abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77238526
quote:
Op maandag 25 januari 2010 00:02 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

De VS is toch echt een Westers land. Ja.

²
het is ook zo'n beetje het meest christelijke land van de westerse wereld waar vooral via de officiële kanalen en grote delen van de gemeenschap jouw waarden over seks en huwelijk worden gepredikt.
en zij hebben het hoogste aantal tienerzwangerschappen.
  maandag 25 januari 2010 @ 08:02:22 #222
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_77238535
Oooooooooooooooooo, vandáár dat ik zo slank ben!
Eindelijk snap ik 't!
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 25 januari 2010 @ 08:08:20 #223
3542 Gia
User under construction
pi_77238573
Wat een bullshit. Zowel het bericht als de rest van de OP.

Anorexia is een ziekte, homofilie een geaardheid. Heeft niks met elkaar uit te staan.

Dat die bisschop er zo'n rare ideeën op nahoudt, wil niet zeggen dat katholieken hun geloof dan niet meer serieus zullen nemen. Pas als elke pastoor zo zou denken en het ook in de bijbel zou staan, zou ik overwegen om de kerk de rug toe te keren, maar om één iemands mening toch niet.
  maandag 25 januari 2010 @ 08:11:34 #224
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_77238611
Niet om 1 iemands mening..... maar de Paus deelt een soortgelijke mening. Dat zijn al 2 "rolmodellen"die zo denken (zo niet meer van de hooggeplaatste personen binnen de kerk) en zij zouden toch garant moeten staan of iig het algemene denkbeeld van de stroming moeten vertegenwoordigen. Anders ben je toch een slecht "leider", niet? En dat hoofd wordt gekozen door een aantal mannen, die er blijkbaar dan soortgelijke achterhaalde gedachten op nahouden.

Ofwel: Het instituut is achterhaald.... het geloof niet. Weg met het instituut.
L'Amour menaçant:
pi_77238750
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is wellicht jammer voor de homo's die her en der vertoeven, maar we zullen het nooit "accepteren", elke der grote 3 religies verbiedt nl. dergelijke praktiseringen en stages. Dus elke oprechte gelovige denkt er hetzelfde over.

En een religie is meestal een statisch en niet flexibele aangelegenheid.

²
Eigenlijk zeg jij als rechtgeaarde moslim dat de gematigde islam niet bestaat.

Bedankt voor de bevestiging van mijn mening.
pi_77238768
Ja joh neem Bansheeboy zijn achterlijke uitspraken als voorbeeld voor een hele religie !
ijs_beer fan!
  maandag 25 januari 2010 @ 08:33:18 #227
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_77238789
quote:
Op maandag 25 januari 2010 08:29 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Eigenlijk zeg jij als rechtgeaarde moslim dat de gematigde islam niet bestaat.

Bedankt voor de bevestiging van mijn mening.
Nou ik kan me wel voorstellen dat als het in de regels staat, dat iemand die niet al die regels naleeft ook niet gezien wordt als volle moslim, of volle christen.

Als religie dan echt zo statisch is dat het niet meegaat met de tijd en zijn wetten aanpast aan de nieuwe wereld en opvattingen (zoals ook de wetten van recht aangepast worden mettertijd) dan is dus religie echter in zijn vorm, in die vorm, volkomen achterhaald, niet meer van deze tijd, net als mensen die in grotten wonen.

Let wel: ik zeg religie, niet geloof. Ik bedoel dus de kerk (of de moskee, de synagoge etc) en niet het geloven in welke vorm van God dan ook.
L'Amour menaçant:
  maandag 25 januari 2010 @ 08:55:56 #228
3542 Gia
User under construction
pi_77239079
quote:
Op maandag 25 januari 2010 08:11 schreef Ang3l het volgende:
Niet om 1 iemands mening..... maar de Paus deelt een soortgelijke mening. Dat zijn al 2 "rolmodellen"die zo denken (zo niet meer van de hooggeplaatste personen binnen de kerk) en zij zouden toch garant moeten staan of iig het algemene denkbeeld van de stroming moeten vertegenwoordigen. Anders ben je toch een slecht "leider", niet? En dat hoofd wordt gekozen door een aantal mannen, die er blijkbaar dan soortgelijke achterhaalde gedachten op nahouden.

Ofwel: Het instituut is achterhaald.... het geloof niet. Weg met het instituut.
Ik heb nog nooit gehoord dat de paus van mening is dat anorexia te vergelijken is met homofilie. Ook nog nooit van onze pastoor. Sterker nog, ik heb onze pastoor nog nooit iets horen zeggen ten nadele van homo's. (En zeker niet over anorexia patienten)

Verder staat in de bijbel, de thora en de koran dat homofilie een zonde is. Zo dacht men er dus destijds over. Dat kerkleiders en voorgangers hier aan vast houden, wil nog niet zeggen dat dit dan voor elke pastoor en gelovige geldt.
De meeste gematigde katholieken denken echt wel voor zichzelf.
Er zijn zelfs kerken die het prima vinden als een pas getrouwd homostel een kerkelijke viering houdt.
En waarom ook niet. Je kunt bij je geboorte, communie en vormsel nog niet weten dat je homo bent.
Misschien een schok voor sommigen, maar zelfs streng gelovige mensen worden homo. En dat is in elk geloof zo.
  maandag 25 januari 2010 @ 09:03:09 #229
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_77239177
quote:
Op maandag 25 januari 2010 01:26 schreef BansheeBoy het volgende:
God wil de mensen beproeven, daarom.

²
Dus hij is een sadist
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_77239186
Ik vind de posts van Iblis wel weer typisch (en dan doel ik voornamelijk op de spoilers), immers de wijze van argumentatie verschilt niet met die van BSB.
Allah Al Watan Al Malik
pi_77239399
quote:
Op maandag 25 januari 2010 01:26 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

God wil de mensen beproeven, daarom.

²
Bansheeboy is niet langer losgeweekt van het discours!
Neen.
Hiep hiep hoera
pi_77239435
quote:
Op maandag 25 januari 2010 08:31 schreef NanKing het volgende:
Ja joh neem Bansheeboy zijn achterlijke uitspraken als voorbeeld voor een hele religie !
op welke vlak vind je zijn uitspraken dan niet typisch islamitisch?
pi_77239475
quote:
Op maandag 25 januari 2010 09:18 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

op welke vlak vind je zijn uitspraken dan niet typisch islamitisch?
De islamitische praktijk, maar dat gaat wellicht wat te ver voor je.
Allah Al Watan Al Malik
pi_77239619
quote:
Op maandag 25 januari 2010 09:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

wellicht.. maar denk het niet

ik heb jarenlang gewerkt met islamitische mensen.. ( inburgerings lessen gegeven) ben dus heel goed bekend met de islamitische praktijk..

en heb hele leuke ervaringen met ze.. als mens individueel..

maar zodra er politiek/religie/gebruiken/ gewoonten bijkomen..

dan wil het wel eens botsen en vind ik bsb heel typerend. voor wat ik gezien heb/ervaren heb bij de mannen
  maandag 25 januari 2010 @ 09:29:08 #235
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_77239645
quote:
Op maandag 25 januari 2010 09:20 schreef Mutant01 het volgende:
Inderdaad, moslims 'cherry-picken' zich ook een ongeluk uit de Koran tegenwoordig. Naar goed katholiek gebruik uiteraard.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 25 januari 2010 @ 09:36:18 #236
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77239790
quote:
Op maandag 25 januari 2010 09:03 schreef Mutant01 het volgende:
Ik vind de posts van Iblis wel weer typisch (en dan doel ik voornamelijk op de spoilers), immers de wijze van argumentatie verschilt niet met die van BSB.
Ik geef alleen maar aan dat het instituut huwelijk geen garantie is tegen uitbuiting. Ik weet niet wat jij er verder allemaal in wilt zien.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 25 januari 2010 @ 09:44:58 #237
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_77239965
Goed topic.
pi_77240040
Prachtig, hoe elke keer weer één of andere religieuze mafkees DE werkelijkheid meent te kennen en te verkondigen.
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is wellicht jammer voor de homo's die her en der vertoeven, maar we zullen het nooit "accepteren", elke der grote 3 religies verbiedt nl. dergelijke praktiseringen en stages. Dus elke oprechte gelovige denkt er hetzelfde over. En een religie is meestal een statisch en niet flexibele aangelegenheid.
Ik denk dat heel wat homo's er geen seconde van wakker liggen dat één of andere moslim ze niet accepteert. Persoonlijk heb ik als atheïst grote moeite met het feit dat mensen gelovig zijn, maar aangezien ik me niet op een sprookjesboek kan beroepen, heb ik minder rechten dan de gelovige die van alles zwart mag maken,

Gelukkig kunnen de grote geloven ook niet met elkaar overweg. En de "oprechte gelovige" bestaat niet. Gelovigen lezen per definitie hun eigen versie van de Bijbel, Koran of een ander door mensen geschreven boek. Ze pikken er datgene uit waar ze zin in hebben en negeren ook datgene wat ze goed uitkomt.

Ik heb persoonlijk meer met gelovigen te doen dan met homo's.
  maandag 25 januari 2010 @ 10:12:05 #239
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_77240440
quote:
Op maandag 25 januari 2010 08:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit gehoord dat de paus van mening is dat anorexia te vergelijken is met homofilie.
Nee, niet specifiek anorexia nee.

http://www.nu.nl/algemeen(...)woedend-op-paus.html
http://www.nu.nl/algemeen(...)tholieke-plicht.html

En zo kan ik er nog veel meer vinden waarbij eeen paus zegt dat het ziek is, een zonde, ongoddelijk, tegennatuurlijk en niet acceptabel. Ik weet dat e rgenoeg pastoren zijn die het daar niet mee eens zijn... maar het feit dat de leiders van een bepaalde groep, die toch het voorbeeld uit zouden moeten dragen van hoe er gedacht wordt binnen de stroming, wel zo denken zegt genoeg toch?

Maar niet alleen over homo's hoor. Neem bv heet gebruik van eeen condoom. De opvattingen van "de kerk" (en dan neem ik ff de paus als de belichameing van die kerk) zijn nou niet bepaald meer van deze tijd. Wordt het dan wel tijd dat de "moderne pastoor" afstand neemt van de Paus en een nieuwe kerkstromingg opricht?
L'Amour menaçant:
pi_77240605
quote:
Op maandag 25 januari 2010 09:27 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

wellicht.. maar denk het niet

ik heb jarenlang gewerkt met islamitische mensen.. ( inburgerings lessen gegeven) ben dus heel goed bekend met de islamitische praktijk..

en heb hele leuke ervaringen met ze.. als mens individueel..

maar zodra er politiek/religie/gebruiken/ gewoonten bijkomen..

dan wil het wel eens botsen en vind ik bsb heel typerend. voor wat ik gezien heb/ervaren heb bij de mannen
Nee, maar jij bent dan ook nooit in Marrakech of Tanger geweest.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')