abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76918528
Hoi allemaal,

Ik ben voor deze zomer op zoek naar een vakantiebestemming voor 2 personen. Ik ben afgelopen jaar wezen backpacken met mijn vriendin in Vietnam, en dat is ons erg goed bevallen. Dus we willen weer zo'n soort vakantie (het land doortrekken en het liefst gewoon slapen in cheap hotelletjes/guesthouses).

Nou hebben we een aantal eisen waar het mooi zou zijn als de vakantiebestemming eraan kan voldoen:

- goedkoop leven daar (accommodatie en eten/drinken moet niet te duur zijn, we zijn studenten )
- liefst zon/strand
- zo min mogelijk islam (indonesië en maleisië vallen bijv. hierdoor al af)
- ver weg (liefst buiten Europa, tenzij iemand een hele goede suggestie heeft)
- veilig (we hebben geen zin om beroofd te worden of opgelicht door politie)

Als jullie een tip hebben horen we het graag, we hopen hier een paar mooie suggesties uit te krijgen
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  zondag 17 januari 2010 @ 12:35:08 #2
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_76918573
Haïti

Waarom zo weinig mogelijk Islam btw?
*Hosselcopter*
pi_76918770
quote:
Op zondag 17 januari 2010 12:35 schreef Dibble het volgende:
Haïti

Doet het er echt toe? Ik heb het niet zo op islam, aanslagen, vrouwonvriendelijk, enzo. Land waar de islam dominant is, is gewoon geen optie.

Haïti lijkt me voorlopig ook niet zo leuk, ben een toerist, geen ramptoerist.
  zondag 17 januari 2010 @ 13:04:07 #4
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_76919447
Dat je niet naar een islamitisch land wil, moet je zelf weten, maar de argumenten die je noemt slaan nergens op. als toerist heb je in Maleisië noch Indonesië last van "vrouwonvriendelijkheid" en onveilig is het er al helemaal niet. FYI: ook in Europa komen aanslagen voor!
Beroofd worden kun je overigens ook overal, dat kan gebeuren in een bus in Vietnam of Thailand, in een steeg in Praag of aan het strand van Ko Samui. Gewoon een beetje opletten en niet zo paranoïde doen. Er zijn natuurlijk wel verschillen, Zuid-Amerika is in het algemeen onveiliger dan Azië.
Maar goed, Thailand is wel een goede bestemming voor je, al is het weer in de zomer niet super. Turkije is ook heel mooi maar ja, dat is "islamitisch"...
It's not a lie, if you believe
pi_76919530
Ben net terug uit Midden-Amerika (Nicaragua, Costa Rica en Panama). Zon en strand genoeg, Costa Rica iets duurder dan de andere 2 landen, maar nog steeds goedkoper dan Nederland. 90% christenen. En als je Managua en San Jose overslaat is het nog veilig ook.
  zondag 17 januari 2010 @ 13:07:24 #6
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_76919567
india?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_76919607
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:04 schreef 18konijn het volgende:
Dat je niet naar een islamitisch land wil, moet je zelf weten, maar de argumenten die je noemt slaan nergens op. als toerist heb je in Maleisië noch Indonesië last van "vrouwonvriendelijkheid" en onveilig is het er al helemaal niet. FYI: ook in Europa komen aanslagen voor!
Beroofd worden kun je overigens ook overal, dat kan gebeuren in een bus in Vietnam of Thailand, in een steeg in Praag of aan het strand van Ko Samui. Gewoon een beetje opletten en niet zo paranoïde doen. Er zijn natuurlijk wel verschillen, Zuid-Amerika is in het algemeen onveiliger dan Azië.
Maar goed, Thailand is wel een goede bestemming voor je, al is het weer in de zomer niet super. Turkije is ook heel mooi maar ja, dat is "islamitisch"...
Turkije ben ik al 2x geweest, Thailand lijkt een stap terug vergeleken met Vietnam.

Snap het gezeur niet zo, als ik niet naar een islamitisch land wil, dan wil ik dat toch gewoon niet, heeft weinig zin om daarop door te gaan.

Anyway, landen waar ik zelf aan dacht zijn o.a. Sri Lanka, Nicaragua, Panama. China, Cambodja en Laos lijken me ook leuk, maar me vriendin is bang dat het teveel op Vietnam lijkt en wil wat anders.
  zondag 17 januari 2010 @ 13:11:15 #9
277627 Seven.
We are Borg.
pi_76919717
TS is narrowminded en heeft zich bang laten maken door Wilders. .

Avonturier hoor! . Ga anders lekker veilig rondtrekken in Zuid-Europa.
Resistance is futile.
  zondag 17 januari 2010 @ 13:14:31 #10
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_76919846
Tja, dan kan je natuurlijk altijd nog naar Australie of Nieuw-Zeeland gaan
Half bezopen is weggegooid geld.
  zondag 17 januari 2010 @ 13:16:01 #11
277627 Seven.
We are Borg.
pi_76919925
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:14 schreef PierreTT het volgende:
Tja, dan kan je natuurlijk altijd nog naar Australie of Nieuw-Zeeland gaan
Is duur.

Ik zou naar Rusland gaan, daar zijn ze niet islamitisch en het is er toch redelijk goedkoop.
Resistance is futile.
  zondag 17 januari 2010 @ 13:18:17 #12
239294 PierreTT
pi_76919999
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:16 schreef Seven. het volgende:

[..]

Is duur.

Valt mee. Een vriend van mij is voor 400e naar Australie gevlogen. Goed, wel met 24u overstaptijd in Kuala Lumpur, maar dan ben je er wel goedkoop
  zondag 17 januari 2010 @ 13:18:27 #13
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_76920004
Tsja meeste islamitische landen waar ik geweest ben, kun je je portemonnee en telefoon op tafel laten liggen op een terrasje terwijl je naar de wc gaat.

Dat wil ik hier nog wel eens zien.
pi_76920064
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:11 schreef Seven. het volgende:
TS is narrowminded en heeft zich bang laten maken door Wilders. .

Avonturier hoor! . Ga anders lekker veilig rondtrekken in Zuid-Europa.
Wat een onzin. Ik zou ook niet naar bijv. Saoedi-Arabië willen hoor. Sommige islamitische landen gaan nog wel, maar veel zou ik ook niet heen willen. Leuk hoor, zo'n land waar alle vrouwen in een vuilniszak moeten rondlopen en vrouwen niet eens mogen autorijden. Je kan er zelfs opgepakt worden voor het maken van een foto. Dat heeft dus niks met Wilders te maken.
  zondag 17 januari 2010 @ 13:21:52 #15
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_76920121
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:18 schreef Daniel1976 het volgende:
Tsja meeste islamitische landen waar ik geweest ben, kun je je portemonnee en telefoon op tafel laten liggen op een terrasje terwijl je naar de wc gaat.
Dat wil ik hier nog wel eens zien.
Precies. En mede doordat openlijk alcoholmisbruik er niet of nauwelijks voorkomt, kun je er ook 's avonds en 's nachts veilig over straat.
pi_76920186
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:10 schreef JoPiDo het volgende:
Japan!
Volgens mij is Japan vrij duur, dus dat valt helaas af. Maar Japan wil ik wel een keer naartoe.
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:18 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Valt mee. Een vriend van mij is voor 400e naar Australie gevlogen. Goed, wel met 24u overstaptijd in Kuala Lumpur, maar dan ben je er wel goedkoop
Het gaat me erom dat het levensonderhoud in het land zelf goedkoop is, dat ik niet elke dag 50 euro kwijt ben voor een hotel. Even ter vergelijking, in Vietnam waren we voor een overnachting op z'n goedkoopst 8 dollar voor een nacht kwijt, en op z'n duurst 21 dollar (gemiddeld ongeveer 12-15 dollar overigens) voor een tweepersoonskamer.
pi_76920284
quote:

[..]

Is duur.

Ik zou naar Rusland gaan, daar zijn ze niet islamitisch en het is er toch redelijk goedkoop.
Moskou is anders de duurste stad ter wereld
Klussen deel 1 en 2
  zondag 17 januari 2010 @ 13:25:59 #18
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_76920324
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:08 schreef MoneyTalks het volgende:
Snap het gezeur niet zo, als ik niet naar een islamitisch land wil, dan wil ik dat toch gewoon niet, heeft weinig zin om daarop door te gaan.

Anyway, landen waar ik zelf aan dacht zijn o.a. Sri Lanka, Nicaragua, Panama. China, Cambodja en Laos lijken me ook leuk, maar me vriendin is bang dat het teveel op Vietnam lijkt en wil wat anders.
Dat zei ik al, dat je niet naar een islmamitisch land wil moet je zelf weten, maar je argumenten zijn op misverstanden gebaseerd en dat is jammer.

De landen die je noemt zijn allemaal prima, dat Cambodja en Laos en China op Vietnam zouden lijken is inderdaad waar, je hebt er namelijk ook heel veel palmbomen en ze eten er rijst en veel mensen hebben er zwart haar...
  zondag 17 januari 2010 @ 13:26:55 #19
277627 Seven.
We are Borg.
pi_76920361
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:20 schreef IrCute het volgende:

[..]

Wat een onzin. Ik zou ook niet naar bijv. Saoedi-Arabië willen hoor. Sommige islamitische landen gaan nog wel, maar veel zou ik ook niet heen willen. Leuk hoor, zo'n land waar alle vrouwen in een vuilniszak moeten rondlopen en vrouwen niet eens mogen autorijden. Je kan er zelfs opgepakt worden voor het maken van een foto. Dat heeft dus niks met Wilders te maken.
Nog zo iemand die zich door de propaganda in heeft laten pakken.

Gematigde islamitische landen zijn net zo gevaarlijk als Zuid-Europa. Verder hebben dat soort situaties weinig met islam te maken, in Zuid-Korea ben je niet veel beter af. Ga gewoon af op het reisadvies van de ANWB en doe geen stomme dingen.
Resistance is futile.
pi_76920449
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:26 schreef Seven. het volgende:

[..]

Gematigde islamitische landen zijn net zo gevaarlijk als Zuid-Europa. Verder hebben dat soort situaties weinig met islam te maken, in Zuid-Korea ben je niet veel beter af. Ga gewoon af op het reisadvies van de ANWB en doe geen stomme dingen.
Wat nou propaganda, dat zijn keiharde feiten daar. Natuurlijk zijn niet alle islamitische landen zo, dat zeg ik ook niet. Korea zou ik dus ook zelf niet heen willen.
  zondag 17 januari 2010 @ 13:30:39 #21
239294 PierreTT
pi_76920523
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:23 schreef MoneyTalks het volgende:

Het gaat me erom dat het levensonderhoud in het land zelf goedkoop is, dat ik niet elke dag 50 euro kwijt ben voor een hotel. Even ter vergelijking, in Vietnam waren we voor een overnachting op z'n goedkoopst 8 dollar voor een nacht kwijt, en op z'n duurst 21 dollar (gemiddeld ongeveer 12-15 dollar overigens) voor een tweepersoonskamer.
Ja, dan valt het inderdaad af

Overigens, over islamitische landen... Jordanie Meest gastvrije volk ooit, ook tegen mijn vriendin
pi_76920529
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:26 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wat is er met Zuid Korea dan?
  zondag 17 januari 2010 @ 13:34:17 #23
277627 Seven.
We are Borg.
pi_76920674
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:29 schreef IrCute het volgende:

[..]

Wat nou propaganda, dat zijn keiharde feiten daar. Natuurlijk zijn niet alle islamitische landen zo, dat zeg ik ook niet. Korea zou ik dus ook zelf niet heen willen.
Wel degelijk propaganda. Daar hebben ze 7 verschillende vormen van onderzocht en deze worden nog steeds toegepast. Wat betreft de manier waarop de Islam sinds 11/09/01 wordt afgeschilderd, de techniek die ze daarvoor toepassen noemen wij ook wel name calling. Ik zeg niet dat de feiten niet waar zijn, maar de manier waarop wij dit soort feiten te horen krijgen hebben een enorme invloed op hoe wij tegen dergelijke landen aankijken. Op jou en TS lijkt de aanpak te werken.

TS, ik zou je toch Jordanië aan willen raden, schijnt prachtig te zijn. In Marokko kun je schijnbaar ook enorm goed rondtrekken.
Resistance is futile.
  zondag 17 januari 2010 @ 13:35:26 #24
277627 Seven.
We are Borg.
pi_76920732
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:30 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Wat is er met Zuid Korea dan?
Noord-Koreo, my bad. Maar daar kom je toch al niet binnen. Maar voor foto's maken kun je bijvoorbeeld in China ook wel opgepakt worden en als je maar genoeg domme dingen doet, lukt je dat in België ook wel.
Resistance is futile.
pi_76921081
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:35 schreef Seven. het volgende:

[..]

Noord-Koreo, my bad. Maar daar kom je toch al niet binnen. Maar voor foto's maken kun je bijvoorbeeld in China ook wel opgepakt worden en als je maar genoeg domme dingen doet, lukt je dat in België ook wel.
Noord-Korea kan je met door de overheid georganiseerde rondreizen wel naartoe hoor, staat sowieso op mijn verlanglijstje. En dat is juist extreem veilig. Alleen heb je niet de vrijheid om zelf te gaan waar je wil.
  zondag 17 januari 2010 @ 13:45:58 #26
277627 Seven.
We are Borg.
pi_76921183
Wat een fucked up wereldbeeld heb je. Noord-Korea extreem veilig noemen .
Resistance is futile.
  zondag 17 januari 2010 @ 13:49:14 #27
287850 RikKer93
Serious shit
pi_76921338
quote:
Op zondag 17 januari 2010 12:33 schreef MoneyTalks het volgende:
Hoi allemaal,

Ik ben voor deze zomer op zoek naar een vakantiebestemming voor 2 personen. Ik ben afgelopen jaar wezen backpacken met mijn vriendin in Vietnam, en dat is ons erg goed bevallen. Dus we willen weer zo'n soort vakantie (het land doortrekken en het liefst gewoon slapen in cheap hotelletjes/guesthouses).

Nou hebben we een aantal eisen waar het mooi zou zijn als de vakantiebestemming eraan kan voldoen:

- goedkoop leven daar (accommodatie en eten/drinken moet niet te duur zijn, we zijn studenten )
- liefst zon/strand

Als jullie een tip hebben horen we het graag, we hopen hier een paar mooie suggesties uit te krijgen
Birma is net als Vietnam een heel mooi land, het is ook nog een heel rustig land omdat weinig toeristen zich daar wagen maar volgens mij is het een relatief veilig land. Moslimlanden zijn niet per se vrouwonvriendelijk. In een land als Jordanie kun je goed terecht , ik denk dat je vriendin alleen een hoofddoek moet dragen maar ja aanpassen aan de cultuur in een ander land is normaal.

EDIT: tegenwoordig heet Birma "Myanmar"
Naatje_1 : Het is toch wat met die rikker
Men denkt van hem, hij is een pennenlikker
Maar hij zit gewoon achter fok
en niet in een ambtenaarshok
pi_76921660
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:49 schreef RikKer93 het volgende:

[..]

Birma is net als Vietnam een heel mooi land, het is ook nog een heel rustig land omdat weinig toeristen zich daar wagen maar volgens mij is het een relatief veilig land. Moslimlanden zijn niet per se vrouwonvriendelijk. In een land als Jordanie kun je goed terecht , ik denk dat je vriendin alleen een hoofddoek moet dragen maar ja aanpassen aan de cultuur in een ander land is normaal.

EDIT: tegenwoordig heet Birma "Myanmar"
Birma is echt geen ''veilig'' land hoor.
Trouwens : http://www.visionofhumanity.org/gpi/results/rankings.php
  zondag 17 januari 2010 @ 14:02:49 #29
287850 RikKer93
Serious shit
pi_76921937
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:57 schreef IrCute het volgende:

[..]

Birma is echt geen ''veilig'' land hoor.
Trouwens : http://www.visionofhumanity.org/gpi/results/rankings.php
Ai je hebt gelijk, ik zal me wel hebben vergist met een ander land.

Je kan ook naar Oman gaan, dat ligt naast Jemen en is veiliger dan Nederland. Wel een islamitisch land maar goed.
pi_76922193
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:45 schreef Seven. het volgende:
Wat een fucked up wereldbeeld heb je. Noord-Korea extreem veilig noemen .
Aangezien je er alles georganiseerd moet doen, en niets zelf mag ondernemen is het zeer veilig reizen daar. Sterker nog, als jij iets fotografeert wat niet mag, is je Noord-Koreaanse gids degene die daarvoor gestraft wordt.

Ik wil er komende zomer heen.
  zondag 17 januari 2010 @ 14:10:23 #31
287850 RikKer93
Serious shit
pi_76922282
quote:
Op zondag 17 januari 2010 14:08 schreef WimTol het volgende:

[..]

Aangezien je er alles georganiseerd moet doen, en niets zelf mag ondernemen is het zeer veilig reizen daar. Sterker nog, als jij iets fotografeert wat niet mag, is je Noord-Koreaanse gids degene die daarvoor gestraft wordt.

Zo dat is dus vrij gevaarlijk voor die gids. Wat voor straf krijgt hij?
pi_76922614
quote:
Op zondag 17 januari 2010 14:02 schreef RikKer93 het volgende:
Ai je hebt gelijk, ik zal me wel hebben vergist met een ander land.
Bhutan wellicht? Daar is nog heel weinig toerisme.

(Tevens tvp, want ik wil misschien nog wel eens alleen op pad en ben vrouw, klein, tenger. Ben tot nu toe alleen in ultiem westerse landen in m'n eentje op pad geweest)
pi_76922623
Bali, een boeddhistisch eiland. Is wel Indonesië maar je merkt er niks van de islam.

edit; Ah backpacken kan je misschien beter laos en cambodja en evt. thailand combineren ofzo?
  zondag 17 januari 2010 @ 14:21:35 #34
277627 Seven.
We are Borg.
pi_76922730
quote:
Op zondag 17 januari 2010 14:08 schreef WimTol het volgende:

[..]

Schijnveiligheid, Wim. Schijnveiligheid.
Resistance is futile.
pi_76923759
quote:
Op zondag 17 januari 2010 14:18 schreef poo het volgende:
Bali, een boeddhistisch eiland. Is wel Indonesië maar je merkt er niks van de islam.

edit; Ah backpacken kan je misschien beter laos en cambodja en evt. thailand combineren ofzo?
Mja Laos en Cambodja wil mn vriendin niet omdat we al in buurland Vietnam zijn geweest afgelopen zomer. Sri Lanka leek haar wel leuk (India lijkt haar ook leuk, maar dat trekt mij weer niet).

Ik ga denk ik Myanmar (Burma) eens voorstellen, heb er zojuist wat over gelezen, en behalve de vraag of het wel of niet ethisch verantwoord is om er heen te gaan zie ik geen nadelen. Misschien eerst een paar dagen Thailand (Bangkok) en vervolgens door naar Myanmar of Sri Lanka, kijken of we wat dingen combineren als het budget ons toestaat.
pi_76923977
quote:
Op zondag 17 januari 2010 14:49 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Mja Laos en Cambodja wil mn vriendin niet omdat we al in buurland Vietnam zijn geweest afgelopen zomer. Sri Lanka leek haar wel leuk (India lijkt haar ook leuk, maar dat trekt mij weer niet).

Ik ga denk ik Myanmar (Burma) eens voorstellen, heb er zojuist wat over gelezen, en behalve de vraag of het wel of niet ethisch verantwoord is om er heen te gaan zie ik geen nadelen. Misschien eerst een paar dagen Thailand (Bangkok) en vervolgens door naar Myanmar of Sri Lanka, kijken of we wat dingen combineren als het budget ons toestaat.
Nadeel van Burma is dat reizen met OV er best lastig is (tenminste paar jaar geleden). Wel als voordeel dat je weinig toeristen zal tegenkomen . Sri Lanka is ook zeker een mooi land al werd vroeger wel afgeraden om naar het noorden van Sri Lanka te gaan, weet niet of dat nu nog zo is.
  zondag 17 januari 2010 @ 15:25:52 #37
104963 ETA
European Travel Author
pi_76925372
quote:
Op zondag 17 januari 2010 14:10 schreef RikKer93 het volgende:

[..]

hij en zijn familie mag dan op kosten van de staat op permanente zomerkamp

Maar gezien wat TS allemaal typt, is Zuid Amerika niet de ideale plek om heen te gaan? "Op papier" iets gevaarlijker dan Azie, maar met een beetje gezond verstand zal je zeer waarschijnlijk niets overkomen. En pogingen tot oplichting kom je helaas overal ter wereld tegen
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_76925423
Argentinië en Chili!
  zondag 17 januari 2010 @ 17:18:48 #39
287850 RikKer93
Serious shit
pi_76929735
quote:
Op zondag 17 januari 2010 15:26 schreef Terpentin07 het volgende:
Argentinië en Chili!
Chili is veiliger dan Nederland en heeft veel historische bezoekresplekken zoals bijvoorbeeld de Nazca plaat en de vele stammen in de Andes. Peru lijkt me ook erg mooit met de oude vestiging van de Inca's
pi_76930845
quote:
Op zondag 17 januari 2010 17:18 schreef RikKer93 het volgende:

[..]

Chili is veiliger dan Nederland en heeft veel historische bezoekresplekken zoals bijvoorbeeld de Nazca plaat en de vele stammen in de Andes. Peru lijkt me ook erg mooit met de oude vestiging van de Inca's
Chili zat ook in onze gedachten, maar ik heb ergens gelezen dat de prijzen niet eens zoveel verschillen met Nederland... Peru klinkt ook interessant.

Maar ik merk toch dat mijn persoonlijke voorkeur meer naar Azië gaat.
pi_76932081
quote:
Op zondag 17 januari 2010 17:50 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Chili zat ook in onze gedachten, maar ik heb ergens gelezen dat de prijzen niet eens zoveel verschillen met Nederland... Peru klinkt ook interessant.

Maar ik merk toch dat mijn persoonlijke voorkeur meer naar Azië gaat.

Japan is goedkoop en heel erg veilig en heel erg Azië
pi_76933161
quote:
Op zondag 17 januari 2010 18:22 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Japan is goedkoop en heel erg veilig en heel erg Azië
Sorry, maar ik vind 50-60 euro per persoon per nacht voor alleen het overnachten al erg duur. En andere prijzen zijn ook erg westers. Dan word het een erg dure vakantie voor een stel studenten.

Tis niet de bedoeling dat we maar een weekje blijven ofzo, denk eerder aan een maand.
pi_76934746
quote:
Op zondag 17 januari 2010 18:54 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Sorry, maar ik vind 50-60 euro per persoon per nacht voor alleen het overnachten al erg duur. En andere prijzen zijn ook erg westers. Dan word het een erg dure vakantie voor een stel studenten.

Tis niet de bedoeling dat we maar een weekje blijven ofzo, denk eerder aan een maand.

ik heb voor 15/nacht in Tokyo geslapen, dus je moet beter zoeken

alles bij elkaar ongeveer 800 euro kwijt geweest in een maand (exclusief ticket)
  zondag 17 januari 2010 @ 19:35:50 #44
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_76934876
quote:
Op zondag 17 januari 2010 12:35 schreef Dibble het volgende:
Haïti

Ik begrijp dat wel. In alle landen waar ik geweest ben, en waar hoofdzakelijk een islamitische cultuur heerst, ligt dit als een benauwende deken over het land. Zelfs in Maleisie. Het voelt gewoon niet lekker aan. In ieder geval voor mij niet. En zo te zien ben ik niet de enige.

En het is natuurlijk een inkoppertje als ik Thailand als vakantiebestemming in deze topic adviseer.

[ Bericht 0% gewijzigd door buzz1291 op 17-01-2010 19:41:51 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 17 januari 2010 @ 19:38:25 #45
62913 Blik
The one and Only!
pi_76934984
Toch jammer dat TS ideale backpacklanden als Maleisië en Indonesië afschrijft vanwege de islam. Gemiste kans als je juist naar Azië wilt. Myanmar of India prefereren boven Indonesië of Maleisië is bizar, zeker gezien de voorkeuren van TS voor veiligheid en waarschijnlijk ook hygiëne...
pi_76944861
quote:
Op zondag 17 januari 2010 14:10 schreef RikKer93 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk gevangenis, dat is daar zo ongeveer gelijk aan een strafkamp waar je gee rechten hebt.
pi_76946452
quote:
Op zondag 17 januari 2010 14:21 schreef Seven. het volgende:

[..]

Schijnveiligheid, Wim. Schijnveiligheid.
Je bent er geweest? Vertel je ervaringen...
pi_76955465
quote:
Op zondag 17 januari 2010 19:33 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

ik heb voor 15/nacht in Tokyo geslapen, dus je moet beter zoeken

alles bij elkaar ongeveer 800 euro kwijt geweest in een maand (exclusief ticket)
Oké misschien is het inderdaad mogelijk om goedkoop in Japan te reizen, maar ik wil me juist weinig zorgen om uitgaven hoeven maken. En het lijkt me dat je juist op een houtje moet bijten in Japan als je goedkoop uit wil komen, en een railpass kost ook erg veel geld, is gelijk een flinke hap uit het budget. Als ik naar Japan ga ben ik niet van plan alleen in Tokyo te blijven. Ik wil gewoon uit eten kunnen omdat uit eten gaan maar 5 euro voor 2 personen samen kost, etc, dat kan niet in Japan.
  maandag 18 januari 2010 @ 12:32:24 #49
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_76960433
quote:
Voordeel van Rusland is ook dat de gemiddelde Rus net zulke kort-door-de-bocht ideeën heeft over moslims als de TS...

Zo fascinerend dat mensen het Midden Oosten afdoen als "gevaarlijk". Sure, ik zou een vakantie naar Irak en Afganistan afraden op het moment, maar als je je ergens niet druk hoeft te maken om je eigen veiligheid of die van je spullen is het wel in landen als Libanon, Jordanië, Syrië en Egypte. Zelfs 's avonds laat nog zonder problemen over straat, ook in de grote steden; alles zonder meer op hotelkamers laten liggen. Ben nog nooit zo relaxed met bagage omgesprongen als daar.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 18 januari 2010 @ 13:02:56 #50
277627 Seven.
We are Borg.
pi_76961548
quote:
Op zondag 17 januari 2010 23:22 schreef WimTol het volgende:

[..]

Je bent er geweest? Vertel je ervaringen...
Ben er niet geweest. Maar het lijkt me duidelijk dat, als men echt vermoed dat je een spion bent, dat het niet alleen de gids is die het haasje is. Bovendien is veiligheid zolang je je aan strikte regels houdt per definitie schijnveiligheid. Stel dat je een keer zat bent en toch gezellig in je eentje rond gaat zwerven in Pyongyang?

En verder zie je natuurlijk niet het land zelf maar wat de regering wil dat je ziet. Je denkt toch niet dat je dan een eerlijk beeld krijgt van hoe het er aan toegaat in een land en hoe veilig het echt is?
Resistance is futile.
  maandag 18 januari 2010 @ 13:07:37 #51
62913 Blik
The one and Only!
pi_76961738
quote:
Op maandag 18 januari 2010 13:02 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ben er niet geweest. Maar het lijkt me duidelijk dat, als men echt vermoed dat je een spion bent, dat het niet alleen de gids is die het haasje is. Bovendien is veiligheid zolang je je aan strikte regels houdt per definitie schijnveiligheid. Stel dat je een keer zat bent en toch gezellig in je eentje rond gaat zwerven in Pyongyang?

En verder zie je natuurlijk niet het land zelf maar wat de regering wil dat je ziet. Je denkt toch niet dat je dan een eerlijk beeld krijgt van hoe het er aan toegaat in een land en hoe veilig het echt is?
Dat lijkt mij ook. Als toerist ben je gewoon veilig omdat je ook gidsen hebt van de regering. Echter wil dat niet zeggen dat Noord-Korea echt een veilig land is om op vakantie te gaan. Je krijgt sowieso alleen maar sociaal-wenselijke projecten te zien met mensen die werken voor "De Grote Leider".
pi_76963644
quote:
Op maandag 18 januari 2010 13:02 schreef Seven. het volgende:

[..]

Je bent dus veilig zolang je je aan de daar geldende regels houdt, net zoals in ieder land. Of je je aan die regels wilt houden moet ieder voor zich weten. Overtreding kan straf opleveren, zo gaat dat in alle landen.
  maandag 18 januari 2010 @ 15:51:56 #53
62913 Blik
The one and Only!
pi_76968691
quote:
Op maandag 18 januari 2010 13:53 schreef WimTol het volgende:

[..]

Je bent dus veilig zolang je je aan de daar geldende regels houdt, net zoals in ieder land. Of je je aan die regels wilt houden moet ieder voor zich weten. Overtreding kan straf opleveren, zo gaat dat in alle landen.
De geldende regels zijn in Noord-Korea natuurlijk niet te vergelijken met de geldende regels in bijvoorbeeld Jordanië, Maleisië en Indonesië.
  maandag 18 januari 2010 @ 16:45:54 #54
277627 Seven.
We are Borg.
pi_76971597
quote:
Op maandag 18 januari 2010 13:53 schreef WimTol het volgende:

[..]

Nou ja, dan moet TS maar in een land gaan rondtrekken dat zich houdt aan de mensenrechten. Lekker veilig zoals Nederland of Duitsland of zo. Want zelfs als je je niet aan de regels houdt ben je dan nog veilig. Thanks for proving my point.
Resistance is futile.
  Moderator maandag 18 januari 2010 @ 16:50:34 #55
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_76971871
Ik heb het vermoeden dat ik dit topic in de gaten moet houden. Vandaar deze post.

Al kan ik natuurlijk ook een ontopic antwoord geven: Ecuador heeft alles.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_76995657
We neigen op dit moment naar Sri Lanka of Myanmar (Birma). En dat willen we dan waarschijnlijk gaan combineren met een ander land, waarschijnlijk Thailand. Wat denken jullie?
pi_76996562
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:07 schreef controlaltdelete het volgende:
india?
  dinsdag 19 januari 2010 @ 02:58:57 #58
277627 Seven.
We are Borg.
pi_76997484
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 00:51 schreef MoneyTalks het volgende:
We neigen op dit moment naar Sri Lanka of Myanmar (Birma). En dat willen we dan waarschijnlijk gaan combineren met een ander land, waarschijnlijk Thailand. Wat denken jullie?
quote:
Alle reizen in het Noorden en het Oosten van Sri Lanka evenals in het Yala National Park (uitgezonderd Block 1) en omgeving zijn ten zeerste afgeraden. Wij raden u formeel af om het openbaar vervoer (treinen inbegrepen) te gebruiken, zij het in de steden of op de grote verkeersassen elders in het land. Wij raden u aan om de nabijheid van overheidsgebouwen en installaties (burgerlijke en militaire) evenals publieke evenementen en manifestaties te vermijden - ook in het Zuiden van het land.

1. VEILIGHEIDSSITUATIE

Algemeen
De twee belangrijkste bevolkingsgroepen in Sri Lanka zijn de Singalezen, die de meerderheid uitmaken, en de Tamils, die een belangrijke minderheid vormen en voornamelijk in het noorden en het noordoosten van het land leven. Er heeft lang een een burgeroorlog in het land gewoed. Tamil-rebellen voerden in die regio sinds 1983 een gewapende strijd tegen de Srilankaanse overheid en het leger. Deze Tamil-rebellen - de zgn. LTTE of 'Liberation Tigers of Tamil Eelam' - wensten onafhankelijkheid. De gewapende strijd werd in mei 2009 onderbroken toen het Sri Lankese leger een duidelijke militaire overwinning boekte op de LTTE in het Noorden van het eiland.

Het sri lankaanse leger controleert momenteel heel het grondgebied van het eiland. Maar de noodtoestand blijft gelden en niettegenstaande de militaire nederlaag van de LTTE is het risico op represailles van de rebellen of hun aanhangers reëel. In het verleden hebben de Tamil-rebellen op het legeroffensief gereageerd met militaire operaties en met aanslagen in het noorden en het centrum van het eiland. Hierbij werd ook de hoofdstad Colombo getroffen. De doelwitten zijn niet alleen militair, er vallen ook burgerslachtoffers.

De lijst met aanslagen werd tot mei 2009 gestaag langer. Sindsdien is duidelijk geworden dat de rebellen niet langer meer over de nodige capaciteit beschikken om zulke operaties verder op een systematische manier door te voeren.

Desondanks laat het huidige klimaat op het eiland ons niet toe om verdere aanslagen volledig uit te sluiten. De aankondiging van vervroegde presidentsverkiezingen in januari 2010 zou voor politieke spanningen kunnen zorgen die zich zouden kunnen vertalen in publieke manifestaties. Voor deze redenen dienen reizigers die naar Sri Lanka gaan de nodige voorzichtigheid aan de dag te leggen. Indien u langs Colombo reist, raden wij u af om het openbaar vervoer (treinen inbegrepen) te gebruiken. Wij raden u aan om de nabijheid van overheidsgebouwen en installaties (burgerlijke en militaire) evenals publieke evenementen en manifestaties te vermijden - ook in het Zuiden van het land.

Het Noorden en Oosten van Sri Lanka, Colombo en Yala National Park
Wij raden ten zeerste alle reizen af in het Noorden en het Oosten van Sri Lanka evenals in het Yala National Park (uitgezonderd Block 1) en omgeving. Het Noorden van het eiland behelst alle gebieden boven de A12 autoweg (Puttalam-Trincomalee), het Jaffna schiereiland inbegrepen. Het Oosten van het land behelst de districten van Trincomalee en Batticaloa evenals de kustzones van Ampara ten oosten van de A25 en A27 autoweg. De gebieden rond Yala Parc zijn deze die zich ten oosten van de A2 en ten Zuiden van de A4 bevinden.

Wij raden alle Belgische reizigers die zich op Sri Lanka bevinden aan om zich per email aan te melden bij het Ereconsulaat in Colombo of de Ambassade in New Delhi (newdelhi@diplobel.fed.be).
2. CRIMINALITEIT

Wat het risico op gewelddaden en misdrijven tegen vreemdelingen betreft, zijn er geen bijzondere bemerkingen, buiten het feit dat er wel gevallen van diefstal en aanrandingen gemeld worden. Wanneer u rondreist in Sri Lanka, raden wij u dus aan om met agentschappen te werken waarvan de goede reputatie in uw gids of lokaal bevestigd is. Wij raden u ook aan om steeds waakzaam te blijven, vooral indien u als vrouw alleen door het land reist.

We vernemen dat het aantal klachten in verband met diefstal in hotels en gastenkamers toegenomen is. Naar aanleiding hiervan raden wij u aan om de nodige maatregelen te treffen om uw officiële documenten (paspoort) en waardevolle bezittingen veilig te bewaren, evenals zorg te dragen voor het cash geld waarmee u rondreist.

3. TRANSPORT

Veiligheid /info wegen
Het gevaarlijke rijdgedrag en de slechte staat van de wegen zorgen voor een hoog aantal ongevallen, waarvan ook voetgangers de slachtoffers zijn. Taxi's en huurwagens zijn niet duur in Colombo en andere toeristische zones en u kunt in een groot aantal stadjes en dorpen de nodige "rickshaws" vinden. Wij raden af aan alleen reizende vrouwen om 's nachts dit soort vervoermiddel te gebruiken.

Wij raden u ook aan om de veiligheidsinstructies die u aan de checkpoints van lokale autoriteiten krijgt op te volgen. Niet alleen op de weg naar Jaffna, maar op vele plaatsen in het noorden en noordoosten, werden landmijnen gelegd. De regio rond de A9 die van Vavuniya naar Jaffna strekt is bijzonder gevaarlijk op dit gebied. Reizigers die naar het noorden en noordoosten trekken, verlaten daarom beter de hoofdwegen niet. We raden u aan goed te letten op de verkeersborden die de aanwezigheid van boobytraps.

Veiligheid /info luchtvaart
Vluchten van en naar Jaffna zijn grotendeels afgelast. U kan meer informatie over de kwaliteit en veiligheid van de lokale luchtvaartmaatschappijen vinden op de website van de Europese Commissie.

Veiligheid /info scheepvaart
Om wapensmokkel tegen te gaan werden vele kustgebieden in het noorden en noordoosten 'restricted zones' verklaard. Toegang tot de territoriale wateren kan slechts met een voorafgaandelijk toestemming van de overheid. Zonder dergelijke toestemming lopen de boten het risico door de Sri Lankaanse marine geïntercepteerd te worden met alle nare gevolgen van dien. Ook de LTTE heeft boten in deze zone. Plezierjachten vermijden dus beter deze regio. Meer en meer doen zich ook daden van piraterij voor in de Sri Lankaanse en internationale wateren. Gezien de gevaarlijke stromingen voor bepaalde stranden van het eiland, raden we aan de instructies van gidsen en hotels op te volgen vooraleer te baden.

Veiligheid /info treinverkeer en busverkeer
De laatste jaren zijn er steeds meer gevallen van treinontsporingen en ongelukken in Sri Lanka. De bussen worden vaak slecht onderhouden en de buschauffeurs worden weinig of niet getraind, wat tot een hoog aantal busongevallen leidt. Indien u de keuze heeft, raden wij u aan om dit soort vervoermiddel te vermijden. Gezien een groot aantal terreuraanslagen de laatste jaren gepleegd werden in plaatsen die bezocht of gebruikt worden door reizigers (treinen en bussen) raden wij u ook formeel af om het openbare vervoer te gebruiken, zij het in de steden of elders in het land. Uiterste waakzaamheid is geboden aan drukke bushaltes of treinstations.

4. KLIMAAT EN NATUURRAMPEN

Klimaat en meteorologische fenomenen
De lente van 2007 heeft felle regen gekend en de daaropvolgende wateroverlast heeft aan vijf mensen het leven gekost. Tijdens het regenseizoen raden wij u dus aan om te informeren over de weersomstandigheden vooraleer u ergens heen trekt op het eiland. U kunt de meest recente weersvoorspellingen vinden op de website van het Toerismepromotie bureau van Sri Lanka.

Frequente natuurrampen
De tsunami die op 26 december 2004 een groot deel van Zuid-Azië geteisterd heeft, heeft ook Sri Lanka (zuid en zuidwest kust) niet ongemoeid gelaten. Het is moeilijk te voorspellen of een dergelijke ramp zich nog zou kunnen voordoen en met welke frequentie.

Mocht er zich tijdens hun verblijf in het buitenland een ramp of onvoorziene gebeurtenis voordoen, dan wordt van de reizigers verwacht dat zij zo spoedig mogelijk hun gezinsleden of naaste vrienden in België van hun toestand inlichten en hen geruststellen. Indien de communicatie met het buitenland onmogelijk is, kunnen zij zich wenden tot het Ereconsulaat van België in Colombo.

5. GEZONDHEID & HYGIËNE

Kosten/infrastructuur medische verzorging
Reizigers worden sterk aangeraden om voor hun vertrek een medische bijstandsverzekering inclusief medische repatriëring te nemen. Alleen de grote steden beschikken over een medische infrastructuur van goed niveau. Wij raden u ook aan om een reisapotheek mee te nemen.

Veiligheid water en voedsel
Commercieel water in verzegelde flessen is veilig. Het water uit de kraan wordt beter gekookt en ook het voedsel moet voldoende doorbakken zijn.

Inentingen en vaccins
Sri Lanka wordt geteisterd door tropische ziekten als malaria, Dengue-koorts, tyfus, hepatitis A en B, en Japanse encefalitis. Het is aangewezen om zich te voorzien van muggenmelk en een muggennet. In door muggen vergeven gebieden is het eveneens beter gesloten kledij te dragen (lange mouwen en lange broek). Vaccinatie tegen hepatitis A is sterk aangeraden, alsook een update van polio, tetanus en difterie. Raadpleeg 6 tot minstens 2 weken voor uw vertrek de websites van het Instituut voor Tropische Geneeskunde (www.itg.be) en van de Wereldgezondheidsorganisatie (www.who.int) voor meer gedetailleerde informatie.

Bijzondere gezondheidsrisico's

Malaria
Het is ten stelligste aan te raden onder een muggennet te slapen, een muggenwerend product met DEET te gebruiken en een profylactisch middel in te nemen voor korte verblijven. In functie van uw algemene gezondheidstoestand, zal uw arts u de meest aangewezen behandeling voorschrijven.

Dengue-koorts
Dengue-koorts is een virale infectie die verspreid wordt door muggen, die vooral overdag en aan het begin van de avond steken. Dengue komt vooral voor in het regenseizoen. Symptomen zijn acute hoge koorts, spierpijn, gewrichtspijn en mogelijks huiduitslag. Er bestaat geen vaccin voor. Omdat dengue gevaarlijk kan zijn en in sommige gevallen zelfs dodelijk, is het belangrijk om bij de constatering van deze symptomen onmiddellijk een arts te raadplegen en zich steeds tegen muggen te beschermen (een muggenwerend product met DEET gebruiken, onder een muskietnet slapen, lange kledij dragen). Dengue komt voor zowel in de steden als op het platteland.

Reizigersdiarree
Maatregelen ter preventie van reizigersdiarree zoals handen wassen en drinkwater ontsmetten, zijn essentieel. Ter behandeling van de diarree is het voorkomen of behandelen van dehydratie primordiaal. Ter preventie van dehydratie kan gebruik gemaakt worden van speciale zoutoplossingen, bij de apotheek verkrijgbaar. Men vermijdt best de producten die in lokale apotheken verkocht worden, en die meestal ondoeltreffend of zelfs gevaarlijk zijn.

6. WETGEVING

Als bezoeker van een land bent u, net als de bewoners zelf, onderworpen aan de wetten van het gastland. Import en export van wapens en drugs zijn verboden.

Seksualiteit
Homoseksualiteit is illegaal in Sri Lanka. (het zijn net moslims)

Varia
De uitvoer van antiquiteiten (ouder dan 50 jaar) is onderworpen aan strenge regels en een voorafgaandelijke toelating moet aangevraagd worden. Wij herinneren u eraan dat in de meeste EU-landen het kopen van namaakgoederen strafbaar is. Reizigers die thuiskomen na een verblijf buiten de Europese Unie kunnen gecontroleerd worden. Wanneer namaakproducten worden aangetroffen, wordt er beslag opgelegd en krijgt de reiziger een fikse boete gaande van 50 tot 20.000 euro. (www.namaak.be).

7. DOCUMENTEN, VALUTA, COMMUNICATIE

Alle noodzakelijke reisdocumenten worden vermeld onder de gelijknamige rubriek op deze website.

Rijbewijs
Het Belgisch rijbewijs wordt niet aanvaard. Vooraleer te vertrekken dient het desgewenst omgewisseld te worden voor een Internationaal Rijbewijs, dat ter plaatse nog eens omgewisseld moet worden bij de 'Automobile Association' (dichtbij het Holiday Inn Hotel) voor een lokaal rijbewijs.

Betaalmiddelen
De munt van het land is de Sri Lankaanse roepie, gelieve voor de wisselkoersen uw bank of wisselagent te consulteren. In de toeristische centra is het mogelijk met een bankkaart geld uit de ATM's op te vragen. Kredietkaarten worden er aanvaard als betaalmiddel. Sommige banken beschouwen echter Sri Lanka als een hoog risicoland voor fraude bij gebruik van kredietkaarten. Zij raden dit af of blokkeren de kaart na gebruik in Sri Lanka. In geval van verlies, diefstal of fraude van een Belgische krediet- of bankkaart, neem onmiddellijk contact op met Card Stop (0032 70 344 344).

Reisverzekering
Gelieve na te gaan of de verzekering van uw ziekenfonds voldoende dekking biedt voor uw bestemming en uw manier van reizen. Houd er rekening mee dat deze verzekering vervalt na een verblijf van 3 maanden. Rekening houdend met de verslechtering van de situatie op het eiland raden wij u ten zeerste aan om na te gaan dat u met de adequate verzekeringsdekking op reis vertrekt: een aangepaste reisverzekering met voldoende dekkingslimiet (medische bijstandsverzekering inclusief medische repatriëring) is absoluut noodzakelijk.

GSM en communicatiefaciliteiten
In de toeristische centra is het mogelijk om met de GSM een nummer in België op te roepen. Daarbuiten is een dergelijke verbinding geenszins gegarandeerd.

Huisdieren
Reizigers die met een huisdier wensen te reizen, dienen vooraf contact op te nemen met de Ambassade van Sri Lanka in Brussel. (Jules Lejeunestraat, 1050 Elsene, tel: 02/ 344 5394, e-mail: sri-lanka@skynet.be). Of rechtstreeks met het Department of animal Production and Health (P.O.Box 13, Peradeniya 204000, tel: 00 94 81 238 8189, 238 8195, fax: 00 94 81 238 8619).

8. CONSULAIRE BIJSTAND

In geval van onvoorziene ernstige moeilijkheden in het buitenland, kunnen de Belgen hulp vragen aan de ambassades en consulaten van België. Consulaire bijstand wordt verleend aan landgenoten die tevergeefs de hulp ingeroepen hebben van de terzake bevoegde plaatselijke overheid (lokale politie) of dienstverlenende (privé) maatschappijen (bank, verzekeringagentschap), en zich enkel nog tot een Belgische diplomatieke of consulaire post kunnen wenden. Aan deze bijstand wordt een einde gesteld zodra de reizigers op eigen krachten verder kunnen.

In het geval dat in een bepaald land geen ambassade of consulaat van België gevestigd is, kunnen de Belgen consulaire bijstand vragen aan een diplomatieke of consulaire vertegenwoordiging van een andere lidstaat van de Europese Unie.

Rekening houdend met de verslechtering van de situatie op het eiland raden wij aan alle Belgische reizigers die naar Sri Lanka gaan om de Ambassade van België in New Delhi (newdelhi@diplobel.fed.be) van hun aanwezigheid op het eiland te verwittigen.
quote:
1. VEILIGHEIDSSITUATIE

In mei 2008 trok Cycloon Nargis door vijf provincies in Myanmar (Birma): Yangon, Irrawaddy, Bago, Karen en Mon. Deze cycloon heeft belangrijke schade aangericht. In Yangon werd de situatie echter snel hersteld. Reizigers worden er echter op attent gemaakt dat er voor toegang tot de Irrawady delta administratieve toelatingen dienen te worden aangevraagd.

In meerdere steden in Myanmar werden in september 2007 massabetogingen gehouden. Deze richtten zich niet tegen buitenlanders. Sindsdien is de situatie rustiger geworden, al vinden er sporadisch kleine betogingen plaats in verschillende delen van het land. Toch moeten toeristen zich bewust zijn van het risico dat hun reis door een escalatie van de politieke toestand verstoord kan worden, vooral op vlak van communicatiemogelijkheden en vervoer. De toerist wordt aangeraden om op afstand te blijven van betogingen en samenscholingen en zich voortdurend te blijven informeren over het verloop van de politieke toestand.

In de grensgebieden komt het geregeld tot een treffen tussen regeringstroepen en opstandelingen van verschillende bevolkingsgroepen (Chin, Wa, Shan, Karennis, Karen, Mon). Het blijft aangewezen deze gebieden te mijden. Reizigers die deze streken toch bezoeken moeten ook voorzichtig zijn voor landmijnen. Spanningen zijn ook voelbaar in een aantal streken in het zuiden (schiereiland Malakka) en langs de westelijke kust (Arakan state), waar extremistische bewegingen ervan verdacht worden over schuilplaatsen te beschikken. Niet-essentiële reizen naar deze gebieden wordt bijgevolg afgeraden.

Terreurdreiging
Er is in Myanmar (Birma) geen specifieke terreurdreiging. De voorbije jaren zijn wel een aantal bommen ontploft: in januari 2008 maakten vier bomontploffingen in verschillende delen van het land drie doden en er vonden ook in 2006 en in 2005 bomaanslagen plaats. Waakzaamheid in de buurt van openbare gebouwen en in drukke handelscentra is geboden.

2. CRIMINALITEIT

In de voor toeristen toegankelijke regio's van het land (Yangon, Mandalay, Pagan, Inle, etc) komt relatief weinig criminaliteit voor.

3. TRANSPORT

Veiligheid / info wegen
De wegen zijn in slechte staat en gevaarlijk, vooral als het donker is. Bij wegtransport dient u rekening te houden met lange reistijden. Tijdens de moesson (juni tot september) kan reizen over de weg zeer moeilijk zijn. Het oversteken van de grens via de weg is meestal niet toegelaten en wordt sterk afgeraden.

Veiligheid / info luchtvaart
Binnenlandse vluchtschema¿s kunnen vaak onaangekondigd worden gewijzigd. Wegens de gebrekkige staat van onderhoud van de vliegtuigen worden binnenlandse vluchten beter niet gemaakt met Myanmar Airways (niet te verwarren met MIA / Myanmar International Airways).

4. NATUURRAMPEN EN KLIMAAT

Meteorologische problemen
Mocht er zich tijdens hun verblijf in het buitenland een ramp of onvoorziene gebeurtenis voordoen, dan wordt van de reizigers verwacht dat zij zo spoedig mogelijk hun gezinsleden of naaste vrienden in België van hun toestand inlichten en hen geruststellen, alsook de Belgische Ambassade te Bangkok (tel. +66-2-6795454 of noodnummer +66-8-18339987).

5. GEZONDHEID & HYGIËNE

Kosten/infrastructuur medische verzorging
De medische infrastructuur in Myanmar (Birma) is zeer beperkt. Het is aangeraden u voor medische verzorging naar Thailand te begeven.

Veiligheid water en voedsel
Het drinken van kraantjeswater wordt afgeraden.

Inentingen en vaccins
Iedereen die naar Azië reist, ongeacht de duur en de omstandigheden moet tegen hepatitis A beschermd zijn. Ook vaccinatie tegen buiktyfus is sterk aangeraden alsook een update van polio, tetanus en difterie. Raadpleeg 6 tot minstens 2 weken voor uw vertrek de websites van het Instituut voor Tropische Geneeskunde en van de Wereldgezondheidsorganisatie voor meer gedetailleerde informatie.

Bijzondere gezondheidsrisico's

Vogelgriep
Zoals in andere Zuid-Oost-Aziatische landen werden ook in Myanmar gevallen van vogelgriep vastgesteld. Met betrekking tot vogelgriep leggen noch de Wereld Gezondheidsorganisatie noch de FOD Volksgezondheid reisbeperkingen op naar eender welke bestemming, maar ze bevelen wel nog steeds een aantal voorzorgsmaatregelen aan om zo de contactrisicos met het virus van de vogelgriep te verkleinen (mijden van pluimvee, eten van goed gebakken of gekookt vlees van gevogelte of gevogelteproducten, regelmatig wassen van handen).

Uitvoerige informatie vindt u terug in de rubriek "Alles weten over influenza" of op de websites van de Federale Overheidsdienst Volksgezondheid, de Wereldgezondheidsorganisatie , het Federaal Agentschap voor de veiligheid van de Voedselketen (FAVV) of de Wereldorganisatie van Diergezondheid O.I.E.

Dengue-koorts
Dengue koorts is een ziekte waarvan het virus wordt overgedragen door muggen die vooral overdag bijten. Dengue komt voor in Myanmar, met typisch een piek in het regenseizoen (mei-oktober). Symptomen zijn acute hoge koorts, spierpijn en mogelijks huiduitslag. Omdat dengue gevaarlijk kan zijn en in sommige gevallen zelfs dodelijk, is het belangrijk om bij de constatering van deze fenomenen onmiddellijk een arts te raadplegen. U kan zich het best preventief tegen muggen beschermen. Opgemerkt dient ook dat dengue koorts voorkomt zowel in de steden als op het platteland.

Malaria
Malaria komt in verscheiden gebieden in Birma voor. Bescherming tegen muggen is noodzakelijk, preventieve medicatie aangewezen indien u reist in streken met hoog malariarisico.

6. WETGEVING

Als bezoeker van een land bent u, net als de bewoners zelf, onderworpen aan de wetten van het gastland.

Algemene waarschuwing
Het militaire regime heeft de grondwet en de grondwettelijke vrijheden opgeschort. Bezoekers moeten ervan bewust zijn dat deelname aan betogingen of het uiten van politieke opinies en van kritiek op het bewind zeer streng kunnen worden bestraft. U dient er rekening mee te houden dat de autoriteiten uw bewegingen volgen.

Accommodatie
Een inwoner van het land die geen vergunning heeft voor het openhouden van een hotel of guesthouse, mag geen logies verschaffen aan buitenlanders zonder dit te melden aan de politie.

Bijzondere toestemming om te reizen
Om in het binnenland te reizen buiten de grote steden en buiten de toeristische gebieden zoals Pagan of Inle Lake, dient u vooraf toestemming te bekomen van de militaire autoriteiten. Voor bepaalde zones is ook de toestemming van de plaatselijke autoriteiten noodzakelijk. Het is raadzaam informatie in te winnen, ofwel vooraf bij de Ambassade van Myanmar te Brussel, ofwel ter plaatse bij de bevoegde autoriteiten.

Drugs
Elk gebruik of bezit van drugs, ook in kleine hoeveelheden is verboden. Op overtredingen van de drugswetgeving staan zware gevangenisstraffen en de leefomstandigheden in de gevangenissen zijn bijzonder hard. Het is aangewezen zelf zijn bagage te maken en deze tijdens de reis in het oog te houden opdat er niets kan worden ingestopt door derden. Pakjes meenemen op vraag van onbekenden is eveneens af te raden.

Seksualiteit
Seksuele betrekkingen tussen buitenlanders en de plaatselijke bevolking zijn verboden. (het zijn net moslims!)

Fotografie
Het is verboden om militaire installaties of personen in uniform te fotograferen.

Zeden en gewoonten
Monniken worden met groot respect bejegend. Vrouwen mogen monniken niet aanraken.

7. REISDOCUMENTEN, VALUTA, COMMUNICATIE

Alle noodzakelijke reisdocumenten worden vermeld onder de gelijknamige rubriek op deze website.

De douane- en valutavoorschriften
Export van kunstwerken, import van elektronische apparatuur zijn streng gereglementeerd. Er moet aangifte worden gedaan van bedragen van meer dan 2000 USD en van het bezit van waardevolle voorwerpen. Overtredingen zijn strafbaar. Er bestaan Europese sancties t.a.v. Myanmar die een verbod inhouden om een aantal producten aan te schaffen, in te voeren of te vervoeren vanuit Myanmar (o.m. hout, edelstenen en halfedelstenen, metaal).

Rijbewijs
Internationaal rijbewijs noodzakelijk. Het zelf besturen van een voertuig buiten Yangon wordt afgeraden, ondermeer wegens mogelijke problemen aan de vele check points op de wegen. Grotere hotels en reisbureaus voorzien de mogelijkheid om auto met chauffeur te huren.

Betaalmiddelen
Er zijn geen geldautomaten en credit cards worden slechts op een beperkt aantal plaatsen aanvaard (o.a. een aantal grote hotels in Yangon). U dient zich te voorzien van voldoende cash geld in US dollars (bij voorkeur voldoende recente biljetten en voldoende kleine coupures). De vroegere verplichting om bij binnenkomst van het land 200 USD om te wisselen in FEC (Foreign Exchange Certificates) werd opgeheven. Buiten de grote hotels wordt de lokale munt (Kyat) gebruikt voor de meeste aankopen.

Reisverzekering
Gelieve na te gaan of de verzekering van uw ziekenfonds voldoende dekking biedt voor uw bestemming en uw manier van reizen. Houd er rekening mee dat deze verzekering vervalt na een verblijf van 3 maanden. Een aangepaste reisverzekering met voldoende dekkingslimiet (reisbijstand, repatriëring, rechtsbijstand) is absoluut noodzakelijk.

GSM & Communicatiefaciliteiten
Buiten de grote steden functioneert het telefoonnet amper of is er helemaal geen netwerk. Mobiele telefonie met een buitenlands netwerk(roaming) werkt niet meer in Myanmar. Gebruik of bezit van een satellietcommunicatietelefoon door particulieren is verboden.

8. CONSULAIRE BIJSTAND

In geval van onvoorziene ernstige moeilijkheden in het buitenland, kunnen de Belgen hulp vragen aan de ambassades en consulaten van België. Consulaire bijstand wordt verleend aan landgenoten die tevergeefs de hulp ingeroepen hebben van de terzake bevoegde plaatselijke overheid (lokale politie) of dienstverlenende privé-maatschappijen (bank, verzekeraar), en zich enkel nog tot een Belgische diplomatieke of consulaire post kunnen wenden. Aan deze bijstand wordt een einde gesteld zodra de reizigers op eigen krachten verder kunnen.

België heeft geen ambassade of consulaat in Birma/Myanmar. De Belgische belangen worden waargenomen door de Franse ambassade in Yangon, die in verbinding staat met de Belgische ambassade in Bangkok. Ambassade van Frankrijk in Yangoon: 102 Pyidaungsu Yeiktha Road, Tel + 95 1 212 178 ; + 95 1 212 520 ; Fax + 95 1 212 527; e-mail : ambafrance.rangoun@diplomatie.fr
Ik zou voor Myanmar gaan.
Resistance is futile.
pi_76997704
Ik heb het perfecte land voor je.. Bulgarije! Goedkoop, prachtig, veel cultuur, veilig, lekker eten.. en groot genoeg voor 4-5 weken!
  dinsdag 19 januari 2010 @ 03:37:29 #60
277627 Seven.
We are Borg.
pi_76997715
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 03:35 schreef Oksel het volgende:
Ik heb het perfecte land voor je.. Bulgarije! Goedkoop, prachtig, veel cultuur, veilig, lekker eten.. en groot genoeg voor 4-5 weken!
Eens. Beste vakantie ooit heb ik in Varna gehad. Waar overigens zo'n beetje alle Bulgaarse hoeren in NL en BE vandaan komen, zo leerde ik onlangs. Met de opbrengsten worden blijkbaar al die hotels daar gebouwd aan Goudstrand.
Resistance is futile.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 03:48:25 #61
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_76997749
Filipijnen.

Goedkoop, veilig en weinig islam
Religie is erfelijk bepaalt. Zie het als een aangeboren afwijking.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 08:38:53 #62
62913 Blik
The one and Only!
pi_76998862
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 03:48 schreef rene29 het volgende:
Filipijnen.

Goedkoop, veilig en weinig islam

http://www.stopthekilling(...)s-huurlingen-en-geld

pi_77015312
China anders?
In Chengdu starten en beetje in Zuid-west china rondtrekken. Richting Tibet heb je erg mooie dorpjes liggen.
Dit deel van China is ook nog eens een stuk goedkoper dan omgeving Shanghai oid.
pi_77015628
quote:
Op zondag 17 januari 2010 14:18 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Bhutan wellicht? Daar is nog heel weinig toerisme.

(Tevens tvp, want ik wil misschien nog wel eens alleen op pad en ben vrouw, klein, tenger. Ben tot nu toe alleen in ultiem westerse landen in m'n eentje op pad geweest)
TS is een goedkope zak met vooroordelen en als butan zijn regels nog niet gewijzigd heeft moet je daar per dag 100 dollar of zo consumeren.

Verder zou ik TS toch aanraden naar indonesie te gaan is goed en goedkoop rond te reizen, veel mensen spreken engels , heel open mensen, je hebt alleen soms een keer een moskee in de buurt van je hotel staan en dan wordt je om 3.30 even wakker om je daarna weer om te draaien.

En als TS echt zo'n probleem met de islam heeft gaat hij alleen naar bali daar is het boedisme leidend. Ik verwacht eigenlijk wel dat je bali na 2 weken wel rondgereisd bent. Dan zou je nog een week met een boot naar de gili eilanden kunnen gaan die zo klein zijn dat er alleen toeristen rondslingeren en volgens mij geen moskee is.
pi_77023942
In elk land kun je opgepakt worden als je foto's maakt; zowel in europa als in de VS als waar ook ter wereld.
Maak maar eens een foto van een militair gebouw/terrein/etc en bingo.

OT: ik zou China willen voordragen. Erg goedkoop verblijf en eten. Ik ben er vorig jaar geweest. Begonnen in Beijing en toen via Shanghai en Hainan (strand en palmen) en via HongKong weer terug naar NL.
Zou het zo weer doen, wel wat andere steden uitzoeken (HongKong is geinig maar absoluut geen China).
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
  dinsdag 19 januari 2010 @ 20:10:26 #66
62913 Blik
The one and Only!
pi_77024320
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 20:01 schreef Griebus het volgende:
In elk land kun je opgepakt worden als je foto's maakt; zowel in europa als in de VS als waar ook ter wereld.
Maak maar eens een foto van een militair gebouw/terrein/etc en bingo.

OT: ik zou China willen voordragen. Erg goedkoop verblijf en eten. Ik ben er vorig jaar geweest. Begonnen in Beijing en toen via Shanghai en Hainan (strand en palmen) en via HongKong weer terug naar NL.
Zou het zo weer doen, wel wat andere steden uitzoeken (HongKong is geinig maar absoluut geen China).
Vooruit, nog één flauwe opmerking...

Ook geen optie, als TS iets wilt google-en is die de Sjaak
pi_77052971
Volgens mij is India vrouwonvriendelijker en onveiliger dan de meeste moslim-landen, maar goed. Qua moslimlanden ben ik zelf alleen in de Verenigde Arabische Emiraten geweest maar voelde me daar als vrouw 100% veilig en comfortabel, alle mannen (en vrouwen) waren gewoon heel vriendelijk tegen me en het was absoluut geen punt om 's nachts over straat te gaan.

Maar ja, qua aanrader zou ik misschien ook zeggen Thailand, lekker makkelijk en leuk. Al vind je in het zuiden wel weer moskeeen en moslims, balen zeg.

China is inderdaad ook een goede. Goedkoop, veel te zien, voelde me daar ook heel veilig. En weer heel anders dan Vietnam.
pi_77053299
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 00:51 schreef MoneyTalks het volgende:
Islam en "mogelijke" vrouwonvriendelijkheid in islamitische landen is een probleem voor TS, maar grove schendingen van mensenrechten zijn blijkbaar geen probleem . De junta zal blij zijn met je dollars als je voor Myanmar kiest .
Get it and Bet it
pi_77126206
Bali natuurlijk! 95% hindoeisme, 4 euro voor een overnachting, 4 euro voor een goede avond maal!
pi_77135987
Bali voldoet ruim aan je eisen. Heerlijk weer. Lekker de hele dag luiieren of surfen/duiken. Heerlijk eten. Goedkoop. Ver weg. Veilig. En als je wil kun je heel wat cultuur snuiven.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 12:44:15 #71
62913 Blik
The one and Only!
pi_77136147
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 12:39 schreef announcement het volgende:
Bali voldoet ruim aan je eisen. Heerlijk weer. Lekker de hele dag luiieren of surfen/duiken. Heerlijk eten. Goedkoop. Ver weg. Veilig. En als je wil kun je heel wat cultuur snuiven.
Bericht aan TS, vermijd Bali van eind juni t/m eind juli. Dan zit ik daar namelijk...
pi_77143705
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 12:44 schreef Blik het volgende:

[..]

Bericht aan TS, vermijd Bali van eind juni t/m eind juli. Dan zit ik daar namelijk...
Bericht aan bovenstaande, vermijd Nederland van januari t/m juni en september t/m december. Dan zit ik daar namelijk...
  vrijdag 22 januari 2010 @ 17:39:42 #73
277627 Seven.
We are Borg.
pi_77148219
Heb je al gekozen?
Resistance is futile.
pi_77148744
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 17:39 schreef Seven. het volgende:
Heb je al gekozen?
Sri Lanka en dan combineren met Thailand of deel van China of Cambodja of Myanmar.
pi_77148901
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 17:53 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Sri Lanka en dan combineren met Thailand of deel van China of Cambodja of Myanmar.
Kijk je wel uit voor moslims?
pi_77149900
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 17:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Kijk je wel uit voor moslims?
Volgens mij ken je die landen niet, zijn allemaal boeddhistische landen (behalve China waar ook nog veel Taoïsme is). Jammer voor je he?
pi_77150439
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 18:27 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Volgens mij ken je die landen niet, zijn allemaal boeddhistische landen (behalve China waar ook nog veel Taoïsme is). Jammer voor je he?
Maar je weet maar nooit natuurlijk! Stel dat je er één tegenkomt, is meteen je hele vakantie naar de tering.
pi_77150458
Veel mensen hier die het over Noord-Korea hebben. Ik wil er eigenlijk ook wel graag heen. Alleen moet ik nog wel even doorsparen. Enige mensen die het gedaan hebben of al serieuze plannen hebben hier?
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_77150557
Om maar te zwijgen over de Tamil Tigers.
pi_77150699
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 18:43 schreef Jac0bus het volgende:
Veel mensen hier die het over Noord-Korea hebben. Ik wil er eigenlijk ook wel graag heen. Alleen moet ik nog wel even doorsparen. Enige mensen die het gedaan hebben of al serieuze plannen hebben hier?
Net als over Disneyland, is er over Noord Korea natuurlijk ook een topic => Noord Korea
pi_77173782
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:41 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

Islam en "mogelijke" vrouwonvriendelijkheid in islamitische landen is een probleem voor TS, maar grove schendingen van mensenrechten zijn blijkbaar geen probleem . De junta zal blij zijn met je dollars als je voor Myanmar kiest .
Dit dus. De islam bevalt de TS niet, maar onderdrukking door mensen met een ander geloof sluit hij gerust zijn ogen voor.
pi_77176703
Filippijnen

Prachtig mooi land, lekker weer en erg goedkoop en zo een beetje iedereen spreekt er engels
pi_77176905
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 14:53 schreef Tahiti het volgende:
Filippijnen

Prachtig mooi land, lekker weer en erg goedkoop en zo een beetje iedereen spreekt er engels
Zijn de Filippijnen niet wat onrustig?
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_77300092
Tis overigens Sri Lanka geworden
  dinsdag 26 januari 2010 @ 18:07:16 #85
277627 Seven.
We are Borg.
pi_77300119
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 18:06 schreef MoneyTalks het volgende:
Je hebt gehoord over de bomaanslagen?

http://www.nu.nl/buitenla(...)n-met-explosies.html
Resistance is futile.
pi_77300150
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 18:06 schreef MoneyTalks het volgende:
Nou, we bidden voor je heur.
pi_77304644
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 18:07 schreef Seven. het volgende:

[..]

Je hebt gehoord over de bomaanslagen?

http://www.nu.nl/buitenla(...)n-met-explosies.html

Ja in het Noorden, maar voor het Noorden gold sowieso al een negatief reisadvies, dus daar waren we sowieso niet heen gegaan. Bovendien zijn nu de verkiezingen, dus vandaar dat het politiek instabiel is. Over een half jaar zijn er geen verkiezingen meer
  dinsdag 26 januari 2010 @ 19:50:53 #88
277627 Seven.
We are Borg.
pi_77304725
Wat een oogkleppen, chapeau!
Resistance is futile.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 19:53:28 #89
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_77304834
Volgens mij is met TS op vakantie gaan reuzegezellig.
quote:
*Hosselcopter*
pi_77306701
Erg dom om momenteel voor Sri Lanka te kiezen Het is naief en bij het domme af. Je had ook zo veel gebieden kunnen kiezen waar momenteel helemaal niets aan de hand is. Tevens kan een alleen noordelijk negatief reis advies uitdraaien op een nog geheel negatief reis advies, wat er in het noorden gebeurd kan ook zuidelijk van op invloed zijn, een onstabiel land blijft het namelijk in zijn geheel.
pi_77306747
Hmmm, ben een jaartje vrij(geen studie) en wil ook nog wel wat gaan reizen, ben wel onervaren, verder dan Spanje ben ik niet geweest... zat eerst steeds aan een groepsreis te denken via organisaties als Djoser en zo, maar is op jezelf of met een paar vrienden naar Thailand, Bali etc. gaan niet veel leuker(in de zin van meer vrijheid, mogelijkheden)/goedkoper? Ik heb namelijk ook niet heel veel geld.... Of zeggen jullie dat ik als jonge rookie beter met een georganiseerde reis kan gaan?
pi_77306767
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 19:50 schreef Seven. het volgende:
Wat een oogkleppen, chapeau!
Jaloers
  dinsdag 26 januari 2010 @ 20:39:19 #93
277627 Seven.
We are Borg.
pi_77307215
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 20:31 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Jaloers
. Sri Lanka heeft mij nooit getrokken, zelfs niet als het veilig zou zijn. Doe mij maar Zuid-Amerika of vasteland Afrika.
Resistance is futile.
pi_77307754
TS

Ongelofelijk. Jammer dat je geen fotoboek hebt.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 20:50:27 #95
277627 Seven.
We are Borg.
pi_77307845
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 20:31 schreef Stefanovich het volgende:
Hmmm, ben een jaartje vrij(geen studie) en wil ook nog wel wat gaan reizen, ben wel onervaren, verder dan Spanje ben ik niet geweest... zat eerst steeds aan een groepsreis te denken via organisaties als Djoser en zo, maar is op jezelf of met een paar vrienden naar Thailand, Bali etc. gaan niet veel leuker(in de zin van meer vrijheid, mogelijkheden)/goedkoper? Ik heb namelijk ook niet heel veel geld.... Of zeggen jullie dat ik als jonge rookie beter met een georganiseerde reis kan gaan?
Ligt eraan waar naartoe. Niet in Sri Lanka in ieder geval .
Resistance is futile.
pi_77308232
@ TS, jammer dat je niet naar de Filippijnen gaat maar in ieder geval veel plezier in Sri Lanka, en probeer, indien mogelijk, ook de Malediven te bezoeken.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 20:58:43 #97
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_77308271
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 02:58 schreef Seven. het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik zou voor Myanmar gaan.
Thailand heeft geen goede naam en als je als tourist opgelicht of opgepakt wil worden ben je de pineut (oa met dank aan de vele touristen, die het er al te bond hebben gemaakt).

Ik zou eigenlijk aan TS willen vragen wat hij van zijn voorwaarden het belangrijkste vindt voor een reis buiten Europa. Je maakt het jezelf wel moeilijk: Je bevindt je dan in een andere wereld en het enige, wat in me opkomt, dat nog het meeste aan je voorwaarden voldoet is Australie/ Niew Zeeland / Canada. Eventueel Aruba (Antllen tellen neem ik aan niet mee, want die zijn Europa).

Of gaat het om "iets ver weg van het Europeese continent"? Zon, zee, strand, goedkoop?
The best firms advertise the least...
pi_77309064
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 20:58 schreef edcetera het volgende:

[..]

Thailand heeft geen goede naam en als je als tourist opgelicht of opgepakt wil worden ben je de pineut (oa met dank aan de vele touristen, die het er al te bond hebben gemaakt).

Ik zou eigenlijk aan TS willen vragen wat hij van zijn voorwaarden het belangrijkste vindt voor een reis buiten Europa. Je maakt het jezelf wel moeilijk: Je bevindt je dan in een andere wereld en het enige, wat in me opkomt, dat nog het meeste aan je voorwaarden voldoet is Australie/ Niew Zeeland / Canada. Eventueel Aruba (Antllen tellen neem ik aan niet mee, want die zijn Europa).

Of gaat het om "iets ver weg van het Europeese continent"? Zon, zee, strand, goedkoop?
Allemaal te duur natuurlijk, overnachtingen in die landen kost een vermogen als je een beetje luxe wilt. In veel in Azie kun je namelijk in landen zoals Indonesië, Filipijnen overnachten als een koning voor een paar euro. Dat lukt je niet in Australie etc.
pi_77309773
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 20:39 schreef Seven. het volgende:

[..]

. Sri Lanka heeft mij nooit getrokken, zelfs niet als het veilig zou zijn. Doe mij maar Zuid-Amerika of vasteland Afrika.
Je weet niet wat je mist
pi_77310443
Namibie, Botswana en Zambia. Prachtige landen, veel te zien, stranden in Namibie. Relatief veilig (veiliger dan Zuid-Afrika, ZImbabwe etc.).

Hier overigens veel reizen te vinden: http://www.nomadtours.co.za/camping_tours_2010.html
  woensdag 27 januari 2010 @ 09:43:30 #101
62913 Blik
The one and Only!
pi_77323638
'President Sri Lanka wint verkiezingen'

Inderdaad een veilig en rustig land...
pi_77323955
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:43 schreef Blik het volgende:
'President Sri Lanka wint verkiezingen'

Inderdaad een veilig en rustig land...
Je punt is?

Er zijn in het noorden een paar onruststokende tamils, en voor het noorden gold al jaren een negatief reisadvies, dus we waren sowieso niet van plan gebieden met negatieve reisadviezen te bezoeken.
  woensdag 27 januari 2010 @ 10:25:33 #103
62913 Blik
The one and Only!
pi_77324716
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:55 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Je punt is?

Er zijn in het noorden een paar onruststokende tamils, en voor het noorden gold al jaren een negatief reisadvies, dus we waren sowieso niet van plan gebieden met negatieve reisadviezen te bezoeken.
Mijn punt is dat je allerlei fantastische landen zoals Maleisië of Indonesië afwijst omdat er moslims zijn, maar vervolgens overweeg je wel op vakantie naar een land wat bol staat van de schending van mensenrechten (Myanmar), of een land waar volop strijd is met een guerrilla-beweging (Sri Lanka). En dat die strijd alleen in het Noorden is betekent natuurlijk niet dat er geen aanslagen in het zuiden gepleegd kunnen worden.
pi_77325559
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:25 schreef Blik het volgende:

[..]

Mijn punt is dat je allerlei fantastische landen zoals Maleisië of Indonesië afwijst omdat er moslims zijn, maar vervolgens overweeg je wel op vakantie naar een land wat bol staat van de schending van mensenrechten (Myanmar), of een land waar volop strijd is met een guerrilla-beweging (Sri Lanka). En dat die strijd alleen in het Noorden is betekent natuurlijk niet dat er geen aanslagen in het zuiden gepleegd kunnen worden.
Precies wat jij zegt! Zoals ik al eerder aangaf, Noordelijke acties kunnen ook in het Zuiden negatief aankomen. Ik vind het gewoon dom en naief.
pi_77328520
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 20:57 schreef Tahiti het volgende:
@ TS, jammer dat je niet naar de Filippijnen gaat maar in ieder geval veel plezier in Sri Lanka, en probeer, indien mogelijk, ook de Malediven te bezoeken.
Malediven is een moslimland, dus dat is niks voor TS .
Get it and Bet it
pi_77332587
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:25 schreef Blik het volgende:

[..]

Volop strijd Kom op zeg.

Het enige wat nu toevallig aan de gang is zijn de verkiezingen, en die zijn eerlijk gewonnen door de regerende partij.

En over Myanmar, die schending van mensenrechten wil ik eerst met mijn eigen ogen zien, en niets wijst erop dat de rechten van toeristen worden geschonden, integendeel. In moslimlanden ben je als toerist niet veilig, in sommige moslimlanden word je al in de gevangenis gestopt als je seks hebt met je vriendin als je niet bent getrouwd.
  woensdag 27 januari 2010 @ 13:43:58 #107
62913 Blik
The one and Only!
pi_77332625
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 13:42 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Volop strijd Kom op zeg.

Het enige wat nu toevallig aan de gang is zijn de verkiezingen, en die zijn eerlijk gewonnen door de regerende partij.
En heel toevallig is de oppositieleider omsingeld door 400 man van het leger in het hotel waar die zit

pi_77332789
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 13:43 schreef Blik het volgende:

[..]

En heel toevallig is de oppositieleider omsingeld door 400 man van het leger in het hotel waar die zit

Die 400 man zijn juist de mensen van Fonseka waaronder deserteurs uit het leger. Logisch dat de regering een gebouw omsingelt als er een militie van 400 man sterk zich in een hotel in de hoofdstad bevind.

Bron: http://www.timesonline.co(...)a/article7004082.ece
pi_77332911
Naief

٩๏̯͡๏)۶ ٩(-̮̮̃•̃)۶ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ٩͡[๏̯͡๏]۶٩๏̯͡๏)۶ ٩(-̮̮̃•̃)۶ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ٩͡[๏̯͡๏]۶٩๏̯͡๏)۶ ٩(-̮̮̃•̃)۶ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ٩͡[๏̯͡๏]۶٩๏̯͡๏)۶ ٩(-̮̮̃•̃)۶ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ٩͡[๏̯͡๏]۶٩๏̯͡๏)۶ ٩(-̮̮̃•̃)۶ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ٩͡[๏̯͡๏]۶٩๏̯͡๏)۶ ٩(-̮̮̃•̃)۶ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ٩͡[๏̯͡๏]۶٩๏̯͡๏)۶ ٩(-̮̮̃•̃)۶ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ٩͡[๏̯͡๏]۶٩๏̯͡๏)۶ ٩(-̮̮̃•̃)۶ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ٩͡[๏̯͡๏]۶٩๏̯͡๏)۶ ٩(-̮̮̃•̃)۶ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ٩͡[๏̯͡๏]۶٩๏̯͡๏)۶ ٩(-̮̮̃•̃)۶ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ٩͡[๏̯͡๏]۶٩๏̯͡๏)۶ ٩(-̮̮̃•̃)۶ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ٩͡[๏̯͡๏]۶٩๏̯͡๏)۶ ٩(-̮̮̃•̃)۶ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ٩͡[๏̯͡๏]۶٩๏̯͡๏)۶ ٩(-̮̮̃•̃)۶ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ٩͡[๏̯͡๏]۶٩๏̯͡๏)۶ ٩(-̮̮̃•̃)۶ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ٩͡[๏̯͡๏]۶٩๏̯͡๏)۶ ٩(-̮̮̃•̃)۶ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ٩͡[๏̯͡๏]۶٩๏̯͡๏)۶ ٩(-̮̮̃•̃)۶ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ٩͡[๏̯͡๏]۶٩๏̯͡๏)۶ ٩(-̮̮̃•̃)۶ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ٩͡[๏̯͡๏]۶٩๏̯͡๏)۶ ٩(-̮̮̃•̃)۶ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ٩͡[๏̯͡๏]۶
pi_77333318
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 13:50 schreef Apekoek het volgende:
Naief
Je valt in herhaling
  woensdag 27 januari 2010 @ 14:24:02 #111
62913 Blik
The one and Only!
pi_77334346
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 13:47 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Die 400 man zijn juist de mensen van Fonseka waaronder deserteurs uit het leger. Logisch dat de regering een gebouw omsingelt als er een militie van 400 man sterk zich in een hotel in de hoofdstad bevind.

Bron: http://www.timesonline.co(...)a/article7004082.ece
either way, des te meer reden om te zeggen dat het land niet echt in een stabiele situatie zit
pi_77334415
Ach ja, MoneyTalks probeert zijn eigen situatie goed te praten.
pi_77334548
Geef 'm eens ongelijk. Weigeren om naar een 'moslimland' te gaan omdat het daar zogenaamd onveilig en allesbehalve stabiel is, tegen alle adviezen in toch je eigen weg kiezen en als dat dan toch minder veilig blijkt te zijn dan een willekeurig 'moslimsland', moet je je keuze natuurlijk wel blijven goedpraten.

_!
pi_77336675
TS, je hebt echt een verkeerd beeld van moslimlanden. Desondanks veel plezier in Sri Lanka (al is dat weer een land dat ik vanwege de veiligheid absoluut niet snel zou bezoeken)
  woensdag 27 januari 2010 @ 15:48:35 #115
277627 Seven.
We are Borg.
pi_77337740
quote:

En over Myanmar, die schending van mensenrechten wil ik eerst met mijn eigen ogen zien, en niets wijst erop dat de rechten van toeristen worden geschonden, integendeel. In moslimlanden ben je als toerist niet veilig, in sommige moslimlanden word je al in de gevangenis gestopt als je seks hebt met je vriendin als je niet bent getrouwd.

Wat een dwaas ben je , zulke vreemde ideeën over moslimlanden ook. Ja, die landen zijn er wel maar die landen leggen hun zedenregels doorgaans niet op aan toeristen. In Sri Lanka mag je ook niet neuken voor het huwelijk trouwens. Dus je gaat voor Jan Lul naar een land dat bol staat van politieke onrust en aanslagen, terwijl je zon beetje overal ter wereld met je vriendin kunt neuken als je maar zegt dat je getrouwd bent. In bijna alle moslimlanden ben je veiliger dan in Sri Lanka momenteel.

Maar hey, blijf je keuze vooral verdedigen .
Resistance is futile.
pi_77340818
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 15:48 schreef Seven. het volgende:

[..]

Maar hey, blijf je keuze vooral verdedigen .
Hier heb je een punt. Het feit dat ik naar Sri Lanka ga, is inderdaad een keuze!

Ik ben nergens toe gedwongen, en Sri Lanka lijkt mij een ontzettend mooi land. Ik ken een paar mensen die er zijn geweest, en die raden het ten zeerste aan.

Dat jullie je blijkbaar laten afschrikken door de politieke situaties in landen zegt meer over jullie dan over mij
  woensdag 27 januari 2010 @ 17:00:39 #117
277627 Seven.
We are Borg.
pi_77341134
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 16:54 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Hier heb je een punt. Het feit dat ik naar Sri Lanka ga, is inderdaad een keuze!

Ik ben nergens toe gedwongen, en Sri Lanka lijkt mij een ontzettend mooi land. Ik ken een paar mensen die er zijn geweest, en die raden het ten zeerste aan.

Dat jullie je blijkbaar laten afschrikken door de politieke situaties in landen zegt meer over jullie dan over mij
Eigenwijze drol, je bent gewoon uitgeluld en deze poging om de discussie om te draaien is gewoon triest. Het zijn niet onze wereldvreemde ideeën die ter discussie staan.
Resistance is futile.
  woensdag 27 januari 2010 @ 17:01:46 #118
62913 Blik
The one and Only!
pi_77341190
quote:

[..]

Je begrijpt er echt niks van hè?

Heb je nou echt niet door dat we alles overdrijven, welk land je ook uitkiest! Je kiest enkele landen niet vanwege de moslims (en noemt daarbij een aantal onzin-redeneringen). Maar vervolgens zit je wel te twijfelen tussen een land als Myanmar en een toch redelijk politiek instabiel Sri Lanka.

Ik zou best naar Sri Lanka of Myanmar op vakantie kunnen gaan, maar ook naar Saudi-Arabië of Jordanië. De manier waarop jij je keuzes maakt is gewoon op zijn minst twijfelachtig te noemen.
  woensdag 27 januari 2010 @ 17:03:55 #119
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_77341297
Jij laat je afschrikken door een vooroordeel over islamitische landen, dat is nog veel sneuer. Bovendien worden toeristen in Indonesië of Maleisië met open armen ontvangen en op religieus gebied volkomen met rust gelaten, is mijn ervaring. Ja, je moet als vrouw niet topless gaan zonnen, maar dat moet je in Sri Lanka ook niet proberen denk ik.

Het gaat je kennelijk ook helemaal niet om de cultuur maar alleen om het strand en het goedkope leven.

En Sri Lanka is niet heel veilig.

http://www.minbuza.nl/nl/(...)Reisadvies_Sri_Lanka
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_77341835
Onzinnige discussie.

[ Bericht 64% gewijzigd door MoneyTalks op 27-01-2010 17:24:49 ]
pi_77341884
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 17:03 schreef Svyatagor het volgende:
Het gaat je kennelijk ook helemaal niet om de cultuur maar alleen om het strand en het goedkope leven.
Dan was ik wel naar Bulgarije of Montenegro gegaan
pi_77341970
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 17:00 schreef Seven. het volgende:

[..]

Eigenwijze drol, je bent gewoon uitgeluld en deze poging om de discussie om te draaien is gewoon triest. Het zijn niet onze wereldvreemde ideeën die ter discussie staan.
Staan mijn ideeën ter discussie dan? Als ik niet naar islamitische landen wil omdat de islam mij niet aanstaat, dan is dat mijn goed recht. (en daar valt weinig aan te veranderen, zeker niet door een discussie op FoK!)
pi_77342313
quote:
Welnee. Jij zegt er in eerste instantie voor te kiezen om niet naar een zogenaamd 'moslimland' te gaan omdat het daar onveilig zou zijn, je er geen seks zou kunnen hebben, je vreest voor een bomgordel en wat al niet meer.

Dat je dan vervolgens een land uitkiest wat veel instabieler is dan 10 van die zogenaamde 'moslimlanden' bij elkaar maakt het fucking grappig.
  woensdag 27 januari 2010 @ 17:30:29 #124
104963 ETA
European Travel Author
pi_77342341
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 17:20 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Staan mijn ideeën ter discussie dan? Als ik niet naar islamitische landen wil omdat de islam mij niet aanstaat, dan is dat mijn goed recht. (en daar valt weinig aan te veranderen, zeker niet door een discussie op FoK!)
helaas staan je ideeën wel ter discussie hier, of je het leuk vindt of niet. Van wat ik heb gezien tot nu toe:

- Jij geeft aan niet naar een Islamitisch land te willen gaan
- Anderen vragen waarom omdat ze denken dat je mooie kansen laat liggen
- Jij geeft enkele argumenten
- De anderen weerleggen je argumenten
- Je blijft toch bij je eerste standpunt zonder naar de argumenten te luisteren.

Dan bespeur ik toch iets van een angst gebaseerd op onderbuikgevoelens zonder rationele argumenten. Kijk, dat je een slecht gevoel hebt bij Islamitische landen neem ik je absoluut niet kwalijk gezien wat er in de wereld speelt en wat je voorgeschoteld krijgt op het nieuws. Maar als je om advies vraagt moet je wel open staan voor nieuwe dingen en de voorgestelde dingen serieus bekijken zonder meteen in de verdediging te schieten.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  woensdag 27 januari 2010 @ 17:34:24 #125
277627 Seven.
We are Borg.
pi_77342466
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 17:20 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Het is ons goed recht om jou kleingeestig te vinden.
Resistance is futile.
pi_77343644
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 17:30 schreef ETA het volgende:

[..]

helaas staan je ideeën wel ter discussie hier, of je het leuk vindt of niet. Van wat ik heb gezien tot nu toe:

- Jij geeft aan niet naar een Islamitisch land te willen gaan
- Anderen vragen waarom omdat ze denken dat je mooie kansen laat liggen
- Jij geeft enkele argumenten
- De anderen weerleggen je argumenten
- Je blijft toch bij je eerste standpunt zonder naar de argumenten te luisteren.

Dan bespeur ik toch iets van een angst gebaseerd op onderbuikgevoelens zonder rationele argumenten. Kijk, dat je een slecht gevoel hebt bij Islamitische landen neem ik je absoluut niet kwalijk gezien wat er in de wereld speelt en wat je voorgeschoteld krijgt op het nieuws. Maar als je om advies vraagt moet je wel open staan voor nieuwe dingen en de voorgestelde dingen serieus bekijken zonder meteen in de verdediging te schieten.
Ik vroeg om advies ja, waarbij ik al meteen aangaf met wat voor landen jullie NIET hoefden te komen.
Maar helaas is dat teveel gevraagd voor sommige Fokkers, want het topic is helaas niet geworden wat het zou moeten zijn vooral door Seven., Blik en Xa1pt. Jammer dat jullie niet normaal en on-topic kunnen posten.

Sommigen hebben wel on-topic meegedacht, en daarvoor dank overigens.

Bij een discussie is het overigens de bedoeling de ander van je standpunt te overtuigen, helaas voor jullie ben ik erg standvastig wat de islam en moslims betreft, dus heeft een discussie weinig nut. Maar daar zijn jullie inmiddels achter
pi_77344267
Hoera hier moet ik bij zijn.

De winst in een discussie is dat je ervan leert, niet dat een ander exact gaat denken zoals jij.
Dat jij niet van moslims houdt, zal iedereen hier een rotzorg zijn (denk ik zo). Dat je zonder enig argument vasthoudt aan je domme vooroordelen over bepaalde specifieke moslimlanden waar andere mensen hun ervaringen over delen, dát is wat mensen irriteert.

Lijkt mij.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 27 januari 2010 @ 19:20:04 #128
277627 Seven.
We are Borg.
pi_77346442
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 18:08 schreef MoneyTalks het volgende:

Bij een discussie is het overigens de bedoeling de ander van je standpunt te overtuigen, helaas voor jullie ben ik erg standvastig kleingeestig wat de islam en moslims betreft, dus heeft een discussie weinig nut. Maar daar zijn jullie inmiddels achter
Resistance is futile.
pi_77346685
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 18:08 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Ik vroeg om advies ja, waarbij ik al meteen aangaf met wat voor landen jullie NIET hoefden te komen.
Maar helaas is dat teveel gevraagd voor sommige Fokkers, want het topic is helaas niet geworden wat het zou moeten zijn vooral door Seven., Blik en Xa1pt. Jammer dat jullie niet normaal en on-topic kunnen posten.
Hè, wat vervelend nou zeg. Je had liever een topic gehad waarin iedereen volmondig instemde met je aversie tegen alles wat ook maar ruikt naar de islam en landen opsomde waar alles gevrijwaard is van religie? Nee, sorry, dude.

Maar ach, boeiend, your loss.
pi_77350486
Maar wat ga je nou eigenlijk doen in Sri Lanka dan?
pi_77352945
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 19:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hè, wat vervelend nou zeg. Je had liever een topic gehad waarin iedereen volmondig instemde met je aversie tegen alles wat ook maar ruikt naar de islam en landen opsomde waar alles gevrijwaard is van religie? Nee, sorry, dude.

Maar ach, boeiend, your loss.
Nee, ik had liever een topic gehad waar iedereen nuttige suggesties gaf die voldoen aan de eisen zoals in de OP aangegeven. Helaas blijkt dat erg moeilijk voor sommige mensen.
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 20:33 schreef DutchTrain het volgende:
Maar wat ga je nou eigenlijk doen in Sri Lanka dan?
Backpacken natuurlijk
pi_77353101
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 18:26 schreef Vanyel het volgende:
Hoera hier moet ik bij zijn.

De winst in een discussie is dat je ervan leert, niet dat een ander exact gaat denken zoals jij.
Dat jij niet van moslims houdt, zal iedereen hier een rotzorg zijn (denk ik zo). Dat je zonder enig argument vasthoudt aan je domme vooroordelen over bepaalde specifieke moslimlanden waar andere mensen hun ervaringen over delen, dát is wat mensen irriteert.

Lijkt mij.
Dat ik jou of anderen zou irriteren met mijn ideeën doet me eerlijk gezegd vrij weinig. Doet me eigenlijk helemaal niks. Feit is dat ik meermaals duidelijk heb aangegeven dat een moslimland geen optie is. Dan doet het er verder niet toe waarom niet. Snap je dat?
  woensdag 27 januari 2010 @ 21:19:33 #133
277627 Seven.
We are Borg.
pi_77353185
Er stond overigens 'zo min mogelijk islam' dus wat nou offtopic?
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 21:17 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Dat ik jou of anderen zou irriteren met mijn ideeën doet me eerlijk gezegd vrij weinig. Doet me eigenlijk helemaal niks. Feit is dat ik meermaals duidelijk heb aangegeven dat een moslimland geen optie is. Dan doet het er verder niet toe waarom niet. Snap je dat?
Als het je eigenlijk helemaal niks doet, waarom ga je dan overal op in?

Het is niet erg om bekrompen te zijn, als je het ook weet van jezelf en toe kunt geven. Snap je dat?
Resistance is futile.
pi_77353520
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 21:19 schreef Seven. het volgende:
Er stond overigens 'zo min mogelijk islam' dus wat nou offtopic?
Ver, goedkoop, veilig. Waarheen?: "Land waar de islam dominant is, is gewoon geen optie."

Ik zei 'zo min mogelijk, omdat een land zonder islam vrij lastig is, zelfs in Nederland hebben we 4% moslims (wikipedia). Dus een paar procent vind ik prima, zolang islam maar niet dominant is.
quote:
[..]

Als het je eigenlijk helemaal niks doet, waarom ga je dan overal op in?
Omdat dit topic in mijn AT staat, omdat ik het topic heb geopend, omdat ik het leuk vind jullie uit te lullen.
pi_77353551
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 21:17 schreef MoneyTalks het volgende:
Feit is dat ik meermaals duidelijk heb aangegeven dat een moslimland geen optie is. Dan doet het er verder niet toe waarom niet. Snap je dat?
Nee.
Als jij niet naar een moslimland wil omdat je een grafhekel aan moslims of de islam hebt, snap ik dat. Moet jij weten, tis jouw vakantie.
Als jij met kulargumenten komt die aan alle kanten weerlegd worden door mensen die ervaring hebben met bepaalde landen en steeds die weerlegde argumenten herhaalt om er niet heen te willen, snap ik dat niet.
Je argumentatie slaat gewoon als een tang op een varken.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_77353603
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 21:25 schreef MoneyTalks het volgende:
Omdat dit topic in mijn AT staat, omdat ik het topic heb geopend, omdat ik het leuk vind jullie uit te lullen.
Jij hebt een bijzonder wereldbeeld!
pi_77354220
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 21:26 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Nee.
Als jij niet naar een moslimland wil omdat je een grafhekel aan moslims of de islam hebt, snap ik dat. Moet jij weten, tis jouw vakantie.
Als jij met kulargumenten komt die aan alle kanten weerlegd worden door mensen die ervaring hebben met bepaalde landen en steeds die weerlegde argumenten herhaalt om er niet heen te willen, snap ik dat niet.
Je argumentatie slaat gewoon als een tang op een varken.
Je zou het topic eens moeten lezen, ik heb voor vandaag werkelijk maar in 3 posts het woord islam of moslim genoemd. Dat zijn de volgende 3x:
quote:
quote:
Doet het er echt toe? Ik heb het niet zo op islam, aanslagen, vrouwonvriendelijk, enzo. Land waar de islam dominant is, is gewoon geen optie.
quote:
Dus ik weet niet hoe je er bij komt dat ik steeds argumenten zou hebben herhaald o.i.d.

En dit is allemaal gewoon terug te lezen, ik heb zelf de hele tijd on-topic gereageerd en de berichten over islam genegeerd. Pas toen ik al een keuze voor een land had gemaakt ben ik in discussie gegaan met mensen, maar zelfs toen heb ik niets over die moslimlanden zelf gezegd. Ik heb enkel keer op keer aangegeven dat een moslimland geen optie is. En dat de reden er daarom verder niet toe doet, want het gaat om een beslissing van mijn kant om naar een land op vakantie te gaan.

Blijkbaar heb je moeite dit te begrijpen, maar lees al mijn berichten in dit topic maar na, dan zal je zien dat ik na de bovenstaande quotes nergens op in ben gegaan dat niet relevant was voor mijn verzoek, namelijk ideeën voor een vakantieland voor mij.

pi_77354664
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 21:39 schreef MoneyTalks het volgende:
Je zou het topic eens moeten lezen, ik heb voor vandaag werkelijk maar in 3 posts het woord islam of moslim genoemd. Dat zijn de volgende 3x:
[..]

[..]

[..]

Dus ik weet niet hoe je er bij komt dat ik steeds argumenten zou hebben herhaald o.i.d.
Je noemt dit als motivatie om níet naar een 'moslimland' te gaan. Jouw argumenten dus, ook al zijn deze zeer beperkt en nogal kortzichtig.
quote:
En dit is allemaal gewoon terug te lezen, ik heb zelf de hele tijd on-topic gereageerd en de berichten over islam genegeerd. Pas toen ik al een keuze voor een land had gemaakt ben ik in discussie gegaan met mensen, maar zelfs toen heb ik niets over die moslimlanden zelf gezegd. Ik heb enkel keer op keer aangegeven dat een moslimland geen optie is. En dat de reden er daarom verder niet toe doet, want het gaat om een beslissing van mijn kant om naar een land op vakantie te gaan.
Als het er niet toe zou doen, zou het je ook niet maken of moslims in grote getalen aanwezig zouden zijn. Dat doet het wel, en wel om de reden dat 'moslimlanden vrouwonvriendelijk zijn, en je bang bent voor eventuele aanslagen'.

Je bekrompen wereldbeeld is nogal stuitend. En zoals eerder gezegd, mij maakt het niet zoveel uit, het is tenslotte your loss. Maar ga dan niet beweren dat het je geen reet uitmaakt. Nu draai je er maar een beetje om heen.

Je zou m.i. juíst eens naar zo'n moslimland moeten gaan, dan zul je zien dat je het daar wellicht nog beter trekt dan landen waar de islam 'niet dominant is'.
  woensdag 27 januari 2010 @ 21:50:44 #139
277627 Seven.
We are Borg.
pi_77354863
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 21:25 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Ver, goedkoop, veilig. Waarheen?: "Land waar de islam dominant is, is gewoon geen optie."

Ik zei 'zo min mogelijk, omdat een land zonder islam vrij lastig is, zelfs in Nederland hebben we 4% moslims (wikipedia). Dus een paar procent vind ik prima, zolang islam maar niet dominant is.
[..]
Ik had het over je OP, niet over je tweede post.
quote:
Je faalt.
Resistance is futile.
pi_77354998
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 21:50 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik had het over je OP, niet over je tweede post.
[..]

Je faalt.
Leuk dat je het over mijn OP had, maar ik heb vaker in dit topic gepost.
pi_77355200
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 21:39 schreef MoneyTalks het volgende:
KNIP
Mijn welgemeende excuses. Je hebt inderdaad bijna gelijk. Waarschijnlijk was ik na het lezen van deze post
quote:
In moslimlanden ben je als toerist niet veilig, in sommige moslimlanden word je al in de gevangenis gestopt als je seks hebt met je vriendin als je niet bent getrouwd.
zo onder de indruk van je sterke argumentatie dat ik dacht meer herhalingen te lezen dan je daadwerkelijk schreef.
Wel toevallig dat je nou net deze opmerking miste in jouw 3 quotes.

Overigens is het tweede deel van je zin niet onwaar. Wat je daaruit concludeert daarentegen...
  woensdag 27 januari 2010 @ 21:57:12 #142
277627 Seven.
We are Borg.
pi_77355221
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 21:53 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Leuk dat je het over mijn OP had, maar ik heb vaker in dit topic gepost.
Ja, klopt maar dat werd allemaal irrelevant door je ondertoontje en je eigenwijze postgedrag. Je komt over als een snotblaag van 19 en, ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar wat zou ik genieten als jouw cameraatje gejat wordt daar in Sri Lanka. .

I know, ik ben een gemeen kreng soms. Maar ik kan dat gelukkig wel toegeven, net als dat ik toe kan geven wanneer ik fout zit. Zou je ook eens moeten proberen.
Resistance is futile.
pi_77355255
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 21:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je noemt dit als motivatie om níet naar een 'moslimland' te gaan. Jouw argumenten dus, ook al zijn deze zeer beperkt en nogal kortzichtig.
Wat is je punt precies? Het maakt me vrij weinig uit dat de argumenten die ik hier noem beperkt zijn, dat is omdat ik helemaal niet wilde dat de discussie in dit topic over de islam zou gaan. Snap je dat, of moet ik het je op een andere manier uitleggen? Ik heb een topic in TRV gepost, omdat ik op zoek was naar een vakantieland voor deze zomer. Ik wil niet naar een moslimland. Om onnodige reacties te voorkomen heb ik in mijn criteria vermeld dat ik niet naar een moslimland wil. Helaas heeft dat verkeerd uitgepakt. Achteraf gezien had ik dat criterium waarschijnlijk niet genoemd, en had ik reacties met moslimlanden erin gewoon genegeerd.
quote:
Als het er niet toe zou doen, zou het je ook niet maken of moslims in grote getalen aanwezig zouden zijn. Dat doet het wel, en wel om de reden dat 'moslimlanden vrouwonvriendelijk zijn, en je bang bent voor eventuele aanslagen'.

Je bekrompen wereldbeeld is nogal stuitend. En zoals eerder gezegd, mij maakt het niet zoveel uit, het is tenslotte your loss. Maar ga dan niet beweren dat het je geen reet uitmaakt. Nu draai je er maar een beetje om heen.

Je zou m.i. juíst eens naar zo'n moslimland moeten gaan, dan zul je zien dat je het daar wellicht nog beter trekt dan landen waar de islam 'niet dominant is'.
Ik. Wil. Deze. Zomer. Niet. Op. Vakantie. Naar. Een. Land. Waar. De. Islam. Dominant. Is.

Duidelijk?
pi_77355703
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 21:56 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Wel toevallig dat je nou net deze opmerking miste in jouw 3 quotes.
Allereerst chapeau dat je je ongelijk toegeeft. Maar nu over het bovenstaande: dat was dus nadat ik al gekozen had voor een vakantieland, en het oorspronkelijke doel van dit topic, een vakantieland vinden, irrelevant was geworden. Toen ben ik wel ingegaan op de off-topic posts hier.
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 21:57 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ja, klopt maar dat werd allemaal irrelevant door je ondertoontje en je eigenwijze postgedrag. Je komt over als een snotblaag van 19 en, ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar wat zou ik genieten als jouw cameraatje gejat wordt daar in Sri Lanka. .

I know, ik ben een gemeen kreng soms. Maar ik kan dat gelukkig wel toegeven, net als dat ik toe kan geven wanneer ik fout zit. Zou je ook eens moeten proberen.
Naar mijn weten heb ik nergens fout gezeten, dus valt er weinig toe te geven, gemeen kreng
  woensdag 27 januari 2010 @ 22:14:03 #145
104963 ETA
European Travel Author
pi_77356090
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 21:57 schreef MoneyTalks het volgende:

Ik. Wil. Deze. Zomer. Niet. Op. Vakantie. Naar. Een. Land. Waar. De. Islam. Dominant. Is.

Duidelijk?
Kijk, wat de rest leest is:
Ik. Wil. Deze. Zomer. Niet. Op. Vakantie. Naar. Een. Land. Waar. De. Islam. Dominant. Is. omdat het niet veilig is voor toeristen, dat je zomaar opgeblazen kan worden, etc...

Tegen die onzin gaan mensen in, snap je dat? Dat je xenofoob bent deert mensen niet echt, alleen de argumenten die je gebruikt zijn niet valide en worden met gemak weerlegt.

Je kan om advies vragen als je een nieuwe auto wilt kopen en daarbij aangeven dat je absoluut geen Volvo wil. Dat is niet raar en zal worden gerespecteerd. Maar als je zegt dat je absoluut geen Volvo wil omdat ze alleen in paarse glittertjeslak worden verkocht; ja dan gaan mensen daarover in discussie en laten met gemak zien dat het niet zo is. Je kan wel je oren dichtstoppen en schreeuwen dat je geen Volvo wil, daarmee sla je goed advies in de wind en sta je dan wel voor lul.
Mijn reisfotos!
  woensdag 27 januari 2010 @ 22:16:17 #146
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_77356205
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 17:18 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Dan was ik wel naar Bulgarije of Montenegro gegaan
Daar wonen ook moslims, dus dat zou ik maar niet doen. Straks bijten ze!
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_77356752
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 22:16 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Daar wonen ook moslims, dus dat zou ik maar niet doen. Straks bijten ze!
Islam is er niet dominant. En dat was mijn criterium. Begrijpend lezen heet dat.
  woensdag 27 januari 2010 @ 22:28:41 #148
277627 Seven.
We are Borg.
pi_77356841
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 22:06 schreef MoneyTalks het volgende:
Naar mijn weten heb ik nergens fout gezeten, dus valt er weinig toe te geven, gemeen kreng
Je vooroordelen met betrekking tot veiligheid en een oorzakelijk verband met een dominant islamitisch geloof zijn anders allang ontkracht. Snotblaag .
Resistance is futile.
pi_77357000
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 22:14 schreef ETA het volgende:

[..]

Kijk, wat de rest leest is:
Ik. Wil. Deze. Zomer. Niet. Op. Vakantie. Naar. Een. Land. Waar. De. Islam. Dominant. Is. omdat het niet veilig is voor toeristen, dat je zomaar opgeblazen kan worden, etc...

Tegen die onzin gaan mensen in, snap je dat? Dat je xenofoob bent deert mensen niet echt, alleen de argumenten die je gebruikt zijn niet valide en worden met gemak weerlegt.

Je kan om advies vragen als je een nieuwe auto wilt kopen en daarbij aangeven dat je absoluut geen Volvo wil. Dat is niet raar en zal worden gerespecteerd. Maar als je zegt dat je absoluut geen Volvo wil omdat ze alleen in paarse glittertjeslak worden verkocht; ja dan gaan mensen daarover in discussie en laten met gemak zien dat het niet zo is. Je kan wel je oren dichtstoppen en schreeuwen dat je geen Volvo wil, daarmee sla je goed advies in de wind en sta je dan wel voor lul.
Als mensen dat lezen, lezen ze verkeerd. Ik heb nergens gezegd dat je 'zomaar opgeblazen kan worden, etc'. Ik heb het woord aanslagen wel genoemd, maar verder zonder enige context eromheen. Dus als mensen dat volgens jou denken, dan hebben ze de context er zelf omheen verzonnen.

En over je Volvo verhaal, waarom zou het zo verkeerd zijn om geen Volvo te willen? De vergelijking met je Volvo en moslimlanden in mijn geval gaat uiteraard niet helemaal 1 op 1 op, aangezien ik nergens zeg dat je per definitie in elk moslimland opgeblazen word of in de gevangenis word gestopt. Maar het is volkomen begrijpelijk als iemand per se geen Volvo wil, maar liever een Mercedes of Audi als die daar ook uit kan kiezen.
pi_77357362
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 22:28 schreef Seven. het volgende:

[..]

Je vooroordelen met betrekking tot veiligheid en een oorzakelijk verband met een dominant islamitisch geloof zijn anders allang ontkracht. Snotblaag .
Oja?
  woensdag 27 januari 2010 @ 22:44:36 #151
104963 ETA
European Travel Author
pi_77357692
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 22:31 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Als mensen dat lezen, lezen ze verkeerd. Ik heb nergens gezegd dat je 'zomaar opgeblazen kan worden, etc'. Ik heb het woord aanslagen wel genoemd, maar verder zonder enige context eromheen. Dus als mensen dat volgens jou denken, dan hebben ze de context er zelf omheen verzonnen.

En over je Volvo verhaal, waarom zou het zo verkeerd zijn om geen Volvo te willen? De vergelijking met je Volvo en moslimlanden in mijn geval gaat uiteraard niet helemaal 1 op 1 op, aangezien ik nergens zeg dat je per definitie in elk moslimland opgeblazen word of in de gevangenis word gestopt. Maar het is volkomen begrijpelijk als iemand per se geen Volvo wil, maar liever een Mercedes of Audi als die daar ook uit kan kiezen.
Als 9 van de 10 mensen een verhaal "verkeerd" begrijpen, is het verhaal dan niet misschien verkeerd geschreven?

je snapt het volvo verhaal toch wel hopelijk? Je hebt gelijk, het is niet verkeerd dat je geen Volvo wil, dat zeg ik toch ook? Maar als hij als argument geeft dat alle Volvos alleen in paars worden verkocht (dus een belachelijk argument), dan is het toch niet raar dat je hem wijst op dat er ook andere kleuren zijn? Dat je nu zegt "aangezien ik nergens zeg dat je per definitie in elk moslimland opgeblazen word" is geen argument. Door "Ik heb het niet zo op islam, aanslagen, vrouwonvriendelijk, enzo." te zeggen, impliceert genoeg.
Mijn reisfotos!
pi_77357953
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 22:44 schreef ETA het volgende:

[..]

Als 9 van de 10 mensen een verhaal "verkeerd" begrijpen, is het verhaal dan niet misschien verkeerd geschreven?

je snapt het volvo verhaal toch wel hopelijk? Je hebt gelijk, het is niet verkeerd dat je geen Volvo wil, dat zeg ik toch ook? Maar als hij als argument geeft dat alle Volvos alleen in paars worden verkocht (dus een belachelijk argument), dan is het toch niet raar dat je hem wijst op dat er ook andere kleuren zijn? Dat je nu zegt "aangezien ik nergens zeg dat je per definitie in elk moslimland opgeblazen word" is geen argument. Door "Ik heb het niet zo op islam, aanslagen, vrouwonvriendelijk, enzo." te zeggen, impliceert genoeg.
Ik heb al eerder gezegd dat ik achteraf gezien het criterium 'geen islamitisch land' niet zou hebben genoemd.

Want deze discussie voeren in een TRV-topic over een potentiële vakantiebestemming is totaal niet gewenst.
  woensdag 27 januari 2010 @ 22:55:14 #153
104963 ETA
European Travel Author
pi_77358248
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 22:49 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Ik heb al eerder gezegd dat ik achteraf gezien het criterium 'geen islamitisch land' niet zou hebben genoemd.

Want deze discussie voeren in een TRV-topic over een potentiële vakantiebestemming is totaal niet gewenst.
het is misschien niet gewenst, maar onvermijdelijk in een normale sociale omgeving. Als ik in een gesprek met jou advies vraag over welke film te gaan zien, en daarbij aangeef dat ik geen james cameron film wil zien omdat hij een neger is en in zijn vrije tijd graag smurfen paars verft; kan jij die argumenten negeren en gewoon advies geven?
Mijn reisfotos!
  woensdag 27 januari 2010 @ 22:56:09 #154
277627 Seven.
We are Borg.
pi_77358297
Resistance is futile.
pi_77362985
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 22:55 schreef ETA het volgende:

[..]

het is misschien niet gewenst, maar onvermijdelijk in een normale sociale omgeving. Als ik in een gesprek met jou advies vraag over welke film te gaan zien, en daarbij aangeef dat ik geen james cameron film wil zien omdat hij een neger is en in zijn vrije tijd graag smurfen paars verft; kan jij die argumenten negeren en gewoon advies geven?
Weer een rare vergelijking weer, want jij noemt in jouw vergelijking onwaarheden.

Ik heb inderdaad aanslagen, onveiligheid, en vrouwonvriendelijkheid genoemd in relatie tot islamitische landen, en het is gewoon een feit dat dat voorkomt. Ik zeg niet dat er bijvoorbeeld bomaanslagen zullen voorkomen als ik in een land als Indonesië of Maleisië op vakantie zou gaan, maar er is een zekere mogelijkheid gezien het verleden en de aanwezigheid van extremistische groeperingen die het ook op toeristen voorzien. En ik zeg niet dat ik in de problemen kom met de lokale overheid of bevolking door verschillen in normen en waarden, maar ook daar is een mogelijkheid toe.

http://www.rnw.nl/nl/nede(...)-dreiging-deel-sabah
http://en.wikipedia.org/wiki/2002_Bali_bombings
http://en.wikipedia.org/wiki/2005_Bali_bombings
http://www.thesun.co.uk/s(...)for-illegal-sex.html
  donderdag 28 januari 2010 @ 01:23:01 #156
277627 Seven.
We are Borg.
pi_77363204
Dat zijn allemaal weinig betrouwbare bronnen (media en wiki). Bovendien heb je zelf kunnen lezen wat de reisadviezen zijn voor Sri Lanka, die overigens wel betrouwbaar en objectief zijn. Daar wordt zelfs gesproken over aanrandingen, dat zetten ze er niet bij als ze het niet nodig vinden om dat te vermelden.

Wat betreft het filmpje over Iran. Best schokkend. Toch is het voor mij niet zo vreemd. Zo word ik hier in West-Europa als vrouw ook wel eens behandeld, alleen betreft het dan meestal 1 tot 3 personen en mep ik er dan gelijk op los. Overigens maakt zij een grote inschattingsfout wat betreft cultuur: alleen al door die mannen te erkennen in hun bestaan (vriendelijk glimlachen, misschien oogcontact maken, tegen ze praten), geeft zij de indruk gewillig te zijn. Voor ons lijkt dat zeer krom, ik zou in zo'n maatschappij niet kunnen leven en op vakantie willen. Maar in dit geval is zij degene die onaangepast gedrag vertoont en duidelijk zelf de geldende morele regels overschrijdt.

Er staat overigens ook bij in de info dat het niet om een politieagent gaat. En uiteraard is dit niet representatief voor de moslimlanden.
Resistance is futile.
  donderdag 28 januari 2010 @ 01:25:58 #157
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_77363247
TS, blijf maar gewoon in Nederland
*Hosselcopter*
pi_77363814
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 01:23 schreef Seven. het volgende:
Dat zijn allemaal weinig betrouwbare bronnen (media en wiki). Bovendien heb je zelf kunnen lezen wat de reisadviezen zijn voor Sri Lanka, die overigens wel betrouwbaar en objectief zijn. Daar wordt zelfs gesproken over aanrandingen, dat zetten ze er niet bij als ze het niet nodig vinden om dat te vermelden.
Grappig dat je het over reisadvies hebt, want Maleisië en Indonesië, toch twee van de meest toeristische islamitische landen hebben precies dezelfde status als Sri Lanka.

http://www.minbuza.nl/nl/(...)dvies_Indonesi%C3%AB :
Op 23 november 2009 heeft zich een schietincident voorgedaan in Banda Aceh, Sumatra. Dit is in korte tijd het derde (schiet)incident, waarbij buitenlanders betrokken zijn.

"In Indonesië dient rekening te worden gehouden met de mogelijkheid van nieuwe terroristische activiteiten. U wordt geadviseerd extra waakzaam te zijn, en plaatsen waar veel publiek bij elkaar komt zo veel mogelijk te mijden, met name door buitenlanders veel bezochte openbare plaatsen zoals bepaalde shopping-malls, supermarkten, bioscopen, hotels, bars, disco's, fast-food restaurants etc.

Indonesië werd en wordt geconfronteerd met terroristische aanslagen. Bomaanslagen vonden plaats op Bali (2002 en 2005) in Jakarta op het Marriott Hotel (2003), in Jakarta op de Australische ambassade (2004) en op het Ritz Carlton en Marriott Hotel (17 juli 2009). Verder werd in het verleden een website aangetroffen waarop adviezen worden verstrekt hoe (individuele) buitenlanders in Jakarta het beste kunnen worden aangevallen, onder meer op (snel)wegen en voetgangersviaducten.

De Indonesische veiligheidsautoriteiten zijn actief in het bestrijden van terroristische dreigingen. De door deze diensten, kort geleden, geboekte successen vormen tevens het bewijs dat nog steeds rekening moet worden gehouden met de mogelijkheid van terroristische activiteiten. Aangeraden wordt in geheel Indonesië publieke gelegenheden, waar veel buitenlanders komen, te mijden.

In verband met een drietal recente (schiet)incidenten in Aceh, waarbij buitenlanders waren betrokken, wordt reizigers in Aceh, in het bijzonder in afgelegen gebieden en/of buiten Banda Aceh, geadviseerd waakzaamheid te betrachten, alleen overdag te reizen en alleen gebruik te maken van hoofdwegen."

http://www.minbuza.nl/nl/(...)advies_Maleisi%C3%AB
"Alhoewel de veiligheidssituatie in Maleisië, met uitzondering van delen van de oostkust van Sabah (Borneo), normaal kan worden geacht, wordt reizigers in Maleisië geadviseerd de nodige waakzaamheid te betrachten bij bezoeken aan uitgaansgelegenheden, kerken en andere plaatsen van samenkomst van westerlingen.

In het recente verleden hebben zich gevallen van kidnapping door terroristische organisaties voorgedaan aan de oostkust van Sabah (ten oosten van de lijn Kudat –Tawau) en de eilanden (onder andere Sipadan en Pandanan) gelegen in het grensgebied met de Filipijnen."

Wat dus opvalt is dat er in deze landen dus wel een dreiging is voor (Westerse) toeristen. Voor Sri Lanka word er niet specifiek melding gemaakt van dreiging tegenover toeristen (omdat die er dus niet is, aangezien er enkel een politiek conflict is in het land, wat overigens op die bomaanslagen op de verkiezingsdag na zo goed als in de kiem gesmoord is sinds mei 2009).
quote:
Wat betreft het filmpje over Iran. Best schokkend. Toch is het voor mij niet zo vreemd. Zo word ik hier in West-Europa als vrouw ook wel eens behandeld, alleen betreft het dan meestal 1 tot 3 personen en mep ik er dan gelijk op los. Overigens maakt zij een grote inschattingsfout wat betreft cultuur: alleen al door die mannen te erkennen in hun bestaan (vriendelijk glimlachen, misschien oogcontact maken, tegen ze praten), geeft zij de indruk gewillig te zijn. Voor ons lijkt dat zeer krom, ik zou in zo'n maatschappij niet kunnen leven en op vakantie willen. Maar in dit geval is zij degene die onaangepast gedrag vertoont en duidelijk zelf de geldende morele regels overschrijdt.

Er staat overigens ook bij in de info dat het niet om een politieagent gaat. En uiteraard is dit niet representatief voor de moslimlanden.
Jij word in Nederland zomaar op straat in je kont geknepen en aan je tieten gezeten?
pi_77363921
Het word je eerste keer backpacken?
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 01:06 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik heb inderdaad aanslagen, onveiligheid, en vrouwonvriendelijkheid genoemd in relatie tot islamitische landen, en het is gewoon een feit dat dat voorkomt.
Als je gaat backpacken laat je die Westerse idealen thuis. Met feministische principes ga je het vrijwel nergens naar je zin hebben, óók niet in Sri Lanka.

Onveiligheid? Lol, ik heb het reizen in Azië bijvoorbeeld misschien nog wel veiliger ervaren dan hier. En wat die aanslagen betreft: ach, de kans dat je 's avonds op straat een steeg in wordt getrokken en in je kont wordt geneukt is groter.
quote:
Ik zeg niet dat er bijvoorbeeld bomaanslagen zullen voorkomen als ik in een land als Indonesië of Maleisië op vakantie zou gaan, maar er is een zekere mogelijkheid gezien het verleden en de aanwezigheid van extremistische groeperingen die het ook op toeristen voorzien.
Ook hier geldt weer: het is bijna arrogante hoogmoed te noemen om bang te zijn getroffen worden door een terroristische aanslag.
quote:
En ik zeg niet dat ik in de problemen kom met de lokale overheid
Newsflash! De lokale overheid is vooral in de landen die voor backpackers aantrekkelijk zijn corrupt.
quote:
of bevolking door verschillen in normen en waarden, maar ook daar is een mogelijkheid toe.
Als je dáár zelfs rekening mee houdt in je 'risico-analyse' blijf dan gewoon lekker thuis.

Oh, en verwacht niet als een 4-jarige Amerikaanse baby behandeld te worden, men wil je chanteren en op alle mogelijke manieren geld van je zien.

Ik ben érg benieuwd naar je uiteindelijke ervaring met zulke verwachtingen.
  donderdag 28 januari 2010 @ 02:31:56 #160
277627 Seven.
We are Borg.
pi_77363939
@ TS: al meerdere malen zelfs. Aantal keer hand to hand combat moeten doen omdat iemand zijn poten niet thuis kon houden. De enige keer dat iemand echt met zijn poten in mijn broekje ging zonder mijn toestemming (ik sliep), was een Nederlander. Mannen kunnen overal ter wereld respectloze sukkels zijn.
Resistance is futile.
  donderdag 28 januari 2010 @ 02:39:39 #161
277627 Seven.
We are Borg.
pi_77364011
Ja, dat vraag ik me eigenlijk ook wel af trouwens. TS, wat verwacht jij nou precies op vakantie? Wil je avontuur, wil je de lokale bevolking ontmoeten en een authentiek beeld krijgen van een land? Of beperk je je liever tot de toeristische attracties?
Resistance is futile.
pi_77364276
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 02:29 schreef Xa1pt het volgende:
Het word je eerste keer backpacken?
Nee, ben vorig jaar een maand in Vietnam wezen backpacken (stond overigens óók in de OP, maar begrijpend lezen is blijkbaar nog steeds moeilijk voor je!)
pi_77364280
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 02:39 schreef Seven. het volgende:
Ja, dat vraag ik me eigenlijk ook wel af trouwens. TS, wat verwacht jij nou precies op vakantie? Wil je avontuur, wil je de lokale bevolking ontmoeten en een authentiek beeld krijgen van een land? Of beperk je je liever tot de toeristische attracties?
Juist een combinatie van dat alles
  donderdag 28 januari 2010 @ 03:40:20 #164
277627 Seven.
We are Borg.
pi_77364320
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 03:26 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Juist een combinatie van dat alles
Maar je snapt toch zelf ook wel dat de locals overal ter wereld respectloos kunnen zijn?
Resistance is futile.
  donderdag 28 januari 2010 @ 04:02:26 #165
104963 ETA
European Travel Author
pi_77364368
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 01:06 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Weer een rare vergelijking weer, want jij noemt in jouw vergelijking onwaarheden.

Ik heb inderdaad aanslagen, onveiligheid, en vrouwonvriendelijkheid genoemd in relatie tot islamitische landen, en het is gewoon een feit dat dat voorkomt. Ik zeg niet dat er bijvoorbeeld bomaanslagen zullen voorkomen als ik in een land als Indonesië of Maleisië op vakantie zou gaan, maar er is een zekere mogelijkheid gezien het verleden en de aanwezigheid van extremistische groeperingen die het ook op toeristen voorzien. En ik zeg niet dat ik in de problemen kom met de lokale overheid of bevolking door verschillen in normen en waarden, maar ook daar is een mogelijkheid toe.

http://www.rnw.nl/nl/nede(...)-dreiging-deel-sabah
http://en.wikipedia.org/wiki/2002_Bali_bombings
http://en.wikipedia.org/wiki/2005_Bali_bombings
http://www.thesun.co.uk/s(...)for-illegal-sex.html

Als ik iets een belachelijke reden noem, zit er een grove denkfout/onwaarheid in. Dus dat ik in mijn voorbeeld onwaarheden gebruik, doet niets af aan het voorbeeld. In mijn voorbeeld trek ik het in het extreme zodat jij kan zien hoe je overkomt op mij (en de rest waarschijnlijk). Conclusie is dat de reakties van anderen op jouw post geheel normaal en te verwachten zijn. Je hebt dus zelf een discussie uitgelokt, en die zal dan ook gevoerd worden.

Kijk, nu komen we ergens. "Wij" vinden de genoemde argumenten belachelijk en geven daar tegenargumenten voor. In plaats van zeuren dat je het er niet over wil hebben, probeer je nu je eerste argumenten te onderbouwen. Dan kunnen wij daar weer op reageren

Aanslagen/onveiligheid/vrouwonvriendelijkheid komt/komen voor in Islamitische landen. Maar (verrassing!!) het komt niet voor in alle Islamitische landen Net zoals aanslagen en onveiligheid ook in niet Islamitische landen voorkomt Kijk, dat je niet naar een gevaarlijk land wil snapt iedereen, en hoe je gevaarlijk definieert is voor iedereen anders. Het gaat mij er om (en waarschijnlijk de anderen in dit topic ook) dat je alle Islamitische landen over 1 kam scheert als gevaarlijk.

weet niet waarom als in subschrift is, en krijg het ook niet weg
Mijn reisfotos!
  donderdag 28 januari 2010 @ 04:07:25 #166
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_77364380
quote:

- liefst zon/strand

Wellicht is een toch onder water met een Russische atoomonderzeeër een idee voor je TS.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_77364384
thailand?
  donderdag 28 januari 2010 @ 09:41:54 #168
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_77366550
Leuk toch dat mijn sig in zo'n topic weer hartstikke actueel is....

quote:
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.

En "one corner of the earth" is wat mij betreft niet alleen Nederland. Door "one corner of the earth" per definitie uit te sluiten sluit je jezelf ook af van de mogelijkheid om wat te leren en om er misschien wel achter te komen dat sommige beelden die je hebt (in dit geval van de Islam) wellicht niet kloppen. Dat is mij in elk geval wel overkomen.

Dat je met kort-door-de-bocht argumenten komt om niet naar Islamitische landen te gaan, of dat je "gewoon niet wilt", maakt wat mij betreft niet uit. Het is eerst en vooral jammer voor jezelf. Een open mind heeft vele voordelen...
pi_77373163
Wel grappig dat je opeens niet meer ingaat op de reisadviezen Seven., jij was degene die er mee kwam.
pi_77421967
Kunnen we weer teruggaan naar waar het topic voor bedoelt is want dit gaat nergens meer over..

Heeft iemand voor mij dus een goedkope zonvankantie voor een extreem lage prijs waar het +/-
22 o 30 graden is en allinclusive voor +/- 12 dagen. Onder de ¤600,- met 4 sterren hotel! 1 persoon
voorlopig!
  vrijdag 29 januari 2010 @ 16:45:02 #171
62913 Blik
The one and Only!
pi_77422317
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:35 schreef Iwanius het volgende:
Kunnen we weer teruggaan naar waar het topic voor bedoelt is want dit gaat nergens meer over..

Heeft iemand voor mij dus een goedkope zonvankantie voor een extreem lage prijs waar het +/-
22 o 30 graden is en allinclusive voor +/- 12 dagen. Onder de ¤600,- met 4 sterren hotel! 1 persoon
voorlopig!
DIt topic is niet als algemeen topic bedoelt...
  vrijdag 29 januari 2010 @ 18:53:55 #172
277627 Seven.
We are Borg.
pi_77426176
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 13:04 schreef MoneyTalks het volgende:
Wel grappig dat je opeens niet meer ingaat op de reisadviezen Seven., jij was degene die er mee kwam.
Ik heb een leven buiten fok, dat scheelt. Welke reisadviezen trouwens?
Resistance is futile.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 18:54:32 #173
277627 Seven.
We are Borg.
pi_77426187
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:35 schreef Iwanius het volgende:

voorlopig!
Bulgarije of Kroatië.
Resistance is futile.
pi_77427817
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 18:53 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik heb een leven buiten fok, dat scheelt.
Aan je postcount i.c.m. aantal posts per dag is dat niet af te lezen.
quote:
Welke reisadviezen trouwens?
Ver, goedkoop, veilig. Waarheen?
  vrijdag 29 januari 2010 @ 20:02:23 #175
277627 Seven.
We are Borg.
pi_77428205
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 19:49 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Aan je postcount i.c.m. aantal posts per dag is dat niet af te lezen.
[..]

Ver, goedkoop, veilig. Waarheen?
50 posts per dag krijg je best voor elkaar in 1,5 uur, zeker in de slowchats. En ik beweer dan ook nergens dat je naar Indonesië of Maleisië moet gaan.
Resistance is futile.
pi_77429123
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 20:02 schreef Seven. het volgende:

[..]

50 posts per dag krijg je best voor elkaar in 1,5 uur, zeker in de slowchats. En ik beweer dan ook nergens dat je naar Indonesië of Maleisië moet gaan.
Aan je posthistorie te zien zit je zeker niet alleen maar in slowchats, dus dat argument houdt geen stand.

En je hebt inderdaad niet gezegd dat ik naar Indonesië of Maleisië moet gaan, maar je beweerd wel dat islamitische landen niet onveilig zijn. En als tegenargument laat ik de reisadviezen van dé twee islamitische backpacklanden bij uitstek zien. Daar ga jij niet op in, omdat je jezelf al gediskwalificeerd hebt door zelf ook reisadviezen als bron te gebruiken in het geval van Sri Lanka. Hier noemen we dat: uitgeluld.
pi_77429349
Niet per definitie onveiliger dan niet-moslimlanden is iets anders dan veilig.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 20:51:42 #178
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_77429691
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:43 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Noord-Korea kan je met door de overheid georganiseerde rondreizen wel naartoe hoor, staat sowieso op mijn verlanglijstje. En dat is juist extreem veilig. Alleen heb je niet de vrijheid om zelf te gaan waar je wil.
Vrouwonvriendelijke landen wil je niet heen, maar landen waar de gehele bevolking tot wanhoop, honger en armoede wordt gedreven door een dictator zijn dan wel weer okee
batman!
  vrijdag 29 januari 2010 @ 20:55:08 #179
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_77429817
Westkust VS
batman!
  zaterdag 30 januari 2010 @ 01:11:43 #180
277627 Seven.
We are Borg.
pi_77438980
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 20:34 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Aan je posthistorie te zien zit je zeker niet alleen maar in slowchats, dus dat argument houdt geen stand.

En je hebt inderdaad niet gezegd dat ik naar Indonesië of Maleisië moet gaan, maar je beweerd wel dat islamitische landen niet onveilig zijn. En als tegenargument laat ik de reisadviezen van dé twee islamitische backpacklanden bij uitstek zien. Daar ga jij niet op in, omdat je jezelf al gediskwalificeerd hebt door zelf ook reisadviezen als bron te gebruiken in het geval van Sri Lanka. Hier noemen we dat: uitgeluld.
Voor de twee landen die jij als onveilig aanmerkt, kan ik er ook twee posten, dus niks uitgeluld.
Resistance is futile.
pi_77439042
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 01:11 schreef Seven. het volgende:

[..]

Voor de twee landen die jij als onveilig aanmerkt, kan ik er ook twee posten, dus niks uitgeluld.
Ik wacht wel..
  zaterdag 30 januari 2010 @ 02:08:34 #182
277627 Seven.
We are Borg.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 02:19:13 #183
277627 Seven.
We are Borg.
pi_77440237
Islamitische landen waar de staat en kerk gescheiden zijn:

Turkije
Azerbeidzjan
Oezbekistan
Turkmenistan
Kirgizië
Kazachstan
Resistance is futile.
pi_77440662
Islamitische landen waar je prima kunt backpacken:

Jordanië
Pakistan
Marokko
Egypte
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_77442673
Die landen die jullie noemen zijn ook echt van die typische goedkope veilige backpacklanden
pi_77443491
Twee landen waar ik heb gebackpacked en die volledig voldoen aan je eisenlijstje: Madagascar en Ecuador. Lekker ver weg, het leven daar is erg goedkoop (zeker Madagascar), lekker warm, veel strand, veel zon, zo christelijk als maar kan, aardige bevolking, en het is er veilig. En er is ontzettend veel te ontdekken.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 11:19:42 #187
277627 Seven.
We are Borg.
pi_77443557
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 10:26 schreef MoneyTalks het volgende:
Die landen die jullie noemen zijn ook echt van die typische goedkope veilige backpacklanden
Het ging over de veiligheid en dit zijn wel degelijk veilige landen. En een land moet geen typisch backpackland te zijn om goed te kunnen backpacken. Het is alleen een grotere uitdaging om accomodatie en vervoer te vinden.
Resistance is futile.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 11:21:19 #188
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_77443592
Met de gedachtegang van TS zou ik een reisje door zuid-oost Drenthe willen aanraden
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  † In Memoriam † zaterdag 30 januari 2010 @ 11:23:30 #189
230491 Zith
pls tip
pi_77443638
Wat een pareltje van een topic
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_77444192
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 11:21 schreef Klonk het volgende:
Met de gedachtegang van TS zou ik een reisje door zuid-oost Drenthe willen aanraden
Je hoeft niks meer aan te raden, ik heb al een reisje door Sri Lanka geboekt
  zaterdag 30 januari 2010 @ 11:54:57 #191
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_77444478
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 11:43 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Je hoeft niks meer aan te raden, ik heb al een reisje door Sri Lanka geboekt
Tof
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_77445443
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 10:26 schreef MoneyTalks het volgende:
Dat wilde je toch?
pi_77445475
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat wilde je toch?
Ik was dan ook sarcastisch in mijn vorige post
pi_77553637
Ik wil best ver weg in de zomervakantie maar het mag maar 500¤ p.p. kosten voor een week inclusief hotel, vliegen etc.
pi_77553710
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:36 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Ik was dan ook sarcastisch in mijn vorige post
Vreemd, want moslimlanden waren per definitie onveilig toch?
pi_82547120
Ben net terug van 6 weken Maleisië en Indonesië en heb aldaar nog geregeld aan dit topic moeten denken. Wil hier toch nog even posten, niet om TS te bashen maar omdat ik dit gewoon nog wil zeggen:

Heb in deze twee landen afwisselend als meisje alleen of samen met een ander meisje gereisd, en absoluut geen problemen ondervonden qua veiligheid. Sterker nog, Maleisiërs vond ik de vriendelijkste mensen ooit (en ik heb hiervoor al redelijk wat gereisd) en in Indonesië zijn we ook alleen maar aardige mensen tegengekomen.

De enige plek waar we een milde vorm van vervelende aandacht van mannen kregen was nota bene op het hinduistische Bali (en zelfs dat is het benoemen al haast niet waard, hooguit wat mannen die je naroepen of vragen of je wat met ze gaat drinken). In alle islamitische delen van Maleisië en Indonesië waren alle mannen uiterst voorkomend en behulpzaam en totaal niet bedreigend of vervelend. Sterker nog, ze zijn daar stukken galanter dan in Nederland.

Daarom wil ik dus nogmaals bevestigen dat deze landen totaal niet onveilig zijn en dat het feit dat het Islamitische landen zijn je dus absoluut niet moeten weerhouden van een reis naar deze plek. Het is er prachtig! (En ver, goedkoop, en veilig, precies wat TS zocht). Dus op deze belangrijke verkiezingsdag breek ik even een lans voor deze Islamitische vakantielanden: ga er vooral naartoe! Dikke vette aanrader.
  woensdag 9 juni 2010 @ 14:07:07 #197
104963 ETA
European Travel Author
pi_82548687
wat een prachttopic was dit toch
Mijn reisfotos!
  woensdag 9 juni 2010 @ 16:11:17 #198
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_82555499
Ik heb mijn tickets voor Sri Lanka al lange tijd binnen
pi_82556542
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 16:11 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik heb mijn tickets voor Sri Lanka al lange tijd binnen
Weet ik, maar wilde het toch nog even kwijt.
pi_84404289
quote:

Thailand lijkt een stap terug vergeleken met Vietnam.

Grootste onzin die ik in tijden gelezen heb.

Maar wanneer begint je prachtreis door Sri Lanka?

[ Bericht 4% gewijzigd door Athlon_2o0o op 23-07-2010 17:54:49 ]
pi_84404768
quote:
Hoi allemaal,

- liefst zon/strand

Ameland is voor jouw een goed idee
pi_84404915
quote:
Cambodja en Laos lijken misschien wel op Vietnam, maar de rest echt niet hoor.

Edit: ik zie net dat deze reactie niet echt meer iets toevoegt.
pi_84426656
Nicaragua, prachtig land. Zes maanden gezeten :P
De klaagbaak is een machine.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')