abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 19 januari 2010 @ 09:22:15 #51
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_76999591
Wat een mooi bedrag

Weet je ook wat er rechtstreeks bij de Stichting is binnengekomen via Fok?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 19 januari 2010 @ 09:24:54 #52
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76999660
oops ik lees iets over een verkeerd rekeningnr? ik ga meteen even kijken of mijn geld niet teruggekomen is dan...

en ai, wat een moeilijk besluit moet dat zijn geweest voor Alex.... maar waarschijnlijk wel 't verstandigste dat hij nu doen kan.
in de haak.
pi_76999988
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 09:22 schreef Rewimo het volgende:
Wat een mooi bedrag

Weet je ook wat er rechtstreeks bij de Stichting is binnengekomen via Fok?
Op het moment nog niet, maar voor zover wij weten worden er ook bij de stichting zoveel mogelijk lijsten bijgehouden om achteraf te kunnen bedanken.

Bij de stichting kwam er inmiddels ook al veel geld binnen op het noodnr, ook veel acties die op touw zijn gezet en via bedrijven. Zodra ik daar meer nieuws over heb komt dat ook hier!

ja ik ben alweer thuis, het was rustig bij ons op werk en dan ben ik liever thuis met alles wat er nog gedaan moet worden
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 19 januari 2010 @ 09:56:20 #54
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_77000422
Wat een dappere broer heb je Fuente
Ik kan me goed voorstellen hoe moeilijk de beslissing voor hem was maar het is wel de juiste.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 19 januari 2010 @ 10:53:01 #55
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_77002217
Inderdaad een mooi bedrag al binnen Fuente wat fijn dat Alexander naar huis komt, al is het moeilijk voor hem om de kinderen daar te laten..
pi_77003258
Wat fijn dat er al zoveel geld binnen is gekomen Zag vanmorgen weer beelden op het journaal en dat was wel weer even slikken zeg Gelukkig op teletekst ook goed nieuws: er was na 6 dagen nog een meisje van 18 maanden levend en zonder ernstige verwondingen onder het puin vandaan gehaald.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 14:18:25 #57
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77009590
Zoals beloofd. Het zijn foto's dus als het krantenartikel niet leesbaar is en jullie willen weten wat er staat, dan moet ik een manier vinden om het leesbaar te maken

Morgen volgt een foto van de koffers en hoe vol ze nu al zijn
pi_77010034
geweldig Chaca!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77010472
Wat leuk dat ze zo'n uitgebreid artikel gemaakt hebben, echt super!
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_77011120
WAUW
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 19 januari 2010 @ 15:20:22 #61
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77011751
Ik was ook super blij. En helemaal toen ik zag dat het op pag 2 van de krant stond. Dus niet eens in het Schouwen-Duiveland katern.
pi_77011805
Wow, wat veel geld al!
Ziet er goed uit Chaca!!
pi_77013727
Mooi bedrag zeg
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 19 januari 2010 @ 16:37:03 #64
13151 crew  Rewimo
pi_77014806
chaca, wat goed zeg!

Ik kan het niet lezen zo, wat jammer, kun je het niet inscannen?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 19 januari 2010 @ 16:40:58 #65
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_77014992
Wat goed Chaca Ik kan ook niet lezen wat er in de krant staat
  dinsdag 19 januari 2010 @ 17:01:30 #66
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77015962
Ik ga mijn best doen.

Het wordt typen:

'Met pleisters kun je wonden dichtmaken"

"Paracetamol", roept Noa (8) "Dat ga ik in de koffer voor haitie stoppen. Sommige mensen hebben heel veel pijn omdat ze onder brokstukken liggen. Anderen mensen hebben pijn in hun keel van het roepen naar hulp.
Ze heeft de beelden op het journaal gezien. Die hebben veel indruk gemaakt op het meisje uit groep 5.
Net als op Valery (10) uit groep 6. "Het zag er heel erg uit. Mensen huilden. ik zag bloed. Daarom doe ik pleisters in de koffer. Als mensen gewond zijn dan kun je de wonden dicht maken met een pleister."

Sinds maandagochtend liggen inde hal van de Christelijke baisisschool Onder de Wieken in Burgh-Haamstede twee reiskoffers op een tafel. Kinderen kunnen er medische artikelen in stoppen. Van verband en pleisters tot wormpillen en babyvoeding. Geen geld, geen kleding.

De koffers liggen nog maar een paar uur en toch zitten er aan het eind van de ochtend de eerste ontsmettingsmiddelen, vervanden en gaasjes in. De actie is spontaan opgezet door moeder Chacama. "Geld wordt al ingezameld door grote organisaties. Het voor mensen die geld geven niet te zien waaraan het wordt besteed. Deze actie is concreet."
Niels (9) uit groep 6 wil ook iets in de koffer gaan doen. Wat, weeet hij nog niet precies. "Ik ga thuis eerst toestemming vragen. Maar de mensen hebben hulp nodig."
Precies wat Chacama ook dacht. Tot vorige week had ze niets met Haiti. Ze raakte onder de indruk van de situatie door verhalen op forumwebsite Fok.nl.
"Hoezo is communiceren via internet onpersoonlijk?"begint ze haar verhaal, verwijzend naar de straffe woorden over internetcommunicatie in de kersttoespraak van koningin Beatrix. Via de website heb ik Laura leren kennen. Haar broer Alexander is in Haiti. Na de aarbeving had ze niets meer van hem gehoord, waardoor ze enorm ongerust was. Via het Forum raakten we met elkaar aan de praat."

Alexander is in het dorpje Kenscoff 17 kilometer van de hoofdstad Port-au-prince. Pas na een paar dagen lukte het om contact met hem te krijgen. Lort, heel kort. "Gelukkig gaat het met hem goed, weet Chantal. Van Alexander begrepen we dat de ravage enorm is, dat een weeshuis in het dorp is ingestort, dat daarbij kinderen zijn omgekomen en dat hij op dat moment geen idee had van de omvang van de ramp."(Dit heb ik niet letterlijk gezzegd, maar neem aan dat hij het van de site heeft)

Oder de kinderen die in Kenscoff zijn omgekomen zijn er die werden opgevangen door Stichting naar school in Haiti. Die biedit Haitiaanese kinderen kleuter-en lager onderwijs aan. Ook helpt de sichting kinderen en ouders met (tijdelijk) onderdak, voedsel, kleding of (geld voor) medicijnen.

Laura de zus van Alexander onder houdt contact met Marijke Zaalberg van de stichiting. Zijn vliegt op 3 februari naar haiti en kan maximaal 4 koffers met medische artikelen meenemen.

Dit was voor Chacama het sein om in actie te komen. "dE drie pakjes pleisters die ik heb kunnen er zoveel meer zijn als ik de hulp van 100 ouders in roep op school. Wij een land met geld kregen ook hulp toen er waatersnood was. Waarom zouden we lHaiti een lan zonder held dan niet helpen. Geld is belangrijk natuurlijk, maar nu zijn er supllen nodig.

Directeur Cindy was snel overtuigd. "Dit is een concrete actie. Het gaat niet alleen om geld. We zamelen spullen in die ook al heel sdsnel naar haitie gaan. We kunnen tegen de kinderen zeggen het is jouw doosje pleisters dat naar Haiti gaat."

Vrijdag gaan de koffers dicht en stuurt Chacama de inhoud naar de zus van Alexander, Laura. Daar worden de spullen over vier grote koffers verdeeld. "Martijke Zaalberg neemt de koffers tijdens haar vlucht mee."De spullen die evt. overblijven worden later overgebracht. Afhankelijk van de situatie bekijken we of we nog meer medische artikelen meoten inzamelen."

H

excuses voor evetnuele tyikfouten.

[ Bericht 98% gewijzigd door chacama op 19-01-2010 17:24:07 ]
pi_77017254
Super Chacama! De feiten zijn prima hoor, het enige is dat ze ook Middelbaar Onderwijs bieden, maar daar hoor je mij niet over klagen Heel gaaf!

Helaas hier iets minder fijn, ik kopieer het maar even van het blog:

Lieve allemaal,

op dit moment is er wat chaos (understatement) op PaP. Alexander zijn vliegtuig zal voorlopig nog niet vertrekken, dit komt in de eerste plaats doordat 't ook niet kan landen!
Op dit moment is Alexander op zoek naar de juiste locatie, de Nederlands mariniers. Er is veel chaos, veel non-communicatie en we proberen uit alle macht iemand daar te bereiken die hem kan ophalen van zijn plek.
Hij zit veilig, hij zit goed, maar weet even niet hoe of wat.
Volgens de laatste berichten gaat zijn vlucht naar Curacao pas morgen, lokale tijd 19:30 op zijn vroegst, dat betekent morgennacht onze tijd.

We hopen dat dit zal veranderen naar een eerder tijdstip! Er wordt in ieder geval keihard gewerkt door ons, BuZa, en teams in Haiti om dit voor elkaar te krijgen.

Bij meer nieuws updaten we direct!!

****Vanavond ook Roelien Ruiter, moeder van Alexander, in NOVA!***
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 19 januari 2010 @ 17:57:27 #68
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_77018292
Jammer dat ik niet naar NOVA kan kijken Fuente.
Kijk ik morgen op I-net . Dat is vervelend dat Alexander nog niet naar huis kan.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 17:58:27 #69
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_77018332
Dankje wel Chacama voor het over typen..netjes hoor
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 19 januari 2010 @ 17:59:50 #70
13151 crew  Rewimo
pi_77018381
Bedankt voor het overtikken, chaca
  dinsdag 19 januari 2010 @ 18:09:16 #71
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77018766
Jeutje Fuente, wat een vervelend nieuws. Kan me voorstellend dat het enige frustratie opwekt. Heeft Alexander eindelijk de beslissing genomen om toch naar Nederland te komen en dan lukt het niet. Sterkte en ik duim dat hij snel in de lucht zit.

Nova ga ik proberen te kijken.
pi_77019056
Ja nou, het is om echt gek van te worden. Ze zijn hem gewoon kwijt daar! Hij is beveiligd en al met een andere NL'er gedropt in het kamp en gewoon achtergelaten. Nu kunnen ze hem dus niet vinden, maar hij hun ook niet, en ze kunnen elkaar daar niet bereiken, maar wij Alexander en BuZa daar wel weer, dus nu wordt het geregeld. Dat wil zeggem dat een verslaggever van RTL Alexander nu gaat zoeken op aanwijzingen van ons, en hem dan naar de juiste plek brengt. Wat een gedoe!
Zoals het er nu uitziet, komen ze pas donderdagavond aan in NL. En dat is op zijn vroegst.
Sara
Merel
Ukje
pi_77020515
Fuente wat fijn dat Alexander naar huis komt maar wat ontzettend balen dat het nu een gedoe lijkt te worden om thuis te komen. Wel (denk ik) een goede beslissing van hem, hoe moeilijk ook1 En fijn ook voor jullie dat je hem kunt zien en knuffelen!

Chacama wat een goed artikel en wat een mooi initiatief zeg!

Inmiddels is mijn pakketje naar je onderweg Fuente!
pi_77020628
Pakketjes

Vandaag kwamen er veel pakketten binnen! Ik ben begonnen met sorteren, maar toen kwam het PaP-vliegtui-gedoe er tussendoor, dus vanavond verder.
Vicks, jouw pakket is binnen (die met jullie 3-en), echt wauw

Ook hebben we een gigadoos vol handschoenen in 2 maten gekregen via werk van een Fokker hier

En nog meer, maar dat komt!
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 19 januari 2010 @ 19:52:25 #75
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_77023455
Mooi stuk Chacama bedankt voor het overtypen, ik kon het ook niet lezen.

Fuente, wat een gedoe en wat balen zeg. Op zich ook weer niet raar met de chaos die daar nu is. Ik hoop dat je Alex donderdagnacht/vrijdagmorgen in je armen kunt sluiten.

en ik had je nog wat gevraagd in de pm over babyvoeding. heb je die nog gezien? Kan me voorstellen dat die ertussen is geslipt hoor, maar als ik het antwoord weet, kan ik het halen.
Make love, not war ☮
pi_77023636
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 18:55 schreef Fuente het volgende:
Pakketjes

Vandaag kwamen er veel pakketten binnen! Ik ben begonnen met sorteren, maar toen kwam het PaP-vliegtui-gedoe er tussendoor, dus vanavond verder.
Vicks, jouw pakket is binnen (die met jullie 3-en), echt wauw

Ook hebben we een gigadoos vol handschoenen in 2 maten gekregen via werk van een Fokker hier

En nog meer, maar dat komt!
Jippie ons (ook van sonnetje en m@x) pakket is binnen!!
Hopelijk kunnen jullie er wat mee!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77024657
Fuente fijn dat mijn pakketje er al is! Je weet het maar nooit met de tnt...

En wat een gedoe zeg zo. Dan gaat ie eigenlijk al met tegenzin terug en dan loopt het ook nog zo mis. Hopelijk vinden ze elkaar snel en kan dat vliegtuig wat eerder landen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_77029645
Echt super Mefke

Alexander zit op de Domenicaanse Republiek!
Op PaP kwamen ze geen steek verder. Niemand kon ze zeggen waar ze naartoe moesten en BuZa kon hem ook niet vinden, het was er complete chaos en Alexander en Mark (andere Nederlander) die wouden alleen maar zsm weg. Ze konden toen tickets kopen voor 500 dollar, naar de Domenicaanse Republiek, en dat hebben ze gedaan!
Hij probeert over een kwartier (dan gaan de loketten open) tickets naar NL te krijgen.

We zijn enorm blij dat hij terecht is, anders had hij nog 2 dagen daar gezeten. Nu maar hopen dat hij snel naar hier kan!
Sara
Merel
Ukje
pi_77029993
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 21:48 schreef Fuente het volgende:
Echt super Mefke

Alexander zit op de Domenicaanse Republiek!
Op PaP kwamen ze geen steek verder. Niemand kon ze zeggen waar ze naartoe moesten en BuZa kon hem ook niet vinden, het was er complete chaos en Alexander en Mark (andere Nederlander) die wouden alleen maar zsm weg. Ze konden toen tickets kopen voor 500 dollar, naar de Domenicaanse Republiek, en dat hebben ze gedaan!
Hij probeert over een kwartier (dan gaan de loketten open) tickets naar NL te krijgen.

We zijn enorm blij dat hij terecht is, anders had hij nog 2 dagen daar gezeten. Nu maar hopen dat hij snel naar hier kan!
Hopelijk kan hij snel naar NL komen!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 19 januari 2010 @ 22:09:20 #80
13151 crew  Rewimo
pi_77030982
Hele opluchting dat jullie nu weten waar hij is! Hopelijk is hij nu snel in NL
pi_77031092
Wat een fijn nieuws Fuente!
  dinsdag 19 januari 2010 @ 22:16:13 #82
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77031341
Dat is goed om te lezen......bijna thuis...bijna
pi_77037350
Fijn
Ik las op Twitter dat Erik Mouthaan ook in de Dominicaanse Republiek zat en dat een andere reporter hem overnam in Haïti.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_77037668
Ha! Dat wist ik heulmaal nog niet (en meestal zijn we vrij op de hoogte via RTL )
Misschien komen ze elkaar dan toch nog tegen!

Wij proberen Alex op een vliegtuig te krijgen, maar oh oh, bureaucratie. Het vliegveld zelf werkt onwijs mee, die roepen hem nu om, kunnen we weer bellen
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 20 januari 2010 @ 10:18:01 #85
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77043091
Fijn dat hij iig nu uit Haiti weg is Fuente.
pi_77045628
Fuente, wat een gedoe nog om daar vandaan te komen zeg.. Zegt ook wel iets over de chaos die daar heerst..

Spullen heb ik niet echt liggen, maar wel wat centjes naar de stichting gestort. Dan kan er gewoon gekocht worden wat nodig is. Of andere kosten betaald worden om de spullen in Haiti te krijgen..
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 20 januari 2010 @ 13:01:25 #87
13151 crew  Rewimo
pi_77049120
Hoor net dat er weer een grote naschok is geweest
  woensdag 20 januari 2010 @ 13:05:38 #88
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_77049276
Fuente, ik hoop dat Alex snel thuis is.

Pff een naschok het houdt ook niet op hè?
Make love, not war ☮
pi_77051151
Alexander komt bijna thuis!

Na ontzettende inspanningen van Arke, ons en Alexander en Mark, is het gelukt om 6 plaatsen te boeken voor vanavond. Alexander zal om 19:00 lokale tijd vertekken, en hij komt morgen tussen 10:00 en 11:30 aan op Dusseldorf!
Het gaat goed met hem, hij zal later vast zelf uitgebreid vertellen hoe het allemaal gegaan is.

Liefs Laura

Vlak erna hoorden we van de naschok. We hopen dat er geen nieuwe schade is in de omgeving van Kenscoff, of uberhaupt nieuwe schade....
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 20 januari 2010 @ 13:56:27 #90
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_77051373
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 13:52 schreef Fuente het volgende:
Alexander komt bijna thuis!

Na ontzettende inspanningen van Arke, ons en Alexander en Mark, is het gelukt om 6 plaatsen te boeken voor vanavond. Alexander zal om 19:00 lokale tijd vertekken, en hij komt morgen tussen 10:00 en 11:30 aan op Dusseldorf!
Het gaat goed met hem, hij zal later vast zelf uitgebreid vertellen hoe het allemaal gegaan is.

Liefs Laura

Vlak erna hoorden we van de naschok. We hopen dat er geen nieuwe schade is in de omgeving van Kenscoff, of uberhaupt nieuwe schade....
Wat ontzettend fijn voor hem, en voor jullie ook.
Ik hoop dat de schade van de naschok mee valt daar
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 20 januari 2010 @ 13:57:30 #91
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_77051419
Geweldig nieuws Fuente Dat Alexander naar huis komt en zeker dat met hem alles goed is.. Vreselijk zeg de naschok
pi_77051499
wat geweldig fuente dat hij thuis komt. Ook al zal het voor hem vast ontzettend moeilijk zijn alles daar zo achter te moeten laten
  woensdag 20 januari 2010 @ 14:06:44 #93
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77051838
Wat zullen jullie morgen blij zijn zeg! Fijn!
pi_77051934
maar ik kwam hier om geld te storten, maar ik zie van alles over verkeerde rekeningnrs enzo dus wie kan me helpen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 20 januari 2010 @ 14:10:10 #95
13151 crew  Rewimo
pi_77051988
Ik PM je even, MM
pi_77052307
Alexander morgen thuis!!
Wat fijn dat het gelukt is Fuente!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 20 januari 2010 @ 14:19:31 #97
13151 crew  Rewimo
pi_77052356
O, dat had ik dus gemist, morgen al! Wat heerlijk, Fuente!
  woensdag 20 januari 2010 @ 14:21:02 #98
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77052417
Fuente, wat een goed nieuws!!
pi_77052793
en geld gedoneerd, niet naar de stichting maar dat rechtstreekse rekeningnr
  woensdag 20 januari 2010 @ 14:31:35 #100
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77052857
Dat is super fijn nieuws Fuente..