abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77051128
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 13:05 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

In de betreffende uitzending van Rondom 10 is herhaaldelijk aangegeven dat dat in de huidige situatie niet het geval was en meer concrete referenties heb ik ook niet . Je leest wel dat hulpverleners veel met geweld te maken hebben maar de details aangaande het hoe , wie wat en waarom weet ik niet.
Overigens komt hier naast de ambulance ALTIJD minimaal één politieauto mee.
Niet eens primair om agressief tuig te weren, maar ook om de weg vrij te houden , omstanders op afstand te houden etc. Werkt prima.

Nogmaals , mensen die hulpverleners bedreigen , verwonden en ga zo maar door moeten primair repressief aangepakt worden. Alleen in veel situaties is door communicatie al heel veel leed te voorkomen.
Het gaat mij dus om het VOORKOMEN van escalaties en niet om het NALATEN VAN STRAFFEN van daders.

En die kop "Marokkaanse familie" . Waarom moet er nou elke keer weer raciaal onderscheid worden gemaakt tussen daders? Dader is een dader toch??

Zelf ben ik bijvoorbeeld Feyenoord supporter . Sinds dat gezeik in Hoek v Holland en tal van andere rellen kun je als je Feyenoorder bij uitwedstrijden geen kroeg meer in zonder politiebewaking terwijl ik nooit op welke manier dan ook deelgenomen heb aan welke rel dan ook.
Dat is het hele probleem met die media hé.
Het begint met "relschoppers" dan Feyenoord hooligans en nu zijn het Feyenoord supporters die het gedaan hebben .

Media vergroot het gestoorde, criminele gedrag van een klein radicaal subgroepje van een veel grotere gemeenschap tot hysterie gericht op het geheel .
- In de huidige situatie hebben we het over een ziekenhuis dat zichzelf extra moet beveiligen tegen agressie van bepaalde figuren.
- Afkomst is zeker wel relevant, aangezien de overlap te groot is om toevallig te zijn. Sinds een tijd mag het beestje ook bij de naam genoemd worden. Wat is daar mis mee?
- Vroeger klaagden hulpverleners nooit over agressie. Het gaat hier dus om iets anders dan normale menselijke reacties en/of over incidenten.
pi_77052668
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 13:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

- In de huidige situatie hebben we het over een ziekenhuis dat zichzelf extra moet beveiligen tegen agressie van bepaalde figuren.
- Afkomst is zeker wel relevant, aangezien de overlap te groot is om toevallig te zijn. Sinds een tijd mag het beestje ook bij de naam genoemd worden. Wat is daar mis mee?
- Vroeger klaagden hulpverleners nooit over agressie. Het gaat hier dus om iets anders dan normale menselijke reacties en/of over incidenten.
Ik zie ook de relevantie wel. Gewoon weten wie en wát je moet aanpakken en dan het liefste in de kern.
pi_77053042
quote:

[..]

Het constateren van het feit dat er strafbare feiten worden gepleegd zouden voldoende moeten zijn.
Dat de Nederlandse overheid laks is en weigert de problematiek adequaat dan wel serieus aan te pakken is een ander verhaal.
Het moet geen raciaale kwestie worden . Dan straf je wederom de welwillende meerderheid die zich niet bezig houdt met strafbare feiten maar zich wel normaal gedraagd .
Het merendeel van de raddraaiers zijn jonge koters tussen de 12-18. Hoe moeilijk kan het zijn?

Dus ongeacht afkomst , religie of moraal aanpakken omdat ze DE WET BREKEN niet OMDAT ZE MAROKKAAN ZIJN bij voorbaat buitensluiten.

En vroeger was er ook geweld alleen heb jij dat toen niet bewust meegekregen omdat je informatievoorziening een stuk kariger was óf uberhaupt nog niet geboren was .

Wil dus niet zeggen dat omdat het jou nu pas opvalt de problematiek destijds niet bestond.
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_77053093
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik zie ook de relevantie wel. Gewoon weten wie en wát je moet aanpakken en dan het liefste in de kern.
Dus je gaat iedereen die Marokkaan is laten oppakken?
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_77055218
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:37 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Dus je gaat iedereen die Marokkaan is laten oppakken?
Le-zen.
pi_77062517
quote:
Waar exact zie je mij criminelen verdedigen?
Je haalt telkens allerlei verzachtende omstandigheden aan en draait om de hete brij heen.
quote:
En je weet niet eens welke post dat stuk over apen naar voren kwam man dus waar heb je het over. Ga je eerst inlezen voor je ongevraagd woordvoerdertje komt spelen ok?
Please enlighten me. Verder speel ik geen woordvoerder, ik reageer alleen op jouw posts. Dat jij mij dan gelijk als woordvoerder ziet is wederom jouw probleem. Dit is een discussieforum, ik heb ook het recht mij te mengen in de discussie.
quote:
Verder nog nooit zoveel tegenstrijdigheden en achterlijkheid in een post gezien.
I rest my case
De zoveelste dooddoener. Omdat je a) de inhoud niet kan weerleggen en b) het er niet mee eens bent betitel jij het maar als tegenstrijdigheden en achterlijkheid. Alleen ben jij niet diegene die de kwalificaties uitreikt. Jammer joh.
pi_77064847
quote:
Op maandag 18 januari 2010 22:14 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Hier word ik dus een beetje misselijk van.
als hij deze bedreigingen uite in een vliegtuig dan zat hij nu vast .
Als ik die dokter was zou ik het heerlijk vinden als mijnheer de bedreiger ook eens langs kwam voor hulp
pi_77081619
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 18:23 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]
blaat
Heb je voorlopig alleen nog maar wartaal zien uitslaan, horen huilen over het feit dat je je schijnbaar niet begrepen voelt door mij, en vooral heel veel voor je beurt horen praten

[ Bericht 2% gewijzigd door Frutsel op 21-01-2010 11:05:17 ]
pi_77081804
quote:

[..]

quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Le-zen.
Je wilt dan toch mensen op basis van afkomst en niet om feiten "aanpakken" om in jouw termen te blijven ?
pi_77086824
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 00:55 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

[..]

[..]

Je wilt dan toch mensen op basis van afkomst en niet om feiten "aanpakken" om in jouw termen te blijven ?
Waar schrijft Lavenderr dat ze mensen niet om feiten wil aanpakken?
pi_77086970
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Waar schrijft Lavenderr dat ze mensen niet om feiten wil aanpakken?
Als je in haar geval dit stuk accentueert in je reactie :

Dan maak je toch primair een selectie op basis van afkomst ongeacht de (al dan niet gepleegde)feiten?
pi_77087149
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:05 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Als je in haar geval dit stuk accentueert in je reactie :

Dan maak je toch primair een selectie op basis van afkomst ongeacht de (al dan niet gepleegde)feiten?
Nee, ze stelt slechts vast waar de kern van het probleem ligt,.

[ Bericht 0% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 21-01-2010 10:21:33 ]
pi_77087494
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Nee, ze stelt slechts vast waar de kern van het probleem ligt,.
Dat dus.
Maar Winner_Taco leest er liever wat anders in.
pi_77087833
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:33 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Ga je me dan ook betalen als therapeut ?
In your dreams.

Het is heel simpel.
Als een bepaalde groep mensen, laten we zeggen mensen uit Arnemuiden steeds rottigheid uitvreten, dan lijkt het me het simpelste om het probleem met de Arnemuidenaars op te lossen.
pi_77088109
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:34 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

In your dreams.

Het is heel simpel.
Als een bepaalde groep mensen, laten we zeggen mensen uit Arnemuiden steeds rottigheid uitvreten, dan lijkt het me het simpelste om het probleem met de Arnemuidenaars op te lossen.
En als ik nou in Arnemuide woon , mezelf gewoon keurig gedraag , geen strafbare feiten pleeg en gewoon belasting betaal ?
Moet ik dan gediscrimineerd worden omdat een minderheid binnen het dorp zich schijnbaar niet kan gedragen ?

Pak de rotte appels aan en laat mij verder gewoon met rust ok
pi_77088170
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:43 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

En als ik nou in Arnemuide woon , mezelf gewoon keurig gedraag , geen strafbare feiten pleeg en gewoon belasting betaal ?
Moet ik dan gediscrimineerd worden omdat een minderheid binnen het dorp zich schijnbaar niet kan gedragen ?

Pak de rotte appels aan en laat mij verder gewoon met rust ok
En dat is dus precies wat ik de hele tijd al probeer je duidelijk te maken. Halleluja! Je snapt het
pi_77088270
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:34 schreef huhggh het volgende:
Nope, een marokkaan die koste wat het kost zijn bevolkingsgroep moet verdedigen.

Ik had destijds toen die lul Pandy werd opgepakt in België voor moorden en verkrachtingen zelfs plaatsvervangende schaamte voor zijn gedrag omdat het een landgenoot was.

[ Bericht 5% gewijzigd door Frutsel op 21-01-2010 11:11:02 ]
  † In Memoriam † donderdag 21 januari 2010 @ 10:49:18 #143
137949 Disana
pi_77088346
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:44 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En dat is dus precies wat ik de hele tijd al probeer je duidelijk te maken. Halleluja! Je snapt het
Maar je schrijft zelf

"dan lijkt het me het simpelste om het probleem met de Arnemuidenaars op te lossen."

Dus je wilt wel degelijk een hele groep verantwoordelijk stellen voor het gedrag van een minderheid.
pi_77088460
Dus...Volgens W_T is de oorzaak van het wangedrag van bepaalde families Lavenderr, omdat ze vaststelt dat de problemen in een bepaalde hoek zitten.
Als je dat zegt, wil je gelijk iedereen op basis van afkomst en cultuur laten oppakken.
En om dat uitgelegd te krijgen, moet zij W_T als therapeut gaan betalen..

Lijkt me een gevalletje van wel heel erg op de man spelen, en tevens je punt niet willen uitleggen.
pi_77088520
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dus...Volgens W_T is de oorzaak van het wangedrag van bepaalde families Lavenderr, omdat ze vaststelt dat de problemen in een bepaalde hoek zitten.
Als je dat zegt, wil je gelijk iedereen op basis van afkomst en cultuur laten oppakken.
En om dat uitgelegd te krijgen, moet zij W_T als therapeut gaan betalen..

Lijkt me een gevalletje van wel heel erg op de man spelen, en tevens je punt niet willen uitleggen.
Lezen is niet je sterkste kant. Lavenderr spreekt duidelijk over een groep, zie haar voorbeeld. Problemen zitten niet in "een bepaalde hoek", problemen zitten bij een bepaald individu. Dan is het taak om het individu aan te pakken en niet de hoek waarin het individu zich bevindt. Je spreekt zelf ook al over het wangedrag van "bepaalde families", klopt - beperk het dan ook tot dat. Dan vind je veel sneller een oplossing, gericht op het daadwerkelijke probleem.
Allah Al Watan Al Malik
pi_77088621
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Als je suggereert dat de problemen in een bepaalde hoek zitten neem ik aan dat je ook tot actie moet overgaan om deze op te lossen, niet ?
pi_77088803
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Lezen is niet je sterkste kant. Lavenderr spreekt duidelijk over een groep, zie haar voorbeeld. Problemen zitten niet in "een bepaalde hoek", problemen zitten bij een bepaald individu. Dan is het taak om dat individu aan te pakken en niet de hoek waarin het individu zich bevindt.
Problemen kunnen wel degelijk ook bij een bepaalde groep zitten en in een bepaalde hoek.
Niemand heeft het over één kam scheren van een groep.
Als Feyenoordsupporters ergens een probleem veroorzaken, dan los het op met de Feyendoordsupporters.. Daarmee heb je absoluut niet gezegd dat ze allemaal hetzelfde zijn.
  † In Memoriam † donderdag 21 januari 2010 @ 11:02:35 #148
137949 Disana
pi_77088851
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Als Feyenoordsupporters ergens een probleem veroorzaken, dan los het op met de Feyendoordsupporters.. Daarmee heb je absoluut niet gezegd dat ze allemaal hetzelfde zijn.
Nee, maar je gaat dus wel supporters aanspreken op iets waar ze niet verantwoordelijk voor zijn. Wat heeft dat voor zin, hoe kunnen normale supporters er nou voor zorgen dat de hooligans hun wangedrag stoppen.
pi_77088888
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:59 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Plaatsvervangende schaamte omdat er iets naars is voorgevallen in je land is tamelijk hypocriet.
Het kan op een willekeurig moment (blijkbaar) overal gebeuren.
pi_77088903
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Problemen kunnen wel degelijk ook bij een bepaalde groep zitten en in een bepaalde hoek.
Niemand heeft het over één kam scheren van een groep.
Problemen zitten niet bij een bepaalde groep, problemen kunnen binnen een bepaalde groep zitten. Dat zijn twee verschillende zaken, kennelijk hebben jij en Lavenderr behoorlijke moeite met dát specifieke onderscheid. Either way, het constant hameren op de afkomst is geen oplossing en zet dus consequent geen zoden aan de dijk. Dus ik vraag mij af wat de toegevoegde waarde daarvan is.

In je voorbeeld is er een verschil tussen supporters en hooligans.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')