Ja die macaroni en lasagne enzo van de AH vind ik echt niet te eten. Ik ben best een konijn als het op voedsel aankomt dus er moet echt groen inzitten voor mijquote:Op zondag 24 januari 2010 19:47 schreef Klaploper het volgende:
[..]
En daarvoor die macaronitroep enzo, kwam ook neer op 1,30 per bak ofzo.
Heb ook veel van die pakken Frisse Fruitdrank van het AH Huismerk gekocht, 2 voor 1. Prima te zuipen en goedkoper dan het al goedkope drinken van de Aldi.
Volgens mij is de beste tip dus eigenlijk: leer kokenquote:Op zondag 24 januari 2010 20:15 schreef motorbloempje het volgende:
Zorg ook voor een goede basisvoorraad.
Ga naar de toko voor grote zakken rijst, haal macaroni per kg-verpakking en hetzelfde voor wraps enzo, kan allemaal bij de lidl. Ook Pitabroodjes.
Voor saus of iets dergelijks moet je altijd pakken gezeefde tomaten, tomatenpuree, creme fraiche en wat yoghurt in huis hebben, maar vooral dus de houdbare dingen. Als je dan eens groente over hebt aan het eind van de week, kun je daar dan makkelijk een pan tomatensaus van maken en in porties invriezen.
Ook kruiden enzo helpen een hoop. Leg een goede voorraad kruiden aan, en je kunt álles zelf maken, en hoef je geen zure zakjes, pakjes en andere troep te halen, waar dan ook nog eens veel zout in zit en wat dus ook nog eens veel ongezonder is
Oh, en drink veel thee en watergezond, lekker en niet duur
Hoe duur is een kip?quote:Op maandag 25 januari 2010 00:23 schreef Skazminko het volgende:
Een hele kip kopen, kip leren slachten ipv kipfilets kopen. Van 1 kip kan je twee kipfilets krijgen, twee poten en van het karkas trek je kippensoep.![]()
Veel goedkoper dan afzonderlijke kipfiletjes en poten kopen.
Weet het zo niet uit mn hoofd, maar bij AH zo rond de 5 euro.quote:
Van de week een kilo kipfilet in de bonus voor 4 euro. Daarvoor ga je niet zelf zitten kutten met een complete kip.quote:Op maandag 25 januari 2010 00:37 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Weet het zo niet uit mn hoofd, maar bij AH zo rond de 5 euro.
http://webwinkel.ah.nl/product/AH/39978/AH+Hele+kip
Die Frisse Fruitdrank is echt geweldig ja (vooral sinaasappel-limoenquote:Op zondag 24 januari 2010 19:47 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Heb ook veel van die pakken Frisse Fruitdrank van het AH Huismerk gekocht, 2 voor 1. Prima te zuipen en goedkoper dan het al goedkope drinken van de Aldi.
Oke.quote:Op maandag 25 januari 2010 01:14 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Van de week een kilo kipfilet in de bonus voor 4 euro. Daarvoor ga je niet zelf zitten kutten met een complete kip.
Ik ook is echt een aanrader. Bespaart enorm op frisdrank enzo.quote:Op zondag 24 januari 2010 20:33 schreef One_conundrum het volgende:
Ik drink altijd Limonade
Edit: Motorbloempje bedoel natuurlijk water uit de kraan
Doe ik ook altijd!quote:Koop een tosti-apparaat of een broodrooster! Als je dan brood hebt dat nogal oud is geworden kun je het prima roosteren. En tosti's zijn natuurlijk gewoon heel lekker. Haal een voordeelverpakking kaas en je kan weer even vooruit.
Ik heb een grote verwarming dus ik laat mijn was wel eens drogen op de verwarming. Dan ruikt m'n kamer gelijk heerlijk naar schone wasquote:Op maandag 25 januari 2010 01:39 schreef ReWout het volgende:
[..]
nog een tip als je apart voor de elektriciteit moet betalen, laat je kleren dan drogen op het wasrek en niet door in de droger te stoppen
Uitgezonderd van je wollen wasquote:Op maandag 25 januari 2010 01:58 schreef et-tu-Brute het volgende:
[..]
Ik heb een grote verwarming dus ik laat mijn was wel eens drogen op de verwarming. Dan ruikt m'n kamer gelijk heerlijk naar schone was
Nah zou ik niet doen. Studieboeken zijn later ook nog goed referentie materiaal.quote:Op maandag 25 januari 2010 10:24 schreef rodka het volgende:
-Samenvattingen, studieboeken zijn immers voor paupers.
Vegetariërs eten zelfs nooit vlees... wist je dat? Dat dit kan in Nederlandquote:Op maandag 25 januari 2010 15:39 schreef motorbloempje het volgende:
dat ook ja3 dagen geen vlees per week is heus geen ramp
Die eten weer iets anders in plaats van vlees en dat kost ook geld.quote:Op maandag 25 januari 2010 15:45 schreef ReWout het volgende:
[..]
Vegetariërs eten zelfs nooit vlees... wist je dat? Dat dit kan in Nederland![]()
quote:Op maandag 25 januari 2010 15:45 schreef ReWout het volgende:
[..]
Vegetariërs eten zelfs nooit vlees... wist je dat? Dat dit kan in Nederland![]()
Goeie tip!quote:Op zaterdag 23 januari 2010 19:29 schreef BasEnAad het volgende:
Een wc-rol platslaan, zodat ie niet zo snel uitrolt. Dat scheelt enorm!
Of afvasmiddel verdelen over 2 flessen en het dan met waterverdunnen. Werkt net zo goed en je gebruikt minderquote:Op maandag 25 januari 2010 17:34 schreef RRGJL het volgende:
Dan kun je meteen ook de 'mond' van de flesjes bakboter deels dichtsmelten, en hetzelfde met zeep, tandpasta...
Wat een besparing!
Ik zou dan eerder één lege fles houden, en die steeds met een bodempje bijvullen! Met bijna-lege-fessen doe ik altijd veel zuiniger!quote:Op maandag 25 januari 2010 18:23 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Of afvasmiddel verdelen over 2 flessen en het dan met waterverdunnen. Werkt net zo goed en je gebruikt minder.
Afwasmiddelquote:Op maandag 25 januari 2010 18:23 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Of afvasmiddel verdelen over 2 flessen en het dan met waterverdunnen. Werkt net zo goed en je gebruikt minder.
Inderdaad! Gewoon bezuinigen op het afwassen zelf! Niet meer elke dag, maar pas als al je borden en pannen gebruikt zijn! Eventuele huisgenoten nemen je dit overigens niet altijd in dank af... Bij de IKEA heb je al borden vanaf 30 cent en 4 persoonsbestek vanaf 2 euro.quote:Op maandag 25 januari 2010 18:32 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Afwasmiddel
Dat kost mij 3 euro per jaar ofzo. Als je daar al op gaat bezuinigen...
Bij de menza krijg je een gratis bord en bestek bij het dinerquote:Op maandag 25 januari 2010 18:37 schreef koei het volgende:
[..]
Inderdaad! Gewoon bezuinigen op het afwassen zelf! Niet meer elke dag, maar pas als al je borden en pannen gebruikt zijn! Eventuele huisgenoten nemen je dit overigens niet altijd in dank af... Bij de IKEA heb je al borden vanaf 30 cent en 4 persoonsbestek vanaf 2 euro.
Ja, want als je 2 keer de helft afwast is dat veel goedkoper dan 1 keer allesquote:Op maandag 25 januari 2010 18:37 schreef koei het volgende:
[..]
Inderdaad! Gewoon bezuinigen op het afwassen zelf! Niet meer elke dag, maar pas als al je borden en pannen gebruikt zijn! Eventuele huisgenoten nemen je dit overigens niet altijd in dank af... Bij de IKEA heb je al borden vanaf 30 cent en 4 persoonsbestek vanaf 2 euro.
Zeep is wel slecht voor het milieu, dus dat doe je goed.quote:Op maandag 25 januari 2010 18:37 schreef koei het volgende:
[..]
Ja want dan gebruik je maar een kwart van de afwassop!quote:Op maandag 25 januari 2010 20:24 schreef Cortax het volgende:
[..]
Ja, want als je 2 keer de helft afwast is dat veel goedkoper dan 1 keer alles
Waarom zou je 2 keer de helft afwassen?quote:Op maandag 25 januari 2010 20:24 schreef Cortax het volgende:
[..]
Ja, want als je 2 keer de helft afwast is dat veel goedkoper dan 1 keer alles
Broeken van de Zeeman.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 00:57 schreef Ghiz het volgende:
- Kleding tijdens de sale kopen, of kleding van de goedkope winkels, zoals Wibra en Zeeman
Amen.quote:Op zondag 24 januari 2010 20:15 schreef motorbloempje het volgende:
Zorg ook voor een goede basisvoorraad.
Ga naar de toko voor grote zakken rijst, haal macaroni per kg-verpakking en hetzelfde voor wraps enzo, kan allemaal bij de lidl. Ook Pitabroodjes.
Voor saus of iets dergelijks moet je altijd pakken gezeefde tomaten, tomatenpuree, creme fraiche en wat yoghurt in huis hebben, maar vooral dus de houdbare dingen. Als je dan eens groente over hebt aan het eind van de week, kun je daar dan makkelijk een pan tomatensaus van maken en in porties invriezen.
Ook kruiden enzo helpen een hoop. Leg een goede voorraad kruiden aan, en je kunt álles zelf maken, en hoef je geen zure zakjes, pakjes en andere troep te halen, waar dan ook nog eens veel zout in zit en wat dus ook nog eens veel ongezonder is
Oh, en drink veel thee en watergezond, lekker en niet duur
Was het leven maar zo makkelijk als student na je studietijd.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:04 schreef P1N00 het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, na je studie minimaal 100k per jaar verdienen.
Maar wel grappig. Net als iemand die laatst hier in SES vertelde dat 'ie rijkswaterstaatsexamen ging doenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 09:08 schreef alwaysedo het volgende:
[..]
zó grappig is het nou ook weer niet
Rampzalig is het ook niet. Ik vind het niet nodig om een dik salaris te hebben (wel fijn natuurlijk).quote:Op dinsdag 26 januari 2010 12:55 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Was het leven maar zo makkelijk als student na je studietijd.
Niet alle moeders zijn zo gek als hun spruit zelf een inkomen heeft!quote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:25 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Nergens goed voor, kleding kopen doe je samen met je moeder
http://www.goedkoopbier.nl/kater/Tomatensap_met_tabascoquote:Op woensdag 27 januari 2010 09:14 schreef motorbloempje het volgende:
Nog een tip:
www.goedkoopbier.nl
kun je checken waar jouw favoriete bier in de aanbieding is
quote:Op zondag 24 januari 2010 00:13 schreef KomtTijd... het volgende:
Als je uitgaat naar een dure zaak:
- pakje boter leegeten
- flinke sloot alcohol drinken
- naar de dure tent, hier een bitter lemon bestellen die de boter oplost, en de alcohol slaat in.
Tja mannen zijn vleesetersquote:Op donderdag 11 februari 2010 10:50 schreef motorbloempje het volgende:
hoe red je het nou niet om 2 dagen geen vlees te eten?dat vind ik zo overdreven! Sla 'm!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |