abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77154966
Ohoh, op dit moment staat er een stop op de spullen, maar alles wat al ingezameld werd liep gewoon door.
De lange termijn en de grote spullen proberen we via winkelketens te krijgen (zo gaan we bij Ikea vragen of ze wat voor de kinderbedjes kunnen doen etc).
Aan medicatie/verbandmiddelen/babyvoeding etc is zometeen genoeg binnen voor de eerste hulp daar.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_77155345
Wow Chaca wat ontzettend veel zeg
  vrijdag 22 januari 2010 @ 20:58:59 #201
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77155877
te gek chaca!
in de haak.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 23:35:06 #202
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_77163623
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:39 schreef Fuente het volgende:
Ohoh, op dit moment staat er een stop op de spullen, maar alles wat al ingezameld werd liep gewoon door.
De lange termijn en de grote spullen proberen we via winkelketens te krijgen (zo gaan we bij Ikea vragen of ze wat voor de kinderbedjes kunnen doen etc).
Aan medicatie/verbandmiddelen/babyvoeding etc is zometeen genoeg binnen voor de eerste hulp daar.
ik pm je even
  vrijdag 22 januari 2010 @ 23:54:25 #204
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_77163708
Wow chaca,
Make love, not war ☮
  zaterdag 23 januari 2010 @ 09:23:15 #205
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_77170313
Wat ik me eigenlijk afvroeg.. Krijgen jullie (de stichting) ook nog een deel van wat er bij 555 is opgehaald?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_77170372
E.T. voor zover ik weet niet. Wel is het zo dat Koenders normaal gesproken de donaties van de Stichting verdubbeld, dus voor het noodnummer zal dit waarschijnlijk ook gebeuren.
Gisteren was de tussenstand op het noodnummer van de stichting: 64.000 euro!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_77170378
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 09:31 schreef Fuente het volgende:
E.T. voor zover ik weet niet. Wel is het zo dat Koenders normaal gesproken de donaties van de Stichting verdubbeld, dus voor het noodnummer zal dit waarschijnlijk ook gebeuren.
wow super!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 09:32:19 #208
35189 Troel
scherp en bot
pi_77170382
Heerlijk Fuente Ik zie dat mijn pakketje ook aangekomen is, mijn moeder had het inderdaad bij de buurvrouw afgeleverd
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 23 januari 2010 @ 09:32:30 #209
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_77170386
Wat veel Super!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 23 januari 2010 @ 09:43:44 #210
3011 E.T.
pi_77170470
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 09:31 schreef Fuente het volgende:
wat wrang eigenlijk..
Zo veel goede initiatieven die dus eigenlijk helemaal niets krijgen bij zulke acties, terwijl iedereen denkt dat al dat geld zo goed gebruikt wordt.
Dat geld wordt ook wel goed gebruikt, maar (kleine) stichtingen en initiatieven die ook heel belangrijk werk doen en verwoest zijn moeten hun eigen broek maar zien op te houden. (en vaak moeten ze normaal gezien de eindjes al aan elkaar knopen om wat te kunnen doen).

edit: ik zie dat overige organisaties wel een aanvraag kunnen doen om als gastorganisatie mee te delen. Ze moeten binnen 3 weken na start van de actie een projectvoorstel voor noodhulp indienen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_77170772
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 09:43 schreef E.T. het volgende:

[..]

wat wrang eigenlijk..
Zo veel goede initiatieven die dus eigenlijk helemaal niets krijgen bij zulke acties, terwijl iedereen denkt dat al dat geld zo goed gebruikt wordt.
Dat geld wordt ook wel goed gebruikt, maar (kleine) stichtingen en initiatieven die ook heel belangrijk werk doen en verwoest zijn moeten hun eigen broek maar zien op te houden. (en vaak moeten ze normaal gezien de eindjes al aan elkaar knopen om wat te kunnen doen).

edit: ik zie dat overige organisaties wel een aanvraag kunnen doen om als gastorganisatie mee te delen. Ze moeten binnen 3 weken na start van de actie een projectvoorstel voor noodhulp indienen.
Het heeft ook te maken met of je een NGO (? geloof ik) stichting bent of niet. Marijke haar stichting heeft in Haiti meerdere malen geprobeerd zo'n verklaring aan te vragen, net voor de aardbeving lagen de papieren voor de verandering eens bij de juiste ambtenaar en dat is nu allemaal weg.
We proberen wel (nou ja, ik niet, iemand anders van de stichting) om dit nu via het ministerie hier alsnog te regelen, maar of dat lukt?
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 23 januari 2010 @ 10:36:18 #212
114177 Diaan73
pi_77171037
Dat vroeg ik me ook nog af... of ze geld krijgen van die hele grote stapel, maar nee dus. Bij Twan in de klas gaan ze flessen verzamelen en het geld daarvan naar 555 overmaken, hoorde ik gisterenavond. Ik ga de juf vragen/op de hoogte brengen van deze stichting... en of het misschien een goed/beter idee is om het geld rechtstreeks naar de stichting over te maken.
Make love, not war ☮
  zaterdag 23 januari 2010 @ 10:38:48 #213
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77171063
Dat is wel een voordeel, veel mensen hebben Alexander of zijn moeder gezien op TV en dat helpt wel om ze mee te krijgen het geld daarheen te doen ipv op de grote hoop volgens mij.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 10:45:26 #214
114177 Diaan73
pi_77171162
Ik hoop het. Maandags zie ik normaal gesproken niet, maar ik denk dat ik maar even iets langer blijf om haar te zien en dit te bespreken.
Make love, not war ☮
pi_77172300
Lief Diaan!

BE, dat is zo hoor, ik heb de laatste week denk ik wel 110 mailtjes/telefoontjes gehad van mensen die ik zelf helemaal niet ken, maar die via de media op de hoogte waren en aan de stichting wouden doneren. Dus in die zin werkt dat echt heel goed.
Het plan is ook om alles te verantwoorden, dat moet sowieso natuurlijk, maar in de nieuwsbrieven zal exact aangegeven worden wat er met het geld daar gebeurt.
Die zal ik tzt ook hier linken
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 23 januari 2010 @ 13:24:14 #216
3011 E.T.
pi_77174366
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 10:36 schreef Diaan73 het volgende:
Dat vroeg ik me ook nog af... of ze geld krijgen van die hele grote stapel, maar nee dus. Bij Twan in de klas gaan ze flessen verzamelen en het geld daarvan naar 555 overmaken, hoorde ik gisterenavond. Ik ga de juf vragen/op de hoogte brengen van deze stichting... en of het misschien een goed/beter idee is om het geld rechtstreeks naar de stichting over te maken.
dat heb ik dus ook gedaan.. Ik heb de url van stichting naar school in haiti gegeven en gevraagd of zoiets niet meer in de lijn van school ligt om geld aan te doneren
Hier ook met lege flessen overigens
pi_77174401
ze zijn op Ambers school ook een actie begonnen. Schoenenpoetsen, autoruiten wassen en lege flessen inzamelen.
Ik zal maandag ook eens vragen of ze iets voor de stichting kunnen doen. Nu gaat het allemaalnaar giro 555.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 13:57:52 #218
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77175195
Deze kwam donderdagavond nog in de mailbox van alle ouders van de school. Die hadden jullie als update dus ook nog tegoed

Beste ouders,

Hartelijk dank voor de gulheid waarmee u verbandspulletjes, pleisters, paracetamol en nog veel meer in de koffers voor Haiti heeft gestopt. Er staan inmiddels al extra dozen bij omdat de koffers te vol zaten. De PZC is op bezoek geweest en ook Omroep Zeeland heeft aandacht aan onze actie besteed. De kinderen hebben tijdens de weekopening en in de kring in de klas gesproken over de ramp in Haiti en de zo noodzakelijke hulp.
Naast deze materiele actie willen we het zendingsgeld van deze en komende week aan de landelijke actie voor Haiti doneren. Denkt u hieraan als u uw kind maandag zendingsgeld mee naar school geeft ? We zullen de opbrengst hiervan later aan u bekend maken.
Morgen is de laatste mogelijkheid om medische artikelen te deponeren. Hierna worden de dozen verstuurd.

Nogmaals veel dank,

Wat gaaf dat er zoveel scholen bezig zijn en jullie allemaal aan het proberen zijn om het om te zetten naar de Stichting ipv giro 555.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 16:07:12 #219
279126 anjelieren
wees blij met alles wat je heb
pi_77178936
Fuenta mag ik je vragen op welk nummer ik geld kan storten voor je stichting? Dan maak ik wat over naar je.
pi_77179797
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 16:07 schreef anjelieren het volgende:
Fuenta mag ik je vragen op welk nummer ik geld kan storten voor je stichting? Dan maak ik wat over naar je.
Ik heb je een pm gestuurd!
Sara
Merel
Ukje
pi_77245508
Ik heb voor jullie nog een filmpje van de stichting, dan kunnen jullie zien wat ze normaal gesproken doen.

En een paar foto's van na de beving, in de omgeving van het huisje van de stichting:

Zo wonen de mensen nu

Baby'tje, is de maandag na de beving geboren, zij slapen buiten onder een doek..

Alexander heeft nog meer foto's, maar geen pc momenteel, dus daar moet ik nog even op wachten.

Vanavond komt er ook even een update van de tussenstanden!
Sara
Merel
Ukje
  maandag 25 januari 2010 @ 13:42:52 #222
114177 Diaan73
pi_77246440
Wat een schrijnende foto's zeg

Ik heb vanmorgen de juf gesproken en het leek haar een leuk/goed idee. Ik heb haar het internetadres en bankrekeningnummer gegeven. Dan gaat ze even kijken. Ik zou nog wel horen of het naar de stichting gaat of naar 555. Ik heb wel gezegd dat de stichting veel minder anoniem is en niet op de grote hoop komt, dat vond zij ook wel. Het is ook tastbaarder om aan de kinderen te laten zien.
Make love, not war ☮
  maandag 25 januari 2010 @ 14:15:01 #223
3011 E.T.
pi_77247607
De lege flessen-actie bij ons op school, die door twee leerlingen uit groep 7 is opgezet, gaat zeer waarschijnlijk ook naar de stichting.
Ik had het er vanmorgen met de moeder van een van die leerlingen over (kleine broertje zit bij Saskia in de klas, vandaar dat ik haar ken) en vroeg of het geld naar 555 ging of naar wat anders. Ze kon even niet op de naam komen, maar 'het was iets met school en Haiti'

Ik vulde aan met de juiste naam en vertelde dat ik me daar helemaal in kon vinden
Ze zijn vrijdag gestart met inzamelen van de flessen en er stonden nu al drie van die hele grote zakken vol (zakken van 2 meter hoog en 1 meter diameter ofzo).
pi_77249029
Super ET en Diaan
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 26 januari 2010 @ 13:47:00 #225
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77288960
Wat fijn van die acties op de scholen!
pi_77325763
Ik heb vandaag gesproken met iemand van de administratie over de actie op school Ze zijn aan het schoenenpoetsen/flesseninzamelen/autoramenzemen voor giro 555. Ik heb haar verteld over de stiching en ze vond het een heel goed idee. Echter, de actie is op touw gezet door de leerlingen zelf.
Ik moet nu een mailtje sturen naar de directeur met uitleg en dan gaan ze het met de leerlingen bespreken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77358903
Wat een raar idee om medicijnen te doneren. Zou je die niet gewoon zelf in de apotheek kopen met geld dat gedoneerd wordt?
  donderdag 28 januari 2010 @ 07:35:10 #228
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_77364882
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 23:09 schreef alexis_ het volgende:
Wat een raar idee om medicijnen te doneren. Zou je die niet gewoon zelf in de apotheek kopen met geld dat gedoneerd wordt?
Oh ja, stom. Die zijn daar op dit moment natuurlijk onbeperkt verkrijgbaar
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_77369172
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 07:35 schreef m@x het volgende:

[..]

Thnx
Want zo is het precies, er is in Haiti nu niet aan spullen te komen, niets!

De dozen van Chacama zijn volgens mij binnen Ga zo inventariseren en lijsten aanvullen.
Vanavond is er een overleg van de stichting, want, hoe nu verder? Het meeste is al geregeld. Het wachten blijft op de afreismogelijkheid.
Er is 780 euro binnengehaald via Fok! tot nu toe Helemaal geweldig
Sara
Merel
Ukje
pi_77369203
Fuente, afgelopen dinsdag heb ik tijdens het schoolfeest als toiletjuffrouw gediend. Ik heb toen samen met mijn collega's geld opgehaald bij de leerlingen en collega's die naar het toilet gingen.
Graag wil ik dit geld (31,21) naar je overmaken.
Mag ik een PM met rekening nr ?
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 28 januari 2010 @ 11:27:12 #231
13151 crew  Rewimo
pi_77369750
Muks, ik heb je al gePMd
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_77370349
Thanks, ik ga het thuis overmaken !
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_77371497
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 11:44 schreef Muks het volgende:
Thanks, ik ga het thuis overmaken !
Oh wat leuk!!

Heel erg bedankt
Sara
Merel
Ukje
pi_77373178
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 11:27 schreef Rewimo het volgende:
Muks, ik heb je al gePMd
Kan ik ook een PM krijgen, heb al 2 keer beloofd geld over te maken maar ik ben er nog steeds niet toegekomen . Ga het nu echt doen !
  donderdag 28 januari 2010 @ 13:21:46 #235
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77373836
Mooi dat ze binnen zijn!
Ben benieuwd wanneer jullie kunnen/mogen afreizen. Succes met inventariseren...
  donderdag 28 januari 2010 @ 14:03:56 #236
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_77375551
Fuente wat een mooi geld bedrag is al binnen. 780 euro alleen hier op fok
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 28 januari 2010 @ 14:08:08 #237
13151 crew  Rewimo
pi_77375719
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 13:05 schreef Pannenkoeken het volgende:

Kan ik ook een PM krijgen, heb al 2 keer beloofd geld over te maken maar ik ben er nog steeds niet toegekomen . Ga het nu echt doen !
Tuurlijk, komt eraan!
  donderdag 28 januari 2010 @ 17:38:19 #238
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77384053
Fuente, onze school wil het geld ook gaan doneren aan de stichting. Is er ook een website oid van? En heb je voor mij het rekeningnummer?
pi_77385065
mikoxx, wat super!
De link van de stichting is www.stichtingnaarschoolinhaiti.nl Daar staat ook het rekeningnummer op! (ook op de OP, er is een speciaal noodnummer geopend nav de aardbeving).
Sara
Merel
Ukje
pi_77389112
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 07:35 schreef m@x het volgende:

[..]

Ze bedoeld natuurlijk om het HIER te kopen en dan daarheen te verschepen.
Zodat je een maximaal quantumvoordeel kunt behalen en verzekerd bent van een lange houdbaarheid.
Daarom heb ik ook geld gegeven ipv pleisters gestuurd.
Wie dit leest is gek
  donderdag 28 januari 2010 @ 20:07:44 #241
3142 m@x
pi_77389679
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 19:56 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ze bedoeld natuurlijk om het HIER te kopen en dan daarheen te verschepen.
Zodat je een maximaal quantumvoordeel kunt behalen en verzekerd bent van een lange houdbaarheid.
Daarom heb ik ook geld gegeven ipv pleisters gestuurd.
Nu zie ik het inderdaad in haar post staan, dat van dat quantumvoordeel en die lange houdbaarheid. Maar je hebt gelijk, ik had moeten checken of mijn net in de winkel aangeschafte pleisters en paracetamol niet tegen de datum aanzaten voor ik ze verstuurde

Zeur toch niet zo over goedbedoelde giften. Sommige mensen geven nu eenmaal liever goederen dan geld en volgens mij is de situatie daar nu dermate heftig dat alles welkom is.
  donderdag 28 januari 2010 @ 20:12:20 #242
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77389927
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 18:09 schreef Fuente het volgende:
mikoxx, wat super!
De link van de stichting is www.stichtingnaarschoolinhaiti.nl Daar staat ook het rekeningnummer op! (ook op de OP, er is een speciaal noodnummer geopend nav de aardbeving).
Dank je: wat is er nu mooier he? Een school voor een school, die initiatieven allemaal en verwarmend!
pi_77390127
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 20:07 schreef m@x het volgende:

[..]

Nu zie ik het inderdaad in haar post staan, dat van dat quantumvoordeel en die lange houdbaarheid. Maar je hebt gelijk, ik had moeten checken of mijn net in de winkel aangeschafte pleisters en paracetamol niet tegen de datum aanzaten voor ik ze verstuurde

Zeur toch niet zo over goedbedoelde giften. Sommige mensen geven nu eenmaal liever goederen dan geld en volgens mij is de situatie daar nu dermate heftig dat alles welkom is.
Dat staat er niet in maar dat is logica waar de meeste vrouwen blijkbaar niet bij kunnen.
Jullie lopen te kwijlen bij een doosje gaasjes dat uit een kraampakket is overgebleven en vertrouwen blijkbaar Fuente en de Stichting niet dat ze met contant geld nuttige dingen doen.
Wie dit leest is gek
pi_77390486
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 20:15 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Dat staat er niet in maar dat is logica waar de meeste vrouwen blijkbaar niet bij kunnen.
Jullie lopen te kwijlen bij een doosje gaasjes dat uit een kraampakket is overgebleven en vertrouwen blijkbaar Fuente en de Stichting niet dat ze met contant geld nuttige dingen doen.
wat een bullshit!!
Er werden toch ook om spullen gevraagd!!! Niet alleen om geld. Als er alleen geld nodig geweest was had ik dat overgemaakt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 28 januari 2010 @ 20:23:52 #245
3142 m@x
pi_77390566
Fuente vertrouw ik zeker wel en de stichting ook maar zoals je misschien ook in het topic hebt gelezen werd er zowel door Fuente als door de stichting zelf om deze spullen gevraagd. De gaasjes uit mijn kraampakket heb ik persoonlijk een jaar of 5 geleden volgebloed. Die heb ik maar niet opgestuurd, dus daar kon ik niet bij staan kwijlen.
  donderdag 28 januari 2010 @ 20:28:28 #246
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77390814
Laten we dit topic nu niet voltypen met dit soort geneuzel * mikoxx * in negeerstand gaat*
  donderdag 28 januari 2010 @ 20:28:31 #247
114177 Diaan73
pi_77390816
En er zijn er nog genoeg die geld overgemaakt hebben, getuige de tussenstand van 780 euro, dus vertrouwen genoeg hier hoor.
Make love, not war ☮
  donderdag 28 januari 2010 @ 20:28:56 #248
114177 Diaan73
pi_77390840
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 20:28 schreef mikoxx het volgende:
Laten we dit topic nu niet voltypen met dit soort geneuzel * mikoxx * in negeerstand gaat*
Ja, eigenlijk wel verstandiger ja....
Make love, not war ☮
pi_77391018
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 20:28 schreef mikoxx het volgende:
Je hebt gelijk maar ik kan slecht tegen betweters die eigenlijk helemaal niet weten waar ze over praten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77391023
Nou dan moet Fuente nog maar eens uitleggen waarom bijeengeharkte paracetamol handiger is dan een professioneel verpakte doos rechtstreeks van de groothandel.

Het was een volstrekt legitieme vraag van alexis en niet iedereen gaat ook alles helemaal teruglezen.
Wie dit leest is gek
  donderdag 28 januari 2010 @ 20:35:22 #251
3142 m@x
pi_77391195
Volgens mij is niemand hier jou verantwoording verschuldigd. Ook Fuente niet.

Die legitieme vraag had niet gesteld hoeven worden als men de moeite had genomen om de boel even door te lezen. Ben je daar te lui voor dan krijg je van mij zo'n antwoord.

Maar goed, genoeg geneuzeld. Ik ga even kijken of ik als een typische vrouw nog volstrekt onlogisch ergens over kan gaan kwijlen
pi_77392264
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 20:35 schreef m@x het volgende:
Volgens mij is niemand hier jou verantwoording verschuldigd. Ook Fuente niet.

Die legitieme vraag had niet gesteld hoeven worden als men de moeite had genomen om de boel even door te lezen. Ben je daar te lui voor dan krijg je van mij zo'n antwoord.

Maar goed, genoeg geneuzeld. Ik ga even kijken of ik als een typische vrouw nog volstrekt onlogisch ergens over kan gaan kwijlen
Dat is ze wel enigszins want ik heb 50 euro geschonken. Maar dat doet er verder helemaal niet toe. Mensen vragen zich af of het niet handiger is om het spul nieuw te kopen en iedereen vliegt in de gordijnen.
Ik vind het prima dat iedereen zich zo inzet maar omdat het effectiever lijkt om groot in te kopen zal er wel een reden zijn waarom daar niet voor gekozen is. Althans voor een groot deel.
Wie dit leest is gek
pi_77394207
Ik heb anders alles nieuw gekocht, dus dat zal wel goed gaan denk ik. Verder sluit ik me aan wat er al gezegd is!
Verder denk ik dat het de toon is die de muziek maakt!
  donderdag 28 januari 2010 @ 21:38:51 #254
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_77394292
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 20:56 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Dat is ze wel enigszins want ik heb 50 euro geschonken. Maar dat doet er verder helemaal niet toe. Mensen vragen zich af of het niet handiger is om het spul nieuw te kopen en iedereen vliegt in de gordijnen.
Ik vind het prima dat iedereen zich zo inzet maar omdat het effectiever lijkt om groot in te kopen zal er wel een reden zijn waarom daar niet voor gekozen is. Althans voor een groot deel.
Je hebt toch vrijwillig geschonken of niet?
Wat een nare eerste zin zeg ...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_77394788
Niks naar bedoeld. Ik ben volkomen overtuigd van de oprechtheid en het nut van de actie. Daarom ook die donatie
Maar dat wil niet zeggen dat er geen vragen over gesteld mogen worden. Niet eens een kritische vraag maar omdat iedereen die er verder geen moer mee te maken heeft op hol slaat ontstaat er een sfeer van "donder op, het is ons feestje"
Terwijl ik alleen maar benieuwd ben naar de gedachte achter deze actievorm.
Wie dit leest is gek
pi_77395116
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 21:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
Niks naar bedoeld. Ik ben volkomen overtuigd van de oprechtheid en het nut van de actie. Daarom ook die donatie
Maar dat wil niet zeggen dat er geen vragen over gesteld mogen worden. Niet eens een kritische vraag maar omdat iedereen die er verder geen moer mee te maken heeft op hol slaat ontstaat er een sfeer van "donder op, het is ons feestje"
Terwijl ik alleen maar benieuwd ben naar de gedachte achter deze actievorm.
Volgens mij is er vanaf het begin uitgelegd waarom sommige dingen als verband en pillen vanuit Nederland moesten komen. Namelijk omdat die pillen niet te koop waren.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_77396059
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 21:56 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Volgens mij is er vanaf het begin uitgelegd waarom sommige dingen als verband en pillen vanuit Nederland moesten komen. Namelijk omdat die pillen niet te koop waren.
Ok, maar ik ben dus benieuwd of het niet handiger was om van gedoneerd geld in Nederland spullen te kopen ipv allerlei dozen veband en pakketjes met pillen uit te zoeken en bij elkaar te voegen.
Bovendien kost een doos binnen Nederland versturen ook een euro of 7, dat geld had in principe ook gebruikt kunnen worden om 10 doosjes paracetamol te kopen.
Wie dit leest is gek
pi_77396382
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 22:15 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ok, maar ik ben dus benieuwd of het niet handiger was om van gedoneerd geld in Nederland spullen te kopen ipv allerlei dozen veband en pakketjes met pillen uit te zoeken en bij elkaar te voegen.
Bovendien kost een doos binnen Nederland versturen ook een euro of 7, dat geld had in principe ook gebruikt kunnen worden om 10 doosjes paracetamol te kopen.
Misschien is dat wel zo. Maar nu is er wel snel veel verzameld. En volgens mij gebeurt dat omdat er geen pillen en pleisters aan de strijkstok blijven hangen. Want dat is een bezwaar om geld te geven.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_77400450
Oei wat een discussie ineens

Wij hebben zelf gevraagd om spullen, in eerste instantie voor de eerste afreis naar Haiti. Ten tweede (dit is een punt van de stichting) wil de stichting het liefst zo min mogelijk donatiegeld gebruiken voor het aanschaffen van spullen, dat klinkt misschien krom, maar het geld kan daar straks goed gebruikt worden voor de wederopbouw. We hebben uiteraard groothandels benaderd, en ook zij doneren gul (Hansaplast: nu in totaal 3 pallets, apothekers: antibiotica uit farmaceutische bedrijven etc). De actie begon hier op Fok! klein en werd groot, evenals andere acties. Op een gegeven moment hebben we een stop op spullen gezet die op korte termijn nodig zijn, omdat het anders teveel zou worden om in een container te vervoeren.
En als ik dan de spullen zie die hier allemaal zijn binnengekomen, die daar zometeen heel erg nodig zijn, dan kan ik alleen maar heel erg blij zijn. Ook al lijkt het voor een ander omslachtig. We hebben dingen ingezameld, van pleisters tot bloeddrukmeters (zo'n echt huisartsending zonder batterijen nodig!) tot operatieschorten, handscoenen, mondkapjes en ga maar door. Als wij van donatiegeld een bloeddrukmeter hadden moeten kopen, dan was de donatie van Fok! volgens mij al op geweest . Als ik er babyvoeding van had moeten halen, of alle bethadine die gedoneerd is, dan was het op geweest.
Ook nu achteraf denk ik nog steeds dat op deze manier inzamelen, spullen en donaties, het meest waardevol is. Om nog maar niet te spreken van allerlei acties die door basisscholen zijn opgezet via Fok!, acties via mensen hun werk etc.
En sommige mensen geven nou eenmaal liever iets tastbaars, in plaats van geld.
Namens de stichting moet ik iedereen in ieder geval heel erg bedanken, we zijn allemaal ontroerd door alle hulp, en het geeft ons (en mij echt ontzettend!) een heel goed gevoel dat we op deze manier hulp kunnen geven aan Haiti.
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 29 januari 2010 @ 09:40:34 #260
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77405878
Zoals Fuente zegt is het een EN-EN situatie. Ze hebben EN spullen EN geld nodig. Voor velen is het geven van spullen iets tastbaars. We weten nu dat er spulen gebracht gaan worden en we weten dat het gedoneerde geld voor de wederopbouw gebruikt gaat worden.

Fuente, vanuit school is er een update gevraagd. Weet je al wat meer over wanneer de spullen naar Haiti gaan? En wat de verdere planning gaat zijn?
  † In Memoriam † vrijdag 29 januari 2010 @ 14:25:17 #261
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_77416554
* just me heeft er juist alle vertrouwen in dat de goederen en het geld goed terecht komt !!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  vrijdag 29 januari 2010 @ 22:09:12 #262
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_77432488
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:25 schreef just me het volgende:
* just me heeft er juist alle vertrouwen in dat de goederen en het geld goed terecht komt !!
Ik ook hoor. Ik vind het zelfs een gigantische prestatie om een container binnen een korte tijd daarheen vervoerd te krijgen, van het schip op een vrachtwagen en dan ook nog op de juiste plaats afleveren, alle douanepapieren, bewaking van het vervoer, daar alles lossen, opslaan en verdelen.
IK zou het niet kunnen.

Er moet alleen niet zo hyper op normale vragen gereageerd worden. Zeker als het standaard antwoord is dat je dan alle topics maar moet doorlezen terwijl ook blijkt dat de vraag zelf niet eens goed gelezen wordt.
Wie dit leest is gek
  vrijdag 29 januari 2010 @ 23:10:25 #263
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_77454907
Hoi allemaal!

De laatste dagen druk geweest met inventariseren. Denk je alles klaar te hebben, maar nu komt de volgende stap. Artsen zonder grenzen is eventueel bereid een deel van onze spullen (wat medicatie betreft) mee te nemen op een vlucht. Hiervoor moeten ze uiteraard weten wat de inhoud is, en verder het gewicht en de afmeting van de hoeveelheid spullen. Dus dit weekend worden we druk met wegen, want dat hadden we natuurlijk nog niet gedaan
Marijke wil het liefst over 2 weken afreizen. Alle overige spullen gaan op een schip, de inklaring in Haiti wordt geregeld, maar het komt vrij nauw, omdat de spullen dan echt op dezelfde dag gehaald moeten worden ivm risico op diefstal. Maar, dit zien we wel goedkomen.

Alexander heeft inmiddels besloten dat hij asap terug wil naar Haiti. Hij reist waarschijnlijk samen met Marijke af, voor ongeveer een maand. Daarna komt hij weer terug naar huis. Dubbel gevoel, ik snap dat hij terugwil, en ik denk dat het goed is, maar aan de andere kant vind ik het doodeng.
De teller van de donaties staat stil, maandag de definitieve eindstand en dan in overleg met de stichting waar het geld voor gebruikt kan worden!
De donaties van de stichting staan inmiddels op 120.000 euro, een geweldig bedrag
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 30 januari 2010 @ 20:55:55 #265
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77460512
Dat is een mooie update!
Kan me voorstellen dat het vertrek van Alexander dubbele gevoelens met zich meebrengt.
Wat een super bedrag is er gedoneerd. Daar zal echt wat moois mee gedaan worden!

Zag net op het nieuws een repotage tussen het grote verschil tussen arm en rijk. De huizen van de rijken staan nog overeind, de supermarkt draait op volle toeren. En aan de andere kant van de straat leven de mensen in tentenkampen. Hoe ontzettend tegenstrijdig.
pi_77484151
Net bij een vriendinnetje geweest en het ook even over Haiti en de stichtig gehad. Ze heeft me de link van de stichting gevraagd om geld over te maken. Ze heeft ook een hoop contacten en die zou ze ook informeren.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77504708
Whahahahhahaaa ik werd net gebeld door school. Ik had dus van de week een mail gestuurd over de stichting. Er is overleg gepleegd met de leerlingen en er is unaniem besloten het opgehaalde geld naar de stichting over te maken ipv naar giro 555. De opbrengst wilde ze nog niet vertellen, dit komt in een brief.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 1 februari 2010 @ 10:36:41 #268
13151 crew  Rewimo
pi_77505246
Dat is super, Vicky
pi_77505303
quote:
Op maandag 1 februari 2010 10:36 schreef Rewimo het volgende:
Dat is super, Vicky
een brutaal mens heeft de halve wereld

Nu eerst vriendinnetje mailen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77505896
Fuente, wat een goede opbrengst tot nu toe zeg!
  maandag 1 februari 2010 @ 11:37:53 #271
114177 Diaan73
pi_77506817
quote:
Op maandag 1 februari 2010 10:15 schreef Vicky het volgende:
Whahahahhahaaa ik werd net gebeld door school. Ik had dus van de week een mail gestuurd over de stichting. Er is overleg gepleegd met de leerlingen en er is unaniem besloten het opgehaalde geld naar de stichting over te maken ipv naar giro 555. De opbrengst wilde ze nog niet vertellen, dit komt in een brief.

Ik heb nog niets gehoord van school maar ben er ook al een week niet geweest. Ik hoop dat Twan me het morgenavond kan vertellen.

Mooie oprbrengst trouwens
Make love, not war ☮
pi_77508442
Wat ontzettend mooi is het toch de hele actie Ik ben trots op OUD

Iemand gisteren de Reünie gezien? Het was de klas van een vrouw die is omgekomen met haar man en twee adoptiekinderen een dag nadat ze de kinderen hadden gekregen. Wat ontzettend triest.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  maandag 1 februari 2010 @ 12:34:20 #273
114177 Diaan73
pi_77508750
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:25 schreef Estrys het volgende:

Iemand gisteren de Reünie gezien? Het was de klas van een vrouw die is omgekomen met haar man en twee adoptiekinderen een dag nadat ze de kinderen hadden gekregen. Wat ontzettend triest.
Ik heb het gezien, was ontzettend triest. En respect voor die ouders die nog wat wilden vertellen over haar. Zo knap, al kon je wel zien dat ze zenuwachtig/gespannen waren. En logisch ook!!
Make love, not war ☮
pi_77508769
was dat dat Rijswijkse stel?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 1 februari 2010 @ 12:40:09 #275
114177 Diaan73
pi_77508958
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:34 schreef Vicky het volgende:
Ja, volgens mij wel. Zij heette Gaby.
Make love, not war ☮
pi_77508966
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:40 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Ja, volgens mij wel. Zij heette Gaby.
ja die komen idd uit Rijswijk
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77508970
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:34 schreef Vicky het volgende:
Ja dacht het wel. Je moet er niet aan denken.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  maandag 1 februari 2010 @ 12:43:17 #278
114177 Diaan73
pi_77509066
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:40 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ja dacht het wel. Je moet er niet aan denken.
Nee, erg triest verhaal. Die foto's waren ook erg dubbel. Eindelijk na al die jaren de kinderen en zo gelukkig... en dat heeft dan maar 1,5 dag mogen duren. Krijg er nog kippenvel van.
Make love, not war ☮
pi_77527194
quote:
Op maandag 1 februari 2010 10:15 schreef Vicky het volgende:
Wauw Vicky!
Sara
Merel
Ukje
pi_77527235
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:25 schreef Estrys het volgende:

Echt vreselijk... Ik kan er ook niet teveel over nadenken, ik kan sowieso niet goed over de aardbeving denken, het komt zo dichtbij allemaal. Deze verhalen zijn zo verschrikkelijk..
Sara
Merel
Ukje
pi_77527263
Fuente, heeft Friso nog wat van zich laten horen?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 1 februari 2010 @ 20:36:20 #282
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_77527564
Onze school zamelt nog in tot 5 februari, en een deel van de opbrengst is voor de stichting!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_77528005
quote:
Op maandag 1 februari 2010 20:30 schreef Vicky het volgende:
Fuente, heeft Friso nog wat van zich laten horen?
Nee tot nu toe nog niet helaas.
Sara
Merel
Ukje
pi_77528356
quote:
Op maandag 1 februari 2010 20:45 schreef Fuente het volgende:

[..]

Nee tot nu toe nog niet helaas.
stom!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77544582
Fuente is onze bijdrage van 31.21 al binnen ?
pi_77552424
WOW WOW WOW WOW WOW en nog eens WOW!!!

Net te horen gekregen hoeveel geld er opgehaald is door school. Ik zit echt met mijn mond vol tanden!!

Schoenenpoetsen: ¤ 295,09
spaarpot middenbouw: ¤ 205,44
lege flessen: ¤ 106,40

de leerlingen hadden een verzoek gedaan aan de ouderraad om, net als de minister, het bedrag te verdubbelen. De OR heeft aangegeven het bedrag aan te vullen tot ¤ 1.000,00. En toen kwam er nog een ouder die ¤ 200,00 heeft gegeven.

Er wordt ¤ 1.200,00 overgemaakt naar de stichting!!!!!!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 2 februari 2010 @ 15:13:07 #287
176471 oh-oh
pi_77552557
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 15:09 schreef Vicky het volgende:

Net te horen gekregen hoeveel geld er opgehaald is door school. Ik zit echt met mijn mond vol tanden!!

de leerlingen hadden een verzoek gedaan aan de ouderraad om, net als de minister, het bedrag te verdubbelen. De OR heeft aangegeven het bedrag aan te vullen tot ¤ 1.000,00. En toen kwam er nog een ouder die ¤ 200,00 heeft gegeven.

Oh wat onwijs goed en leuk
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_77566401
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 15:09 schreef Vicky het volgende:

Oh wauw Vicky! Dit soort dingen maken me zo blij he Helemaal super!
Morgen ga ik wat verslagjes schrijven van scholen die acties gehouden hebben. Zou jullie school 't leuk vinden om ook vermeld te worden? Zo ja, PM me dan even de naam enzo van de school, dan schrijf ik er wat over. Dit komt dan als het goed is op de site van de stichting.

Muks Super!
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 2 februari 2010 @ 20:42:14 #289
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77566806
Als het goed is heeft onze school ook gedoneerd. Moet do weer werken, dus ik zal het dan even navragen.
Kan ik je dan nog pm-en Fuente? Is voor de kids natuurlijk wel leuk om 'terug te zien' dan.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 20:53:13 #290
114177 Diaan73
pi_77567441
Wow Vicky, wat een mooi bedrag Twan had nog steeds niet gehoord. Volgens Twan is de actie nog steeds bezig.
Make love, not war ☮
  dinsdag 2 februari 2010 @ 23:31:30 #291
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_77575481
Mijn moeder wilde graag bijdragen aan de actie die op OUD loopt, dus ik heb haar zojuist het rekeningnummer doorgemaild
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  dinsdag 2 februari 2010 @ 23:36:52 #292
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_77575690
- verkeerde topic -
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_77738160
Ik kreeg afgelopen week een heel lief anoniem kaartje van iemand. Ik denk dat het iemand van Fok! was, was echt heel lief, dank daarvoor

Als het goed is heb ik morgen meer nieuws over het afreizen. Het komt snel dichterbij en ik heb zojuist gehoord dat het vervoer van de spullen rond is! Ik weet alleen nog niet precies hoe of wat, maar morgen meer nieuws.
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 11 februari 2010 @ 13:28:12 #294
176471 oh-oh
pi_77881006
Is er al meer bekend?
( Groucho Marx )
pi_77889829
Zojuist eindelijk de GO voor vervoer gekregen! Arke Fly zal de spullen gratis naar de Domenicaanse Republiek vliegen, in februari! Dit geldt voor zo goed als alle ingezamelde spullen aan medicatie/verbandmiddelen/babyvoeding etc. Alleen de grote spullen zoals die zijn ingezameld door Blokker kunnen (nog) niet mee, deze moeten wachten op het zeecontainervervoer.
Vanaf de DR zullen alle spullen beveiligd vervoerd moeten worden naar Haiti. Hier had de Stichting op zich al op gerekend, dus daar wordt nu druk aan gewerkt.
Alle goedkeuringen voor internationaal vervoer zijn voor zover ik weet rond. Nu ben ik druk bezig met inhoud-lijsten per doos, zodat ze zo snel mogelijk naar het verzamelpunt kunnen.
Sara
Merel
Ukje
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 11 februari 2010 @ 20:16:42 #296
13151 crew  Rewimo
pi_77895674
Hee, dat klinkt goed, Fuente, er komt schot in
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')