abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68581235
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 00:52 schreef exode het volgende:
roept hier niemand markt...ook prima! goedkoop fruit en groente...en erg smakelijk! en moet zeggen fruit en groente van de turk hier om de hoek is ook erg lekker en belachelijk goedkoop...

maar hoeveel kan je nou werkelijk besparen op boodschappen? is ook net wat je belangrijk vindt toch? ik ben een geboren en getogen bourgondier...samen met mijn vriendin gooien we er per maand 240 euro boodschappengeld doorheen..maar ik heb het er voor over!
bespaar liever op andere dingen, rij een erg goedkope auto, goedkoop internet abo, ga hardlopen ipv bij een dure sportschool fitnessen, download muziek ipv cd's kopen

wat hier al eerder is gezegd, prioriteiten stellen!

ik ken trouwens niemand die er de afgelopen jaren op vooruit is gegaan. ik heb er zelf behoorlijk wat salaris bij gehad maar die stijging gaat leuk op aan allerlei gezellige dingen zoals een hoger ziektekostenpremie.

Maar zag het al wel aankomen..Nederland vergrijst (roept iedereen al jaren toch?!) we moeten met veel minder mensen de AOW etc ophoesten. En ja dus.....wij moeten dus allemaal wat 'geven'. en mijn linkse gedachten zeggen dan: terecht! Mijn oma heeft bijv de helft te besteden van wat ik te besteden heb...

way off topic ondertussen excuses...
Markt is vaak rotte groente die binnen twee dagen in de kliko kunnen
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_68583533
Lekker leven van 1300 netto vind ik best knap. Verdien dat ook ongeveer momenteel en heb toch niet het idee dat ik dr echt lekker van kan leven..
  zaterdag 2 mei 2009 @ 10:03:01 #153
47320 M_Schtoppel
Go Onno go!
pi_68584259
Mensen, Zhe-Devil heeft gewoon gelijk. Wie had er nou vroeger een briefje van 100 gulden in z'n portemonnee? Bijna niemand want dat was zo idioot veel. Nu is het heel normaal om meerdere briefjes van 50 euro in je knip te hebben zitten.

De invoering van de euro zet ik in de top tien van misdaden tegen de mensheid. De kredietcrisis ook trouwens, de veroorzakers daarvan.
Gaap Goals rulezzz!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 mei 2009 @ 10:07:15 #154
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68584335
Ik heb nooit meerdere briefjes van 50 bij me hoor.
  zondag 3 mei 2009 @ 16:10:41 #155
250967 nachtdier3
1...2...3....
pi_68622637
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 02:01 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Maar natuurlijk... de groente in de supermarkt en groentewinkels die dezelfde dag op dezelfde veiling ingekocht zijn, zijn veel verser.
Hebben jullie me een beetje gemist?
  zondag 3 mei 2009 @ 16:53:35 #156
254383 Stranttent
Inderdaad met een T ja!
pi_68624960
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 02:01 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Naar welke markt ga jij in godsnaam?

Tevens tvp.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 21:21:56 #157
47320 M_Schtoppel
Go Onno go!
pi_68707491
1800 euro netto is toch echt een heel mooi salaris hoor.

Zit'm inderdaad in die tv's die je koopt.
Gaap Goals rulezzz!
  dinsdag 5 mei 2009 @ 21:55:10 #158
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_68708886
1000 euro WW hier en ik kan goed leven hoor.... Terwijl ik 3 mnd geleden nog 1700 netto had, waarvan ik overigens 600 spaarde.

Geen auto, maar gezond met de fiets en het OV. Geen A-merken kopen, en voor spullen in huis snuffel ik door kringloopwinkels (hoe geweldig!). Kleding doen mijn vriendinnen en ik onderling, iedereen heeft af en toe wel een zak vol kleren die ze niet meer aantrekken en die zak gaat dan vrolijk iedereen langs. Samen eten (hoe meer mensen, hoe goedkoper je per persoon uit bent, en kei-gezellig natuurlijk). Mijn ouders dan, niet te vergeten, maakt ze niet uit welk motief ik ervoor heb maar ze vinden het erg leuk dat ik 2 á 3 keer in de week bij ze kom eten!

Natuurlijk ook elke subsidie toeslag pakken die je pakken kan.

Zo blijft er zelfs nog over om af en toe een avondje te zuipen en met wat moeite kan ik deze zomer ook nog naar een 3-daags festival.

Trouwens: De leukste dingen in het leven zijn hartstikke gratis.

[ Bericht 1% gewijzigd door beestjuh op 05-05-2009 22:46:59 ]
power to the people
pi_68708941
tvp
pi_68709660
Ik moet zeggen dat ik redelijk op de kleintjes let (vorig jaar nog al mijn verzekeringen + gas/elektracontracten omgezet, spaarlampen genomen, standbykillers, meer 'eigen merk' boodschappen e.d.) en in mijn uppie alsnog 1700 per maand kwijt ben aan vaste lasten.

Heb bewondering voor de mensen die van 1300 of zelfs 1000 prima rond kunen komen!
pi_68709749
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 01:59 schreef Leonidas82 het volgende:
van 900 netto kun je rondkomen, mits de volgende regels gehanteerd worden:

-neem een laag abbo voor je mobiele telefoon. ik heb er 1 van 10 euro per maand 250 belminuten en 100 smsjes.

-Neem een handel erbij
Vertel eens meer..
pi_68710731
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:53 schreef Stranttent het volgende:

[..]

Naar welke markt ga jij in godsnaam?

Tevens tvp.

De verkeerde das duidelijk
Ik hala het juist op de markt omdat onze supers er niet aan kunnen tippen.
Sla kan meer dan een week liggen en perfect zijn.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  woensdag 6 mei 2009 @ 01:00:37 #163
224610 Kaar68
~eerst denken dan doen~
pi_68716015
Paar jaar geleden heb ik een tijdje in de bijstand gezeten, met 2 kleine kinderen. Onder bijstandsnivo zelfs (gemeente trok een fictief bedrag aan kinderalimentatie van de uitkering af, terwijl de vader spoorloos was en niets betaalde). Toen ben ik wel erg handig met geld geworden, en kwamen ook de kookkunsten uit m'n studententijd weer goed van pas.

* Kijk onderin de schappen voor de goedkoopste produkten.
* Verzamel alle gratis monsters die je maar kunt vinden in de de winkel (drogist bij de kassa) of vraag ze aan.
* Eet eens een dagje geen vlees (soms was macaroni met geraspte kaas en ketchup m'n avondeten).
* Snij je groenten zelf. Kijk in de winkel wat er zoal in een zak gesneden macaronigroenten zit, en koop diezelfde groenten vervolgens los. Of vergelijk eens een zak gesneden hutspotgroenten met ongesneden winterwortels en uien van de Aldi.
* Maak vooral gebruik van seizoensgroenten, die zijn vaak goedkoper.
* Laat je in een dure speciaalzaak uitgebreid voorlichten over een bepaald artikel, en koop dat vervolgens in een goedkope zaak zonder service. Je weet dan waar je op moet letten (zo deed ik het met kinderschoenen bijvoorbeeld).
* Probeer je kleding eens met minder wasmiddel te wassen, het wordt vaak net zo schoon. Of minder net zolang tot je de grens bereikt hebt dat het niet meer schoon wordt. Zelfde geldt voor vaatwasmiddel. En gebruik waspoeder i.p.v. vloeibaar. Je doet er veel langer mee, je was ruikt lekkerder, en je betaalt niet voor het water wat de fabrikant voor je in de verpakking heeft gestopt.
* Neem de helft van de hoeveelheid vlees per gerecht van wat je gewend was, grote kans dat je het niet eens merkt.
* Heb je je verzekeringen bij verschillende maatschappijen: voeg ze samen en je hebt waarschijnlijk kans op pakketkorting.
* Kijk of je ergens collectiviteitskorting kunt krijgen op je ziektekostenverzekering. Dit kan soms via de werkgever, maar ook een sportclub of woningbouwvereniging zijn.
* Ga weer ouderwets koopzegeltjes sparen, hier betaalt het volledig de sinderklaasinkopen voor 6 kinderen en ik merk het niet tijdens het afrekenen van de wekelijkse boodschappen.
* Ga weer contant betalen, op die manier heb je veel meer controle over wat je uitgeeft.
* Reken eens uit wat je netto per uur verdient. Vervolgens ga je alles wat je aanschaft omrekenen naar hoeveel uur je daarvoor hebt moeten werken, en je daarna afvragen of het dat echt waard was.

Tot zover
~gedachten zijn meestal geen feiten~
pi_68718598
Goede tips Kaar!
- Hou eens in de weke of twee weken een restjes dag, trek je koelkast open en kijk wat je over hebt en flans daar eeen maaltijd van in elkaar. Niets erger dan eten weggoooien (als je al meer te eten hebt dan alleen het eten van die avond).
- Koop grootverpakkingen en bedenk tevoren wat je met die bak met hamburgers of gehakt kunt doen (broodjes hamburger en bij worteltjes eten bijv). En wanneer je een vriezer hebt, daarin verpakken per portie.
- Koop geen planten als je toch iets leuks wilt in huis maar zaadjes en haal de bloempotten bij de kringloop.
- Leer zelf je knopen aanzetten, kleding verstellen enz.
- Wil je iets hebben waarvan de garantie niet belangrijk is of niet betaalbaar=>marktplaats
- Trek s'avonds iets diks aan ipv de verwarming aan te doen of leg een plaid over je heen.
- Laat een dag en nachtmeter (elek) installeren (bij ons gratis) en was dan ook alleen s'nachts/in het weekend.
- Kun je je eigen groente kweken? Probeer dit met zo min mogelijk middelen (zaadjes kosten nada maar je moet geen kas aan gaan schaffen.) Bij voorkeur met een regenton werken.
- Neem een budget abbo (kpn 7,95 totaal!!!! dus geen andere kosten) als je perse vaste telefonie wilt hebben, maar bel zelf met een goedkope mobiele telefoon. De vaste telefoon is handig voor als men je goedkoop wil bellen, maar ermee bellen levert je een enorm tarief per minuut op.
- In de zomer alleen zomerkleding in de kast en in de winter alleen winterkleding. Dan is het steeds anders/nieuw.
- Ga naar kledingbeurzen, vaak hangen er vooral voor kinderen superveel leuke kledingstukken. Nauwelijks gedragen en vaak van een duur merk.
- Was alleen met een volle trommel zelfs als dat betekend dat je meer ondergoed moet kopen.
- Lucht kleding (alleen mogelijk wanneer je niet zweet of andere nare luchtjes in je kleding hebt hangen) ipv het na 1x keer dragen te wassen en trek wanneer je thuis komt oude/makkelijke kleding aan die tegen een stootje kan.

For so far en om te voorkomen dat ik in herhaling val..
pi_68718772
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 00:42 schreef typtypo het volgende:
http://www.nibud.nl/
Welja, volgens die lui heb ik als ik zo minimaal mogelijk leef 320 euro per maand te weinig en ik heb altijd genoeg
  woensdag 6 mei 2009 @ 09:10:08 #166
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68719477
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 01:00 schreef Kaar68 het volgende:
* Ga weer contant betalen, op die manier heb je veel meer controle over wat je uitgeeft.
Of juist niet. Als je alles elektronisch betaalt kun je veel makkelijker bijhouden waar je geld naartoe gaat (Zie mijn excelsheet in dit topic).

Nog een andere tip koop (of leen van iemand) een verbruiks en kosten meter waarmee je het elekriciteitsverbruik van apparaten kunt meten. Soms ontdek je interessante dingen.

Gemeten: elektriciteitsverbruik + kosten (deel 2)

Maar okee, mijn motief is eigenlijk niet geld besparingen maar ik geil gewoon op statistiekjes

[ Bericht 10% gewijzigd door SeLang op 06-05-2009 09:25:27 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 6 mei 2009 @ 09:25:37 #167
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_68719808
Handige tips!
Ik zal ooks een nadenken of ik iets weet..
pi_68719837
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 09:10 schreef SeLang het volgende:

[..]

Of juist niet. Als je alles elektronisch betaalt kun je veel makkelijker bijhouden waar je geld naartoe gaat (Zie mijn excelsheet in dit topic).

Nog een andere tip koop (of leen van iemand) een verbruiks en kosten meter waarmee je het elekriciteitsverbruik van apparaten kunt meten. Soms ontdek je interessante dingen.

Gemeten: elektriciteitsverbruik + kosten (deel 2)
Je uitgavenpatroon bijhouden is inderdaad zeer verstandig, maar het is niet de enige manier.
Ikzelf vind dat je het meest wint als je je vaste lasten weet te minimaliseren.

-Lage huur via woningbouw, indien mogelijk.
-Verzekeringen op maat houden, dus niet oververzekeren en ieder jaar kijken naar de verzekeraar, die voor jou het beste pakket voor de meest aangename prijs aanbiedt.
-Niet te beroerd zijn om van provider te wisselen eens per jaar als je een betere aanbieding ziet.
-Sim-only abonnement voor je telefoon afsluiten, altijd gunstiger dan abonnementen op langere termijn.
-Niet te beroerd zijn om dingen die in smaak niet verschillen bij de Aldi te halen ipv de AH.
-En mijn persoonlijke GROTE winnaar; geen auto kopen en onderhouden als je hem (nog) niet nodig hebt.
  woensdag 6 mei 2009 @ 09:35:45 #169
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68720028
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 09:26 schreef Lamon het volgende:
-En mijn persoonlijke GROTE winnaar; geen auto kopen en onderhouden als je hem (nog) niet nodig hebt.
Inderdaad, een auto is vaak weggegooid geld. Als ik zou moeten bezuinigen dan ging die er als eerste uit. Toen ik nog werkte deed ik woon-werk verkeer altijd op de fiets (niet om te besparen maar voor de beweging en frisse lucht). Auto is eigenlijk alleen nog maar voor uitstapjes en sommige vakanties en wordt vaak 2 maanden achter elkaar niet gebruikt. Echt weggegooid geld dus.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_68720252
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 09:10 schreef SeLang het volgende:

[..]

Maar okee, mijn motief is eigenlijk niet geld besparingen maar ik geil gewoon op statistiekjes
ik doe beide..boodschappengeld (alleen voor eten/drinken) pin ik (bodem inzicht betekend crea worden en overhouden=vakantie!) en verder hou ik het inderdaad op papier bij (ben niet zo into excel)..ik geil meer op een groeiend spaarsaldo..baal dan ook van onverwachte uitgaven want tussentijds aanpassen is not done natuurlijk
pi_68720310
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 09:35 schreef SeLang het volgende:

[..]

Inderdaad, een auto is vaak weggegooid geld. Als ik zou moeten bezuinigen dan ging die er als eerste uit. Toen ik nog werkte deed ik woon-werk verkeer altijd op de fiets (niet om te besparen maar voor de beweging en frisse lucht). Auto is eigenlijk alleen nog maar voor uitstapjes en sommige vakanties en wordt vaak 2 maanden achter elkaar niet gebruikt. Echt weggegooid geld dus.
Hmm ja zou wel willen maar als ik nu op de fiets boodschappen zou gaan doen ben ik meer dan een uur zoet.. en dan alleen met het fietsen (en neee ben niet traag )
En op de fiets naar het werk is gewoonweg niet te doen (en dan nog dat ik als de dood ben in het donker) het is 20 minuten met de auto (flink doorrijden) op de fiets rij je helaas dan ook nog eens om.
Wat dat betreft is het in de stad handiger met OV naast de deur en alles op loop-fiets afstand.
  woensdag 6 mei 2009 @ 10:18:42 #172
224610 Kaar68
~eerst denken dan doen~
pi_68721130
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 09:48 schreef Ml-etje het volgende:

[..]
Wat dat betreft is het in de stad handiger met OV naast de deur en alles op loop-fiets afstand.
Hier hebben we 1 auto weggedaan en een scootertje gekocht. Kost bijna niets in verzekering, volle tank voor 7 euro, geen fileprobleem, soms nog sneller als de auto (binnendoorroutes) en geen parkeerplaats nodig.
Maar je hebt gelijk, in Den Haag hebben ze altijd makkelijk praten over dat mensen uit de auto moeten en met het OV moeten. Leuk als je de tram voor je deur hebt rijden, maar een stuk minder haalbaar als je 's morgens om 6 uur ergens 2 dorpen verder moet gaan werken (dan rijdt er nog geen bus hier), of in een gat woont waar de bus maar eens per 2 uur rijdt en geen trein stopt.
~gedachten zijn meestal geen feiten~
  woensdag 6 mei 2009 @ 11:57:52 #173
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_68724429
Als er hier nog mensen zitten die weten hoe ik aan een tegemoetkoming kan komen voor reiskosten naar een re-integratiebureau, psycholoog, maatschappelijk werker en studie, dan hoor ik 't graag.

Ik hou netto 400 euro over, maar ben per week zo'n 55 euro kwijt aan bovengenoemde reiskosten om mijn toekomst weer een beetje zekerder te maken. Het geeft mij nogal 't gevoel dat je eerst door een enorm moeilijke periode moet voordat je 't überhaupt weer wat makkelijker krijgt. En ja, ik bezuinig op alles wat maar mogelijk is. Het enige waar ik op weiger te bezuinigen is mijn hond. Het is een kleine hond, dus die kost niet zo gek veel aan voer. En mijn hond is nog bijna 't enige wat ik heb, dus die gaat absoluut NIET weg.

Voorlopige teruggaaf heb ik al overwogen, maar dat is me sterk afgeraden omdat je over 2009 geen reiskosten meer af kan trekken, dus dan zou ik volgend jaar een flinke smak geld terug moeten betalen. Dat is voor mij dus geen optie.

Mijn zorgverzekeraar vergoedt dit niet, ondanks dat ik het duurste pakket bij hun heb. Ben chronisch ziek, dus ik moet wel, anders zal 't me nog veel meer gaan kosten. Ik vind het al erg genoeg dat ik standaard 155 euro eigen risico per jaar kwijt ben aan iets waar ik zelf niets aan kan doen (bedankt Hoogervorst!).

Ik ben een 29-jarige WAJONG-er die volledig is afgekeurd (80% - 100%), en ondanks dat ik alles doe wat in mijn vermogen ligt om weer te studeren (mag geen zwaar werk meer doen zoals mijn vorige werk, dus omscholing is noodzakelijk), een baan te vinden en psychosociaal weer wat positiever probeer te worden, word ik alleen maar op kosten gejaagd en moet ik soberder dan sober leven om dit te bereiken.

Resultaat: 180 euro per maand om van te leven, soms noodgedwongen afspraken moet afzeggen omdat ik d'r niet kan komen (hoe krom wil je 't hebben!?), en soms minder gemotiveerd ben omdat ik wel WIL, maar soms niet eens KAN.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_68742484
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 10:18 schreef Kaar68 het volgende:

[..]

Leuk als je de tram voor je deur hebt rijden, maar een stuk minder haalbaar als je 's morgens om 6 uur ergens 2 dorpen verder moet gaan werken (dan rijdt er nog geen bus hier), of in een gat woont waar de bus maar eens per 2 uur rijdt en geen trein stopt.
Dat dus heb vandaag met alleen boodschappen doen (groente&fruit, Ah&Aldi plus kleding winkel) meer dan 60 km afgelegd en dan ben ik twee dorpen verder geweest

Oh en de bus idd 1x per half uur (valt nog mee) en aansluiting is bagger, bushokjes none.

[ Bericht 5% gewijzigd door Ml-etje op 06-05-2009 19:33:19 (aanvulling) ]
pi_68746026
hier een tip: maak een budget per maand. alles wat je overhoudt stort je op je spaarrekening. alle andere dingen zijn al genoemd tweedehands is net zo goed als nieuw, edah, aldi, liddle, marktplaats en meer van die dingen
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')