quote:Op maandag 15 maart 2010 09:17 schreef SimtekF1 het volgende:
Tja, als je niet wil veranderen en perse eten blijft kopen op je werk dan gaat het niet lukken.
Ik woon alleen, dus ik weet niet of ik echt zoveel kan besparen op mijn avond eten.quote:Op maandag 15 maart 2010 09:14 schreef Breathtaking het volgende:
Die goedemorgen kun je in grote verpakkingen kopen, dat scheelt sowieso weer een paar cent..
Verder, avondeten is de grootste post dus probeer daarop te besparen, je kunt voor niet veel geld heel fatsoenlijk etenmaak bijvoorbeeld eens flink wat pasta en vries een deel in..
En die lunch, ik zou wel lekker brood voor jezelf gaan smerenals je daar 3 euro op kunt besparen scheelt dat je per maand alweer 90 euro..
Dat hoeft niet. Ik wil gerust thuis iets klaarmaken alleen heb je dan ook tips om dit lang vol te houdenquote:Op maandag 15 maart 2010 09:17 schreef SimtekF1 het volgende:
Tja, als je niet wil veranderen en perse eten blijft kopen op je werk dan gaat het niet lukken.
Dat valt mee hoor. Ik zal even een opsomming geven:quote:Op maandag 15 maart 2010 09:21 schreef Scorpie het volgende:
Niet eten op je werk kopen, dat is sowieso duur.
Zodra je lunch gewoon zelf gaat maken bespaar je al zeker 60 euro per maand. En het lijkt me dat 130 euro per maand voor eten heel acceptabel isquote:Op maandag 15 maart 2010 09:23 schreef Chinless het volgende:
[..]
Ik woon alleen, dus ik weet niet of ik echt zoveel kan besparen op mijn avond eten.
Voor de lunch wil ik best thuis smeren en meenemen.
[..]
Dat hoeft niet. Ik wil gerust thuis iets klaarmaken alleen heb je dan ook tips om dit lang vol te houden?
[..]
Dat valt mee hoor. Ik zal even een opsomming geven:
- Soep
- 2 boterhammen
- 1/2L melk
- 2 broodjes
- 2 plakjes kaas
- 1 pate of filet amircan
- Mona desset
en dat meestal voor zn 4,10.
Niet als je dat gewend ben, maar mijn "makkelijke" leefstijl heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen. (ik bespaar wat tijd uit). Daarbij is het ook zo dat ik icm werk pas na 17u in de supermarkt ben. Dan is het brood meestal al op. Hoe gaan jullie hier mee om dan?quote:Op maandag 15 maart 2010 09:24 schreef Salatrel het volgende:
het is voor mij gewoonte geworden om brood te smeren voor op mijn werk hoor. heeft niets met volhouden te maken
Naar een fatsoenlijke supermarkt gaan waar ze gewoon de hele dag door brood maken. Hier kun je om 9 uur ook nog prima een brood halen!quote:Op maandag 15 maart 2010 09:27 schreef Chinless het volgende:
[..]
Niet als je dat gewend ben, maar mijn "makkelijke" leefstijl heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen. (ik bespaar wat tijd uit). Daarbij is het ook zo dat ik icm werk pas na 17u in de supermarkt ben. Dan is het brood meestal al op. Hoe gaan jullie hier mee om dan?
Inderdaad, beetje Albert Heijn gooit er ook na zessen nog even snel een lading brood er tegen aan. Heel hardwerkend Nederland heeft namelijk het probleem dat ze pas na vijf uur terecht kunnen in de supermarkt,quote:Op maandag 15 maart 2010 09:29 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Naar een fatsoenlijke supermarkt gaan waar ze gewoon de hele dag door brood maken. Hier kun je om 9 uur ook nog prima een brood halen!
Inderdaad ja.quote:Op maandag 15 maart 2010 09:32 schreef Ryon het volgende:
[..]
Inderdaad, beetje Albert Heijn gooit er ook na zessen nog even snel een lading brood er tegen aan. Heel hardwerkend Nederland heeft namelijk het probleem dat ze pas na vijf uur terecht kunnen in de supermarkt,
Havermoutpapquote:Chinless zei : ochtend:
- Pakje goedemorgen a 0,89 euro
- Halve fles hero drink ontbijt a 1,90 euro
Op zaterdag lekker brood halen bij de bakker en invriezenquote:Op maandag 15 maart 2010 09:27 schreef Chinless het volgende:
[..]
Niet als je dat gewend ben, maar mijn "makkelijke" leefstijl heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen. (ik bespaar wat tijd uit). Daarbij is het ook zo dat ik icm werk pas na 17u in de supermarkt ben. Dan is het brood meestal al op. Hoe gaan jullie hier mee om dan?
Hoe lang is je lunche pauze? lang genoeg om boodschapjes te doen bij de supper bij je werk?quote:Op maandag 15 maart 2010 09:27 schreef Chinless het volgende:
[..]
Oke dat zou ik kunnen doen. Bij mij in het dorp hebben beide supermarkten nooit meer brood liggen, dus een AH bezoeken is wel een optie.quote:Op maandag 15 maart 2010 09:29 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Naar een fatsoenlijke supermarkt gaan waar ze gewoon de hele dag door brood maken. Hier kun je om 9 uur ook nog prima een brood halen!
Dat lukt helaas nietquote:Op maandag 15 maart 2010 09:44 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Op zaterdag lekker brood halen bij de bakker en invriezen
Een half uur. Ik red het dus niet. Daarbij zit ik gedetacheerd dus ik zit nu toevallig dicht bij de supermarkt, maar dit kan volgende maand anders zijn.quote:Op maandag 15 maart 2010 09:53 schreef kless het volgende:
[..]
Hoe lang is je lunche pauze? lang genoeg om boodschapjes te doen bij de supper bij je werk?
De AH heeft nog steeds het dure imago, maar dat valt mee hoor als je naar de prijzen kijkt! Gewoon opletten met wat je haalt, actieverpakkingen vlees kopen en vervolgens invriezen, etc.quote:Op maandag 15 maart 2010 12:34 schreef purplerose het volgende:
Alles wat hierboven gezegd is en vooral niet bij de AH eten gaan halen als je wilt besparen.
Bij de hoogvliet, c1000 supercoop, lidl, aldi hebben ze ook alles wat je nodig hebt.![]()
Dat bedoel ik ook te zeggen, neem vaker het eigen merk en let op acties en aanbiedingen.quote:Op maandag 15 maart 2010 13:02 schreef June. het volgende:
[..]
De AH heeft nog steeds het dure imago, maar dat valt mee hoor als je naar de prijzen kijkt! Gewoon opletten met wat je haalt, actieverpakkingen vlees kopen en vervolgens invriezen, etc.
als ik de prijzen vergelijk klopt dat dure imago nog steeds....quote:Op maandag 15 maart 2010 13:02 schreef June. het volgende:
[..]
De AH heeft nog steeds het dure imago, maar dat valt mee hoor als je naar de prijzen kijkt! Gewoon opletten met wat je haalt, actieverpakkingen vlees kopen en vervolgens invriezen, etc.
Ik ben bij de AH altijd goedkoper uit? Vorige maand bij de Jan Linders geweest, was véél duurder. Volgens mij heeft de AH een imagoprobleem.quote:Op maandag 15 maart 2010 12:34 schreef purplerose het volgende:
Alles wat hierboven gezegd is en vooral niet bij de AH eten gaan halen als je wilt besparen.
Bij de hoogvliet, c1000 supercoop, lidl, aldi hebben ze ook alles wat je nodig hebt.![]()
Geen merkverpakkingen nemen maar het huismerk, die hero drinkontbijt is bijna alleen suiker dus zeker niet gezond als ontbijt. Neem dan brinta of een paar boterhammen, smeer savonds het brood voor de volgende middag zodat je dat niet in de ochtend hoeft te doen als je nog half slaapt.
Gewoon consequent het huismerk nemen ipv de merken, dat scheelt al een boel.
voor dat geld heb ik op het stage een hele warme maaltijd(soep met brood+ warme maaltijd+ rauwkost/fruit+ toetje) en dan hou ik nog geld over ook...quote:Op maandag 15 maart 2010 09:23 schreef Chinless het volgende:
Dat valt mee hoor. Ik zal even een opsomming geven:
- Soep
- 2 boterhammen
- 1/2L melk
- 2 broodjes
- 2 plakjes kaas
- 1 pate of filet amircan
- Mona desset
en dat meestal voor zn 4,10.
Ik werk bij de bakkerij bij de AH, en het is helemaal niet raar om brood te bestellen, en dat je dit dan na 17u op komt halen! Je kunt dit steeds opnieuw opgeven, maar je kunt ook aangeven dat je elke week op maandag en woensdag 2 broden komt halen oid. Dan weet je zeker dat je het brood hebt dat je wilt hebben.quote:Op maandag 15 maart 2010 09:27 schreef Chinless het volgende:
[..]
oei dan ben ik met mn 60euro per maand wel vreemd?quote:
Dat jij wil leven als een arme sloeber moet je zelf weten. Gemiddeld genomen is 200eu per maand gewoon niet zo vreemd.quote:Op maandag 15 maart 2010 18:30 schreef loecje het volgende:
[..]
oei dan ben ik met mn 60euro per maand wel vreemd?
(nu in belgie dan toch iets meer kwijt maar alles is hier bijna een keer zo duur)
Hier ben ik het dus mee eens,vind helemaal niet dat je veel geld uit geeft aan eten.Tenzij het financieel gezien niet anders kan zou ik niet weten waarom je moet bezuinigen,ik bedoel verse broodjes voor lunch is toch 10x lekkerder dan voorgesmeerd brood!quote:
Precies. Ik struin hier alle aanbiedingen af, gewoon ff krantje door bladerenquote:Op maandag 15 maart 2010 13:02 schreef June. het volgende:
[..]
dat valt heel erg mee hoor! Check het kerstrapport van Distrifood (vakblad voor supermarkten) maar.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:16 schreef The_Hives het volgende:
ja, als je álles in de aanbieding koopt is AH relatief niet duurder. Maar ga maar eens gewoon de prijzen vergelijken, dan kan je maar 1 conclusie trekken
ik ben lid van Distrifoodquote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:05 schreef Pauluzzz86 het volgende:
[..]
dat valt heel erg mee hoor! Check het kerstrapport van Distrifood (vakblad voor supermarkten) maar.
http://www.distrifood.nl/(...)t-2009-grafieken.htm
als je kijkt naar de plaats van AH op de verticale schaal zitten ze zeker in t midden. MCD, Vomar, Super de Boer, Plus zijn allemaal duurder. Dit prijsniveau gaat niet over aanbiedingen maar over regulier assortiment A-merken en huismerken (indien huismerken te vergelijken waren).
En nee, ik werk niet bij AH
Dat wordt ook wel gedaan, en dan zit de AH vaak in de middenmoot. Heb het vaak genoeg gezien in de Elsevier of bij een consumentenprogramma. Super de Boer, Plus en Coop komen vaak het duurst uit te test.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:16 schreef The_Hives het volgende:
ja, als je álles in de aanbieding koopt is AH relatief niet duurder. Maar ga maar eens gewoon de prijzen vergelijken, dan kan je maar 1 conclusie trekken
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:25 schreef June. het volgende:
[..]
Dat wordt ook wel gedaan, en dan zit de AH vaak in de middenmoot. Heb het vaak genoeg gezien in de Elsevier of bij een consumentenprogramma. Super de Boer, Plus en Coop komen vaak het duurst uit te test.
Kijk als je de AH met de Aldi/Lidl gaat vergelijken is het natuurlijk wel duur, maar ten opzichte van de andere supermarkten valt het reuze mee.
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:32 schreef The_Hives het volgende:
[..]
ik ben lid van Distrifood
En ik vergelijk AH met de winkels waar ik vaak kom (Dekamarkt, Deen, Lidl) en dan zijn ze een stuk duurder. Maar kan me best voorstellen idd dat die jij noemt duurder zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |