abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77042830
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 09:52 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Waar zie jij mij dat zeggen? Ik wil nu bewijs zien. Lees eens niet zo godvergeten selectief. Ik zeg dat mensen beschuldigen van discriminatie een dooddoener is voor een inhoudelijk debat, niet dat het inhoudelijk debat zelf een dooddoener is.
[..]

Nee, met apen kan je namelijk ook schavuiten bedoelen. Brutale aap, snotaap enz. Dat jij er dan weer gelijk discriminatie in zit ligt eerder aan jouw beperkte denkvermogen dan aan users die die term bezigen.
[..]

Wie moet er nou niet in "wij" en "zij" denken, man je posts zijn er doorspekt van.
[..]

Waarom zou ik niet geloofwaardig zijn als ik ook namens anderen spreek? Spreek jij dan ook voor jezelf in plaats van constant criminelen te verdedigen.

Ga je me nou nog op argumenten aanpakken of gooi je weer wat simpele one-liners erin en zit je mij op de man te bespelen? Zo ja, einde discussie.
Waar exact zie je mij criminelen verdedigen?
En je weet niet eens welke post dat stuk over apen naar voren kwam man dus waar heb je het over.
Ga je eerst inlezen voor je ongevraagd woordvoerdertje komt spelen ok?
Verder nog nooit zoveel tegenstrijdigheden en achterlijkheid in een post gezien.
I rest my case
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_77042849
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 12:43 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Je kan niet iemand zijn/haar identiteit zomaar afpakken gast.
Tolerantie is echt cruciaal als je er gezamelijk iets van wil maken toch ?
Tolerantie moet van twee kanten komen. Hulpverleners bedreigen en hinderen getuigt daar niet echt van.
Je kunt zeker wel iemands identiteit afpakken als die persoon zich niet als mens gedraagt, wat mij betreft.
Als je je niet als mens gedraagt hoef je ook niet als mens behandeld te worden.
In het geval van twee identiteiten, is het helemaal geen probleem.
pi_77042926
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 16:42 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Jij en ik kunnen onze agressie verbaal, en in duidelijke woorden kanaliseren en zo van onze frustraties kunnen afkomen.
Er zijn echter ook mensen die communicatief minder ontwikkeld zijn en daardoor eerder tot fysiek zullen overgaan.
Geweld is nooit goed te praten, maar in het geval van de hulpverleners moet er andersom ook beter gecommuniceerd worden vanuit de hulpverleners.

Er is trouwens een hele aflevering van Rondom 10 aan gewijd . Punt van kritiek is bijvoorbeeld dat naasten die zich primair ontfermt hebben over het slachtoffer doodleuk worden weggestuurd door ambulancebroeders .

Dus stel je voor dat jouw broer/zus/neef een hartstilstand krijgt en jij gaat reanimeren en je wordt zo zonder communicatie aan de kant gezet door de broeders van de ambulance .
Natuurlijk hebben die gasten 10 x meer verstand dan jij en ik maar reken dat je in shock bent als je een dierbare helpt en aan de kant wordt gezet en het moeilijk is om afstand te nemen.
Wacht heel even, dat ermensen zijn die zich verbaal niet of nauwelijks kunnen uitten, oke ala voorruit...
Dat jij dan vervolgens zegt dat de hulpverleners beter moeten communiceren !?!? hoe wil je dat doen met iemand die dat niet kan !?

En dan het wegsturen van omstanders/naasten bij een omgeval..... waarom zou dat zijn denk je ?
Omdat de hulpverleners last hebben van hun zweetvoeten of omdat het PROFFESIONELE hulpverleners zijn en ze aan de bak moeten.....

[ Bericht 4% gewijzigd door Frutsel op 20-01-2010 11:05:41 ]
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx" - Or are you just Bluffin with your Muffin ?
pi_77043094
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 10:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Als je iemand reanimeert, dan mag je daarmee ophouden als er ambulancepersoneel is. Natuurlijk nemen zij het dan over.
Wat moet daaraan uitgelegd worden dan? Bovendien heb je niet echt tijd om te praten als iedere seconde telt he?
Als je kunt reanimeren, dan weet je dat ook. Dus het slaat helemaal nergens op.
Je mag blij zijn dat ze er zijn zeg..
Natuurlijk weten ambulancebroeders beter waar ze mee bezig zijn dan Jan Doedel

Het gaat er mij een beetje om dat mensen die aan het reanimeren zijn zelf vaak in shock zijn omdat het om direct betrokkenen of familieleden gaat.
Op www.uitzendinggemist.nl kun je een aflevering terugkijken van Rondom 10 waar o.a. een woordvoerder van de vakbond aan het woord komt die zelf aangeeft dat er betere instructies aangaande communicatie moeten komen voor ambulancepersoneel .

Ook is het ronduit frustrerend dat als je bijvoorbeeld de HAP belt ( in Almere is dit protocol ) en je legt de klachten uit (pijn in de borst, arm , buiten bewust zijn dreigen te raken) en de arts weigert een ambu te sturen.
Als de ambulance dan toch uiteindelijk komt en de persoon komt te overleden draaien sommige mensen volledig door .
Een blunder van de HAP maar de broeders of later artsen ( die hier niets aan kunnen doen) zijn wel de eerste die de nabestaanden opvangen als ze nog vol onbegrip en woede zijn.

Heb het dus niet over mensen die zoals in HvH onder invloed van drank/drugs politiemensen aanvallen maar om de benadering van mensen die zelf ook "slachtoffer" zijn snap je?
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_77043199
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 10:18 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Natuurlijk weten ambulancebroeders beter waar ze mee bezig zijn dan Jan Doedel

Het gaat er mij een beetje om dat mensen die aan het reanimeren zijn zelf vaak in shock zijn omdat het om direct betrokkenen of familieleden gaat.
Op www.uitzendinggemist.nl kun je een aflevering terugkijken van Rondom 10 waar o.a. een woordvoerder van de vakbond aan het woord komt die zelf aangeeft dat er betere instructies aangaande communicatie moeten komen voor ambulancepersoneel .

Ook is het ronduit frustrerend dat als je bijvoorbeeld de HAP belt ( in Almere is dit protocol ) en je legt de klachten uit (pijn in de borst, arm , buiten bewust zijn dreigen te raken) en de arts weigert een ambu te sturen.
Als de ambulance dan toch uiteindelijk komt en de persoon komt te overleden draaien sommige mensen volledig door .
Een blunder van de HAP maar de broeders of later artsen ( die hier niets aan kunnen doen) zijn wel de eerste die de nabestaanden opvangen als ze nog vol onbegrip en woede zijn.

Heb het dus niet over mensen die zoals in HvH onder invloed van drank/drugs politiemensen aanvallen maar om de benadering van mensen die zelf ook "slachtoffer" zijn snap je?
Sorry hoor maar je verhaal raakt kant nog wal, reanimeren en in shock zijn !? aha, nieuwe vorm van eerste hulp ?!
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx" - Or are you just Bluffin with your Muffin ?
pi_77043288
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 10:11 schreef incident het volgende:

[..]

Wacht heel even, dat ermensen zijn die zich verbaal niet of nauwelijks kunnen uitten, oke ala voorruit...
Dat jij dan vervolgens zegt dat de hulpverleners beter moeten communiceren !?!? hoe wil je dat doen met iemand die dat niet kan !?

En dan het wegsturen van omstanders/naasten bij een omgeval..... waarom zou dat zijn denk je ?
Omdat de hulpverleners last hebben van hun zweetvoeten of omdat het PROFFESIONELE hulpverleners zijn en ze aan de bak moeten.....

Gut je zou het jezelf bijna afvragen.

Ik bespeur enkel slachtoffer gedrag bij jou, iedereen is boos en kwaadaaardig behalve ik, hands over Calimero award.
Je kunt bijvoorbeeld denken aan betere instructies . Maar daar wordt dus al aan gewerkt .

K zag laatst een leuk stukje over gasten die rondom coffeeshop werkten in Amsterdam om de overlast voor bewoners in de buurt te verminderen . Zonder speciale bevoegdheden ofzo.
Ze spraken mensen aan op dubbel parkeren , geluidsoverlast , vuil op straat etc.
Dus gewoon ey gap , zet je motor ff kee wel zo relaxt voor de buurt?

Niet met geitewollen-sokken babbels maar dus gewoon op zn plat Amsterdams.
Overlast is nu nihil en iedereen vol lof dus zo kan het ook.
pi_77043349
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 10:22 schreef incident het volgende:

[..]

Sorry hoor maar je verhaal raakt kant nog wal, reanimeren en in shock zijn !? aha, nieuwe vorm van eerste hulp ?!
Shocktherapy FTW niks nieuws aan
Je kunt emotioneel in shock zijn en op de survival-modus toch reanimeren .
pi_77043388
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 10:26 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Je kunt bijvoorbeeld denken aan betere instructies . Maar daar wordt dus al aan gewerkt .

K zag laatst een leuk stukje over gasten die rondom coffeeshop werkten in Amsterdam om de overlast voor bewoners in de buurt te verminderen . Zonder speciale bevoegdheden ofzo.
Ze spraken mensen aan op dubbel parkeren , geluidsoverlast , vuil op straat etc.

Geweldig.
Maar wat heeft dat te maken met de bedreigingen aan het medisch personeel door deze familie?
pi_77043453
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 10:29 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Geweldig.
Maar wat heeft dat te maken met de bedreigingen aan het medisch personeel door deze familie?
Dat lees je toch ?
Betere instructies en beter communiceren !
pi_77043488
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 10:26 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Coffeeshop en hulpverlening met elkaar vergelijken
pi_77043538
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 10:30 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Dat lees je toch ?
Betere instructies en beter communiceren !
Medisch personeel heeft goede instructies, dat agressieve opgewonden idioten ze belemmeren om hun werk te doen heeft niets met instructies te maken.
pi_77043551
O en ik had al eerder gepost dat er niet één ziekenhuis staat zónder beveiliging in Nederland dus zo motherfucking shocking is het ook weer niet dat ze extra beveiliging moeten.

Maarja dergelijk berichtjes doen het goed bij de mensen hé . Kunnen ze weer janken en klagen hoe slecht het wel niet is in dit land omtrent de veiligheid.
pi_77043594
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 10:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Medisch personeel heeft goede instructies, dat agressieve opgewonden idioten ze belemmeren om hun werk te doen heeft niets met instructies te maken.
De woordvoerder van de bond ziet dat dus schijnbaar anders .
pi_77043629
De bond dus niet de woordvoerder
pi_77043631
*knip*

[ Bericht 98% gewijzigd door Frutsel op 20-01-2010 11:04:57 (nee dus) ]
pi_77043696
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 10:32 schreef Bastoenie het volgende:

[..]

Coffeeshop en hulpverlening met elkaar vergelijken
In beide gevallen gaat het om ordehandhaving en veiligheid en op straat
pi_77043764
*knip*

[ Bericht 99% gewijzigd door Frutsel op 20-01-2010 11:04:29 (laatste keer) ]
pi_77043780
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 10:34 schreef Winner_Taco het volgende:
O en ik had al eerder gepost dat er niet één ziekenhuis staat zónder beveiliging in Nederland dus zo motherfucking shocking is het ook weer niet dat ze extra beveiliging moeten.

Maarja dergelijk berichtjes doen het goed bij de mensen hé . Kunnen ze weer janken en klagen hoe slecht het wel niet is in dit land omtrent de veiligheid.
Ook weer crap, ik kom geregeld voor mn werk in verschillende ziekenhuizen in nl, nog nooit maar dan ook nooit heb ik een sfeerbewaker gezien. het is zelfs een bekend feit dat de meeste ziekenhuizen zo lek zijn als een mandje en dat meestal jan en alleman gewoon door kan lopen. maar goed ik weet ook nit meer waarom ik reageer lol dus dikke doei !
pi_77043855
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 00:36 schreef Winner_Taco het volgende:
Er is overigens geen ziekenhuis in Nederland waar géén beveiliging aanwezig is .
Je kunt je dan toch hardop afvragen waarom ze in dit specifieke geval niet op staande voet ontslag hebben gekregen, want ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat hier sprake is van grove nalatigheid.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_77043989
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 10:41 schreef incident het volgende:

[..]

Ook weer crap, ik kom geregeld voor mn werk in verschillende ziekenhuizen in nl, nog nooit maar dan ook nooit heb ik een sfeerbewaker gezien. het is zelfs een bekend feit dat de meeste ziekenhuizen zo lek zijn als een mandje en dat meestal jan en alleman gewoon door kan lopen. maar goed ik weet ook nit meer waarom ik reageer lol dus dikke doei !
Gisteren nog gewerkt in het AMC

Maar sfeerbeveiligers zul je daar idd niet zo snel vinden.
Misschien leuk idee voor op FOK
pi_77044122
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 10:44 schreef Hathor het volgende:

[..]

Je kunt je dan toch hardop afvragen waarom ze in dit specifieke geval niet op staande voet ontslag hebben gekregen, want ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat hier sprake is van grove nalatigheid.
Beveiliger is een sad beroep.
Je mag in feite alleen maar de politie bellen als er iets mis gaat.
Verder dezelfde bevoegdheden als een reguliere burger ( in dit geval)
En als er een hele familie binnenkomt stormen tja ...

Verbaas me eerlijk gezegd meer over de response van de politie . Je stelt strafbare feiten vast en vervolgens besluit je niet in te grijpen ?
pi_77044899
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 10:07 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Waar exact zie je mij criminelen verdedigen?
Jij steunt en verdedigd toch ook krakers? Zijn ook criminelen, net als die marokaantjes waar je het voor opneemt.
pi_77044994
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 10:18 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Maar we hebben het hier wel over de eerste groep. Iemand die buiten zinnen raakt in een crisissituatie is niet heel bijzonder. Dat kan ons allemaal overkomen. Ambulancepersoneel kan daar zeker wel mee omgaan.
pi_77046210
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 10:38 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

In beide gevallen gaat het om ordehandhaving en veiligheid en op straat
Het gaat nu om veiligheid binnen een ziekenhuis, die eerste reactie is nog enigzins te begrijpen. Maar ambulancepersoneel richt zich direct tot de patient, aangezien dat de eerste prioriteit heeft. Daarna is eventueel familie aan de beurt. Vooral bij een reanimatie telt iedere seconde, en ja de ene verpleegkundige/chauffeur op de ambu gaat hier beter mee om dan de ander. Maar de rest van het verhaal? Als mensen naar het ziekenhuis gaan bedaren ze meestal en komt eerder verdriet en het besef wat er precies gebeurd is, niet de woede
pi_77049267
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 11:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Maar we hebben het hier wel over de eerste groep. Iemand die buiten zinnen raakt in een crisissituatie is niet heel bijzonder. Dat kan ons allemaal overkomen. Ambulancepersoneel kan daar zeker wel mee omgaan.
In de betreffende uitzending van Rondom 10 is herhaaldelijk aangegeven dat dat in de huidige situatie niet het geval was en meer concrete referenties heb ik ook niet . Je leest wel dat hulpverleners veel met geweld te maken hebben maar de details aangaande het hoe , wie wat en waarom weet ik niet.
Overigens komt hier naast de ambulance ALTIJD minimaal één politieauto mee.
Niet eens primair om agressief tuig te weren, maar ook om de weg vrij te houden , omstanders op afstand te houden etc. Werkt prima.

Nogmaals , mensen die hulpverleners bedreigen , verwonden en ga zo maar door moeten primair repressief aangepakt worden. Alleen in veel situaties is door communicatie al heel veel leed te voorkomen.
Het gaat mij dus om het VOORKOMEN van escalaties en niet om het NALATEN VAN STRAFFEN van daders.

En die kop "Marokkaanse familie" . Waarom moet er nou elke keer weer raciaal onderscheid worden gemaakt tussen daders? Dader is een dader toch??

Zelf ben ik bijvoorbeeld Feyenoord supporter . Sinds dat gezeik in Hoek v Holland en tal van andere rellen kun je als je Feyenoorder bij uitwedstrijden geen kroeg meer in zonder politiebewaking terwijl ik nooit op welke manier dan ook deelgenomen heb aan welke rel dan ook.
Dat is het hele probleem met die media hé.
Het begint met "relschoppers" dan Feyenoord hooligans en nu zijn het Feyenoord supporters die het gedaan hebben .

Media vergroot het gestoorde, criminele gedrag van een klein radicaal subgroepje van een veel grotere gemeenschap tot hysterie gericht op het geheel .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')