abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77213008
quote:
Op zondag 24 januari 2010 15:36 schreef glasbak het volgende:
Als we ergens onderweg staan en we kunnen niet verder rijden, dan sturen ze een bandenboer op ons af.

Dat was vroeger wel anders. Dan kwakten ze een potkrik, wielsleutel en reservewiel in een bestelbus en dan kon je alsnog staan te zweten om je wiel te wisselen.

Ik heb trouwens geen reservewiel op mijn auto, dus dat is best wel relaxed. Gewoon zorgen dat je niet in de buurt bent van de werf en daar pas je lekke band melden, natuurlijk melden dat je er niet meer mee kan rijden
Wij hebben dus standaard een krik, en sleutels in de auto's liggen, en een reservewiel op de lier. En een set dop/steeklseutels, een waterpomptang, een stanleymes, isolatietape, tywraps, en een zaklamp.

Maar wij zijn dan ook van het soort dat de monteur belt met de mededeling dat ie ff dat en dat moet bestellen, en dat we weer rijden. En dan zegt hij: stond je stil dan?

Zo kwam ik ooit eens terug van een rit naar zuid duitsland, met een bomvolle auto. Ik had net m'n pauze gemaakt net boven Keulen, en van daaraf wilde ik in 1 streep naar het losadres. Het autohof af ging prima, maar toen ik de snelweg op draaide en wilde invoegen, trapte ik bij het schakelen door de koppeling heen. Dat wil zeggen, het pedaal lag onderin en ontkoppelen was er niet meer bij. Nouja, dan maar zonder koppeling, en vrolijk blijven rijden. Als je een beetje sjiek schakelen kunt is dat geen probleem Gewoon de planning gebeld met de mededeling dat ik geen koppeling meer had, en dat ie maar eens een oplossing had te verzinnen. Ja zegt ie, kom maar hierheen dan, en bel ff 5 minuten van te voren, dan zetten we de deur open, kan je in 1 beweging op de put. Zo gezegd zo gedaan, en omdat het vrijdag was had ik toen ook meteen weekend

Of een luchtbalg die onder de trailer vandaan klapt. Leiding afbinden met een tywrapje, remleiding idem dito, en gewoon de rit afgemaakt. En dan om een uur of 9, als de heren op kantoor zijn, tussen neus en lippen door ff melden dat je toch ook wel graag nog ff een nieuwe luchtbalg had

Extra luchthandjes en een reserveslang hebben we ook standaard bij. Ooit eens gehad dat een collega zowel de slang als het luchthandje op de oplegger naar de klote had. Toen hebben we met zijn reservehandje de oplegger gefixt, en met mijn reservehandje en zijn reserveslang de luchtleiding gefixt. Alleen, normaal zit er aan je slang een handje met een terugslagrubber erin, zodat je geen luchtlekkage hebt. Dit waren twee normale, dus die slang kon er ook niet meer af Hij heeft nog de hele week rondgereden, en aan het eind van de week hebben ze op de zaak de boel gefixt. Zei de monteur nog dat ik ook eerst wel mocht bellen voor ik begin te hobbyen
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')