het is ook zo'n beetje het meest christelijke land van de westerse wereld waar vooral via de officiële kanalen en grote delen van de gemeenschap jouw waarden over seks en huwelijk worden gepredikt.quote:Op maandag 25 januari 2010 00:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De VS is toch echt een Westers land. Ja.²
Eigenlijk zeg jij als rechtgeaarde moslim dat de gematigde islam niet bestaat.quote:Op zondag 24 januari 2010 17:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is wellicht jammer voor de homo's die her en der vertoeven, maar we zullen het nooit "accepteren", elke der grote 3 religies verbiedt nl. dergelijke praktiseringen en stages. Dus elke oprechte gelovige denkt er hetzelfde over.
En een religie is meestal een statisch en niet flexibele aangelegenheid.²
Nou ik kan me wel voorstellen dat als het in de regels staat, dat iemand die niet al die regels naleeft ook niet gezien wordt als volle moslim, of volle christen.quote:Op maandag 25 januari 2010 08:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Eigenlijk zeg jij als rechtgeaarde moslim dat de gematigde islam niet bestaat.
Bedankt voor de bevestiging van mijn mening.
Ik heb nog nooit gehoord dat de paus van mening is dat anorexia te vergelijken is met homofilie. Ook nog nooit van onze pastoor. Sterker nog, ik heb onze pastoor nog nooit iets horen zeggen ten nadele van homo's. (En zeker niet over anorexia patienten)quote:Op maandag 25 januari 2010 08:11 schreef Ang3l het volgende:
Niet om 1 iemands mening..... maar de Paus deelt een soortgelijke mening. Dat zijn al 2 "rolmodellen"die zo denken (zo niet meer van de hooggeplaatste personen binnen de kerk) en zij zouden toch garant moeten staan of iig het algemene denkbeeld van de stroming moeten vertegenwoordigen. Anders ben je toch een slecht "leider", niet? En dat hoofd wordt gekozen door een aantal mannen, die er blijkbaar dan soortgelijke achterhaalde gedachten op nahouden.
Ofwel: Het instituut is achterhaald.... het geloof niet. Weg met het instituut.
Dus hij is een sadistquote:Op maandag 25 januari 2010 01:26 schreef BansheeBoy het volgende:
God wil de mensen beproeven, daarom.²
Bansheeboy is niet langer losgeweekt van het discours!quote:Op maandag 25 januari 2010 01:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
God wil de mensen beproeven, daarom.²
op welke vlak vind je zijn uitspraken dan niet typisch islamitisch?quote:Op maandag 25 januari 2010 08:31 schreef NanKing het volgende:
Ja joh neem Bansheeboy zijn achterlijke uitspraken als voorbeeld voor een hele religie!
De islamitische praktijk, maar dat gaat wellicht wat te ver voor je.quote:Op maandag 25 januari 2010 09:18 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
op welke vlak vind je zijn uitspraken dan niet typisch islamitisch?
wellicht.. maar denk het nietquote:Op maandag 25 januari 2010 09:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De islamitische praktijk, maar dat gaat wellicht wat te ver voor je.
Inderdaad, moslims 'cherry-picken' zich ook een ongeluk uit de Koran tegenwoordig. Naar goed katholiek gebruik uiteraard.quote:Op maandag 25 januari 2010 09:20 schreef Mutant01 het volgende:
De islamitische praktijk, maar dat gaat wellicht wat te ver voor je.
Ik geef alleen maar aan dat het instituut huwelijk geen garantie is tegen uitbuiting. Ik weet niet wat jij er verder allemaal in wilt zien.quote:Op maandag 25 januari 2010 09:03 schreef Mutant01 het volgende:
Ik vind de posts van Iblis wel weer typisch (en dan doel ik voornamelijk op de spoilers), immers de wijze van argumentatie verschilt niet met die van BSB.
Ik denk dat heel wat homo's er geen seconde van wakker liggen dat één of andere moslim ze niet accepteert. Persoonlijk heb ik als atheïst grote moeite met het feit dat mensen gelovig zijn, maar aangezien ik me niet op een sprookjesboek kan beroepen, heb ik minder rechten dan de gelovige die van alles zwart mag maken,quote:Op zondag 24 januari 2010 17:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is wellicht jammer voor de homo's die her en der vertoeven, maar we zullen het nooit "accepteren", elke der grote 3 religies verbiedt nl. dergelijke praktiseringen en stages. Dus elke oprechte gelovige denkt er hetzelfde over.En een religie is meestal een statisch en niet flexibele aangelegenheid.
![]()
Nee, niet specifiek anorexia nee.quote:Op maandag 25 januari 2010 08:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit gehoord dat de paus van mening is dat anorexia te vergelijken is met homofilie.
Nee, maar jij bent dan ook nooit in Marrakech of Tanger geweest.quote:Op maandag 25 januari 2010 09:27 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
wellicht.. maar denk het niet
ik heb jarenlang gewerkt met islamitische mensen.. ( inburgerings lessen gegeven) ben dus heel goed bekend met de islamitische praktijk..
![]()
en heb hele leuke ervaringen met ze.. als mens individueel..
maar zodra er politiek/religie/gebruiken/ gewoonten bijkomen..
dan wil het wel eens botsen en vind ik bsb heel typerend. voor wat ik gezien heb/ervaren heb bij de mannen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |