quote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:26 schreef Fuente het volgende:
Lieve OUDers,
ik ben overdonderd door al jullie lieve berichten, aangeboden hulp, aandacht, het denken aan ons en Haiti!
We zijn ontzettend blij dat Alexander en de kinderen heel en gezond zijn. Het huis staat, hij maakt het goed.
In Kenscoff (15 km van PaP en midden in het epicentrum) heerst ook grote chaos. Mensen uit de directe omgeving die dood zijn, gewonden, het weeshuis is ingestort, een groot deel van de kinderen is gered maar een aantal kinderen en hulpen zijn dood. Dit zijn kinderen die allemaal naar de scholen gingen van de Stichting.
Alexander heeft aangeboden gekregen om vandaag nog op een vlucht naar Brussel te mogen, tot op heden weigert hij dit, hij wil bij de kinderen blijven. Aan de ene kant willen wij hem het liefst zsm kunnen knuffelen, zien dat alles goed is. Aan de andere kant weten we dat het belangrijk is dat hij blijft, en helpt waar hij kan.
Goed, to the point. Marijke Zaalberg van de stichting wil zo snel mogelijk afreizen naar Haiti. Dit gaat op het moment erg moeilijk, maar wellicht dat ze met een noodvlucht kan.
Ze wil 4 koffers vol spullen meenemen. Wij zorgen persoonlijk ervoor dat alles wat overblijft naar Haiti verscheept zal worden! Het kan zijn dat Alexander of Marijke tussentijds een keer heen en weer vliegen of dat er nog iemand extra zal gaan voor de spullen.
Het gaat hierbij om:
Verband + pleister om verband vast te zetten
Pleisters
Antiobioticacreme
Ontsmettingsmiddel
Paracetamol kinderen
Paracetamol volwassenen
Gaasjes ed
Zestientjes
En wat u maar denkt belangrijk is bij medische zorg.
Amoxiciline 125 mg
Amoxiciline volwassenen
Ogen antibiotica
Wormpillen
Schurft medicijn
Babymelkpoeder
Hoort zegt het voort!!!!
Geen Kleding! dit is te groot om mee te nemen en er is kleding aanwezig!!
Al bovengenoemde spullen zijn niet te kopen in Haiti momenteel.
Ook bijdrages zijn erg welkom. Een bijdrage voor spullen mag, dan zorg ik ervoor dat die spullen gekocht worden.
Wat ook mag is een bijdrage voor de Stichting, dit geld zal niet direct voor noodhulp gebruikt worden omdat die spullen niet te koop zijn, maar zal gebruikt worden voor de heropbouw van de scholen, waar 900 kinderen naartoe gaan die anders geen onderwijs zouden hebben.
Verder worden van dit geld 5 kinderen verzorgt: Baby Karina van 9 maand, adoptiekinderen ( geen namen ivm privacy) van 3, 4 en 7, en Fiona van 9.
Deze kinderen wonen bij Alexander in een huis van de Stichting en worden volledig door de Stichting onderhouden.
Geld naar de Stichting kan naar:36.94.66.500 ten name van: "Stichting Naar School in Haïti" te Westerbork".
Zie ook www.stichtingnaarschoolinhaiti.nl
www.haitiquest.nl
Wil je helpen, op welke manier dan ook, stuur een PM naar Fuente of Rewimo dan stuur ik je alle overige gegevens!
quote:
Ik doe administratie op een basisschool, heb uiteraard vanmorgen een balletje opgegooid bij de directeur en bij de commisie goede doelen... maar ik blijf proberenquote:Op maandag 18 januari 2010 17:40 schreef chacama het volgende:
gewoon blijven proberen Just me.
tevens tvp
Voor nu even niet. Ik kom over een uur of twee met een uitgebreide update, dat moet wellicht in de OP maar kan ik nu nog niet over uitweiden helaas.. Komt asap!quote:
Ja, is dat zo? Dan wil ik het ook opnieuw overmaken.quote:Op maandag 18 januari 2010 18:27 schreef Brighteyes het volgende:
OP gefixt!
Oh, en ik hoor net dat het geld teruggestort is dus ik ga het zometeen meteen weer over maken!
Dat nummer klopt wel, Ca.ra. Maar ik had per ongeluk een verkeerd nummer gekregen van Fuente en enkele mensen die mij een PM hadden gestuurd hadden daardoor ook een verkeerd nummer. Gelukkig wordt dat door de banken onderschept en wordt het bedrag teruggestuurd. En dan kunnen ze het alsnog naar het goede nummer overmakenquote:Op maandag 18 januari 2010 21:36 schreef Ca.ra het volgende:
terugstorten? Klopt het rekeningnummer op de website dan niet? (zo ja dan misschien even in de OP zetten?)
Jawel, er is een PM geforward waar het nummer van Fuente zelf niet goed in stond. Dat is inmiddels gecorrigeerd en iedereen die die PM gekregen heeft is nu op de hoogte.quote:Op maandag 18 januari 2010 21:36 schreef Ca.ra het volgende:
terugstorten? Klopt het rekeningnummer op de website dan niet? (zo ja dan misschien even in de OP zetten?)
kan ik me voorstellen Fuente!quote:Op maandag 18 januari 2010 20:27 schreef Fuente het volgende:
Oh wat fijn dat het automatisch is teruggestort!! Daar ben ik echt even heel blij om
Vanavond komt er nog een tussenstand.
Nu even eten, en alles laten bezinken.
Heel erg bedankt, we zijn ergens ook ontzettend opgelucht
Het is de toon die de muziek maakt he?quote:Op maandag 18 januari 2010 22:28 schreef Nieuwschierig het volgende:
Maar dan gaat Marijke Zaalberg voorlopig ook niet naar Haiti met de gaasjes en de pleisters? (Zoals in de OP staat)
Als je de berichtgeveing zou volgen zou je weten dat er alleen in PaP militaire ziekenhuizen worden ingevlogen, niet in de bergen waarvan de dorpen midden in het epicentrum vallen.quote:Op maandag 18 januari 2010 23:20 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik blijf van mening dat het levensgevaarlijk is, en dat er momenteel sowieso complete militaire ziekenhuizen worden ingevlogen.
Maargoed, alle beetjes helpen..
Op het moment nog niet, maar voor zover wij weten worden er ook bij de stichting zoveel mogelijk lijsten bijgehouden om achteraf te kunnen bedanken.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 09:22 schreef Rewimo het volgende:
Wat een mooi bedrag
Weet je ook wat er rechtstreeks bij de Stichting is binnengekomen via Fok?
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:55 schreef Fuente het volgende:
Pakketjes
Vandaag kwamen er veel pakketten binnen! Ik ben begonnen met sorteren, maar toen kwam het PaP-vliegtui-gedoe er tussendoor, dus vanavond verder.
Vicks, jouw pakket is binnen(die met jullie 3-en), echt wauw
Ook hebben we een gigadoos vol handschoenen in 2 maten gekregen via werk van een Fokker hier
En nog meer, maar dat komt!
Hopelijk kan hij snel naar NL komen!!quote:Op dinsdag 19 januari 2010 21:48 schreef Fuente het volgende:
Echt super Mefke
Alexander zit op de Domenicaanse Republiek!
Op PaP kwamen ze geen steek verder. Niemand kon ze zeggen waar ze naartoe moesten en BuZa kon hem ook niet vinden, het was er complete chaos en Alexander en Mark (andere Nederlander) die wouden alleen maar zsm weg. Ze konden toen tickets kopen voor 500 dollar, naar de Domenicaanse Republiek, en dat hebben ze gedaan!
Hij probeert over een kwartier (dan gaan de loketten open) tickets naar NL te krijgen.
We zijn enorm blij dat hij terecht is, anders had hij nog 2 dagen daar gezeten. Nu maar hopen dat hij snel naar hier kan!
Wat ontzettend fijn voor hem, en voor jullie ook.quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:52 schreef Fuente het volgende:
Alexander komt bijna thuis!
Na ontzettende inspanningen van Arke, ons en Alexander en Mark, is het gelukt om 6 plaatsen te boeken voor vanavond. Alexander zal om 19:00 lokale tijd vertekken, en hij komt morgen tussen 10:00 en 11:30 aan op Dusseldorf!
Het gaat goed met hem, hij zal later vast zelf uitgebreid vertellen hoe het allemaal gegaan is.
Liefs Laura
Vlak erna hoorden we van de naschok. We hopen dat er geen nieuwe schade is in de omgeving van Kenscoff, of uberhaupt nieuwe schade....
Wat goed!!quote:Op woensdag 20 januari 2010 16:09 schreef Vicky het volgende:
Ik ben net gebeld door Friso en die gaan het een en ander naar je toesturen Fuente. Ze vroeg ook of er potjes opgestuurd konden worden maar aangezien die van glas zijn heb ik gezegd dat dat niet handig is.
jammer van Nutricia.quote:Op woensdag 20 januari 2010 19:12 schreef Fuente het volgende:
Vicky, geweldig!
Ik heb een brief van nutricia gekregen, zij kunnen niets doen zeggen ze, ivm de kwaliteitsbewaking.
Maar Friso is al super!
We merken het vanzelf welquote:Op woensdag 20 januari 2010 19:54 schreef Vicky het volgende:
[..]
jammer van Nutricia.
Ik weet alleen niet wat Friso gaat sturen. Volgens mij geen babyvoeding, ook vanwege de strenge regelgeving.
quote:Op donderdag 21 januari 2010 08:52 schreef oh-oh het volgende:
Ik hoop dat jullie een heel fijn weerzien hebben
wat super!!quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:32 schreef chacama het volgende:
Welkom terug Alex!
Wat goed dat Friso meewerkt!
De koffers zijn vol. Vanmiddag een foto. Gisteren niet van gekomen, omdat Maud ziek was. Nu heeft Fleur het te pakken, maar die is wel naar school.
wordt volgens mij de volgende dag wel herhaald, meestal rond een uur of 4 dacht ik. En anders is Uitzending Gemist nog een optiequote:
En volgende dag morgen dus, om 16.00 Een HH.quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:15 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
wordt volgens mij de volgende dag wel herhaald, meestal rond een uur of 4 dacht ik. En anders is Uitzending Gemist nog een optie
Ja ik ook Diaan.quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:05 schreef Diaan73 het volgende:
Interessant om te kijken dus vanavond!!
Vandaag de hele dag radio555 aan het luisteren en vanavond ook de actieshow kijken.
Hier ook tranen bij Sara die haar armpjes om Alexander hadquote:Op donderdag 21 januari 2010 19:44 schreef Brighteyes het volgende:
Nou he Yppy!Dat dacht ik dus eerder ook al, dat is die hele leuke oom van Saartje!
![]()
Tranen in mijn ogen hier trouwens bij het zien van een blije Saartje met haar armpjes om hem heen!
Sterk Spul he, die Fisherman's Friendquote:Op donderdag 21 januari 2010 19:44 schreef Brighteyes het volgende:
Nou he Yppy!Dat dacht ik dus eerder ook al, dat is die hele leuke oom van Saartje!
![]()
Tranen in mijn ogen hier trouwens bij het zien van een blije Saartje met haar armpjes om hem heen!
quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:44 schreef Brighteyes het volgende:
ow hell, dat heb ik hier al bij het lezenquote:Op donderdag 21 januari 2010 19:47 schreef just me het volgende:
[..]
Sterk Spul he, die Fisherman's Friend
Heel mooi om te zien!quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:04 schreef easy-going het volgende:
filmpje rtl nieuws:
http://www.rtl.nl/compone(...).RTL_Nieuws_1930.xml
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |