goed wat jouw betreft?
Neen, dat zou ik het ook niet goed vinden. Mijn mening is grotendeels religieus gefundeerd, maar dat steek ik ook niet onder stoelen of banken. Dat weet iedereen.quote:Op zondag 24 januari 2010 23:52 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
als uit onderzoek zou blijken dat kids biij homo ouders net zo gelukkig zijn..
dan zou je het wel goed vinden?
Er zijn meer dan genoeg "gewone" gezinnen om fijne koters een goed leven te bieden en dat gun ik ze uit de grond van mijn hartje. Daarbij ben ik natuurlijk voorstander van het "elimineren" van een ander Westers probleem: vrije s*x en zo jong mogelijk, want daar ligt natuurlijk meestal de oorzaak van het probleem van (het bestaan van) adoptiekinderen.quote:Op zondag 24 januari 2010 23:54 schreef Tha_Erik het volgende:
Misschien moet je eens aan een andere peiler in je geloof vasthouden, naastenliefde. Want dat mis je best een hoop.
dat is eerlijk van jequote:Op zondag 24 januari 2010 23:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Neen, dat zou ik het ook niet goed vinden. Mijn mening is grotendeels religieus gefundeerd, maar dat steek ik ook niet onder stoelen of banken. Dat weet iedereen.²
tenzij de meest ideale situatie mogelijk een gezin met 2 vaders of moeders isquote:Op zondag 24 januari 2010 23:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, en als een man niet aan de vrouw kan komen kan hij een opblaaspop aanschaffen. Mits, maar, als, eventueel.
Ik ga voor de meest ideale situatie mogelijk.²
Eerder belemmeren, maar dat is toch ook niet iets wat ze kunnen (of willen?) ontkennen?quote:Op zondag 24 januari 2010 23:58 schreef TGVkopper het volgende:
Laten we stellen dat homoseksualiteit en anorexia allebei verschijnselen zijn die het voortbestaan van de soort niet bevorderen
Ik ben ook voor het 'elimineren' van een westers probleem, en het heet religieus fundamentalisme en de belijders daarvan.quote:Op zondag 24 januari 2010 23:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Er zijn meer dan genoeg "gewone" gezinnen om fijne koters een goed leven te bieden en dat gun ik ze uit de grond van mijn hartje. Daarbij ben ik natuurlijk voorstander van het "elimineren" van een ander Westers probleem: vrije s*x en zo jong mogelijk, want daar ligt natuurlijk meestal de oorzaak van het probleem van (het bestaan van) adoptiekinderen.²
Het beste antwoord wat ik tot nu toe heb gelezen.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:00 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou nee, dat denk ik dus niet. het zit in je of het zit er niet. Je kan een homo niet leren dat ie sexuele verlangens voor een vrouw moet hebben, net zo goed als je jou of mij er niet van kunt overtuigen om opgewonden te worden van een kerel. Lijkt me toch niet zo moeiljk te begrijpen.
wat dacht je van overbevolking?quote:Op zondag 24 januari 2010 23:58 schreef TGVkopper het volgende:
Laten we stellen dat homoseksualiteit en anorexia allebei verschijnselen zijn die het voortbestaan van de soort niet bevorderen
Dat mensen er dat zo hysterisch over gaan doen of het nou wel of geen ziekte of afwijking is betekent alleen maar dat ze hun eigen te starre definitie van de woorden ziekte en afwijking te serieus nemen.
Hoogstens als een soort van doorgeefluik, maar echt niet als een definitieve aangelegenheid.:{quote:Op zondag 24 januari 2010 23:59 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
tenzij de meest ideale situatie mogelijk een gezin met 2 vaders of moeders is
en daarom staan we in Nederland ook zo laag op de lijst van tienerzwangerschappenquote:Op zondag 24 januari 2010 23:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Er zijn meer dan genoeg "gewone" gezinnen om fijne koters een goed leven te bieden en dat gun ik ze uit de grond van mijn hartje. Daarbij ben ik natuurlijk voorstander van het "elimineren" van een ander Westers probleem: vrije s*x en zo jong mogelijk, want daar ligt natuurlijk meestal de oorzaak van het probleem van (het bestaan van) adoptiekinderen.²
Ja, en des te stuitender dat je dus continu begint over ‘niet natuurlijk’ of ‘het belang van het kind’ en allerhande ‘feitjes’ die je gelijk zouden moeten ondersteunen. Dit terwijl dus je reden gewoon religieus is. Wees eens een man en kom ervoor uit dat je in weerwil van de alom tegenwoordige homoseksualiteit in de natuur, geen enkel bewijs dat het schadelijk is, er toch een afkeer van hebt omdat iemand dit 1400 jaar geleden in een boek heeft gezet.quote:Op zondag 24 januari 2010 23:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Neen, dat zou ik het ook niet goed vinden. Mijn mening is grotendeels religieus gefundeerd, maar dat steek ik ook niet onder stoelen of banken. Dat weet iedereen.
quote:Op zondag 24 januari 2010 17:09 schreef Q.E.D. het volgende:
Zeker de helft van die Katholieken christenen moet gewoon zelf naar de psychiater.
Hé Erik, ik vat het absoluut niet op als een persoonlijke aanval. In discours heb je altijd mensen met verschillende inzichten (nodig). Zeker als het erg inhoudend is heb ik er geen bezwaar tegen.quote:Op maandag 25 januari 2010 00:00 schreef Tha_Erik het volgende:
En met deze persoonlijke aanval ben ik er klaar mee. Ik kan niet verder 'discussieren'. Soms is het hopeloos.
De VS is toch echt een Westers land. Ja.quote:Op maandag 25 januari 2010 00:01 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
en daarom staan we in Nederland ook zo laag op de lijst van tienerzwangerschappen
Wat is nog het doel van deze 'discussie' als jij jouw mening blijft hebben en ik de mijne, maar ik zo gefrustreerd raak dat ik het liefst heel laag en persoonlijk je onderuit wil gaan halen (terwijl jij gewoon steeds hetzelfde blijft herhalen)? Zoals ik al zei, en zoals ik eigenlijk al in het begin wist, discussieren met iemand zoals jij is hopeloos.quote:Op maandag 25 januari 2010 00:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hé Erik, ik vat het absoluut niet op als een persoonlijke aanval. In discours heb je altijd mensen met verschillende inzichten (nodig). Zeker als het erg inhoudend is heb ik er geen bezwaar tegen.
En Jemen en Pakistan, wat is daar je verklaring?quote:Op maandag 25 januari 2010 00:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De VS is toch echt een Westers land. Ja.²
Daar komt het helaas ook voor. En ik vind dat je alle oorzaken hiervoor moet aanpakken, dus ook daar. Het gaat mij om solutions en niet om het bashen van certain groeperingen/volkeren/landen an sich.quote:Op maandag 25 januari 2010 00:11 schreef Iblis het volgende:
[..]
En Jemen en Pakistan, wat is daar je verklaring?
En nu heb je een manier om de kids die het slecht hebben uit opvanghuizen vandaan te halen en bij een gezin neer te zetten dat kinderen 'neemt' uit liefde.quote:Op maandag 25 januari 2010 00:15 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daar komt het helaas ook voor. En ik vind dat je alle oorzaken hiervoor moet aanpakken, dus ook daar. Het gaat mij om solutions en niet om het bashen van certain groeperingen/volkeren/landen an sich.²
Ah. Maar, als je zegt dat het probleem meestal aan vrije sex te wijten, is, dan is dat dus eigenlijk gewoon niet waar?quote:Op maandag 25 januari 2010 00:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Daar komt het helaas ook voor. En ik vind dat je alle oorzaken hiervoor moet aanpakken, dus ook daar. Het gaat mij om solutions en niet om het bashen van certain groeperingen/volkeren/landen an sich.
Dat verschilt per streek/cultuur. In de westerse cultuur speelt dit zeker een rol.quote:Op maandag 25 januari 2010 00:33 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ah. Maar, als je zegt dat het probleem meestal aan vrije sex te wijten, is, dan is dat dus eigenlijk gewoon niet waar?
Maar dan eigenlijk alleen in de VS, want de overige Westerse landen hebben heel veel lagere cijfers. En laat de VS nu ook heel veel andere socio-economische factoren hebben.quote:Op maandag 25 januari 2010 00:50 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat verschilt per streek/cultuur. In de westerse cultuur speelt dit zeker een rol.
De VS is wel een groot gedeelte van de Westerse wereld, zeker als je in ogenschouw neemt dat de rest van de westerse wereld de VS vaak achterna hobbelt. En wat ik al zei: het gaat mij om de solutions. Het benoemen van oorzaken an sich is geen solution.quote:Op maandag 25 januari 2010 00:57 schreef Iblis het volgende:
[..]
Maar dan eigenlijk alleen in de VS, want de overige Westerse landen hebben heel veel lagere cijfers. En laat de VS nu ook heel veel andere socio-economische factoren hebben.
Nee, maar toch moest je even vrije sex noemen. Het gaat je niet om de oorzaken en er zijn heel veel andere oorzaken. Maar toch moest je ‘toevallig’ even vrije sex noemen.quote:Op maandag 25 januari 2010 01:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De VS is wel een groot gedeelte van de Westerse wereld, zeker als je in ogenschouw neemt dat de rest van de westerse wereld de VS vaak achterna hobbelt. En wat ik al zei: het gaat mij om de solutions. Het benoemen van oorzaken an sich is geen solution.
Dat is niet toevallig. Sex moet je reguleren middels een (religieus instituut als het) huwelijk. Je weet toch hoe ik daar over denk? We hebben het nu over ongewenste tienerzwangerschappen, maar wat dacht je van soa's of bv. uitbuiting?quote:Op maandag 25 januari 2010 01:09 schreef Iblis het volgende:
Nee, maar toch moest je even vrije sex noemen. Het gaat je niet om de oorzaken en er zijn heel veel andere oorzaken. Maar toch moest je ‘toevallig’ even vrije sex noemen.
Soa's komen niet voor bij Hetero's?quote:Op maandag 25 januari 2010 01:15 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is niet toevallig. Sex moet je reguleren middels een (religieus instituut als het) huwelijk. Je weet toch hoe ik daar over denk? We hebben het nu over ongewenste tienerzwangerschappen, maar wat dacht je van soa's of bv. uitbuiting?²
Natuurlijk wel, ik refereer in die post naar vrij geslachtsverkeer in het algemeen.quote:Op maandag 25 januari 2010 01:18 schreef Nizno het volgende:
Soa's komen niet voor bij Hetero's?
quote:Op maandag 25 januari 2010 01:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, ik refereer in die post naar vrij geslachtsverkeer in het algemeen.²
quote:Op maandag 25 januari 2010 01:18 schreef Nizno het volgende:
[..]
Als homoseksualiteit zo slecht zou zijn he...
Heb ik 1 vraag;
Waarom heeft God een homoseksueel gevoel geschapen?
quote:Op maandag 25 januari 2010 00:22 schreef Nizno het volgende:
[..]
En nu heb je een manier om de kids die het slecht hebben uit opvanghuizen vandaan te halen en bij een gezin neer te zetten dat kinderen 'neemt' uit liefde.
Terwijl een 'normaal' gezin er maar op los kan neuken en 20 kids op de wereld kan zetten wiens kinderen allemaal met weinig geld en slechtere omstandigheden opgevoed zullen worden.
Niet om het één of het ander, ik wilde buiten de kinderendiscussie blijven.
Echter op deze manier hoe jij er tegen over staat en a;;een maar negatief kan uiten over liefdevol opvoeden van kinderen.... Moest ik dit bovenstaande even kwijt....
God wil de mensen beproeven, daarom.quote:Op maandag 25 januari 2010 01:18 schreef Nizno het volgende:
Waarom heeft God een homoseksueel gevoel geschapen?
Uitbuiting. Leuk dat je het zegt. En hoe biedt het huwelijk daar precies bescherming tegen in de praktijk? Uithuwelijking. Verlies van rechten. Verkrachting binnen het huwelijk. Verkoop van dochters om schuld in te lossen. Regulering, allemaal leuk en aardig, maar kijk eens naar SOA’s (excl. HIV, lichter geel is minder, via oranje en rood naar meer per 100,000 inwoners):quote:Op maandag 25 januari 2010 01:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat is niet toevallig. Sex moet je reguleren middels een (religieus instituut als het) huwelijk. Je weet toch hoe ik daar over denk? We hebben het nu over ongewenste tienerzwangerschappen, maar wat dacht je van soa's of bv. uitbuiting?
ow vandaar.quote:Op maandag 25 januari 2010 01:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
God wil de mensen beproeven, daarom.²
En jij helpt God een beetje mee door homo’s zwart te maken en van alles en nog wat te beschuldigen en ze openlijk te minachten? Top van je!quote:Op maandag 25 januari 2010 01:26 schreef BansheeBoy het volgende:
God wil de mensen beproeven, daarom.
Hoef nie hoor.quote:Op maandag 25 januari 2010 01:35 schreef BansheeBoy het volgende:
Collega's, ik ga slapen, morgen ga ik jullie dienen van repliek.²
En jij bent een moderator? Danny zou zich kapot moeten schamen. Ze zouden jou levenslang een cursus moeten geven hoe de mens in elkaar zit. Als je anno 2010 nog steeds roept dan homoseksualiteit te genezen is, wordt het tijd dat ze jou opnemen en genezen.quote:Op zondag 24 januari 2010 17:56 schreef Triggershot het volgende:
Heteroseksualiteit is dan ook te genezen?quote:Op zondag 24 januari 2010 17:56 schreef Triggershot het volgende:
Eerste keer dat ik het met je eens ben.quote:Op maandag 25 januari 2010 04:08 schreef scanman1 het volgende:
[..]
En jij bent een moderator? Danny zou zich kapot moeten schamen. Ze zouden jou levenslang een cursus moeten geven hoe de mens in elkaar zit. Als je anno 2010 nog steeds roept dan homoseksualiteit te genezen is, wordt het tijd dat ze jou opnemen en genezen.
het is ook zo'n beetje het meest christelijke land van de westerse wereld waar vooral via de officiële kanalen en grote delen van de gemeenschap jouw waarden over seks en huwelijk worden gepredikt.quote:Op maandag 25 januari 2010 00:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De VS is toch echt een Westers land. Ja.²
Eigenlijk zeg jij als rechtgeaarde moslim dat de gematigde islam niet bestaat.quote:Op zondag 24 januari 2010 17:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is wellicht jammer voor de homo's die her en der vertoeven, maar we zullen het nooit "accepteren", elke der grote 3 religies verbiedt nl. dergelijke praktiseringen en stages. Dus elke oprechte gelovige denkt er hetzelfde over.
En een religie is meestal een statisch en niet flexibele aangelegenheid.²
Nou ik kan me wel voorstellen dat als het in de regels staat, dat iemand die niet al die regels naleeft ook niet gezien wordt als volle moslim, of volle christen.quote:Op maandag 25 januari 2010 08:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Eigenlijk zeg jij als rechtgeaarde moslim dat de gematigde islam niet bestaat.
Bedankt voor de bevestiging van mijn mening.
Ik heb nog nooit gehoord dat de paus van mening is dat anorexia te vergelijken is met homofilie. Ook nog nooit van onze pastoor. Sterker nog, ik heb onze pastoor nog nooit iets horen zeggen ten nadele van homo's. (En zeker niet over anorexia patienten)quote:Op maandag 25 januari 2010 08:11 schreef Ang3l het volgende:
Niet om 1 iemands mening..... maar de Paus deelt een soortgelijke mening. Dat zijn al 2 "rolmodellen"die zo denken (zo niet meer van de hooggeplaatste personen binnen de kerk) en zij zouden toch garant moeten staan of iig het algemene denkbeeld van de stroming moeten vertegenwoordigen. Anders ben je toch een slecht "leider", niet? En dat hoofd wordt gekozen door een aantal mannen, die er blijkbaar dan soortgelijke achterhaalde gedachten op nahouden.
Ofwel: Het instituut is achterhaald.... het geloof niet. Weg met het instituut.
Dus hij is een sadistquote:Op maandag 25 januari 2010 01:26 schreef BansheeBoy het volgende:
Bansheeboy is niet langer losgeweekt van het discours!quote:Op maandag 25 januari 2010 01:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
op welke vlak vind je zijn uitspraken dan niet typisch islamitisch?quote:Op maandag 25 januari 2010 08:31 schreef NanKing het volgende:
Ja joh neem Bansheeboy zijn achterlijke uitspraken als voorbeeld voor een hele religie!
De islamitische praktijk, maar dat gaat wellicht wat te ver voor je.quote:Op maandag 25 januari 2010 09:18 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
op welke vlak vind je zijn uitspraken dan niet typisch islamitisch?
wellicht.. maar denk het nietquote:Op maandag 25 januari 2010 09:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De islamitische praktijk, maar dat gaat wellicht wat te ver voor je.
Inderdaad, moslims 'cherry-picken' zich ook een ongeluk uit de Koran tegenwoordig. Naar goed katholiek gebruik uiteraard.quote:Op maandag 25 januari 2010 09:20 schreef Mutant01 het volgende:
De islamitische praktijk, maar dat gaat wellicht wat te ver voor je.
Ik geef alleen maar aan dat het instituut huwelijk geen garantie is tegen uitbuiting. Ik weet niet wat jij er verder allemaal in wilt zien.quote:Op maandag 25 januari 2010 09:03 schreef Mutant01 het volgende:
Ik vind de posts van Iblis wel weer typisch (en dan doel ik voornamelijk op de spoilers), immers de wijze van argumentatie verschilt niet met die van BSB.
Ik denk dat heel wat homo's er geen seconde van wakker liggen dat één of andere moslim ze niet accepteert. Persoonlijk heb ik als atheïst grote moeite met het feit dat mensen gelovig zijn, maar aangezien ik me niet op een sprookjesboek kan beroepen, heb ik minder rechten dan de gelovige die van alles zwart mag maken,quote:Op zondag 24 januari 2010 17:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is wellicht jammer voor de homo's die her en der vertoeven, maar we zullen het nooit "accepteren", elke der grote 3 religies verbiedt nl. dergelijke praktiseringen en stages. Dus elke oprechte gelovige denkt er hetzelfde over.En een religie is meestal een statisch en niet flexibele aangelegenheid.
![]()
Nee, niet specifiek anorexia nee.quote:Op maandag 25 januari 2010 08:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit gehoord dat de paus van mening is dat anorexia te vergelijken is met homofilie.
Nee, maar jij bent dan ook nooit in Marrakech of Tanger geweest.quote:Op maandag 25 januari 2010 09:27 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
wellicht.. maar denk het niet
ik heb jarenlang gewerkt met islamitische mensen.. ( inburgerings lessen gegeven) ben dus heel goed bekend met de islamitische praktijk..
![]()
en heb hele leuke ervaringen met ze.. als mens individueel..
maar zodra er politiek/religie/gebruiken/ gewoonten bijkomen..
dan wil het wel eens botsen en vind ik bsb heel typerend. voor wat ik gezien heb/ervaren heb bij de mannen
Op sommige punten zijn ze allebei even erg. Ook zit er niet zo gek veel verschil tussen de Bijbel en de Koran; de beide sprookjesboeken. De opvattingen zijn identiek, de vele tegenstrijdigheden ook. Juist aan hetgeen er beschreven staat, kun je goed zien dat het menselijke verzinsels zijn. Zo mag je bijvoorbeeld geen kleding dragen die van twee verschillende soorten stoffen is gemaakt.quote:Op maandag 25 januari 2010 10:23 schreef Ang3l het volgende:
Frappant hoe een nieuwsbericht met uitspraak van het christelijke geloof uitkomt op de islam.
"Zij *wijs* zijn altijd erger dan wij!"
ik doe niet aan sex toerisme..quote:Op maandag 25 januari 2010 10:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, maar jij bent dan ook nooit in Marrakech of Tanger geweest.
Dat lijkt me inderdaad niet de bedoeling. Er zijn Moslims die er anders over denken, maar die negeren de Goddelijke openbaringen gewoon, dus dat is niet religieus geïnspireerd en spreken dus naar eigen begeerte.quote:Op maandag 25 januari 2010 08:31 schreef NanKing het volgende:
Ja joh neem Bansheeboy zijn achterlijke uitspraken als voorbeeld voor een hele religie!
Waarmee je dus eigenlijk juist zegt dat de ware moslim er zo over zou moeten denken als jij?quote:Op maandag 25 januari 2010 10:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat lijkt me inderdaad niet de bedoeling. Er zijn Moslims die er anders over denken, maar die negeren de Goddelijke openbaringen gewoon, dus dat is niet religieus geïnspireerd en spreken dus naar eigen begeerte.
De Islam, het Jodendom, Christendom, volgens de letter, dus terug naar de roots, naar het woord Gods, verbied allen homosexuele handelingen. Het is dus niet voorbehouden aan de ware Islam alleen.quote:Op maandag 25 januari 2010 10:35 schreef Iblis het volgende:
[..]
Waarmee je dus eigenlijk juist zegt dat de ware moslim er zo over zou moeten denken als jij?
A) dat zei ik niet. B) dan zou je al helemaal moeten weten waar ik over spreek.quote:Op maandag 25 januari 2010 10:32 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ik doe niet aan sex toerisme..![]()
ik heb trouwens veel islamistsche landen bezocht.. whats your point
Als je het echt objectief bekijkt is het veel simpeler.quote:Op maandag 25 januari 2010 10:37 schreef BansheeBoy het volgende:
De Islam, het Jodendom, Christendom, volgens de letter, dus terug naar de roots, naar het woord Gods, verbied allen homosexuele handelingen. Het is dus niet voorbehouden aan de ware Islam alleen.²
Leviticus 18:22 (Standaard Engelse bijbel)quote:You shall not lie with a male as with a woman; it is an abomination.
Och, dat is niet voorbehouden aan gelovigen natuurlijk.quote:Op maandag 25 januari 2010 09:48 schreef Boldface het volgende:
Gelovigen lezen per definitie hun eigen versie van de Bijbel, Koran of een ander door mensen geschreven boek. Ze pikken er datgene uit waar ze zin in hebben en negeren ook datgene wat ze goed uitkomt.
Het was dan ook een boek met een leidraad over hoe men dacht dat men rechtschapen moets leven in die tijd, vol metaforen en verhalen om dat aan de mensheid duidelijk te maken. Metaforen moet je nooit letterlijk nemen... dat is het hele ding van een metafoor!quote:Op maandag 25 januari 2010 10:26 schreef Boldface het volgende:
[..]
Op sommige punten zijn ze allebei even erg. Ook zit er niet zo gek veel verschil tussen de Bijbel en de Koran; de beide sprookjesboeken. De opvattingen zijn identiek, de vele tegenstrijdigheden ook. Juist aan hetgeen er beschreven staat, kun je goed zien dat het menselijke verzinsels zijn. Zo mag je bijvoorbeeld geen kleding dragen die van twee verschillende soorten stoffen is gemaakt.
Zeg dat ook ff tegen al die vertegenwoordigers van die God die hun handelingen loslaten op de altaarjongensquote:Op maandag 25 januari 2010 10:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De Islam, het Jodendom, Christendom, volgens de letter, dus terug naar de roots, naar het woord Gods, verbied allen homosexuele handelingen. Het is dus niet voorbehouden aan de ware Islam alleen.²
Daar stoor ik me vreselijk aan. Lekker vroom ogen maar tegelijkertijd één woorden met kinderbipsen tijdens de biecht of de doop.quote:Op maandag 25 januari 2010 10:55 schreef Ang3l het volgende:
Zeg dat ook ff tegen al die vertegenwoordigers van die God die hun handelingen loslaten op de altaarjongensIk geloof niet dat ze het woord Gods goed begrepen hebben dan.
ik begrijp precies wat je bedoeltquote:Op maandag 25 januari 2010 10:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
A) dat zei ik niet. B) dan zou je al helemaal moeten weten waar ik over spreek.
Weet je wat ook zwaar fout is? Teveel emoticons gebruiken in je berichten. Maar dat terzijde.quote:Op maandag 25 januari 2010 10:57 schreef BansheeBoy het volgende:
Daar stoor ik me vreselijk aan. Lekker vroom ogen maar tegelijkertijd één woorden met kinderbipsen tijdens de biecht of de doop.
Dat is zwááár fout.²
Sterker nog, Danny zou mij een 'verantwoord' tagje moeten geven en nee ik ben geen moderator in NWS, mijn bijdrages zijn gewoon onderhevig aan interpretatie en moderatie, bij klachten hierover verwijs ik je naar het feedback topic van NWS.quote:Op maandag 25 januari 2010 04:08 schreef scanman1 het volgende:
[..]
En jij bent een moderator? Danny zou zich kapot moeten schamen.
Ik denk dat ik me de afgelopen 5 maanden toch wel meer heb bezig gehouden met wat voor fysiek en maatschappelijk verschijnsel homoseksualiteit is en wat voor rol speelt door:quote:Ze zouden jou levenslang een cursus moeten geven hoe de mens in elkaar zit. Als je anno 2010 nog steeds roept dan homoseksualiteit te genezen is, wordt het tijd dat ze jou opnemen en genezen.
Theologisch gezien schrijf je nu een Protestantse opvatting toe aan Katholieken. Het katholicisme kent de opvatting van de natuurwet en als zodanig kan er best iets over anorexia gezegd worden in principe.quote:Op maandag 25 januari 2010 10:52 schreef Ang3l het volgende:
Maar ja, vertel dat maar een aan de Paus en de rest
Maar het woord anorexia weet ik niet of dat ergens in de Bijbel staat trouwens.....
Zouden ze dan toch iets zelf verzonnen hebben? Een originele gedachte?
Of was aneroxia... een mtafoor!Ze weten wat het betekent!
Deze vraag is al beantwoord, even verder lezen voor je met domme waardeoordelen komt en al gevraagde dingen gaat herhalen.quote:Op maandag 25 januari 2010 04:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Heteroseksualiteit is dan ook te genezen?
Zoals de persoon hier boven al zegt: domheid kent geen grenzen.
Waar wordt je bedreigd dan?quote:Op maandag 25 januari 2010 11:14 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat ik overigens niet begrijp is dat er hier een user onder elke niveau handelt door mij persoonlijk te bedreigen. Dat heeft toch niets meer met discussiëren te maken?![]()
Men moet het fatsoen hebben altijd inhoudelijk te blijven. Dat doe ik ook, op de man spelen is immers zóóó 1982.²
Zo denk ik er ook over. En we moeten dit allemaal niet te serieus nemen. Het is een anoniem forum waar je uiteraard net iets meer kan en durft te zeggen dan in real life. Maar bedreigingen vallen niet goed te praten wat mij betreft. En dat zeg ik als Marokkaan tegen een Nederlandse homo.quote:Op maandag 25 januari 2010 11:17 schreef JohnLocke het volgende:
Ik zou aangifte doen, ondanks mijn grafhekel aan jou gaat bedreigen me echt te ver.
Hier, enigszins verkapt, maar toch.quote:Op maandag 25 januari 2010 03:58 schreef raptorix het volgende:
En wij zullen jou nooit accepteren, en als je een probleem met me hebt moet je het maar komen oplossen, ik stuur je graag een PM met mijn adres, dan gaan we moslimpje tegen homo spelen, en oja, ik doe je nog een beter voorstel, je mag een moslim naar keuze sturen om je superioriteit te bewijzen, en om het nog leuker te maken mag je het filmen.
Overdrijf je nu niet een beetje?quote:Op maandag 25 januari 2010 11:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hier, enigszins verkapt, maar toch.²
Daar is de topicreportknop voor.quote:Op maandag 25 januari 2010 11:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Hier, enigszins verkapt, maar toch.
Nee, dat noem je een ironische opmerking in reactie op jouw eerder geposte bericht.quote:Op maandag 25 januari 2010 11:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Hoe zou ik het volgens jou moeten classificeren? Een theedrink moment?quote:Op maandag 25 januari 2010 11:26 schreef Triggershot het volgende:
Overdrijf je nu niet een beetje?
Misschien eindigt het daar wel in jaquote:Op maandag 25 januari 2010 11:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hoe zou ik het volgens jou moeten classificeren? Een theedrink moment?²
Ik kan er wel om lachen eigenlijk. Het is alleen voor de beeldvorming naar anderen toe dat ik dit aankaart. Een ander kan er wellicht niet om lachen en wordt suïcidaal.quote:Op maandag 25 januari 2010 11:28 schreef DustPuppy het volgende:
Nee, dat noem je een ironische opmerking in reactie op jouw eerder geposte bericht.
Vanavond.quote:Op maandag 25 januari 2010 11:26 schreef NanKing het volgende:
Mwah ik zie dat niet echt als een bedreiging eik.
Maar goed hoe oneens ik het ook altijd met je ben ik vind het te achterlijk om je daarom maar te bedriegen.
@Trigger doe's vertellen over je onderzoek via msn/mail/pm/whatevert.
Als je geen probleem met hem hebt, dan is er geen probleem?quote:Op maandag 25 januari 2010 11:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hij is bang dat het één van het ander komt.quote:Op maandag 25 januari 2010 11:33 schreef NanKing het volgende:
[..]
Misschien eindigt het daar wel in ja.
Ik dacht dat het té obvious zou zijn als ik die opmerking zou maken.quote:Op maandag 25 januari 2010 11:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hij is bang dat het één van het ander komt.
Homo's hé.quote:Op maandag 25 januari 2010 11:35 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik dacht dat het té obvious zou zijn als ik die opmerking zou maken.
Zo voel ik dat ook precies. Bij het zien van mijn naam alleen al vergeten velen het onderwerp.quote:Op maandag 25 januari 2010 11:36 schreef Disana het volgende:
Waarom draait het halve topic eigenlijk om BSB? De uitspraak kwam van een katholiek maar ik zie hier alleen maar conversaties met een moslim over zijn opvattingen en gevoeligheden omtrent zijn persoontje en homoseksualiteit.
De paus kán gewoon niet anders. Die moet zich houden aan de mening van de apostelen, zoals opgetekend in het NT. Hij kan en mag daar niet van afwijken. Het is niet zo dat je dat boek even kunt herschrijven naar de moderne tijd.quote:Op maandag 25 januari 2010 10:12 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nee, niet specifiek anorexia nee.
http://www.nu.nl/algemeen(...)woedend-op-paus.html
http://www.nu.nl/algemeen(...)tholieke-plicht.html
En zo kan ik er nog veel meer vinden waarbij eeen paus zegt dat het ziek is, een zonde, ongoddelijk, tegennatuurlijk en niet acceptabel. Ik weet dat e rgenoeg pastoren zijn die het daar niet mee eens zijn... maar het feit dat de leiders van een bepaalde groep, die toch het voorbeeld uit zouden moeten dragen van hoe er gedacht wordt binnen de stroming, wel zo denken zegt genoeg toch?
Maar niet alleen over homo's hoor. Neem bv heet gebruik van eeen condoom. De opvattingen van "de kerk" (en dan neem ik ff de paus als de belichameing van die kerk) zijn nou niet bepaald meer van deze tijd. Wordt het dan wel tijd dat de "moderne pastoor" afstand neemt van de Paus en een nieuwe kerkstromingg opricht?
Omdat BSB nogal wat stof op doet waaien met zijn uitspraken + een lange voorgeschiedenis heeft.quote:Op maandag 25 januari 2010 11:36 schreef Disana het volgende:
Waarom draait het halve topic eigenlijk om BSB? De uitspraak kwam van een katholiek maar ik zie hier alleen maar conversaties met een moslim over zijn opvattingen en gevoeligheden omtrent zijn persoontje en homoseksualiteit.
Dat komt omdat men het in die tijd als een ziekte zag. Een afwijking die zeer zondig was.quote:Op maandag 25 januari 2010 10:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De Islam, het Jodendom, Christendom, volgens de letter, dus terug naar de roots, naar het woord Gods, verbied allen homosexuele handelingen.
Jij zegt dat het allemaal niet kan en mag, maar waar staat dat? Waarom kan het instituut paus zich niet conformeren aan de moderne tijd? Is god nu minder god dan 2000 jaar geleden, kan hij de gevorderde inzichten niet aan?quote:Op maandag 25 januari 2010 11:39 schreef Gia het volgende:
[..]
De paus kán gewoon niet anders. Die moet zich houden aan de mening van de apostelen, zoals opgetekend in het NT. Hij kan en mag daar niet van afwijken. Het is niet zo dat je dat boek even kunt herschrijven naar de moderne tijd.
Wat betreft condoomgebruik vind ik zelfs dat hij nog wel een punt heeft, ook. Als mensen geen condooms gebruiken, maar zich houden aan monogame sex, is er weinig aan de hand. Als je sex hebt met meerdere partners, dan houd je je al niet aan de geloofsvoorschriften en is het onzin om geen condoom te gebruiken omdat de paus dat niet wil.
Wat ik erger vind is dat jij selectief reageert. Je reageert alleen op posts waar jij een mogelijke rel in ziet aankomen door er dwars tegen in te gaan.quote:Op maandag 25 januari 2010 11:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zo voel ik dat ook precies. Bij het zien van mijn naam alleen al vergeten velen het onderwerp.²
Daar zit helemaal niets achter. Ik kan simpelweg niet op alles reageren, ik probeer het wel, maar dat gaat niet.quote:Op maandag 25 januari 2010 11:45 schreef Nizno het volgende:
[..]
Wat ik erger vind is dat jij selectief reageert. Je reageert alleen op posts waar jij een mogelijke rel in ziet aankomen door er dwars tegen in te gaan.
Ken jij het spelletje moslimpje tegen homo? Nee, hè? Dan weet je toch ook niet of dat geweldadig is of niet.quote:Op maandag 25 januari 2010 11:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hmm, dat is ongepast en kinderlijk, maar daar zou ik me niet echt bedreigd door voelen.quote:Op maandag 25 januari 2010 11:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Denk je echt dat de gemiddelde Moslims die jij zo graag verdedigt er een tolerantere mening op nahouden?quote:Op maandag 25 januari 2010 04:08 schreef scanman1 het volgende:
[..]
En jij bent een moderator? Danny zou zich kapot moeten schamen. Ze zouden jou levenslang een cursus moeten geven hoe de mens in elkaar zit. Als je anno 2010 nog steeds roept dan homoseksualiteit te genezen is, wordt het tijd dat ze jou opnemen en genezen.
Het gaat erom dat een paus nog steeds leeft in de oertijd. Sex is iets voor getrouwde stellen en vooral gericht op het produceren van baby's. Aangezien 2 mannen of 2 vrouwen samen geen baby's kunnen krijgen, zonder hulp van buitenaf, gaat sex tussen hen rechtstreeks in tegen de bijbelse voorschriften. Aangezien de bijbel niet veranderd kan worden, kan de paus niet anders dan homofilie afkeuren. Zo ook sex vóór of buiten het huwelijk en dus ook condoomgebruik. Zelfs pilgebruik zal hij wel afkeuren, denk ik. Want dan kun je geen kinderen produceren.quote:Op maandag 25 januari 2010 11:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij zegt dat het allemaal niet kan en mag, maar waar staat dat? Waarom kan het instituut paus zich niet conformeren aan de moderne tijd? Is god nu minder god dan 2000 jaar geleden, kan hij de gevorderde inzichten niet aan?
Veel Nederlandse christenen kunnen allang anders, die nemen het goede uit de bijbel en accepteren hun medemens. Jij blijft zeggen dat de paus niet anders kan, maar ik zeg dat het instituut paus niet anders wil. Ongetwijfeld heeft het daar een groot belang bij dat in de richting van het klein houden van de massa gaat; ik zoek er niets goeds achter.quote:Op maandag 25 januari 2010 11:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Het gaat erom dat een paus nog steeds leeft in de oertijd. Sex is iets voor getrouwde stellen en vooral gericht op het produceren van baby's. Aangezien 2 mannen of 2 vrouwen samen geen baby's kunnen krijgen, zonder hulp van buitenaf, gaat sex tussen hen rechtstreeks in tegen de bijbelse voorschriften. Aangezien de bijbel niet veranderd kan worden, kan de paus niet anders dan homofilie afkeuren. Zo ook sex vóór of buiten het huwelijk en dus ook condoomgebruik. Zelfs pilgebruik zal hij wel afkeuren, denk ik. Want dan kun je geen kinderen produceren.
Maar goed, de paus kan niet anders, maar de meeste priesters, zelfs veel bisschoppen zijn toch wel gematigder in hun oordeel. Kijk, een kerkelijk huwelijk tussen 2 mannen zit er niet in, maar een viering kan gewoon wel.
Ik voel me ook niet bedreigd, maar ik proef dat dat wel zijn bedoeling is. Ach, geen probleem hoor, als ik het mis heb.quote:Op maandag 25 januari 2010 11:52 schreef JohnLocke het volgende:
Hmm, dat is ongepast en kinderlijk, maar daar zou ik me niet echt bedreigd door voelen.
Ik hoor anders zelden dat de paus ageert tegen het eten van garnalen, wat volgens de bijbel toch ook een 'abomination' is. Op dat onderwerp kon hij blijkbaar wel moderniseren. Dat selectieve kiezen uit bijbel en koran (bansheeboy, je scheert je vast ook nooit?) Staat me nog het meest tegen.quote:Op maandag 25 januari 2010 11:56 schreef Gia het volgende:
Maar goed, de paus kan niet anders
Priesters zijn per definitie geen overgrootopa's.quote:Op maandag 25 januari 2010 11:43 schreef Doler12 het volgende:
Ik wordt een beetje ziek van al die oude overgrootopa priesters die de gekste dingen vertellen
Hoe kun je iets niet serieus nemen als je persoonlijk aangevallen wordt? En ja, als je deel uitmaakt van een groep die je bedligd cq aanvalt... dan word je ook persoonlijk aangevallen. Als ik Marokkanen zou beledigen zou jij je ook persoonlijk aangevallen voelen. Toch?quote:Op maandag 25 januari 2010 11:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zo denk ik er ook over. En we moeten dit allemaal niet te serieus nemen. Het is een anoniem forum waar je uiteraard net iets meer kan en durft te zeggen dan in real life. Maar bedreigingen vallen niet goed te praten wat mij betreft. En dat zeg ik als Marokkaan tegen een Nederlandse homo.²
Ik vind het zelf ook walgelijk, die opmerkingen van de paus en deze bisschop. Dat vind ik ook als moslims zeggen dat homofilie een gevaar is voor de samenleving. Maar in de OP staat dat door die opmerking van deze Belgische bisschop meteen alle gematigde katholieken de kerk de rug toe zullen keren. En dat slaat nergens op. De mening van één gelovige, zelfs als die hooggeplaatst is, is niet maatgevend voor elke gelovige. Zeker niet bij katholieken. Wij mogen gelukkig nog wel voor ons zelf denken en daar ook naar handelen. Als hier een homo over de vloer zou komen, mag ik gewoon nog naar de mis en krijg gewoon de communie.quote:Op maandag 25 januari 2010 11:58 schreef Disana het volgende:
[..]
Veel Nederlandse christenen kunnen allang anders, die nemen het goede uit de bijbel en accepteren hun medemens. Jij blijft zeggen dat de paus niet anders kan, maar ik zeg dat het instituut paus niet anders wil. Ongetwijfeld heeft het daar een groot belang bij dat in de richting van het klein houden van de massa gaat; ik zoek er niets goeds achter.
Jij bent dus zo'n homo die zijn seksualiteit verwart met zijn identiteit.quote:Op maandag 25 januari 2010 12:15 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Hoe kun je iets niet serieus nemen als je persoonlijk aangevallen wordt? En ja, als je deel uitmaakt van een groep die je bedligd cq aanvalt... dan word je ook persoonlijk aangevallen. Als ik Marokkanen zou beledigen zou jij je ook persoonlijk aangevallen voelen. Toch?
het zal mij persoonlijk aan m'n homosexuele reet roesten wat je er van vind, maar ga niet de huilie spelen zoals in je avatar als je een hard weerwoord krijgt van iemand. "Hij gaat het persoonlijk spelen!". O boo-fucking-hoo.
Ik vind de paus een slecht boegbeeld voor de kerk in deze tijden.quote:Op maandag 25 januari 2010 11:58 schreef Disana het volgende:
[..]
Veel Nederlandse christenen kunnen allang anders, die nemen het goede uit de bijbel en accepteren hun medemens. Jij blijft zeggen dat de paus niet anders kan, maar ik zeg dat het instituut paus niet anders wil. Ongetwijfeld heeft het daar een groot belang bij dat in de richting van het klein houden van de massa gaat; ik zoek er niets goeds achter.
Jammer dat de stukjes die ik en Vanyal (meen ik?) schreven niet helemaal tot je doorgedrongen zijn.quote:Op maandag 25 januari 2010 12:17 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Jij bent dus zo'n homo die zijn seksualiteit verwart met zijn identiteit.
Sexualiteit bepaalt een groot deel van je identiteit. Bewust danwel onbewust. Gewild danwel ongewild. Of het nu hetero, bi, homo, tri, omni, multi is.quote:Op maandag 25 januari 2010 12:17 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Jij bent dus zo'n homo die zijn seksualiteit verwart met zijn identiteit.
Ik snap jullie stukjes wel, maar dat betekent niet dat ik er begrip voor heb dat mensen zich daarin mee laten slepen. Ja je bent homo, als jij er nou eens niet zo'n punt van zou maken, dan zouden die paar andere mensen dat waarschijnlijk ook niet doen.quote:Op maandag 25 januari 2010 12:20 schreef NanKing het volgende:
[..]
Jammer dat de stukjes die ik en Vanyal (meen ik?) schreven niet helemaal tot je doorgedrongen zijn.
Oh ja ik hoop dat er geen deel 2 komt, wederom iedereen bedankt voor een herhaling van zetten![]()
(inclusief ikzelf
).
Ik denk dat je je serieus vergist over hoeveel mensen en landen er nog het woord van de Paus of priesters als "waar" aannemen.quote:Op maandag 25 januari 2010 12:21 schreef Dr.Nikita het volgende:
Erg boeiend en nog gevaarlijk ook want de christenen, vooral katholieken over de hele wereld nemen hem serieus.
Ik begrijp je. Al lijkt het mij verwarrend een geloof aan te hangen dat zo'n archaïsch stelsel van leiders en voorgangers heeft.quote:Op maandag 25 januari 2010 12:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind het zelf ook walgelijk, die opmerkingen van de paus en deze bisschop. Dat vind ik ook als moslims zeggen dat homofilie een gevaar is voor de samenleving. Maar in de OP staat dat door die opmerking van deze Belgische bisschop meteen alle gematigde katholieken de kerk de rug toe zullen keren. En dat slaat nergens op. De mening van één gelovige, zelfs als die hooggeplaatst is, is niet maatgevend voor elke gelovige. Zeker niet bij katholieken. Wij mogen gelukkig nog wel voor ons zelf denken en daar ook naar handelen. Als hier een homo over de vloer zou komen, mag ik gewoon nog naar de mis en krijg gewoon de communie.
Ik hoop werkelijk dat de katholieke kerk nog eens moderniseert. Dat homo's gewoon een kerkelijk huwelijk kunnen laten sluiten, dat priesters mogen trouwen, dat vrouwen priester mogen worden enz.....
Maar ik laat me voorlopig door de mening van één man niet van mijn geloof af stoten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |