abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 januari 2010 @ 20:35:22 #251
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_77391195
Volgens mij is niemand hier jou verantwoording verschuldigd. Ook Fuente niet.

Die legitieme vraag had niet gesteld hoeven worden als men de moeite had genomen om de boel even door te lezen. Ben je daar te lui voor dan krijg je van mij zo'n antwoord.

Maar goed, genoeg geneuzeld. Ik ga even kijken of ik als een typische vrouw nog volstrekt onlogisch ergens over kan gaan kwijlen
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_77392264
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 20:35 schreef m@x het volgende:
Volgens mij is niemand hier jou verantwoording verschuldigd. Ook Fuente niet.

Die legitieme vraag had niet gesteld hoeven worden als men de moeite had genomen om de boel even door te lezen. Ben je daar te lui voor dan krijg je van mij zo'n antwoord.

Maar goed, genoeg geneuzeld. Ik ga even kijken of ik als een typische vrouw nog volstrekt onlogisch ergens over kan gaan kwijlen
Dat is ze wel enigszins want ik heb 50 euro geschonken. Maar dat doet er verder helemaal niet toe. Mensen vragen zich af of het niet handiger is om het spul nieuw te kopen en iedereen vliegt in de gordijnen.
Ik vind het prima dat iedereen zich zo inzet maar omdat het effectiever lijkt om groot in te kopen zal er wel een reden zijn waarom daar niet voor gekozen is. Althans voor een groot deel.
Wie dit leest is gek
pi_77394207
Ik heb anders alles nieuw gekocht, dus dat zal wel goed gaan denk ik. Verder sluit ik me aan wat er al gezegd is!
Verder denk ik dat het de toon is die de muziek maakt!
  donderdag 28 januari 2010 @ 21:38:51 #254
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_77394292
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 20:56 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Dat is ze wel enigszins want ik heb 50 euro geschonken. Maar dat doet er verder helemaal niet toe. Mensen vragen zich af of het niet handiger is om het spul nieuw te kopen en iedereen vliegt in de gordijnen.
Ik vind het prima dat iedereen zich zo inzet maar omdat het effectiever lijkt om groot in te kopen zal er wel een reden zijn waarom daar niet voor gekozen is. Althans voor een groot deel.
Je hebt toch vrijwillig geschonken of niet?
Wat een nare eerste zin zeg ...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_77394788
Niks naar bedoeld. Ik ben volkomen overtuigd van de oprechtheid en het nut van de actie. Daarom ook die donatie
Maar dat wil niet zeggen dat er geen vragen over gesteld mogen worden. Niet eens een kritische vraag maar omdat iedereen die er verder geen moer mee te maken heeft op hol slaat ontstaat er een sfeer van "donder op, het is ons feestje"
Terwijl ik alleen maar benieuwd ben naar de gedachte achter deze actievorm.
Wie dit leest is gek
pi_77395116
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 21:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
Niks naar bedoeld. Ik ben volkomen overtuigd van de oprechtheid en het nut van de actie. Daarom ook die donatie
Maar dat wil niet zeggen dat er geen vragen over gesteld mogen worden. Niet eens een kritische vraag maar omdat iedereen die er verder geen moer mee te maken heeft op hol slaat ontstaat er een sfeer van "donder op, het is ons feestje"
Terwijl ik alleen maar benieuwd ben naar de gedachte achter deze actievorm.
Volgens mij is er vanaf het begin uitgelegd waarom sommige dingen als verband en pillen vanuit Nederland moesten komen. Namelijk omdat die pillen niet te koop waren.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_77396059
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 21:56 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Volgens mij is er vanaf het begin uitgelegd waarom sommige dingen als verband en pillen vanuit Nederland moesten komen. Namelijk omdat die pillen niet te koop waren.
Ok, maar ik ben dus benieuwd of het niet handiger was om van gedoneerd geld in Nederland spullen te kopen ipv allerlei dozen veband en pakketjes met pillen uit te zoeken en bij elkaar te voegen.
Bovendien kost een doos binnen Nederland versturen ook een euro of 7, dat geld had in principe ook gebruikt kunnen worden om 10 doosjes paracetamol te kopen.
Wie dit leest is gek
pi_77396382
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 22:15 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ok, maar ik ben dus benieuwd of het niet handiger was om van gedoneerd geld in Nederland spullen te kopen ipv allerlei dozen veband en pakketjes met pillen uit te zoeken en bij elkaar te voegen.
Bovendien kost een doos binnen Nederland versturen ook een euro of 7, dat geld had in principe ook gebruikt kunnen worden om 10 doosjes paracetamol te kopen.
Misschien is dat wel zo. Maar nu is er wel snel veel verzameld. En volgens mij gebeurt dat omdat er geen pillen en pleisters aan de strijkstok blijven hangen. Want dat is een bezwaar om geld te geven.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_77400450
Oei wat een discussie ineens

Wij hebben zelf gevraagd om spullen, in eerste instantie voor de eerste afreis naar Haiti. Ten tweede (dit is een punt van de stichting) wil de stichting het liefst zo min mogelijk donatiegeld gebruiken voor het aanschaffen van spullen, dat klinkt misschien krom, maar het geld kan daar straks goed gebruikt worden voor de wederopbouw. We hebben uiteraard groothandels benaderd, en ook zij doneren gul (Hansaplast: nu in totaal 3 pallets, apothekers: antibiotica uit farmaceutische bedrijven etc). De actie begon hier op Fok! klein en werd groot, evenals andere acties. Op een gegeven moment hebben we een stop op spullen gezet die op korte termijn nodig zijn, omdat het anders teveel zou worden om in een container te vervoeren.
En als ik dan de spullen zie die hier allemaal zijn binnengekomen, die daar zometeen heel erg nodig zijn, dan kan ik alleen maar heel erg blij zijn. Ook al lijkt het voor een ander omslachtig. We hebben dingen ingezameld, van pleisters tot bloeddrukmeters (zo'n echt huisartsending zonder batterijen nodig!) tot operatieschorten, handscoenen, mondkapjes en ga maar door. Als wij van donatiegeld een bloeddrukmeter hadden moeten kopen, dan was de donatie van Fok! volgens mij al op geweest . Als ik er babyvoeding van had moeten halen, of alle bethadine die gedoneerd is, dan was het op geweest.
Ook nu achteraf denk ik nog steeds dat op deze manier inzamelen, spullen en donaties, het meest waardevol is. Om nog maar niet te spreken van allerlei acties die door basisscholen zijn opgezet via Fok!, acties via mensen hun werk etc.
En sommige mensen geven nou eenmaal liever iets tastbaars, in plaats van geld.
Namens de stichting moet ik iedereen in ieder geval heel erg bedanken, we zijn allemaal ontroerd door alle hulp, en het geeft ons (en mij echt ontzettend!) een heel goed gevoel dat we op deze manier hulp kunnen geven aan Haiti.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 29 januari 2010 @ 09:40:34 #260
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77405878
Zoals Fuente zegt is het een EN-EN situatie. Ze hebben EN spullen EN geld nodig. Voor velen is het geven van spullen iets tastbaars. We weten nu dat er spulen gebracht gaan worden en we weten dat het gedoneerde geld voor de wederopbouw gebruikt gaat worden.

Fuente, vanuit school is er een update gevraagd. Weet je al wat meer over wanneer de spullen naar Haiti gaan? En wat de verdere planning gaat zijn?
  † In Memoriam † vrijdag 29 januari 2010 @ 14:25:17 #261
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_77416554
* just me heeft er juist alle vertrouwen in dat de goederen en het geld goed terecht komt !!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  vrijdag 29 januari 2010 @ 22:09:12 #262
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_77432488
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:25 schreef just me het volgende:
* just me heeft er juist alle vertrouwen in dat de goederen en het geld goed terecht komt !!
Ik ook hoor. Ik vind het zelfs een gigantische prestatie om een container binnen een korte tijd daarheen vervoerd te krijgen, van het schip op een vrachtwagen en dan ook nog op de juiste plaats afleveren, alle douanepapieren, bewaking van het vervoer, daar alles lossen, opslaan en verdelen.
IK zou het niet kunnen.

Er moet alleen niet zo hyper op normale vragen gereageerd worden. Zeker als het standaard antwoord is dat je dan alle topics maar moet doorlezen terwijl ook blijkt dat de vraag zelf niet eens goed gelezen wordt.
Wie dit leest is gek
  vrijdag 29 januari 2010 @ 23:10:25 #263
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_77454907
Hoi allemaal!

De laatste dagen druk geweest met inventariseren. Denk je alles klaar te hebben, maar nu komt de volgende stap. Artsen zonder grenzen is eventueel bereid een deel van onze spullen (wat medicatie betreft) mee te nemen op een vlucht. Hiervoor moeten ze uiteraard weten wat de inhoud is, en verder het gewicht en de afmeting van de hoeveelheid spullen. Dus dit weekend worden we druk met wegen, want dat hadden we natuurlijk nog niet gedaan
Marijke wil het liefst over 2 weken afreizen. Alle overige spullen gaan op een schip, de inklaring in Haiti wordt geregeld, maar het komt vrij nauw, omdat de spullen dan echt op dezelfde dag gehaald moeten worden ivm risico op diefstal. Maar, dit zien we wel goedkomen.

Alexander heeft inmiddels besloten dat hij asap terug wil naar Haiti. Hij reist waarschijnlijk samen met Marijke af, voor ongeveer een maand. Daarna komt hij weer terug naar huis. Dubbel gevoel, ik snap dat hij terugwil, en ik denk dat het goed is, maar aan de andere kant vind ik het doodeng.
De teller van de donaties staat stil, maandag de definitieve eindstand en dan in overleg met de stichting waar het geld voor gebruikt kan worden!
De donaties van de stichting staan inmiddels op 120.000 euro, een geweldig bedrag
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 30 januari 2010 @ 20:55:55 #265
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77460512
Dat is een mooie update!
Kan me voorstellen dat het vertrek van Alexander dubbele gevoelens met zich meebrengt.
Wat een super bedrag is er gedoneerd. Daar zal echt wat moois mee gedaan worden!

Zag net op het nieuws een repotage tussen het grote verschil tussen arm en rijk. De huizen van de rijken staan nog overeind, de supermarkt draait op volle toeren. En aan de andere kant van de straat leven de mensen in tentenkampen. Hoe ontzettend tegenstrijdig.
pi_77484151
Net bij een vriendinnetje geweest en het ook even over Haiti en de stichtig gehad. Ze heeft me de link van de stichting gevraagd om geld over te maken. Ze heeft ook een hoop contacten en die zou ze ook informeren.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77504708
Whahahahhahaaa ik werd net gebeld door school. Ik had dus van de week een mail gestuurd over de stichting. Er is overleg gepleegd met de leerlingen en er is unaniem besloten het opgehaalde geld naar de stichting over te maken ipv naar giro 555. De opbrengst wilde ze nog niet vertellen, dit komt in een brief.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 1 februari 2010 @ 10:36:41 #268
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_77505246
Dat is super, Vicky
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_77505303
quote:
Op maandag 1 februari 2010 10:36 schreef Rewimo het volgende:
Dat is super, Vicky
een brutaal mens heeft de halve wereld

Nu eerst vriendinnetje mailen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77505896
Fuente, wat een goede opbrengst tot nu toe zeg!
  maandag 1 februari 2010 @ 11:37:53 #271
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_77506817
quote:
Op maandag 1 februari 2010 10:15 schreef Vicky het volgende:
Whahahahhahaaa ik werd net gebeld door school. Ik had dus van de week een mail gestuurd over de stichting. Er is overleg gepleegd met de leerlingen en er is unaniem besloten het opgehaalde geld naar de stichting over te maken ipv naar giro 555. De opbrengst wilde ze nog niet vertellen, dit komt in een brief.

Ik heb nog niets gehoord van school maar ben er ook al een week niet geweest. Ik hoop dat Twan me het morgenavond kan vertellen.

Mooie oprbrengst trouwens
Make love, not war ☮
pi_77508442
Wat ontzettend mooi is het toch de hele actie Ik ben trots op OUD

Iemand gisteren de Reünie gezien? Het was de klas van een vrouw die is omgekomen met haar man en twee adoptiekinderen een dag nadat ze de kinderen hadden gekregen. Wat ontzettend triest.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  maandag 1 februari 2010 @ 12:34:20 #273
114177 Diaan73
pi_77508750
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:25 schreef Estrys het volgende:
Wat ontzettend mooi is het toch de hele actie Ik ben trots op OUD

Iemand gisteren de Reünie gezien? Het was de klas van een vrouw die is omgekomen met haar man en twee adoptiekinderen een dag nadat ze de kinderen hadden gekregen. Wat ontzettend triest.
Ik heb het gezien, was ontzettend triest. En respect voor die ouders die nog wat wilden vertellen over haar. Zo knap, al kon je wel zien dat ze zenuwachtig/gespannen waren. En logisch ook!!
Make love, not war ☮
pi_77508769
was dat dat Rijswijkse stel?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 1 februari 2010 @ 12:40:09 #275
114177 Diaan73
pi_77508958
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:34 schreef Vicky het volgende:
was dat dat Rijswijkse stel?
Ja, volgens mij wel. Zij heette Gaby.
Make love, not war ☮
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: