abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 januari 2010 @ 11:39:29 #276
3542 Gia
User under construction
pi_77242752
quote:
Op maandag 25 januari 2010 10:12 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Nee, niet specifiek anorexia nee.

http://www.nu.nl/algemeen(...)woedend-op-paus.html
http://www.nu.nl/algemeen(...)tholieke-plicht.html

En zo kan ik er nog veel meer vinden waarbij eeen paus zegt dat het ziek is, een zonde, ongoddelijk, tegennatuurlijk en niet acceptabel. Ik weet dat e rgenoeg pastoren zijn die het daar niet mee eens zijn... maar het feit dat de leiders van een bepaalde groep, die toch het voorbeeld uit zouden moeten dragen van hoe er gedacht wordt binnen de stroming, wel zo denken zegt genoeg toch?

Maar niet alleen over homo's hoor. Neem bv heet gebruik van eeen condoom. De opvattingen van "de kerk" (en dan neem ik ff de paus als de belichameing van die kerk) zijn nou niet bepaald meer van deze tijd. Wordt het dan wel tijd dat de "moderne pastoor" afstand neemt van de Paus en een nieuwe kerkstromingg opricht?
De paus kán gewoon niet anders. Die moet zich houden aan de mening van de apostelen, zoals opgetekend in het NT. Hij kan en mag daar niet van afwijken. Het is niet zo dat je dat boek even kunt herschrijven naar de moderne tijd.
Wat betreft condoomgebruik vind ik zelfs dat hij nog wel een punt heeft, ook. Als mensen geen condooms gebruiken, maar zich houden aan monogame sex, is er weinig aan de hand. Als je sex hebt met meerdere partners, dan houd je je al niet aan de geloofsvoorschriften en is het onzin om geen condoom te gebruiken omdat de paus dat niet wil.
  maandag 25 januari 2010 @ 11:41:26 #277
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_77242802
Gia slaat de spijker op zijn kop. En toch zijn we van verschillende religie's.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_77242826
quote:
Op maandag 25 januari 2010 11:36 schreef Disana het volgende:
Waarom draait het halve topic eigenlijk om BSB? De uitspraak kwam van een katholiek maar ik zie hier alleen maar conversaties met een moslim over zijn opvattingen en gevoeligheden omtrent zijn persoontje en homoseksualiteit.
Omdat BSB nogal wat stof op doet waaien met zijn uitspraken + een lange voorgeschiedenis heeft.

* NanKing denkt terug aan de essay homoisme .
ijs_beer fan!
  maandag 25 januari 2010 @ 11:42:45 #279
3542 Gia
User under construction
pi_77242847
quote:
Op maandag 25 januari 2010 10:37 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

De Islam, het Jodendom, Christendom, volgens de letter, dus terug naar de roots, naar het woord Gods, verbied allen homosexuele handelingen.
Dat komt omdat men het in die tijd als een ziekte zag. Een afwijking die zeer zondig was.

Tegenwoordig weten we beter en gelukkig gaat een beetje moderne pastoor hier ook prima mee om.
  † In Memoriam † maandag 25 januari 2010 @ 11:42:58 #280
137949 Disana
pi_77242854
quote:
Op maandag 25 januari 2010 11:39 schreef Gia het volgende:

[..]

De paus kán gewoon niet anders. Die moet zich houden aan de mening van de apostelen, zoals opgetekend in het NT. Hij kan en mag daar niet van afwijken. Het is niet zo dat je dat boek even kunt herschrijven naar de moderne tijd.
Wat betreft condoomgebruik vind ik zelfs dat hij nog wel een punt heeft, ook. Als mensen geen condooms gebruiken, maar zich houden aan monogame sex, is er weinig aan de hand. Als je sex hebt met meerdere partners, dan houd je je al niet aan de geloofsvoorschriften en is het onzin om geen condoom te gebruiken omdat de paus dat niet wil.
Jij zegt dat het allemaal niet kan en mag, maar waar staat dat? Waarom kan het instituut paus zich niet conformeren aan de moderne tijd? Is god nu minder god dan 2000 jaar geleden, kan hij de gevorderde inzichten niet aan?
pi_77242861
Ik wordt een beetje ziek van al die oude overgrootopa priesters die de gekste dingen vertellen
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 25 januari 2010 @ 11:45:08 #282
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_77242930
quote:
Op maandag 25 januari 2010 11:37 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Zo voel ik dat ook precies. Bij het zien van mijn naam alleen al vergeten velen het onderwerp.

²
Wat ik erger vind is dat jij selectief reageert. Je reageert alleen op posts waar jij een mogelijke rel in ziet aankomen door er dwars tegen in te gaan.

Heb niets tegen jou persoonlijk. Kan ook niet want ik ken je niet. Nu heb ik de behoefte ook niet om je te leren kennen, maar dat is ook niet persoonlijk aangezien ik dat met meer mensen heb.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  maandag 25 januari 2010 @ 11:49:09 #283
13462 BansheeBoy
pi_77243060
quote:
Op maandag 25 januari 2010 11:45 schreef Nizno het volgende:

[..]

Wat ik erger vind is dat jij selectief reageert. Je reageert alleen op posts waar jij een mogelijke rel in ziet aankomen door er dwars tegen in te gaan.
Daar zit helemaal niets achter. Ik kan simpelweg niet op alles reageren, ik probeer het wel, maar dat gaat niet.

Op een forum reageer je per definitie selectief, of je moet daarnaast helemaal geen leven hebben.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  maandag 25 januari 2010 @ 11:50:23 #284
3542 Gia
User under construction
pi_77243094
quote:
Op maandag 25 januari 2010 11:32 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Hoe zou ik het volgens jou moeten classificeren? Een theedrink moment?

²
Ken jij het spelletje moslimpje tegen homo? Nee, hè? Dan weet je toch ook niet of dat geweldadig is of niet.

Misschien wil hij je wel gewoon proberen te verleiden. Weet jij veel.

Ik zie er ieg geen bedreiging in.
pi_77243142
quote:
Op maandag 25 januari 2010 11:23 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Hier, enigszins verkapt, maar toch.

²
Hmm, dat is ongepast en kinderlijk, maar daar zou ik me niet echt bedreigd door voelen.
pi_77243250
quote:
Op maandag 25 januari 2010 04:08 schreef scanman1 het volgende:

[..]

En jij bent een moderator? Danny zou zich kapot moeten schamen. Ze zouden jou levenslang een cursus moeten geven hoe de mens in elkaar zit. Als je anno 2010 nog steeds roept dan homoseksualiteit te genezen is, wordt het tijd dat ze jou opnemen en genezen.
Denk je echt dat de gemiddelde Moslims die jij zo graag verdedigt er een tolerantere mening op nahouden?
  maandag 25 januari 2010 @ 11:56:34 #287
3542 Gia
User under construction
pi_77243288
quote:
Op maandag 25 januari 2010 11:42 schreef Disana het volgende:

[..]

Jij zegt dat het allemaal niet kan en mag, maar waar staat dat? Waarom kan het instituut paus zich niet conformeren aan de moderne tijd? Is god nu minder god dan 2000 jaar geleden, kan hij de gevorderde inzichten niet aan?
Het gaat erom dat een paus nog steeds leeft in de oertijd. Sex is iets voor getrouwde stellen en vooral gericht op het produceren van baby's. Aangezien 2 mannen of 2 vrouwen samen geen baby's kunnen krijgen, zonder hulp van buitenaf, gaat sex tussen hen rechtstreeks in tegen de bijbelse voorschriften. Aangezien de bijbel niet veranderd kan worden, kan de paus niet anders dan homofilie afkeuren. Zo ook sex vóór of buiten het huwelijk en dus ook condoomgebruik. Zelfs pilgebruik zal hij wel afkeuren, denk ik. Want dan kun je geen kinderen produceren.

Maar goed, de paus kan niet anders, maar de meeste priesters, zelfs veel bisschoppen zijn toch wel gematigder in hun oordeel. Kijk, een kerkelijk huwelijk tussen 2 mannen zit er niet in, maar een viering kan gewoon wel.
  † In Memoriam † maandag 25 januari 2010 @ 11:58:54 #288
137949 Disana
pi_77243389
quote:
Op maandag 25 januari 2010 11:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Het gaat erom dat een paus nog steeds leeft in de oertijd. Sex is iets voor getrouwde stellen en vooral gericht op het produceren van baby's. Aangezien 2 mannen of 2 vrouwen samen geen baby's kunnen krijgen, zonder hulp van buitenaf, gaat sex tussen hen rechtstreeks in tegen de bijbelse voorschriften. Aangezien de bijbel niet veranderd kan worden, kan de paus niet anders dan homofilie afkeuren. Zo ook sex vóór of buiten het huwelijk en dus ook condoomgebruik. Zelfs pilgebruik zal hij wel afkeuren, denk ik. Want dan kun je geen kinderen produceren.

Maar goed, de paus kan niet anders, maar de meeste priesters, zelfs veel bisschoppen zijn toch wel gematigder in hun oordeel. Kijk, een kerkelijk huwelijk tussen 2 mannen zit er niet in, maar een viering kan gewoon wel.
Veel Nederlandse christenen kunnen allang anders, die nemen het goede uit de bijbel en accepteren hun medemens. Jij blijft zeggen dat de paus niet anders kan, maar ik zeg dat het instituut paus niet anders wil. Ongetwijfeld heeft het daar een groot belang bij dat in de richting van het klein houden van de massa gaat; ik zoek er niets goeds achter.
  maandag 25 januari 2010 @ 12:01:29 #289
13462 BansheeBoy
pi_77243475
quote:
Op maandag 25 januari 2010 11:52 schreef JohnLocke het volgende:
Hmm, dat is ongepast en kinderlijk, maar daar zou ik me niet echt bedreigd door voelen.
Ik voel me ook niet bedreigd, maar ik proef dat dat wel zijn bedoeling is. Ach, geen probleem hoor, als ik het mis heb.

²
pi_77243685
quote:
Op maandag 25 januari 2010 11:56 schreef Gia het volgende:
Maar goed, de paus kan niet anders
Ik hoor anders zelden dat de paus ageert tegen het eten van garnalen, wat volgens de bijbel toch ook een 'abomination' is. Op dat onderwerp kon hij blijkbaar wel moderniseren. Dat selectieve kiezen uit bijbel en koran (bansheeboy, je scheert je vast ook nooit?) Staat me nog het meest tegen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 25 januari 2010 @ 12:11:30 #291
3542 Gia
User under construction
pi_77243771
quote:
Op maandag 25 januari 2010 11:43 schreef Doler12 het volgende:
Ik wordt een beetje ziek van al die oude overgrootopa priesters die de gekste dingen vertellen
Priesters zijn per definitie geen overgrootopa's.
  maandag 25 januari 2010 @ 12:15:01 #292
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_77243864
quote:
Op maandag 25 januari 2010 11:22 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Zo denk ik er ook over. En we moeten dit allemaal niet te serieus nemen. Het is een anoniem forum waar je uiteraard net iets meer kan en durft te zeggen dan in real life. Maar bedreigingen vallen niet goed te praten wat mij betreft. En dat zeg ik als Marokkaan tegen een Nederlandse homo.

²
Hoe kun je iets niet serieus nemen als je persoonlijk aangevallen wordt? En ja, als je deel uitmaakt van een groep die je bedligd cq aanvalt... dan word je ook persoonlijk aangevallen. Als ik Marokkanen zou beledigen zou jij je ook persoonlijk aangevallen voelen. Toch?

het zal mij persoonlijk aan m'n homosexuele reet roesten wat je er van vind, maar ga niet de huilie spelen zoals in je avatar als je een hard weerwoord krijgt van iemand. "Hij gaat het persoonlijk spelen!". O boo-fucking-hoo.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 25 januari 2010 @ 12:16:55 #293
3542 Gia
User under construction
pi_77243916
quote:
Op maandag 25 januari 2010 11:58 schreef Disana het volgende:

[..]

Veel Nederlandse christenen kunnen allang anders, die nemen het goede uit de bijbel en accepteren hun medemens. Jij blijft zeggen dat de paus niet anders kan, maar ik zeg dat het instituut paus niet anders wil. Ongetwijfeld heeft het daar een groot belang bij dat in de richting van het klein houden van de massa gaat; ik zoek er niets goeds achter.
Ik vind het zelf ook walgelijk, die opmerkingen van de paus en deze bisschop. Dat vind ik ook als moslims zeggen dat homofilie een gevaar is voor de samenleving. Maar in de OP staat dat door die opmerking van deze Belgische bisschop meteen alle gematigde katholieken de kerk de rug toe zullen keren. En dat slaat nergens op. De mening van één gelovige, zelfs als die hooggeplaatst is, is niet maatgevend voor elke gelovige. Zeker niet bij katholieken. Wij mogen gelukkig nog wel voor ons zelf denken en daar ook naar handelen. Als hier een homo over de vloer zou komen, mag ik gewoon nog naar de mis en krijg gewoon de communie.

Ik hoop werkelijk dat de katholieke kerk nog eens moderniseert. Dat homo's gewoon een kerkelijk huwelijk kunnen laten sluiten, dat priesters mogen trouwen, dat vrouwen priester mogen worden enz.....
Maar ik laat me voorlopig door de mening van één man niet van mijn geloof af stoten.
pi_77243945
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:15 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Hoe kun je iets niet serieus nemen als je persoonlijk aangevallen wordt? En ja, als je deel uitmaakt van een groep die je bedligd cq aanvalt... dan word je ook persoonlijk aangevallen. Als ik Marokkanen zou beledigen zou jij je ook persoonlijk aangevallen voelen. Toch?

het zal mij persoonlijk aan m'n homosexuele reet roesten wat je er van vind, maar ga niet de huilie spelen zoals in je avatar als je een hard weerwoord krijgt van iemand. "Hij gaat het persoonlijk spelen!". O boo-fucking-hoo.
Jij bent dus zo'n homo die zijn seksualiteit verwart met zijn identiteit.
  maandag 25 januari 2010 @ 12:20:26 #295
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_77244014
quote:
Op maandag 25 januari 2010 11:58 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik vind de paus een slecht boegbeeld voor de kerk in deze tijden.
Veel van zijn volgelingen zijn al lang gemoderniseerd en mereen houdt vast aan theorietjes en uitsprsken uit het jaar 0. Nou snap ik wel dat als ie zich NU nog ineens gaat aanpassen aan de moderne tijd dat dat als een soort van gezichtsverlies voelt... dat hij dus water bij de miswijn doet omwille van het volk. Zoiets had geleidelijk aan moeten gaan door de jaren heen. Maar er is zo krampachtig vastgehouden aan heet oude dat er nu bijna geen weg terug meer is (of in dit geval dus vooruit ipv terug).
L'Amour menaçant:
pi_77244017
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:17 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Jammer dat de stukjes die ik en Vanyal (meen ik?) schreven niet helemaal tot je doorgedrongen zijn.

Oh ja ik hoop dat er geen deel 2 komt, wederom iedereen bedankt voor een herhaling van zetten (inclusief ikzelf ).
ijs_beer fan!
pi_77244030
Ik snap werkelijk de ophef niet over de uitspraken van de paus. Hij roept niet dat homo's vervolgd moeten worden, niet van gebouwen worden afgegooid, krijgen geen stokslagen, worden ook niet gestenigd, raadt condoomgebruik af maar verbiedt niets, overspel wordt niet verboden door hem.
Erg boeiend en nog gevaarlijk ook want de christenen, vooral katholieken over de hele wereld nemen hem serieus.
  maandag 25 januari 2010 @ 12:22:02 #298
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_77244054
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:17 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Sexualiteit bepaalt een groot deel van je identiteit. Bewust danwel onbewust. Gewild danwel ongewild. Of het nu hetero, bi, homo, tri, omni, multi is.
L'Amour menaçant:
pi_77244072
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:20 schreef NanKing het volgende:

[..]

Jammer dat de stukjes die ik en Vanyal (meen ik?) schreven niet helemaal tot je doorgedrongen zijn.

Oh ja ik hoop dat er geen deel 2 komt, wederom iedereen bedankt voor een herhaling van zetten (inclusief ikzelf ).
Ik snap jullie stukjes wel, maar dat betekent niet dat ik er begrip voor heb dat mensen zich daarin mee laten slepen. Ja je bent homo, als jij er nou eens niet zo'n punt van zou maken, dan zouden die paar andere mensen dat waarschijnlijk ook niet doen.
  maandag 25 januari 2010 @ 12:23:00 #300
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_77244090
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:21 schreef Dr.Nikita het volgende:

Erg boeiend en nog gevaarlijk ook want de christenen, vooral katholieken over de hele wereld nemen hem serieus.
Ik denk dat je je serieus vergist over hoeveel mensen en landen er nog het woord van de Paus of priesters als "waar" aannemen.
L'Amour menaçant:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')