Note to self: zaterdagnacht even de Kromme Elleboog onveilig maken.quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:02 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Kromme Elleboog. Groepje van 5 à 6 giechelende meiden van 30+ op mannenjacht
Ik zal kijken wat ik voor je kan doen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:40 schreef Bartholomeus het volgende:
RealZeus: we willen wel een uitgebreide fotoreportage natuurlijk he
Note copiedquote:Op woensdag 27 januari 2010 15:04 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Note to self: zaterdagnacht even de Kromme Elleboog onveilig maken.
Jij bent ook in Groningen voor de Druppel-stalk-stichting en voor de fotoshoot van naakte chaufeusses?quote:
Je bent Gerard Ekdom nietquote:Op woensdag 27 januari 2010 15:44 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik zal kijken wat ik voor je kan doen.
Ik beloof nietsquote:Op woensdag 27 januari 2010 16:03 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Jij bent ook in Groningen voor de Druppel-stalk-stichting en voor de fotoshoot van naakte chaufeusses?
Nee dat mag alleen de garage, of als je buiten de EU bent. Dan moet er ook een schriftelijke verklaring bij waarom enzo, voorzien van werkopdracht.quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:22 schreef druppelkut het volgende:
Out of scope is toch toegestaan als je alleen maar op eigen terrein aan het werken bent?
Kan ik mezelf dan op pauze zetten, kaart eruit jassen en out of scope zetten?
Ik moet namelijk ff overwerken. Tot middernacht. 400 ton wegrijden!
quote:In de tachograaf is een instelling aanwezig speciaal voor bijvoorbeeld reparateurs van
voertuigen, hulpdiensten, enz. Deze instelling heet ⤽OUT OF SCOPEâ¤. Gebruik deze
instelling als transporteur van goederen NOOIT. Dit zal als overtreding bestempeld
kunnen worden als u hier geen geldige verklaring voor heeft.
Dat andere pasje lijkt mij inderdaad het beste idee.. Oh en nooit zonder kaart gaan rijdenquote:Op woensdag 27 januari 2010 18:53 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Nee dat mag alleen de garage, of als je buiten de EU bent. Dan moet er ook een schriftelijke verklaring bij waarom enzo, voorzien van werkopdracht.
Wat ook niet mag maar voor jouw geen problemen oplevert: het pasje van de planner vragen en die erin prakkenJe blijft immers toch op eigen terrein
Heb je alsnog een verklaring nodig, maar geen flauw idee van wie je die verklaring moet krijgen..quote:OUT of SCOPE: De ‘out of scope’ functie die vaak als uitweg wordt gezien mag uitsluitend buiten
het geldigheidsgebied van de verordening worden gebruikt. Hiermee wordt bedoeld dat indien
buiten de openbare weg wordt gereden het gebruik van bestuurderskaarten niet noodzakelijk is.
Het gaat daarbij om bijvoorbeeld afgesloten bedrijfsterreinen en rangeerterreinen. Let wel op het
gebruik, het kan als overtreding bestempeld worden als u hier geen geldige verklaring voor heeft.
Reserve auto?quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:57 schreef druppelkut het volgende:
Kut.
Mooi is dat. Dan kom ik nooit aan mijn 9 uur rust.
Er is uiteraard geen pas aanwezig hier
quote:Wanneer mag ik de functie 'out-of-scope' gebruiken?
Antwoord:
Dit is een functie die aangeeft dat de chauffeur een geldige reden heeft om zonder kaart te rijden.
In Nederland wordt dit toegestaan wanneer uitsluitend op eigen terrein gereden wordt. Dit is
bijvoorbeeld voor laad- en loswerkzaamheden, wassen, onderhoud. De bestuurder mag geen
gebruik maken van deze functie als deze 'geheel of gedeeltelijk op de openbare weg komt'. Op dat
moment vallen namelijk alle werkzaamheden onder de ATB en is gebruik van de digitale tachograaf
verplicht.
Buiten Nederland wordt deze regel niet altijd aangehouden. Het is daarom aan te raden dat de outof-
scope tijd kan worden verantwoord onderweg. Dit kan door bijvoorbeeld een print-out mee te
nemen die is ondertekend door de persoon die de out-of-scope tijd heeft gereden.
LET OP! In het buitenland zijn de controleurs niet zo coulant in deze regeling. Het kan dus
voorkomen dat u hiervoor in het buitenland alsnog wordt bekeurd. Wees terughoudend met het
gebruik van de functie
Out of Scope is meer voor rangeren en als je auto's gaat voorzetten. Bovendien mag je met out of scope maximaal 50 km afleggen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:22 schreef druppelkut het volgende:
Out of scope is toch toegestaan als je alleen maar op eigen terrein aan het werken bent?
Kan ik mezelf dan op pauze zetten, kaart eruit jassen en out of scope zetten?
Ik moet namelijk ff overwerken. Tot middernacht. 400 ton wegrijden!
Onderstaande schijnt het officiële antwoord te zijnquote:Verklaring / statement / erklarung / declaration “ out of scope “
Er is op het terrein van de onderneming ten behoeve van parkeren van trailers gereden in de “ out of scope “ op de hierna genoemde datum en met het hierna te noemen voertuig
The next vehicle has been driven “ out of scope “ on the private area of the company on behalf of parking trailers on the named date and with the named vehicle.
Das volgende fahrzeug wurde aufgrund die arbeit von abstellen von auflieger auf das private firmengelande in die “ out of scope “ gefahren
An den unten genannte datum und mit das unten genannte fahrzeug.
Le vehicule a ete conduit en “ out of scope “ sur le terrain prive D’enterprise pour stationer des remorque’s au date la bas et avec le vehicule mentionnee la bas.
Voertuig kenteken / vehicle registration number / fahrzeugkenzeichen / numero d’immatriculation
……………………………………………………………………………..
Datum / date / datum / date ……………………………………………….
Bedrijfsstempel / companystamp / firmenstempel / tampon d`enterprise
Dus drup, volgens mij heb je gelijk.. Zet je zelf op pauze, trek je kaart eruit en lekker doorbuffelen op out of scopequote:ik heb even een mail gestuurd naar het IVW hierover en dit is hun antwoord: Geachte heer/mevrouw,
Er mag zonder bestuurderskaart, en door het inschakelen van de "Out of scope" button worden gereden, wanneer uitsluitend op eigen terrein wordt gereden voor b.v. laad- en loswerkzaamheden, autowassen of tanken op het eigen terrein. Om vragen en discussies bij een controle te voorkomen is het wellicht raadzaam om voor vertrek van het voertuig een print te maken waarop de registratie van "Out of scope"-ritten van het betreffende voertuig worden afgetekend. De bestuurder van het voertuig kan dan "clean" vertrekken.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Inspectie Verkeer en Waterstaat
Informatiecentrum
Postbus 90653
2509 LR Den Haag
t: 088 489 00 00 (lokaal tarief)
www.ivw.nl
Als die best man dingen doet waar jij het net mee eens bent, spreek hem er dan gewoon op aan in plaats van z'n spiegel eraf te trappen... Dit kan toch gewoon nietquote:DOETINCHEM - Van een 67-jarige automobilist uit Doetinchem is zaterdag 23 januari door een onbekende vrachtwagenchauffeur de buitenspiegel van zijn auto vernield.
De Doetinchemmer reed omstreeks 10:30 uur op de Ettenseweg (N317) in de richting van Ulft naar Doetinchem. Bij een verkeerslicht ter hoogte van de Mac Donalds kwam de vrachtwagen naast de automobilist tot stilstand. De chauffeur ervan stapte uit om vervolgens luid schreeuwend tegen de buitenspiegel van de automobilist man aan te trappen.
De chauffeur is daarna weggereden, linksaf de Havenstraat in.
De politie is op zoek naar getuigen van het incident en vraagt hen zicht te melden via 0900-8844.
Als het toch eigen terrein is kun je ook wel wat meer meenemen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:44 schreef druppelkut het volgende:
Gelukkig
Was namelijk al out of scope aan het rijden.
Het betreft eigen terrein,
tbv laden schip
max 2 km
Kan dus allemaal
Ze kan ook alleen ineens meenemen, dan is ze gelijk klaar.. Kan ze ook een nieuwe MAN vragen aan d'r baasquote:Op woensdag 27 januari 2010 19:46 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Als het toch eigen terrein is kun je ook wel wat meer meenemen.![]()
Gewoon 40 ton per keer laden, hoef je maar 10 keer te rijden.
Of 80 ton, dan hoef je maar 5 keer.
Wie stuitert er harder? Jij of je auto?quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:59 schreef druppelkut het volgende:
Thank god for the invention of energydrink!
* stuiter *
Ik heb een tijdje terug een lego model van een 3 assige trekker gemaakt, met een 4-assige dieplader met 4 stuurassen. Erg leuk om te doen moet ik zeggen. Helaas geen foto's van gemaakt.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:12 schreef Bartholomeus het volgende:
Niet lachen, maar ik ben serieus plannen aan het maken om een dik lego model te maken van een auto met een liersysteem d'r op. Moet alleen nog ff verzinnen hoe ik het allemaal ga doen enzo, maar 't komt goed
Wtf die chauffeur rijd met zijn bak omhoog gekieptquote:
In welke schaal? En uitschuifbaar? En gedwongen gestuurd?quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:44 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje terug een lego model van een 3 assige trekker gemaakt, met een 4-assige dieplader met 4 stuurassen. Erg leuk om te doen moet ik zeggen. Helaas geen foto's van gemaakt.
Als Lego designer eindelijk eens alle onderdelen kunnen leveren maakte ik wel een virtueel model die ik kan bestellen. Dat zou helemaal mooi zijn.
Wtfquote:
Dat van dat doorrijden viel mij ook al op ja.. "Maakt niet uit dat er 3 doden/zwaar gewonden onder het puin liggen, als ik er maar door kan vinnik het best!"quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:53 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Wtf die chauffeur rijd met zijn bak omhoog gekiept![]()
Lol en iets verder in het filmpje: automobilisten rijden gewoon over het puin heen van het ongeluk..
Ongeduldige mensen die Turken
Niks professioneel, gewoon op een regenachtige zondagmiddag gebouwdquote:Op woensdag 27 januari 2010 20:57 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
In welke schaal? En uitschuifbaar? En gedwongen gestuurd?
Ik ben van plan om die brute 4-assige trekker met kraan als basis te gebruiken en dan op een of andere manier de benodigde delen bij te kopen. Heb niet zo heel gek veel, dus dat ik aan het kopen kom is evident
Nou.. het spijt mij zeer, maar als je een beetje feeling hebt voor je auto, dan voel je het of je mast omhoog staat of niet. Ik merkt het zelfs al als ik een kromme bak erop heb staan en de voorkant van m'n mast hangt 2 cm los van het chassis..quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:59 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
WtfErg kut ook voor die gast in de loopbrug. Die ziet het aankopen en stopt al met lopen, maar valt alsnog naar beneden.
Kijkt zo'n chauffeur in godsnaam niet in de spiegel ofzo? Ik heb het ook eens gezien toen ik bij een tankstation aan het lossen was dat een chauffeur met zijn haakarm omhoog door het dak van het tankstation kwam rijden (), maar dat zie je amper/niet in je spiegel.
Hmm, goed punt. Ik heb nooit met een haakarmchassis gereden dus ik had alleen een idee in mijn hoofd zitten.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:04 schreef glasbak het volgende:
[..]
Nou.. het spijt mij zeer, maar als je een beetje feeling hebt voor je auto, dan voel je het of je mast omhoog staat of niet. Ik merkt het zelfs al als ik een kromme bak erop heb staan en de voorkant van m'n mast hangt 2 cm los van het chassis..
Dat soort dingen maakte ik altijd met Fisher Techniekquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:02 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Niks professioneel, gewoon op een regenachtige zondagmiddag gebouwdGeen schaal gebruikt dus, de combinatie was ongeveer 60cm lang. De assen waren geforceerd gestuurd vanaf de kingpin. Geen uitschuifbare trailer omdat ik niet genoeg lego thuis heb om pneumatische aansturing te maken.
Sturing via 4 fusee-assen die aangestuurd werden met een draaikrans vanaf de kingpin via 2 trek-reactiestangen naar achter. Daar zat een stuurunit die de stuurhoeken naar links en rechts verdeelde.
Om het nog maar even niet te hebben over het nemen van bochten met je mast/bak omhoogquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:05 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Hmm, goed punt. Ik heb nooit met een haakarmchassis gereden dus ik had alleen een idee in mijn hoofd zitten.
Ja, ik begrijp je. Sowieso bij een tankoplegger kan ik me het niet voorstellen. Dat MOET je toch gewoon voelen?quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:20 schreef glasbak het volgende:
[..]
Om het nog maar even niet te hebben over het nemen van bochten met je mast/bak omhoog
Lijkt mij ook.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:24 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ja, ik begrijp je. Sowieso bij een tankoplegger kan ik me het niet voorstellen. Dat MOET je toch gewoon voelen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |