quote:
Op zondag 24 januari 2010 03:03 schreef koei het volgende:- Doe bewust boodschappen. Zorg dat je nooit boodschappen gaat doen met een lege maag (dan koop je meer) en kijk in de folders. Als er iets in de aanbieding is dat je veel gebruikt sla dat dan in als het in de aanbieding is. Hamsterweken heten niet voor niets hamsterweken natuurlijk... De Albert Heijn heeft een beperkt assortiment C-merken (enkel euroshopper) terwijl de Jumbo, Dirk en Hoogvliet een veel uitgebreider assortiment hebben. Haal daar dus eens in de zoveel tijd je pasta, rijst en andere basisproducten. De Makro is overigens erg duur, dus je kan beter groot inslaan in de supermarkt dan bij een willekeurige groothandel.
Check. Ik had laatst 24 Page toiletrollen voor 4 euro ofzo.

En met een lege maag sta ik juist weer eerder buiten, omdat ik dan snel wil eten. :-)
quote:
- Neem lunch mee naar je werk/de uni
Ik ken van die idioten die 4 euro per dag besteden bij de kantine. Soms ben ik de enige aan tafel met een broodbakje en een blikje drinken van huis.
quote:
- 'Kook' zelf. Een pizza in de oven gooien kost 2 euro, een pizza laten bezorgen 10... Eten met meer mensen is goedkoper dan alleen.
Die had ik ook al bedacht.
quote:
- Let goed op bij het invullen van je belastingaangifte, vooral bij de aftrekposten.
- Probeer zo min mogelijk buiten de deur te eten/drinken. Bij iemand thuis kan net zo gezellig zijn.
- Als je meubels oid nodig hebt, zeg dat dan tegen iedereen. Via via kan je er dan meestal wel gemakkelijk en goedkoop aan komen.
- Begin vanaf augustus met het verzamelen van sinterklaas/kerstkadootjes, dan hakt het er niet zo in tijdens de feestdagen.
- Vraag een sloeberpas bij je gemeente aan (rotterdamcard, ooievaarspas etc.). Dat kan 50% schelen in de contributie van je sportvereniging en geeft korting op allerlei uitjes.
- Word lid van de bibliotheek (bij de meeste sloeberpassen gratis) als je regelmatig boeken koopt. In de bieb kun je ook gratis tijdschriften lezen en lenen.
Ik koop altijd goede boeken bij De Slegte of bestel ze op internet. Boeken die je tijdelijk nodig hebt kun je sowieso lenen inderdaad.
quote:
- Word vrijwilliger/trainer bij iets wat je leuk vindt. Je kan dan meestal ook gratis deelnemen en het staat mooi op je cv!
- Word lid van de studievereniging en koop daar met korting je studieboeken. Bestellen in de VS kan ook vaak veel geld schelen, maar houd dan wel rekening met verzendkosten en soms invoerrechten die aardig op kunnen lopen. Informeer ook bij oudere jaars in hoeverre het boek echt nodig is. Ik heb na mn 2e jaar geen boeken meer gekocht omdat ik mn tentamens leerde met uitreksels en collegeverslagen.
Check.
quote:
Op zondag 24 januari 2010 10:07 schreef motorbloempje het volgende:goed topic, zal straks nog wel even wat uitgebreider antwoord geven, maar een gróte tip die ik kan geven is deze:
Weekmenu's #41 keer per week boodschappen doen, rekening houden met wat je gaat eten en daar je groente en indeling van het opeten daarvan (afhankelijk van de bederfelijkheid enzo) scheelt je héél véél geld

Oh, en haal je boodschappen bij de Lidl/Aldi/Penny-markt, dat scheelt je ook een hoop

en ja, dat is even wennen, dat van te voren plannen wat je gaat eten, maar op een gegeven moment heb je zoveel gerechten gemaakt dat je prima kunt 'hergebruiken' zonder dat je elke week precies hetzelfde eet

en natuurlijk kun je halverwege de week gewoon wat omwisselen als je toch geen trek hebt in wat je had bedacht, maar liever eerder die patat met hamburgers eet

Ik eet standaard: Pasta, aardappels, groente en vlees, sla of pizza. Of stamppot.
Patat is voor paupers, dan liever een broodje kroket.

De ALDI en LIDL hebben ook ingevroren zalmfilet en ingevroren (kogel)biefstuk. Dat scheelt met AH zeker de helft wb de kiloprijs.