abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 januari 2010 @ 00:50:53 #201
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_77236081
quote:
Op maandag 25 januari 2010 00:33 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ah. Maar, als je zegt dat het probleem meestal aan vrije sex te wijten, is, dan is dat dus eigenlijk gewoon niet waar?
Dat verschilt per streek/cultuur. In de westerse cultuur speelt dit zeker een rol.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 25 januari 2010 @ 00:57:39 #202
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77236188
quote:
Op maandag 25 januari 2010 00:50 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat verschilt per streek/cultuur. In de westerse cultuur speelt dit zeker een rol.
Maar dan eigenlijk alleen in de VS, want de overige Westerse landen hebben heel veel lagere cijfers. En laat de VS nu ook heel veel andere socio-economische factoren hebben.

Ik vind je verhaal niet zo sterk.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 25 januari 2010 @ 01:01:15 #203
13462 BansheeBoy
pi_77236267
quote:
Op maandag 25 januari 2010 00:57 schreef Iblis het volgende:

[..]

Maar dan eigenlijk alleen in de VS, want de overige Westerse landen hebben heel veel lagere cijfers. En laat de VS nu ook heel veel andere socio-economische factoren hebben.
De VS is wel een groot gedeelte van de Westerse wereld, zeker als je in ogenschouw neemt dat de rest van de westerse wereld de VS vaak achterna hobbelt. En wat ik al zei: het gaat mij om de solutions. Het benoemen van oorzaken an sich is geen solution.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  maandag 25 januari 2010 @ 01:09:36 #204
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77236399
quote:
Op maandag 25 januari 2010 01:01 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

De VS is wel een groot gedeelte van de Westerse wereld, zeker als je in ogenschouw neemt dat de rest van de westerse wereld de VS vaak achterna hobbelt. En wat ik al zei: het gaat mij om de solutions. Het benoemen van oorzaken an sich is geen solution.
Nee, maar toch moest je even vrije sex noemen. Het gaat je niet om de oorzaken en er zijn heel veel andere oorzaken. Maar toch moest je ‘toevallig’ even vrije sex noemen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 25 januari 2010 @ 01:15:32 #205
13462 BansheeBoy
pi_77236492
quote:
Op maandag 25 januari 2010 01:09 schreef Iblis het volgende:
Nee, maar toch moest je even vrije sex noemen. Het gaat je niet om de oorzaken en er zijn heel veel andere oorzaken. Maar toch moest je ‘toevallig’ even vrije sex noemen.
Dat is niet toevallig. Sex moet je reguleren middels een (religieus instituut als het) huwelijk. Je weet toch hoe ik daar over denk? We hebben het nu over ongewenste tienerzwangerschappen, maar wat dacht je van soa's of bv. uitbuiting?

²
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 25 januari 2010 @ 01:18:11 #206
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_77236535
quote:
Op maandag 25 januari 2010 01:15 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat is niet toevallig. Sex moet je reguleren middels een (religieus instituut als het) huwelijk. Je weet toch hoe ik daar over denk? We hebben het nu over ongewenste tienerzwangerschappen, maar wat dacht je van soa's of bv. uitbuiting?

²
Soa's komen niet voor bij Hetero's?
Zijn niet meer voorkomend in landen met 'zwarte' bevolkingsgroepen dan in westerse landen?

Als homoseksualiteit zo slecht zou zijn he...

Heb ik 1 vraag;

Waarom heeft God een homoseksueel gevoel geschapen?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  maandag 25 januari 2010 @ 01:20:01 #207
13462 BansheeBoy
pi_77236556
quote:
Op maandag 25 januari 2010 01:18 schreef Nizno het volgende:
Soa's komen niet voor bij Hetero's?
Natuurlijk wel, ik refereer in die post naar vrij geslachtsverkeer in het algemeen.

²
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 25 januari 2010 @ 01:20:33 #208
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_77236563
quote:
Op maandag 25 januari 2010 01:20 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, ik refereer in die post naar vrij geslachtsverkeer in het algemeen.

²
quote:

[..]

Als homoseksualiteit zo slecht zou zijn he...

Heb ik 1 vraag;

Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 25 januari 2010 @ 01:22:17 #209
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_77236587
BTW... Mijn vorige post heb je ook niet op gereageerd...:
quote:
Op maandag 25 januari 2010 00:22 schreef Nizno het volgende:

[..]

En nu heb je een manier om de kids die het slecht hebben uit opvanghuizen vandaan te halen en bij een gezin neer te zetten dat kinderen 'neemt' uit liefde.

Terwijl een 'normaal' gezin er maar op los kan neuken en 20 kids op de wereld kan zetten wiens kinderen allemaal met weinig geld en slechtere omstandigheden opgevoed zullen worden.

Niet om het één of het ander, ik wilde buiten de kinderendiscussie blijven.
Echter op deze manier hoe jij er tegen over staat en a;;een maar negatief kan uiten over liefdevol opvoeden van kinderen.... Moest ik dit bovenstaande even kwijt....
  maandag 25 januari 2010 @ 01:26:37 #210
13462 BansheeBoy
pi_77236635
quote:

God wil de mensen beproeven, daarom.

²
  maandag 25 januari 2010 @ 01:27:50 #211
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77236649
quote:
Op maandag 25 januari 2010 01:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Uitbuiting. Leuk dat je het zegt. En hoe biedt het huwelijk daar precies bescherming tegen in de praktijk? Uithuwelijking. Verlies van rechten. Verkrachting binnen het huwelijk. Verkoop van dochters om schuld in te lossen. Regulering, allemaal leuk en aardig, maar kijk eens naar SOA’s (excl. HIV, lichter geel is minder, via oranje en rood naar meer per 100,000 inwoners):

Bron: Wikimedia Commons. Maker: LokalProfil. Licentie: CC-BY-SA.

Ik heb niet het gevoel dat in het vrije Westen het er allemaal zo beroerd mee voorstaat. Dat het huwelijk de problemen oplost. Ik denk dat er meer aan de hand is. Bijvoorbeeld sociale problemen en dat jouw denken langs religieuze lijnen en kaders de problemen eerder vergroot dan verkleint.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 25 januari 2010 @ 01:28:27 #212
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_77236657
quote:
Op maandag 25 januari 2010 01:26 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
ow vandaar.
Een beproeving om van mensen te houden.

1e Gebod; heb u naasten lief.
Ook een beproeving want iemand die gezondigd heeft kun je niet lief hebben toch?
  maandag 25 januari 2010 @ 01:31:53 #213
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77236699
quote:
En jij helpt God een beetje mee door homo’s zwart te maken en van alles en nog wat te beschuldigen en ze openlijk te minachten? Top van je!
  maandag 25 januari 2010 @ 01:35:15 #214
13462 BansheeBoy
pi_77236753
Collega's, ik ga slapen, morgen ga ik jullie dienen van repliek.

²
pi_77236821
quote:
Op maandag 25 januari 2010 01:35 schreef BansheeBoy het volgende:
Collega's, ik ga slapen, morgen ga ik jullie dienen van repliek.

²
Hoef nie hoor.
pi_77237604
[quote]Op zondag 24 januari 2010 17:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is wellicht jammer voor de homo's die her en der vertoeven, maar we zullen het nooit "accepteren", elke der grote 3 religies verbiedt nl. dergelijke praktiseringen en stages. Dus elke oprechte gelovige denkt er hetzelfde over.

En een religie is meestal een statisch en niet flexibele aangelegenheid.

²
[/quote
En wij zullen jou nooit accepteren, en als je een probleem met me hebt moet je het maar komen oplossen, ik stuur je graag een PM met mijn adres, dan gaan we moslimpje tegen homo spelen, en oja, ik doe je nog een beter voorstel, je mag een moslim naar keuze sturen om je superioriteit te bewijzen, en om het nog leuker te maken mag je het filmen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_77237638
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:56 schreef Triggershot het volgende:
Maar homoseksualiteit is toch te genezen? In zo een licht zou het wel een ziekte genoemd kunnen worden.
En jij bent een moderator? Danny zou zich kapot moeten schamen. Ze zouden jou levenslang een cursus moeten geven hoe de mens in elkaar zit. Als je anno 2010 nog steeds roept dan homoseksualiteit te genezen is, wordt het tijd dat ze jou opnemen en genezen.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_77237665
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:56 schreef Triggershot het volgende:
Maar homoseksualiteit is toch te genezen? In zo een licht zou het wel een ziekte genoemd kunnen worden.
Heteroseksualiteit is dan ook te genezen?
Zoals de persoon hier boven al zegt: domheid kent geen grenzen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 25 januari 2010 @ 04:27:10 #219
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_77237715
quote:
Op maandag 25 januari 2010 04:08 schreef scanman1 het volgende:

[..]

En jij bent een moderator? Danny zou zich kapot moeten schamen. Ze zouden jou levenslang een cursus moeten geven hoe de mens in elkaar zit. Als je anno 2010 nog steeds roept dan homoseksualiteit te genezen is, wordt het tijd dat ze jou opnemen en genezen.
Eerste keer dat ik het met je eens ben.

Ik vraag mij overigens af waarom mensen in discussie gaan met gelovigen? Gelovigen kun je niet serieus nemen, doe het dan ook niet.
Bedankt Hans.
pi_77238086
Niet zo lang terug is er door de psychiatrische gemeenschap, dus vooraanstaande onderzoekers, die zich baseren op wetenschap, gezegd dat homoseksualiteit niet te genezen is omdat het geen geestesziekte is. Ze zeiden ook dat de gevallen waar religieuze programma's beweren homoseksualiteit te hebben genezen, valse beweringen waren.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
pi_77238526
quote:
Op maandag 25 januari 2010 00:02 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

De VS is toch echt een Westers land. Ja.

²
het is ook zo'n beetje het meest christelijke land van de westerse wereld waar vooral via de officiële kanalen en grote delen van de gemeenschap jouw waarden over seks en huwelijk worden gepredikt.
en zij hebben het hoogste aantal tienerzwangerschappen.
  maandag 25 januari 2010 @ 08:02:22 #222
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_77238535
Oooooooooooooooooo, vandáár dat ik zo slank ben!
Eindelijk snap ik 't!
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 25 januari 2010 @ 08:08:20 #223
3542 Gia
User under construction
pi_77238573
Wat een bullshit. Zowel het bericht als de rest van de OP.

Anorexia is een ziekte, homofilie een geaardheid. Heeft niks met elkaar uit te staan.

Dat die bisschop er zo'n rare ideeën op nahoudt, wil niet zeggen dat katholieken hun geloof dan niet meer serieus zullen nemen. Pas als elke pastoor zo zou denken en het ook in de bijbel zou staan, zou ik overwegen om de kerk de rug toe te keren, maar om één iemands mening toch niet.
  maandag 25 januari 2010 @ 08:11:34 #224
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_77238611
Niet om 1 iemands mening..... maar de Paus deelt een soortgelijke mening. Dat zijn al 2 "rolmodellen"die zo denken (zo niet meer van de hooggeplaatste personen binnen de kerk) en zij zouden toch garant moeten staan of iig het algemene denkbeeld van de stroming moeten vertegenwoordigen. Anders ben je toch een slecht "leider", niet? En dat hoofd wordt gekozen door een aantal mannen, die er blijkbaar dan soortgelijke achterhaalde gedachten op nahouden.

Ofwel: Het instituut is achterhaald.... het geloof niet. Weg met het instituut.
L'Amour menaçant:
pi_77238750
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is wellicht jammer voor de homo's die her en der vertoeven, maar we zullen het nooit "accepteren", elke der grote 3 religies verbiedt nl. dergelijke praktiseringen en stages. Dus elke oprechte gelovige denkt er hetzelfde over.

En een religie is meestal een statisch en niet flexibele aangelegenheid.

²
Eigenlijk zeg jij als rechtgeaarde moslim dat de gematigde islam niet bestaat.

Bedankt voor de bevestiging van mijn mening.
pi_77238768
Ja joh neem Bansheeboy zijn achterlijke uitspraken als voorbeeld voor een hele religie !
ijs_beer fan!
  maandag 25 januari 2010 @ 08:33:18 #227
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_77238789
quote:
Op maandag 25 januari 2010 08:29 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Eigenlijk zeg jij als rechtgeaarde moslim dat de gematigde islam niet bestaat.

Bedankt voor de bevestiging van mijn mening.
Nou ik kan me wel voorstellen dat als het in de regels staat, dat iemand die niet al die regels naleeft ook niet gezien wordt als volle moslim, of volle christen.

Als religie dan echt zo statisch is dat het niet meegaat met de tijd en zijn wetten aanpast aan de nieuwe wereld en opvattingen (zoals ook de wetten van recht aangepast worden mettertijd) dan is dus religie echter in zijn vorm, in die vorm, volkomen achterhaald, niet meer van deze tijd, net als mensen die in grotten wonen.

Let wel: ik zeg religie, niet geloof. Ik bedoel dus de kerk (of de moskee, de synagoge etc) en niet het geloven in welke vorm van God dan ook.
L'Amour menaçant:
  maandag 25 januari 2010 @ 08:55:56 #228
3542 Gia
User under construction
pi_77239079
quote:
Op maandag 25 januari 2010 08:11 schreef Ang3l het volgende:
Niet om 1 iemands mening..... maar de Paus deelt een soortgelijke mening. Dat zijn al 2 "rolmodellen"die zo denken (zo niet meer van de hooggeplaatste personen binnen de kerk) en zij zouden toch garant moeten staan of iig het algemene denkbeeld van de stroming moeten vertegenwoordigen. Anders ben je toch een slecht "leider", niet? En dat hoofd wordt gekozen door een aantal mannen, die er blijkbaar dan soortgelijke achterhaalde gedachten op nahouden.

Ofwel: Het instituut is achterhaald.... het geloof niet. Weg met het instituut.
Ik heb nog nooit gehoord dat de paus van mening is dat anorexia te vergelijken is met homofilie. Ook nog nooit van onze pastoor. Sterker nog, ik heb onze pastoor nog nooit iets horen zeggen ten nadele van homo's. (En zeker niet over anorexia patienten)

Verder staat in de bijbel, de thora en de koran dat homofilie een zonde is. Zo dacht men er dus destijds over. Dat kerkleiders en voorgangers hier aan vast houden, wil nog niet zeggen dat dit dan voor elke pastoor en gelovige geldt.
De meeste gematigde katholieken denken echt wel voor zichzelf.
Er zijn zelfs kerken die het prima vinden als een pas getrouwd homostel een kerkelijke viering houdt.
En waarom ook niet. Je kunt bij je geboorte, communie en vormsel nog niet weten dat je homo bent.
Misschien een schok voor sommigen, maar zelfs streng gelovige mensen worden homo. En dat is in elk geloof zo.
  maandag 25 januari 2010 @ 09:03:09 #229
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_77239177
quote:

²
Dus hij is een sadist
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_77239186
Ik vind de posts van Iblis wel weer typisch (en dan doel ik voornamelijk op de spoilers), immers de wijze van argumentatie verschilt niet met die van BSB.
Allah Al Watan Al Malik
pi_77239399
quote:

[..]

²
Bansheeboy is niet langer losgeweekt van het discours!
Neen.
Hiep hiep hoera
pi_77239435
quote:
Op maandag 25 januari 2010 08:31 schreef NanKing het volgende:
Ja joh neem Bansheeboy zijn achterlijke uitspraken als voorbeeld voor een hele religie !
op welke vlak vind je zijn uitspraken dan niet typisch islamitisch?
pi_77239475
quote:
Op maandag 25 januari 2010 09:18 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

op welke vlak vind je zijn uitspraken dan niet typisch islamitisch?
De islamitische praktijk, maar dat gaat wellicht wat te ver voor je.
Allah Al Watan Al Malik
pi_77239619
quote:
Op maandag 25 januari 2010 09:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

wellicht.. maar denk het niet

ik heb jarenlang gewerkt met islamitische mensen.. ( inburgerings lessen gegeven) ben dus heel goed bekend met de islamitische praktijk..

en heb hele leuke ervaringen met ze.. als mens individueel..

maar zodra er politiek/religie/gebruiken/ gewoonten bijkomen..

dan wil het wel eens botsen en vind ik bsb heel typerend. voor wat ik gezien heb/ervaren heb bij de mannen
  maandag 25 januari 2010 @ 09:29:08 #235
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_77239645
quote:
Op maandag 25 januari 2010 09:20 schreef Mutant01 het volgende:
Inderdaad, moslims 'cherry-picken' zich ook een ongeluk uit de Koran tegenwoordig. Naar goed katholiek gebruik uiteraard.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 25 januari 2010 @ 09:36:18 #236
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77239790
quote:
Op maandag 25 januari 2010 09:03 schreef Mutant01 het volgende:
Ik vind de posts van Iblis wel weer typisch (en dan doel ik voornamelijk op de spoilers), immers de wijze van argumentatie verschilt niet met die van BSB.
Ik geef alleen maar aan dat het instituut huwelijk geen garantie is tegen uitbuiting. Ik weet niet wat jij er verder allemaal in wilt zien.
  maandag 25 januari 2010 @ 09:44:58 #237
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_77239965
Goed topic.
pi_77240040
Prachtig, hoe elke keer weer één of andere religieuze mafkees DE werkelijkheid meent te kennen en te verkondigen.
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is wellicht jammer voor de homo's die her en der vertoeven, maar we zullen het nooit "accepteren", elke der grote 3 religies verbiedt nl. dergelijke praktiseringen en stages. Dus elke oprechte gelovige denkt er hetzelfde over. En een religie is meestal een statisch en niet flexibele aangelegenheid.
Ik denk dat heel wat homo's er geen seconde van wakker liggen dat één of andere moslim ze niet accepteert. Persoonlijk heb ik als atheïst grote moeite met het feit dat mensen gelovig zijn, maar aangezien ik me niet op een sprookjesboek kan beroepen, heb ik minder rechten dan de gelovige die van alles zwart mag maken,

Gelukkig kunnen de grote geloven ook niet met elkaar overweg. En de "oprechte gelovige" bestaat niet. Gelovigen lezen per definitie hun eigen versie van de Bijbel, Koran of een ander door mensen geschreven boek. Ze pikken er datgene uit waar ze zin in hebben en negeren ook datgene wat ze goed uitkomt.

Ik heb persoonlijk meer met gelovigen te doen dan met homo's.
  maandag 25 januari 2010 @ 10:12:05 #239
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_77240440
quote:
Op maandag 25 januari 2010 08:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit gehoord dat de paus van mening is dat anorexia te vergelijken is met homofilie.
Nee, niet specifiek anorexia nee.

http://www.nu.nl/algemeen(...)woedend-op-paus.html
http://www.nu.nl/algemeen(...)tholieke-plicht.html

En zo kan ik er nog veel meer vinden waarbij eeen paus zegt dat het ziek is, een zonde, ongoddelijk, tegennatuurlijk en niet acceptabel. Ik weet dat e rgenoeg pastoren zijn die het daar niet mee eens zijn... maar het feit dat de leiders van een bepaalde groep, die toch het voorbeeld uit zouden moeten dragen van hoe er gedacht wordt binnen de stroming, wel zo denken zegt genoeg toch?

Maar niet alleen over homo's hoor. Neem bv heet gebruik van eeen condoom. De opvattingen van "de kerk" (en dan neem ik ff de paus als de belichameing van die kerk) zijn nou niet bepaald meer van deze tijd. Wordt het dan wel tijd dat de "moderne pastoor" afstand neemt van de Paus en een nieuwe kerkstromingg opricht?
L'Amour menaçant:
pi_77240605
quote:
Op maandag 25 januari 2010 09:27 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

wellicht.. maar denk het niet

ik heb jarenlang gewerkt met islamitische mensen.. ( inburgerings lessen gegeven) ben dus heel goed bekend met de islamitische praktijk..

en heb hele leuke ervaringen met ze.. als mens individueel..

maar zodra er politiek/religie/gebruiken/ gewoonten bijkomen..

dan wil het wel eens botsen en vind ik bsb heel typerend. voor wat ik gezien heb/ervaren heb bij de mannen
Nee, maar jij bent dan ook nooit in Marrakech of Tanger geweest.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 25 januari 2010 @ 10:23:02 #241
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_77240665
Frappant hoe een nieuwsbericht met uitspraak van het christelijke geloof uitkomt op de islam.
"Zij *wijs* zijn altijd erger dan wij!"
L'Amour menaçant:
pi_77240747
quote:
Op maandag 25 januari 2010 10:23 schreef Ang3l het volgende:
Frappant hoe een nieuwsbericht met uitspraak van het christelijke geloof uitkomt op de islam.
"Zij *wijs* zijn altijd erger dan wij!"
Op sommige punten zijn ze allebei even erg. Ook zit er niet zo gek veel verschil tussen de Bijbel en de Koran; de beide sprookjesboeken. De opvattingen zijn identiek, de vele tegenstrijdigheden ook. Juist aan hetgeen er beschreven staat, kun je goed zien dat het menselijke verzinsels zijn. Zo mag je bijvoorbeeld geen kleding dragen die van twee verschillende soorten stoffen is gemaakt.
pi_77240860
quote:
Op maandag 25 januari 2010 10:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, maar jij bent dan ook nooit in Marrakech of Tanger geweest.
ik doe niet aan sex toerisme..

ik heb trouwens veel islamistsche landen bezocht.. whats your point
  maandag 25 januari 2010 @ 10:32:43 #244
13462 BansheeBoy
pi_77240864
quote:
Op maandag 25 januari 2010 08:31 schreef NanKing het volgende:
Dat lijkt me inderdaad niet de bedoeling. Er zijn Moslims die er anders over denken, maar die negeren de Goddelijke openbaringen gewoon, dus dat is niet religieus geïnspireerd en spreken dus naar eigen begeerte.

²
  maandag 25 januari 2010 @ 10:35:28 #245
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77240946
quote:
Op maandag 25 januari 2010 10:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat lijkt me inderdaad niet de bedoeling. Er zijn Moslims die er anders over denken, maar die negeren de Goddelijke openbaringen gewoon, dus dat is niet religieus geïnspireerd en spreken dus naar eigen begeerte.
Waarmee je dus eigenlijk juist zegt dat de ware moslim er zo over zou moeten denken als jij?

Weet wat je zegt op FOK!...
  maandag 25 januari 2010 @ 10:37:13 #246
13462 BansheeBoy
pi_77240996
quote:
Op maandag 25 januari 2010 10:35 schreef Iblis het volgende:

[..]

Waarmee je dus eigenlijk juist zegt dat de ware moslim er zo over zou moeten denken als jij?
De Islam, het Jodendom, Christendom, volgens de letter, dus terug naar de roots, naar het woord Gods, verbied allen homosexuele handelingen. Het is dus niet voorbehouden aan de ware Islam alleen.

²
pi_77241037
quote:
Op maandag 25 januari 2010 10:32 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

ik doe niet aan sex toerisme..

ik heb trouwens veel islamistsche landen bezocht.. whats your point
A) dat zei ik niet. B) dan zou je al helemaal moeten weten waar ik over spreek.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 25 januari 2010 @ 10:44:49 #248
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_77241201
quote:
Op maandag 25 januari 2010 10:37 schreef BansheeBoy het volgende:
De Islam, het Jodendom, Christendom, volgens de letter, dus terug naar de roots, naar het woord Gods, verbied allen homosexuele handelingen. Het is dus niet voorbehouden aan de ware Islam alleen.

²
Als je het echt objectief bekijkt is het veel simpeler.
quote:
You shall not lie with a male as with a woman; it is an abomination.
Leviticus 18:22 (Standaard Engelse bijbel)

Als je dit objectief bekijkt staat hier eigenlijk alleen dat je niet van twee walletjes mag eten. Het zijn dus alleen biseksuelen die anale seks hebben met vrouwen die zijn verdoemd.

Iemand die exclusief homo is, zal nooit 'met een man liggen als met een vrouw' daar een homoseksuele man, nooit met een vrouw zal liggen! Soms maken mensen dingen gewoon ingewikkelder dan het is. Jammer.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 25 januari 2010 @ 10:46:45 #249
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_77241252
quote:
Op maandag 25 januari 2010 09:48 schreef Boldface het volgende:

Gelovigen lezen per definitie hun eigen versie van de Bijbel, Koran of een ander door mensen geschreven boek. Ze pikken er datgene uit waar ze zin in hebben en negeren ook datgene wat ze goed uitkomt.
Och, dat is niet voorbehouden aan gelovigen natuurlijk.
Zowel de felste tegenstanders van Wilders als de fanatiekste voorstanders zeggen allebei de waarden van de Verlichting hoog te houden.
In het ware communisme zoals bedoeld door Marx is geen plek voor dictators, behalve de dictatuur van het proletariaat natuurlijk. Toch werd en wordt bijna elke communistische staat door één persoon of door een klein groepje bevoorrechten geleid die zichzelf maar al te goed wisten te verrijken.
Klimaatontkenners en creationisten geloven ook alleen maar de wetenschappelijke bevindingen die in hun straatje passen.
De nazi's wisten ook wel raad met de evolutietheorie: die bleek stomtoevallig precies bij hun ideeën te passen.

Enzovoort.

Ik denk dat vrijwel niemand volkomen blanco kennis kan nemen van een gedachtegoed en pas daarna beslist of hij het wil volgen of niet. Nee, je hebt bepaalde opvattingen en op basis daarvan kies je een gedachtegoed, en daar dan weer de onderdelen van die het beste bij je passen of die jou het minst ongemakkelijk doen voelen.
  maandag 25 januari 2010 @ 10:52:14 #250
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_77241413
quote:
Op maandag 25 januari 2010 10:26 schreef Boldface het volgende:

[..]

Op sommige punten zijn ze allebei even erg. Ook zit er niet zo gek veel verschil tussen de Bijbel en de Koran; de beide sprookjesboeken. De opvattingen zijn identiek, de vele tegenstrijdigheden ook. Juist aan hetgeen er beschreven staat, kun je goed zien dat het menselijke verzinsels zijn. Zo mag je bijvoorbeeld geen kleding dragen die van twee verschillende soorten stoffen is gemaakt.
Het was dan ook een boek met een leidraad over hoe men dacht dat men rechtschapen moets leven in die tijd, vol metaforen en verhalen om dat aan de mensheid duidelijk te maken. Metaforen moet je nooit letterlijk nemen... dat is het hele ding van een metafoor!

Maar ja, vertel dat maar een aan de Paus en de rest
Maar het woord anorexia weet ik niet of dat ergens in de Bijbel staat trouwens.....
Zouden ze dan toch iets zelf verzonnen hebben? Een originele gedachte?
Of was aneroxia... een mtafoor! Ze weten wat het betekent!
L'Amour menaçant:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')