quote:Op dinsdag 19 januari 2010 03:48 schreef rene29 het volgende:
Filipijnen.
Goedkoop, veilig en weinig islam
TS is een goedkope zak met vooroordelen en als butan zijn regels nog niet gewijzigd heeft moet je daar per dag 100 dollar of zo consumeren.quote:Op zondag 17 januari 2010 14:18 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Bhutan wellicht? Daar is nog heel weinig toerisme.
(Tevens tvp, want ik wil misschien nog wel eens alleen op pad en ben vrouw, klein, tenger. Ben tot nu toe alleen in ultiem westerse landen in m'n eentje op pad geweest)
Vooruit, nog één flauwe opmerking...quote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:01 schreef Griebus het volgende:
In elk land kun je opgepakt worden als je foto's maakt; zowel in europa als in de VS als waar ook ter wereld.
Maak maar eens een foto van een militair gebouw/terrein/etc en bingo.![]()
OT: ik zou China willen voordragen. Erg goedkoop verblijf en eten. Ik ben er vorig jaar geweest. Begonnen in Beijing en toen via Shanghai en Hainan (strand en palmen) en via HongKong weer terug naar NL.
Zou het zo weer doen, wel wat andere steden uitzoeken (HongKong is geinig maar absoluut geen China).
Islam en "mogelijke" vrouwonvriendelijkheid in islamitische landen is een probleem voor TS, maar grove schendingen van mensenrechten zijn blijkbaar geen probleemquote:Op dinsdag 19 januari 2010 00:51 schreef MoneyTalks het volgende:
We neigen op dit moment naar Sri Lanka of Myanmar (Birma). En dat willen we dan waarschijnlijk gaan combineren met een ander land, waarschijnlijk Thailand. Wat denken jullie?
Bericht aan TS, vermijd Bali van eind juni t/m eind juli. Dan zit ik daar namelijk...quote:Op vrijdag 22 januari 2010 12:39 schreef announcement het volgende:
Bali voldoet ruim aan je eisen. Heerlijk weer. Lekker de hele dag luiieren of surfen/duiken. Heerlijk eten. Goedkoop. Ver weg. Veilig. En als je wil kun je heel wat cultuur snuiven.
Bericht aan bovenstaande, vermijd Nederland van januari t/m juni en september t/m december. Dan zit ik daar namelijk...quote:Op vrijdag 22 januari 2010 12:44 schreef Blik het volgende:
[..]
Bericht aan TS, vermijd Bali van eind juni t/m eind juli. Dan zit ik daar namelijk...
Sri Lanka en dan combineren met Thailand of deel van China of Cambodja of Myanmar.quote:
Kijk je wel uit voor moslims?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:53 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Sri Lanka en dan combineren met Thailand of deel van China of Cambodja of Myanmar.
Volgens mij ken je die landen niet, zijn allemaal boeddhistische landen (behalve China waar ook nog veel Taoïsme is). Jammer voor je he?quote:
Maar je weet maar nooit natuurlijk! Stel dat je er één tegenkomt, is meteen je hele vakantie naar de tering.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:27 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Volgens mij ken je die landen niet, zijn allemaal boeddhistische landen (behalve China waar ook nog veel Taoïsme is). Jammer voor je he?
Net als over Disneyland, is er over Noord Korea natuurlijk ook een topic => Noord Koreaquote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:43 schreef Jac0bus het volgende:
Veel mensen hier die het over Noord-Korea hebben. Ik wil er eigenlijk ook wel graag heen. Alleen moet ik nog wel even doorsparen. Enige mensen die het gedaan hebben of al serieuze plannen hebben hier?
Dit dus. De islam bevalt de TS niet, maar onderdrukking door mensen met een ander geloof sluit hij gerust zijn ogen voor.quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:41 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Islam en "mogelijke" vrouwonvriendelijkheid in islamitische landen is een probleem voor TS, maar grove schendingen van mensenrechten zijn blijkbaar geen probleem. De junta zal blij zijn met je dollars als je voor Myanmar kiest
.
Zijn de Filippijnen niet wat onrustig?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:53 schreef Tahiti het volgende:
Filippijnen![]()
Prachtig mooi land, lekker weer en erg goedkoop en zo een beetje iedereen spreekt er engels
Ja in het Noorden, maar voor het Noorden gold sowieso al een negatief reisadvies, dus daar waren we sowieso niet heen gegaan. Bovendien zijn nu de verkiezingen, dus vandaar dat het politiek instabiel is. Over een half jaar zijn er geen verkiezingen meerquote:Op dinsdag 26 januari 2010 18:07 schreef Seven. het volgende:
[..]
Je hebt gehoord over de bomaanslagen?
http://www.nu.nl/buitenla(...)n-met-explosies.html
quote:
Ligt eraan waar naartoe. Niet in Sri Lanka in ieder gevalquote:Op dinsdag 26 januari 2010 20:31 schreef Stefanovich het volgende:
Hmmm, ben een jaartje vrij(geen studie) en wil ook nog wel wat gaan reizen, ben wel onervaren, verder dan Spanje ben ik niet geweest... zat eerst steeds aan een groepsreis te denken via organisaties als Djoser en zo, maar is op jezelf of met een paar vrienden naar Thailand, Bali etc. gaan niet veel leuker(in de zin van meer vrijheid, mogelijkheden)/goedkoper? Ik heb namelijk ook niet heel veel geld.... Of zeggen jullie dat ik als jonge rookie beter met een georganiseerde reis kan gaan?
Thailand heeft geen goede naam en als je als tourist opgelicht of opgepakt wil worden ben je de pineut (oa met dank aan de vele touristen, die het er al te bond hebben gemaakt).quote:
Allemaal te duur natuurlijk, overnachtingen in die landen kost een vermogen als je een beetje luxe wilt. In veel in Azie kun je namelijk in landen zoals Indonesië, Filipijnen overnachten als een koning voor een paar euro. Dat lukt je niet in Australie etc.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 20:58 schreef edcetera het volgende:
[..]
Thailand heeft geen goede naam en als je als tourist opgelicht of opgepakt wil worden ben je de pineut (oa met dank aan de vele touristen, die het er al te bond hebben gemaakt).
Ik zou eigenlijk aan TS willen vragen wat hij van zijn voorwaarden het belangrijkste vindt voor een reis buiten Europa. Je maakt het jezelf wel moeilijk: Je bevindt je dan in een andere wereld en het enige, wat in me opkomt, dat nog het meeste aan je voorwaarden voldoet is Australie/ Niew Zeeland / Canada. Eventueel Aruba (Antllen tellen neem ik aan niet mee, want die zijn Europa).
Of gaat het om "iets ver weg van het Europeese continent"? Zon, zee, strand, goedkoop?
Je weet niet wat je mistquote:Op dinsdag 26 januari 2010 20:39 schreef Seven. het volgende:
[..]
. Sri Lanka heeft mij nooit getrokken, zelfs niet als het veilig zou zijn. Doe mij maar Zuid-Amerika of vasteland Afrika.
Je punt is?quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:43 schreef Blik het volgende:
'President Sri Lanka wint verkiezingen'
Inderdaad een veilig en rustig land...
Mijn punt is dat je allerlei fantastische landen zoals Maleisië of Indonesië afwijst omdat er moslims zijn, maar vervolgens overweeg je wel op vakantie naar een land wat bol staat van de schending van mensenrechten (Myanmar), of een land waar volop strijd is met een guerrilla-beweging (Sri Lanka). En dat die strijd alleen in het Noorden is betekent natuurlijk niet dat er geen aanslagen in het zuiden gepleegd kunnen worden.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:55 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Je punt is?
Er zijn in het noorden een paar onruststokende tamils, en voor het noorden gold al jaren een negatief reisadvies, dus we waren sowieso niet van plan gebieden met negatieve reisadviezen te bezoeken.
Precies wat jij zegt! Zoals ik al eerder aangaf, Noordelijke acties kunnen ook in het Zuiden negatief aankomen. Ik vind het gewoon dom en naief.quote:Op woensdag 27 januari 2010 10:25 schreef Blik het volgende:
[..]
Mijn punt is dat je allerlei fantastische landen zoals Maleisië of Indonesië afwijst omdat er moslims zijn, maar vervolgens overweeg je wel op vakantie naar een land wat bol staat van de schending van mensenrechten (Myanmar), of een land waar volop strijd is met een guerrilla-beweging (Sri Lanka). En dat die strijd alleen in het Noorden is betekent natuurlijk niet dat er geen aanslagen in het zuiden gepleegd kunnen worden.
Malediven is een moslimland, dus dat is niks voor TSquote:Op dinsdag 26 januari 2010 20:57 schreef Tahiti het volgende:
@ TS, jammer dat je niet naar de Filippijnen gaat maar in ieder geval veel plezier in Sri Lanka, en probeer, indien mogelijk, ook de Malediven te bezoeken.
Volop strijdquote:Op woensdag 27 januari 2010 10:25 schreef Blik het volgende:
[..]
Mijn punt is dat je allerlei fantastische landen zoals Maleisië of Indonesië afwijst omdat er moslims zijn, maar vervolgens overweeg je wel op vakantie naar een land wat bol staat van de schending van mensenrechten (Myanmar), of een land waar volop strijd is met een guerrilla-beweging (Sri Lanka). En dat die strijd alleen in het Noorden is betekent natuurlijk niet dat er geen aanslagen in het zuiden gepleegd kunnen worden.
En heel toevallig is de oppositieleider omsingeld door 400 man van het leger in het hotel waar die zitquote:Op woensdag 27 januari 2010 13:42 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Volop strijdKom op zeg.
Het enige wat nu toevallig aan de gang is zijn de verkiezingen, en die zijn eerlijk gewonnen door de regerende partij.
Die 400 man zijn juist de mensen van Fonseka waaronder deserteurs uit het leger. Logisch dat de regering een gebouw omsingelt als er een militie van 400 man sterk zich in een hotel in de hoofdstad bevind.quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:43 schreef Blik het volgende:
[..]
En heel toevallig is de oppositieleider omsingeld door 400 man van het leger in het hotel waar die zit
either way, des te meer reden om te zeggen dat het land niet echt in een stabiele situatie zitquote:Op woensdag 27 januari 2010 13:47 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Die 400 man zijn juist de mensen van Fonseka waaronder deserteurs uit het leger. Logisch dat de regering een gebouw omsingelt als er een militie van 400 man sterk zich in een hotel in de hoofdstad bevind.
Bron: http://www.timesonline.co(...)a/article7004082.ece
quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:42 schreef MoneyTalks het volgende:
En over Myanmar, die schending van mensenrechten wil ik eerst met mijn eigen ogen zien, en niets wijst erop dat de rechten van toeristen worden geschonden, integendeel. In moslimlanden ben je als toerist niet veilig, in sommige moslimlanden word je al in de gevangenis gestopt als je seks hebt met je vriendin als je niet bent getrouwd.
Hier heb je een punt. Het feit dat ik naar Sri Lanka ga, is inderdaad een keuze!quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:48 schreef Seven. het volgende:
[..]
Maar hey, blijf je keuze vooral verdedigen.
Eigenwijze drol, je bent gewoon uitgeluld en deze poging om de discussie om te draaien is gewoon triest. Het zijn niet onze wereldvreemde ideeën die ter discussie staan.quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:54 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Hier heb je een punt. Het feit dat ik naar Sri Lanka ga, is inderdaad een keuze!
Ik ben nergens toe gedwongen, en Sri Lanka lijkt mij een ontzettend mooi land. Ik ken een paar mensen die er zijn geweest, en die raden het ten zeerste aan.
Dat jullie je blijkbaar laten afschrikken door de politieke situaties in landen zegt meer over jullie dan over mij
Je begrijpt er echt niks van hè?quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:54 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Hier heb je een punt. Het feit dat ik naar Sri Lanka ga, is inderdaad een keuze!
Ik ben nergens toe gedwongen, en Sri Lanka lijkt mij een ontzettend mooi land. Ik ken een paar mensen die er zijn geweest, en die raden het ten zeerste aan.
Dat jullie je blijkbaar laten afschrikken door de politieke situaties in landen zegt meer over jullie dan over mij
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |