quote:Op zaterdag 23 januari 2010 19:34 schreef Thomas B. het volgende:
Ik ken iemand die drie senseo's uit één padje haalt.
Zo hé en wie ben jij dan?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 19:39 schreef Puala het volgende:
- aanbiedingen in de gaten houden
- ma-vr reizen en in het weekend de reiskosten op 0 houden
- indrinken voor het uitgaan mocht je toch uit willen gaan ondanks je krappe budget
- restjes bewaren en later opmaken
Ik vind het sowieso al niet te zuipen... kan je nagaan.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 19:40 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
![]()
Ik moet er niet aan denken...
Om vervolgens netto minder over te houden dan een VMBO'erquote:Op zaterdag 23 januari 2010 19:57 schreef P1N00 het volgende:
Niet besparen, gewoon meer bijlenen als je tekort komt.
Tuurlijk niet, na je studie minimaal 100k per jaar verdienen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:00 schreef Dawwa het volgende:
[..]
Om vervolgens netto minder over te houden dan een VMBO'er
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:04 schreef P1N00 het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, na je studie minimaal 100k per jaar verdienen.
I Lol'dquote:
Ja goeie. Ik woon anti-kraak... betaal 165 per maand voor een paar grote kamers in een leegstaand kantoorpand. Zo houd ik genoeg over om mijn cokeverslaving te bekostigenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:08 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
I Lol'd![]()
Mijn tips: Rustig aan doen met levenmiddelen. Jezelf niet uithongeren natuurlijk, maar niet onnodig dingen kopen die je toch maar half lust.(Extra tip dus: geen boodschappen doen als je honger hebt)
En als je echt wil besparen dan geen mooie kamer van 400 euro maar een normale kamer van 300 euro. Hangt wel een beetje van je stad af natuurlijk.
Ligt helemaal aan de stad en aan wat je wilt. Ik heb bewust een duurdere kamer zodat ik nog wat leefruimte zou hebben, ik zou echt niet kunnen wonen op 12 m² (zit nu op 21).quote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:08 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
En als je echt wil besparen dan geen mooie kamer van 400 euro maar een normale kamer van 300 euro. Hangt wel een beetje van je stad af natuurlijk.
Zoals ik al zei: het ligt aan de stad. En als je een duurdere kamer wil is dat prima. Maar het gaat hier immers over bespaartipsquote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:11 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ligt helemaal aan de stad en aan wat je wilt. Ik heb bewust een duurdere kamer zodat ik nog wat leefruimte zou hebben, ik zou echt niet kunnen wonen op 12 m² (zit nu op 21).
True.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:12 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: het ligt aan de stad. En als je een duurdere kamer wil is dat prima. Maar het gaat hier immers over bespaartips
Waar, in Utopia?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:18 schreef Renesite het volgende:
Kamer in de buitenwijk, 200 euro, 20m2.
Kamer in de grachtengordel: 350 euro, 12m2.
Wil je alsjeblieft een ander UI nemen? Ik dacht dat je stevenmac wasquote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:49 schreef pieter_R het volgende:
Ik lees hier al die reacties waarin mensen adviseren om eten in te vriezen.. wtf mensen, eten jullie alleen ofzo?![]()
Ik denk dat de beste tips om te besparen per persoon verschillen. De één besteed veel aan kleren, de andere heeft een immens grote kamer en is dus veel aan huur kwijt, de ander heeft een hoge telefoonrekening en de ander geeft weer veel geld uit aan boodschappen/bier/coke. Mijn tip is om eens zorgvuldig te kijken waar jouw kosten uit bestaan en kijk vervolgens waar je op kunt besparen.
UI? stevenmac? Ik ben niet zo actief op FOK! dus ik snap je niet.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:51 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Wil je alsjeblieft een ander UI nemen? Ik dacht dat je stevenmac was
Hij heeft ook dat ajax-logoquote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:54 schreef pieter_R het volgende:
[..]
UI? stevenmac? Ik ben niet zo actief op FOK! dus ik snap je niet.
Oh noes, want als je alleen eet, ben je vriendloos!!quote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:49 schreef pieter_R het volgende:
Ik lees hier al die reacties waarin mensen adviseren om eten in te vriezen.. wtf mensen, eten jullie alleen ofzo?![]()
Jongeeee, studentenleven is hele dagen met je studiegenoten, drinkmatties en andere studentvormige aanhangsels bieren, frituren en leven. Tijd voor je zelf doe je maar lekker na je studeren ofzooo! Jwt.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 21:56 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Oh noes, want als je alleen eet, ben je vriendloos!!![]()
![]()
_!
Of zelfmoord plegen. Dan eet je helemaal niks meer.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 22:18 schreef Klaploper het volgende:
Elke dag zo lang mogelijk in bed blijven liggen, en zo vroeg mogelijk weer slapen. Dan eet je veel minder.
Vind je dat grappig? De neef van de grootvader van het baasje van de uitlaathond van mijn vriend is overleden aan zelfmoord..quote:Op zaterdag 23 januari 2010 22:31 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Of zelfmoord plegen. Dan eet je helemaal niks meer.
Als je het voor elkaar krijgt om als student vaak alleen te eten, ja - dan ben je vriendloos.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 21:56 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Oh noes, want als je alleen eet, ben je vriendloos!!![]()
![]()
_!
Cursus Nederlands volgenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 19:28 schreef Gras_eter het volgende:
De studie-financiering wellicht afgeschaft worden.
Boeken worden elk jaar duurder, en het liefst elk jaar een nieuwe druk.
Lesgeld wordt telkens weer hoger.
Het leven als student is niet altijd even makkelijk
Post hier je bespaar tips zodat je genoeg biergeld over houdt.
Neu, verre van. Ik vind het vooral nogal kortzichtig.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 23:27 schreef pieter_R het volgende:
[..]
Als je het voor elkaar krijgt om als student vaak alleen te eten, ja - dan ben je vriendloos.Soft spot?
Ja, want stel toch dat je in de tussentijd behoefte hebt aan rustquote:Op zaterdag 23 januari 2010 22:12 schreef Renesite het volgende:
[..]
Jongeeee, studentenleven is hele dagen met je studiegenoten, drinkmatties en andere studentvormige aanhangsels bieren, frituren en leven. Tijd voor je zelf doe je maar lekker na je studeren ofzooo! Jwt.
quote:Op zondag 24 januari 2010 00:13 schreef KomtTijd... het volgende:
Als je uitgaat naar een dure zaak:
- pakje boter leegeten
- flinke sloot alcohol drinken
- naar de dure tent, hier een bitter lemon bestellen die de boter oplost, en de alcohol slaat in.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |