Heel geklooi met die plaatjesquote:
En nu voor de stervelingen onder ons?quote:Op zondag 24 januari 2010 16:29 schreef glasbak het volgende:
[..]
Kunnen we die op niet in de wiki zetten?
Ik vond die techniektoestand heel zo verkeerd nog niet. Heeft me onderweg al regelmatig geholpen om de boel weer aan het rollen te krijgenquote:Op zondag 24 januari 2010 16:32 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Tvp. druk aan het studeren voor Verkeer & Techniek.
Nouja, voor techniek dan want verkeer is makkelijk
Ja heb je post inderdaad gelezen, maar dat is niet hoe wij het leren.quote:Op zondag 24 januari 2010 16:38 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ik vond die techniektoestand heel zo verkeerd nog niet. Heeft me onderweg al regelmatig geholpen om de boel weer aan het rollen te krijgenZie ook mijn laatste post in het vorige deel enzo
Wij leerden ook wat wat deed en dat je dan de chef steeksleutel maar bellen moest. De praktijk is dat die je via de telefoon vertelt wat je moet doen en pas in uiterste noodzaak zelf in een auto klimt of iemand aan laat rukken.quote:Op zondag 24 januari 2010 16:40 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Ja heb je post inderdaad gelezen, maar dat is niet hoe wij het leren.
Wel mooi ja, zonder koppeling terug naar binnen rijden en dat soort geintjes
http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Vrachtwagenchauffeurstopicquote:Op zondag 24 januari 2010 16:32 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
En nu voor de stervelingen onder ons?
Druppeldame, als je je signature aanpast naar het nieuwe topic, zou je dan ook ' verenigd' willen aanpassen naar 'verenigt'?quote:Op zondag 24 januari 2010 16:39 schreef druppelkut het volgende:
Truckers Volg Post
quote:Op zondag 24 januari 2010 16:38 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ik vond die techniektoestand heel zo verkeerd nog niet. Heeft me onderweg al regelmatig geholpen om de boel weer aan het rollen te krijgenZie ook mijn laatste post in het vorige deel enzo
Die ??quote:Op zondag 24 januari 2010 16:12 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Wij hebben dus standaard een krik, en sleutels in de auto's liggen, en een reservewiel op de lier. En een set dop/steeklseutels, een waterpomptang, een stanleymes, isolatietape, tywraps, en een zaklamp.
Maar wij zijn dan ook van het soort dat de monteur belt met de mededeling dat ie ff dat en dat moet bestellen, en dat we weer rijden. En dan zegt hij: stond je stil dan?
Zo kwam ik ooit eens terug van een rit naar zuid duitsland, met een bomvolle auto. Ik had net m'n pauze gemaakt net boven Keulen, en van daaraf wilde ik in 1 streep naar het losadres. Het autohof af ging prima, maar toen ik de snelweg op draaide en wilde invoegen, trapte ik bij het schakelen door de koppeling heen. Dat wil zeggen, het pedaal lag onderin en ontkoppelen was er niet meer bij. Nouja, dan maar zonder koppeling, en vrolijk blijven rijden. Als je een beetje sjiek schakelen kunt is dat geen probleemGewoon de planning gebeld met de mededeling dat ik geen koppeling meer had, en dat ie maar eens een oplossing had te verzinnen. Ja zegt ie, kom maar hierheen dan, en bel ff 5 minuten van te voren, dan zetten we de deur open, kan je in 1 beweging op de put. Zo gezegd zo gedaan, en omdat het vrijdag was had ik toen ook meteen weekend
Of een luchtbalg die onder de trailer vandaan klapt. Leiding afbinden met een tywrapje, remleiding idem dito, en gewoon de rit afgemaakt. En dan om een uur of 9, als de heren op kantoor zijn, tussen neus en lippen door ff melden dat je toch ook wel graag nog ff een nieuwe luchtbalg had
Extra luchthandjes en een reserveslang hebben we ook standaard bij. Ooit eens gehad dat een collega zowel de slang als het luchthandje op de oplegger naar de klote had. Toen hebben we met zijn reservehandje de oplegger gefixt, en met mijn reservehandje en zijn reserveslang de luchtleiding gefixt. Alleen, normaal zit er aan je slang een handje met een terugslagrubber erin, zodat je geen luchtlekkage hebt. Dit waren twee normale, dus die slang kon er ook niet meer afHij heeft nog de hele week rondgereden, en aan het eind van de week hebben ze op de zaak de boel gefixt. Zei de monteur nog dat ik ook eerst wel mocht bellen voor ik begin te hobbyen
Ik begrijp dan ook nog steeds niet waarom dat met moeren vastgezet moet worden. Er zijn handigere manieren om dingen vast te zetten die een keer per 5 jaar los moeten...quote:Op zondag 24 januari 2010 17:22 schreef Bartholomeus het volgende:
Trouwens SMD: mocht je ooit nog eens een wiel moeten wisselen, dan bij deze stap 1: eerst kijken of je het reservewiel onder de auto vandaan kunt krijgen! Die moeren willen wel eens vastgeroest zijn. Cola er overheen gieten helpt, wel ff laten intrekken
Mocht dat niet lukken, dan kun je meteen je baas bellen dat ie een bandenboer op je af moet sturen, want alleen red je het dan toch niet. En als die vent er toch is kan ie meteen ook het lekke wiel eraf schroeven
Okequote:Op zondag 24 januari 2010 16:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Druppeldame, als je je signature aanpast naar het nieuwe topic, zou je dan ook ' verenigd' willen aanpassen naar 'verenigt'?
quote:Waar we ook af en toe met de voetjes van de vloer gaan:
Afschuwelijke kleur, afschuwelijke lampenbak, platte bak er op.quote:Op zondag 24 januari 2010 19:18 schreef glasbak het volgende:
Deze is mooier (alleen geen trekker)
[ afbeelding ]
quote:
quote:Op maandag 25 januari 2010 14:16 schreef druppelkut het volgende:
Net een kapotte MAN gezien
Was de weg af geraakt en een talud in gereden.
Zal vanavond wel ff de foto's plaatsen...
Goh....quote:Op maandag 25 januari 2010 14:25 schreef RealZeus het volgende:
[..]Beter één MAN op de kant dan tien op de weg.
[ afbeelding ]
Uiteraard, maar ik ben te lui om een of ander forum door te spittenquote:Op maandag 25 januari 2010 14:41 schreef Alexxxxx het volgende:
Barca, jij zou toch moeten weten waar je WEL fotos van 2600's met dieplader kunt vinden....
wat nou doorspitten. klik op daf forum, klik op daf index, klik op 2600 topic, gevondenquote:Op maandag 25 januari 2010 15:50 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Uiteraard, maar ik ben te lui om een of ander forum door te spitten
En dat is geen spitten?quote:Op maandag 25 januari 2010 17:31 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
wat nou doorspitten. klik op daf forum, klik op daf index, klik op 2600 topic, gevonden![]()
of, klik op zoeken, tik 2600, druk op enter, gevonden
Ik had al gekeken, maar helaas zijn de foto's van de mooiste combinaties erg vaag. Er staan wel een aantal hele gave foto's tussen!quote:Op maandag 25 januari 2010 17:31 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
wat nou doorspitten. klik op daf forum, klik op daf index, klik op 2600 topic, gevonden![]()
of, klik op zoeken, tik 2600, druk op enter, gevonden
stiekem staan de leukste 2600 foto's natuurlijk in het Van Seumeren topicquote:Op maandag 25 januari 2010 17:39 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik had al gekeken, maar helaas zijn de foto's van de mooiste combinaties erg vaag. Er staan wel een aantal hele gave foto's tussen!
Ik hang trouwens steeds vaker op Buzzybee rond tegenwoordig, ik kwam er achter dat er behoorlijk wat interessant spul op staat
voor Barca niet, weet dat hij er vaker komtquote:
Ja, die dingen hebben wij ook en gelukkig worden wij niet zo heel erg streng gevolgd. In het verleden toen het systeem nog redelijk nieuw was waren ze er regelmatig mee aan het spelen en kreeg je inderdaad af en toe een vingerwijzend berichtje en dan eigenlijk alleen nog als je erg ver uit je route vandaan was. Voorlopig hebben wij nog alle vrijheid van de wereld en zelfs al denk je zelf vreselijk tijd gerekt te hebben krijg je nog van de planners te horen dat het je snel hebt gedaanquote:Op maandag 25 januari 2010 11:44 schreef Bartholomeus het volgende:
Glasbak: pleur jij je eigen foto ook ff in de OP in de wiki dan?
Glasbak: wij hebben boordcomputers waarmee ze dus precies kunnen zien waar we zitten en wat we aan het doen zijn. Ook ooit al eens een berichtje gehad in de geest van: zou jij niet eens gaan rijden? Ik zo: neuh, tijd zat en de koffie is nog te heet
zolang je maar geen fotos in de OP zet van dat ding wat druppel bij jou laat steigerenquote:Op maandag 25 januari 2010 19:38 schreef glasbak het volgende:
Ik zal die wiki even aanpassen, ik moet alleen nog een foto van een steigerende druppel hebben
Wij worden verder ook niet gecontroleerd hoor, met 2 man op 50 auto's hebben ze daar geen tijd voor. Hooguit als ze ff willen weten waar je zit als er een klant vraagt hoe laat je ongeveer komt, dan kijken ze ff. En dan krijg je dus wel eens zulke geinquote:Op maandag 25 januari 2010 19:38 schreef glasbak het volgende:
[..]
Ja, die dingen hebben wij ook en gelukkig worden wij niet zo heel erg streng gevolgd. In het verleden toen het systeem nog redelijk nieuw was waren ze er regelmatig mee aan het spelen en kreeg je inderdaad af en toe een vingerwijzend berichtje en dan eigenlijk alleen nog als je erg ver uit je route vandaan was. Voorlopig hebben wij nog alle vrijheid van de wereld en zelfs al denk je zelf vreselijk tijd gerekt te hebben krijg je nog van de planners te horen dat het je snel hebt gedaan
Alleen de GPS waar ik het over had was m'n eigen GPS. Druppel weet wel wat ik bedoel
Ik zal die wiki even aanpassen, ik moet alleen nog een foto van een steigerende druppel hebben
Daar hebben ze nou een pijlstok voor uitgevonden. En onderhoud. En oliepompen. En oliefilters. Een pakkinkje links en rechts. Kan van alles zijn dusquote:Op maandag 25 januari 2010 19:38 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Zeikzooi. Schrok me wel even. Reed terug van de verkeersschool voor vrachtwagen theorie les en reed in me eigen auto (opel vectra) terug naar huis. Ben ik nog zo'n 20 minuten van huis af gaat ineens het rode controlelampje van de oliedruk branden. Schrik me eigenlijk te pletter, dadelijk is heel me motor aan gort. Dus ja, ik wil hem aan de kant van de weg zetten maar nog voordat er 10 seconden voorbij waren ging het lampje alweer uit. Toch stil gezet en even 'geluisterd' naar de motor. Niks geks aan te horen. Toen dus nog 20 minuten naar huis gereden en heb het lampje niet meer gezien.
Wel litertje olie bijgegooid voor de zekerheid. Morgen maar gewoon weer 30 minuten rijden naar school, tenzij er een plas olie onder ligt.
Hopelijk kom ik er met geluk vanaf, heb geen zin in motorschade![]()
Mjah. Morgenvroeg maar kijken of er niks onder ligt en dan gewoon aanrijden. Kijk ik rond half 1 in de pauze wel even of er nog meer olie bij moet. Heb er maar een litertje ingegooid dus, en kan nu niks zien op die stok want het is hier toch echt te donker.quote:Op maandag 25 januari 2010 19:52 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Wij worden verder ook niet gecontroleerd hoor, met 2 man op 50 auto's hebben ze daar geen tijd voor. Hooguit als ze ff willen weten waar je zit als er een klant vraagt hoe laat je ongeveer komt, dan kijken ze ff. En dan krijg je dus wel eens zulke gein
[..]
Daar hebben ze nou een pijlstok voor uitgevonden. En onderhoud. En oliepompen. En oliefilters. Een pakkinkje links en rechts. Kan van alles zijn dus
Zou je niet eerst even olie peilen voor je er een liter olie bij flikkert? Teveel olie is ook slecht.quote:Op maandag 25 januari 2010 19:38 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Zeikzooi. Schrok me wel even. Reed terug van de verkeersschool voor vrachtwagen theorie les en reed in me eigen auto (opel vectra) terug naar huis. Ben ik nog zo'n 20 minuten van huis af gaat ineens het rode controlelampje van de oliedruk branden. Schrik me eigenlijk te pletter, dadelijk is heel me motor aan gort. Dus ja, ik wil hem aan de kant van de weg zetten maar nog voordat er 10 seconden voorbij waren ging het lampje alweer uit. Toch stil gezet en even 'geluisterd' naar de motor. Niks geks aan te horen. Toen dus nog 20 minuten naar huis gereden en heb het lampje niet meer gezien.
Wel litertje olie bijgegooid voor de zekerheid. Morgen maar gewoon weer 30 minuten rijden naar school, tenzij er een plas olie onder ligt.
Hopelijk kom ik er met geluk vanaf, heb geen zin in motorschade![]()
Jawel had gepeild, was serieus amper olie te bekennen. Ding afgeveegd, er een 10 seconden ingestoken. Toen er uitgehaald en zag niks dus met mijn vingers overheen gegaan en naja er kwam maar zeer weinig olie op mijn vingers dus denk dat het carter bekant leeg wasquote:Op maandag 25 januari 2010 19:59 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Zou je niet eerst even olie peilen voor je er een liter olie bij flikkert? Teveel olie is ook slecht.
Alsof jou dat wat boeit. Jij bent hier toch geen mod meerquote:Op maandag 25 januari 2010 19:46 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
zolang je maar geen fotos in de OP zet van dat ding wat druppel bij jou laat steigeren
mod of geen mod, ik hoef jou druplul niet te zienquote:Op maandag 25 januari 2010 20:08 schreef glasbak het volgende:
[..]
Alsof jou dat wat boeit. Jij bent hier toch geen mod meer![]()
Ohquote:Op maandag 25 januari 2010 19:46 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
zolang je maar geen fotos in de OP zet van dat ding wat druppel bij jou laat steigeren
Leuk, mods die users afzeiken...quote:Op maandag 25 januari 2010 20:08 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
mod of geen mod, ik hoef jou druplul niet te zien
Vrees niet, zo erg als dat alexxxxxxxxx het voor doet komen is het echt niet..quote:
En zonet zeg je nog dat ik hier geen mod benquote:
IK heb gezegd dat je *hier* geen mod meer bent, maar je bent nog steeds blauw.quote:Op maandag 25 januari 2010 20:40 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
En zonet zeg je nog dat ik hier geen mod benMaar dat ben ik dus alleen als het jou uit komt snap ik alweer
Fap ze
Die van V Seumeren zijn inderdaad ontzettend gaaf! Zeker die foto's van meerdere trekkers op een rij. Ik heb helaas niet de trekker-oplegger combinatie gevonden die ik in mijn hoofd had. Ik moet nog eens wat meer tijd besteden aan zoekenquote:Op maandag 25 januari 2010 17:53 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
stiekem staan de leukste 2600 foto's natuurlijk in het Van Seumeren topic![]()
![]()
ja, het word steeds leuker, ik houd de touwtjes niet meer angstvallig zelf in handen, maar heb ze wat meer aan de andere mos en bestuursleden gegeven, en dat werktVooral het subforum met foto's van niet meer bestaande transportbedrijven is een grote hit
![]()
Godver, daar word je niet blij van. Ik heb 1x zo'n ongeluk gezien maar daar zat nog een auto tussen. Zoiets blijft toch in je hoofd hangen.quote:Op maandag 25 januari 2010 20:38 schreef Toempf het volgende:
Kreeg vanmiddag te horen dat er een chauffeur die regelmatig bij ons komt laden betrokken is geweest bij een zwaar ongeluk in Duitsland. Een vrachtwagen is (met een rotgang aan de foto's te zien) achterop gereden. Die was op slag dood.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat voor merk is het eigenlijk? Ik denk er iets van een iveco in te zien, alleen weet ik het niet zeker..quote:
en jij nog steeds kansloosquote:Op maandag 25 januari 2010 20:42 schreef glasbak het volgende:
[..]
IK heb gezegd dat je *hier* geen mod meer bent, maar je bent nog steeds blauw.
Ja baasquote:Op maandag 25 januari 2010 20:43 schreef Bartholomeus het volgende:
Glasbak en Alexxxxx: koest! af! lief doen!
DAF CF85 Space Cab. Zie het alleen nog aan het typeplaatjequote:Op maandag 25 januari 2010 20:44 schreef glasbak het volgende:
[..]
Wat voor merk is het eigenlijk? Ik denk er iets van een iveco in te zien, alleen weet ik het niet zeker..
Zat ik ook aan te denken, maar 't is toch echt een XF, te zien aan het paneel voor de zogenaamde brievenbus op foto 2. Een CF heeft dat ding ook, maar kleiner en niet recht-toe-recht-aan vlakquote:Op maandag 25 januari 2010 20:45 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
DAF CF85 Space Cab. Zie het alleen nog aan het typeplaatje
Ik zie nu inderdaad ook het plaatje op de deur. Moest de foto even uitvergroten hiervoorquote:Op maandag 25 januari 2010 20:45 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
DAF CF85 Space Cab. Zie het alleen nog aan het typeplaatje
Ja, maar het brievenbus paneel niet, en ook de sierstrip daaronder is anders. Kijk maar eens naar de richtingaanwijzer aan de bestuurderskant op foto 2, en dan die strip, hoe die verder loopt. En kijk dan eens naar een CFquote:Op maandag 25 januari 2010 20:57 schreef glasbak het volgende:
[..]
Ik zie nu inderdaad ook het plaatje op de deur. Moest de foto even uitvergroten hiervoor
Maar die rondingen in de bumper heeft een CF toch ook?
A1 bij Sittensen, geen idee waar dat ligt.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:11 schreef Bartholomeus het volgende:
Het is een zoekplaatje, dat wel
Nog een aanwijzing in mijn voordeel: het raamstijltje in het portier. Bij een XF loopt die recht omhoog, bij een CF eerst recht omhoog en dan de bocht om horizontaal
Edit: iemand enig idee waar dit gebeurd is? Ja in Duitsland, maar waar precies? Probeer het nieuwsbericht erbij te vinden, maar dat valt vies tegen
Hier denk ik : http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=Sittensen&ie=UTF8&hq=&hnear=Sittensen,+Rotenburg,+Nedersaksen,+Duitsland&z=12quote:Op maandag 25 januari 2010 21:22 schreef Toempf het volgende:
[..]
A1 bij Sittensen, geen idee waar dat ligt.
A1 afslag... tumdidum... 47 uit m'n hoofd? Bij dat autohof ging ik altijd eten als ik naar Hamburg moestquote:Op maandag 25 januari 2010 21:22 schreef Toempf het volgende:
[..]
A1 bij Sittensen, geen idee waar dat ligt.
Die laatste wordt tenminste wel door een echte auto weggesleeptquote:Op maandag 25 januari 2010 21:52 schreef druppelkut het volgende:
Ploatjies
Met de voetjes van de vloer
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
MAN met schade, vandaag gezien![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben er afgelopen zomer langs gekomen en 70 kilometer aan wegwerkzaamheden is iets waar ik niet eens aan wil wennen.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:45 schreef Bartholomeus het volgende:
Hier het nieuwsbericht
En er gebeurt nogal eens wat daar, zo blijktHet hele stuk tussen Bremen en Hamburg ligt op de schop, met om de 5km een bouwput van 10km, om en om wisselend van richting. Al een poosje, maar blijkbaar kunnen een hoop mensen er nog niet aan wennen
![]()
Nee maar ik doel ook meer op de personenwagens daar uit de buurt die op verschillende foto's behoorlijk in de kreukels liggen. Vooral die lui die vrachtwagens gaan inhalen in de versmalling, zijn lekker bezigquote:Op maandag 25 januari 2010 22:09 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik ben er afgelopen zomer langs gekomen en 70 kilometer aan wegwerkzaamheden is iets waar ik niet eens aan wil wennen.
Ik heb de bovenste in de OP erbij gezet. In de Wiki dan..quote:Op maandag 25 januari 2010 21:52 schreef druppelkut het volgende:
Ploatjies
Met de voetjes van de vloer
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
MAN met schade, vandaag gezien![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Weet je hoeveel moeite ik heb moeten doen om weer inde auto te klimmen?quote:Op maandag 25 januari 2010 22:30 schreef glasbak het volgende:
[..]
Ik heb de bovenste in de OP erbij gezet. In de Wiki dan..
Het valt me op dat je de laatste tijd in deze topicreeks loopt te zieken, wat is er aan de hand?quote:
Veel te veel waarschijnlijkquote:Op maandag 25 januari 2010 23:14 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Weet je hoeveel moeite ik heb moeten doen om weer inde auto te klimmen?
Dat vermoeden had ik alquote:Op dinsdag 26 januari 2010 06:02 schreef druppelkut het volgende:
Had om 5 uur al een bakkie voor m'n neus staan.
Nooit aan gedacht eigenlijk om dat via de achterbediening te doen
Als je dat irritant vind moet je ff langs de dealer, daar kunnen ze dat in no time voor je uitzetten, kun je ook gewoon tegen de begrenzer op de ccquote:Op dinsdag 26 januari 2010 06:37 schreef glasbak het volgende:
[..]
Dat vermoeden had ik al
Ik ben heerlijk ontspannen op weg naar Lelystad![]()
85 op de cc. Harder kan ik niet op de cc. Wél als ik m'n gas intrap. Dan gaat ie 88
Voorheen kon ik ook tot de 90 zowel met de cc als met de voet. Totdat ik opdracht heb gegeven om a) de toerenbegrenzing achter de PTO aan te zetten en in te stellen op 1300 toeren omdat deze op storing slaat als je boven de 1500 toeren komt en b) de voorinstelling van het handgas op 900 en 1200 te zetten.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:27 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Als je dat irritant vind moet je ff langs de dealer, daar kunnen ze dat in no time voor je uitzetten, kun je ook gewoon tegen de begrenzer op de cc
Aha, u rijdt een DAFquote:Op dinsdag 26 januari 2010 06:37 schreef glasbak het volgende:
[..]
85 op de cc. Harder kan ik niet op de cc. Wél als ik m'n gas intrap. Dan gaat ie 88
Al onze auto's ook, behalve de nieuwste 3. Ik weet dat de oudere 105's het standaard ook hadden, maar blijkbaar heeft de dealer dat bij aflevering al uitgezet. En dat is duidelijk bij de laatste 3 (nog) niet gebeurdquote:
Ja ik dacht ook dat ze er niet meer aan deden, tot ik dus dit weekend in een van die drie nieuwste niet verder kwam dan 85quote:Op dinsdag 26 januari 2010 13:37 schreef Barcaconia het volgende:
Ik dacht dat het alleen iets van de eerste 105's was. Tenminste, dat zijn de enige auto's waar ik het ooit gezien heb.
*proest*quote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:32 schreef druppelkut het volgende:
*gniffel*
Glasbak heeft het rode knopje gevonden
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:32 schreef druppelkut het volgende:
*gniffel*
Glasbak heeft het rode knopje gevonden
Het ging er gister toch over dat ie zijn aanhanger niet mee kreeg?quote:
Dat was het administratie examen vroeger. Toen deed je dat dus min of meer in 1 keer. Wat mij betreft ook geldklopperij inderdaadquote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:23 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Zo, ook Verkeer & Techniek is binnen.
Nu morgen nog de derde theorie toets, voor de vakbekwaamheid code 95.
Bullshit is het, die toets gaat gewoon over de administratie en die heb ik vorige week ook al gehad.
Alleen word morgen door middel van voorbeelden in een vorm van een verhaaltje, aan me gevraagd hoeveel een chauffeur nog mag rijden, moet rusten, welke vrachtbrief mee moet enzovoorts.
Ofwel: geldklopperij.
*zingt: Busje komt zo, busje komt zo, busje komt zo..quote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:12 schreef druppelkut het volgende:
En weer in het busje. Weer een uur slapen op kosten van de baas
Pietje mag dan nog 4 uur en 10 minuten ononderbroken rijden, toch?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:22 schreef blup het volgende:
Vergis je niet hoor, als je een kut versie van het examen hebt krijg je behoorlijk vage ingewikkelde vragen over rijtijden.
iets als
Pietje rijdt 4 uur voordat hij aankomt bij de pond naar engeland, hij moet 25 minuten wachten voordat hij op de pond kan, de reis duurt 3uur, het uitrijden duurt 20 minuten, hoe lang mag pietje nog rijden voor hij moet rusten?
Boottijd is rusttijd inderdaadquote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:55 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Pietje mag dan nog 4 uur en 10 minuten ononderbroken rijden, toch?
Maar je hebt gelijk ja. Er kunnen behoorlijk lastige vragen waar je echt goed bij moet gaan nadenken tussen zitten, maar over het algemeen is het goed te doen
Inderdaad.quote:Op woensdag 27 januari 2010 08:07 schreef TommyGun het volgende:
Prutsers op de A73...
Dat wordt omrijden via de dodeweg A67? De weg gaat namelijk pas vanavond weer open aldaar.quote:Op woensdag 27 januari 2010 08:08 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Inderdaad.
Hoorde het net op t nieuws. Moet ik zo naartoe helaas
Even een pagina terug staat een foto van d'r auto. Lijkt echt niet op eentje van Baetsenquote:Op woensdag 27 januari 2010 08:15 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Dat wordt omrijden via de dodeweg A67? De weg gaat namelijk pas vanavond weer open aldaar.
Jij zit niet stiekem bij Baetsen toch, DK?
Ik denk dat ik maar via de 50 en 325 rij. Kom ik erquote:Op woensdag 27 januari 2010 08:15 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Dat wordt omrijden via de dodeweg A67? De weg gaat namelijk pas vanavond weer open aldaar.
Jij zit niet stiekem bij Baetsen toch, DK?
quote:Op woensdag 27 januari 2010 08:23 schreef glasbak het volgende:
[..]
Even een pagina terug staat een foto van d'r auto. Lijkt echt niet op eentje van Baetsen
Mijn excuus, niet gezien.quote:Op woensdag 27 januari 2010 08:25 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Ik denk dat ik maar via de 50 en 325 rij. Kom ik er
ook namelijk.
Nee, geen batsen
quote:Op woensdag 27 januari 2010 10:12 schreef glasbak het volgende:
[..]
Nu nog een verse bak koffie en een doekje
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 27 januari 2010 10:33 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Zo, ook derde theorie toets binnen.
Als de goedkeuring van de medische keuring binnen is (kut brief, schiet es op!) word mijn hele praktijk ingepland.
Nou maar hopen dat ik voor de praktijk ook alles in 1x haal, dan ben ik over een klein maandje al wel klaar![]()
Groot gelijk. Met je eigen spullen werkt het altijd stukken prettigerquote:Op woensdag 27 januari 2010 11:03 schreef druppelkut het volgende:
Eindelijk mijn eigen aanhanger weer terug
Kwam de chauffeur met wiens aanhanger ik reed tegen op een parkeerplaats. Hij had mijn aanhanger gelukkig mee.
Snel bakken overgeze en doorgereden
Niet voor het overzetten van bakken neequote:Op woensdag 27 januari 2010 11:15 schreef glasbak het volgende:
[..]
Groot gelijk. Met je eigen spullen werkt het altijd stukken prettiger
Trouwens, was het doekje niet goed genoeg?
Daar was het ook niet voorquote:Op woensdag 27 januari 2010 11:18 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Niet voor het overzetten van bakken nee
En het verhaal over de A73 is al veranderd:quote:Twee spookfiles per dag op A58
HELMOND - Op de A58 tussen Breda en Eindhoven komen op werkdagen twee tot drie spookfiles voor. Dat zegt Rijkswaterstaat.
De spookfiles hebben te maken met de vele op- en afritten op dit traject en doordat mensen relatief vaak remmen.
TNO Helmond gaat op drie zondagen in februari de snelweg tussen Eindhoven en Helmond afsluiten. Op de A270 wordt onderzoek gedaan naar zogenaamde spookfiles. Deze files ontstaan als automobilisten plotseling remmen.
Het onderzoeksinstituut roept automobilisten op om aan de proef mee te doen. Ze krijgen een speciaal registratiesysteem in de auto en langs de weg worden camera's gezet.
Hieronder zie je een filmpje over hoe files ontstaan.
Bron: OmroepBrabant
quote:Groot ongeluk A73, weg afgesloten
CUIJK - Op de A73 tussen Malden en Cuijk zijn woensdagmorgen rond kwart voor zeven kort na elkaar twee ongelukken gebeurd, waarbij in totaal vijf vrachtwagens betrokken waren.
Het vermoeden bestaat dat de voorste vrachtauto pech kreeg en de vluchtstrook opreed. Daar reden twee vrachtauto's achterop. Achter dit ongeval botsten nog eens twee vrachtauto's op elkaar. De chauffeur van de tweede vrachtauto kwam in de rechter vangrail terecht en is door de brandweer uit zijn cabine bevrijd. Hij is gewond overgebracht naar het Radboud ziekenhuis in Nijmegen.
De rijbaan in zuidelijke richting is voorlopig afgesloten. Er is een omleiding ingesteld via de A326. Het verkeer dat achter het ongeval stond, is van de snelweg afgeleid.
Klik op de audiolink voor een reactie van de politiewoordvoerder.
Bron: OmroepBrabant
En het is geen lift-as zeker.quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:37 schreef druppelkut het volgende:
Wat grappig
Nu heb ik net pas sinds maandag mijn aanhanger terug omdat die gekeurd moest worden, zie ik net pas dat ik 2 nieuwe luchtbalgen heb. Linksvoor en rechtsachter.
Oh, en ook een lekke band
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:42 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En het is geen lift-as zeker.Nee. Uiteraard niet de lift-as. De triangelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij hebben voor dat soort gein gewoon een reserve aanhanger. Een oud lijk dat het nog wel doen kan, en dat ding ketsen we dan achter de motorwagen waarvan de aanhanger op de put moet for whatever reason. Heeft de monteur er meteen de hele week tijd voorquote:Op woensdag 27 januari 2010 13:37 schreef druppelkut het volgende:
Wat grappig
Nu heb ik net pas sinds maandag mijn aanhanger terug omdat die gekeurd moest worden, zie ik net pas dat ik 2 nieuwe luchtbalgen heb. Linksvoor en rechtsachter.
Oh, en ook een lekke band
Zo. Gebeld. Lessen worden zo snel mogelijk ingepland. Twee hele dagen, 16 lesuren in totaal. Dan gelijk praktijkexamen, praktische toets en toets besloten terrein (niet per se in die volgorde).quote:Op woensdag 27 januari 2010 14:16 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Yeah.. Brief van het CBR is nu ook binnen. Ben goedgekeurd alleen er komt wel een aantekening op mijn rijbewijs, omdat ik lenzen heb (-2,25). Naja, dat wist ik al en dat makt niet uit
Zometeen maar eens de rijschool bellen, zodat ze mijn lessen en examens in kunnen plannen
quote:Op woensdag 27 januari 2010 14:07 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Nee. Uiteraard niet de lift-as. De triangelDat is wel kut inderdaad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 27 januari 2010 14:59 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat is wel kut inderdaad.Kromme Elleboog. Groepje van 5 à 6 giechelende meiden van 30+ op mannenjachtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Note to self: zaterdagnacht even de Kromme Elleboog onveilig maken.quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:02 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Kromme Elleboog. Groepje van 5 à 6 giechelende meiden van 30+ op mannenjacht
Ik zal kijken wat ik voor je kan doen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:40 schreef Bartholomeus het volgende:
RealZeus: we willen wel een uitgebreide fotoreportage natuurlijk he
Note copiedquote:Op woensdag 27 januari 2010 15:04 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Note to self: zaterdagnacht even de Kromme Elleboog onveilig maken.
Jij bent ook in Groningen voor de Druppel-stalk-stichting en voor de fotoshoot van naakte chaufeusses?quote:
Je bent Gerard Ekdom nietquote:Op woensdag 27 januari 2010 15:44 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik zal kijken wat ik voor je kan doen.
Ik beloof nietsquote:Op woensdag 27 januari 2010 16:03 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Jij bent ook in Groningen voor de Druppel-stalk-stichting en voor de fotoshoot van naakte chaufeusses?
Nee dat mag alleen de garage, of als je buiten de EU bent. Dan moet er ook een schriftelijke verklaring bij waarom enzo, voorzien van werkopdracht.quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:22 schreef druppelkut het volgende:
Out of scope is toch toegestaan als je alleen maar op eigen terrein aan het werken bent?
Kan ik mezelf dan op pauze zetten, kaart eruit jassen en out of scope zetten?
Ik moet namelijk ff overwerken. Tot middernacht. 400 ton wegrijden!
quote:In de tachograaf is een instelling aanwezig speciaal voor bijvoorbeeld reparateurs van
voertuigen, hulpdiensten, enz. Deze instelling heet ⤽OUT OF SCOPEâ¤. Gebruik deze
instelling als transporteur van goederen NOOIT. Dit zal als overtreding bestempeld
kunnen worden als u hier geen geldige verklaring voor heeft.
Dat andere pasje lijkt mij inderdaad het beste idee.. Oh en nooit zonder kaart gaan rijdenquote:Op woensdag 27 januari 2010 18:53 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Nee dat mag alleen de garage, of als je buiten de EU bent. Dan moet er ook een schriftelijke verklaring bij waarom enzo, voorzien van werkopdracht.
Wat ook niet mag maar voor jouw geen problemen oplevert: het pasje van de planner vragen en die erin prakkenJe blijft immers toch op eigen terrein
Heb je alsnog een verklaring nodig, maar geen flauw idee van wie je die verklaring moet krijgen..quote:OUT of SCOPE: De ‘out of scope’ functie die vaak als uitweg wordt gezien mag uitsluitend buiten
het geldigheidsgebied van de verordening worden gebruikt. Hiermee wordt bedoeld dat indien
buiten de openbare weg wordt gereden het gebruik van bestuurderskaarten niet noodzakelijk is.
Het gaat daarbij om bijvoorbeeld afgesloten bedrijfsterreinen en rangeerterreinen. Let wel op het
gebruik, het kan als overtreding bestempeld worden als u hier geen geldige verklaring voor heeft.
Reserve auto?quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:57 schreef druppelkut het volgende:
Kut.
Mooi is dat. Dan kom ik nooit aan mijn 9 uur rust.
Er is uiteraard geen pas aanwezig hier
quote:Wanneer mag ik de functie 'out-of-scope' gebruiken?
Antwoord:
Dit is een functie die aangeeft dat de chauffeur een geldige reden heeft om zonder kaart te rijden.
In Nederland wordt dit toegestaan wanneer uitsluitend op eigen terrein gereden wordt. Dit is
bijvoorbeeld voor laad- en loswerkzaamheden, wassen, onderhoud. De bestuurder mag geen
gebruik maken van deze functie als deze 'geheel of gedeeltelijk op de openbare weg komt'. Op dat
moment vallen namelijk alle werkzaamheden onder de ATB en is gebruik van de digitale tachograaf
verplicht.
Buiten Nederland wordt deze regel niet altijd aangehouden. Het is daarom aan te raden dat de outof-
scope tijd kan worden verantwoord onderweg. Dit kan door bijvoorbeeld een print-out mee te
nemen die is ondertekend door de persoon die de out-of-scope tijd heeft gereden.
LET OP! In het buitenland zijn de controleurs niet zo coulant in deze regeling. Het kan dus
voorkomen dat u hiervoor in het buitenland alsnog wordt bekeurd. Wees terughoudend met het
gebruik van de functie
Out of Scope is meer voor rangeren en als je auto's gaat voorzetten. Bovendien mag je met out of scope maximaal 50 km afleggen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:22 schreef druppelkut het volgende:
Out of scope is toch toegestaan als je alleen maar op eigen terrein aan het werken bent?
Kan ik mezelf dan op pauze zetten, kaart eruit jassen en out of scope zetten?
Ik moet namelijk ff overwerken. Tot middernacht. 400 ton wegrijden!
Onderstaande schijnt het officiële antwoord te zijnquote:Verklaring / statement / erklarung / declaration “ out of scope “
Er is op het terrein van de onderneming ten behoeve van parkeren van trailers gereden in de “ out of scope “ op de hierna genoemde datum en met het hierna te noemen voertuig
The next vehicle has been driven “ out of scope “ on the private area of the company on behalf of parking trailers on the named date and with the named vehicle.
Das volgende fahrzeug wurde aufgrund die arbeit von abstellen von auflieger auf das private firmengelande in die “ out of scope “ gefahren
An den unten genannte datum und mit das unten genannte fahrzeug.
Le vehicule a ete conduit en “ out of scope “ sur le terrain prive D’enterprise pour stationer des remorque’s au date la bas et avec le vehicule mentionnee la bas.
Voertuig kenteken / vehicle registration number / fahrzeugkenzeichen / numero d’immatriculation
……………………………………………………………………………..
Datum / date / datum / date ……………………………………………….
Bedrijfsstempel / companystamp / firmenstempel / tampon d`enterprise
Dus drup, volgens mij heb je gelijk.. Zet je zelf op pauze, trek je kaart eruit en lekker doorbuffelen op out of scopequote:ik heb even een mail gestuurd naar het IVW hierover en dit is hun antwoord: Geachte heer/mevrouw,
Er mag zonder bestuurderskaart, en door het inschakelen van de "Out of scope" button worden gereden, wanneer uitsluitend op eigen terrein wordt gereden voor b.v. laad- en loswerkzaamheden, autowassen of tanken op het eigen terrein. Om vragen en discussies bij een controle te voorkomen is het wellicht raadzaam om voor vertrek van het voertuig een print te maken waarop de registratie van "Out of scope"-ritten van het betreffende voertuig worden afgetekend. De bestuurder van het voertuig kan dan "clean" vertrekken.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Inspectie Verkeer en Waterstaat
Informatiecentrum
Postbus 90653
2509 LR Den Haag
t: 088 489 00 00 (lokaal tarief)
www.ivw.nl
Als die best man dingen doet waar jij het net mee eens bent, spreek hem er dan gewoon op aan in plaats van z'n spiegel eraf te trappen... Dit kan toch gewoon nietquote:DOETINCHEM - Van een 67-jarige automobilist uit Doetinchem is zaterdag 23 januari door een onbekende vrachtwagenchauffeur de buitenspiegel van zijn auto vernield.
De Doetinchemmer reed omstreeks 10:30 uur op de Ettenseweg (N317) in de richting van Ulft naar Doetinchem. Bij een verkeerslicht ter hoogte van de Mac Donalds kwam de vrachtwagen naast de automobilist tot stilstand. De chauffeur ervan stapte uit om vervolgens luid schreeuwend tegen de buitenspiegel van de automobilist man aan te trappen.
De chauffeur is daarna weggereden, linksaf de Havenstraat in.
De politie is op zoek naar getuigen van het incident en vraagt hen zicht te melden via 0900-8844.
Als het toch eigen terrein is kun je ook wel wat meer meenemen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:44 schreef druppelkut het volgende:
Gelukkig
Was namelijk al out of scope aan het rijden.
Het betreft eigen terrein,
tbv laden schip
max 2 km
Kan dus allemaal
Ze kan ook alleen ineens meenemen, dan is ze gelijk klaar.. Kan ze ook een nieuwe MAN vragen aan d'r baasquote:Op woensdag 27 januari 2010 19:46 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Als het toch eigen terrein is kun je ook wel wat meer meenemen.![]()
Gewoon 40 ton per keer laden, hoef je maar 10 keer te rijden.
Of 80 ton, dan hoef je maar 5 keer.
Wie stuitert er harder? Jij of je auto?quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:59 schreef druppelkut het volgende:
Thank god for the invention of energydrink!
* stuiter *
Ik heb een tijdje terug een lego model van een 3 assige trekker gemaakt, met een 4-assige dieplader met 4 stuurassen. Erg leuk om te doen moet ik zeggen. Helaas geen foto's van gemaakt.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:12 schreef Bartholomeus het volgende:
Niet lachen, maar ik ben serieus plannen aan het maken om een dik lego model te maken van een auto met een liersysteem d'r op. Moet alleen nog ff verzinnen hoe ik het allemaal ga doen enzo, maar 't komt goed
Wtf die chauffeur rijd met zijn bak omhoog gekieptquote:
In welke schaal? En uitschuifbaar? En gedwongen gestuurd?quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:44 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje terug een lego model van een 3 assige trekker gemaakt, met een 4-assige dieplader met 4 stuurassen. Erg leuk om te doen moet ik zeggen. Helaas geen foto's van gemaakt.
Als Lego designer eindelijk eens alle onderdelen kunnen leveren maakte ik wel een virtueel model die ik kan bestellen. Dat zou helemaal mooi zijn.
Wtfquote:
Dat van dat doorrijden viel mij ook al op ja.. "Maakt niet uit dat er 3 doden/zwaar gewonden onder het puin liggen, als ik er maar door kan vinnik het best!"quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:53 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Wtf die chauffeur rijd met zijn bak omhoog gekiept![]()
Lol en iets verder in het filmpje: automobilisten rijden gewoon over het puin heen van het ongeluk..
Ongeduldige mensen die Turken
Niks professioneel, gewoon op een regenachtige zondagmiddag gebouwdquote:Op woensdag 27 januari 2010 20:57 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
In welke schaal? En uitschuifbaar? En gedwongen gestuurd?
Ik ben van plan om die brute 4-assige trekker met kraan als basis te gebruiken en dan op een of andere manier de benodigde delen bij te kopen. Heb niet zo heel gek veel, dus dat ik aan het kopen kom is evident
Nou.. het spijt mij zeer, maar als je een beetje feeling hebt voor je auto, dan voel je het of je mast omhoog staat of niet. Ik merkt het zelfs al als ik een kromme bak erop heb staan en de voorkant van m'n mast hangt 2 cm los van het chassis..quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:59 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
WtfErg kut ook voor die gast in de loopbrug. Die ziet het aankopen en stopt al met lopen, maar valt alsnog naar beneden.
Kijkt zo'n chauffeur in godsnaam niet in de spiegel ofzo? Ik heb het ook eens gezien toen ik bij een tankstation aan het lossen was dat een chauffeur met zijn haakarm omhoog door het dak van het tankstation kwam rijden (), maar dat zie je amper/niet in je spiegel.
Hmm, goed punt. Ik heb nooit met een haakarmchassis gereden dus ik had alleen een idee in mijn hoofd zitten.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:04 schreef glasbak het volgende:
[..]
Nou.. het spijt mij zeer, maar als je een beetje feeling hebt voor je auto, dan voel je het of je mast omhoog staat of niet. Ik merkt het zelfs al als ik een kromme bak erop heb staan en de voorkant van m'n mast hangt 2 cm los van het chassis..
Dat soort dingen maakte ik altijd met Fisher Techniekquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:02 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Niks professioneel, gewoon op een regenachtige zondagmiddag gebouwdGeen schaal gebruikt dus, de combinatie was ongeveer 60cm lang. De assen waren geforceerd gestuurd vanaf de kingpin. Geen uitschuifbare trailer omdat ik niet genoeg lego thuis heb om pneumatische aansturing te maken.
Sturing via 4 fusee-assen die aangestuurd werden met een draaikrans vanaf de kingpin via 2 trek-reactiestangen naar achter. Daar zat een stuurunit die de stuurhoeken naar links en rechts verdeelde.
Om het nog maar even niet te hebben over het nemen van bochten met je mast/bak omhoogquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:05 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Hmm, goed punt. Ik heb nooit met een haakarmchassis gereden dus ik had alleen een idee in mijn hoofd zitten.
Ja, ik begrijp je. Sowieso bij een tankoplegger kan ik me het niet voorstellen. Dat MOET je toch gewoon voelen?quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:20 schreef glasbak het volgende:
[..]
Om het nog maar even niet te hebben over het nemen van bochten met je mast/bak omhoog
Lijkt mij ook.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:24 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ja, ik begrijp je. Sowieso bij een tankoplegger kan ik me het niet voorstellen. Dat MOET je toch gewoon voelen?
In principe is het gewoon technisch lego, maar zo'n beest is niet iets dat je ff in een zondagmiddagje in elkaar flanst. Zeker niet met alle bewegende delen en detailsquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:26 schreef vannelle het volgende:
Geweldig dat Lego!!
Is dat hetzelfde als technisch Lego of een niveautje hoger?
40 of 45 m3 is 7 meterquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:49 schreef Bartholomeus het volgende:
Ff een vraagje aan de containerboeren hier: hoe lang is zo'n afzetcontainer in meters? Ben namelijk eens met de schaal aan het berekenen, en dus met hoeveel delen ik waarvan ongeveer nodig ga hebben
6 meter lengte naar mijn wetenquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:49 schreef Bartholomeus het volgende:
Ff een vraagje aan de containerboeren hier: hoe lang is zo'n afzetcontainer in meters? Ben namelijk eens met de schaal aan het berekenen, en dus met hoeveel delen ik waarvan ongeveer nodig ga hebben
Nee hoor, je bent niet laatquote:Op donderdag 28 januari 2010 10:15 schreef Bartholomeus het volgende:
Zeeeeeeeeeeeeeeeuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuw! Ik ben ook weer in het land der levenden
En nou niet zeuren dat ik laat ben, hadden jullie ook maar ergens voor moeten gaan studeren
Ah, nu weet ik dus waarom je zo stil bent. Ik dacht eigenlijk dat je na gisteravond even geen zin had in fok en twitterquote:Op donderdag 28 januari 2010 11:41 schreef druppelkut het volgende:
Grmbl. Kutcollegas.
Vraag ik heel lief of ze ff een bak op m'n aanhanger willen zetten omdat ik nog snel een andere bak leeg moest gooien, kijken ze niet of er iets over de bak hangt wat schadelijk kan zijn voor de leidingen op de aanhanger.
Nee, meneer drukt de bak op de aanhanger met als gevolg dat m'n hele automatisch smeersysteem aan 1 kant alle aansluitingen mist en ook het verdeelblok is doormidden. Geen smering meer dus.
Als klap op de vuurpijl trekt hij ook nog eens 2 luchtleidingen doormidden.
Vanaf 8 uur aan het sleutelen geweest. Nu pas aan het rijden
quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:59 schreef blup het volgende:
Dit is ook oeps:
Met je 35 meter 2 haarspeldbochten door!!
Nope. Smeersysteem is echt naar z'n grootje. Zal vervangen moeten worden. M'n remmen doen het weer gelukkig.quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:08 schreef glasbak het volgende:
[..]
Ah, nu weet ik dus waarom je zo stil bent. Ik dacht eigenlijk dat je na gisteravond even geen zin had in fok en twitter![]()
En ja, dat soort collega's daar hebben we allemaal wel eens last van
Maar alles is weer heel nu?
Ik ben blij dat je schrootboeren zegt in plaats van containerboeren anders voelde ik me ook aangesprokenquote:Op donderdag 28 januari 2010 11:54 schreef Bartholomeus het volgende:
Schrootboeren zijn stuk voor stuk lompe ruwe rauwdouwers, dat zou jij toch moeten weten onderhand
Daarom laat ik dat soort dingen liever aan de monteurs over. Als ze dan aan het klootviolen zijn kunnen ze mij in ieder geval niet verrot scheldenquote:Op donderdag 28 januari 2010 12:20 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Nope. Smeersysteem is echt naar z'n grootje. Zal vervangen moeten worden. M'n remmen doen het weer gelukkig.
Ook goedbedoelde adviezen gehad daarover. "Heel de luchtslang moet vervangen worden want dat zijn petskoppelingen."
Ik dus braaf die slangen er helemaal afgehaald ipv de koppelingen die ik al in mijn hand had en naar de garage voor nieuwe.
Gewoon 2 nieuwe koppelingen en de slang erin drukken
goedbedoelde adviezen zijn leuk alleen moeten ze wel goed zijn uiteraard!
Collega's
Tie-wrapje erom en het is weer klaar.quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:27 schreef druppelkut het volgende:
http://twitpic.com/104xwu
kijk zelf maar
Moet ik je zaterdag even een pets komen geven?quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:32 schreef druppelkut het volgende:
Zei ik nou petskoppelingen?
Ik bedoelde dus perskoppelingen
Kun je er 10 à 12 terug verwachtenquote:Op donderdag 28 januari 2010 12:32 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Moet ik je zaterdag even een pets komen geven?
Precies, en afwerken met isolatietapequote:Op donderdag 28 januari 2010 12:32 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Tie-wrapje erom en het is weer klaar.
Ik dacht aan pestkoppelingenquote:Op donderdag 28 januari 2010 12:32 schreef druppelkut het volgende:
Zei ik nou petskoppelingen?
Ik bedoelde dus perskoppelingen
Erg vermoeiend of niet, ik denk dat ik het wel aan kan. Heb er in ieder geval zin in. Alleen morgen nog even naar het werk toe rijden om te overleggen, want eigenlijk moet ik die dagen nog gewoon werkenquote:Op donderdag 28 januari 2010 18:12 schreef Bartholomeus het volgende:
SMD: mooi zoZo'n hele dag lessen is wel übervermoeiend trouwens, ik vond het na 2 uurtjes over het algemeen al wel weer best. Je concentratie gaat er niet op vooruit en die vent waar ik les van had stuurde me altijd door de krapste straatjes en kloterigste bochtjes. Vervloekt heb ik 'm. Later, in het echte leven, heb ik 'm nog wel eens op m'n blote knietjes bedankt
48 urige werkweek? Dat moet een grap zijn, en zo niet welke klap mongool verzint datquote:Op donderdag 28 januari 2010 18:27 schreef Bartholomeus het volgende:
Oh lache is het ook wel hoor, absoluutGeniet er van zou ik zeggen!
Wel dapper van je dat je in deze tijd nog chauffeur wil worden overigens, zelfs ik kan zeggen dat het er de laatste paar jaar niet leuker op geworden is met alle extra ditjes en datjes, en nu de 48-urige werkweek er nog overheen
Toch niet weer dat busje hequote:Op donderdag 28 januari 2010 17:56 schreef druppelkut het volgende:
Jeetje.
Ben een keertje vroeg klaar met werken. Alleen wachten op de taxi om thuis te komen.
Europese regelgeving (lees: Frankrijk met wat steun uit de voormalige oostbloklanden die een goeie beurt wilden maken bij de Grote Baas) bepaalt dat ook vrachtwagenchauffeurs maar 48 uur per week mogen werken. Bij andere beroepen is het ook zo dat als een werknemer structureel meer dan 8 overuren per week maakt, daarvoor een tweede werknemer aangesteld dient te worden. Punt is alleen dat daar nergens op gecontroleerd wordt, behalve natuurlijk op de weg c.q. de chauffeurs.quote:Op donderdag 28 januari 2010 18:29 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
48 urige werkweek? Dat moet een grap zijn, en zo niet welke klap mongool verzint dat?
Je bedoelt 37 uur aan één stuk denk ik?quote:Op donderdag 28 januari 2010 20:20 schreef Sounddragon het volgende:
die 48 uur maakte ik wel eens in 3 dagen![]()
Het record is 37 uur in één dag, daarna een dag slapen en de rest van de week niet meer vooruit te branden![]()
Van die 37 uur waren er maar 7 rij uren trouwens..
Daar waren we gisteren ook al achterquote:
Jep, 37 uur aan een stuk, no sleep, wel regelmatig koffie en chowpauze's, en tussendoor lekker doorwerken, als je maar bezig bent gaat het allemaal bestquote:Op donderdag 28 januari 2010 20:23 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Je bedoelt 37 uur aan één stuk denk ik?
Aangezien één dag maar 24 uur duurt
quote:Op donderdag 28 januari 2010 20:50 schreef glasbak het volgende:
[..]
Daar waren we gisteren ook al achter
[Centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic Deel 7
quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:33 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Kun je er 10 à 12 terug verwachten
Dat en met wat sommige werkgevers je allemaal flikken.quote:Op donderdag 28 januari 2010 18:27 schreef Bartholomeus het volgende:
Oh lache is het ook wel hoor, absoluutGeniet er van zou ik zeggen!
Wel dapper van je dat je in deze tijd nog chauffeur wil worden overigens, zelfs ik kan zeggen dat het er de laatste paar jaar niet leuker op geworden is met alle extra ditjes en datjes, en nu de 48-urige werkweek er nog overheen
Jij had een beroerde baas ja, maar zo zijn ze niet allemaal he. Verre van zelfs, gelukkig maarquote:Op donderdag 28 januari 2010 21:33 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat en met wat sommige werkgevers je allemaal flikken.
Maakt mij niet uit, ik wou alleen maar een lompe actie laten zien.quote:Op donderdag 28 januari 2010 22:45 schreef glasbak het volgende:
http://www.leefbaar-delft.nl/touringcar_sebastiaansbrug.htm
6 Juni 2009, staat nu pas op nufoto
quote:Op donderdag 28 januari 2010 08:57 schreef glasbak het volgende:
[..]
goedemorgen draakje. Nu pas wakker?
Waarschijnlijk een reactie op de foto's van die bus (Delft) en een referentie aan wat hij eerder had geschreven over Delft en leiden. Wegblijven daar met je vrachtwagen.quote:
Als ik een bordje zie met max 2,5m ga ik niet eens proberen om erdoor te rijden. Of ik wil m'n cabine couperenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:12 schreef Alexxxxx het volgende:
Wat heeft een maximum hoogte van 2,5 meter precies te maken met de draaicirkel van die bus, kutje?
Òf max 2.30 breed want dan hou je ook de meeste grote voertuigen tegen.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:40 schreef druppelkut het volgende:
Misschien hadden ze er idd een lengteverbod neer kunnen zetten
Lijkt me toch al een ervaren chauffeur (gezien zijn leeftijd, alhoewel dat niet per se iets betekent).quote:Op donderdag 28 januari 2010 22:37 schreef vannelle het volgende:
Verder vooruit kijken en denken dan dat je met de auto gewend bent en op tijd je maatregelen nemen.
Voorbeeldje van iemand die dat niet gedaan heeft:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[Singles] schreeuwen om stille hints!quote:Op zaterdag 30 januari 2010 22:39 schreef Bartholomeus het volgende:
RealZeus zit al de hele avond trillend in een hoekje mentale voorbereidingen te treffen voor de real life encounter met zijn containerkoningin
Nee!quote:Op zaterdag 30 januari 2010 22:52 schreef glasbak het volgende:
[..]
Doe je wel verslag van je escapades met RZ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat was de kromme elleboog.quote:Op zondag 31 januari 2010 02:22 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee,maar ik weet ook niet waar ze uithangt.
Ik heb geen idee waar de groene draack is.quote:Op zondag 31 januari 2010 02:26 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Dat was de kromme elleboog.
Nu gaan we weg vanaf de groene draack
DE GROENE DRAECKquote:Op zondag 31 januari 2010 02:31 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waar de groene draack is.Eerlijk gezegd heb ik net de auto weer aangeslingerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |