Birma is net als Vietnam een heel mooi land, het is ook nog een heel rustig land omdat weinig toeristen zich daar wagen maar volgens mij is het een relatief veilig land. Moslimlanden zijn niet per se vrouwonvriendelijk. In een land als Jordanie kun je goed terecht , ik denk dat je vriendin alleen een hoofddoek moet dragen maar ja aanpassen aan de cultuur in een ander land is normaal.quote:Op zondag 17 januari 2010 12:33 schreef MoneyTalks het volgende:
Hoi allemaal,
Ik ben voor deze zomer op zoek naar een vakantiebestemming voor 2 personen. Ik ben afgelopen jaar wezen backpacken met mijn vriendin in Vietnam, en dat is ons erg goed bevallen. Dus we willen weer zo'n soort vakantie (het land doortrekken en het liefst gewoon slapen in cheap hotelletjes/guesthouses).
Nou hebben we een aantal eisen waar het mooi zou zijn als de vakantiebestemming eraan kan voldoen:
- goedkoop leven daar (accommodatie en eten/drinken moet niet te duur zijn, we zijn studenten)
- liefst zon/strand
- zo min mogelijk islam (indonesië en maleisië vallen bijv. hierdoor al af)
- ver weg (liefst buiten Europa, tenzij iemand een hele goede suggestie heeft)
- veilig (we hebben geen zin om beroofd te worden of opgelicht door politie)
Als jullie een tip hebben horen we het graag, we hopen hier een paar mooie suggesties uit te krijgen
Birma is echt geen ''veilig'' land hoor.quote:Op zondag 17 januari 2010 13:49 schreef RikKer93 het volgende:
[..]
Birma is net als Vietnam een heel mooi land, het is ook nog een heel rustig land omdat weinig toeristen zich daar wagen maar volgens mij is het een relatief veilig land. Moslimlanden zijn niet per se vrouwonvriendelijk. In een land als Jordanie kun je goed terecht , ik denk dat je vriendin alleen een hoofddoek moet dragen maar ja aanpassen aan de cultuur in een ander land is normaal.
EDIT: tegenwoordig heet Birma "Myanmar"
Ai je hebt gelijk, ik zal me wel hebben vergist met een ander land.quote:Op zondag 17 januari 2010 13:57 schreef IrCute het volgende:
[..]
Birma is echt geen ''veilig'' land hoor.
Trouwens : http://www.visionofhumanity.org/gpi/results/rankings.php
Aangezien je er alles georganiseerd moet doen, en niets zelf mag ondernemen is het zeer veilig reizen daar. Sterker nog, als jij iets fotografeert wat niet mag, is je Noord-Koreaanse gids degene die daarvoor gestraft wordt.quote:Op zondag 17 januari 2010 13:45 schreef Seven. het volgende:
Wat een fucked up wereldbeeld heb je. Noord-Korea extreem veilig noemen.
Zo dat is dus vrij gevaarlijk voor die gids. Wat voor straf krijgt hij?quote:Op zondag 17 januari 2010 14:08 schreef WimTol het volgende:
[..]
Aangezien je er alles georganiseerd moet doen, en niets zelf mag ondernemen is het zeer veilig reizen daar. Sterker nog, als jij iets fotografeert wat niet mag, is je Noord-Koreaanse gids degene die daarvoor gestraft wordt.
Ik wil er komende zomer heen.
Bhutan wellicht? Daar is nog heel weinig toerisme.quote:Op zondag 17 januari 2010 14:02 schreef RikKer93 het volgende:
Ai je hebt gelijk, ik zal me wel hebben vergist met een ander land.
Schijnveiligheid, Wim. Schijnveiligheid.quote:Op zondag 17 januari 2010 14:08 schreef WimTol het volgende:
[..]
Aangezien je er alles georganiseerd moet doen, en niets zelf mag ondernemen is het zeer veilig reizen daar. Sterker nog, als jij iets fotografeert wat niet mag, is je Noord-Koreaanse gids degene die daarvoor gestraft wordt.
Ik wil er komende zomer heen.
Mja Laos en Cambodja wil mn vriendin niet omdat we al in buurland Vietnam zijn geweest afgelopen zomer. Sri Lanka leek haar wel leuk (India lijkt haar ook leuk, maar dat trekt mij weer niet).quote:Op zondag 17 januari 2010 14:18 schreef poo het volgende:
Bali, een boeddhistisch eiland. Is wel Indonesië maar je merkt er niks van de islam.
edit; Ah backpacken kan je misschien beter laos en cambodja en evt. thailand combineren ofzo?
Nadeel van Burma is dat reizen met OV er best lastig is (tenminste paar jaar geleden). Wel als voordeel dat je weinig toeristen zal tegenkomenquote:Op zondag 17 januari 2010 14:49 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Mja Laos en Cambodja wil mn vriendin niet omdat we al in buurland Vietnam zijn geweest afgelopen zomer. Sri Lanka leek haar wel leuk (India lijkt haar ook leuk, maar dat trekt mij weer niet).
Ik ga denk ik Myanmar (Burma) eens voorstellen, heb er zojuist wat over gelezen, en behalve de vraag of het wel of niet ethisch verantwoord is om er heen te gaan zie ik geen nadelen. Misschien eerst een paar dagen Thailand (Bangkok) en vervolgens door naar Myanmar of Sri Lanka, kijken of we wat dingen combineren als het budget ons toestaat.
hij en zijn familie mag dan op kosten van de staat op permanente zomerkampquote:Op zondag 17 januari 2010 14:10 schreef RikKer93 het volgende:
[..]
Zo dat is dus vrij gevaarlijk voor die gids. Wat voor straf krijgt hij?
Chili is veiliger dan Nederland en heeft veel historische bezoekresplekken zoals bijvoorbeeld de Nazca plaat en de vele stammen in de Andes. Peru lijkt me ook erg mooit met de oude vestiging van de Inca'squote:
Chili zat ook in onze gedachten, maar ik heb ergens gelezen dat de prijzen niet eens zoveel verschillen met Nederland... Peru klinkt ook interessant.quote:Op zondag 17 januari 2010 17:18 schreef RikKer93 het volgende:
[..]
Chili is veiliger dan Nederland en heeft veel historische bezoekresplekken zoals bijvoorbeeld de Nazca plaat en de vele stammen in de Andes. Peru lijkt me ook erg mooit met de oude vestiging van de Inca's
quote:Op zondag 17 januari 2010 17:50 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Chili zat ook in onze gedachten, maar ik heb ergens gelezen dat de prijzen niet eens zoveel verschillen met Nederland... Peru klinkt ook interessant.
Maar ik merk toch dat mijn persoonlijke voorkeur meer naar Azië gaat.
Sorry, maar ik vind 50-60 euro per persoon per nacht voor alleen het overnachten al erg duur. En andere prijzen zijn ook erg westers. Dan word het een erg dure vakantie voor een stel studenten.quote:Op zondag 17 januari 2010 18:22 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Japan is goedkoop en heel erg veilig en heel erg Azië
quote:Op zondag 17 januari 2010 18:54 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Sorry, maar ik vind 50-60 euro per persoon per nacht voor alleen het overnachten al erg duur. En andere prijzen zijn ook erg westers. Dan word het een erg dure vakantie voor een stel studenten.
Tis niet de bedoeling dat we maar een weekje blijven ofzo, denk eerder aan een maand.
Ik begrijp dat wel. In alle landen waar ik geweest ben, en waar hoofdzakelijk een islamitische cultuur heerst, ligt dit als een benauwende deken over het land. Zelfs in Maleisie. Het voelt gewoon niet lekker aan. In ieder geval voor mij niet. En zo te zien ben ik niet de enige.quote:Op zondag 17 januari 2010 12:35 schreef Dibble het volgende:
Haïti
Waarom zo weinig mogelijk Islam btw?
Waarschijnlijk gevangenis, dat is daar zo ongeveer gelijk aan een strafkamp waar je gee rechten hebt.quote:Op zondag 17 januari 2010 14:10 schreef RikKer93 het volgende:
[..]
Zo dat is dus vrij gevaarlijk voor die gids. Wat voor straf krijgt hij?
Je bent er geweest? Vertel je ervaringen...quote:Op zondag 17 januari 2010 14:21 schreef Seven. het volgende:
[..]
Schijnveiligheid, Wim. Schijnveiligheid.
Oké misschien is het inderdaad mogelijk om goedkoop in Japan te reizen, maar ik wil me juist weinig zorgen om uitgaven hoeven maken. En het lijkt me dat je juist op een houtje moet bijten in Japan als je goedkoop uit wil komen, en een railpass kost ook erg veel geld, is gelijk een flinke hap uit het budget. Als ik naar Japan ga ben ik niet van plan alleen in Tokyo te blijven. Ik wil gewoon uit eten kunnen omdat uit eten gaan maar 5 euro voor 2 personen samen kost, etc, dat kan niet in Japan.quote:Op zondag 17 januari 2010 19:33 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
ik heb voor 15/nacht in Tokyo geslapen, dus je moet beter zoeken
alles bij elkaar ongeveer 800 euro kwijt geweest in een maand (exclusief ticket)
Voordeel van Rusland is ook dat de gemiddelde Rus net zulke kort-door-de-bocht ideeën heeft over moslims als de TS...quote:Op zondag 17 januari 2010 13:16 schreef Seven. het volgende:
Ik zou naar Rusland gaan, daar zijn ze niet islamitisch en het is er toch redelijk goedkoop.
Ben er niet geweest. Maar het lijkt me duidelijk dat, als men echt vermoed dat je een spion bent, dat het niet alleen de gids is die het haasje is. Bovendien is veiligheid zolang je je aan strikte regels houdt per definitie schijnveiligheid. Stel dat je een keer zat bent en toch gezellig in je eentje rond gaat zwerven in Pyongyang?quote:Op zondag 17 januari 2010 23:22 schreef WimTol het volgende:
[..]
Je bent er geweest? Vertel je ervaringen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |