Die eten weer iets anders in plaats van vlees en dat kost ook geld.quote:Op maandag 25 januari 2010 15:45 schreef ReWout het volgende:
[..]
Vegetariërs eten zelfs nooit vlees... wist je dat? Dat dit kan in Nederland![]()
quote:Op maandag 25 januari 2010 15:45 schreef ReWout het volgende:
[..]
Vegetariërs eten zelfs nooit vlees... wist je dat? Dat dit kan in Nederland![]()
Goeie tip!quote:Op zaterdag 23 januari 2010 19:29 schreef BasEnAad het volgende:
Een wc-rol platslaan, zodat ie niet zo snel uitrolt. Dat scheelt enorm!
Of afvasmiddel verdelen over 2 flessen en het dan met waterverdunnen. Werkt net zo goed en je gebruikt minderquote:Op maandag 25 januari 2010 17:34 schreef RRGJL het volgende:
Dan kun je meteen ook de 'mond' van de flesjes bakboter deels dichtsmelten, en hetzelfde met zeep, tandpasta...
Wat een besparing!
Ik zou dan eerder één lege fles houden, en die steeds met een bodempje bijvullen! Met bijna-lege-fessen doe ik altijd veel zuiniger!quote:Op maandag 25 januari 2010 18:23 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Of afvasmiddel verdelen over 2 flessen en het dan met waterverdunnen. Werkt net zo goed en je gebruikt minder.
Afwasmiddelquote:Op maandag 25 januari 2010 18:23 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Of afvasmiddel verdelen over 2 flessen en het dan met waterverdunnen. Werkt net zo goed en je gebruikt minder.
Inderdaad! Gewoon bezuinigen op het afwassen zelf! Niet meer elke dag, maar pas als al je borden en pannen gebruikt zijn! Eventuele huisgenoten nemen je dit overigens niet altijd in dank af... Bij de IKEA heb je al borden vanaf 30 cent en 4 persoonsbestek vanaf 2 euro.quote:Op maandag 25 januari 2010 18:32 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Afwasmiddel
Dat kost mij 3 euro per jaar ofzo. Als je daar al op gaat bezuinigen...
Bij de menza krijg je een gratis bord en bestek bij het dinerquote:Op maandag 25 januari 2010 18:37 schreef koei het volgende:
[..]
Inderdaad! Gewoon bezuinigen op het afwassen zelf! Niet meer elke dag, maar pas als al je borden en pannen gebruikt zijn! Eventuele huisgenoten nemen je dit overigens niet altijd in dank af... Bij de IKEA heb je al borden vanaf 30 cent en 4 persoonsbestek vanaf 2 euro.
Ja, want als je 2 keer de helft afwast is dat veel goedkoper dan 1 keer allesquote:Op maandag 25 januari 2010 18:37 schreef koei het volgende:
[..]
Inderdaad! Gewoon bezuinigen op het afwassen zelf! Niet meer elke dag, maar pas als al je borden en pannen gebruikt zijn! Eventuele huisgenoten nemen je dit overigens niet altijd in dank af... Bij de IKEA heb je al borden vanaf 30 cent en 4 persoonsbestek vanaf 2 euro.
Zeep is wel slecht voor het milieu, dus dat doe je goed.quote:Op maandag 25 januari 2010 18:37 schreef koei het volgende:
[..]
Ja want dan gebruik je maar een kwart van de afwassop!quote:Op maandag 25 januari 2010 20:24 schreef Cortax het volgende:
[..]
Ja, want als je 2 keer de helft afwast is dat veel goedkoper dan 1 keer alles
Waarom zou je 2 keer de helft afwassen?quote:Op maandag 25 januari 2010 20:24 schreef Cortax het volgende:
[..]
Ja, want als je 2 keer de helft afwast is dat veel goedkoper dan 1 keer alles
Broeken van de Zeeman.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 00:57 schreef Ghiz het volgende:
- Kleding tijdens de sale kopen, of kleding van de goedkope winkels, zoals Wibra en Zeeman
Amen.quote:Op zondag 24 januari 2010 20:15 schreef motorbloempje het volgende:
Zorg ook voor een goede basisvoorraad.
Ga naar de toko voor grote zakken rijst, haal macaroni per kg-verpakking en hetzelfde voor wraps enzo, kan allemaal bij de lidl. Ook Pitabroodjes.
Voor saus of iets dergelijks moet je altijd pakken gezeefde tomaten, tomatenpuree, creme fraiche en wat yoghurt in huis hebben, maar vooral dus de houdbare dingen. Als je dan eens groente over hebt aan het eind van de week, kun je daar dan makkelijk een pan tomatensaus van maken en in porties invriezen.
Ook kruiden enzo helpen een hoop. Leg een goede voorraad kruiden aan, en je kunt álles zelf maken, en hoef je geen zure zakjes, pakjes en andere troep te halen, waar dan ook nog eens veel zout in zit en wat dus ook nog eens veel ongezonder is
Oh, en drink veel thee en watergezond, lekker en niet duur
Was het leven maar zo makkelijk als student na je studietijd.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:04 schreef P1N00 het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, na je studie minimaal 100k per jaar verdienen.
Maar wel grappig. Net als iemand die laatst hier in SES vertelde dat 'ie rijkswaterstaatsexamen ging doenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 09:08 schreef alwaysedo het volgende:
[..]
zó grappig is het nou ook weer niet
Rampzalig is het ook niet. Ik vind het niet nodig om een dik salaris te hebben (wel fijn natuurlijk).quote:Op dinsdag 26 januari 2010 12:55 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Was het leven maar zo makkelijk als student na je studietijd.
Niet alle moeders zijn zo gek als hun spruit zelf een inkomen heeft!quote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:25 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Nergens goed voor, kleding kopen doe je samen met je moeder
http://www.goedkoopbier.nl/kater/Tomatensap_met_tabascoquote:Op woensdag 27 januari 2010 09:14 schreef motorbloempje het volgende:
Nog een tip:
www.goedkoopbier.nl
kun je checken waar jouw favoriete bier in de aanbieding is
quote:Op zondag 24 januari 2010 00:13 schreef KomtTijd... het volgende:
Als je uitgaat naar een dure zaak:
- pakje boter leegeten
- flinke sloot alcohol drinken
- naar de dure tent, hier een bitter lemon bestellen die de boter oplost, en de alcohol slaat in.
Tja mannen zijn vleesetersquote:Op donderdag 11 februari 2010 10:50 schreef motorbloempje het volgende:
hoe red je het nou niet om 2 dagen geen vlees te eten?dat vind ik zo overdreven! Sla 'm!
doen wij ookquote:Op donderdag 11 februari 2010 10:58 schreef incognitoomuch het volgende:
Wisselgeld (Kleingeld) verzamelen en in een potje gooien voor de karige dagen wanneer je bankrekening niet toerijkend is.
Gegarandeerd succes!
Een tosti is idd een goeie snack.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:50 schreef Q.E.D. het volgende:
's Avonds een snack is een broodje kaas of ham. Kost gewoon een dubbeltje.
Kijk uit met die shit want het is wel allemaal vette troep.quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:00 schreef incognitoomuch het volgende:
[..]
Een tosti is idd een goeie snack.
Of koop van die noodle pakketjes. Ook erg lekker met de poedersmaken die ze leveren.
Noodlesquote:Op donderdag 11 februari 2010 15:00 schreef incognitoomuch het volgende:
[..]
Een tosti is idd een goeie snack.
Of koop van die noodle pakketjes. Ook erg lekker met de poedersmaken die ze leveren.
Dan laat je die weken in heet water.quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:22 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Noodles1 euro.
Wel een vieze pan erbij.
quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:24 schreef incognitoomuch het volgende:
[..]
Dan laat je die weken in heet water.
Alleen mensen met geld gooien hun pannen weg na gebruik.
Blugh, ik heb vele malen liever 's middags een koekje bij de thee dan 's avonds een gehaktbal op mn bordquote:Op donderdag 11 februari 2010 14:50 schreef Q.E.D. het volgende:@ Geen vlees eten.
Ik geef per week zeker 20 euro uit aan zalm en varkenshazen.
Dat kan gewoon uit omdat ik nooit snoep koop en ook geen chips eet.
Klopt, dit was inderdaad zo....quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:58 schreef heaven7 het volgende:
Hmm ja daar ben ikgeen fan van, ooit eens bij Kassa ofzo gehoord dat er erg veel bestrijdingsmiddelen op die verse groenten van Aldi en Lidl zitten..
Maar ze zijn er wat aan gaan doen...quote:Lidl en milieuorganisaties bereiken akkoord over terugdringen bestrijdingsmiddelen
Maart 2004 - Supermarktketen Lidl belooft al het mogelijke te doen om ervoor te zorgen dat zij geen producten verkoopt die niet voldoen aan de wettelijke normen voor bestrijdingsmiddelen.
En momenteel doen ze het erg goed en hebben ze zelfs een voortrekkersrol:quote:Lidl op weg naar groente en fruit zonder teveel restanten van bestrijdingsmiddelen
1 februari 2005 - Lidl voegt de daad bij het woord na het akkoordvan maart 2004 met Milieudefensie en Natuur en Milieu over het aanpakken van de gifresten op groente en fruit. De supermarktketen deelt in een persverklaring mee dat zij een uitgebreid onderzoek- en analysesysteem heeft opgezet.
1 kipfilet met tweeen? Klinkt als weinig? Wij eten zo'n 300 gram met tweëen. Nu zijn wij ook wel lekkere etersquote:Op donderdag 11 februari 2010 10:56 schreef motorbloempje het volgende:
dan pleur je d'r wat cashews in
maargoed, per avond maaltijd gaat er bij ons zo'n beetje 800 groente doorheenen we doen dan met z'n tweeen met een kipfiletje of 200 gram gehakt
Precies. Ik drink overdag alleen koffie (op het werk) en thuis aanmaak/water/bier. Niet te duur dus, maar wel lekkerquote:Op donderdag 11 februari 2010 14:50 schreef Q.E.D. het volgende:@ Geen vlees eten.
Ik geef per week zeker 20 euro uit aan zalm en varkenshazen.
Dat kan gewoon uit omdat ik nooit snoep koop en ook geen chips eet.
En het is nog steeds zo. Kijk maar eens op het etiket van de sinaasappels en google de chemische stoffen die ze daar noemen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:28 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
[..]
Klopt, dit was inderdaad zo....
[..]
Maar ze zijn er wat aan gaan doen...
[..]
En momenteel doen ze het erg goed en hebben ze zelfs een voortrekkersrol:
http://www.agd.nl/1094333(...)n-residucontrole.htm
Exotisch fruit bij de Lidl![]()
Heb geen aandelen Lidl overigens
Waar kan ik meer informatie vinden over die aftrekposten?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 21:12 schreef MinderMutsig het volgende:
Waarom zou je voor een persoon in godsnaam soep in een vijf-literpan willen maken?![]()
Koop een laserprinter in plaats van een inkjet. In aanschaf maar een paar tientjes duurder maar je kunt voor minder geld veel meer printen en het is sowieso goedkoper dan printen op school / universiteit.
Zoek goed uit van welke regelingen en subsidies je gebruik kunt maken, vraag kwijtschelding aan voor gemeentelijke belasting en doe belastingaangifte en let hierbij goed op de aftrekposten.
Zoveel kom je denk ik niet in aanmerking. Je ontvangt uitwonende stufi, dus daarmee vervalt ook meteen die aftrekpost (normbedrag is lager dan 13x uitwonende beurs). Ik weet niet of je met het OV naar je werk gaat?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 22:30 schreef P.F het volgende:
[..]
Waar kan ik meer informatie vinden over die aftrekposten?
Neequote:Op dinsdag 16 maart 2010 23:15 schreef Mini_rulez het volgende:
Stufi telt toch niet mee voor de belasting, of wel?
Ik kreeg een boete van de IB dus doe het niet te fanatiek.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 23:28 schreef Pritt het volgende:
Gewoon meer werken lijkt me de beste tip.
Dat zorgde er in ieder geval voor dat mijn geldzorgen weg gingen.
Niet gewoon over het komende kalenderjaar?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 23:44 schreef P.F het volgende:
ik krijg net een brief van waterheffing over 12 maanden, maar ik woon hier net 2 maandendas toch niet eerlijk?
Hijs voor 2010quote:Op dinsdag 16 maart 2010 23:44 schreef P.F het volgende:
ik krijg net een brief van waterheffing over 12 maanden, maar ik woon hier net 2 maandendas toch niet eerlijk?
Ben je dan niet geneigd meer te gaan roken?quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:01 schreef Whooz het volgende:
Als je rookt, koop een sigarettenmaker. Het is goedkoper om een bus tabak te regelen en zelf sigaretten maken dan elke x een pakje te kopen in de winkel.
quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:16 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Ben je dan niet geneigd meer te gaan roken?
quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:27 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Nee want zo'n klikklakapparaatje werkt kut en de sigaretten zijn niet te roken.
En als de cartridge van je laserprinter bijna leeg is kan je hem eruit halen en er (voorzichtig!) achtjes mee draaien in de lucht.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 21:12 schreef MinderMutsig het volgende:
Koop een laserprinter in plaats van een inkjet. In aanschaf maar een paar tientjes duurder maar je kunt voor minder geld veel meer printen en het is sowieso goedkoper dan printen op school / universiteit.
Oh kijk dat wist ik dan weer niet.quote:Op donderdag 18 maart 2010 09:48 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
[..]
En als de cartridge van je laserprinter bijna leeg is kan je hem eruit halen en er (voorzichtig!) achtjes mee draaien in de lucht.
Meestal kan je dan weer tientallen printjes doen voordat ie écht leeg is.
Amen!quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:27 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Nee want zo'n klikklakapparaatje werkt kut en de sigaretten zijn niet te roken.
Ja, zag ik later. Maarrrrr ga jij kwijtschelding aanvragen? Ik heb geen vermogen en geen auto dus ik zou er denk ik wel voor in aanmerking komen..quote:
Ze kijken naar je inkomen wat je het afgelopen jaar hebt binnengehaalt en aan de hand van die info kijken ze of je in aanmerking komt ja of nee.quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:54 schreef P.F het volgende:
[..]
Ja, zag ik later. Maarrrrr ga jij kwijtschelding aanvragen? Ik heb geen vermogen en geen auto dus ik zou er denk ik wel voor in aanmerking komen..
met een beetje toner kun je flink schudden hoorquote:Op donderdag 18 maart 2010 09:48 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
[..]
En als de cartridge van je laserprinter bijna leeg is kan je hem eruit halen en er (voorzichtig!) achtjes mee draaien in de lucht.
Meestal kan je dan weer tientallen printjes doen voordat ie écht leeg is.
Nou ik krijg 260 stufi en heb denk ik vorig jaar gemiddeld 50-100 euro per maand verdiend. Of minderquote:Op donderdag 18 maart 2010 12:53 schreef incognitoomuch het volgende:
[..]
Ze kijken naar je inkomen wat je het afgelopen jaar hebt binnengehaalt en aan de hand van die info kijken ze of je in aanmerking komt ja of nee.
Mits je over een kind beschikt, zie ik de kans erg klein dat dit voor jou gaat lukken.
Regel gewoon die maandelijkse termijn aflossing. Heb je iig een killing me softly regeling te pakken.
En jij woont op jezelf? Of op kamers bij iemand die de kamer aan jou verhuurt?quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:58 schreef P.F het volgende:
[..]
Nou ik krijg 260 stufi en heb denk ik vorig jaar gemiddeld 50-100 euro per maand verdiend. Of minder
Ik krijg wel een bijdrage van mijn ouders, maar dat is volgens de richtlijnen van het nibud.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |