Lieve OUDers,
ik ben overdonderd door al jullie lieve berichten, aangeboden hulp, aandacht, het denken aan ons en Haiti!
We zijn ontzettend blij dat Alexander en de kinderen heel en gezond zijn. Het huis staat, hij maakt het goed.
In Kenscoff (15 km van PaP en midden in het epicentrum) heerst ook grote chaos. Mensen uit de directe omgeving die dood zijn, gewonden, het weeshuis is ingestort, een groot deel van de kinderen is gered maar een aantal kinderen en hulpen zijn dood. Dit zijn kinderen die allemaal naar de scholen gingen van de Stichting.
Alexander heeft aangeboden gekregen om vandaag nog op een vlucht naar Brussel te mogen, tot op heden weigert hij dit, hij wil bij de kinderen blijven. Aan de ene kant willen wij hem het liefst zsm kunnen knuffelen, zien dat alles goed is. Aan de andere kant weten we dat het belangrijk is dat hij blijft, en helpt waar hij kan.
Goed, to the point. Marijke Zaalberg van de stichting wil zo snel mogelijk afreizen naar Haiti. Dit gaat op het moment erg moeilijk, maar wellicht dat ze met een noodvlucht kan.
Ze wil 4 koffers vol spullen meenemen. Wij zorgen persoonlijk ervoor dat alles wat overblijft naar Haiti verscheept zal worden! Het kan zijn dat Alexander of Marijke tussentijds een keer heen en weer vliegen of dat er nog iemand extra zal gaan voor de spullen.
Het gaat hierbij om:
Verband + pleister om verband vast te zetten
Pleisters
Antiobioticacreme
Ontsmettingsmiddel
Paracetamol kinderen
Paracetamol volwassenen
Gaasjes ed
Zestientjes
En wat u maar denkt belangrijk is bij medische zorg.
Amoxiciline 125 mg
Amoxiciline volwassenen
Ogen antibiotica
Wormpillen
Schurft medicijn
Babymelkpoeder
Hoort zegt het voort!!!!
Geen Kleding! dit is te groot om mee te nemen en er is kleding aanwezig!! Al bovengenoemde spullen zijn niet te kopen in Haiti momenteel.
Ook bijdrages zijn erg welkom. Een bijdrage voor spullen mag, dan zorg ik ervoor dat die spullen gekocht worden.
Wat ook mag is een bijdrage voor de Stichting, dit geld zal niet direct voor noodhulp gebruikt worden omdat die spullen niet te koop zijn, maar zal gebruikt worden voor de heropbouw van de scholen, waar 900 kinderen naartoe gaan die anders geen onderwijs zouden hebben.
Verder worden van dit geld 5 kinderen verzorgt: Baby Karina van 9 maand, adoptiekinderen ( geen namen ivm privacy) van 3, 4 en 7, en Fiona van 9.
Deze kinderen wonen bij Alexander in een huis van de Stichting en worden volledig door de Stichting onderhouden.
Geld naar de Stichting kan naar:36.94.66.500 ten name van: "Stichting Naar School in Haïti" te Westerbork".
Zie ook
www.stichtingnaarschoolinhaiti.nlwww.haitiquest.nlWil je helpen, op welke manier dan ook, stuur een PM naar Fuente of Rewimo dan stuur ik je alle overige gegevens!![]()
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:36 schreef Diaan73 het volgende:Mensen die in de omgeving van Almelo, Hengelo en Enschede wonen en de spullen niet kunnen brengen, ik wil/kan het evt. wel ophalen en dan zorgen dat het bij Fuente terecht komt.
Scheelt ook de verzendkosten die dan gestort kunnen worden.

quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:02 schreef Troel het volgende:Voor de mensen die in de omgeving Utrecht wonen:
Mijn ouders rijden morgen van deze kant richting een van de verzameladressen. Tot morgenmiddag kan er bij mij thuis dus nog spul afgeleverd worden zodat dat mee kan (scheelt verzendkosten). Voor latere lichtingen is wellicht ook een en ander mogelijk, maar dat moet ik nog uitzoeken 
Voor de mensen die vandaag of morgen spullen willen komen brengen: PM even, dan krijg je het adres

[ Bericht 4% gewijzigd door RockabeIIa op 15-01-2010 18:28:29 ]
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
SaraMerel Ukje