quote:Op zaterdag 23 januari 2010 19:34 schreef Thomas B. het volgende:
Ik ken iemand die drie senseo's uit één padje haalt.
Zo hé en wie ben jij dan?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 19:39 schreef Puala het volgende:
- aanbiedingen in de gaten houden
- ma-vr reizen en in het weekend de reiskosten op 0 houden
- indrinken voor het uitgaan mocht je toch uit willen gaan ondanks je krappe budget
- restjes bewaren en later opmaken
Ik vind het sowieso al niet te zuipen... kan je nagaan.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 19:40 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
![]()
Ik moet er niet aan denken...
Om vervolgens netto minder over te houden dan een VMBO'erquote:Op zaterdag 23 januari 2010 19:57 schreef P1N00 het volgende:
Niet besparen, gewoon meer bijlenen als je tekort komt.
Tuurlijk niet, na je studie minimaal 100k per jaar verdienen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:00 schreef Dawwa het volgende:
[..]
Om vervolgens netto minder over te houden dan een VMBO'er
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:04 schreef P1N00 het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, na je studie minimaal 100k per jaar verdienen.
I Lol'dquote:
Ja goeie. Ik woon anti-kraak... betaal 165 per maand voor een paar grote kamers in een leegstaand kantoorpand. Zo houd ik genoeg over om mijn cokeverslaving te bekostigenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:08 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
I Lol'd![]()
Mijn tips: Rustig aan doen met levenmiddelen. Jezelf niet uithongeren natuurlijk, maar niet onnodig dingen kopen die je toch maar half lust.(Extra tip dus: geen boodschappen doen als je honger hebt)
En als je echt wil besparen dan geen mooie kamer van 400 euro maar een normale kamer van 300 euro. Hangt wel een beetje van je stad af natuurlijk.
Ligt helemaal aan de stad en aan wat je wilt. Ik heb bewust een duurdere kamer zodat ik nog wat leefruimte zou hebben, ik zou echt niet kunnen wonen op 12 m² (zit nu op 21).quote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:08 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
En als je echt wil besparen dan geen mooie kamer van 400 euro maar een normale kamer van 300 euro. Hangt wel een beetje van je stad af natuurlijk.
Zoals ik al zei: het ligt aan de stad. En als je een duurdere kamer wil is dat prima. Maar het gaat hier immers over bespaartipsquote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:11 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ligt helemaal aan de stad en aan wat je wilt. Ik heb bewust een duurdere kamer zodat ik nog wat leefruimte zou hebben, ik zou echt niet kunnen wonen op 12 m² (zit nu op 21).
True.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:12 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: het ligt aan de stad. En als je een duurdere kamer wil is dat prima. Maar het gaat hier immers over bespaartips
Waar, in Utopia?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:18 schreef Renesite het volgende:
Kamer in de buitenwijk, 200 euro, 20m2.
Kamer in de grachtengordel: 350 euro, 12m2.
Wil je alsjeblieft een ander UI nemen? Ik dacht dat je stevenmac wasquote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:49 schreef pieter_R het volgende:
Ik lees hier al die reacties waarin mensen adviseren om eten in te vriezen.. wtf mensen, eten jullie alleen ofzo?![]()
Ik denk dat de beste tips om te besparen per persoon verschillen. De één besteed veel aan kleren, de andere heeft een immens grote kamer en is dus veel aan huur kwijt, de ander heeft een hoge telefoonrekening en de ander geeft weer veel geld uit aan boodschappen/bier/coke. Mijn tip is om eens zorgvuldig te kijken waar jouw kosten uit bestaan en kijk vervolgens waar je op kunt besparen.
UI? stevenmac? Ik ben niet zo actief op FOK! dus ik snap je niet.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:51 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Wil je alsjeblieft een ander UI nemen? Ik dacht dat je stevenmac was
Hij heeft ook dat ajax-logoquote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:54 schreef pieter_R het volgende:
[..]
UI? stevenmac? Ik ben niet zo actief op FOK! dus ik snap je niet.
Oh noes, want als je alleen eet, ben je vriendloos!!quote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:49 schreef pieter_R het volgende:
Ik lees hier al die reacties waarin mensen adviseren om eten in te vriezen.. wtf mensen, eten jullie alleen ofzo?![]()
Jongeeee, studentenleven is hele dagen met je studiegenoten, drinkmatties en andere studentvormige aanhangsels bieren, frituren en leven. Tijd voor je zelf doe je maar lekker na je studeren ofzooo! Jwt.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 21:56 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Oh noes, want als je alleen eet, ben je vriendloos!!![]()
![]()
_!
Of zelfmoord plegen. Dan eet je helemaal niks meer.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 22:18 schreef Klaploper het volgende:
Elke dag zo lang mogelijk in bed blijven liggen, en zo vroeg mogelijk weer slapen. Dan eet je veel minder.
Vind je dat grappig? De neef van de grootvader van het baasje van de uitlaathond van mijn vriend is overleden aan zelfmoord..quote:Op zaterdag 23 januari 2010 22:31 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Of zelfmoord plegen. Dan eet je helemaal niks meer.
Als je het voor elkaar krijgt om als student vaak alleen te eten, ja - dan ben je vriendloos.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 21:56 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Oh noes, want als je alleen eet, ben je vriendloos!!![]()
![]()
_!
Cursus Nederlands volgenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 19:28 schreef Gras_eter het volgende:
De studie-financiering wellicht afgeschaft worden.
Boeken worden elk jaar duurder, en het liefst elk jaar een nieuwe druk.
Lesgeld wordt telkens weer hoger.
Het leven als student is niet altijd even makkelijk
Post hier je bespaar tips zodat je genoeg biergeld over houdt.
Neu, verre van. Ik vind het vooral nogal kortzichtig.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 23:27 schreef pieter_R het volgende:
[..]
Als je het voor elkaar krijgt om als student vaak alleen te eten, ja - dan ben je vriendloos.Soft spot?
Ja, want stel toch dat je in de tussentijd behoefte hebt aan rustquote:Op zaterdag 23 januari 2010 22:12 schreef Renesite het volgende:
[..]
Jongeeee, studentenleven is hele dagen met je studiegenoten, drinkmatties en andere studentvormige aanhangsels bieren, frituren en leven. Tijd voor je zelf doe je maar lekker na je studeren ofzooo! Jwt.
quote:Op zondag 24 januari 2010 00:13 schreef KomtTijd... het volgende:
Als je uitgaat naar een dure zaak:
- pakje boter leegeten
- flinke sloot alcohol drinken
- naar de dure tent, hier een bitter lemon bestellen die de boter oplost, en de alcohol slaat in.
zo'n billy boekenkast en tv meubeltje van de ikea zijn spotgoedkoop, die materiaalkosten haal je er echt niet uit als je het zelf moet doen. een bureau kan je zelf nog wel doen. gewoon een bureaublad scoren en poten eronder schroeven.quote:Op zondag 24 januari 2010 02:31 schreef Gras_eter het volgende:
Zelf meubels bouwen, ik heb zelf
-Eigen gemaakte Kast
-Opklapbare eet/poker tafel
-Afgeschreven bed, weer omgetoverd tot echt bed
Het enige dure op mijn kamer is mijn lattenbodem en matras (slechte rug) en laptop.
quote:Op zondag 24 januari 2010 13:40 schreef Matthijs- het volgende:
En doe niet zoals ik een half jaar lang de wasverzachter in het voorwas-bakje, want dat is ook redelijke geldverspilling.
Check. Ik had laatst 24 Page toiletrollen voor 4 euro ofzo.quote:Op zondag 24 januari 2010 03:03 schreef koei het volgende:
- Doe bewust boodschappen. Zorg dat je nooit boodschappen gaat doen met een lege maag (dan koop je meer) en kijk in de folders. Als er iets in de aanbieding is dat je veel gebruikt sla dat dan in als het in de aanbieding is. Hamsterweken heten niet voor niets hamsterweken natuurlijk... De Albert Heijn heeft een beperkt assortiment C-merken (enkel euroshopper) terwijl de Jumbo, Dirk en Hoogvliet een veel uitgebreider assortiment hebben. Haal daar dus eens in de zoveel tijd je pasta, rijst en andere basisproducten. De Makro is overigens erg duur, dus je kan beter groot inslaan in de supermarkt dan bij een willekeurige groothandel.
Ik ken van die idioten die 4 euro per dag besteden bij de kantine. Soms ben ik de enige aan tafel met een broodbakje en een blikje drinken van huis.quote:- Neem lunch mee naar je werk/de uni
Die had ik ook al bedacht.quote:- 'Kook' zelf. Een pizza in de oven gooien kost 2 euro, een pizza laten bezorgen 10... Eten met meer mensen is goedkoper dan alleen.
Ik koop altijd goede boeken bij De Slegte of bestel ze op internet. Boeken die je tijdelijk nodig hebt kun je sowieso lenen inderdaad.quote:- Let goed op bij het invullen van je belastingaangifte, vooral bij de aftrekposten.
- Probeer zo min mogelijk buiten de deur te eten/drinken. Bij iemand thuis kan net zo gezellig zijn.
- Als je meubels oid nodig hebt, zeg dat dan tegen iedereen. Via via kan je er dan meestal wel gemakkelijk en goedkoop aan komen.
- Begin vanaf augustus met het verzamelen van sinterklaas/kerstkadootjes, dan hakt het er niet zo in tijdens de feestdagen.
- Vraag een sloeberpas bij je gemeente aan (rotterdamcard, ooievaarspas etc.). Dat kan 50% schelen in de contributie van je sportvereniging en geeft korting op allerlei uitjes.
- Word lid van de bibliotheek (bij de meeste sloeberpassen gratis) als je regelmatig boeken koopt. In de bieb kun je ook gratis tijdschriften lezen en lenen.
Check.quote:- Word vrijwilliger/trainer bij iets wat je leuk vindt. Je kan dan meestal ook gratis deelnemen en het staat mooi op je cv!
- Word lid van de studievereniging en koop daar met korting je studieboeken. Bestellen in de VS kan ook vaak veel geld schelen, maar houd dan wel rekening met verzendkosten en soms invoerrechten die aardig op kunnen lopen. Informeer ook bij oudere jaars in hoeverre het boek echt nodig is. Ik heb na mn 2e jaar geen boeken meer gekocht omdat ik mn tentamens leerde met uitreksels en collegeverslagen.
Ik eet standaard: Pasta, aardappels, groente en vlees, sla of pizza. Of stamppot.quote:Op zondag 24 januari 2010 10:07 schreef motorbloempje het volgende:
goed topic, zal straks nog wel even wat uitgebreider antwoord geven, maar een gróte tip die ik kan geven is deze:
Weekmenu's #4
1 keer per week boodschappen doen, rekening houden met wat je gaat eten en daar je groente en indeling van het opeten daarvan (afhankelijk van de bederfelijkheid enzo) scheelt je héél véél geld
Oh, en haal je boodschappen bij de Lidl/Aldi/Penny-markt, dat scheelt je ook een hoop
en ja, dat is even wennen, dat van te voren plannen wat je gaat eten, maar op een gegeven moment heb je zoveel gerechten gemaakt dat je prima kunt 'hergebruiken' zonder dat je elke week precies hetzelfde eet
en natuurlijk kun je halverwege de week gewoon wat omwisselen als je toch geen trek hebt in wat je had bedacht, maar liever eerder die patat met hamburgers eet
Goeie tip! Als ik dit eerder had geweten hadden mijn ouders 30 euro minder betaald voor zo'n boek van 2kg wat ik moet hebben voor school:Pquote:Op zondag 24 januari 2010 15:58 schreef Chicolate het volgende:
Koop je studieboeken via Marktplaats of bestel de Engelstalige via bijv www.bookdepository.co.uk. Meestal een stuk goedkoper dan selexyz of bol.com
Dat doe ik dus ook, als gehakt in de aanbieding is koop ik daar een voordeelverpakking van en vries het in porties inquote:Op zondag 24 januari 2010 18:05 schreef Breathtaking het volgende:
Wat je eet afstemmen op aanbiedingen, ik eet normaal gesproken gewoon pasta of aardappelen/vlees/groente, maar gooien ze de voedzame magnetronmaaltijden in de aanbieding bij de AH dan leef ik daar een weekje op! Zo krijg je genoeg afwisseling en eet je altijd goedkoop.
Dat is volgens mij nog niet zo makkelijk, ik heb eerst ook een beetje rondgezocht naar een studentenkapper maar dat is bijna niet te vinden, nu ga ik naar een (van de 9 kappers in het dorp:P) kapper die voor 13 euro knipt, en ziet er allemaal prima uit verder.quote:Op zondag 24 januari 2010 01:55 schreef Synthesist het volgende:
- zoek een kapster die een model wilt (niet mijn ding, maar is niets mis mee, kan wel veel besparen)
Zelf knippen!quote:Op zondag 24 januari 2010 19:40 schreef alwaysedo het volgende:
[..]
Dat is volgens mij nog niet zo makkelijk, ik heb eerst ook een beetje rondgezocht naar een studentenkapper maar dat is bijna niet te vinden, nu ga ik naar een (van de 9 kappers in het dorp:P) kapper die voor 13 euro knipt, en ziet er allemaal prima uit verder.
Inderdaad! Pas waren die stoomdingen in de bonus... heb het drie dagen achter elkaar opquote:Op zondag 24 januari 2010 18:05 schreef Breathtaking het volgende:
Wat je eet afstemmen op aanbiedingen, ik eet normaal gesproken gewoon pasta of aardappelen/vlees/groente, maar gooien ze de voedzame magnetronmaaltijden in de aanbieding bij de AH dan leef ik daar een weekje op! Zo krijg je genoeg afwisseling en eet je altijd goedkoop.
Ik heb samen met een maat van mij een tondeuse gekochtquote:Op zondag 24 januari 2010 19:40 schreef alwaysedo het volgende:
[..]
Dat is volgens mij nog niet zo makkelijk, ik heb eerst ook een beetje rondgezocht naar een studentenkapper maar dat is bijna niet te vinden, nu ga ik naar een (van de 9 kappers in het dorp:P) kapper die voor 13 euro knipt, en ziet er allemaal prima uit verder.
En daarvoor die macaronitroep enzo, kwam ook neer op 1,30 per bak ofzo.quote:Op zondag 24 januari 2010 19:44 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Inderdaad! Pas waren die stoomdingen in de bonus... heb het drie dagen achter elkaar op
Ja die macaroni en lasagne enzo van de AH vind ik echt niet te eten. Ik ben best een konijn als het op voedsel aankomt dus er moet echt groen inzitten voor mijquote:Op zondag 24 januari 2010 19:47 schreef Klaploper het volgende:
[..]
En daarvoor die macaronitroep enzo, kwam ook neer op 1,30 per bak ofzo.
Heb ook veel van die pakken Frisse Fruitdrank van het AH Huismerk gekocht, 2 voor 1. Prima te zuipen en goedkoper dan het al goedkope drinken van de Aldi.
Volgens mij is de beste tip dus eigenlijk: leer kokenquote:Op zondag 24 januari 2010 20:15 schreef motorbloempje het volgende:
Zorg ook voor een goede basisvoorraad.
Ga naar de toko voor grote zakken rijst, haal macaroni per kg-verpakking en hetzelfde voor wraps enzo, kan allemaal bij de lidl. Ook Pitabroodjes.
Voor saus of iets dergelijks moet je altijd pakken gezeefde tomaten, tomatenpuree, creme fraiche en wat yoghurt in huis hebben, maar vooral dus de houdbare dingen. Als je dan eens groente over hebt aan het eind van de week, kun je daar dan makkelijk een pan tomatensaus van maken en in porties invriezen.
Ook kruiden enzo helpen een hoop. Leg een goede voorraad kruiden aan, en je kunt álles zelf maken, en hoef je geen zure zakjes, pakjes en andere troep te halen, waar dan ook nog eens veel zout in zit en wat dus ook nog eens veel ongezonder is
Oh, en drink veel thee en watergezond, lekker en niet duur
Hoe duur is een kip?quote:Op maandag 25 januari 2010 00:23 schreef Skazminko het volgende:
Een hele kip kopen, kip leren slachten ipv kipfilets kopen. Van 1 kip kan je twee kipfilets krijgen, twee poten en van het karkas trek je kippensoep.![]()
Veel goedkoper dan afzonderlijke kipfiletjes en poten kopen.
Weet het zo niet uit mn hoofd, maar bij AH zo rond de 5 euro.quote:
Van de week een kilo kipfilet in de bonus voor 4 euro. Daarvoor ga je niet zelf zitten kutten met een complete kip.quote:Op maandag 25 januari 2010 00:37 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Weet het zo niet uit mn hoofd, maar bij AH zo rond de 5 euro.
http://webwinkel.ah.nl/product/AH/39978/AH+Hele+kip
Die Frisse Fruitdrank is echt geweldig ja (vooral sinaasappel-limoenquote:Op zondag 24 januari 2010 19:47 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Heb ook veel van die pakken Frisse Fruitdrank van het AH Huismerk gekocht, 2 voor 1. Prima te zuipen en goedkoper dan het al goedkope drinken van de Aldi.
Oke.quote:Op maandag 25 januari 2010 01:14 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Van de week een kilo kipfilet in de bonus voor 4 euro. Daarvoor ga je niet zelf zitten kutten met een complete kip.
Ik ook is echt een aanrader. Bespaart enorm op frisdrank enzo.quote:Op zondag 24 januari 2010 20:33 schreef One_conundrum het volgende:
Ik drink altijd Limonade
Edit: Motorbloempje bedoel natuurlijk water uit de kraan
Doe ik ook altijd!quote:Koop een tosti-apparaat of een broodrooster! Als je dan brood hebt dat nogal oud is geworden kun je het prima roosteren. En tosti's zijn natuurlijk gewoon heel lekker. Haal een voordeelverpakking kaas en je kan weer even vooruit.
Ik heb een grote verwarming dus ik laat mijn was wel eens drogen op de verwarming. Dan ruikt m'n kamer gelijk heerlijk naar schone wasquote:Op maandag 25 januari 2010 01:39 schreef ReWout het volgende:
[..]
nog een tip als je apart voor de elektriciteit moet betalen, laat je kleren dan drogen op het wasrek en niet door in de droger te stoppen
Uitgezonderd van je wollen wasquote:Op maandag 25 januari 2010 01:58 schreef et-tu-Brute het volgende:
[..]
Ik heb een grote verwarming dus ik laat mijn was wel eens drogen op de verwarming. Dan ruikt m'n kamer gelijk heerlijk naar schone was
Nah zou ik niet doen. Studieboeken zijn later ook nog goed referentie materiaal.quote:Op maandag 25 januari 2010 10:24 schreef rodka het volgende:
-Samenvattingen, studieboeken zijn immers voor paupers.
Vegetariërs eten zelfs nooit vlees... wist je dat? Dat dit kan in Nederlandquote:Op maandag 25 januari 2010 15:39 schreef motorbloempje het volgende:
dat ook ja3 dagen geen vlees per week is heus geen ramp
Die eten weer iets anders in plaats van vlees en dat kost ook geld.quote:Op maandag 25 januari 2010 15:45 schreef ReWout het volgende:
[..]
Vegetariërs eten zelfs nooit vlees... wist je dat? Dat dit kan in Nederland![]()
quote:Op maandag 25 januari 2010 15:45 schreef ReWout het volgende:
[..]
Vegetariërs eten zelfs nooit vlees... wist je dat? Dat dit kan in Nederland![]()
Goeie tip!quote:Op zaterdag 23 januari 2010 19:29 schreef BasEnAad het volgende:
Een wc-rol platslaan, zodat ie niet zo snel uitrolt. Dat scheelt enorm!
Of afvasmiddel verdelen over 2 flessen en het dan met waterverdunnen. Werkt net zo goed en je gebruikt minderquote:Op maandag 25 januari 2010 17:34 schreef RRGJL het volgende:
Dan kun je meteen ook de 'mond' van de flesjes bakboter deels dichtsmelten, en hetzelfde met zeep, tandpasta...
Wat een besparing!
Ik zou dan eerder één lege fles houden, en die steeds met een bodempje bijvullen! Met bijna-lege-fessen doe ik altijd veel zuiniger!quote:Op maandag 25 januari 2010 18:23 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Of afvasmiddel verdelen over 2 flessen en het dan met waterverdunnen. Werkt net zo goed en je gebruikt minder.
Afwasmiddelquote:Op maandag 25 januari 2010 18:23 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Of afvasmiddel verdelen over 2 flessen en het dan met waterverdunnen. Werkt net zo goed en je gebruikt minder.
Inderdaad! Gewoon bezuinigen op het afwassen zelf! Niet meer elke dag, maar pas als al je borden en pannen gebruikt zijn! Eventuele huisgenoten nemen je dit overigens niet altijd in dank af... Bij de IKEA heb je al borden vanaf 30 cent en 4 persoonsbestek vanaf 2 euro.quote:Op maandag 25 januari 2010 18:32 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Afwasmiddel
Dat kost mij 3 euro per jaar ofzo. Als je daar al op gaat bezuinigen...
Bij de menza krijg je een gratis bord en bestek bij het dinerquote:Op maandag 25 januari 2010 18:37 schreef koei het volgende:
[..]
Inderdaad! Gewoon bezuinigen op het afwassen zelf! Niet meer elke dag, maar pas als al je borden en pannen gebruikt zijn! Eventuele huisgenoten nemen je dit overigens niet altijd in dank af... Bij de IKEA heb je al borden vanaf 30 cent en 4 persoonsbestek vanaf 2 euro.
Ja, want als je 2 keer de helft afwast is dat veel goedkoper dan 1 keer allesquote:Op maandag 25 januari 2010 18:37 schreef koei het volgende:
[..]
Inderdaad! Gewoon bezuinigen op het afwassen zelf! Niet meer elke dag, maar pas als al je borden en pannen gebruikt zijn! Eventuele huisgenoten nemen je dit overigens niet altijd in dank af... Bij de IKEA heb je al borden vanaf 30 cent en 4 persoonsbestek vanaf 2 euro.
Zeep is wel slecht voor het milieu, dus dat doe je goed.quote:Op maandag 25 januari 2010 18:37 schreef koei het volgende:
[..]
Ja want dan gebruik je maar een kwart van de afwassop!quote:Op maandag 25 januari 2010 20:24 schreef Cortax het volgende:
[..]
Ja, want als je 2 keer de helft afwast is dat veel goedkoper dan 1 keer alles
Waarom zou je 2 keer de helft afwassen?quote:Op maandag 25 januari 2010 20:24 schreef Cortax het volgende:
[..]
Ja, want als je 2 keer de helft afwast is dat veel goedkoper dan 1 keer alles
Broeken van de Zeeman.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 00:57 schreef Ghiz het volgende:
- Kleding tijdens de sale kopen, of kleding van de goedkope winkels, zoals Wibra en Zeeman
Amen.quote:Op zondag 24 januari 2010 20:15 schreef motorbloempje het volgende:
Zorg ook voor een goede basisvoorraad.
Ga naar de toko voor grote zakken rijst, haal macaroni per kg-verpakking en hetzelfde voor wraps enzo, kan allemaal bij de lidl. Ook Pitabroodjes.
Voor saus of iets dergelijks moet je altijd pakken gezeefde tomaten, tomatenpuree, creme fraiche en wat yoghurt in huis hebben, maar vooral dus de houdbare dingen. Als je dan eens groente over hebt aan het eind van de week, kun je daar dan makkelijk een pan tomatensaus van maken en in porties invriezen.
Ook kruiden enzo helpen een hoop. Leg een goede voorraad kruiden aan, en je kunt álles zelf maken, en hoef je geen zure zakjes, pakjes en andere troep te halen, waar dan ook nog eens veel zout in zit en wat dus ook nog eens veel ongezonder is
Oh, en drink veel thee en watergezond, lekker en niet duur
Was het leven maar zo makkelijk als student na je studietijd.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:04 schreef P1N00 het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, na je studie minimaal 100k per jaar verdienen.
Maar wel grappig. Net als iemand die laatst hier in SES vertelde dat 'ie rijkswaterstaatsexamen ging doenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 09:08 schreef alwaysedo het volgende:
[..]
zó grappig is het nou ook weer niet
Rampzalig is het ook niet. Ik vind het niet nodig om een dik salaris te hebben (wel fijn natuurlijk).quote:Op dinsdag 26 januari 2010 12:55 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Was het leven maar zo makkelijk als student na je studietijd.
Niet alle moeders zijn zo gek als hun spruit zelf een inkomen heeft!quote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:25 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Nergens goed voor, kleding kopen doe je samen met je moeder
http://www.goedkoopbier.nl/kater/Tomatensap_met_tabascoquote:Op woensdag 27 januari 2010 09:14 schreef motorbloempje het volgende:
Nog een tip:
www.goedkoopbier.nl
kun je checken waar jouw favoriete bier in de aanbieding is
quote:Op zondag 24 januari 2010 00:13 schreef KomtTijd... het volgende:
Als je uitgaat naar een dure zaak:
- pakje boter leegeten
- flinke sloot alcohol drinken
- naar de dure tent, hier een bitter lemon bestellen die de boter oplost, en de alcohol slaat in.
Tja mannen zijn vleesetersquote:Op donderdag 11 februari 2010 10:50 schreef motorbloempje het volgende:
hoe red je het nou niet om 2 dagen geen vlees te eten?dat vind ik zo overdreven! Sla 'm!
doen wij ookquote:Op donderdag 11 februari 2010 10:58 schreef incognitoomuch het volgende:
Wisselgeld (Kleingeld) verzamelen en in een potje gooien voor de karige dagen wanneer je bankrekening niet toerijkend is.
Gegarandeerd succes!
Een tosti is idd een goeie snack.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:50 schreef Q.E.D. het volgende:
's Avonds een snack is een broodje kaas of ham. Kost gewoon een dubbeltje.
Kijk uit met die shit want het is wel allemaal vette troep.quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:00 schreef incognitoomuch het volgende:
[..]
Een tosti is idd een goeie snack.
Of koop van die noodle pakketjes. Ook erg lekker met de poedersmaken die ze leveren.
Noodlesquote:Op donderdag 11 februari 2010 15:00 schreef incognitoomuch het volgende:
[..]
Een tosti is idd een goeie snack.
Of koop van die noodle pakketjes. Ook erg lekker met de poedersmaken die ze leveren.
Dan laat je die weken in heet water.quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:22 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Noodles1 euro.
Wel een vieze pan erbij.
quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:24 schreef incognitoomuch het volgende:
[..]
Dan laat je die weken in heet water.
Alleen mensen met geld gooien hun pannen weg na gebruik.
Blugh, ik heb vele malen liever 's middags een koekje bij de thee dan 's avonds een gehaktbal op mn bordquote:Op donderdag 11 februari 2010 14:50 schreef Q.E.D. het volgende:@ Geen vlees eten.
Ik geef per week zeker 20 euro uit aan zalm en varkenshazen.
Dat kan gewoon uit omdat ik nooit snoep koop en ook geen chips eet.
Klopt, dit was inderdaad zo....quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:58 schreef heaven7 het volgende:
Hmm ja daar ben ikgeen fan van, ooit eens bij Kassa ofzo gehoord dat er erg veel bestrijdingsmiddelen op die verse groenten van Aldi en Lidl zitten..
Maar ze zijn er wat aan gaan doen...quote:Lidl en milieuorganisaties bereiken akkoord over terugdringen bestrijdingsmiddelen
Maart 2004 - Supermarktketen Lidl belooft al het mogelijke te doen om ervoor te zorgen dat zij geen producten verkoopt die niet voldoen aan de wettelijke normen voor bestrijdingsmiddelen.
En momenteel doen ze het erg goed en hebben ze zelfs een voortrekkersrol:quote:Lidl op weg naar groente en fruit zonder teveel restanten van bestrijdingsmiddelen
1 februari 2005 - Lidl voegt de daad bij het woord na het akkoordvan maart 2004 met Milieudefensie en Natuur en Milieu over het aanpakken van de gifresten op groente en fruit. De supermarktketen deelt in een persverklaring mee dat zij een uitgebreid onderzoek- en analysesysteem heeft opgezet.
1 kipfilet met tweeen? Klinkt als weinig? Wij eten zo'n 300 gram met tweëen. Nu zijn wij ook wel lekkere etersquote:Op donderdag 11 februari 2010 10:56 schreef motorbloempje het volgende:
dan pleur je d'r wat cashews in
maargoed, per avond maaltijd gaat er bij ons zo'n beetje 800 groente doorheenen we doen dan met z'n tweeen met een kipfiletje of 200 gram gehakt
Precies. Ik drink overdag alleen koffie (op het werk) en thuis aanmaak/water/bier. Niet te duur dus, maar wel lekkerquote:Op donderdag 11 februari 2010 14:50 schreef Q.E.D. het volgende:@ Geen vlees eten.
Ik geef per week zeker 20 euro uit aan zalm en varkenshazen.
Dat kan gewoon uit omdat ik nooit snoep koop en ook geen chips eet.
En het is nog steeds zo. Kijk maar eens op het etiket van de sinaasappels en google de chemische stoffen die ze daar noemen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:28 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
[..]
Klopt, dit was inderdaad zo....
[..]
Maar ze zijn er wat aan gaan doen...
[..]
En momenteel doen ze het erg goed en hebben ze zelfs een voortrekkersrol:
http://www.agd.nl/1094333(...)n-residucontrole.htm
Exotisch fruit bij de Lidl![]()
Heb geen aandelen Lidl overigens
Waar kan ik meer informatie vinden over die aftrekposten?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 21:12 schreef MinderMutsig het volgende:
Waarom zou je voor een persoon in godsnaam soep in een vijf-literpan willen maken?![]()
Koop een laserprinter in plaats van een inkjet. In aanschaf maar een paar tientjes duurder maar je kunt voor minder geld veel meer printen en het is sowieso goedkoper dan printen op school / universiteit.
Zoek goed uit van welke regelingen en subsidies je gebruik kunt maken, vraag kwijtschelding aan voor gemeentelijke belasting en doe belastingaangifte en let hierbij goed op de aftrekposten.
Zoveel kom je denk ik niet in aanmerking. Je ontvangt uitwonende stufi, dus daarmee vervalt ook meteen die aftrekpost (normbedrag is lager dan 13x uitwonende beurs). Ik weet niet of je met het OV naar je werk gaat?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 22:30 schreef P.F het volgende:
[..]
Waar kan ik meer informatie vinden over die aftrekposten?
Neequote:Op dinsdag 16 maart 2010 23:15 schreef Mini_rulez het volgende:
Stufi telt toch niet mee voor de belasting, of wel?
Ik kreeg een boete van de IB dus doe het niet te fanatiek.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 23:28 schreef Pritt het volgende:
Gewoon meer werken lijkt me de beste tip.
Dat zorgde er in ieder geval voor dat mijn geldzorgen weg gingen.
Niet gewoon over het komende kalenderjaar?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 23:44 schreef P.F het volgende:
ik krijg net een brief van waterheffing over 12 maanden, maar ik woon hier net 2 maandendas toch niet eerlijk?
Hijs voor 2010quote:Op dinsdag 16 maart 2010 23:44 schreef P.F het volgende:
ik krijg net een brief van waterheffing over 12 maanden, maar ik woon hier net 2 maandendas toch niet eerlijk?
Ben je dan niet geneigd meer te gaan roken?quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:01 schreef Whooz het volgende:
Als je rookt, koop een sigarettenmaker. Het is goedkoper om een bus tabak te regelen en zelf sigaretten maken dan elke x een pakje te kopen in de winkel.
quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:16 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Ben je dan niet geneigd meer te gaan roken?
quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:27 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Nee want zo'n klikklakapparaatje werkt kut en de sigaretten zijn niet te roken.
En als de cartridge van je laserprinter bijna leeg is kan je hem eruit halen en er (voorzichtig!) achtjes mee draaien in de lucht.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 21:12 schreef MinderMutsig het volgende:
Koop een laserprinter in plaats van een inkjet. In aanschaf maar een paar tientjes duurder maar je kunt voor minder geld veel meer printen en het is sowieso goedkoper dan printen op school / universiteit.
Oh kijk dat wist ik dan weer niet.quote:Op donderdag 18 maart 2010 09:48 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
[..]
En als de cartridge van je laserprinter bijna leeg is kan je hem eruit halen en er (voorzichtig!) achtjes mee draaien in de lucht.
Meestal kan je dan weer tientallen printjes doen voordat ie écht leeg is.
Amen!quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:27 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Nee want zo'n klikklakapparaatje werkt kut en de sigaretten zijn niet te roken.
Ja, zag ik later. Maarrrrr ga jij kwijtschelding aanvragen? Ik heb geen vermogen en geen auto dus ik zou er denk ik wel voor in aanmerking komen..quote:
Ze kijken naar je inkomen wat je het afgelopen jaar hebt binnengehaalt en aan de hand van die info kijken ze of je in aanmerking komt ja of nee.quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:54 schreef P.F het volgende:
[..]
Ja, zag ik later. Maarrrrr ga jij kwijtschelding aanvragen? Ik heb geen vermogen en geen auto dus ik zou er denk ik wel voor in aanmerking komen..
met een beetje toner kun je flink schudden hoorquote:Op donderdag 18 maart 2010 09:48 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
[..]
En als de cartridge van je laserprinter bijna leeg is kan je hem eruit halen en er (voorzichtig!) achtjes mee draaien in de lucht.
Meestal kan je dan weer tientallen printjes doen voordat ie écht leeg is.
Nou ik krijg 260 stufi en heb denk ik vorig jaar gemiddeld 50-100 euro per maand verdiend. Of minderquote:Op donderdag 18 maart 2010 12:53 schreef incognitoomuch het volgende:
[..]
Ze kijken naar je inkomen wat je het afgelopen jaar hebt binnengehaalt en aan de hand van die info kijken ze of je in aanmerking komt ja of nee.
Mits je over een kind beschikt, zie ik de kans erg klein dat dit voor jou gaat lukken.
Regel gewoon die maandelijkse termijn aflossing. Heb je iig een killing me softly regeling te pakken.
En jij woont op jezelf? Of op kamers bij iemand die de kamer aan jou verhuurt?quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:58 schreef P.F het volgende:
[..]
Nou ik krijg 260 stufi en heb denk ik vorig jaar gemiddeld 50-100 euro per maand verdiend. Of minder
Ik krijg wel een bijdrage van mijn ouders, maar dat is volgens de richtlijnen van het nibud.
En je krijgt huursubsidie?quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:04 schreef P.F het volgende:
Ik woon sinds 3 maanden in zelfstandige wooneenheid, alles voor mij alleen. Vorig jaar woonde ik in een toegewezen onzelfstandige wooneenheid en daar hoefde ik niet apart voor het water te betalen.
maar dan ben je wat je bespaart kwijt aan nieuwe klerenquote:Op donderdag 18 maart 2010 12:54 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
met een beetje toner kun je flink schudden hoor
Je woont in een zelfstandige woonunit. Daar zijn de kosten ben ik bang voor jou bedoelt. Ik zou ze dan maar even bellen. Misschien valt er wel een regeling te treffen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:02 schreef P.F het volgende:
Ik krijg die huursubsidie toch omdat ik niet veel geld hebIk snap het niet!!!
Ja weet ik, maar bijna iedereen schijnt hier kwijtschelding aan te vragen..quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:16 schreef incognitoomuch het volgende:
[..]
Je woont in een zelfstandige woonunit. Daar zijn de kosten ben ik bang voor jou bedoelt. Ik zou ze dan maar even bellen. Misschien valt er wel een regeling te treffen.
Waar is hier?quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:17 schreef P.F het volgende:
[..]
Ja weet ik, maar bijna iedereen schijnt hier kwijtschelding aan te vragen..
Denk niet dat je kwijtschelding krijgt. Ik woon ook in A'dam in zo'n zelfstandige eenheid en bij mij werd het gewoon afgewezen.. Terwijl ik niet bizar veel verdien ofzo, maar wat je van je ouders krijgt tellen zij wel meequote:Op donderdag 18 maart 2010 12:58 schreef P.F het volgende:
[..]
Nou ik krijg 260 stufi en heb denk ik vorig jaar gemiddeld 50-100 euro per maand verdiend. Of minder
Ik krijg wel een bijdrage van mijn ouders, maar dat is volgens de richtlijnen van het nibud.
Nietes. 4 jaar in een copyshop gewerkt, heel wat extra afdrukken geritseld...quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:11 schreef ikke043 het volgende:
[..]
maar dan ben je wat je bespaart kwijt aan nieuwe kleren
Als ik bij mij (laser)printer de toner eruit haal moet ik er vooral niet mee schudden, want dan zitten m'n kleren onder de inkt. Ik heb die fout al gemaakt.quote:Op donderdag 18 maart 2010 20:41 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Nietes. 4 jaar in een copyshop gewerkt, heel wat extra afdrukken geritseld...
Als je puur stufi + huursubsidie ontvangt dan zal het nog wel kans van slagen hebben.quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:02 schreef P.F het volgende:
Ik krijg die huursubsidie toch omdat ik niet veel geld hebIk snap het niet!!!
Het leven voor een student is nooit makkelijk geweest dus nieuw is je klacht niet.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 19:28 schreef Gras_eter het volgende:
De studie-financiering wellicht afgeschaft worden.
Boeken worden elk jaar duurder, en het liefst elk jaar een nieuwe druk.
Lesgeld wordt telkens weer hoger.
Het leven als student is niet altijd even makkelijk
Post hier je bespaar tips zodat je genoeg biergeld over houdt.
Is dit voor het water dat je gebruikt, of de waterschapsbelasting?quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:04 schreef P.F het volgende:
Ik woon sinds 3 maanden in zelfstandige wooneenheid, alles voor mij alleen. Vorig jaar woonde ik in een toegewezen onzelfstandige wooneenheid en daar hoefde ik niet apart voor het water te betalen.
Lange leve gierig leven.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:24 schreef ShiroYasha het volgende:
-Nooit uitgaan
-Tweede-hands kleren etc kopen (nooit nieuwe dingen)
-alleen maar water drinken
-tv/computer verkopen (scheelt een hoop stroom!)
-Douchen met koud water
Ik denk dat studeren tegenwoordig erg lastig is zonder computer.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:24 schreef ShiroYasha het volgende:
-Nooit uitgaan
-Tweede-hands kleren etc kopen (nooit nieuwe dingen)
-alleen maar water drinken
-tv/computer verkopen (scheelt een hoop stroom!)
-Douchen met koud water
Gratis bij een of andere bieb in school achter de pc. Daar doe je ook meer.. Ook gratis koffie als je het goed speelt, een mens kan lang leven op alleen vocht. Scheelt in de onkosten als we het over eten willen hebben.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:33 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik denk dat studeren tegenwoordig erg lastig is zonder computer.
Nee joh, geld maakt geldquote:Op zaterdag 20 maart 2010 14:34 schreef alwaysedo het volgende:
[..]
En zo blijf je miljonair tot je dood bent en niet genoten hebt van dat geld
Besparen op eten op deze manierquote:Op zaterdag 20 maart 2010 01:24 schreef ShiroYasha het volgende:
[..]
Gratis bij een of andere bieb in school achter de pc. Daar doe je ook meer.. Ook gratis koffie als je het goed speelt, een mens kan lang leven op alleen vocht. Scheelt in de onkosten als we het over eten willen hebben.
Onderdrukt koffie ook niet het hongergevoel?quote:Op zaterdag 20 maart 2010 01:24 schreef ShiroYasha het volgende:
[..]
Gratis bij een of andere bieb in school achter de pc. Daar doe je ook meer.. Ook gratis koffie als je het goed speelt, een mens kan lang leven op alleen vocht. Scheelt in de onkosten als we het over eten willen hebben.
Moet je ook geen suiker of zoetstof erin doenquote:Op woensdag 24 maart 2010 11:28 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik krijg altijd honger van koffie, of suikertekort in elk geval.
Doe ik niet eens! Het lijkt wel alsof de cafeïne het uit het bloed halen versnelt ofzo.quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:29 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Moet je ook geen suiker of zoetstof erin doen
Gewoon aanvragenquote:Op maandag 29 maart 2010 18:06 schreef P.F het volgende:
Ik moet hier geloof ik kijken voor die kwijtschelding: http://waterschappen.overheidsloket.overheid.nl/agv/index.php?page=product&p_id=1000595#
ik begrijp het alleen nog niet zo!!
is dat niet plagiaat?quote:Op maandag 29 maart 2010 18:01 schreef P.F het volgende:
Je kan je boeken ook laten kopiëren voor 10 euro per stuk en daarna kun je de kopiën weer verkopen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |