abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76918528
Hoi allemaal,

Ik ben voor deze zomer op zoek naar een vakantiebestemming voor 2 personen. Ik ben afgelopen jaar wezen backpacken met mijn vriendin in Vietnam, en dat is ons erg goed bevallen. Dus we willen weer zo'n soort vakantie (het land doortrekken en het liefst gewoon slapen in cheap hotelletjes/guesthouses).

Nou hebben we een aantal eisen waar het mooi zou zijn als de vakantiebestemming eraan kan voldoen:

- goedkoop leven daar (accommodatie en eten/drinken moet niet te duur zijn, we zijn studenten )
- liefst zon/strand
- zo min mogelijk islam (indonesië en maleisië vallen bijv. hierdoor al af)
- ver weg (liefst buiten Europa, tenzij iemand een hele goede suggestie heeft)
- veilig (we hebben geen zin om beroofd te worden of opgelicht door politie)

Als jullie een tip hebben horen we het graag, we hopen hier een paar mooie suggesties uit te krijgen
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  zondag 17 januari 2010 @ 12:35:08 #2
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_76918573
Haïti

Waarom zo weinig mogelijk Islam btw?
*Hosselcopter*
pi_76918770
quote:
Op zondag 17 januari 2010 12:35 schreef Dibble het volgende:
Haïti

Waarom zo weinig mogelijk Islam btw?
Doet het er echt toe? Ik heb het niet zo op islam, aanslagen, vrouwonvriendelijk, enzo. Land waar de islam dominant is, is gewoon geen optie.

Haïti lijkt me voorlopig ook niet zo leuk, ben een toerist, geen ramptoerist.
  zondag 17 januari 2010 @ 13:04:07 #4
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_76919447
Dat je niet naar een islamitisch land wil, moet je zelf weten, maar de argumenten die je noemt slaan nergens op. als toerist heb je in Maleisië noch Indonesië last van "vrouwonvriendelijkheid" en onveilig is het er al helemaal niet. FYI: ook in Europa komen aanslagen voor!
Beroofd worden kun je overigens ook overal, dat kan gebeuren in een bus in Vietnam of Thailand, in een steeg in Praag of aan het strand van Ko Samui. Gewoon een beetje opletten en niet zo paranoïde doen. Er zijn natuurlijk wel verschillen, Zuid-Amerika is in het algemeen onveiliger dan Azië.
Maar goed, Thailand is wel een goede bestemming voor je, al is het weer in de zomer niet super. Turkije is ook heel mooi maar ja, dat is "islamitisch"...
It's not a lie, if you believe
pi_76919530
Ben net terug uit Midden-Amerika (Nicaragua, Costa Rica en Panama). Zon en strand genoeg, Costa Rica iets duurder dan de andere 2 landen, maar nog steeds goedkoper dan Nederland. 90% christenen. En als je Managua en San Jose overslaat is het nog veilig ook.
  zondag 17 januari 2010 @ 13:07:24 #6
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_76919567
india?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_76919607
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:04 schreef 18konijn het volgende:
Dat je niet naar een islamitisch land wil, moet je zelf weten, maar de argumenten die je noemt slaan nergens op. als toerist heb je in Maleisië noch Indonesië last van "vrouwonvriendelijkheid" en onveilig is het er al helemaal niet. FYI: ook in Europa komen aanslagen voor!
Beroofd worden kun je overigens ook overal, dat kan gebeuren in een bus in Vietnam of Thailand, in een steeg in Praag of aan het strand van Ko Samui. Gewoon een beetje opletten en niet zo paranoïde doen. Er zijn natuurlijk wel verschillen, Zuid-Amerika is in het algemeen onveiliger dan Azië.
Maar goed, Thailand is wel een goede bestemming voor je, al is het weer in de zomer niet super. Turkije is ook heel mooi maar ja, dat is "islamitisch"...
Turkije ben ik al 2x geweest, Thailand lijkt een stap terug vergeleken met Vietnam.

Snap het gezeur niet zo, als ik niet naar een islamitisch land wil, dan wil ik dat toch gewoon niet, heeft weinig zin om daarop door te gaan.

Anyway, landen waar ik zelf aan dacht zijn o.a. Sri Lanka, Nicaragua, Panama. China, Cambodja en Laos lijken me ook leuk, maar me vriendin is bang dat het teveel op Vietnam lijkt en wil wat anders.
  zondag 17 januari 2010 @ 13:11:15 #9
277627 Seven.
We are Borg.
pi_76919717
TS is narrowminded en heeft zich bang laten maken door Wilders. .

Avonturier hoor! . Ga anders lekker veilig rondtrekken in Zuid-Europa.
Resistance is futile.
  zondag 17 januari 2010 @ 13:14:31 #10
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_76919846
Tja, dan kan je natuurlijk altijd nog naar Australie of Nieuw-Zeeland gaan
Half bezopen is weggegooid geld.
  zondag 17 januari 2010 @ 13:16:01 #11
277627 Seven.
We are Borg.
pi_76919925
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:14 schreef PierreTT het volgende:
Tja, dan kan je natuurlijk altijd nog naar Australie of Nieuw-Zeeland gaan
Is duur.

Ik zou naar Rusland gaan, daar zijn ze niet islamitisch en het is er toch redelijk goedkoop.
Resistance is futile.
  zondag 17 januari 2010 @ 13:18:17 #12
239294 PierreTT
pi_76919999
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:16 schreef Seven. het volgende:

[..]

Is duur.

Valt mee. Een vriend van mij is voor 400e naar Australie gevlogen. Goed, wel met 24u overstaptijd in Kuala Lumpur, maar dan ben je er wel goedkoop
  zondag 17 januari 2010 @ 13:18:27 #13
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_76920004
Tsja meeste islamitische landen waar ik geweest ben, kun je je portemonnee en telefoon op tafel laten liggen op een terrasje terwijl je naar de wc gaat.

Dat wil ik hier nog wel eens zien.
pi_76920064
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:11 schreef Seven. het volgende:
TS is narrowminded en heeft zich bang laten maken door Wilders. .

Avonturier hoor! . Ga anders lekker veilig rondtrekken in Zuid-Europa.
Wat een onzin. Ik zou ook niet naar bijv. Saoedi-Arabië willen hoor. Sommige islamitische landen gaan nog wel, maar veel zou ik ook niet heen willen. Leuk hoor, zo'n land waar alle vrouwen in een vuilniszak moeten rondlopen en vrouwen niet eens mogen autorijden. Je kan er zelfs opgepakt worden voor het maken van een foto. Dat heeft dus niks met Wilders te maken.
  zondag 17 januari 2010 @ 13:21:52 #15
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_76920121
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:18 schreef Daniel1976 het volgende:
Tsja meeste islamitische landen waar ik geweest ben, kun je je portemonnee en telefoon op tafel laten liggen op een terrasje terwijl je naar de wc gaat.
Dat wil ik hier nog wel eens zien.
Precies. En mede doordat openlijk alcoholmisbruik er niet of nauwelijks voorkomt, kun je er ook 's avonds en 's nachts veilig over straat.
pi_76920186
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:10 schreef JoPiDo het volgende:
Japan!
Volgens mij is Japan vrij duur, dus dat valt helaas af. Maar Japan wil ik wel een keer naartoe.
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:18 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Valt mee. Een vriend van mij is voor 400e naar Australie gevlogen. Goed, wel met 24u overstaptijd in Kuala Lumpur, maar dan ben je er wel goedkoop
Het gaat me erom dat het levensonderhoud in het land zelf goedkoop is, dat ik niet elke dag 50 euro kwijt ben voor een hotel. Even ter vergelijking, in Vietnam waren we voor een overnachting op z'n goedkoopst 8 dollar voor een nacht kwijt, en op z'n duurst 21 dollar (gemiddeld ongeveer 12-15 dollar overigens) voor een tweepersoonskamer.
pi_76920284
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:16 schreef Seven. het volgende:

[..]

Is duur.

Ik zou naar Rusland gaan, daar zijn ze niet islamitisch en het is er toch redelijk goedkoop.
Moskou is anders de duurste stad ter wereld
Klussen deel 1 en 2
  zondag 17 januari 2010 @ 13:25:59 #18
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_76920324
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:08 schreef MoneyTalks het volgende:
Snap het gezeur niet zo, als ik niet naar een islamitisch land wil, dan wil ik dat toch gewoon niet, heeft weinig zin om daarop door te gaan.

Anyway, landen waar ik zelf aan dacht zijn o.a. Sri Lanka, Nicaragua, Panama. China, Cambodja en Laos lijken me ook leuk, maar me vriendin is bang dat het teveel op Vietnam lijkt en wil wat anders.
Dat zei ik al, dat je niet naar een islmamitisch land wil moet je zelf weten, maar je argumenten zijn op misverstanden gebaseerd en dat is jammer.

De landen die je noemt zijn allemaal prima, dat Cambodja en Laos en China op Vietnam zouden lijken is inderdaad waar, je hebt er namelijk ook heel veel palmbomen en ze eten er rijst en veel mensen hebben er zwart haar...
  zondag 17 januari 2010 @ 13:26:55 #19
277627 Seven.
We are Borg.
pi_76920361
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:20 schreef IrCute het volgende:

[..]

Wat een onzin. Ik zou ook niet naar bijv. Saoedi-Arabië willen hoor. Sommige islamitische landen gaan nog wel, maar veel zou ik ook niet heen willen. Leuk hoor, zo'n land waar alle vrouwen in een vuilniszak moeten rondlopen en vrouwen niet eens mogen autorijden. Je kan er zelfs opgepakt worden voor het maken van een foto. Dat heeft dus niks met Wilders te maken.
Nog zo iemand die zich door de propaganda in heeft laten pakken.

Gematigde islamitische landen zijn net zo gevaarlijk als Zuid-Europa. Verder hebben dat soort situaties weinig met islam te maken, in Zuid-Korea ben je niet veel beter af. Ga gewoon af op het reisadvies van de ANWB en doe geen stomme dingen.
Resistance is futile.
pi_76920449
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:26 schreef Seven. het volgende:

[..]

Gematigde islamitische landen zijn net zo gevaarlijk als Zuid-Europa. Verder hebben dat soort situaties weinig met islam te maken, in Zuid-Korea ben je niet veel beter af. Ga gewoon af op het reisadvies van de ANWB en doe geen stomme dingen.
Wat nou propaganda, dat zijn keiharde feiten daar. Natuurlijk zijn niet alle islamitische landen zo, dat zeg ik ook niet. Korea zou ik dus ook zelf niet heen willen.
  zondag 17 januari 2010 @ 13:30:39 #21
239294 PierreTT
pi_76920523
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:23 schreef MoneyTalks het volgende:

Het gaat me erom dat het levensonderhoud in het land zelf goedkoop is, dat ik niet elke dag 50 euro kwijt ben voor een hotel. Even ter vergelijking, in Vietnam waren we voor een overnachting op z'n goedkoopst 8 dollar voor een nacht kwijt, en op z'n duurst 21 dollar (gemiddeld ongeveer 12-15 dollar overigens) voor een tweepersoonskamer.
Ja, dan valt het inderdaad af

Overigens, over islamitische landen... Jordanie Meest gastvrije volk ooit, ook tegen mijn vriendin
pi_76920529
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:26 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wat is er met Zuid Korea dan?
  zondag 17 januari 2010 @ 13:34:17 #23
277627 Seven.
We are Borg.
pi_76920674
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:29 schreef IrCute het volgende:

[..]

Wat nou propaganda, dat zijn keiharde feiten daar. Natuurlijk zijn niet alle islamitische landen zo, dat zeg ik ook niet. Korea zou ik dus ook zelf niet heen willen.
Wel degelijk propaganda. Daar hebben ze 7 verschillende vormen van onderzocht en deze worden nog steeds toegepast. Wat betreft de manier waarop de Islam sinds 11/09/01 wordt afgeschilderd, de techniek die ze daarvoor toepassen noemen wij ook wel name calling. Ik zeg niet dat de feiten niet waar zijn, maar de manier waarop wij dit soort feiten te horen krijgen hebben een enorme invloed op hoe wij tegen dergelijke landen aankijken. Op jou en TS lijkt de aanpak te werken.

TS, ik zou je toch Jordanië aan willen raden, schijnt prachtig te zijn. In Marokko kun je schijnbaar ook enorm goed rondtrekken.
Resistance is futile.
  zondag 17 januari 2010 @ 13:35:26 #24
277627 Seven.
We are Borg.
pi_76920732
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:30 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Wat is er met Zuid Korea dan?
Noord-Koreo, my bad. Maar daar kom je toch al niet binnen. Maar voor foto's maken kun je bijvoorbeeld in China ook wel opgepakt worden en als je maar genoeg domme dingen doet, lukt je dat in België ook wel.
Resistance is futile.
pi_76921081
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:35 schreef Seven. het volgende:

[..]

Noord-Koreo, my bad. Maar daar kom je toch al niet binnen. Maar voor foto's maken kun je bijvoorbeeld in China ook wel opgepakt worden en als je maar genoeg domme dingen doet, lukt je dat in België ook wel.
Noord-Korea kan je met door de overheid georganiseerde rondreizen wel naartoe hoor, staat sowieso op mijn verlanglijstje. En dat is juist extreem veilig. Alleen heb je niet de vrijheid om zelf te gaan waar je wil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')