Markt is vaak rotte groente die binnen twee dagen in de kliko kunnenquote:Op zaterdag 22 april 2006 00:52 schreef exode het volgende:
roept hier niemand markt...ook prima! goedkoop fruit en groente...en erg smakelijk! en moet zeggen fruit en groente van de turk hier om de hoek is ook erg lekker en belachelijk goedkoop...
maar hoeveel kan je nou werkelijk besparen op boodschappen? is ook net wat je belangrijk vindt toch? ik ben een geboren en getogen bourgondier...samen met mijn vriendin gooien we er per maand 240 euro boodschappengeld doorheen..maar ik heb het er voor over!
bespaar liever op andere dingen, rij een erg goedkope auto, goedkoop internet abo, ga hardlopen ipv bij een dure sportschool fitnessen, download muziek ipv cd's kopen
wat hier al eerder is gezegd, prioriteiten stellen!
ik ken trouwens niemand die er de afgelopen jaren op vooruit is gegaan. ik heb er zelf behoorlijk wat salaris bij gehad maar die stijging gaat leuk op aan allerlei gezellige dingen zoals een hoger ziektekostenpremie.
Maar zag het al wel aankomen..Nederland vergrijst (roept iedereen al jaren toch?!) we moeten met veel minder mensen de AOW etc ophoesten. En ja dus.....wij moeten dus allemaal wat 'geven'. en mijn linkse gedachten zeggen dan: terecht! Mijn oma heeft bijv de helft te besteden van wat ik te besteden heb...
way off topic ondertussen excuses...
Maar natuurlijk... de groente in de supermarkt en groentewinkels die dezelfde dag op dezelfde veiling ingekocht zijn, zijn veel verser.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 02:01 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Markt is vaak rotte groente die binnen twee dagen in de kliko kunnen
Naar welke markt ga jij in godsnaam?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 02:01 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Markt is vaak rotte groente die binnen twee dagen in de kliko kunnen
Vertel eens meer..quote:Op zaterdag 2 mei 2009 01:59 schreef Leonidas82 het volgende:
van 900 netto kun je rondkomen, mits de volgende regels gehanteerd worden:
-neem een laag abbo voor je mobiele telefoon. ik heb er 1 van 10 euro per maand 250 belminuten en 100 smsjes.
-Neem een handel erbij
De verkeerde das duidelijkquote:Op zondag 3 mei 2009 16:53 schreef Stranttent het volgende:
[..]
Naar welke markt ga jij in godsnaam?
Tevens tvp.
Welja, volgens die lui heb ik als ik zo minimaal mogelijk leef 320 euro per maand te weinig en ik heb altijd genoegquote:
Of juist niet. Als je alles elektronisch betaalt kun je veel makkelijker bijhouden waar je geld naartoe gaat (Zie mijn excelsheet in dit topic).quote:Op woensdag 6 mei 2009 01:00 schreef Kaar68 het volgende:
* Ga weer contant betalen, op die manier heb je veel meer controle over wat je uitgeeft.
Je uitgavenpatroon bijhouden is inderdaad zeer verstandig, maar het is niet de enige manier.quote:Op woensdag 6 mei 2009 09:10 schreef SeLang het volgende:
[..]
Of juist niet. Als je alles elektronisch betaalt kun je veel makkelijker bijhouden waar je geld naartoe gaat (Zie mijn excelsheet in dit topic).
Nog een andere tip koop (of leen van iemand) een verbruiks en kosten meter waarmee je het elekriciteitsverbruik van apparaten kunt meten. Soms ontdek je interessante dingen.
Gemeten: elektriciteitsverbruik + kosten (deel 2)
Inderdaad, een auto is vaak weggegooid geld. Als ik zou moeten bezuinigen dan ging die er als eerste uit. Toen ik nog werkte deed ik woon-werk verkeer altijd op de fiets (niet om te besparen maar voor de beweging en frisse lucht). Auto is eigenlijk alleen nog maar voor uitstapjes en sommige vakanties en wordt vaak 2 maanden achter elkaar niet gebruikt. Echt weggegooid geld dus.quote:Op woensdag 6 mei 2009 09:26 schreef Lamon het volgende:
-En mijn persoonlijke GROTE winnaar; geen auto kopen en onderhouden als je hem (nog) niet nodig hebt.
quote:Op woensdag 6 mei 2009 09:10 schreef SeLang het volgende:
[..]
Of juist niet. Als je alles elektronisch betaalt kun je veel makkelijker bijhouden waar je geld naartoe gaat (Zie mijn excelsheet in dit topic).
Maar okee, mijn motief is eigenlijk niet geld besparingen maar ik geil gewoon op statistiekjes![]()
Hmm ja zou wel willen maar als ik nu op de fiets boodschappen zou gaan doen ben ik meer dan een uur zoet.. en dan alleen met het fietsen (en neee ben niet traagquote:Op woensdag 6 mei 2009 09:35 schreef SeLang het volgende:
[..]
Inderdaad, een auto is vaak weggegooid geld. Als ik zou moeten bezuinigen dan ging die er als eerste uit. Toen ik nog werkte deed ik woon-werk verkeer altijd op de fiets (niet om te besparen maar voor de beweging en frisse lucht). Auto is eigenlijk alleen nog maar voor uitstapjes en sommige vakanties en wordt vaak 2 maanden achter elkaar niet gebruikt. Echt weggegooid geld dus.
Hier hebben we 1 auto weggedaan en een scootertje gekocht. Kost bijna niets in verzekering, volle tank voor 7 euro, geen fileprobleem, soms nog sneller als de auto (binnendoorroutes) en geen parkeerplaats nodig.quote:Op woensdag 6 mei 2009 09:48 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Wat dat betreft is het in de stad handiger met OV naast de deur en alles op loop-fiets afstand.
Dat dusquote:Op woensdag 6 mei 2009 10:18 schreef Kaar68 het volgende:
[..]
Leuk als je de tram voor je deur hebt rijden, maar een stuk minder haalbaar als je 's morgens om 6 uur ergens 2 dorpen verder moet gaan werken (dan rijdt er nog geen bus hier), of in een gat woont waar de bus maar eens per 2 uur rijdt en geen trein stopt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |