abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 april 2006 @ 17:00:17 #126
144296 Hakbar
Neem een snuif...
pi_37217679
offtopic:
quote:
Op zondag 23 april 2006 11:30 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]
Maat 43,5? Doe maar 47
Doe mij maar 51: baas boven baas

ontopic:
Zoveel mogelijk dingen die je zelf kan maken, moet je idd ook zelf maken. Geld niet alleen voor kruiden, maar bijvoorbeeld ook voor gehaktballen i.p.v. kant en klare gehaktballen.
... en pak een fuif!
pi_68162413
Ik had een goed salaris maar daar stond een enorme stress baan tegenover. Uiteindelijk teruggevallen naar 70 % van wat ik had en dalijk de bijstand. Toen ik veel verdiendde vloog het er met bakken ook weer uit. Ik reageerde de stress van mijn baan af met veel naar de kroeg gaan en gokken. Dat kostte veel geld en aan het einde van de maand zat ik nog vaak met een tekort. Nu in de WW heb ik minder maar ik geef ook minder uit en het is een inkoppertje; maar het gaat er niet om hoeveel er binnenkomt maar meer om wat je er mee doet. Dalijk de bijstand is een ander verhaal. Dat wordt niet leuk. Ik heb me altijd op het standpunt gesteld, dat geld een middel is en geen doel maar bijstand is wel heel weinig maar zolang ik maar geen schulden hoef te maken is het niet erg. Ik vermaak me ook wel met een blikje bier van de Aldi allen stel als je ineens nieuwe schoenen nodg hebt ? Maar goed. Dat zien we dan wel weer.
pi_68164428
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 00:30 schreef Ringo het volgende:
Ik snap de gewoonte van het brood invriezen ook niet zo. Ik koop een brood en dat gaat in drie dagen op. En de laatste dag is het nog goed eetbaar.
Ik koop 1x in de week brood voor de hele week en vries het dan in. Verder kun je als je niet zoveel brood gebruikt, het in porties opdelen en porties invriezen. Voordeel is dat het dan lang goed blijft.

Het is zonde voor de TS om slechts 1.300 euro netto te beuren en dan eten weg te moeten gooien.
pi_68164832
Ik kan met mijn 986 euro netto per maand redelijk goed leven (met alle zorg, huurtoelsag en kwijtscheldingen) . Krijg van mijn moeder iedere maand 100 euo (spaar ik) en krijg van de gemeente (isdbol) ook nog eens elk jaar 125 euro (chronisch zieken toeslag) 50 euro (december toeslag) 150 euro (tegemoetkoming internet) en 325 euro (langdurigheids toeslag) En heb een brief gekregen dat ik met terugwerkende kracht over de periode 2004 t/m 2008 recht had op die langdurigheids toeslag (kan ik binnenkort rond de 1600 euro cashen)

Ik rook niet, nuttig geen alcoholl, geef niks om vakantiie's of uitgaan, dus dat scheeld in je uitgaven. En niet onbelangrijk..ik heb geen schulden!
  zondag 19 april 2009 @ 13:25:29 #130
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_68166470
tvp
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
  zondag 19 april 2009 @ 13:31:57 #131
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_68166715
Ik ben zelf heel erg prijsbewust geworden,weet de prijzen.!!.. Lidl is leuk,maar echt niet met alles het goedkoopste.Ik weet van mijn standaard produkten die ik altijd gebruik waar wat het goedkoopste is...Het een haal ik bij de Lidl,het ander weer bij de AH.Hou goed de folders in de gaten voor de aanbiedingen..op de route van huis naar werk kom ik zo ongeveer elke supermarkt die er is wel tegen.Ook de tip van kijken wat je nog hebt liggen heeft hier ook geholpen.Gewoon eten wat er is,ookal heb je er in eerste instantie geen trek in,eenmaal gekookt smaakt het altijd wel weer prima.Hier verdween voorheen altijd best veel de vuilnisbak in,ben dat eens gaan bijhouden en dat is gewoon zondegeld.Dat ben ik als eerste aan gaan pakken,zelf slecht rond kunnen komen maar wel veel de vuilnisbak ingooien...echt zonde

Verzorgingsartikelen haal ik altijd in de aanbieding.Ik vertik het om daar het volle pond voor te betalen.Ik gebruik best dure shampoo e.d.Paar x per jaar zijn die altijd wel ergens in de aanbieding voor 4 halen 2 betalen,Zelfs als ik nog wat flessen heb staan en ze zijn weer voor de helft neem ik er weer een paar mee,zo grijp ik nooit mis en voorkomt dat ik een fles voor de volle prijs moet gaan kopen.

Bij sommige verpakkingen(houdbare produkten) loont het de moeite om de grotere verpakkingen te kopen.Goed voorbeeld wat ik hierin tegen kom zijn de kattenbrokken.Voor een verpakking van 2 kilo betaal je 17 euro,dezelfde brokken in een zak van 10 kilo betaal je 55.Laatst nog eens in de aanbieding voor 45 euro.

Heel prijsbewust worden en goed letten op aanbiedingen,dat heeft het voor mij een stuk makkelijker gemaakt.
  zondag 19 april 2009 @ 14:25:18 #132
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68168435
Een aardige start is om je uitgaven bij te houden in excel zodat je kunt zien of je binnen je budget blijft.

Dat lijkt veel werk, maar kost niet meer dan 2 minuten per maand, aangezien je de meeste betalingen toch electronisch doet (pinnen in winkels, benzinepomp e.d.). Bij veel banken kun je de mutaties op je rekening gewoon in excel downloaden. Het enige dat ik één keer per maand hoef te doen is bij elke mutatie markeren in welke catagorie de uitgave thuishoort. Excel maakt vervolgens automatisch een plaatje. Echt niet meer dan 2 minuten werk per maand!

Wonen = huur + gemeentelijke belastingen
Auto = Verzekering + wegenbelasting + afschrijving (ik schrijf hem lineair in 10 jaar af naar nul)
Utilities = water, electra, telefoon, internet en TV-licence
Eten = dagelijkse boodschappen (exclusief vakanties)
Benzine = alle variable autokosten (ook onderhoud), maar exclusief vakantie ritten
Kleding = spreekt voor zich
Premies = sociale verzekering (bijna niks)
Duurzaam = duurzame dingen zoals meubels, TV, koelkast, etc
Gezondheid = gezondheids gerelateerde dingen (hier vooral contactlenzen, bril etc)
Overig = ATM cash opnames. Het valt niet na te gaan waar dit precies aan is uitgegeven. Dit geld kan dus ook zijn uitgegeven aan één van voorgaande catagorieen
Hobbies = Hobby gerelateerde dingen zoals foto apparatuur, kampeer spullen, racefiets, etc
Vakantie = alle vakantieuitgaven, vliegtickets, hotels, maar ook eten en ATM cash opnames tijdens vakanties
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 19 april 2009 @ 14:30:59 #133
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68168550
Btw: je kunt heel veel geld besparen door domweg korting te vragen. Bijvoorbeeld:

- Ik heb m'n internetprovider/ telefooncompany opgebeld en gedreigd om naar de concurrent te gaan. Resultaat: internet £24,46 --> £19,67 en telefoonlijn £10,50 --> £8,50

- Verzekeringsmaatschappij autoverzekering opgebeld met hetzelfde verhaal (ook al zat ik al bij een van de goedkoopsten) --> 7% korting

- Bij alles wat ik koop vraag (en krijg) ik korting
Mijn reisverslagen
pi_68169082
Nou dat laatste zal in Nederland echt niet werken hoor.. tenminste niet bij abonnementen en verzekeringen

Woon zelf nog gewoon thuis, dus hoef me nog niet echt druk te maken over uitgaven... heb een goede bijbaan en kan elke maand wel een bedrag sparen dus denk dat het niet nodig is om bijvoorbeeld een Excel sheetje bij te gaan houden zoals hierboven om nog meer kosten te gaan besparen..
  zondag 19 april 2009 @ 15:05:17 #135
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68169554
quote:
Op zondag 19 april 2009 14:47 schreef Hugo__Boss het volgende:
Nou dat laatste zal in Nederland echt niet werken hoor.. tenminste niet bij abonnementen en verzekeringen
Heb je dat geprobeerd?
Ik had namelijk ook niet verwacht dat het zou lukken bij dingen als internet- en telefoonrekeningen, maar het kan dus wel.
Mijn reisverslagen
  zondag 19 april 2009 @ 16:44:03 #136
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_68172573
Wat ik zelf merk als student waar het meeste geld heen gaat zijn de vlugge happen tussendoor.
Ik ben best lui, zeker ook in brood smeren en koken, waardoor ik vaak op 100 eu in de maand zit t.o.v. mijn veel slimmer inkopende vriendin die het met 50 eu aankan.

Waar dit dan voornamelijk door komt is ontbijt overslaan en op de universiteit moeten lunchen (voor twee maaltijden) of keren dat je een blikje koopt; het kost misschien maar een euro, maar doe het 2 x per week en het kost je 80 eu in het jaar! Daarom neem ik me nu voor meer eten thuis te bereiden, voor meerdere dagen te koken en niet meer automaten afstruinen
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zondag 19 april 2009 @ 17:14:08 #137
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_68174110
Klopt...Ben ik ook gaan doen.Eerst haalde ik altijd 3 blikjes cola a 60 cent uit de automaat op werk.Nu neem ik 2 halve literflesjes mee van de lidl,die kosten 1,59 per 6 flesjes.Dus voor 3 dagen ben ik nu 1,59 kwijt ipv 5,40.En ipv dagelijks een belegd broodje te halen van 1,70 haal ik nu een half brood en wat vleeswaren (geen extra moeite,we verkopen het op werk)waar ik 3 dagen mee doe.Kost gemiddeld 3 euro voor 3 dagen,dus weer een besparing van 2,10...
  zondag 19 april 2009 @ 18:40:16 #138
107521 Furia
snoopy weer
pi_68177861
Naast besparen kun je natuurlijk ook extra bijverdienen. Op internet, door lid te worden van (betrouwbare) klikprogramma's waar je betaald krijgt voor het lezen van mailtjes, van TNS NIPO, waar je in Bol.com of Blokkerbonnen (o.a.) betaald krijgt voor het invullen van onderzoeken, of bijvoorbeeld door je aan te melden bij Ciao Shopping en bij te verdienen met het schrijven van reviews. Kan allemaal best lekker oplopen en omdat je het toch al met minder moet doen, waardeer je het vaak ook meer.

Verder kun je hier nog talloze tips lezen over consuminderen: leuk met minder
pi_68190226
quote:
Op woensdag 19 april 2006 01:12 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Wat fucking weinig he? Is toch niet normaal meer?
We worden heftig onderbetaald in Nederland sinds de euro kwam en iedereen vindt het klaarblijkelijk wel best?
Als je dit omrekent kom je uit op inderdaad
200 euro per maand= 200 gulden per maand om van te leven!
50 piek per week!
euro en gulden zijn evenveel waard nml!

Tijd voor een revolutie!!!!!!!
Als we alle salarissen keer 10 zouden doen, dan zou het beter zijn toch? Want dan staat het veel meer in verhouding toch tot wat we er allemaal voor doen/

Alleen, het salaris van bakker en slager gaat dan ook keer 10. De prijs van een product dan ook keer 10. Dus houden we nog net zo weinig over. Conclusie: het maakt geen ruk uit, en je moet je niet zo aanstellen. Er zijn mensen die vreten van 1 euro per dag, vreten bedorven rijst en zuipen vervuild slootwater.
Hoe vaak heb jij dat al moeten doen?
pi_68190676
Dus als ik het goed begrijp wil Ringo als een arme sloeber leven zodat hij dan kan sparen?
  maandag 20 april 2009 @ 03:50:40 #141
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_68192061
quote:
Op maandag 20 april 2009 00:47 schreef Pokerking het volgende:
Dus als ik het goed begrijp wil Ringo als een arme sloeber leven zodat hij dan kan sparen?
Misschien in 2006 toen hij het topic openende .. geen idee wat ie nu doet
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  maandag 20 april 2009 @ 04:33:40 #142
250967 nachtdier3
1...2...3....
pi_68192129
Ik heb ook geen riant inkomen, maar kan prima rondkomen met weinig.

- Geen auto, maar gewoon lekker overal de fiets voor pakken. In het begin klote, maar eenmaal gewend ernaa heb ik nu totaal geen behoefte aan een auto voor de deur. Een en ander is wel afhankelijk van waar je woont en je verplichtingen natuurlijk maar een groot voordeel is dat je 1) over dat ding neer kan zetten 2) door rood licht kan rijden zonder 190 euro te verspillen 3) stoepje op- en af kan 4) lekker bezig bent met je conditie 5) geen benzine meer hoeft te lappen en 6) ook nog eens vogeltjes hoort fluiten

Okee, je moet geen kinderen of groot gezin hebben, dan is het toch wel makkelijk een auto. Maar alleen is het goed te doen in principe.

- Verwarming laag: ik heb het niet snel koud dus wat mij betreft mag dat ding best op 16 graden. Kutte is alleen dat ik 6 tropische aquaria in huis heb en dat ie toch op 20 graden moet omdat ik me anders elektrisch gek stook om het water op juiste temperatuur te houden.

- Verstandig inkopen doen: producten met lange of geen houdbaarheidsdatum grootschalig inkopen in de aanbieding. Voorbeelden: koffie, thee, limonade, kruiden, dat soort dingen. Een voorraadkast is er niet voor niets en dat ding kan best gevuld zijn. Scheelt onbewust toch behoorlijk wat. Afgeprijsde artikelen heb ik ook geen moeite mee. Vlees: is toch diepgevroren en als je weet hoelang het al in de vriezer lag voordat het uberhaupt in de winkel kwam, schrik je je rot. (Ooit eens gezien in Netwerk ofzo; 'vers' vlees van de AH lag soms al 2 jaar diepgevroren in een opslaghuis) Bovendien gaat dat hier vaak dezelfde dag op.

- Abonnement voor mobiel bellen. Ik bel al jaren gratis of met geld toe mobiel. Hoe? Juiste abonnement afsluiten op het moment dat er leuke acties zijn met de nieuwste telefoons. Telefoon verkopen en daar je abo van betalen maandelijks. Kan prima, meermalen gedaan en soms ook met flink geld toe omdat het toestel los meer opbracht dan de totale kosten van het abonnement

- TV: kabel opzeggen, digitenne nemen. Kabel afsluiten kan soms maanden/jaren duren want moet handmatig gebeuren. Een en anders is wel afhankelijk van met hoeveel tv;s je wilt kijken. Digitennekastjes huren is zinloos als je met 3 tv's wilt kijken. Dan is de kabel voordeliger want je hebt ook nog stroomkosten voor die dingen waar je rekening mee moet houden.

- Inkopen doen op de markt, tegen sluit aan kost fruit stukken minder (althans, in Rotterdam wel, is niet bij alle markten zo volgens mij en ook afhankelijk van de dag. Al doe ik dat nooit eigenlijk omdat ik te weinig vers fruit eet voor het mooie eigenlijk. Mij boeit het persoonlijk niet of het bij jouw op de fruitschaal lit of dat het in kratten op de marktkraam?

Zo, voorzover het lesje Hollandse Zuinigheid dat Nachtdier heeft geleerd van zn oma en moeder, terwijl dat eigenlijk niet noodzakelijk is.

Ik kan met relatief weinig rondkomen als ie zou moeten. Tis een kwestie van prioriteiten stellen uiteindelijk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hebben jullie me een beetje gemist?
  maandag 20 april 2009 @ 04:44:56 #143
250967 nachtdier3
1...2...3....
pi_68192143
quote:
Op donderdag 20 april 2006 23:33 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Herdershonden 350 euro!
Ja leuk hoor die prijssteigingen! Kop in zand peeps?
Wake up aub!

Damn! Zo weinig maar? Twee jaar terug betaalden wij 800 euro bij de Fok!ker voor ons knuffelbeestje aka mn hondenzusje aka het verwende kreng
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hebben jullie me een beetje gemist?
pi_68193568
quote:
Op zondag 19 april 2009 14:30 schreef SeLang het volgende:
Btw: je kunt heel veel geld besparen door domweg korting te vragen. Bijvoorbeeld:

- Ik heb m'n internetprovider/ telefooncompany opgebeld en gedreigd om naar de concurrent te gaan. Resultaat: internet £24,46 --> £19,67 en telefoonlijn £10,50 --> £8,50

- Verzekeringsmaatschappij autoverzekering opgebeld met hetzelfde verhaal (ook al zat ik al bij een van de goedkoopsten) --> 7% korting

- Bij alles wat ik koop vraag (en krijg) ik korting
Zwerver
  vrijdag 1 mei 2009 @ 13:14:15 #145
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68556152
Maandafsluiting April

April was een vrij dure maand.
- Jaarlijks onderhoud van mijn auto (variable autokosten staat onder 'benzine')
- Meer fotospullen gekocht
- Alvast een vliegticket gekocht naar Indonesie (voor september)
- Paar daagjes op vakantie geweest in eigen land

Mijn reisverslagen
  vrijdag 1 mei 2009 @ 13:16:36 #146
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_68556199
Tering, dat ga je toch niet voor je lol bijhouden??

Dan maar liever failliet.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 1 mei 2009 @ 13:19:57 #147
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68556278
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 13:16 schreef Ringo het volgende:
Tering, dat ga je toch niet voor je lol bijhouden??

Dan maar liever failliet.
Gaat automatisch (zie een paar posts terug)
Mijn reisverslagen
  vrijdag 1 mei 2009 @ 13:32:12 #148
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68556608
Elektriciteitsverbruik hou ik ook bij (huis is elektrisch gestookt btw)

En benzineverbruik

Statistiekjes zijn tof
Mijn reisverslagen
pi_68581212
van 900 netto kun je rondkomen, mits de volgende regels gehanteerd worden:

-woning via sociale woningcorporatie is het beste
-spaarrekening open met hoge rente en stort elke maand structureel 50 euro (alle extraatjes is mooi meegenomen)
-neem een laag abbo voor je mobiele telefoon. ik heb er 1 van 10 euro per maand 250 belminuten en 100 smsjes.
-werk met boodschappenlijstjes, haal verse groenten & fruit op de markt of bij de boer (scheelt je aanzienlijk)
-Shop bij de aldi/Ikea
-doe het laagste tv-kabelabbonement
-Verkoop je auto (als je die hebt)
-Neem een handel erbij
pi_68581224
quote:
Op woensdag 19 april 2006 11:16 schreef grindtegel het volgende:
ohja kappen met roken... ww/bijstand/whatever trekkertjes hebben hier zeker weten last van, allemaal zeiken dat ze niks te vreten hebben, maar ondertussen roken ze een pakje per dag (reken dat maar eens uit voor de gein)
Allemaal stresskippen
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')