abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77214904
De nieuwe aartsbisschop André Léonard heeft tijdens de uitzending 'Controverse' op de Franstalige zender RTL-TVI homoseksualiteit vergeleken met anorexia.

Monseigneur Léonard werd tijdens het programma aan de tand gevoeld over het thema, waarover hij in het verleden al enkele omstreden uitspraken deed. Léonard stelde dat hij zelden over het onderwerp spreekt, tenzij men hem ertoe dwingt of erover vragen stelt.

Anorexia
Hij herhaalde dat hij zich veeleer uitsprak over een houding dan over personen, maar maakte een vergelijking tussen zijn visie op homoseksualiteit en anorexia. "Ik ga een vergelijking maken: anorexia is een ontwikkeling die niet te rijmen valt met eetlust, maar ik zou nooit zeggen dat anorexiapatiënten abnormaal zijn", luidde het.

Schandalig
Nationaal voorzitter Philippe Grolet van het Centre d'action laïque (CAL) is allerminst te spreken over de uitspraken, en noemt ze schandalig. Volgens hem heeft de monseigneur geïnsinueerd dat homoseksualiteit een ziekte is. (belga/sam)

Bron

Voor degene die het nog niet weten, Léonard wordt de nieuwe Belgische aartsbisschop.

Het is natuurlijk zijn recht van meningsuiting maar dit doet hij wel op een kwetsende manier die twee groepen hebben die het al helemaal niet gemakkelijk hebben in de maatschappij: homoseksuelen en anorexia-patienten.

Mijn mening: deze uitspraak is zeer beledigend en voor een nieuwe aartsbisschop maakt deze uitspraak je zeker niet geliefd. Heb een voorgevoel dat veel gematigde Katholieken de kerk niet meer au serieux gaan nemen.
  zondag 24 januari 2010 @ 17:09:03 #2
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_77214936
Zeker de helft van die Katholieken moet gewoon zelf naar de psychiater.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
  Moderator zondag 24 januari 2010 @ 17:11:23 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_77215033
zoveel onzin van dit soort figuren gehoord over dit onderwerp (bansheeboy komt wel eens in mijn subforum ) dat ik dit haast een gematigde genuanceerde mening vind ... stap in de goede richting zelfs

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_77215051
Nou, doe mij maar anorexia dan.
pi_77215128

Bij het zien van dames met anorexia word je wel homoseksueel, dus ik zie wel een verband.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_77215384
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:14 schreef teknomist het volgende:
[ afbeelding ]

Bij het zien van dames met anorexia word je wel homoseksueel, dus ik zie wel een verband.
quote:
"Ik ga een vergelijking maken: anorexia is een ontwikkeling die niet te rijmen valt met eetlust, maar ik zou nooit zeggen dat anorexiapatiënten abnormaal zijn"
Hiermee zegt 'ie toch dat hij homo's ook niet abnormaal noemt of zie/lees ik het verkeerd?

-edit- oh ik lees het vast verkeerd. Hij bedoelt zeker dat homo's wel abnormaal zijn en anorexiapatienten niet?
  zondag 24 januari 2010 @ 17:23:41 #7
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_77215471
Het is wellicht jammer voor de homo's die her en der vertoeven, maar we zullen het nooit "accepteren", elke der grote 3 religies verbiedt nl. dergelijke praktiseringen en stages. Dus elke oprechte gelovige denkt er hetzelfde over.

En een religie is meestal een statisch en niet flexibele aangelegenheid.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zondag 24 januari 2010 @ 17:24:35 #8
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_77215506
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:21 schreef Desunoto het volgende:

[..]

[..]

Hiermee zegt 'ie toch dat hij homo's ook niet abnormaal noemt of zie/lees ik het verkeerd?

-edit- oh ik lees het vast verkeerd. Hij bedoelt zeker dat homo's wel abnormaal zijn en anorexiapatienten niet?
Nee:

{Ziekte} is niet {gezond}, maar {ziekte} is niet {abnormaal}.

Hij maakt dus de vergelijking: homofilie met ziekte.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
  zondag 24 januari 2010 @ 17:28:20 #9
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_77215640
Duik even zijn uitspraken-historie in, en je zult zien dat hij nog rechts van de huidige paus staan in zijn opvattingen. Dat proberen ze nu een beetje te verbloemen, maar zijn opvattingen komen aardig overeen met die van Torquemada.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  zondag 24 januari 2010 @ 17:36:17 #10
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_77215948
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Dus elke oprechte gelovige denkt er hetzelfde over.
Wat is dat nou weer voor onzin.
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
  zondag 24 januari 2010 @ 17:52:44 #11
13462 BansheeBoy
pi_77216523
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:36 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor onzin.
Elke oprechte Moslim die terug gaat naar de bronnen zal niet anders kunne. Dit geldt ook voor de Christen en de Jood. Ja.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  zondag 24 januari 2010 @ 17:53:59 #12
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_77216563
quote:
"Ik ga een vergelijking maken: anorexia is een ontwikkeling die niet te rijmen valt met eetlust, maar ik zou nooit zeggen dat anorexiapatiënten abnormaal zijn"
Dat is nog eens een gewaagde uitspraak zeg! Poe poe!
pi_77216621
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:52 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Elke oprechte Moslim die terug gaat naar de bronnen zal niet anders kunne. Dit geldt ook voor de Christen en de Jood. Ja.

²
Hoezo? Het is toch gewoon een kwestie van interpretatie?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_77216651
Maar homoseksualiteit is toch te genezen? In zo een licht zou het wel een ziekte genoemd kunnen worden.
pi_77216680
Wat zegt ie dan verkeerd? Homosexualiteit is ook geen nutuurlijke eigenschap, annorexia ook niet. Met beiden valt wel te leven. Big fucking deal.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_77216701
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:56 schreef Triggershot het volgende:
Maar homoseksualiteit is toch te genezen? In zo een licht zou het wel een ziekte genoemd kunnen worden.
Iemand zou die man duidelijk moeten maken dat godsdienstwaanzin ook te genezen is.
  zondag 24 januari 2010 @ 17:59:13 #17
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_77216724
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:52 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Dat de hoofdlijnen hetzelfde zijn, betekent dus per definitie dat elke aanhanger daar precies dezelfde opvattingen over heeft?
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_77216768
quote:
Nou nee, dat denk ik dus niet. het zit in je of het zit er niet. Je kan een homo niet leren dat ie sexuele verlangens voor een vrouw moet hebben, net zo goed als je jou of mij er niet van kunt overtuigen om opgewonden te worden van een kerel. Lijkt me toch niet zo moeiljk te begrijpen.
  zondag 24 januari 2010 @ 18:00:50 #19
13462 BansheeBoy
pi_77216774
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:59 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Dat de hoofdlijnen hetzelfde zijn, betekent dus per definitie dat elke aanhanger daar precies dezelfde opvattingen over heeft?
Ja? Als jij dat zegt.

²
pi_77216791
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:58 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Iemand zou die man duidelijk moeten maken dat godsdienstwaanzin ook te genezen is.
Dat doet niets af aan het idee dat homoseksualiteit te genezen is?
pi_77216799
quote:
Maar homoseksualiteit is toch te genezen?
Dat is volgens mij nogal een omstreden uitspraak.
pi_77216822
quote:
Bron?

ijs_beer fan!
pi_77216841
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:00 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nou nee, dat denk ik dus niet. het zit in je of het zit er niet. Je kan een homo niet leren dat ie sexuele verlangens voor een vrouw moet hebben, net zo goed als je jou of mij er niet van kunt overtuigen om opgewonden te worden van een kerel. Lijkt me toch niet zo moeiljk te begrijpen.
Als ik opgewonden wordt van iets anders dan een vrouw op passend leeftijd, dan ervaar ik mezelf als ziek.
pi_77216880
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:57 schreef Hathor het volgende:
Wat zegt ie dan verkeerd? Homosexualiteit is ook geen nutuurlijke eigenschap, annorexia ook niet. Met beiden valt wel te leven. Big fucking deal.
http://www.encyclo.nl/begrip/natuurlijk
ijs_beer fan!
pi_77216884
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:02 schreef NanKing het volgende:

[..]

Bron?

Goeie vraag
Maar volgens mij zijn de VS en in de Islamitische wereld Turkije 'de voorlopers' van het 'genezen' van homofilie. Vele succes verhalen moeten aanhoren.
pi_77216899
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:01 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Daarom plaats ik het ook in het licht van iets.
pi_77216911
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Goeie vraag
Maar volgens mij zijn de VS en in de Islamitische wereld Turkije 'de voorlopers' van het 'genezen' van homofilie. Vele succes verhalen moeten aanhoren.
Ik ken deze verhalen maar ik geloof er niet in, wat nu?

Ik zie het als een cursus jezelf onderdrukken.
ijs_beer fan!
pi_77216943
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:05 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ik ken deze verhalen maar ik geloof er niet in, wat nu?
Dan zie je het anders.
pi_77216958
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dan zie je het anders.
Zie mijn edit nog, en ik heb nog steeds geen bewijs gezien dat dit echt kan.
ijs_beer fan!
pi_77216985
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als ik opgewonden wordt van iets anders dan een vrouw op passend leeftijd, dan ervaar ik mezelf als ziek.
Maar waar haal je dan het idee vandaan dat die gevoelens wel eens even genezen kunnen worden? Ik bedoel je kan wat doen als je te dik bent, of als je rookt, of teveel zuipt, maar sexuele geaardheid genezen lijkt me nou niet echt haalbaar.
  † In Memoriam † zondag 24 januari 2010 @ 18:07:27 #31
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_77216986
Katholieken
pi_77217033
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:06 schreef NanKing het volgende:

[..]

Zie mijn edit nog, en ik heb nog steeds geen bewijs gezien dat dit echt kan.
Je hebt dan ook niet om bewijs gevraagd.
Vraag 2 : Wat ervaar je als bewijs? Een onafhankelijk academisch onderzoek waarin empirisch XYZ wordt ondervonden?
pi_77217068
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je hebt dan ook niet om bewijs gevraagd.
Vraag 2 : Wat ervaar je als bewijs? Een onafhankelijk academisch onderzoek waarin empirisch XYZ wordt ondervonden?
1) Ja bron, bewijs ach ja
2) Ja, zoiets inderdaad
ijs_beer fan!
pi_77217082
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:07 schreef Hathor het volgende:

[..]

Maar waar haal je dan het idee vandaan dat die gevoelens wel eens even genezen kunnen worden? Ik bedoel je kan wat doen als je te dik bent, of als je rookt, of teveel zuipt, maar sexuele geaardheid genezen lijkt me nou niet echt haalbaar.
Obesitas zie ik ook als een ziekte.
Roken, slecht conditie, letterlijke verkankering van je longen en vergif, dit bewust doen ervaar ik ook als een mentale ziekte, naast de fysieke gevolgen.
Over het boven gemiddeld zuipen, laat ik daar maar helemaal over zwijgen.
pi_77217135
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:09 schreef NanKing het volgende:

[..]

1) Ja bron, bewijs ach ja
2) Ja, zoiets inderdaad
Vanzelfsprekend gaat mijn voorkeur logischerwijs ook naar onafhankelijk onderzoek, maar wanneer een gros 'ex-homo's' komen zeggen dat ze zijn 'genezen' en waarvan het ook door zij zelf, omgeving en instituut is geverifieerd, dan kan je daar moeilijk aan voorbij gaan. Juist academisch bekeken.
  zondag 24 januari 2010 @ 18:12:36 #36
13462 BansheeBoy
pi_77217154
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:01 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Vertel dat maar in de Amerikaanse Biblebelt waar dagelijks mannen vaarwel zeggen tegen hun homoïstische ideologie en praktiseringen middels certain genezingsessies. Het is echt de praktijk van alledag.

²
pi_77217162
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Roken, slecht conditie, letterlijke verkankering van je longen en vergif, dit bewust doen ervaar ik ook als een mentale ziekte, naast de fysieke gevolgen.
toegegeven, maar dat is nog steeds geen antwoord waarom jij denkt dat sexuele geaardheid "genezen" kan worden. Kan een hetero dan ook afgeleerd worden hetero te zijn en homo te worden?
pi_77217215
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Om over geloof maar helemaal te zwijgen.

En wat betreft die succesverhalen: als je lang genoeg gebrainwashed wordt, ben je overal vanaf te brengen.
  zondag 24 januari 2010 @ 18:14:52 #39
13462 BansheeBoy
pi_77217227
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:07 schreef Hathor het volgende:
Ik bedoel je kan wat doen als je te dik bent, of als je rookt, of teveel zuipt, maar sexuele geaardheid genezen lijkt me nou niet echt haalbaar.
Zijn mensen die psychisch ziek zijn volgens jou te genezen of niet? Indien ja: een geaardheid zit in je hoofdje.

²
pi_77217243
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:12 schreef Hathor het volgende:

[..]

toegegeven, maar dat is nog steeds geen antwoord waarom jij denkt dat sexuele geaardheid "genezen" kan worden. Kan een hetero dan ook afgeleerd worden hetero te zijn en homo te worden?
Wanneer één van de twee per definitie als ziekte zou bestempeld worden, heteroseksualiteit geen vereist voor voortplanting zal blijven en de publieke opinie dus danig verschuift, ja dan zo goed als.
pi_77217311
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat doet niets af aan het idee dat homoseksualiteit te genezen is?
Dat zeg ik ook niet. Ik trok je conclusie alleen door.
pi_77217314
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:14 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Om over geloof maar helemaal te zwijgen.

En wat betreft die succesverhalen: als je lang genoeg gebrainwashed wordt, ben je overal vanaf te brengen.
Ah herkenbaar, patato - patata.
Desbetreffende 'cursussen' - zoals Nanking ze noemt - vertellen ook dat je gebrainwashed wordt om je als een homo te gedragen, dat het je wordt aangeleerd tijdens je opvoeding etc.
pi_77217315
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:12 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Vertel dat maar in de Amerikaanse Biblebelt waar dagelijks mannen vaarwel zeggen tegen hun homoïstische ideologie en praktiseringen middels certain genezingsessies. Het is echt de praktijk van alledag.

²
das pure flessentrekkerij in mijn ogen, of een lekl opzetje van een of andere christelijke beweging die op zo'n manier de dingen naar hun hand willen zetten. Net zulke onzin als die zogenaamde gebedsgenezers en Jomanda's. Vroeger werden dat soort geitenbreiers en kwakzalvers in een ton met met pek geflikkerd, overgoten met veren, en de stad uitgejaagd, een traditie die wat mij betreft in ere hersteld mag worden.
pi_77217394
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:14 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Zijn mensen die psychisch ziek zijn volgens jou te genezen of niet? Indien ja: een geaardheid zit in je hoofdje.

²
Niet dus, dat zit in je hele lijf, het is een gevoel dat iets sterker is dan drang naar booze of tabak.
pi_77217471
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:14 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Ben jij ook zo 'genezen' dan? Het valt wel op dat je ongeveer de enige hetero fokker bent met 'boy' in zijn naam.
pi_77217540
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:21 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Ben jij ook zo 'genezen' dan? Het valt wel op dat je ongeveer de enige hetero fokker bent met 'boy' in zijn naam.
Kom je tegenwoordig ook nog buiten of? Voornamen als 'boi' / boy komen steeds vaker voor en ze worden niet van Baby aan zo genoemd of geassocieerd omdat ze homo zijn hé. Dat is jouw referentiekader.
pi_77217593
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:19 schreef Hathor het volgende:

[..]

Niet dus, dat zit in je hele lijf, het is een gevoel dat iets sterker is dan drang naar booze of tabak.
Dat vind ik dan altijd wel een beetje vreemd bij homo's, dat ze hun voorkeur zo fundamenteel voor hun identiteit lijken te vinden dat alles in hun leven erom moet draaien.
pi_77217594
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ah herkenbaar, patato - patata.
Desbetreffende 'cursussen' - zoals Nanking ze noemt - vertellen ook dat je gebrainwashed wordt om je als een homo te gedragen, dat het je wordt aangeleerd tijdens je opvoeding etc.
Dat is een interessant fenomeen met een eeneiige tweeling waarbij er één homo blijkt te zijn en de ander niet. Of een gezin met meerdere mannen waarbij er één homo wordt. Oftewel: niet echt waarschijnlijk in mijn ogen.
pi_77217620
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Kom je tegenwoordig ook nog buiten of? Voornamen als 'boi' / boy komen steeds vaker voor en ze worden niet van Baby aan zo genoemd of geassocieerd omdat ze homo zijn hé. Dat is jouw referentiekader.
Was dat niet iets van de jaren '80 toen mensen ook nog met matjes rondliepen?
  zondag 24 januari 2010 @ 18:27:15 #50
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_77217651
quote:

[..]

Goeie vraag
Brainwashing is niet "genezen".
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_77217684
Met alle respect voor alle homo's die ik nu zou kunnen beledigen, bij deze per definitie mijn excuses wanneer dat het geval zou zijn / is
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:25 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Dat is een interessant fenomeen met een eeneiige tweeling waarbij er één homo blijkt te zijn en de ander niet. Of een gezin met meerdere mannen waarbij er één homo wordt. Oftewel: niet echt waarschijnlijk in mijn ogen.
Waarom niet, één van een eeineiige tweeling kan toch ook eindigen met kanker, longziektes, vallen op blond terwijl de ander en de hele familie op brunettes vallen etc?
  zondag 24 januari 2010 @ 18:30:07 #52
71919 wonderer
pi_77217771
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:25 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Dat vind ik dan altijd wel een beetje vreemd bij homo's, dat ze hun voorkeur zo fundamenteel voor hun identiteit lijken te vinden dat alles in hun leven erom moet draaien.
Och, er zijn ook zat mensen die hun favoriete voetbalclub het middelpunt van hun identiteit maken.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_77217793
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:27 schreef Triggershot het volgende:
Met alle respect voor alle homo's die ik nu zou kunnen beledigen, bij deze per definitie mijn excuses wanneer dat het geval zou zijn / is
[..]

Waarom niet, één van een eeineiige tweeling kan toch ook eindigen met kanker, longziektes, vallen op blond terwijl de ander en de hele familie op brunettes vallen etc?
Inderdaad. Hoe kan het dan door opvoeding komen? Ze genieten immers dezelfde opvoeding. Het betreft gewoon iets genetisch.
pi_77217855
Waarom zou je homo's beledigen met die post? Ik vind het meer beledigend dat je zegt dat het te genezen is, daarmee impliceer je dat ik een ziekelijke levenstijl heb.

Ik vat het niet persoonlijk op btw en van jou al helemaal niet
ijs_beer fan!
pi_77217867
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:30 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Inderdaad. Hoe kan het dan door opvoeding komen? Ze genieten immers dezelfde opvoeding. Het betreft gewoon iets genetisch.
Mwuah, zelfde opvoeding betekent niet zelfde resultaten. Kijk maar naar Stalin.
pi_77217873
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:30 schreef wonderer het volgende:

[..]

Och, er zijn ook zat mensen die hun favoriete voetbalclub het middelpunt van hun identiteit maken.
True, maar toch heb ik het idee dat mensen van seksuele voorkeur soms meer maken dan het is.
pi_77217889
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:30 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Je opvoeding bestaat niet altijd alleen maar uit de opvoeding die je ouders je geven. Beiden kinderen hebben een andere opvoeding omdat ze blootgesteld worden met andere dingen, vriendjes, invloeden etc.
ijs_beer fan!
pi_77217916
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:32 schreef NanKing het volgende:
Waarom zou je homo's beledigen met die post? Ik vind het meer beledigend dat je zegt dat het te genezen is, daarmee impliceer je dat ik een ziekelijke levenstijl heb.

Ik vat het niet persoonlijk op btw en van jou al helemaal niet
Omdat ik weleens feedback heb gekregen dat het één en ander kwetsend is.

Sowieso
  zondag 24 januari 2010 @ 18:34:31 #59
13462 BansheeBoy
pi_77217934
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:21 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Oh, ok. Ik heb nooit met dergelijke gevoelens/influisteringen geworsteld.

²
pi_77217977
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:32 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

True, maar toch heb ik het idee dat mensen van seksuele voorkeur soms meer maken dan het is.
Ik denk dat dit vooral komt omdat 'we' in een heterowereld leven waar je jezelf op de een of andere manier moet bewijzen of kenbaar wil maken.
Daarbij is je seksuele-orentiatie wel een groot deel van je ikzijn. Stel je eventjes voor dat je homo zou zijn, hoe zou je leven er dan nu uit zien?

Dit geldt niet voor mij maar over 't algemeen.
ijs_beer fan!
pi_77217994
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:33 schreef NanKing het volgende:

[..]

Je opvoeding bestaat niet altijd alleen maar uit de opvoeding die je ouders je geven. Beiden kinderen hebben een andere opvoeding omdat ze blootgesteld worden met andere dingen, vriendjes, invloeden etc.
Wat wel zou kunnen is dat je een bepaalde genetische aanleg hebt voor homoseksualiteit en dat die afhankelijk van hoe je je leven leidt tot uiting komt. Bij sommigen komt die misschien hoe dan ook tot uiting omdat het een sterke genetische aanleg betreft.

Maar dat het puur door je omgeving komt lijkt mij onzin.
pi_77218005
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Omdat ik weleens feedback heb gekregen dat het één en ander kwetsend is.

Sowieso
Ok, netjes van je dan.
ijs_beer fan!
pi_77218055
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:35 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Wat wel zou kunnen is dat je een bepaalde genetische aanleg hebt voor homoseksualiteit en dat die afhankelijk van hoe je je leven leidt tot uiting komt. Bij sommigen komt die misschien hoe dan ook tot uiting omdat het een sterke genetische aanleg betreft.

Maar dat het puur door je omgeving komt lijkt mij onzin.
Dat zou kunnen. Ik weet het zelf niet wat het is, de wetenschap weet niet 100% wat het is, het enige wat ik weet is dat 't niet onnatuurlijk is of af te leren valt.
ijs_beer fan!
pi_77218173
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:35 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ik denk dat dit vooral komt omdat 'we' in een heterowereld leven waar je jezelf op de een of andere manier moet bewijzen of kenbaar wil maken.
Daarbij is je seksuele-orentiatie wel een groot deel van je ikzijn. Stel je eventjes voor dat je homo zou zijn, hoe zou je leven er dan nu uit zien?

Dit geldt niet voor mij maar over 't algemeen.
Dan had ik een voorkeur voor relaties met mannen ipv vrouwen, maar ik denk dat er verder niet veel fundamenteel anders zou zijn.
  zondag 24 januari 2010 @ 18:42:06 #65
71919 wonderer
pi_77218251
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:32 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Da's een kneejerk reactie op alle tegenstand die ze krijgen.
pi_77218295
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:40 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Dan had ik een voorkeur voor relaties met mannen ipv vrouwen, maar ik denk dat er verder niet veel fundamenteel anders zou zijn.
Dat had je ook te maken met vooroordelen, een ander relatietype, het feit dat je het vaak 'uit moet leggen', altijd meer moet zeggen "Nee het is een hij geen zij" tegen de klantenservice van je gezamelijke rekening etc .

Het lijkt niet veel maar als je contant tegen dit soort dingen aanloopt krijg je door dat het toch een grote impact op je leven heeft, meer dan alleen het bed delen met iemand van 't zelfde geslacht.
ijs_beer fan!
pi_77218454
quote:

[..]

Goeie vraag
de "genezen" mensen zijn dan waarschijnlijk net zo niet homo als bijvoorbeeld Ted Haggard
  zondag 24 januari 2010 @ 19:16:48 #68
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_77219596
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:40 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Misschien niet met hoe jij in je eigen leven staat, maar hoe je dan in het leven van anderen staat zou toch wel verschil maken. Nou ja, een beetje wat NanKing zegt eigenlijk.

Sowieso sluit ik me bij NanKing aan (heus niet alleen om de gezelligheid ).
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_77219871
quote:
Op zondag 24 januari 2010 19:16 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Misschien niet met hoe jij in je eigen leven staat, maar hoe je dan in het leven van anderen staat zou toch wel verschil maken. Nou ja, een beetje wat NanKing zegt eigenlijk.

Sowieso sluit ik me bij NanKing aan (heus niet alleen om de gezelligheid ).
Ik kan natuurlijk niet echt voor anderen spreken, maar ik ga er even vanuit dat de meeste van mijn vrienden en familie er niet veel anders op zouden reageren dan ik. Nou moet ik daar wel bij zeggen dat ik nauwelijks homoseksuelen in mijn directe kring heb, maar de enkele die er tussen zitten worden niet anders behandeld, en als iemand uit de kast zou komen verwacht ik ook geen problemen.

Tenzij zo iemand het dan dus ook nodig vindt om zijn hele persoonlijkheid om te gooien, dan zou er wel wrijving kunnen ontstaan.
pi_77219950
Je hebt natuurlijk niet alleen te maken met vrienden, familie en kennissen. Je hebt ook te maken met collega's en nog tig andere mensen.
ijs_beer fan!
pi_77220902
quote:
Op zondag 24 januari 2010 19:25 schreef NanKing het volgende:
Je hebt natuurlijk niet alleen te maken met vrienden, familie en kennissen. Je hebt ook te maken met collega's en nog tig andere mensen.
Ok, maar hoe vaak komt zoiets nou ter sprake met die mensen? Volgens mij gaat het pas voor problemen zorgen als je het aan andere mensen opdringt. Ik ben iig niet zo iemand die het de hele dag over zijn vriendin heeft en zijn seksuele voorkeur heeft, zeker niet naar mensen die ik maar oppervlakkig ken.
pi_77221285
quote:
Op zondag 24 januari 2010 19:49 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Ok, maar hoe vaak komt zoiets nou ter sprake met die mensen? Volgens mij gaat het pas voor problemen zorgen als je het aan andere mensen opdringt. Ik ben iig niet zo iemand die het de hele dag over zijn vriendin heeft en zijn seksuele voorkeur heeft, zeker niet naar mensen die ik maar oppervlakkig ken.
maar wat is opdringen iemand kan er achter komen en gewoon een hekel aan homo's hebben.
  zondag 24 januari 2010 @ 19:57:47 #73
71919 wonderer
pi_77221317
quote:
Op zondag 24 januari 2010 19:49 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Tja, homo's zijn net mensen, er zit ook wel eens een opdringerige nicht tussen
pi_77221367
Vaker dan je denkt. Hoe vaak refereer jij aan je partner met zij of haar, omdat jullie samen iets leuks gedaan hebben, of wat dan ook is gebeurd?

Bovendien gaat het niet alleen om ter sprake komen. Hand in hand lopen, reizen boeken, twee aparte bedden krijgen in een hotel, al die dingen hebben impact.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_77221476
Ok, daar had ik niet zo bij stil gestaan.
pi_77221593
quote:
Op zondag 24 januari 2010 19:58 schreef Vanyel het volgende:
Vaker dan je denkt. Hoe vaak refereer jij aan je partner met zij of haar, omdat jullie samen iets leuks gedaan hebben, of wat dan ook is gebeurd?

Bovendien gaat het niet alleen om ter sprake komen. Hand in hand lopen, reizen boeken, twee aparte bedden krijgen in een hotel, al die dingen hebben impact.
Veel hetero's hebben dat inderdaad helaas niet in de gaten.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_77223239
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:57 schreef Hathor het volgende:
Wat bedoel je met dat homosexualiteit niet natuurlijk is? Dat het niet in de natuur voorkomt? Dat het niet gezond is? Als ik naar beide gevallen kijk, is het hartstikke natuurlijk.
Noodles
  † In Memoriam † zondag 24 januari 2010 @ 20:51:49 #78
137949 Disana
pi_77223929
quote:
Op zondag 24 januari 2010 20:38 schreef ikhouvannoodles het volgende:

[..]

Wat bedoel je met dat homosexualiteit niet natuurlijk is? Dat het niet in de natuur voorkomt? Dat het niet gezond is? Als ik naar beide gevallen kijk, is het hartstikke natuurlijk.
quote:
Male penguins raise adopted chick

Two "gay" male penguins have hatched a chick and are now rearing it as its adoptive parents, says a German zoo.
Lees verder op
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8081829.stm

Helaas leeft het jong niet meer.
  zondag 24 januari 2010 @ 21:03:17 #79
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77224522
quote:
Op zondag 24 januari 2010 20:38 schreef ikhouvannoodles het volgende:

[..]

Vrijwillige celibataire leefstijlen komen in de natuur ook weinig voor.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_77224775
Alsof er ook maar 1 homo is die wakker ligt van wat die paap met de rattetandjes uitkraamt.
  zondag 24 januari 2010 @ 21:11:25 #81
13462 BansheeBoy
pi_77224982
- nee -

[ Bericht 98% gewijzigd door sp3c op 24-01-2010 21:19:19 ]
pi_77225484
quote:

[..]

²
Dat is onderdrukken, niet genezen, want er valt niks te genezen. Die mensen zijn immers niet ziek.
pi_77225687
quote:

[..]

²
Dat jij iets te goedgelovig bent als het in je straatje past heb je al eerder aangetoond.
  zondag 24 januari 2010 @ 21:28:51 #84
13462 BansheeBoy
pi_77225983
quote:
Op zondag 24 januari 2010 21:19 schreef uiterstaardig het volgende:

[..]

Dat is onderdrukken, niet genezen, want er valt niks te genezen. Die mensen zijn immers niet ziek.
Je kunt het noemen hoe je wilt, maar ik kan toch moeilijk ontkennen dat ze erg tevreden ogen na hun "genezing".

²
  zondag 24 januari 2010 @ 21:32:55 #85
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77226273
quote:
Op zondag 24 januari 2010 21:28 schreef BansheeBoy het volgende:
Je kunt het noemen hoe je wilt, maar ik kan toch moeilijk ontkennen dat ze erg tevreden ogen na hun "genezing".
Ja, uiteraard, sommigen van hen zijn hun hele leven geminacht en uitgekotst door hun familie en omgeving die ze niet kon accepteren zoals ze zijn.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  zondag 24 januari 2010 @ 21:38:14 #86
13462 BansheeBoy
pi_77226623
quote:
Op zondag 24 januari 2010 21:32 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ja, uiteraard, sommigen van hen zijn hun hele leven geminacht en uitgekotst door hun familie en omgeving die ze niet kon accepteren zoals ze zijn.
Dit maakt het inderdaad begrijpelijker. Dan zijn ze denk ik helemaal blij als ze daar vanaf zijn.

²
  zondag 24 januari 2010 @ 21:42:11 #87
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77226905
quote:
Op zondag 24 januari 2010 21:38 schreef BansheeBoy het volgende:
Dit maakt het inderdaad begrijpelijker. Dan zijn ze denk ik helemaal blij als ze daar vanaf zijn.
De succesrates liggen feitelijk niet zo hoog, omdat er niet zoveel te genezen valt. Na genoeg hersenspoeling kan iemand inderdaad het idee hebben. En misschien is iemand ook wel biseksueel en komt die persoon een partner van het andere geslacht tegen met wie hij of zij een relatie aangaat. Dat kun je als ‘genezing’ duiden.

Je zou ook gewoon eens kunnen proberen mensen te accepteren voor wie ze zijn.
  zondag 24 januari 2010 @ 21:46:21 #88
13462 BansheeBoy
pi_77227168
quote:
Op zondag 24 januari 2010 21:42 schreef Iblis het volgende:
Je zou ook gewoon eens kunnen proberen mensen te accepteren voor wie ze zijn.
Wij gelovigen vinden het heterodom de norm. We zijn immers ook tegen pedofilie, necrofilie, bestialiteiten etc.

"Een mens accepteren voor wie ze zijn..." Dat is zo algemeen, ik accepteer een dief niet, een moordenaar accepteer ik ook niet. Ik chargeer, dat is enkel om duidelijk over te komen.

²
pi_77227349
quote:
Op zondag 24 januari 2010 21:46 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

We zijn immers ook tegen pedofilie,
Je profeet niet
  zondag 24 januari 2010 @ 21:52:58 #90
13462 BansheeBoy
pi_77227571
quote:
Op zondag 24 januari 2010 21:49 schreef JohnLocke het volgende:

Je profeet niet
De Profeet vrede zij met hem heeft in zijn leven ca. 12 vrouwen gehuwd waarvan ze bijna allemaal ouder dan hem waren. Mocht hij vrede zij met hem daadwerkelijk een pedofiel zijn geweest zou hij misbruik hebben gemaakt van zijn status en zich enkel laten omringen door jongere meisjes. Dat is niet gebeurd waardoor ik mijn zaak rust.

²
  zondag 24 januari 2010 @ 22:02:58 #91
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77228234
quote:
Wij gelovigen vinden het heterodom de norm. We zijn immers ook tegen pedofilie, necrofilie, bestialiteiten etc.

"Een mens accepteren voor wie ze zijn..." Dat is zo algemeen, ik accepteer een dief niet, een moordenaar accepteer ik ook niet. Ik chargeer, dat is enkel om duidelijk over te komen.
Je kunt natuurlijk veel vinden ‘de norm vinden’, maar de aarde gaat niet om de zon draaien omdat een religie dat de norm vindt, en zo trekt de natuur trekt zich verder ook weinig aan van wat een religie bedenkt, of het nu Christendom of Islam is.

Verder slaan je vergelijkingen, net als die van Monseigneur Léonard niet echt ergens op – je gaf zelf aan te chargeren, m.a.w. geen fatsoenlijke vergelijking te kunnen bedenken. Voor iemand die al zolang bezeten is door dit onderwerp is dit namelijk een vrij armzalige analogie.

Daar waar diefstal, moord en pedofilie iemand benadeelt, kun je dat van de vrijwillige liefde tussen twee volwassen personen natuurlijk moeilijk zeggen.
  zondag 24 januari 2010 @ 22:05:15 #92
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_77228367
quote:

[..]

²
Homoseksualiteit is geen strafbaar feit, vergelijk het daar ook niet mee .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  zondag 24 januari 2010 @ 22:11:54 #93
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77228800
quote:
Op zondag 24 januari 2010 21:52 schreef BansheeBoy het volgende:
De Profeet vrede zij met hem heeft in zijn leven ca. 12 vrouwen gehuwd waarvan ze bijna allemaal ouder dan hem waren. Mocht hij vrede zij met hem daadwerkelijk een pedofiel zijn geweest zou hij misbruik hebben gemaakt van zijn status en zich enkel laten omringen door jongere meisjes. Dat is niet gebeurd waardoor ik mijn zaak rust.
Tja, even los van veranderende culturele normen, Buchari en Moeslim zijn vrij duidelijk over Aïsja’s leeftijd en dat die niet zo oud was. Niet dat dat vandaag de dag moslims een vrijbrief geeft om jonge meiden te trouwen, maar je maakt je er nu wel makkelijk vanaf.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Boechari
quote:
Volume 7, Book 62, Number 64:

Narrated 'Aisha:

that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old, and then she remained with him for nine years (i.e., till his death).
Boechari
quote:
Volume 7, Book 62, Number 65:

Narrated 'Aisha:

that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old. Hisham said: I have been informed that 'Aisha remained with the Prophet for nine years (i.e. till his death)." what you know of the Quran (by heart)'

Boechari
quote:
Volume 7, Book 62, Number 88:

Narrated 'Ursa:

The Prophet wrote the (marriage contract) with 'Aisha while she was six years old and consummated his marriage with her while she was nine years old and she remained with him for nine years (i.e. till his death).
Boechari
quote:
Book 008, Number 3309:

'A'isha (Allah be pleased with her) reported: Allah's Messenger (may peace be upon him) married me when I was six years old, and I was admitted to his house at the age of nine. She further said: We went to Medina and I had an attack of fever for a month, and my hair had come down to the earlobes. Umm Ruman (my mother) came to me and I was at that time on a swing along with my playmates. She called me loudly and I went to her and I did not know what she had wanted of me. She took hold of my hand and took me to the door, and I was saying: Ha, ha (as if I was gasping), until the agitation of my heart was over. She took me to a house, where had gathered the women of the Ansar. They all blessed me and wished me good luck and said: May you have share in good. She (my mother) entrusted me to them. They washed my head and embellished me and nothing frightened me. Allah's Messenger (, may peace be upon him) came there in the morning, and I was entrusted to him.
Muslim
quote:
Book 008, Number 3310:

'A'isha (Allah be pleased with her) reported: Allah's Apostle (may peace be upon him) married me when I was six years old, and I was admitted to his house when I was nine years old.

Book 008, Number 3311:

'A'isha (Allah be pleased with her) reported that Allah's Apostle (may peace be upon him) married her when she was seven years old, and he was taken to his house as a bride when she was nine, and her dolls were with her; and when he (the Holy Prophet) died she was eighteen years old.
Muslim
  zondag 24 januari 2010 @ 22:18:29 #94
13462 BansheeBoy
pi_77229230
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:11 schreef Iblis het volgende:
Tja, even los van veranderende culturele normen, Buchari en Moeslim zijn vrij duidelijk over Aïsja's leeftijd en dat die niet zo oud was.
Geen enkel feit dat je hier nu neerlegt is in strijd met wat ik zojuist heb gepost.

²
  zondag 24 januari 2010 @ 22:19:20 #95
13462 BansheeBoy
pi_77229275
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:05 schreef Tha_Erik het volgende:
Homoseksualiteit is geen strafbaar feit, vergelijk het daar ook niet mee .
Is bestialiteit strafbaar? Is pedofilie strafbaar?

²
  zondag 24 januari 2010 @ 22:21:14 #96
13462 BansheeBoy
pi_77229393
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:02 schreef Iblis het volgende:
Daar waar diefstal, moord en pedofilie iemand benadeelt, kun je dat van de vrijwillige liefde tussen twee volwassen personen natuurlijk moeilijk zeggen.
Je bent niet op de hoogte van het feit dat homo's in Nederland bv. geen bloed mogen doneren aan bloedbanken. Is dat zomaar? Neen.

²
  zondag 24 januari 2010 @ 22:21:22 #97
97069 NanKing
Builak!
pi_77229407
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:19 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Is bestialiteit strafbaar? Is pedofilie strafbaar?

²
Stop met trollen !
ijs_beer fan!
  zondag 24 januari 2010 @ 22:23:06 #98
13462 BansheeBoy
pi_77229500
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:21 schreef NanKing het volgende:
Stop met trollen !
Volgens mij is een niet praktiserende pedofiel an sich niet strafbaar. Bestialiteit mag volgens mij gewoon in Nederland mits het dier niet wordt gepijnigd. Het is ziek en ik ben het met geen van deze zaken eens, maar het is voor de zaaks des arguments.

²
  zondag 24 januari 2010 @ 22:23:43 #99
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77229541
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:21 schreef BansheeBoy het volgende:
Je bent niet op de hoogte van het feit dat homo's in Nederland bv. geen bloed mogen doneren aan bloedbanken. Is dat zomaar? Neen.
Ja, daar ben ik van op de hoogte, en nee, dat is niet zomaar. Maar elke vorm van relevantie ontgaat me.
  zondag 24 januari 2010 @ 22:24:56 #100
246595 JohnLocke
pi_77229614
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:21 schreef NanKing het volgende:

[..]

Stop met trollen !
Hij trolt niet, hij is Moslim.
  zondag 24 januari 2010 @ 22:26:59 #101
97069 NanKing
Builak!
pi_77229742