Dat valt wel mee.quote:Op maandag 18 januari 2010 22:08 schreef Harde_Kip het volgende:
Jammer dat ons ooit zo mooie landje zo is veranderd he
Sommige personeel gaat bedreigen?quote:Op maandag 18 januari 2010 22:09 schreef di0r1 het volgende:
[..]
Dat valt wel mee.
Ik snap sowieso in het algemeen niet waarom sommige personeel van het ziekenhuis gaan bedreigen?![]()
Ach. Voor elk probleem is er een oplossing. Hier is dat beveiliging, berechting van de betreffende criminelen etc.quote:Op maandag 18 januari 2010 22:08 schreef Harde_Kip het volgende:
Jammer dat ons ooit zo mooie landje zo is veranderd he
Hier word ik dus een beetje misselijk van.quote:Op maandag 18 januari 2010 22:08 schreef Harde_Kip het volgende:
De Marokkaanse familie heeft artsen bedreigd die een familielid probeerden te reanimeren.
De politie was aanwezig, maar besloot niet op te treden.
De zoons van de overleden vrouw zworen de artsen wraak te nemen als ze terug zouden komen van de begrafenis in Marokko.
Volgens een woordvoerder van de politie heeft de familie geen strafbare feiten gepleegd.
In een ziekenhuis? Nou, dat kan van alles zijn.quote:
Hahahahquote:Op maandag 18 januari 2010 22:15 schreef teknomist het volgende:
[..]
In een ziekenhuis? Nou, dat kan van alles zijn.
Dat gaat niet zo gemakkelijk. De meeste criminelen hebben alle recht om in Nederland te verblijven.quote:Op maandag 18 januari 2010 22:16 schreef donthate het volgende:
[..]
Hahahah
No maar ff serieus als je die mensen bedreigd dan verdien je toch een enkeltje terug
quote:Op maandag 18 januari 2010 22:17 schreef waht het volgende:
[..]
Dat gaat niet zo gemakkelijk. De meeste criminelen hebben alle recht om in Nederland te verblijven.
Dat recht zou je ze kunnen ontnemen.quote:Op maandag 18 januari 2010 22:17 schreef waht het volgende:
[..]
Dat gaat niet zo gemakkelijk. De meeste criminelen hebben alle recht om in Nederland te verblijven.
Die discussie is al eerder gevoerd, en dat wordt een lastig verhaal.quote:Op maandag 18 januari 2010 22:19 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
Dat recht zou je ze kunnen ontnemen.
Als er geen aangifte gedaan wordt dan houdt dat verhaal een beetje op.quote:Op maandag 18 januari 2010 22:12 schreef waht het volgende:
[..]
Ach. Voor elk probleem is er een oplossing. Hier is dat beveiliging, berechting van de betreffende criminelen etc.
Waar een wil is, is een weg. 2 honderd jaar geleden zei men dit over vliegen, de rest is geschiedenis.quote:Op maandag 18 januari 2010 22:20 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Die discussie is al eerder gevoerd, en dat wordt een lastig verhaal.
Jawel, maar het probleem is dus waar die lui dan heen moeten. Niemand wil ze hebben.quote:Op maandag 18 januari 2010 22:21 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
Waar een wil is, is een weg. 2 honderd jaar geleden zei men dit over vliegen, de rest is geschiedenis.
Als ze nou gewoon is wat zwaarder straffenquote:Op maandag 18 januari 2010 22:22 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Jawel, maar het probleem is dus waar die lui dan heen moeten. Niemand wil ze hebben.
Ze moeten naartoe waar ze vandaan komen: Marokko. Je moet niet vergeten dat Nederland elke maand miljoenen aan Marokko overmaakt (WAO, AOW, kinderbijslag etc.). Wanneer Marokko weigert ze terug te nemen zou je kunnen dreigen met het stopzetten van die betalingen.quote:Op maandag 18 januari 2010 22:22 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Jawel, maar het probleem is dus waar die lui dan heen moeten. Niemand wil ze hebben.
Mee eens ik ben zelf buitenlander maar als je je niet aan kan passen donder lekker op na waar je vandaan komtquote:Op maandag 18 januari 2010 22:27 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
Ze moeten naartoe waar ze vandaan komen: Marokko. Je moet niet vergeten dat Nederland elke maand miljoenen aan Marokko overmaakt (WAO, AOW, kinderbijslag etc.). Wanneer Marokko weigert ze terug te nemen zou je kunnen dreigen met het stopzetten van die betalingen.
Marokko wil ze ook niet hebben. En het lijkt me dat Marokko niet wakker ligt van Nederlandse dreigementen (welk land wel).quote:Op maandag 18 januari 2010 22:27 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
Ze moeten naartoe waar ze vandaan komen: Marokko. Je moet niet vergeten dat Nederland elke maand miljoenen aan Marokko overmaakt (WAO, AOW, kinderbijslag etc.). Wanneer Marokko weigert ze terug te nemen zou je kunnen dreigen met het stopzetten van die betalingen.
Nogmaals, Nederland maakt elke maand vele miljoenen over aan Marokko. Die miljoenen zijn belangrijk voor de Marokkaanse economie. De praktijk bewijst: money talks, bullshit walks. Er is geen garantie dat het werkt maar je kunt het in ieder geval proberen.quote:Op maandag 18 januari 2010 22:32 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Marokko wil ze ook niet hebben. En het lijkt me dat Marokko niet wakker ligt van Nederlandse dreigementen (welk land wel).
Zeker, en op zich heb je ook wel gelijk, nu nog iemand vinden die de Nederlandse overheid kan overtuigen van de win win situatie. Maar nogmaals, die discussie is al eens gevoerd.quote:Op maandag 18 januari 2010 22:36 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
Nogmaals, Nederland maakt elke maand vele miljoenen over aan Marokko. Die miljoenen zijn belangrijk voor de Marokkaanse economie. De praktijk bewijst: money talks, bullshit walks. Er is geen garantie dat het werkt maar je kunt het in ieder geval proberen.
En als het niet werkt bespaar je je elke maand vele miljoenen die je kunt gebruiken voor de Nederlandse bevolking.
Politiek Den Haag maakt zich liever druk om eventuele kinderbijslagfraudeurs die hier zouden wonenquote:Op maandag 18 januari 2010 22:39 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Zeker, en op zich heb je ook wel gelijk, nu nog iemand vinden die de Nederlandse overheid kan overtuigen van de win win situatie. Maar nogmaals, die discussie is al eens gevoerd.
Ik stond ook dit:quote:Op maandag 18 januari 2010 22:42 schreef Fredo55 het volgende:
In de plaatselijke krant stond vandaag dat er geen dreiging was voor de politie-agenten en medische hulp.
Waarom dan toch beveiligers?
quote:De bedreigde artsen en verplegers zouden uit angst voor de familie geen aangifte durven te doen.
Politiek Den Haag maakt zich liever helemaal niet druk. Geschokt zijn en alles betitelen als incident en klaar is kees.quote:Op maandag 18 januari 2010 22:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Politiek Den Haag maakt zich liever druk om eventuele kinderbijslagfraudeurs die hier zouden wonen
Hoho, wel goed lezen Lavenderrr. Ik probeer dit incident geenszins te bagatelliseren. Echter, de stap van een ernstig voorval in een ziekenhuis naar de constatering dat ons land verandert is in mijn optiek erg groot. Ik heb het al vaker geschreven; maar ik heb het bepaald niet slecht in Nederland en voel mij daarnaast nooit onveilig. En ja, hier wonen ook Marokkanen.quote:Op maandag 18 januari 2010 23:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Tuurlijk Koos, niks aan de hand geweest in dat ziekenhuis. Gewoon paniekzaaiers
Nee Koos, ons land verandert echt. Hoe je het ook ontkent. Het zijn gewoon de feiten.quote:Op maandag 18 januari 2010 23:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoho, wel goed lezen Lavenderrr. Ik probeer dit incident geenszins te bagatelliseren. Echter, de stap van een ernstig voorval in een ziekenhuis naar de constatering dat ons land verandert is in mijn optiek erg groot. Ik heb het al vaker geschreven; maar ik heb het bepaald niet slecht in Nederland en voel mij daarnaast nooit onveilig. En ja, hier wonen ook Marokkanen.
Beste Koos, het lijkt wel alsof je ieder 'incidentje' apart bekijkt en dan zegt dat jij er geen last van hebt en dat het dus allemaal wel meevalt. Lijkt me dat je het geheel bekijkt dat er dan weldegelijk een hoop verandert, misschien niet direct in jouw nadeel (en ook niet in het mijne hoor), maar het gebeurt wel.quote:Op maandag 18 januari 2010 23:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoho, wel goed lezen Lavenderrr. Ik probeer dit incident geenszins te bagatelliseren. Echter, de stap van een ernstig voorval in een ziekenhuis naar de constatering dat ons land verandert is in mijn optiek erg groot. Ik heb het al vaker geschreven; maar ik heb het bepaald niet slecht in Nederland en voel mij daarnaast nooit onveilig. En ja, hier wonen ook Marokkanen.
Dat ben ik met je eens Marouska, het is onbegrijpelijk dat de politie en beveiliging helemaal niets heeft gedaan. Daar zou je als personeel van een ziekenhuis toch blind op mogen vertrouwen. Maar nee, ze lieten ze gewoon in de kou staan. De politie zei zelfs dat de familie niets strafbaars heeft gedaan. Dus bedreiging is nu blijkbaar ook niet strafbaar meer. Tenminste, door deze familie niet.quote:Op maandag 18 januari 2010 23:28 schreef Marouska het volgende:
Alhoewel ik het gedrag van die familie niet goedkeur, vind ik het feit dat de politie/beveiliging niets deed misschien wel nog onacceptabeler. Asociale tokkiefamilies zijn hier op aarde om anderen het leven zuur te maken, dat is nou eenmaal één van de door God gezonden plagen of zo. Politie en beveiliging daarentegen heeft toch de taak mensen te beschermen en steun te bieden...? Dit zou òf betekenen dat die inderdaad een massieve steek hebben laten vallen, of dat de zaak buiten proportie wordt geblazen. Of beide natuurlijk.
Oke, misschien dat het land wel een beetje verandert. Maar ik erger vooral aan de mensen die doen alsof ons land langzaam richting de afgrond beweegt. Als ik sommigen mag geloven dan is het eind der tijden nabij in Nederland. Ik heb die ervaring niet.quote:Op maandag 18 januari 2010 23:28 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Beste Koos, het lijkt wel alsof je ieder 'incidentje' apart bekijkt en dan zegt dat jij er geen last van hebt en dat het dus allemaal wel meevalt. Lijkt me dat je het geheel bekijkt dat er dan weldegelijk een hoop verandert, misschien niet direct in jouw nadeel (en ook niet in het mijne hoor), maar het gebeurt wel.
Dus omdat jij die ervaring niet hebt is het er niet?quote:Op maandag 18 januari 2010 23:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oke, misschien dat het land wel een beetje verandert. Maar ik erger vooral aan de mensen die doen alsof ons land langzaam richting de afgrond beweegt. Als ik sommigen mag geloven dan is het eind der tijden nabij in Nederland. Ik heb die ervaring niet.
Denk dat het vooral afhangt van waar je woont. Ik ben tegenwoordig gezegend met een klein volkswijkje met een zeer gemeleerd bewonerspubliek, waar ik gerust mijn auto kan vergeten af te sluiten zonder dat ie leeggeroofd wordt. In de buurt waar ik voorheen woonde kreeg ik nog wel eens een brief van de politie in de bus of ik toevallig getuige was geweest van een steekpartij of beroving op de hoek.quote:Op maandag 18 januari 2010 23:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oke, misschien dat het land wel een beetje verandert. Maar ik erger vooral aan de mensen die doen alsof ons land langzaam richting de afgrond beweegt. Als ik sommigen mag geloven dan is het eind der tijden nabij in Nederland. Ik heb die ervaring niet.
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 00:23 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Goh...wat vaag weer...en hoe komt dat toch?
Ik kan me Ondiep nog goed herinneren, daar durfden ze wel op te treden.quote:De bedreigde artsen en verplegers zouden uit angst voor de familie geen aangifte durven te doen.
Waarschijnlijk om dezelfde reden.
Jawel, maar daar werd de ME ingezet en werden mensen achter hekken geplaatst. Dat lijkt me een ander uiterste, het zou toch ook moeten kunnen dat de aso's in dit geval gewoon worden opgepakt?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 00:27 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Ik kan me Ondiep nog goed herinneren, daar durfden ze wel op te treden.
Ja, ik vraag me ook af waarom dat niet gebeurd in dat geval, het enige wat ik kan bedenken is dat ze bang zijn dat het helemaal uit de hand loopt.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 00:31 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Jawel, maar daar werd de ME ingezet en werden mensen achter hekken geplaatst. Dat lijkt me een ander uiterste, het zou toch ook moeten kunnen dat de aso's in dit geval gewoon worden opgepakt?
Wilders kán de grondwet simpelweg niet wijzigen. Zelfs met 40 zetels niet.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 00:50 schreef Aloulou het volgende:
Ik vind dat het hoog tijd wordt dat Wilders met een nieuw initiatief op de proppen komt: Heb je twee nationaliteiten en bedreig je je medemens (of ambulancebroeders/artsen) dan moet je uitgezet kunnen worden en je Nederlandse paspoort inleveren. Misschien een idee om dat aan in de Nederlandse wet op te nemen?
Tuurlijk niet, net zoals de rest van de geitenwollensokken loopt ie met een gigantisch bord voor zijn harses rond, als ie er al niet mee in de grond zit.quote:Op maandag 18 januari 2010 23:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus omdat jij die ervaring niet hebt is het er niet?
Ja hoor Koos, als je nooit in de file staat zijn de fileproblemen maar ook een opgeblazen hype door de media.quote:Op maandag 18 januari 2010 23:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit soort voorvallen komen regelmatig voor . Nu zijn het Marokkanen maar het hele rouwverwerkingsgedeelte en omgaan met de dood is anders in dergelijke culturen.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 08:05 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ja hoor Koos, als je nooit in de file staat zijn de fileproblemen maar ook een opgeblazen hype door de media.
Hou toch op man. Net of het dit keer toevallig Marokkanen waren die herrie schoppenquote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:01 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Nu zijn het Marokkanen maar [knip]
Als je iemand quote doe het dan in ieder geval volledig.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 11:59 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Hou toch op man. Net of het dit keer toevallig Marokkanen waren die herrie schoppen
Maar we hebben toch niet voor niks een OM? Of durven die ook niet?quote:Op maandag 18 januari 2010 22:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als er geen aangifte gedaan wordt dan houdt dat verhaal een beetje op.
Ik ben niet alleen op sensatie uit, maar je post echt zo'n verhaal van 'maar hullie doen het ook!' terwijl het hier gaat om een bevolkingsgroep die overal overlast veroorzaakt. En trouwens 'Ja maar het is hun cultuur om met een dooie het dorp rond te sjouwen'quote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:01 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Als je iemand quote doe het dan in ieder geval volledig.
En anders ga je maar bij de Telegraaf solliciteren als je alleen op sensatie uit bent .
En jij denkt dat je met je populistische gewauwel een bijdrage aan het debat levert?quote:
Indische mensen? Wil je dat nooit weer zeggen. Indiërs zul je bedoelen.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:01 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Dit soort voorvallen komen regelmatig voor . Nu zijn het Marokkanen maar het hele rouwverwerkingsgedeelte en omgaan met de dood is anders in dergelijke culturen.
Een jaar of 3 geleden was er ook een verhaal van een Pakistaans gezin die het lichaam opeisten om mee naar huis te nemen en te bidden. Geloofden niet dat de persoon echt dood was.
In veel Arabische landen loopt men met de overledenen over straat .
Gebeurt regelmatig dat de familie verhaal komt halen en de dokter de schuld geeft vooral bij Pakistanen/Indische mensen maar daar hoor je niks van .
O en een kort filmpje over het incident .
All right, hier mijn bijdrage;quote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:24 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
En jij denkt dat je met je populistische gewauwel een bijdrage aan het debat levert?
Misschien moet je je eens wat meer verdiepen in de materie en leren nuanceren in het leven .
Inderdaad. Net als dat gebagatelliseer over het roepen van 'ik maak je dood!' naar ambulancebroeders die hun werk doen.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:40 schreef McKillem het volgende:
Dit soort gasten hun lichten moet je bij het eerste het beste signalement van geweldsuitbarsting uitslaan. En hard ook. En niets geen slap gelul over emotioneel reageren en weet ik wat meer voor drogredenen er zijn voor dit gedrag.
Je kan niet iemand zijn/haar identiteit zomaar afpakken gast.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:37 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
All right, hier mijn bijdrage;
Het interesseert me werkelijk geen flikker wat die herrieschoppers gewend zijn in de eigen koeltoer. Dat is alleen relevant in het 3e wereldland van oorsprong.
Aanpassen of opflikkeren.
Ik vind dat je dan gewoon keihard dood door schuld ten laste gelegd moet worden in zo'n geval. Echt ondenkbaar is het bijvoorbeeld niet dat door deze intimidatie het ambulance personeel sprongen gaat maken die ze niet moeten maken met potentieel nare gevolgen.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:42 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Inderdaad. Net als dat gebagatelliseer over het roepen van 'ik maak je dood!' naar ambulancebroeders die hun werk doen.
NEE.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:43 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Je kan niet iemand zijn/haar identiteit zomaar afpakken gast.
Tolerantie is echt cruciaal als je er gezamelijk iets van wil maken toch ?
Juist niet. Zero-Tolerance moet terug.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:43 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Gasten die ambulance personeel doodwensen terwijl ze proberen te helpen zijn bij voorbaat niet te redden. Dat is iets wat ik in ieder geval zeker weet.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:43 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Flikker toch op met je tolerantie. Elk normaal mens veroordeelt dergelijke barbaarse toestanden en dan durf jj nog hier neer te kwakken dat we dat moeten tolereren omdat het hun cultuur is.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:43 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
De Tokkies waren toch blank ? En "bestaande normen en waarden " wat moet ik me daar bij voorstellen? Ga je nu het Calvinistisch erfgoed ook nog eens verdedigen ?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:51 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
NEE.
Tolereren betekent dat je iets wat niet acceptabel is door de vingers ziet; dulden oftewel gedogen.
Zullen we dan eerwraak ook maar tolereren? vrouwenbesnijdenis?
De bestaande normen en waarden hier in Nederland (tenminste tot een tijd terug) is dat we met onze poten van een anders en dien spullen afblijven en dat we anderen met respect bejegenen. Tegenwoordig lijken op straat de grote bek en de losse handjes vooral te regeren. Aan het tolereren normen en waarden van de tokkies gaat de maatschappij ten onder.
Dan kan je mij rechts noemen, maar ik accepteer geen apengedrag.
Dat denk ik ook wel ja. Daar hadden ze het niet moeten proberen zelfs.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:54 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Flikker toch op met je tolerantie bosmongool. Elk normaal mens veroordeelt dergelijke barbaarse toestanden en dan durf jj nog hier neer te kwakken dat we dat moeten tolereren omdat het hun cultuur is.
Zelfs in marokko waren ze al compleet in een rolstoel geslagen door de politie met dergelijk gedrag.
En jij wilt fatsoen respect en begrip van anderen?quote:
Aha, we moeten dus daar allemaal maar blij mee zijn?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:04 schreef Winner_Taco het volgende:
Als ik je teksten zo eens lees is het een grote klaagzang . De Tokkies , de Marokkanen , geweld op straat , slechte normen en waarden heel de wereld heeft het gedaan.
Jij en ik kunnen onze agressie verbaal, en in duidelijke woorden kanaliseren en zo van onze frustraties kunnen afkomen.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:44 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Aha, we moeten dus daar allemaal maar blij mee zijn?
quote:Op maandag 18 januari 2010 22:08 schreef Harde_Kip het volgende:
Kun je ook op 2 manieren uitleggen.'quote:
Joh, lul es niet zo slap met die mooie dooddoeners van je.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:07 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
En jij wilt fatsoen respect en begrip van anderen?
Je kunt nog niet eens fatsoenlijk reageren zonder te lopen schelden.
Dat is toch triest te noemen?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 11:10 schreef Robin__ het volgende:
Geen aangifte.. zelfs niet door het ziekenhuis
Omdat ze bang waren.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:50 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
[quote]
Ook hebben de slachtoffers geen van alle aangifte gedaan.
Je zou ook gewoon kunnen concluderen dat het allemaal een stuk minder erg is dan het artikel doet suggereren .
quote:De bedreigde artsen en verplegers zouden uit angst voor de familie geen aangifte durven te doen
Voor dit soort gasten bestaat geen enkele tolerantie.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:43 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Of de media doet weer waar ze goed in is, namelijk overdrijven...quote:Op dinsdag 19 januari 2010 19:24 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat is toch triest te noemen?
Zijn ze zo bang dat ze het niet durven......?
Tolereren is het opschorten van het eigen oordeel, niet de afwezigheid van een oordeel.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:04 schreef Winner_Taco het volgende:
O een side-note : "tolereren is gedogen , dulden . Volgens de Van Dale dan. "
Tuurlijk, de media zorgt voor deze beeldvorming. Het zou ook eens niet zo kunnen zijn dat dat volk zelf gewoon het keer op keer voor zichzelf verpest? De media probeert juist vaak krampachtig de afkomst te verbergen. Je hebt gewoon een dikke plaat voor je kop.quote:Op woensdag 20 januari 2010 05:11 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Of de media doet weer waar ze goed in is, namelijk overdrijven...
Definieer "dat volk" nou eens wil je ?quote:Op woensdag 20 januari 2010 09:04 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Tuurlijk, de media zorgt voor deze beeldvorming. Het zou ook eens niet zo kunnen zijn dat dat volk zelf gewoon het keer op keer voor zichzelf verpest? De media probeert juist vaak krampachtig de afkomst te verbergen. Je hebt gewoon een dikke plaat voor je kop.
Lekker is dat in je rol van slachtoffer of niet?quote:Op woensdag 20 januari 2010 09:29 schreef Winner_Taco het volgende:
Het inhoudelijk debat zie jij als "dooddoener" ja?quote:Op woensdag 20 januari 2010 09:36 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Misschien heb ik het over "zij" omdat er meerdere mensen zo reageren? Komt dat niet in je op ofzo? Ik moet verder helemaal niets. En doe je oogkleppen gewoon af en zie dat het andersom net zo gebeurt. Want jij hebt het net zo goed over een "zij" namelijk de mensen die volgens jou niet argumenteren en discrimineren (en daar bedoel je gewoon de rechtse users mee maar dat durf je niet te zeggen).
En je reageert niet op mijn opmerking dat ook jij dooddoeners achterwege moet laten. Selectief geheugen?
Waar zie jij mij dat zeggen? Ik wil nu bewijs zien. Lees eens niet zo godvergeten selectief. Ik zeg dat mensen beschuldigen van discriminatie een dooddoener is voor een inhoudelijk debat, niet dat het inhoudelijk debat zelf een dooddoener is.quote:Het inhoudelijk debat zie jij als "dooddoener" ja?
Nee, met apen kan je namelijk ook schavuiten bedoelen. Brutale aap, snotaap enz. Dat jij er dan weer gelijk discriminatie in zit ligt eerder aan jouw beperkte denkvermogen dan aan users die die term bezigen.quote:Discriminatie is verboden in dit land . Je mening geven niet . Als je dus spreekt over "apen"en dergelijke termen ben je net zo goed strafbaar dan wanneer je op de markt tasjes rooft van oude vrouwen.
Wie moet er nou niet in "wij" en "zij" denken, man je posts zijn er doorspekt van.quote:Maar dat schijnen sommige internethelden voor het gemak maar even te vergeten .
Waarom zou ik niet geloofwaardig zijn als ik ook namens anderen spreek? Spreek jij dan ook voor jezelf in plaats van constant criminelen te verdedigen.quote:O en spreek gewoon voor jezelf en niet voor anderen . Bijzonder slecht voor je laatste restje geloofwaardigheid
Dus louter omdat je niet meegaat in discriminerende leuzen keur je dergelijk gedrag goed?quote:Op woensdag 20 januari 2010 09:38 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Lekker is dat in je rol van slachtoffer of niet?
Ik kan er niet bij waarom jij misdadigers met hand en tand verdedigt tenzij het familie is of landgenoten van je zijn maar hoe dan ook is het uiterst misplaatst want een misdrijf is en blijft een misdrijf.
Als je iemand reanimeert, dan mag je daarmee ophouden als er ambulancepersoneel is. Natuurlijk nemen zij het dan over.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:42 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Dus stel je voor dat jouw broer/zus/neef een hartstilstand krijgt en jij gaat reanimeren en je wordt zo zonder communicatie aan de kant gezet door de broeders van de ambulance .
Waar exact zie je mij criminelen verdedigen?quote:Op woensdag 20 januari 2010 09:52 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Waar zie jij mij dat zeggen? Ik wil nu bewijs zien. Lees eens niet zo godvergeten selectief. Ik zeg dat mensen beschuldigen van discriminatie een dooddoener is voor een inhoudelijk debat, niet dat het inhoudelijk debat zelf een dooddoener is.
[..]
Nee, met apen kan je namelijk ook schavuiten bedoelen. Brutale aap, snotaap enz. Dat jij er dan weer gelijk discriminatie in zit ligt eerder aan jouw beperkte denkvermogen dan aan users die die term bezigen.
[..]
Wie moet er nou niet in "wij" en "zij" denken, man je posts zijn er doorspekt van.
[..]
Waarom zou ik niet geloofwaardig zijn als ik ook namens anderen spreek? Spreek jij dan ook voor jezelf in plaats van constant criminelen te verdedigen.
Ga je me nou nog op argumenten aanpakken of gooi je weer wat simpele one-liners erin en zit je mij op de man te bespelen? Zo ja, einde discussie.
Tolerantie moet van twee kanten komen. Hulpverleners bedreigen en hinderen getuigt daar niet echt van.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:43 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Wacht heel even, dat ermensen zijn die zich verbaal niet of nauwelijks kunnen uitten, oke ala voorruit...quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:42 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Jij en ik kunnen onze agressie verbaal, en in duidelijke woorden kanaliseren en zo van onze frustraties kunnen afkomen.
Er zijn echter ook mensen die communicatief minder ontwikkeld zijn en daardoor eerder tot fysiek zullen overgaan.
Geweld is nooit goed te praten, maar in het geval van de hulpverleners moet er andersom ook beter gecommuniceerd worden vanuit de hulpverleners.
Er is trouwens een hele aflevering van Rondom 10 aan gewijd . Punt van kritiek is bijvoorbeeld dat naasten die zich primair ontfermt hebben over het slachtoffer doodleuk worden weggestuurd door ambulancebroeders .
Dus stel je voor dat jouw broer/zus/neef een hartstilstand krijgt en jij gaat reanimeren en je wordt zo zonder communicatie aan de kant gezet door de broeders van de ambulance .
Natuurlijk hebben die gasten 10 x meer verstand dan jij en ik maar reken dat je in shock bent als je een dierbare helpt en aan de kant wordt gezet en het moeilijk is om afstand te nemen.
Natuurlijk weten ambulancebroeders beter waar ze mee bezig zijn dan Jan Doedelquote:Op woensdag 20 januari 2010 10:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Als je iemand reanimeert, dan mag je daarmee ophouden als er ambulancepersoneel is. Natuurlijk nemen zij het dan over.
Wat moet daaraan uitgelegd worden dan? Bovendien heb je niet echt tijd om te praten als iedere seconde telt he?
Als je kunt reanimeren, dan weet je dat ook. Dus het slaat helemaal nergens op.
Je mag blij zijn dat ze er zijn zeg..
Sorry hoor maar je verhaal raakt kant nog wal, reanimeren en in shock zijn !? aha, nieuwe vorm van eerste hulp ?!quote:Op woensdag 20 januari 2010 10:18 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Natuurlijk weten ambulancebroeders beter waar ze mee bezig zijn dan Jan Doedel
Het gaat er mij een beetje om dat mensen die aan het reanimeren zijn zelf vaak in shock zijn omdat het om direct betrokkenen of familieleden gaat.
Op www.uitzendinggemist.nl kun je een aflevering terugkijken van Rondom 10 waar o.a. een woordvoerder van de vakbond aan het woord komt die zelf aangeeft dat er betere instructies aangaande communicatie moeten komen voor ambulancepersoneel .
Ook is het ronduit frustrerend dat als je bijvoorbeeld de HAP belt ( in Almere is dit protocol ) en je legt de klachten uit (pijn in de borst, arm , buiten bewust zijn dreigen te raken) en de arts weigert een ambu te sturen.
Als de ambulance dan toch uiteindelijk komt en de persoon komt te overleden draaien sommige mensen volledig door .
Een blunder van de HAP maar de broeders of later artsen ( die hier niets aan kunnen doen) zijn wel de eerste die de nabestaanden opvangen als ze nog vol onbegrip en woede zijn.
Heb het dus niet over mensen die zoals in HvH onder invloed van drank/drugs politiemensen aanvallen maar om de benadering van mensen die zelf ook "slachtoffer" zijn snap je?
Je kunt bijvoorbeeld denken aan betere instructies . Maar daar wordt dus al aan gewerkt .quote:Op woensdag 20 januari 2010 10:11 schreef incident het volgende:
[..]
Wacht heel even, dat ermensen zijn die zich verbaal niet of nauwelijks kunnen uitten, oke ala voorruit...
Dat jij dan vervolgens zegt dat de hulpverleners beter moeten communiceren !?!? hoe wil je dat doen met iemand die dat niet kan !?
En dan het wegsturen van omstanders/naasten bij een omgeval..... waarom zou dat zijn denk je ?
Omdat de hulpverleners last hebben van hun zweetvoeten of omdat het PROFFESIONELE hulpverleners zijn en ze aan de bak moeten.....
Gut je zou het jezelf bijna afvragen.
Ik bespeur enkel slachtoffer gedrag bij jou, iedereen is boos en kwaadaaardig behalve ik, hands over Calimero award.
Shocktherapy FTW niks nieuws aanquote:Op woensdag 20 januari 2010 10:22 schreef incident het volgende:
[..]
Sorry hoor maar je verhaal raakt kant nog wal, reanimeren en in shock zijn !? aha, nieuwe vorm van eerste hulp ?!
Geweldig.quote:Op woensdag 20 januari 2010 10:26 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Je kunt bijvoorbeeld denken aan betere instructies . Maar daar wordt dus al aan gewerkt .
K zag laatst een leuk stukje over gasten die rondom coffeeshop werkten in Amsterdam om de overlast voor bewoners in de buurt te verminderen . Zonder speciale bevoegdheden ofzo.
Ze spraken mensen aan op dubbel parkeren , geluidsoverlast , vuil op straat etc.
Dus gewoon ey gap , zet je motor ff kee wel zo relaxt voor de buurt?
Niet met geitewollen-sokken babbels maar dus gewoon op zn plat Amsterdams.
Overlast is nu nihil en iedereen vol lof dus zo kan het ook.
Dat lees je toch ?quote:Op woensdag 20 januari 2010 10:29 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Geweldig.
Maar wat heeft dat te maken met de bedreigingen aan het medisch personeel door deze familie?
Coffeeshop en hulpverlening met elkaar vergelijkenquote:Op woensdag 20 januari 2010 10:26 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Je kunt bijvoorbeeld denken aan betere instructies . Maar daar wordt dus al aan gewerkt .
K zag laatst een leuk stukje over gasten die rondom coffeeshop werkten in Amsterdam om de overlast voor bewoners in de buurt te verminderen . Zonder speciale bevoegdheden ofzo.
Ze spraken mensen aan op dubbel parkeren , geluidsoverlast , vuil op straat etc.
Dus gewoon ey gap , zet je motor ff kee wel zo relaxt voor de buurt?
Niet met geitewollen-sokken babbels maar dus gewoon op zn plat Amsterdams.
Overlast is nu nihil en iedereen vol lof dus zo kan het ook.
Medisch personeel heeft goede instructies, dat agressieve opgewonden idioten ze belemmeren om hun werk te doen heeft niets met instructies te maken.quote:Op woensdag 20 januari 2010 10:30 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Dat lees je toch ?
Betere instructies en beter communiceren !
De woordvoerder van de bond ziet dat dus schijnbaar anders .quote:Op woensdag 20 januari 2010 10:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Medisch personeel heeft goede instructies, dat agressieve opgewonden idioten ze belemmeren om hun werk te doen heeft niets met instructies te maken.
In beide gevallen gaat het om ordehandhaving en veiligheid en op straatquote:Op woensdag 20 januari 2010 10:32 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Coffeeshop en hulpverlening met elkaar vergelijken
Ook weer crap, ik kom geregeld voor mn werk in verschillende ziekenhuizen in nl, nog nooit maar dan ook nooit heb ik een sfeerbewaker gezien. het is zelfs een bekend feit dat de meeste ziekenhuizen zo lek zijn als een mandje en dat meestal jan en alleman gewoon door kan lopen. maar goed ik weet ook nit meer waarom ik reageer lol dus dikke doei !quote:Op woensdag 20 januari 2010 10:34 schreef Winner_Taco het volgende:
O en ik had al eerder gepost dat er niet één ziekenhuis staat zónder beveiliging in Nederland dus zo motherfucking shocking is het ook weer niet dat ze extra beveiliging moeten.
Maarja dergelijk berichtjes doen het goed bij de mensen hé . Kunnen ze weer janken en klagen hoe slecht het wel niet is in dit land omtrent de veiligheid.
Je kunt je dan toch hardop afvragen waarom ze in dit specifieke geval niet op staande voet ontslag hebben gekregen, want ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat hier sprake is van grove nalatigheid.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 00:36 schreef Winner_Taco het volgende:
Er is overigens geen ziekenhuis in Nederland waar géén beveiliging aanwezig is .
Gisteren nog gewerkt in het AMCquote:Op woensdag 20 januari 2010 10:41 schreef incident het volgende:
[..]
Ook weer crap, ik kom geregeld voor mn werk in verschillende ziekenhuizen in nl, nog nooit maar dan ook nooit heb ik een sfeerbewaker gezien. het is zelfs een bekend feit dat de meeste ziekenhuizen zo lek zijn als een mandje en dat meestal jan en alleman gewoon door kan lopen. maar goed ik weet ook nit meer waarom ik reageer lol dus dikke doei !
Beveiliger is een sad beroep.quote:Op woensdag 20 januari 2010 10:44 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je kunt je dan toch hardop afvragen waarom ze in dit specifieke geval niet op staande voet ontslag hebben gekregen, want ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat hier sprake is van grove nalatigheid.
Jij steunt en verdedigd toch ook krakers? Zijn ook criminelen, net als die marokaantjes waar je het voor opneemt.quote:Op woensdag 20 januari 2010 10:07 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Waar exact zie je mij criminelen verdedigen?
Maar we hebben het hier wel over de eerste groep. Iemand die buiten zinnen raakt in een crisissituatie is niet heel bijzonder. Dat kan ons allemaal overkomen. Ambulancepersoneel kan daar zeker wel mee omgaan.quote:Op woensdag 20 januari 2010 10:18 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Heb het dus niet over mensen die zoals in HvH onder invloed van drank/drugs politiemensen aanvallen maar om de benadering van mensen die zelf ook "slachtoffer" zijn snap je?
Het gaat nu om veiligheid binnen een ziekenhuis, die eerste reactie is nog enigzins te begrijpen. Maar ambulancepersoneel richt zich direct tot de patient, aangezien dat de eerste prioriteit heeft. Daarna is eventueel familie aan de beurt. Vooral bij een reanimatie telt iedere seconde, en ja de ene verpleegkundige/chauffeur op de ambu gaat hier beter mee om dan de ander. Maar de rest van het verhaal? Als mensen naar het ziekenhuis gaan bedaren ze meestal en komt eerder verdriet en het besef wat er precies gebeurd is, niet de woedequote:Op woensdag 20 januari 2010 10:38 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
In beide gevallen gaat het om ordehandhaving en veiligheid en op straat
In de betreffende uitzending van Rondom 10 is herhaaldelijk aangegeven dat dat in de huidige situatie niet het geval was en meer concrete referenties heb ik ook niet . Je leest wel dat hulpverleners veel met geweld te maken hebben maar de details aangaande het hoe , wie wat en waarom weet ik niet.quote:Op woensdag 20 januari 2010 11:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Maar we hebben het hier wel over de eerste groep. Iemand die buiten zinnen raakt in een crisissituatie is niet heel bijzonder. Dat kan ons allemaal overkomen. Ambulancepersoneel kan daar zeker wel mee omgaan.
- In de huidige situatie hebben we het over een ziekenhuis dat zichzelf extra moet beveiligen tegen agressie van bepaalde figuren.quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:05 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
In de betreffende uitzending van Rondom 10 is herhaaldelijk aangegeven dat dat in de huidige situatie niet het geval was en meer concrete referenties heb ik ook niet . Je leest wel dat hulpverleners veel met geweld te maken hebben maar de details aangaande het hoe , wie wat en waarom weet ik niet.
Overigens komt hier naast de ambulance ALTIJD minimaal één politieauto mee.
Niet eens primair om agressief tuig te weren, maar ook om de weg vrij te houden , omstanders op afstand te houden etc. Werkt prima.
Nogmaals , mensen die hulpverleners bedreigen , verwonden en ga zo maar door moeten primair repressief aangepakt worden. Alleen in veel situaties is door communicatie al heel veel leed te voorkomen.
Het gaat mij dus om het VOORKOMEN van escalaties en niet om het NALATEN VAN STRAFFEN van daders.
En die kop "Marokkaanse familie" . Waarom moet er nou elke keer weer raciaal onderscheid worden gemaakt tussen daders? Dader is een dader toch??
Zelf ben ik bijvoorbeeld Feyenoord supporter . Sinds dat gezeik in Hoek v Holland en tal van andere rellen kun je als je Feyenoorder bij uitwedstrijden geen kroeg meer in zonder politiebewaking terwijl ik nooit op welke manier dan ook deelgenomen heb aan welke rel dan ook.
Dat is het hele probleem met die media hé.
Het begint met "relschoppers" dan Feyenoord hooligans en nu zijn het Feyenoord supporters die het gedaan hebben .
Media vergroot het gestoorde, criminele gedrag van een klein radicaal subgroepje van een veel grotere gemeenschap tot hysterie gericht op het geheel .
Ik zie ook de relevantie wel. Gewoon weten wie en wát je moet aanpakken en dan het liefste in de kern.quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
- In de huidige situatie hebben we het over een ziekenhuis dat zichzelf extra moet beveiligen tegen agressie van bepaalde figuren.
- Afkomst is zeker wel relevant, aangezien de overlap te groot is om toevallig te zijn. Sinds een tijd mag het beestje ook bij de naam genoemd worden. Wat is daar mis mee?
- Vroeger klaagden hulpverleners nooit over agressie. Het gaat hier dus om iets anders dan normale menselijke reacties en/of over incidenten.
quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
- In de huidige situatie hebben we het over een ziekenhuis dat zichzelf extra moet beveiligen tegen agressie van bepaalde figuren.
- Afkomst is zeker wel relevant, aangezien de overlap te groot is om toevallig te zijn. Sinds een tijd mag het beestje ook bij de naam genoemd worden. Wat is daar mis mee?
- Vroeger klaagden hulpverleners nooit over agressie. Het gaat hier dus om iets anders dan normale menselijke reacties en/of over incidenten.
Dus je gaat iedereen die Marokkaan is laten oppakken?quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik zie ook de relevantie wel. Gewoon weten wie en wát je moet aanpakken en dan het liefste in de kern.
Le-zen.quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:37 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Dus je gaat iedereen die Marokkaan is laten oppakken?
Je haalt telkens allerlei verzachtende omstandigheden aan en draait om de hete brij heen.quote:Waar exact zie je mij criminelen verdedigen?
Please enlighten me. Verder speel ik geen woordvoerder, ik reageer alleen op jouw posts. Dat jij mij dan gelijk als woordvoerder ziet is wederom jouw probleem. Dit is een discussieforum, ik heb ook het recht mij te mengen in de discussie.quote:En je weet niet eens welke post dat stuk over apen naar voren kwam man dus waar heb je het over.Ga je eerst inlezen voor je ongevraagd woordvoerdertje komt spelen ok?
De zoveelste dooddoener. Omdat je a) de inhoud niet kan weerleggen en b) het er niet mee eens bent betitel jij het maar als tegenstrijdigheden en achterlijkheid. Alleen ben jij niet diegene die de kwalificaties uitreikt. Jammer joh.quote:Verder nog nooit zoveel tegenstrijdigheden en achterlijkheid in een post gezien.
I rest my case
als hij deze bedreigingen uite in een vliegtuig dan zat hij nu vast .quote:Op maandag 18 januari 2010 22:14 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Hier word ik dus een beetje misselijk van.
Heb je voorlopig alleen nog maar wartaal zien uitslaan, horen huilen over het feit dat je je schijnbaar niet begrepen voelt door mij, en vooral heel veel voor je beurt horen pratenquote:
quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik zie ook de relevantie wel. Gewoon weten wie en wát je moet aanpakken en dan het liefste in de kern.
Je wilt dan toch mensen op basis van afkomst en niet om feiten "aanpakken" om in jouw termen te blijven ?quote:
Waar schrijft Lavenderr dat ze mensen niet om feiten wil aanpakken?quote:Op donderdag 21 januari 2010 00:55 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
[..]
[..]
Je wilt dan toch mensen op basis van afkomst en niet om feiten "aanpakken" om in jouw termen te blijven ?
Als je in haar geval dit stuk accentueert in je reactie :quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Waar schrijft Lavenderr dat ze mensen niet om feiten wil aanpakken?
Nee, ze stelt slechts vast waar de kern van het probleem ligt,.quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:05 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Als je in haar geval dit stuk accentueert in je reactie :
Dan maak je toch primair een selectie op basis van afkomst ongeacht de (al dan niet gepleegde)feiten?
Dat dus.quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Nee, ze stelt slechts vast waar de kern van het probleem ligt,.
In your dreams.quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:33 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ga je me dan ook betalen als therapeut ?
En als ik nou in Arnemuide woon , mezelf gewoon keurig gedraag , geen strafbare feiten pleeg en gewoon belasting betaal ?quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
In your dreams.
Het is heel simpel.
Als een bepaalde groep mensen, laten we zeggen mensen uit Arnemuiden steeds rottigheid uitvreten, dan lijkt het me het simpelste om het probleem met de Arnemuidenaars op te lossen.
En dat is dus precies wat ik de hele tijd al probeer je duidelijk te maken. Halleluja! Je snapt hetquote:Op donderdag 21 januari 2010 10:43 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
En als ik nou in Arnemuide woon , mezelf gewoon keurig gedraag , geen strafbare feiten pleeg en gewoon belasting betaal ?
Moet ik dan gediscrimineerd worden omdat een minderheid binnen het dorp zich schijnbaar niet kan gedragen ?
Pak de rotte appels aan en laat mij verder gewoon met rust ok
Nope, een marokkaan die koste wat het kost zijn bevolkingsgroep moet verdedigen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:34 schreef huhggh het volgende:
Maar je schrijft zelfquote:Op donderdag 21 januari 2010 10:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En dat is dus precies wat ik de hele tijd al probeer je duidelijk te maken. Halleluja! Je snapt het
Lezen is niet je sterkste kant. Lavenderr spreekt duidelijk over een groep, zie haar voorbeeld. Problemen zitten niet in "een bepaalde hoek", problemen zitten bij een bepaald individu. Dan is het taak om het individu aan te pakken en niet de hoek waarin het individu zich bevindt. Je spreekt zelf ook al over het wangedrag van "bepaalde families", klopt - beperk het dan ook tot dat. Dan vind je veel sneller een oplossing, gericht op het daadwerkelijke probleem.quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dus...Volgens W_T is de oorzaak van het wangedrag van bepaalde families Lavenderr, omdat ze vaststelt dat de problemen in een bepaalde hoek zitten.
Als je dat zegt, wil je gelijk iedereen op basis van afkomst en cultuur laten oppakken.
En om dat uitgelegd te krijgen, moet zij W_T als therapeut gaan betalen..
Lijkt me een gevalletje van wel heel erg op de man spelen, en tevens je punt niet willen uitleggen.
Als je suggereert dat de problemen in een bepaalde hoek zitten neem ik aan dat je ook tot actie moet overgaan om deze op te lossen, niet ?quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dus...Volgens W_T is de oorzaak van het wangedrag van bepaalde families Lavenderr, omdat ze vaststelt dat de problemen in een bepaalde hoek zitten.
Lijkt me een gevalletje van wel heel erg op de man spelen, en tevens je punt niet willen uitleggen.
Problemen kunnen wel degelijk ook bij een bepaalde groep zitten en in een bepaalde hoek.quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Lezen is niet je sterkste kant. Lavenderr spreekt duidelijk over een groep, zie haar voorbeeld. Problemen zitten niet in "een bepaalde hoek", problemen zitten bij een bepaald individu. Dan is het taak om dat individu aan te pakken en niet de hoek waarin het individu zich bevindt.
Nee, maar je gaat dus wel supporters aanspreken op iets waar ze niet verantwoordelijk voor zijn. Wat heeft dat voor zin, hoe kunnen normale supporters er nou voor zorgen dat de hooligans hun wangedrag stoppen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Als Feyenoordsupporters ergens een probleem veroorzaken, dan los het op met de Feyendoordsupporters.. Daarmee heb je absoluut niet gezegd dat ze allemaal hetzelfde zijn.
Plaatsvervangende schaamte omdat er iets naars is voorgevallen in je land is tamelijk hypocriet.quote:
Problemen zitten niet bij een bepaalde groep, problemen kunnen binnen een bepaalde groep zitten. Dat zijn twee verschillende zaken, kennelijk hebben jij en Lavenderr behoorlijke moeite met dát specifieke onderscheid. Either way, het constant hameren op de afkomst is geen oplossing en zet dus consequent geen zoden aan de dijk. Dus ik vraag mij af wat de toegevoegde waarde daarvan is.quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Problemen kunnen wel degelijk ook bij een bepaalde groep zitten en in een bepaalde hoek.
Niemand heeft het over één kam scheren van een groep.
Als Feyenoordsupporters ergens een probleem veroorzaken, dan los het op met de Feyendoordsupporters.. Daarmee heb je absoluut niet gezegd dat ze allemaal hetzelfde zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |