quote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:26 schreef Fuente het volgende:
Lieve OUDers,
ik ben overdonderd door al jullie lieve berichten, aangeboden hulp, aandacht, het denken aan ons en Haiti!
We zijn ontzettend blij dat Alexander en de kinderen heel en gezond zijn. Het huis staat, hij maakt het goed.
In Kenscoff (15 km van PaP en midden in het epicentrum) heerst ook grote chaos. Mensen uit de directe omgeving die dood zijn, gewonden, het weeshuis is ingestort, een groot deel van de kinderen is gered maar een aantal kinderen en hulpen zijn dood. Dit zijn kinderen die allemaal naar de scholen gingen van de Stichting.
Alexander heeft aangeboden gekregen om vandaag nog op een vlucht naar Brussel te mogen, tot op heden weigert hij dit, hij wil bij de kinderen blijven. Aan de ene kant willen wij hem het liefst zsm kunnen knuffelen, zien dat alles goed is. Aan de andere kant weten we dat het belangrijk is dat hij blijft, en helpt waar hij kan.
Goed, to the point. Marijke Zaalberg van de stichting wil zo snel mogelijk afreizen naar Haiti. Dit gaat op het moment erg moeilijk, maar wellicht dat ze met een noodvlucht kan.
Ze wil 4 koffers vol spullen meenemen. Wij zorgen persoonlijk ervoor dat alles wat overblijft naar Haiti verscheept zal worden! Het kan zijn dat Alexander of Marijke tussentijds een keer heen en weer vliegen of dat er nog iemand extra zal gaan voor de spullen.
Het gaat hierbij om:
Verband + pleister om verband vast te zetten
Pleisters
Antiobioticacreme
Ontsmettingsmiddel
Paracetamol kinderen
Paracetamol volwassenen
Gaasjes ed
Zestientjes
En wat u maar denkt belangrijk is bij medische zorg.
Amoxiciline 125 mg
Amoxiciline volwassenen
Ogen antibiotica
Wormpillen
Schurft medicijn
Babymelkpoeder
Hoort zegt het voort!!!!
Geen Kleding! dit is te groot om mee te nemen en er is kleding aanwezig!!
Al bovengenoemde spullen zijn niet te kopen in Haiti momenteel.
Ook bijdrages zijn erg welkom. Een bijdrage voor spullen mag, dan zorg ik ervoor dat die spullen gekocht worden.
Wat ook mag is een bijdrage voor de Stichting, dit geld zal niet direct voor noodhulp gebruikt worden omdat die spullen niet te koop zijn, maar zal gebruikt worden voor de heropbouw van de scholen, waar 900 kinderen naartoe gaan die anders geen onderwijs zouden hebben.
Verder worden van dit geld 5 kinderen verzorgt: Baby Karina van 9 maand, adoptiekinderen ( geen namen ivm privacy) van 3, 4 en 7, en Fiona van 9.
Deze kinderen wonen bij Alexander in een huis van de Stichting en worden volledig door de Stichting onderhouden.
Geld naar de Stichting kan naar:36.94.66.500 ten name van: "Stichting Naar School in Haïti" te Westerbork".
Zie ook www.stichtingnaarschoolinhaiti.nl
www.haitiquest.nl
Wil je helpen, op welke manier dan ook, stuur een PM naar Fuente of Rewimo dan stuur ik je alle overige gegevens!
quote:
Ik doe administratie op een basisschool, heb uiteraard vanmorgen een balletje opgegooid bij de directeur en bij de commisie goede doelen... maar ik blijf proberenquote:Op maandag 18 januari 2010 17:40 schreef chacama het volgende:
gewoon blijven proberen Just me.
tevens tvp
Voor nu even niet. Ik kom over een uur of twee met een uitgebreide update, dat moet wellicht in de OP maar kan ik nu nog niet over uitweiden helaas.. Komt asap!quote:
Ja, is dat zo? Dan wil ik het ook opnieuw overmaken.quote:Op maandag 18 januari 2010 18:27 schreef Brighteyes het volgende:
OP gefixt!
Oh, en ik hoor net dat het geld teruggestort is dus ik ga het zometeen meteen weer over maken!
Dat nummer klopt wel, Ca.ra. Maar ik had per ongeluk een verkeerd nummer gekregen van Fuente en enkele mensen die mij een PM hadden gestuurd hadden daardoor ook een verkeerd nummer. Gelukkig wordt dat door de banken onderschept en wordt het bedrag teruggestuurd. En dan kunnen ze het alsnog naar het goede nummer overmakenquote:Op maandag 18 januari 2010 21:36 schreef Ca.ra het volgende:
terugstorten? Klopt het rekeningnummer op de website dan niet? (zo ja dan misschien even in de OP zetten?)
Jawel, er is een PM geforward waar het nummer van Fuente zelf niet goed in stond. Dat is inmiddels gecorrigeerd en iedereen die die PM gekregen heeft is nu op de hoogte.quote:Op maandag 18 januari 2010 21:36 schreef Ca.ra het volgende:
terugstorten? Klopt het rekeningnummer op de website dan niet? (zo ja dan misschien even in de OP zetten?)
kan ik me voorstellen Fuente!quote:Op maandag 18 januari 2010 20:27 schreef Fuente het volgende:
Oh wat fijn dat het automatisch is teruggestort!! Daar ben ik echt even heel blij om
Vanavond komt er nog een tussenstand.
Nu even eten, en alles laten bezinken.
Heel erg bedankt, we zijn ergens ook ontzettend opgelucht
Het is de toon die de muziek maakt he?quote:Op maandag 18 januari 2010 22:28 schreef Nieuwschierig het volgende:
Maar dan gaat Marijke Zaalberg voorlopig ook niet naar Haiti met de gaasjes en de pleisters? (Zoals in de OP staat)
Als je de berichtgeveing zou volgen zou je weten dat er alleen in PaP militaire ziekenhuizen worden ingevlogen, niet in de bergen waarvan de dorpen midden in het epicentrum vallen.quote:Op maandag 18 januari 2010 23:20 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik blijf van mening dat het levensgevaarlijk is, en dat er momenteel sowieso complete militaire ziekenhuizen worden ingevlogen.
Maargoed, alle beetjes helpen..
Op het moment nog niet, maar voor zover wij weten worden er ook bij de stichting zoveel mogelijk lijsten bijgehouden om achteraf te kunnen bedanken.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 09:22 schreef Rewimo het volgende:
Wat een mooi bedrag
Weet je ook wat er rechtstreeks bij de Stichting is binnengekomen via Fok?
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:55 schreef Fuente het volgende:
Pakketjes
Vandaag kwamen er veel pakketten binnen! Ik ben begonnen met sorteren, maar toen kwam het PaP-vliegtui-gedoe er tussendoor, dus vanavond verder.
Vicks, jouw pakket is binnen(die met jullie 3-en), echt wauw
Ook hebben we een gigadoos vol handschoenen in 2 maten gekregen via werk van een Fokker hier
En nog meer, maar dat komt!
Hopelijk kan hij snel naar NL komen!!quote:Op dinsdag 19 januari 2010 21:48 schreef Fuente het volgende:
Echt super Mefke
Alexander zit op de Domenicaanse Republiek!
Op PaP kwamen ze geen steek verder. Niemand kon ze zeggen waar ze naartoe moesten en BuZa kon hem ook niet vinden, het was er complete chaos en Alexander en Mark (andere Nederlander) die wouden alleen maar zsm weg. Ze konden toen tickets kopen voor 500 dollar, naar de Domenicaanse Republiek, en dat hebben ze gedaan!
Hij probeert over een kwartier (dan gaan de loketten open) tickets naar NL te krijgen.
We zijn enorm blij dat hij terecht is, anders had hij nog 2 dagen daar gezeten. Nu maar hopen dat hij snel naar hier kan!
Wat ontzettend fijn voor hem, en voor jullie ook.quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:52 schreef Fuente het volgende:
Alexander komt bijna thuis!
Na ontzettende inspanningen van Arke, ons en Alexander en Mark, is het gelukt om 6 plaatsen te boeken voor vanavond. Alexander zal om 19:00 lokale tijd vertekken, en hij komt morgen tussen 10:00 en 11:30 aan op Dusseldorf!
Het gaat goed met hem, hij zal later vast zelf uitgebreid vertellen hoe het allemaal gegaan is.
Liefs Laura
Vlak erna hoorden we van de naschok. We hopen dat er geen nieuwe schade is in de omgeving van Kenscoff, of uberhaupt nieuwe schade....
Wat goed!!quote:Op woensdag 20 januari 2010 16:09 schreef Vicky het volgende:
Ik ben net gebeld door Friso en die gaan het een en ander naar je toesturen Fuente. Ze vroeg ook of er potjes opgestuurd konden worden maar aangezien die van glas zijn heb ik gezegd dat dat niet handig is.
jammer van Nutricia.quote:Op woensdag 20 januari 2010 19:12 schreef Fuente het volgende:
Vicky, geweldig!
Ik heb een brief van nutricia gekregen, zij kunnen niets doen zeggen ze, ivm de kwaliteitsbewaking.
Maar Friso is al super!
We merken het vanzelf welquote:Op woensdag 20 januari 2010 19:54 schreef Vicky het volgende:
[..]
jammer van Nutricia.
Ik weet alleen niet wat Friso gaat sturen. Volgens mij geen babyvoeding, ook vanwege de strenge regelgeving.
quote:Op donderdag 21 januari 2010 08:52 schreef oh-oh het volgende:
Ik hoop dat jullie een heel fijn weerzien hebben
wat super!!quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:32 schreef chacama het volgende:
Welkom terug Alex!
Wat goed dat Friso meewerkt!
De koffers zijn vol. Vanmiddag een foto. Gisteren niet van gekomen, omdat Maud ziek was. Nu heeft Fleur het te pakken, maar die is wel naar school.
wordt volgens mij de volgende dag wel herhaald, meestal rond een uur of 4 dacht ik. En anders is Uitzending Gemist nog een optiequote:
En volgende dag morgen dus, om 16.00 Een HH.quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:15 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
wordt volgens mij de volgende dag wel herhaald, meestal rond een uur of 4 dacht ik. En anders is Uitzending Gemist nog een optie
Ja ik ook Diaan.quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:05 schreef Diaan73 het volgende:
Interessant om te kijken dus vanavond!!
Vandaag de hele dag radio555 aan het luisteren en vanavond ook de actieshow kijken.
Hier ook tranen bij Sara die haar armpjes om Alexander hadquote:Op donderdag 21 januari 2010 19:44 schreef Brighteyes het volgende:
Nou he Yppy!Dat dacht ik dus eerder ook al, dat is die hele leuke oom van Saartje!
![]()
Tranen in mijn ogen hier trouwens bij het zien van een blije Saartje met haar armpjes om hem heen!
Sterk Spul he, die Fisherman's Friendquote:Op donderdag 21 januari 2010 19:44 schreef Brighteyes het volgende:
Nou he Yppy!Dat dacht ik dus eerder ook al, dat is die hele leuke oom van Saartje!
![]()
Tranen in mijn ogen hier trouwens bij het zien van een blije Saartje met haar armpjes om hem heen!
quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:44 schreef Brighteyes het volgende:
ow hell, dat heb ik hier al bij het lezenquote:Op donderdag 21 januari 2010 19:47 schreef just me het volgende:
[..]
Sterk Spul he, die Fisherman's Friend
Heel mooi om te zien!quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:04 schreef easy-going het volgende:
filmpje rtl nieuws:
http://www.rtl.nl/compone(...).RTL_Nieuws_1930.xml
easy-going, bedankt voor de link. Wat een lieve jongen is Alexander om te zien. Fuente wat fijn dat je broer weer thuis is ..quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:04 schreef easy-going het volgende:
filmpje rtl nieuws:
http://www.rtl.nl/compone(...).RTL_Nieuws_1930.xml
wauw wat super!!!quote:Op donderdag 21 januari 2010 23:34 schreef Fuente het volgende:
Lieve allemaal
Nu eerst slapen, ik ben net thuis en doodmoe. Morgen uitslapenEn dan zal ik even uitgebreid updaten hier.
Oh, een impressie van wat er vandaag bij de buren aan pakketjes is geleverd:
[ afbeelding ]
quote:Hoe verliep de avond?
Met veel enthousiasme meldden de medewerkers zich rond 19.00 uur op de locaties A en L; zelfs een collega uit Amsterdam kwam speciaal hiervoor naar L. De locaties waren door collega’s aangekleed en stonden volledig in het teken van de actie voor Haïti.
Andere organisaties, zoals Oxfam Novib en SHO, hadden spullen zoals taart en een T-shirt ter beschikking gesteld voor onze medewerkers. Na een korte training was het om 20.30 uur zover: de eerste calls kwamen binnen en het hield daarna niet meer op. Het was de bedoeling om tot 22.15 uur door te bellen, maar uiteindelijk logden de laatste medewerkers pas om 23.00 uur uit.
Bijzondere verhalen
Net als bij de televisie actie zijn ook bij Ons Bedrijf bijzondere en mooie verhalen voorbij gekomen. Zo heeft een jongetje van tien jaar het geld dat hij voor zijn rapport kreeg, gedoneerd, maar er waren ook mensen die “zomaar” even ¤ 1.000 doneren. De hoogste donaties was een particulier die ¤ 25.000 heeft geschonken. Elke donatie, groot of klein, werd natuurlijk met veel plezier en dankbaarheid genoteerd.
Dacht al dat ik het enige watje wasquote:Op donderdag 21 januari 2010 19:44 schreef Brighteyes het volgende:
Nee dat klopt Diaan ...Alex was niet bij P&W maar dat schreven ze op hun website dat Alexander ook zal zijn. NOVA heb ik helaas ook niet kunnen kijken. IK ga vanavond terug kijken op i-net.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:44 schreef Diaan73 het volgende:
Ik had er vanmorgen in de trein nog over met mijn collega.. hij vond Alex gisterenavond bij Nova erg goed en duidelijk in zn antwoorden.
Ik ga dit weekend even terugkijken... Nova was tegelijk met WIDM.
Alex was niet in P&W, ik zag hem wel in het publiek zitten bij de grote actieshow.
P&W belde helaas een uur van tevoren af. Risico wat je hebtquote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:20 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Nee dat klopt Diaan ...Alex was niet bij P&W maar dat schreven ze op hun website dat Alexander ook zal zijn. NOVA heb ik helaas ook niet kunnen kijken. IK ga vanavond terug kijken op i-net.
Ze hadden natuurlijk al andere zitters, die veel minder interessant waren, vond ik. Die ambassadeur uit Thailand... ik had liever Alex aan het woord gezien.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:22 schreef Fuente het volgende:
[..]
P&W belde helaas een uur van tevoren af. Risico wat je hebt
Hij is uiteindelijk bij NOVA geweest en heeft inderdaad in het publiek bij 555 gezeten, wat hij zelf helemaal supervond, om te zien hoe NL helpt!
Ja dat zag ik dat ie daar niet was..kijk vanavond naar NOVA. Ik zag hem niet zitten bij publiek 555quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:22 schreef Fuente het volgende:
[..]
Hij is uiteindelijk bij NOVA geweest en heeft inderdaad in het publiek bij 555 gezeten, wat hij zelf helemaal supervond, om te zien hoe NL helpt!
Hij heeft in Kenscoff nooit gedacht dat het overal zo erg was. Er was natuurlijk geen communicatie, en hij hoorde wel van schade in PaP, maar zoveel doden, zoveel verwoesting wist hij gewoon niet van. We hebben het hem telefonisch wel voorzichtig gezegd, maar in Haiti was hij zo aan het overleven. Zo vertelde Marijke hem van een familie van een leraar die omgekomen was, en dan zei Alex:'Ja maar, er zijn zoveel doden...'.. Hij kon dat gewoon niet meer registreren, anders red je het zelf niet.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:26 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ze hadden natuurlijk al andere zitters, die veel minder interessant waren, vond ik. Die ambassadeur uit Thailand... ik had liever Alex aan het woord gezien.
Is Alex nog geschrokken van de beelden/omvang van alles? Of had hij het enigszins wel verwacht?
Misschien ook wel beter dat je het niet weet op het moment dat je daar bent en je al druk genoeg bent om jezelf/je omgeving te laten overleven.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:33 schreef Fuente het volgende:
[..]
Hij heeft in Kenscoff nooit gedacht dat het overal zo erg was. Er was natuurlijk geen communicatie, en hij hoorde wel van schade in PaP, maar zoveel doden, zoveel verwoesting wist hij gewoon niet van. We hebben het hem telefonisch wel voorzichtig gezegd, maar in Haiti was hij zo aan het overleven. Zo vertelde Marijke hem van een familie van een leraar die omgekomen was, en dan zei Alex:'Ja maar, er zijn zoveel doden...'.. Hij kon dat gewoon niet meer registreren, anders red je het zelf niet.
Nu in NL ziet hij de beelden, en ik weet niet goed wat hij daarbij denkt. Hij heeft in Kenscoff ellende gezien, ziet alles nu van PaP, en hij zegt alleen heel duidelijk dat Kenscoff ook hulp nodig heeft.
Dus nee, hij had het niet verwacht, ook niet alle aandacht in NL, hij heeft daar geen moment doorgehad hoezeer de wereld met de ramp bezig is.
Gasten die bij P&W worden uitgenodigd krijgen van de redaktie altijd een embaro voor alle andere media.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:22 schreef Fuente het volgende:
[..]
ik pm je evenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:39 schreef Fuente het volgende:
Ohoh, op dit moment staat er een stop op de spullen, maar alles wat al ingezameld werd liep gewoon door.
De lange termijn en de grote spullen proberen we via winkelketens te krijgen (zo gaan we bij Ikea vragen of ze wat voor de kinderbedjes kunnen doen etc).
Aan medicatie/verbandmiddelen/babyvoeding etc is zometeen genoeg binnen voor de eerste hulp daar.
wow super!!quote:Op zaterdag 23 januari 2010 09:31 schreef Fuente het volgende:
E.T. voor zover ik weet niet. Wel is het zo dat Koenders normaal gesproken de donaties van de Stichting verdubbeld, dus voor het noodnummer zal dit waarschijnlijk ook gebeuren.
Gisteren was de tussenstand op het noodnummer van de stichting: 64.000 euro!
wat wrang eigenlijk..quote:Op zaterdag 23 januari 2010 09:31 schreef Fuente het volgende:
E.T. voor zover ik weet niet. Wel is het zo dat Koenders normaal gesproken de donaties van de Stichting verdubbeld, dus voor het noodnummer zal dit waarschijnlijk ook gebeuren.
Gisteren was de tussenstand op het noodnummer van de stichting: 64.000 euro!
Het heeft ook te maken met of je een NGO (? geloof ik) stichting bent of niet. Marijke haar stichting heeft in Haiti meerdere malen geprobeerd zo'n verklaring aan te vragen, net voor de aardbeving lagen de papieren voor de verandering eens bij de juiste ambtenaar en dat is nu allemaal weg.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 09:43 schreef E.T. het volgende:
[..]
wat wrang eigenlijk..
Zo veel goede initiatieven die dus eigenlijk helemaal niets krijgen bij zulke acties, terwijl iedereen denkt dat al dat geld zo goed gebruikt wordt.
Dat geld wordt ook wel goed gebruikt, maar (kleine) stichtingen en initiatieven die ook heel belangrijk werk doen en verwoest zijn moeten hun eigen broek maar zien op te houden. (en vaak moeten ze normaal gezien de eindjes al aan elkaar knopen om wat te kunnen doen).
edit: ik zie dat overige organisaties wel een aanvraag kunnen doen om als gastorganisatie mee te delen. Ze moeten binnen 3 weken na start van de actie een projectvoorstel voor noodhulp indienen.
dat heb ik dus ook gedaan.. Ik heb de url van stichting naar school in haiti gegeven en gevraagd of zoiets niet meer in de lijn van school ligt om geld aan te donerenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 10:36 schreef Diaan73 het volgende:
Dat vroeg ik me ook nog af... of ze geld krijgen van die hele grote stapel, maar nee dus.Bij Twan in de klas gaan ze flessen verzamelen en het geld daarvan naar 555 overmaken, hoorde ik gisterenavond. Ik ga de juf vragen/op de hoogte brengen van deze stichting... en of het misschien een goed/beter idee is om het geld rechtstreeks naar de stichting over te maken.
Ik heb je een pm gestuurd!quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:07 schreef anjelieren het volgende:
Fuenta mag ik je vragen op welk nummer ik geld kan storten voor je stichting? Dan maak ik wat over naar je.
Oh ja, stom. Die zijn daar op dit moment natuurlijk onbeperkt verkrijgbaarquote:Op woensdag 27 januari 2010 23:09 schreef alexis_ het volgende:
Wat een raar idee om medicijnen te doneren. Zou je die niet gewoon zelf in de apotheek kopen met geld dat gedoneerd wordt?
Thnxquote:Op donderdag 28 januari 2010 07:35 schreef m@x het volgende:
[..]
Oh ja, stom. Die zijn daar op dit moment natuurlijk onbeperkt verkrijgbaar
Kan ik ook een PM krijgen, heb al 2 keer beloofd geld over te maken maar ik ben er nog steeds niet toegekomenquote:
Tuurlijk, komt eraan!quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:05 schreef Pannenkoeken het volgende:
Kan ik ook een PM krijgen, heb al 2 keer beloofd geld over te maken maar ik ben er nog steeds niet toegekomen. Ga het nu echt doen
!
Ze bedoeld natuurlijk om het HIER te kopen en dan daarheen te verschepen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 07:35 schreef m@x het volgende:
[..]
Oh ja, stom. Die zijn daar op dit moment natuurlijk onbeperkt verkrijgbaar
Nu zie ik het inderdaad in haar post staan, dat van dat quantumvoordeel en die lange houdbaarheid. Maar je hebt gelijk, ik had moeten checken of mijn net in de winkel aangeschafte pleisters en paracetamol niet tegen de datum aanzaten voor ik ze verstuurdequote:Op donderdag 28 januari 2010 19:56 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ze bedoeld natuurlijk om het HIER te kopen en dan daarheen te verschepen.
Zodat je een maximaal quantumvoordeel kunt behalen en verzekerd bent van een lange houdbaarheid.
Daarom heb ik ook geld gegeven ipv pleisters gestuurd.
Dank je: wat is er nu mooier he? Een school voor een school, die initiatieven allemaalquote:Op donderdag 28 januari 2010 18:09 schreef Fuente het volgende:
mikoxx, wat super!
De link van de stichting is www.stichtingnaarschoolinhaiti.nl Daar staat ook het rekeningnummer op! (ook op de OP, er is een speciaal noodnummer geopend nav de aardbeving).
Dat staat er niet in maar dat is logica waar de meeste vrouwen blijkbaar niet bij kunnen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 20:07 schreef m@x het volgende:
[..]
Nu zie ik het inderdaad in haar post staan, dat van dat quantumvoordeel en die lange houdbaarheid. Maar je hebt gelijk, ik had moeten checken of mijn net in de winkel aangeschafte pleisters en paracetamol niet tegen de datum aanzaten voor ik ze verstuurde
Zeur toch niet zo over goedbedoelde giften. Sommige mensen geven nu eenmaal liever goederen dan geld en volgens mij is de situatie daar nu dermate heftig dat alles welkom is.
wat een bullshit!!quote:Op donderdag 28 januari 2010 20:15 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat staat er niet in maar dat is logica waar de meeste vrouwen blijkbaar niet bij kunnen.
Jullie lopen te kwijlen bij een doosje gaasjes dat uit een kraampakket is overgebleven en vertrouwen blijkbaar Fuente en de Stichting niet dat ze met contant geld nuttige dingen doen.
Ja, eigenlijk wel verstandiger ja....quote:Op donderdag 28 januari 2010 20:28 schreef mikoxx het volgende:
Laten we dit topic nu niet voltypen met dit soort geneuzel * mikoxx * in negeerstand gaat*
Je hebt gelijk maar ik kan slecht tegen betweters die eigenlijk helemaal niet weten waar ze over praten.quote:Op donderdag 28 januari 2010 20:28 schreef mikoxx het volgende:
Laten we dit topic nu niet voltypen met dit soort geneuzel * mikoxx * in negeerstand gaat*
Dat is ze wel enigszins want ik heb 50 euro geschonken. Maar dat doet er verder helemaal niet toe. Mensen vragen zich af of het niet handiger is om het spul nieuw te kopen en iedereen vliegt in de gordijnen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 20:35 schreef m@x het volgende:
Volgens mij is niemand hier jou verantwoording verschuldigd. Ook Fuente niet.
Die legitieme vraag had niet gesteld hoeven worden als men de moeite had genomen om de boel even door te lezen. Ben je daar te lui voor dan krijg je van mij zo'n antwoord.
Maar goed, genoeg geneuzeld. Ik ga even kijken of ik als een typische vrouw nog volstrekt onlogisch ergens over kan gaan kwijlen
quote:Op donderdag 28 januari 2010 20:56 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat is ze wel enigszins want ik heb 50 euro geschonken. Maar dat doet er verder helemaal niet toe. Mensen vragen zich af of het niet handiger is om het spul nieuw te kopen en iedereen vliegt in de gordijnen.
Ik vind het prima dat iedereen zich zo inzet maar omdat het effectiever lijkt om groot in te kopen zal er wel een reden zijn waarom daar niet voor gekozen is. Althans voor een groot deel.
Volgens mij is er vanaf het begin uitgelegd waarom sommige dingen als verband en pillen vanuit Nederland moesten komen. Namelijk omdat die pillen niet te koop waren.quote:Op donderdag 28 januari 2010 21:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
Niks naar bedoeld. Ik ben volkomen overtuigd van de oprechtheid en het nut van de actie. Daarom ook die donatie
Maar dat wil niet zeggen dat er geen vragen over gesteld mogen worden. Niet eens een kritische vraag maar omdat iedereen die er verder geen moer mee te maken heeft op hol slaat ontstaat er een sfeer van "donder op, het is ons feestje"
Terwijl ik alleen maar benieuwd ben naar de gedachte achter deze actievorm.
Ok, maar ik ben dus benieuwd of het niet handiger was om van gedoneerd geld in Nederland spullen te kopen ipv allerlei dozen veband en pakketjes met pillen uit te zoeken en bij elkaar te voegen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 21:56 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Volgens mij is er vanaf het begin uitgelegd waarom sommige dingen als verband en pillen vanuit Nederland moesten komen. Namelijk omdat die pillen niet te koop waren.
Misschien is dat wel zo. Maar nu is er wel snel veel verzameld. En volgens mij gebeurt dat omdat er geen pillen en pleisters aan de strijkstok blijven hangen. Want dat is een bezwaar om geld te geven.quote:Op donderdag 28 januari 2010 22:15 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ok, maar ik ben dus benieuwd of het niet handiger was om van gedoneerd geld in Nederland spullen te kopen ipv allerlei dozen veband en pakketjes met pillen uit te zoeken en bij elkaar te voegen.
Bovendien kost een doos binnen Nederland versturen ook een euro of 7, dat geld had in principe ook gebruikt kunnen worden om 10 doosjes paracetamol te kopen.
Ik ook hoor. Ik vind het zelfs een gigantische prestatie om een container binnen een korte tijd daarheen vervoerd te krijgen, van het schip op een vrachtwagen en dan ook nog op de juiste plaats afleveren, alle douanepapieren, bewaking van het vervoer, daar alles lossen, opslaan en verdelen.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:25 schreef just me het volgende:
![]()
* just me heeft er juist alle vertrouwen in dat de goederen en het geld goed terecht komt !!
![]()
een brutaal mens heeft de halve wereldquote:
quote:Op maandag 1 februari 2010 10:15 schreef Vicky het volgende:
Whahahahhahaaa ik werd net gebeld door school. Ik had dus van de week een mail gestuurd over de stichting. Er is overleg gepleegd met de leerlingen en er is unaniem besloten het opgehaalde geld naar de stichting over te maken ipv naar giro 555. De opbrengst wilde ze nog niet vertellen, dit komt in een brief.
Ik heb het gezien, was ontzettend triest. En respect voor die ouders die nog wat wilden vertellen over haar. Zo knap, al kon je wel zien dat ze zenuwachtig/gespannen waren. En logisch ook!!quote:Op maandag 1 februari 2010 12:25 schreef Estrys het volgende:
Wat ontzettend mooi is het toch de hele actieIk ben trots op OUD
![]()
Iemand gisteren de Reünie gezien?Het was de klas van een vrouw die is omgekomen met haar man en twee adoptiekinderen een dag nadat ze de kinderen hadden gekregen. Wat ontzettend triest.
ja die komen idd uit Rijswijkquote:Op maandag 1 februari 2010 12:40 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ja, volgens mij wel. Zij heette Gaby.
Nee, erg triest verhaal. Die foto's waren ook erg dubbel. Eindelijk na al die jaren de kinderen en zo gelukkig... en dat heeft dan maar 1,5 dag mogen duren.quote:Op maandag 1 februari 2010 12:40 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ja dacht het wel. Je moet er niet aan denken.![]()
quote:Op maandag 1 februari 2010 10:15 schreef Vicky het volgende:
Whahahahhahaaa ik werd net gebeld door school. Ik had dus van de week een mail gestuurd over de stichting. Er is overleg gepleegd met de leerlingen en er is unaniem besloten het opgehaalde geld naar de stichting over te maken ipv naar giro 555. De opbrengst wilde ze nog niet vertellen, dit komt in een brief.
Echt vreselijk... Ik kan er ook niet teveel over nadenken, ik kan sowieso niet goed over de aardbeving denken, het komt zo dichtbij allemaal. Deze verhalen zijn zo verschrikkelijk..quote:Op maandag 1 februari 2010 12:25 schreef Estrys het volgende:
Wat ontzettend mooi is het toch de hele actieIk ben trots op OUD
![]()
Iemand gisteren de Reünie gezien?Het was de klas van een vrouw die is omgekomen met haar man en twee adoptiekinderen een dag nadat ze de kinderen hadden gekregen. Wat ontzettend triest.
Nee tot nu toe nog niet helaas.quote:Op maandag 1 februari 2010 20:30 schreef Vicky het volgende:
Fuente, heeft Friso nog wat van zich laten horen?
stom!!quote:
Oh wat onwijs goed en leukquote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:09 schreef Vicky het volgende:
WOW WOW WOW WOW WOW en nog eens WOW!!!
Net te horen gekregen hoeveel geld er opgehaald is door school. Ik zit echt met mijn mond vol tanden!!
Schoenenpoetsen: ¤ 295,09
spaarpot middenbouw: ¤ 205,44
lege flessen: ¤ 106,40
de leerlingen hadden een verzoek gedaan aan de ouderraad om, net als de minister, het bedrag te verdubbelen. De OR heeft aangegeven het bedrag aan te vullen tot ¤ 1.000,00. En toen kwam er nog een ouder die ¤ 200,00 heeft gegeven.
Er wordt ¤ 1.200,00 overgemaakt naar de stichting!!!!!!!
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:09 schreef Vicky het volgende:
WOW WOW WOW WOW WOW en nog eens WOW!!!
Net te horen gekregen hoeveel geld er opgehaald is door school. Ik zit echt met mijn mond vol tanden!!
Schoenenpoetsen: ¤ 295,09
spaarpot middenbouw: ¤ 205,44
lege flessen: ¤ 106,40
de leerlingen hadden een verzoek gedaan aan de ouderraad om, net als de minister, het bedrag te verdubbelen. De OR heeft aangegeven het bedrag aan te vullen tot ¤ 1.000,00. En toen kwam er nog een ouder die ¤ 200,00 heeft gegeven.
Er wordt ¤ 1.200,00 overgemaakt naar de stichting!!!!!!!
Arke Fly vliegt overmorgen Marijke, iemand anders van de stichting en Alexander, plus 9 pallets vol spullen, naar de DR. De volgende dag zullen zij vertrekken met een vrachtwagentje naar Haiti, Kenscoff, ongeveer 10 uur later zullen zij daar aankomen.quote:In Kenscoff en in de bergen is nog helemaal geen hulp gegeven, veel mensen hebben honger. Het eten is erg duur. Men slaapt nog buiten.
Twee kinderen zijn al in ons huis opgenomen, ik moet snel komen, zij hebben mij nodig om er druk achter te zetten dat de scholen open mogen gaan.
Wij moeten zorgen dat er maaltijden gegeven worden op school en in Kenscoff, een dokter en medicjnen, er moet een kliniekje komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |