abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74919211
Dit is het topic voor mensen die wekelijks een menu maken voor de hele week en zich daar min of meer ( ) aan houden. We delen onze weekmenu's en doen elkaar op die manier leuke ideeën en inspiratie aan de hand.

Waarom doen deze mensen dit? Nou, onder andere om geld en tijd te besparen. Maar ook is het wat makkelijker leuke dingen verzinnen als je relaxt achter je bureau zit dan wanneer je na het werk nog snel even door de super heen sjeest.

Game on.

pi_74919364
Voor mij deze week even geen weekmenu, ik heb een drukke week en nog zat restjes van eerdere weekmenu's in de diepvries.
pi_74920294
Maandag: varkenshaas met bacon omwikkeld, mosterdsaus, spruitjes
Dinsdag: zigeunerschnitzel met paprika/champignon/tomatensaus, rostirondjes, doperwten
Woensdag: brood met biefstuk
Donderdag: pasta met spinazie, zalm en roomkaas
Vrijdag: pizza 4 kazen
Zaterdag: buiten de deur
Zondag: varkenshaas met dragonroomsaus, gepofte aardappel met knoflookcreme fraiche, salade caprese
pi_74943061
Weekmenu:

Maandag: [kliekje] pasta met pastasaus van gegrilde paprika en tomaat met knoflook, ui en room
Dinsdag: Tongetjes uit de grilpan met daarbij een pita gevuld met groenten en knoflook-creme fraiche
Woensdag: Wraps met gehakt, groenten en guacamole
Donderdag: - (uit eten bij de Turk)
Vrijdag: pittige saffraancouscous met lamsribjes
Zaterdag: - (bij mijn ouders, wrsch soep)
Zondag: Pannenkoeken (op verzoek van Mr.MoBlo)
Ja doei.
pi_74993972
Gisteren lag Fok overhoop, dus een verlaat lijstje..

Gisterenavond: Ovenschotel van oortjespasta met saus van parmezaan, cheddar, mascarpone en gruyère (en melk en boter en bloem).
Vanavond: Couscous (eindelijk!) met peterselie, flespompoen en ingemaakte citroenen. (Recept!)
Donderdag: Pizza met pompoensaus, rode ui en feta. (Recept!)
Vrijdag: Hamburgers met pancetta, provolone en tomatencompote.
Zaterdag: Iets met polenta, ik weet nog niet wat. Iemand ideeën?
Zondag: Eten in het Efteling Hotel.

Ik kan wel merken dat Amerika Thanksgiving viert - door Foodgawker at ik de afgelopen weken onbewust kilo's pompoen!
Let me see you stripped down to the bone
pi_75033374
quote:
Op woensdag 25 november 2009 17:11 schreef minilot het volgende:

Zaterdag: Iets met polenta, ik weet nog niet wat. Iemand ideeën?

http://www.devegetarier.nl/recepten/granen/polenta
Ik heb de polenta met paddenstoelen, tijm en blauwe kaas laatst gemaakt, smaakte goed!
edit: er staat ook een recept voor polenta met geroosterde pompoen
pi_75034053
quote:
Op donderdag 26 november 2009 21:07 schreef Femma het volgende:

[..]

http://www.devegetarier.nl/recepten/granen/polenta
Ik heb de polenta met paddenstoelen, tijm en blauwe kaas laatst gemaakt, smaakte goed!
edit: er staat ook een recept voor polenta met geroosterde pompoen
Ha, dank, met blauwe kaas lijkt me inderdaad hartstikke lekker, en ik heb nog een grote bos tijm.

Wat betreft je tweede suggestie: ik heb mezelf maar even op een pompoenstop gezet - ik vind pompoen enorm lekker maar ik ben bang dat ik over een week helemaal oranje ben als ik zo doorga.
pi_75047069
Op tijd deze week, want ik doe vandaag al een deel van de boodschappen. Deze week makkelijk, want, enorm druk.
zaterdag eten we waarschijnlijk bij vrienden, zo niet, maken we thuis een broodje kroket.
zondag pannekoeken met erop keuze uit champignons, salami, spek, kaas, ui, appel etc.
maandag eten we bij m'n schoonouders.
dinsdag stampot zuurkool met annanas, denk een rookworst erbij
woensdag pasta met champignons, tomaat, courgette en een pastasausje brouwen
donderdag aardappels, rode kool en vlees uit de vriezer (nader te bepalen)
vrijdag indiase chappati's van Knorr
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_75051659
Ik moet zo ook weer een lijstje gaan maken dus even een tvp voor inspiratie.
pi_75114188
Maandag: gevulde paprika met rijst
Dinsdag: bij mijn ouders eten
Woensdag: hutspot met gesmolten kaas
Donderdag: bami met veel groenten, gebakken uitjes, ei en kipsate
Vrijdag: biefstuk met verschillende roerbakgroenten
Zaterdag: kaas-broccoli quiche
Zondag: uit eten

[ Bericht 7% gewijzigd door Xennia op 29-11-2009 19:39:58 ]
pi_75123015
Yay weer een nieuwe

Maandag: pasta met rode pesto, gedroogde tomaatjes en aubergine
Dinsdag: uit eten
Woensdag: broodje hamburger met gegrilde groenten en yoghurt-munt-sausje
Donderdag:
Vrijdag: Rijst met Goulash
Zaterdag: Sushi
Zondag: Kippensoep

Ja doei.
pi_75143464
Ik heb er ook weer eentje, wel een korte want we gaan in het weekend naar familie voor Sinterklaas.

Maandag: burgers met gegrilde tomaat, uien, courgette en champignons en een sausje van Griekse yoghurt, knoflook en misschien wat munt
Dinsdag: ovenschotel met paddenstoelen, geitenkaas en gebakken appel en aardappelpuree
Woensdag: wraps met groente (alles wat ik heb liggen) uit de oven met kaas, sausje van sour cream
Donderdag: zelfgemaakte roti kipfilet maar dan met wraps , geen tijd om naar een toko te gaan

Hehe, ik zie nu dat mijn burger ongeveer hetzelfde is als die van Moblo. Ik zag "burgers" en zo kwam ik op het idee, maar het was niet de bedoeling om het precies na te apen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Mini_rulez op 30-11-2009 18:16:53 ]
Are you pondering what I'm pondering?
pi_75177265
Deze week te druk om zelf iets te bedenken dus heb de ideeën geleend van andere hier. (rustig maar je ideeën krijg je wel terug )

Maandag: Pasta met champignons, geitenkaas, boursin, ui, knoflook
Dinsdag: Aardappels, kip en wortels.
Woensdag: Bami
Donderdag: Pita, met groente en ei en saus van yoghurt en knoflook
Vrijdag: Eten bij vrienden

[ Bericht 6% gewijzigd door DrukVout op 01-12-2009 14:51:13 ]
pi_75186714
Oei nieuw weekmenu:

Maandag: Lasagne
Dinsdag: Shoarma met sla
Woensdag: Kip tandoori
Donderdag: uit eten (pannenkoeken )
Vrijdag: Kip sate met rijst en sla.
pi_75207680
He, vergeten te posten!

Afgelopen maandag: Varkenshaasjes met saus van paddestoelen, sherry en room. Geroosterde pastinaak.
Gisteren: Gele paprikasoep met kukurma en rode paprikasoep met chilipepers, samen in een kommetje.
Vanavond: Met camembert en verse kruiden gevulde kastagnechampignons, gestoofd in witte wijn. Groene salade erbij.
Donderdag: Linguine met spinazie, mascarpone en gorgonzola
Vrijdag: Pittige kikkererwtenburgers met spinazie met fetadressing en pita's (deeg vandaag al maken zodat de smaak zich goed kan ontwikkelen, volgens dit recept)
Zaterdag: Laatste surprise-constructiedag, dus stress, dus waarschijnlijk een snel stokbroodje ei ofzo.
Zondag: Sinterklaasviering bij schoonouders. geen idee wat we te eten krijgjen.
pi_75209429
ik ga ook meedoen ik doe al heel bewust met de boodschappen, kijken of het nog beter kan. voor vandaag, morgen en overmorgen is het iig indisch. had ik gister ookal maar wil elke dag 1 of 2 gerechten erbij maken, heb nog vanalles in de vriezer liggen. zaterdag ga ik ook een lijstje maken, echt spannend zal t niet worden aangezien ik alleen ben. zo dit is de meest lange tvp die ik ooit gemaakt heb
pi_75214878
quote:
Op woensdag 2 december 2009 13:13 schreef SeaOfLove het volgende:
ik ga ook meedoen ik doe al heel bewust met de boodschappen, kijken of het nog beter kan. voor vandaag, morgen en overmorgen is het iig indisch. had ik gister ookal maar wil elke dag 1 of 2 gerechten erbij maken, heb nog vanalles in de vriezer liggen. zaterdag ga ik ook een lijstje maken, echt spannend zal t niet worden aangezien ik alleen ben. zo dit is de meest lange tvp die ik ooit gemaakt heb
Je post anders meestal best spannend in wat eten en drinken we vandaag.
Ik ben ook alleen, maar houd toch van lekker eten en ook van koken voor mezelf.
pi_75216072
quote:
Op woensdag 2 december 2009 16:07 schreef Xennia het volgende:

[..]

Je post anders meestal best spannend in wat eten en drinken we vandaag.
Ik ben ook alleen, maar houd toch van lekker eten en ook van koken voor mezelf.
echt? ik vind dat jij en een aantal anderen veel spannender gerechten posten Oh en ik hou ook wel van koken voor mezelf, maar meestal maak ik me daar toch makkelijk vanaf
  woensdag 2 december 2009 @ 17:02:12 #19
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_75217030
Vandaag: Pizza
Morgen: Ravioli met crème fraiche-knoflooksaus
Vrijdag: gebakken aardappels, visburger, salade
Zaterdag: Pita broodjes, fallafel, knoflooksaus
Zondag: Spaghetti met tomatensaus
Maandag: Bietenstamp met gebakken uien en braadworst
Dinsdag: Pompoensoep met stokbrood en lekkere kaasjes

Weer voor elkaar dus
pi_75370592
het is me gelukt een menu tm vrijdag samen te stellen GISTER moussaka. MAANDAG: hamburger vd grillplaat met ui, tomaat en een gebakken eitje daarbij komkommersalade. DINSDAG: spinaziesalade met rosbief, pijnboompitjes en balsamicodressing daarbij gebakken aardappeltjes in de schil. WOENSDAG: tomatensalade met feta en ui en vlaamse frieten. DONDERDAG: paprika gevuld met gehakt, ui, rijst,knoflook daarbij wortelsalade. VRIJDAG: fricandeau met witte wijnsaus, roergebakken spinazie met sjalot en knoflook en gebakken aardappeltjes
pi_75370861
oh en ik heb alles behalve creme fraiche in huis...relaxed hoor, nu me natuurlijk er wel aan houden
pi_75371115
En weer een menuutje:

Maandag: kipfajita's
Dinsdag: ik uit eten, Mr.Mo alleen
Woensdag: Spinazierisotto
Donderdag: Couscoussalade met nieuwe couscouskruiden
Vrijdag: lasagne met geitenkaassalade
Zaterdag: Broccolisoep en een ciabatta (vers)
Zondag: kip met patat (zonder appelmoes)
Ja doei.
pi_75371244
Een lekker saai plannetje voor deze week:

Vandaag: Hachee met rode kool
Morgen: Lasagne
Woensdag: Boerenkool met worst
Donderdag: Groentesoep met stokbrood
Vrijdag: Schnitzels met bloemkool en aardappelen uit de oven

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2009 14:23:39 ]
  maandag 7 december 2009 @ 15:02:45 #24
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_75372773
Liep iets anders met de planning dus nu al mijn weekmenu voor deze week Ik ben gestopt met het eten van vlees maar eet nog wel vis uit gezondheidsoverwegingen.

-Maandag: Bij mijn vader eten, geen idee wat hij gaat maken
-Dinsdag: Curry van mango en aardappel met zilvervliesrijst en kroepoek
-Woensdag: Gekookte aardappels, witlof met kaas uit de oven, vegaballetjes
-Donderdag: Gebakken aardappels, salade, gekookt eitje
-Vrijdag: Spaghetti met crème fraiche, citroenolijfolie en gerookte zalm
-Zaterdag: Restjes van het een of ander (ik kook niet op zaterdag, sabbatdag)
-Zondag: Bietensalade met brood
pi_75395204
quote:
Op maandag 7 december 2009 15:02 schreef Windigo het volgende:
Liep iets anders met de planning dus nu al mijn weekmenu voor deze week Ik ben gestopt met het eten van vlees maar eet nog wel vis uit gezondheidsoverwegingen.

Mag ik vragen waarom? Want je at, net als ik, wel soms vlees, toch? Ik overweeg om in januari een maand helemaal geen vlees te eten, gewoon om te kijken hoe dat gaat, maar ik weet niet precies waarom ik dat wil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')