Heel geklooi met die plaatjesquote:
En nu voor de stervelingen onder ons?quote:Op zondag 24 januari 2010 16:29 schreef glasbak het volgende:
[..]
Kunnen we die op niet in de wiki zetten?
Ik vond die techniektoestand heel zo verkeerd nog niet. Heeft me onderweg al regelmatig geholpen om de boel weer aan het rollen te krijgenquote:Op zondag 24 januari 2010 16:32 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Tvp. druk aan het studeren voor Verkeer & Techniek.
Nouja, voor techniek dan want verkeer is makkelijk
Ja heb je post inderdaad gelezen, maar dat is niet hoe wij het leren.quote:Op zondag 24 januari 2010 16:38 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ik vond die techniektoestand heel zo verkeerd nog niet. Heeft me onderweg al regelmatig geholpen om de boel weer aan het rollen te krijgenZie ook mijn laatste post in het vorige deel enzo
Wij leerden ook wat wat deed en dat je dan de chef steeksleutel maar bellen moest. De praktijk is dat die je via de telefoon vertelt wat je moet doen en pas in uiterste noodzaak zelf in een auto klimt of iemand aan laat rukken.quote:Op zondag 24 januari 2010 16:40 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Ja heb je post inderdaad gelezen, maar dat is niet hoe wij het leren.
Wel mooi ja, zonder koppeling terug naar binnen rijden en dat soort geintjes
http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Vrachtwagenchauffeurstopicquote:Op zondag 24 januari 2010 16:32 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
En nu voor de stervelingen onder ons?
Druppeldame, als je je signature aanpast naar het nieuwe topic, zou je dan ook ' verenigd' willen aanpassen naar 'verenigt'?quote:Op zondag 24 januari 2010 16:39 schreef druppelkut het volgende:
Truckers Volg Post
quote:Op zondag 24 januari 2010 16:38 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ik vond die techniektoestand heel zo verkeerd nog niet. Heeft me onderweg al regelmatig geholpen om de boel weer aan het rollen te krijgenZie ook mijn laatste post in het vorige deel enzo
Die ??quote:Op zondag 24 januari 2010 16:12 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Wij hebben dus standaard een krik, en sleutels in de auto's liggen, en een reservewiel op de lier. En een set dop/steeklseutels, een waterpomptang, een stanleymes, isolatietape, tywraps, en een zaklamp.
Maar wij zijn dan ook van het soort dat de monteur belt met de mededeling dat ie ff dat en dat moet bestellen, en dat we weer rijden. En dan zegt hij: stond je stil dan?
Zo kwam ik ooit eens terug van een rit naar zuid duitsland, met een bomvolle auto. Ik had net m'n pauze gemaakt net boven Keulen, en van daaraf wilde ik in 1 streep naar het losadres. Het autohof af ging prima, maar toen ik de snelweg op draaide en wilde invoegen, trapte ik bij het schakelen door de koppeling heen. Dat wil zeggen, het pedaal lag onderin en ontkoppelen was er niet meer bij. Nouja, dan maar zonder koppeling, en vrolijk blijven rijden. Als je een beetje sjiek schakelen kunt is dat geen probleemGewoon de planning gebeld met de mededeling dat ik geen koppeling meer had, en dat ie maar eens een oplossing had te verzinnen. Ja zegt ie, kom maar hierheen dan, en bel ff 5 minuten van te voren, dan zetten we de deur open, kan je in 1 beweging op de put. Zo gezegd zo gedaan, en omdat het vrijdag was had ik toen ook meteen weekend
Of een luchtbalg die onder de trailer vandaan klapt. Leiding afbinden met een tywrapje, remleiding idem dito, en gewoon de rit afgemaakt. En dan om een uur of 9, als de heren op kantoor zijn, tussen neus en lippen door ff melden dat je toch ook wel graag nog ff een nieuwe luchtbalg had
Extra luchthandjes en een reserveslang hebben we ook standaard bij. Ooit eens gehad dat een collega zowel de slang als het luchthandje op de oplegger naar de klote had. Toen hebben we met zijn reservehandje de oplegger gefixt, en met mijn reservehandje en zijn reserveslang de luchtleiding gefixt. Alleen, normaal zit er aan je slang een handje met een terugslagrubber erin, zodat je geen luchtlekkage hebt. Dit waren twee normale, dus die slang kon er ook niet meer afHij heeft nog de hele week rondgereden, en aan het eind van de week hebben ze op de zaak de boel gefixt. Zei de monteur nog dat ik ook eerst wel mocht bellen voor ik begin te hobbyen
Ik begrijp dan ook nog steeds niet waarom dat met moeren vastgezet moet worden. Er zijn handigere manieren om dingen vast te zetten die een keer per 5 jaar los moeten...quote:Op zondag 24 januari 2010 17:22 schreef Bartholomeus het volgende:
Trouwens SMD: mocht je ooit nog eens een wiel moeten wisselen, dan bij deze stap 1: eerst kijken of je het reservewiel onder de auto vandaan kunt krijgen! Die moeren willen wel eens vastgeroest zijn. Cola er overheen gieten helpt, wel ff laten intrekken
Mocht dat niet lukken, dan kun je meteen je baas bellen dat ie een bandenboer op je af moet sturen, want alleen red je het dan toch niet. En als die vent er toch is kan ie meteen ook het lekke wiel eraf schroeven
Okequote:Op zondag 24 januari 2010 16:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Druppeldame, als je je signature aanpast naar het nieuwe topic, zou je dan ook ' verenigd' willen aanpassen naar 'verenigt'?
quote:Waar we ook af en toe met de voetjes van de vloer gaan:
Afschuwelijke kleur, afschuwelijke lampenbak, platte bak er op.quote:Op zondag 24 januari 2010 19:18 schreef glasbak het volgende:
Deze is mooier (alleen geen trekker)
[ afbeelding ]
quote:
quote:Op maandag 25 januari 2010 14:16 schreef druppelkut het volgende:
Net een kapotte MAN gezien
Was de weg af geraakt en een talud in gereden.
Zal vanavond wel ff de foto's plaatsen...
Goh....quote:Op maandag 25 januari 2010 14:25 schreef RealZeus het volgende:
[..]Beter één MAN op de kant dan tien op de weg.
[ afbeelding ]
Uiteraard, maar ik ben te lui om een of ander forum door te spittenquote:Op maandag 25 januari 2010 14:41 schreef Alexxxxx het volgende:
Barca, jij zou toch moeten weten waar je WEL fotos van 2600's met dieplader kunt vinden....
wat nou doorspitten. klik op daf forum, klik op daf index, klik op 2600 topic, gevondenquote:Op maandag 25 januari 2010 15:50 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Uiteraard, maar ik ben te lui om een of ander forum door te spitten
En dat is geen spitten?quote:Op maandag 25 januari 2010 17:31 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
wat nou doorspitten. klik op daf forum, klik op daf index, klik op 2600 topic, gevonden![]()
of, klik op zoeken, tik 2600, druk op enter, gevonden
Ik had al gekeken, maar helaas zijn de foto's van de mooiste combinaties erg vaag. Er staan wel een aantal hele gave foto's tussen!quote:Op maandag 25 januari 2010 17:31 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
wat nou doorspitten. klik op daf forum, klik op daf index, klik op 2600 topic, gevonden![]()
of, klik op zoeken, tik 2600, druk op enter, gevonden
stiekem staan de leukste 2600 foto's natuurlijk in het Van Seumeren topicquote:Op maandag 25 januari 2010 17:39 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik had al gekeken, maar helaas zijn de foto's van de mooiste combinaties erg vaag. Er staan wel een aantal hele gave foto's tussen!
Ik hang trouwens steeds vaker op Buzzybee rond tegenwoordig, ik kwam er achter dat er behoorlijk wat interessant spul op staat
voor Barca niet, weet dat hij er vaker komtquote:
Ja, die dingen hebben wij ook en gelukkig worden wij niet zo heel erg streng gevolgd. In het verleden toen het systeem nog redelijk nieuw was waren ze er regelmatig mee aan het spelen en kreeg je inderdaad af en toe een vingerwijzend berichtje en dan eigenlijk alleen nog als je erg ver uit je route vandaan was. Voorlopig hebben wij nog alle vrijheid van de wereld en zelfs al denk je zelf vreselijk tijd gerekt te hebben krijg je nog van de planners te horen dat het je snel hebt gedaanquote:Op maandag 25 januari 2010 11:44 schreef Bartholomeus het volgende:
Glasbak: pleur jij je eigen foto ook ff in de OP in de wiki dan?
Glasbak: wij hebben boordcomputers waarmee ze dus precies kunnen zien waar we zitten en wat we aan het doen zijn. Ook ooit al eens een berichtje gehad in de geest van: zou jij niet eens gaan rijden? Ik zo: neuh, tijd zat en de koffie is nog te heet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |