quote:Op vrijdag 21 april 2006 23:52 schreef STAIRWARES het volgende:
[..]
yeah right. onder wlke steen kom jij vandaan?![]()
bepaal jij wat er met de belasting gelden gebeuren en waar het terrecht komt?
Dacht ut niet.
quote:In de zomer zetten in kleine stadjes shoarma-zaken, tokos etc. hun "achterdeur" open.
Jij weet ws. niet hoe het is om een paar dagen vóór je inkomen zonder geld en eten
te zitten. En nergens kun je terrecht (geen pa, ma niks)
Dan is zo'n achterdeur dat openstaat. En waardoor je een potje pindakaas ziet staan in een rek
heel erg verleidelijk. En kicke joh!
Ja. Ik heb een gezonde eetlustquote:Op zaterdag 22 april 2006 00:02 schreef Adurothiel het volgende:
[..]
Een paar tientjes per maand besparen op brood? Stel dat je 1 euro per brood bespaart, dan moet je dus minstens 20 broden in de maand eten? Of reken je dit voor meer personen...
M'n bmi is 19.8. Ik wil niet doodquote:Op zaterdag 22 april 2006 00:21 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat minder vreten zou je dus meer besparen.
Dream on.quote:
quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:23 schreef STAIRWARES het volgende:
[..]
Dream on.
Ze geven je alleen het idee mee te kunnen beslissen.
In feite bepaal je geen jack shit. Ze goien je een kluifje toe en je hapt ?![]()
Tja, ik doe minimaal anderhalve week over 1 brood, dan is het op het eind niet zo vers meer, hence de vriezer.quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:30 schreef Ringo het volgende:
Ik snap de gewoonte van het brood invriezen ook niet zo. Ik koop een brood en dat gaat in drie dagen op. En de laatste dag is het nog goed eetbaar.
Ah, vandaarquote:Op zaterdag 22 april 2006 00:20 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Ja. Ik heb een gezonde eetlust
Edit: voor mij alleen dus, ik woon niet samen. Maar ik wordt wel jaloers als ik zie dat m'n vriendin brood in pakjes van 5 sneetjes invriest. Dat is genoeg voor 1 dag
ja terrecht. wat voor jezelf belangrijk is voorop stellen.quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:52 schreef exode het volgende:
roept hier niemand markt...ook prima! goedkoop fruit en groente...en erg smakelijk! en moet zeggen fruit en groente van de turk hier om de hoek is ook erg lekker en belachelijk goedkoop...
maar hoeveel kan je nou werkelijk besparen op boodschappen? is ook net wat je belangrijk vindt toch? ik ben een geboren en getogen bourgondier...samen met mijn vriendin gooien we er per maand 240 euro boodschappengeld doorheen..maar ik heb het er voor over!
bespaar liever op andere dingen, rij een erg goedkope auto, goedkoop internet abo, ga hardlopen ipv bij een dure sportschool fitnessen, download muziek ipv cd's kopen
wat hier al eerder is gezegd, prioriteiten stellen!
ik ken trouwens niemand die er de afgelopen jaren op vooruit is gegaan. ik heb er zelf behoorlijk wat salaris bij gehad maar die stijging gaat leuk op aan allerlei gezellige dingen zoals een hoger ziektekostenpremie.
Maar zag het al wel aankomen..Nederland vergrijst (roept iedereen al jaren toch?!) we moeten met veel minder mensen de AOW etc ophoesten. En ja dus.....wij moeten dus allemaal wat 'geven'. en mijn linkse gedachten zeggen dan: terecht! Mijn oma heeft bijv de helft te besteden van wat ik te besteden heb...
way off topic ondertussen excuses...
Ja hallo, als ik op 6000 netto in de maand zou zitten (niet eens zo heel veel) zou ik ook geen water bij de wijn doen. Solidariteit is goed, maar je moet het niet overdrijven.quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:58 schreef STAIRWARES het volgende:
ik zie trouwens ministers en andere hoge piefen géén water bij de wijn doen he.
het zal ze ze allemaal een worst wezen lijkt wel. maar wel met ze alle solidariteit roepen in
den haag en shit.
Alles. Studeer nogquote:Op zaterdag 22 april 2006 13:08 schreef STAIRWARES het volgende:
70 euro in de maand?
Alleen om te eten of wat je verder hebt te besteden? Hoe red je dat? deel met ons je tips!
Want dan moet je wel erg goed zijn. of eet je elke dag bij je ouders?
Want dit is 17,50 per week.. En ik zie je hebt schoenmaat 43,5 en je bent M. Dus er zal wel veel
gegeten moeten worden.
Dat kan nog net aan denk ik (85 aan boodschappen in de maand)quote:Op zaterdag 22 april 2006 17:03 schreef EvilMistress het volgende:
Ik heb zo'n zeshonderd euro aan vaste lasten. Daar komt dan ook nog ongeveer ¤ 85 pm aan boodschappen bij. Dat is voor mij en mijn drie poezen, consuminderen heet dat. Slim en handig inkopen doen enzo... Eigenlijk kan dat nog wel lager ook. Al moet ik dan wel heel erg opletten op wat ik koop.
Als je ouders al die dingen voor je betalen vind ik niet echt dat je van rondkomen kunt spreken...quote:Op zondag 23 april 2006 11:30 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Alles. Studeer nogOp zoek naar een bijbaantje, dat wel...
Maar woon nog thuis, dus gas/licht/eten/ziektekostenverzekering betalen m'n ouders. Maar ik rijd motor en dat moet ik wel helemaal zelf betalen en dat is vrij krap met 70 euro in de maand...
Maar bouw af en toe wel een website voor een bedrijf of iemand en dan kan ik weer even vooruit
Verder, tja, ik ga nooit uit (als in disco en veel zuipen dan), dus dat scheelt al veel.
Maat 43,5?Doe maar 47
Daar ben ik het mee eens, als het even kan koop ik ook geen sausmix maar maak ik het zelf.quote:Op zondag 23 april 2006 15:16 schreef EvilMistress het volgende:
Mensen moeten eens verder dan het merk kijken. Waarom moet alles Coca, Knor of Maggi? Waarom kunnen wij zelf onze kruiden niet samenstellen? Ten eerste is dat al veel lekkerder en ten tweede scheelt het enorm veel geld.
Doe mij maar 51: baas boven baasquote:
Ik koop 1x in de week brood voor de hele week en vries het dan in. Verder kun je als je niet zoveel brood gebruikt, het in porties opdelen en porties invriezen. Voordeel is dat het dan lang goed blijft.quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:30 schreef Ringo het volgende:
Ik snap de gewoonte van het brood invriezen ook niet zo. Ik koop een brood en dat gaat in drie dagen op. En de laatste dag is het nog goed eetbaar.
Heb je dat geprobeerd?quote:Op zondag 19 april 2009 14:47 schreef Hugo__Boss het volgende:
Nou dat laatste zal in Nederland echt niet werken hoor.. tenminste niet bij abonnementen en verzekeringen
Als we alle salarissen keer 10 zouden doen, dan zou het beter zijn toch? Want dan staat het veel meer in verhouding toch tot wat we er allemaal voor doen/quote:Op woensdag 19 april 2006 01:12 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Wat fucking weinig he? Is toch niet normaal meer?
We worden heftig onderbetaald in Nederland sinds de euro kwam en iedereen vindt het klaarblijkelijk wel best?
Als je dit omrekent kom je uit op inderdaad
200 euro per maand= 200 gulden per maand om van te leven!
50 piek per week!![]()
euro en gulden zijn evenveel waard nml!
![]()
Tijd voor een revolutie!!!!!!!![]()
Misschien in 2006 toen hij het topic openende .. geen idee wat ie nu doetquote:Op maandag 20 april 2009 00:47 schreef Pokerking het volgende:
Dus als ik het goed begrijp wil Ringo als een arme sloeber leven zodat hij dan kan sparen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hebben jullie me een beetje gemist?
Damn! Zo weinig maar? Twee jaar terug betaalden wij 800 euro bij de Fok!ker voor ons knuffelbeestje aka mn hondenzusje aka het verwende krengquote:Op donderdag 20 april 2006 23:33 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
![]()
Herdershonden 350 euro!
Ja leuk hoor die prijssteigingen! Kop in zand peeps?
Wake up aub!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hebben jullie me een beetje gemist?
Zwerverquote:Op zondag 19 april 2009 14:30 schreef SeLang het volgende:
Btw: je kunt heel veel geld besparen door domweg korting te vragen. Bijvoorbeeld:
- Ik heb m'n internetprovider/ telefooncompany opgebeld en gedreigd om naar de concurrent te gaan. Resultaat: internet £24,46 --> £19,67 en telefoonlijn £10,50 --> £8,50
- Verzekeringsmaatschappij autoverzekering opgebeld met hetzelfde verhaal (ook al zat ik al bij een van de goedkoopsten) --> 7% korting
- Bij alles wat ik koop vraag (en krijg) ik korting
Gaat automatisch (zie een paar posts terug)quote:Op vrijdag 1 mei 2009 13:16 schreef Ringo het volgende:
Tering, dat ga je toch niet voor je lol bijhouden??
Dan maar liever failliet.
Allemaal stresskippenquote:Op woensdag 19 april 2006 11:16 schreef grindtegel het volgende:
ohja kappen met roken... ww/bijstand/whatever trekkertjes hebben hier zeker weten last van, allemaal zeiken dat ze niks te vreten hebben, maar ondertussen roken ze een pakje per dag (reken dat maar eens uit voor de gein)
Markt is vaak rotte groente die binnen twee dagen in de kliko kunnenquote:Op zaterdag 22 april 2006 00:52 schreef exode het volgende:
roept hier niemand markt...ook prima! goedkoop fruit en groente...en erg smakelijk! en moet zeggen fruit en groente van de turk hier om de hoek is ook erg lekker en belachelijk goedkoop...
maar hoeveel kan je nou werkelijk besparen op boodschappen? is ook net wat je belangrijk vindt toch? ik ben een geboren en getogen bourgondier...samen met mijn vriendin gooien we er per maand 240 euro boodschappengeld doorheen..maar ik heb het er voor over!
bespaar liever op andere dingen, rij een erg goedkope auto, goedkoop internet abo, ga hardlopen ipv bij een dure sportschool fitnessen, download muziek ipv cd's kopen
wat hier al eerder is gezegd, prioriteiten stellen!
ik ken trouwens niemand die er de afgelopen jaren op vooruit is gegaan. ik heb er zelf behoorlijk wat salaris bij gehad maar die stijging gaat leuk op aan allerlei gezellige dingen zoals een hoger ziektekostenpremie.
Maar zag het al wel aankomen..Nederland vergrijst (roept iedereen al jaren toch?!) we moeten met veel minder mensen de AOW etc ophoesten. En ja dus.....wij moeten dus allemaal wat 'geven'. en mijn linkse gedachten zeggen dan: terecht! Mijn oma heeft bijv de helft te besteden van wat ik te besteden heb...
way off topic ondertussen excuses...
Maar natuurlijk... de groente in de supermarkt en groentewinkels die dezelfde dag op dezelfde veiling ingekocht zijn, zijn veel verser.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 02:01 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Markt is vaak rotte groente die binnen twee dagen in de kliko kunnen
Naar welke markt ga jij in godsnaam?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 02:01 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Markt is vaak rotte groente die binnen twee dagen in de kliko kunnen
Vertel eens meer..quote:Op zaterdag 2 mei 2009 01:59 schreef Leonidas82 het volgende:
van 900 netto kun je rondkomen, mits de volgende regels gehanteerd worden:
-neem een laag abbo voor je mobiele telefoon. ik heb er 1 van 10 euro per maand 250 belminuten en 100 smsjes.
-Neem een handel erbij
De verkeerde das duidelijkquote:Op zondag 3 mei 2009 16:53 schreef Stranttent het volgende:
[..]
Naar welke markt ga jij in godsnaam?
Tevens tvp.
Welja, volgens die lui heb ik als ik zo minimaal mogelijk leef 320 euro per maand te weinig en ik heb altijd genoegquote:
Of juist niet. Als je alles elektronisch betaalt kun je veel makkelijker bijhouden waar je geld naartoe gaat (Zie mijn excelsheet in dit topic).quote:Op woensdag 6 mei 2009 01:00 schreef Kaar68 het volgende:
* Ga weer contant betalen, op die manier heb je veel meer controle over wat je uitgeeft.
Je uitgavenpatroon bijhouden is inderdaad zeer verstandig, maar het is niet de enige manier.quote:Op woensdag 6 mei 2009 09:10 schreef SeLang het volgende:
[..]
Of juist niet. Als je alles elektronisch betaalt kun je veel makkelijker bijhouden waar je geld naartoe gaat (Zie mijn excelsheet in dit topic).
Nog een andere tip koop (of leen van iemand) een verbruiks en kosten meter waarmee je het elekriciteitsverbruik van apparaten kunt meten. Soms ontdek je interessante dingen.
Gemeten: elektriciteitsverbruik + kosten (deel 2)
Inderdaad, een auto is vaak weggegooid geld. Als ik zou moeten bezuinigen dan ging die er als eerste uit. Toen ik nog werkte deed ik woon-werk verkeer altijd op de fiets (niet om te besparen maar voor de beweging en frisse lucht). Auto is eigenlijk alleen nog maar voor uitstapjes en sommige vakanties en wordt vaak 2 maanden achter elkaar niet gebruikt. Echt weggegooid geld dus.quote:Op woensdag 6 mei 2009 09:26 schreef Lamon het volgende:
-En mijn persoonlijke GROTE winnaar; geen auto kopen en onderhouden als je hem (nog) niet nodig hebt.
quote:Op woensdag 6 mei 2009 09:10 schreef SeLang het volgende:
[..]
Of juist niet. Als je alles elektronisch betaalt kun je veel makkelijker bijhouden waar je geld naartoe gaat (Zie mijn excelsheet in dit topic).
Maar okee, mijn motief is eigenlijk niet geld besparingen maar ik geil gewoon op statistiekjes![]()
Hmm ja zou wel willen maar als ik nu op de fiets boodschappen zou gaan doen ben ik meer dan een uur zoet.. en dan alleen met het fietsen (en neee ben niet traagquote:Op woensdag 6 mei 2009 09:35 schreef SeLang het volgende:
[..]
Inderdaad, een auto is vaak weggegooid geld. Als ik zou moeten bezuinigen dan ging die er als eerste uit. Toen ik nog werkte deed ik woon-werk verkeer altijd op de fiets (niet om te besparen maar voor de beweging en frisse lucht). Auto is eigenlijk alleen nog maar voor uitstapjes en sommige vakanties en wordt vaak 2 maanden achter elkaar niet gebruikt. Echt weggegooid geld dus.
Hier hebben we 1 auto weggedaan en een scootertje gekocht. Kost bijna niets in verzekering, volle tank voor 7 euro, geen fileprobleem, soms nog sneller als de auto (binnendoorroutes) en geen parkeerplaats nodig.quote:Op woensdag 6 mei 2009 09:48 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Wat dat betreft is het in de stad handiger met OV naast de deur en alles op loop-fiets afstand.
Dat dusquote:Op woensdag 6 mei 2009 10:18 schreef Kaar68 het volgende:
[..]
Leuk als je de tram voor je deur hebt rijden, maar een stuk minder haalbaar als je 's morgens om 6 uur ergens 2 dorpen verder moet gaan werken (dan rijdt er nog geen bus hier), of in een gat woont waar de bus maar eens per 2 uur rijdt en geen trein stopt.
Let op de aanbiedingen enzo. Tikkie terug met de wasmachine, dus op 30/40 graden en de wasmiddel van de lidl? Die is supergoed en laatst ook beste wasmiddel volgens de consumentenbond voor 30 gradenquote:Op woensdag 6 mei 2009 20:54 schreef simmu het volgende:
hier een tip: maak een budget per maand. alles wat je overhoudt stort je op je spaarrekening. alle andere dingen zijn al genoemdtweedehands is net zo goed als nieuw, edah, aldi, liddle, marktplaats en meer van die dingen
Krijg je dan meer terug?? Hoe werkt dat precies dat je bij jaarlijkse teruggaaf meer krijgt??quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:09 schreef Jaheur het volgende:
[..]
Vriendin en ik leven ook erg krap, maar dat doen we ons zelf aan. We willen jaarlijks de belastingteruggaaf ipv maandelijks scheelt toch zo'n 300 euro. (koopwoning)
Veel geld uitgeven is niet speciaal vermeldenswaard. Dat kan elke domoor.quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:00 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Dat doe ik in m'n uppie per week....
Vaste lasten en andere grote bedragen wel, maar boodschappen of kleine aankopen is contant echt veel beter. Dan merk je echt dat je iets kwijt bent, bij pinnen is dat minder.quote:Op woensdag 6 mei 2009 09:10 schreef SeLang het volgende:
[..]
Krijg je gewoon hetzelfde, maar dan in 1x. Voor sommige mensen is het dan handiger sparen, omdat het makkelijker kan zijn om één groot bedrag apart te zetten. Die paar honderd euro in de maand kun je juist weer te makkelijk op maken.quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:46 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Krijg je dan meer terug?? Hoe werkt dat precies dat je bij jaarlijkse teruggaaf meer krijgt??
Hoezo continue invriezen en ontdooien? Je kan ook 2 sneeen d'r uit halen en de rest in de vriezer laten zitten hoor. Maar als jij mij dagelijks een half vers brood wilt geven omdat jij dit te ver vindt gaat, vind ik 't prima hoor.quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:05 schreef S1nn3rz het volgende:
dit topic moet toch wel een grapje zijn zeg. dat mensen zo kunnen en willen leven.
een beetje zuinigheid is prima maar brood continue invriezen en ontdooien gaat me toch wel een beetje te ver. dat kan nooit vers smaken, en als ik ergens een hekel aan heb is het droog brood.![]()
Precies, misschien snap je nu dat 't leven op bijstandsniveau verdomd moeilijk is.quote:en rondkomen van 900 euro? je koopt geen kleding, gaat niet uit, koopt geen cd-tje of dvd, en er gaat nooit iets stuk? anders kun je van 900 gewoon niet rondkomen op een normale manier.
Dat hangt er helemaal vanaf.quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:05 schreef S1nn3rz het volgende:
en rondkomen van 900 euro? je koopt geen kleding, gaat niet uit, koopt geen cd-tje of dvd, en er gaat nooit iets stuk? anders kun je van 900 gewoon niet rondkomen op een normale manier.
Blijkbaar wel dus. Het is ook niet bepaalde en vrijwillige keuze voor iedereen. Enfin, ik hoef het zelf niet te doen, maar zie wel mooie tips in dit topic voorbij komen. Respect voor de mensen die het zo doen.quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:05 schreef S1nn3rz het volgende:
dit topic moet toch wel een grapje zijn zeg. dat mensen zo kunnen en willen leven.
een beetje zuinigheid is prima maar brood continue invriezen en ontdooien gaat me toch wel een beetje te ver. dat kan nooit vers smaken, en als ik ergens een hekel aan heb is het droog brood.
en rondkomen van 900 euro? je koopt geen kleding, gaat niet uit, koopt geen cd-tje of dvd, en er gaat nooit iets stuk? anders kun je van 900 gewoon niet rondkomen op een normale manier.
Ik dacht al. Nou die discipline heb ik zelf wel omdat te doen.quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:51 schreef Furia het volgende:
[..]
Krijg je gewoon hetzelfde, maar dan in 1x. Voor sommige mensen is het dan handiger sparen, omdat het makkelijker kan zijn om één groot bedrag apart te zetten. Die paar honderd euro in de maand kun je juist weer te makkelijk op maken.
Kaarsen zijn gegarandeerd duurder in gebruik dan lampen, ook als je de warmte meerekent.quote:Op donderdag 7 mei 2009 13:19 schreef Metro2005 het volgende:
- Gebruik spaar en led lampen of als je echt een gier bent: kaarsen (tevens goed voor warmteafgifte)
Zelf heb ik genoeg te besteden, maar ik vind het wel leuk om te optimaliseren naar levensgeluk per ¤. Veel dingen hebben gewoon een laag levensgeluk rendement per ¤ en met dat soort dingen kan ik behoorlijk gierig uit de hoek komenquote:Je hebt écht niet veel (geld) nodig om goed te leven. Een gelukkig leven kan je ook leiden zonder materiele meuk. Sterker nog, echt geluk zit van binnen, geluk zit in de dingen die je doet, de dingen die je meemaakt, de liefde en relaties die je meemaakt. etc. Dat zijn zaken die er écht toe doen.
Verwarming hoeft ook niet uit natuurlijk maar het is ook weer zo wat om maar tot 23 graden op te stoken. 19-20 graden is prima uit te houden inderdaad.quote:Op donderdag 7 mei 2009 14:12 schreef freecell het volgende:
Kom op Metro, wij komen ook rond van weinig (ongeveer 1000-1200, beetje variabel) met z'n drieën.
Het zou niet in mijn hoofd opkomen om iets te kopen voor de statusMaar ook niet om de verwarming uit te zetten en mezelf (én de baby!!) iets warmers aan te trekken. 19 à 20 graden is prima, kouder is minimaal oncomfortabel.
Als je een gier bent kaarsen? Moet jij eens kijken wat kaarsen kostenDan ben je echt wel duurder uit
![]()
Ow en wassen op 35 graden kan niet op mijn machine30 wel en 40 ook
Mee eens, ik probeer ook het maximale uit elke euro te persen en uiteindelijk is het doel om iets minder te gaan werken als ik + din een flinke spaarpot hebben en het huis voor een groot deel is afbetaald (of helemaal).quote:Op donderdag 7 mei 2009 14:14 schreef SeLang het volgende:
Zelf heb ik genoeg te besteden, maar ik vind het wel leuk om te optimaliseren naar levensgeluk per ¤. Veel dingen hebben gewoon een laag levensgeluk rendement per ¤ en met dat soort dingen kan ik behoorlijk gierig uit de hoek komen. Maar de dingen waar ik echt veel plezier aan beleef (hobby dingetjes en reizen) dat mag wat kosten.
Maar zoals in dit topic al meerdere malen geschreven: de mooiste dingen in het leven zijn gratis.
Ik heb echt geen geldnood maar ik ben toch behoorlijk gierig. Als ik een nieuwe broek moet kopen dan vind ik 25 euro ook weer veel en als ik 5 euro moet uitgeven vergaat de wereld ook al bijna zeg maarquote:Op donderdag 7 mei 2009 14:33 schreef freecell het volgende:
Metro, sorry dat ik het zeg, maar ik kan door je post heen lezen dat je het zelf niet krap hebt
Mijn dilemma is nooit 'koop ik die flatscreen of niet' of 'koop ik een luxe auto of niet'
Het zijn meer dingen als 'zal ik deze broek voor 25,- kopen of geef ik het uit aan luiers want 25 is best veel!'.
Resultaat is dat die broek er pas komt als hij 8,- is in de aanbieding oid
Klinkt mooi, maar daar zit wel een ondergrens aan. Als iemand continu geldzorgen heeft moet je egt niet bij zo iemand met zo'n verhaal aankomen. Het valt me toch op dat de mensen die het wat beter hebben dit vaker zeggenquote:Op donderdag 7 mei 2009 14:14 schreef SeLang het volgende:
[..]
Kaarsen zijn gegarandeerd duurder in gebruik dan lampen, ook als je de warmte meerekent.
Verder ben ik het wel eens met wat je schrijft, en vooral met dit:
[..]
Zelf heb ik genoeg te besteden, maar ik vind het wel leuk om te optimaliseren naar levensgeluk per ¤. Veel dingen hebben gewoon een laag levensgeluk rendement per ¤ en met dat soort dingen kan ik behoorlijk gierig uit de hoek komen. Maar de dingen waar ik echt veel plezier aan beleef (hobby dingetjes en reizen) dat mag wat kosten.
Maar zoals in dit topic al meerdere malen geschreven: de mooiste dingen in het leven zijn gratis.
Als je de keuze hebt is het natuurlijk makkelijk om te zeggen en doen dan iemand die MOET bezuinigen omdat ie weinig geld heeft. Ik heb zelf beide meegemaakt en natuurlijk is zuinig leven met veel geld makkelijker maar dat is wel 'slechts' een idee wat je hebt.quote:Op donderdag 7 mei 2009 15:57 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Klinkt mooi, maar daar zit wel een ondergrens aan. Als iemand continu geldzorgen heeft moet je egt niet bij zo iemand met zo'n verhaal aankomen. Het valt me toch op dat de mensen die het wat beter hebben dit vaker zeggen
Je doelt op de opmerking dat de mooiste dingen in het leven gratis zijn?quote:Op donderdag 7 mei 2009 15:57 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Klinkt mooi, maar daar zit wel een ondergrens aan. Als iemand continu geldzorgen heeft moet je egt niet bij zo iemand met zo'n verhaal aankomen. Het valt me toch op dat de mensen die het wat beter hebben dit vaker zeggen
Da's waar. Ik denk alleen dat veel mensen met weinig geld toch minder relaxed op een budget leven dan mensen met genoeg geld. Het geld dat die laatste groep over houdt is toch een lekkere buffer voor als er iemand ziek wordt, er iets in de fik vliegt, etc...quote:Op donderdag 7 mei 2009 16:56 schreef SeLang het volgende:
[..]
Je doelt op de opmerking dat de mooiste dingen in het leven gratis zijn?
Natuurlijk ga ik er dan vanuit dat je te eten hebt en een dak boven je hoofd. Maar daarna is het gewoon waar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |