Wat fucking weinig he? Is toch niet normaal meer?quote:Op woensdag 19 april 2006 00:25 schreef Ringo het volgende:
Ik zit op dit moment midden in een change of careers: een hoop onzekerheid, ook (vooral) over het geld dat ik in de nabije toekomst te besteden heb.
Tot voor kort had ik een baan met een inkomen van ruim ¤1300 netto per maand. Meer dan genoeg voor een easy life waarin ik me weinig zorgen hoefde te maken over mijn uitgavepatroon. Sparen was ook geen probleem.
Mijn toekomstige inkomen is een stuk onzekerder. Hoe dan ook, staat me een flinke financiële aderlating te wachten. Dat is op zich helemaal niet erg, ik reken er op en ik kies ervoor, maar toch... je moet wel maatregelen treffen.
Ik hou als ondergrens aan: ¤900,= netto in de maand. Rekening houdend met alle noodzakelijke vaste lasten, houd ik daar per maand ongeveer ¤200 aan over. Onvoorziene uitgaven niet meegerekend.
Hoeveel heeft de Fokker uit te geven? Hanteren jullie een financiële ondergrens? Trucjes, om van weinig geld veel plezier te beleven?
Klopt. Ik heb jááren geleefd van een fractie van wat ik de afgelopen 4 jaar verdiende en toen deed ik ook wat ik deed.quote:Op woensdag 19 april 2006 01:09 schreef fleur22 het volgende:
Prioriteiten stellen. En daar dan niet van balen zeg maar.
Dan zóu het moeten kunnen.
Zoals?quote:Met minder geld, kom je ook hele ándere dingen tegen, wat je niet voor mogelijk kon houden toen er meer geld te besteden was. ( En nog 10.000 andere dingen...)
Reken maar op nog zo'n 4 jaar, voor de pessimisten onder ons.quote:Is dit voor lange tijd? ( met minder rondkomen)
Nou....Je moet het doen met minder...Hierdoor kies je eerder voor een laag prijsje dan voor kwaliteit, wat vaak toch meer kost. Op den duur ga je de nadelen merken van telkens maar minder kwalitatief goede dingen te kunnen kopen. Krijg je zo'n vicieuze cirkel effect van.quote:
Ik ben per maand kwijt:quote:Op woensdag 19 april 2006 00:25 schreef Ringo het volgende:
Ik zit op dit moment midden in een change of careers: een hoop onzekerheid, ook (vooral) over het geld dat ik in de nabije toekomst te besteden heb.
Tot voor kort had ik een baan met een inkomen van ruim ¤1300 netto per maand. Meer dan genoeg voor een easy life waarin ik me weinig zorgen hoefde te maken over mijn uitgavepatroon. Sparen was ook geen probleem.
Mijn toekomstige inkomen is een stuk onzekerder. Hoe dan ook, staat me een flinke financiële aderlating te wachten. Dat is op zich helemaal niet erg, ik reken er op en ik kies ervoor, maar toch... je moet wel maatregelen treffen.
Ik hou als ondergrens aan: ¤900,= netto in de maand. Rekening houdend met alle noodzakelijke vaste lasten, houd ik daar per maand ongeveer ¤200 aan over. Onvoorziene uitgaven niet meegerekend.
Hoeveel heeft de Fokker uit te geven? Hanteren jullie een financiële ondergrens? Trucjes, om van weinig geld veel plezier te beleven?
Geen ziektekostenverzekering?quote:Op woensdag 19 april 2006 11:32 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik ben per maand kwijt:
Hypotheek: 409
GEB: 100
Boodschappen : 100
Wegenbelasting auto: 26
Verzekering auto: 59
benzine: minimaal een tank per maand: 70 euro
Internet: 15 euro.
779 euro dus.
GEB = gas water electraquote:Op woensdag 19 april 2006 12:01 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Geen ziektekostenverzekering?
Geen ander everzekeringen?
Geen Gas/Water/Elektra?
Heffing van het waterschap voor huiseigenaren?
Mobiel?
Met dat erbij zit je al dichter bij de 1100 dan 1000.
Ben gestopt met mijn oude werk, freelance bezig nu, en op zoek naar een baan(tje) van ca. 3 dagen. In september begonnen met een nieuwe opleiding.quote:Op woensdag 19 april 2006 11:37 schreef Scepsis het volgende:
Ringo,
je gaat stoppen met werken, en weer studeren ?
100 euro aan boodschappen???????quote:Op woensdag 19 april 2006 11:32 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik ben per maand kwijt:
Hypotheek: 409
GEB: 100
Boodschappen : 100
Wegenbelasting auto: 26
Verzekering auto: 59
benzine: minimaal een tank per maand: 70 euro
Internet: 15 euro.
779 euro dus.
Ik hou dus als ondergrens ook ongeveer 900 euro aan aangezien ik wel eens een tank meer erdoorheen jaag of wel eens weg wil gaan.
En tja: stel prioriteiten. Je kan nou eenmaal niet alles kopen met zo'n inkomen.
Je moet keuzes maken, wil je een weekend weg of wil je nieuwe lichtmetalen velgen voor je auto kopen.
Wil je een keer lekker en duur boodschappen doen of een keer naar de bioscoop.
Dat soort dingen moet je rekening mee houden![]()
Wat ik eet op een dag?quote:Op woensdag 19 april 2006 13:33 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
100 euro aan boodschappen???????
Men wat eet jij per dag? Niks ofzo?
Met jou wil ik niet trouwen![]()
Niet echt een bourgondische inborst zo te lezenquote:
quote:Op woensdag 19 april 2006 14:32 schreef gottegottegott het volgende:
[..]
Niet echt een bourgondische inborst zo te lezen![]()
Ik woonde ooit in een huis met iemand die zeker 4x per week als avondeten spaghetti met alleen maar ketchup at om geld te besparen.![]()
prima!quote:Op woensdag 19 april 2006 14:32 schreef gottegottegott het volgende:
[..]
Niet echt een bourgondische inborst zo te lezen![]()
Ik woonde ooit in een huis met iemand die zeker 4x per week als avondeten spaghetti met alleen maar ketchup at om geld te besparen.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |