quote:- En iedere vatandaş die ik vergeten ben,.
Vertel eens over de Krim/Ukraine, heb je daar nog familie?quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:45 schreef Burakius het volgende:
Kirsehirliler sarhos oglum. Aksaray 10 basar Kirsehire
ES - KI - SE - HIR - !!!quote:
Eskisehir.quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:42 schreef Burakius het volgende:
[..]
Jij komt duidelijk uit onze buurt. Aksaray ik. Jij kirsehir ofzo.
Sorry, ik ken geen mensen uit Kirsehir of Aksaray. Ook geen mensen die mensen kennen uit Kirsehir of Aksaray.quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:43 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Nee, jullie geven al heel lang geen antwoord op mijn vraag over Aksaray.![]()
Ik ken heel veel Kirsehirliler die ze niet mogen, is dit typisch of komt het ook veel voor bij andere Turken?
Jij weet zo te zien niet hoeveel die Aksaraylilar drinken..quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:45 schreef Burakius het volgende:
Kirsehirliler sarhos oglum. Aksaray 10 basar Kirsehire
Je kent mij en Burakius. Virtueel.quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:46 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
ES - KI - SE - HIR - !!!![]()
[..]
Eskisehir.![]()
[..]
Sorry, ik geen mensen uit Kirsehir of Aksaray. Ook geen mensen die mensen kennen uit Kirsehir of Aksaray.![]()
We schijnen Taraktasli te zijn uit Taraktasli köyü (oma kant). Mijn oom heeft onze köy etc. helemaal uitgezocht. Ik heb een kaartje ervan. Load het wel up straks.quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:46 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Vertel eens over de Krim/Ukraine, heb je daar nog familie?
Tsja, oké, dan wel.quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:47 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Je kent mij en Burakius. Virtueel.
Heftig verhaal, dude.quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:48 schreef Burakius het volgende:
[..]
We schijnen Taraktasli te zijn uit Taraktasli köyü (oma kant). Mijn oom heeft onze köy etc. helemaal uitgezocht. Ik heb een kaartje ervan. Load het wel up straks.
Onze gehele köy is gered (overgebracht naar Turkije) door Karabiber Osman. Een echte held. Zijn eigen broer is doodgeschoten door de Russen voor zijn ogen. Sonra pusu yapmislar, bunlar Russlari baya taramislar. Later werd hij opgepakt en naar Solovki (in het noorden van Rusland, linksboven). gestuurd. Daar had hij zijn been gebroken ofzo. Daarom mocht hij op andere plekken komen dan normaal. Ordan kacmis met een trein bla bla. Daarna is hij vanuit Kirim lopend via Rusland , Georgie, Armenie Turkije binnengekomen. Etc. etc.
Mijn oma is Tatar, maar mijn opa kant zou Nogai kunnen zijn. We zijn het er nog niet over eens in de familie. Ze zijn eigenlijk later in elkaar op gegaan de Tataren en Nogai.
Ik ben vorig jaar in de kerst naar Eskisehir gegaan. Leuke plekken! We zijn naar een plek gegaan waar ze super Tatar böregi maken. Die was best wel bekend. Ondan sonra, zijn we naar een koffie bar gegaan. Echt een dikke Salep gehaald (vergeten te roeren, bleek het suiker onderin te zittenquote:Op donderdag 14 januari 2010 23:46 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
ES - KI - SE - HIR - !!!![]()
[..]
Eskisehir.![]()
[..]
Sorry, ik ken geen mensen uit Kirsehir of Aksaray. Ook geen mensen die mensen kennen uit Kirsehir of Aksaray.![]()
Amin.quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:52 schreef TheMagnificent het volgende:
De opa van mijn oma is gesneuveld in Çanakkale. Een granaatscherf had zijn buik opengescheurd ofzo. Pijnlijk.
Allah mekanini cennet eylesin!![]()
Aminquote:Op donderdag 14 januari 2010 23:52 schreef TheMagnificent het volgende:
De opa van mijn oma is gesneuveld in Çanakkale. Een granaatscherf had zijn buik opengescheurd ofzo. Pijnlijk.
amin!. Nadat mijn vaders familie rond 1890 etc. geemigreerd waren naar Turkije, hebben ze ook meegedaan bij Gelibolu. Best wel veel ooms gesneuveld zei mijn Oma.quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:52 schreef TheMagnificent het volgende:
Het was een koffie bar toch. Best modern enzo. Ben ne bilim. Ik wou salep. meger adamlar eerste laag salep yapmislar, daarna laag koffie, daarna laag suiker. Ik behoorde het dus te roeren! Weet ik veel! Ik drinken, Lekker salep dacht ik. opeens koffie smaak. En daarna vet smerig super zoetquote:
Klopt, is echt een studentenstad. Tatar böregi noemen wij trouwens 'Çig börek'.quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:51 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik ben vorig jaar in de kerst naar Eskisehir gegaan. Leuke plekken! We zijn naar een plek gegaan waar ze super Tatar böregi maken. Die was best wel bekend. Ondan sonra, zijn we naar een koffie bar gegaan. Echt een dikke Salep gehaald (vergeten te roeren, bleek het suiker onderin te zitten). Voor de rest is het echt een studentenstad en de tram is té propvol.
Koffie met salep? Wat is dat nou weer.quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:54 schreef Burakius het volgende:
[..]
Het was een koffie bar toch. Best modern enzo. Ben ne bilim. Ik wou salep. meger adamlar eerste laag salep yapmislar, daarna laag koffie, daarna laag suiker. Ik behoorde het dus te roeren! Weet ik veel! Ik drinken, Lekker salep dacht ik. opeens koffie smaak. En daarna vet smerig super zoet. hahaha.
Eerste en tweede uur is nog wel leuk. Beetje natuur bekijken uit het raam. Daarna begin je pijn te krijgen aan je achterwerk en word je helemaal gefrustreerd van een kind achter je dat de hele tijd zit te janken.quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:56 schreef Bilmiyorem het volgende:
Vinden jullie het ook zo leuk om uren lang in de bus te zitten in TR?
quote:
Damn dat zou ik ook wel willen. Ik ga er inshaAllah een keer naar toe.quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:54 schreef Bortecinem het volgende:
Vorig jaar werd het Turk Dunya Genclik Kurultayi in de Krim in Ukraine gehouden. Was ik daar maar bij.
Ik vind langer ook wel leuk, behalve als er ruzie is in de bus.quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:57 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Eerste en tweede uur is nog wel leuk. Beetje natuur bekijken uit het raam. Daarna begin je pijn te krijgen aan je achterwerk en word je helemaal gefrustreerd van een kind achter je die heel de tijd zit te janken.
Ik kwam op facebook via via op een profiel terecht van iemand die zo'n kurultay had bijgewoond. Hij had wel 300 foto's geupload. Je zag echt Turken vanuit overal. Van Siberie tot aan de Balkan.quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:58 schreef Burakius het volgende:
[..]
Damn dat zou ik ook wel willen. Ik ga er inshaAllah een keer naar toe.
Latex pakjes gaan toch vervelend zitten hequote:Op donderdag 14 januari 2010 23:58 schreef Ayca het volgende:
[..]
![]()
Sorry, ging even wat comfortabels aantrekken
Ik 5 uur: Istanbul-Eskisehir. Hoewel Ankara dichterbij is.quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:59 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik vind langer ook wel leuk, behalve als er ruzie is in de bus.![]()
Helaas reis ik maar ongeveer 3uurtjes in TR (Ankara-Kirsehir)
Sivasin yollarina.. cikayim daglaraniiiiiiquote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:00 schreef Ayca het volgende:
14 uur in de bus van igdir naar sivasdat was niet fijn..
Kun je beter in Armenië landen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:00 schreef Ayca het volgende:
14 uur in de bus van igdir naar sivasdat was niet fijn..
In 3 uur ben je door nederland heenquote:Op donderdag 14 januari 2010 23:59 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik vind langer ook wel leuk, behalve als er ruzie is in de bus.![]()
Helaas reis ik maar ongeveer 3uurtjes in TR (Ankara-Kirsehir)
Na twaalven komt de beer Rookert los.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:00 schreef Rookert het volgende:
[..]
Latex pakjes gaan toch vervelend zitten he
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:02 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Kun je beter in Armenië landen.
Ga je nergens anders heen of ben je gewoon vaak in Eskisehir?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:01 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik 5 uur: Istanbul-Eskisehir. Hoewel Ankara dichterbij is.Maar daardoor kosten de vliegtickets ook duurder en we zijn al jaren gewend aan Atatürk Havalimani in Istanbul.
Het was voor een bruiloftquote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:02 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dat klinkt echt verkeerd.quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:58 schreef Ayca het volgende:
[..]
![]()
Sorry, ging even wat comfortabels aantrekken
Sorry, couldn't hold myselfquote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:03 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Na twaalven komt de beer Rookert los.
Kars.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:03 schreef Ayca het volgende:
[..]
Het was voor een bruiloftWij gaan gewoon altijd naar kars of agri max 2 uur
HAHAHA.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:02 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Kijk,ik ben niet alleenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:03 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Dat klinkt echt verkeerd.
[ afbeelding ]
Familie woont in Eskisehir, dus we gaan daar altijd eerst standaard heen. Daarna kijken we altijd verder wat we gaan doen. Eskisehir is wel een leuke stad trouwens. Best wel wat te doen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:03 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ga je nergens anders heen of ben je gewoon vaak in Eskisehir?
Kirsehir vind ik echt leuk vanwege de mensen, maar er is niets te zien.
Zit alle familie in Eskisehir?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:05 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Familie woont in Eskisehir, dus we gaan daar altijd eerst standaard heen. Daarna kijken we altijd verder wat we gaan doen. Eskisehir is wel een leuke stad trouwens. Best wel wat te doen.
Loop ik zo erg voor clown?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:03 schreef IHVK het volgende:
TM soms denk ik dat jij echt standup comedian moet worden
Met een ander dialect elke 10 minuutjesquote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:06 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
het land waar je doorheen rijdt in 3 uurtjes
moest er gewoon aan denken
doe normaal.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:08 schreef Rookert het volgende:
[..]
Met een ander dialect elke 10 minuutjes
De meesten in Eskisehir.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:06 schreef Burakius het volgende:
TÜRKİYE'DEKİ KIRIM TATAR KÖYLERİ (Lijst door mijn oom gemaakt, of gevonden).
[..]
Zijn dat geen Ainu?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:07 schreef Bortecinem het volgende:
Damn. Hoeveel Tatars wonen er eigenlijk in Turkije?
Ik las ergens dat er vroeger in Japan ook Tatars woonden, maar die zijn in de jaren '50 naar Turkije verhuisd.
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:03 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Dat klinkt echt verkeerd.
[ afbeelding ]
*Ik ga verder met m'n paper.![]()
Ik wilde dat Borte laten doen, maar ze wil geen Turkologie studeren.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:09 schreef Bilmiyorem het volgende:
Misschien had ik me minder afgevraagd wat ik was als ik een Nederlander zou zijn. TM je zou een onderzoek naar mij regelen, toch.
Wat deed jij nog tot dat tijdstip in een broek?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:10 schreef Ayca het volgende:
[..]
![]()
Kan toch niet in mijn spijkerbroek slapen
Laten we het terug veroveren.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:10 schreef Burakius het volgende:
Borto voor jou:
[ afbeelding ]
Mijn oom heeft het gemaakt, dus babam etc. is dus mijn opa en oma.
Watte?quote:
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:11 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik wilde dat Borte laten doen, maar ze wil geen Turkologie studeren.
En dan zeggen ze dat ik een beest wordt na 12'en, damn Bilmiquote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:11 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Wat deed jij nog tot dat tijdstip in een broek?
Laten we hun harten veroverenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:11 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Laten we het terug veroveren.![]()
[..]
Watte?![]()
http://en.wikipedia.org/wiki/Turks_in_Japan
je begrijpt met opzet alles verkeerd..quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:12 schreef Rookert het volgende:
[..]
En dan zeggen ze dat ik een beest wordt na 12'en, damn Bilmi
Dacht dat het een aan Turken verwant volk was:quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:11 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Laten we het terug veroveren.![]()
[..]
Watte?![]()
http://en.wikipedia.org/wiki/Turks_in_Japan
Waarom zou je uberhaupt een oncomfortabele broek aandoenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:12 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
je begrijpt met opzet alles verkeerd..![]()
ik bedoelde waarom tot zo laat in een oncomfortabele broek
Nee, gewoon Tatars.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:13 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dacht dat het een aan Turken verwant volk was:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ainu_people
Iedere broek is oncomfortabel.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:13 schreef Rookert het volgende:
[..]
Waarom zou je uberhaupt een oncomfortabele broek aandoen
Islamiyeti yasalim ve kalblerini fethedelim!quote:
Gewoonquote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:11 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Wat deed jij nog tot dat tijdstip in een broek?
gece usursun.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:12 schreef Ayca het volgende:
Ik kon geen pyjamabroek vinden dus heb maar een korte broek gepaktgelukkig is het niet heel koud in mijn kamer
Rookert loopt de hele dag in joggingsbroekquote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:13 schreef Rookert het volgende:
[..]
Waarom zou je uberhaupt een oncomfortabele broek aandoen
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:14 schreef Burakius het volgende:
[..]
Islamiyeti yasalim ve kalblerini fethedelim!
Iedere spijkerbroek zit oncomfortabel.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:15 schreef Rookert het volgende:
[..]
Je skinny jearns misschien, maar die van mij niet hoor
Akilli adam.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:16 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Mijn vader: ''Geceleri üsüyon mu? Üsüyosan üstüne bi battane daha ört.''
Wat, nee, helemaal niet, heb nu gewoon een ouwe spijkerbroek aan, ben het huis niet uitgeweestquote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:15 schreef Ayca het volgende:
[..]
Rookert loopt de hele dag in joggingsbroek
Heb je het nooit koud? Ik heb elke nacht minstens 3 lagen kleding over elkaar aan.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:17 schreef Rookert het volgende:
[..]
Wat, nee, helemaal niet, heb nu gewoon een ouwe spijkerbroek aan, ben het huis niet uitgeweest![]()
Maar in bed heb ik alleen boxer, die broeken en shirt kruipen alleen maar omhoog, ik ben er bijna een keer in gestikt bij wijze van spreken
Dat valt nog mee, ik mag nooit op alleen sokken rondlopen. Ze zeggen yer cekiyo! 2 lagen aan de bovenkant vinden ze ook niet genoeg.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:16 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Mijn vader: ''Geceleri üsüyon mu? Üsüyosan üstüne bi battane daha ört.''
Welnee, je lichaamswarmte gaat zo juist sneller naar je dekens en die houden die warmte vast. Het is even koud, maar daarna hele nacht warmquote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:17 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Heb je het nooit koud? Ik heb elke nacht minstens 3 lagen kleding over elkaar aan.
je bent geen afrikaantje, pak gewoon extra kleding.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:18 schreef Ayca het volgende:
[..]
En daar boven heb ik een hemdje aan, ik ga bevriezen
dat is weer heel veel.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:17 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Heb je het nooit koud? Ik heb elke nacht minstens 3 lagen kleding over elkaar aan.
Maar dan moet ik weer helemaal uit mijn bed, naar de andere kant van de kamer lopen, de kast openen, iets zoeken, aantrekken, terug lopenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:18 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
je bent geen afrikaantje, pak gewoon extra kleding.
Maar mijn kamer is altijd koud.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:18 schreef Rookert het volgende:
[..]
Welnee, je lichaamswarmte gaat zo juist sneller naar je dekens en die houden die warmte vast. Het is even koud, maar daarna hele nacht warm
Ja, dat is hogere wiskunde.quote:
turken houden van warmte.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:20 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik slaap op de zolder met als verwarming een mini kacheltje.
jij kan tenminste lopen!quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:20 schreef Ayca het volgende:
[..]
Maar dan moet ik weer helemaal uit mijn bed, naar de andere kant van de kamer lopen, de kast openen, iets zoeken, aantrekken, terug lopen
Dikkere dekens, duhquote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:20 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Maar mijn kamer is altijd koud.
Met zelf educatie kom je ook heel ver.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:20 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ja, dat is hogere wiskunde.Hij is ilk okul terk, maar slimmer dan veel mensen die door hebben geleerd. Houdt nieuws enzo ook goed bij.
Mijn vader is slimmer.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:20 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ja, dat is hogere wiskunde.Hij is ilk okul terk, maar slimmer dan veel mensen die door hebben geleerd. Houdt nieuws enzo ook goed bij.
Hayat okulu mezunu.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:22 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Met zelf educatie kom je ook heel ver.
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:22 schreef TheMagnificent het volgende:
Nadia, heb je nog een vacature open?
Daar kan geen uni tegenop.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:23 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Hayat okulu mezunu.Hij heeft wel een zwaar leven achter de rug.
Ja, hahaquote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:24 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
het zag er wel zielig uit, eerlijk.
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:25 schreef Ayca het volgende:
[..]
Ja, haha![]()
Wat ben je toch schattig als je zielig bent
Twee dagen terug kon ik haar nog wel vermoorden.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:26 schreef IHVK het volgende:
waarom is Bilmiyorem zo schattig, hoe doet ze het toch?
dat zit in je bloed, je kan het of je kan het niet.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:26 schreef IHVK het volgende:
waarom is Bilmiyorem zo schattig, hoe doet ze het toch?
Kom zeg, wie doet nou zoiets en laat de indruk achter alsof ze een academisch student isquote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:22 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Met zelf educatie kom je ook heel ver.
zeg dit nou niet.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:27 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Twee dagen terug kon ik haar nog wel vermoorden.
ik weet niet hoor.. het is nooit zo lang goed gegaan.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:27 schreef Ayca het volgende:
Ik denk dat we alles al hebben gehad? Nu gaan we rustig verder tot er iets gebeurt waar we over kunnen ruzieen
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:28 schreef Rookert het volgende:
[..]
Kom zeg, wie doet nou zoiets en laat de indruk achter alsof ze een academisch student is![]()
![]()
Hallo mensen, kijk nou. Is hij knap of niet?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:27 schreef Bortecinem het volgende:
Hoe kan deze man 59 jaar zijn? Damn, ik vind hem echt zo knap.![]()
Sommige oudere mannen zijn ook knapquote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:27 schreef Bortecinem het volgende:
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:27 schreef Bortecinem het volgende:
Nee.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:29 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hallo mensen, kijk nou. Is hij knap of niet?
Ik ook, maar dat doet er niet toe.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:27 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Twee dagen terug kon ik haar nog wel vermoorden.
Dat is een gypsy lied. I love it.quote:
Ja idd, 59 iste!quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:29 schreef Ayca het volgende:
[..]
Sommige oudere mannen zijn ook knapMaar dat hij 59! is wow
dat je je dat nog herinnert...quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:31 schreef Ayca het volgende:
[..]
Jij mag niets zeggenmet je atlet man
Nee, juist niet.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:31 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Je wil wel opnieuw geef toe, anders begin je er niet over.
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:32 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Over twee dagen waarschijnlijk weer, maar ach, live the moment!
Nee ik blijf nog wel normaal doen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:32 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nee, juist niet.
Maar jij wel volgens mij?
Dit klinkt fouuuuuut.
Vooroordelen en jij ook ihvk! jullie willen gewoon bitchfightquote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:32 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Over twee dagen waarschijnlijk weer, maar ach, live the moment!
Ruzie?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:34 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Vooroordelen en jij ook ihvk! jullie willen gewoon bitchfight
wat een gare foto was dat man.. atletman.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:34 schreef Ayca het volgende:
[..]
Ik onthoud de meest nutteloze dingen en belangrijke dingen vergeet ik juist
ik blijf rustig en ga slapenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:34 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ruzie?
Wanneer doe je die bikinipics nou? Je bent al 16 toch
Hey, ik vind je af en toe te ver gaan. Ken je grenzen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:34 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ruzie?
Wanneer doe je die bikinipics nou? Je bent al 16 toch
Trusten.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:35 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
ik blijf rustig en ga slapen
welterustenmensen.
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:35 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
ik blijf rustig en ga slapen
welterustenmensen.
Fittie.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:35 schreef Burakius het volgende:
[..]
Hey, ik vind je af en toe te ver gaan. Ken je grenzen.
Beetje beschaving bijleren aan een Nederlander. Vrij normale gang van zaken.quote:
Die ken ik, de bikinilijn.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:35 schreef Burakius het volgende:
[..]
Hey, ik vind je af en toe te ver gaan. Ken je grenzen.
Nee, ik bedoel de beschaafde grenzen. Je weet wel, voordat het barbarisme zich intreedde in de Nederlandse beschaving omtrent de jaren '60.quote:
Serieuze vraag: hoe lang woont je familie al in Nederland?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:40 schreef Burakius het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel de beschaafde grenzen. Je weet wel, voordat het barbarisme zich intreedde in de Nederlandse beschaving omtrent de jaren '60.
Ik weet niet of je het expres doet, maar in de jaren 60 kwamen de eerste gastarbeiders he.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:40 schreef Burakius het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel de beschaafde grenzen. Je weet wel, voordat het barbarisme zich intreedde in de Nederlandse beschaving omtrent de jaren '60.
Al sinds de gouden Eeuw. Michiel de Ruyter is mijn overoverovergrootOpa. Hij was een Moslim. Eigenlijk heette hij dan ook Mihal ar-Ruyter.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:42 schreef Rookert het volgende:
[..]
Serieuze vraag: hoe lang woont je familie al in Nederland?
Ik had het meer over de hippie en baas over mijn eigen buik tijd.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:43 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het expres doet, maar in de jaren 60 kwamen de eerste gastarbeiders he.
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:43 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het expres doet, maar in de jaren 60 kwamen de eerste gastarbeiders he.
Weet ik.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:44 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik had het meer over de hippie en baas over mijn eigen buik tijd.
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:44 schreef Burakius het volgende:
[..]
Al sinds de gouden Eeuw. Michiel de Ruyter is mijn overoverovergrootOpa. Hij was een Moslim. Eigenlijk heette hij dan ook Mihal ar-Ruyter.
Volgens mij heeft de media je dat ingefluisterd, niet luisteren hoorquote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:44 schreef Burakius het volgende:
[..]
Al sinds de gouden Eeuw. Michiel de Ruyter is mijn overoverovergrootOpa. Hij was een Moslim. Eigenlijk heette hij dan ook Mihal ar-Ruyter.
Ik ben zijn familie man. Bron nummero 1 dat ben ik. Willem I, II en III waren ook Moslims en ook toevallig allen mijn familie.Mijn oma Beatrix heet eigenlijk Betül.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:45 schreef Rookert het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de media je dat ingefluisterd, niet luisteren hoor
En wat was Balthasar Gerards dan?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:46 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik ben zijn familie man. Bron nummero 1 dat ben ik. Willem I, II en III waren ook Moslims en ook toevallig allen mijn familie.Mijn oma Beatrix heet eigenlijk Betül.
Een Christen man. Agressieve Christenen ook.quote:
Beatrix blijkt deels Russisch te zijn. Dus het kan kloppen dat ze je oma is ja.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:46 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik ben zijn familie man. Bron nummero 1 dat ben ik. Willem I, II en III waren ook Moslims en ook toevallig allen mijn familie.Mijn oma Beatrix heet eigenlijk Betül.
En we begonnen zo vredig vandaag.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:48 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Beatrix blijkt deels Russisch te zijn. Dus het kan kloppen dat ze je oma is ja.
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:48 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Beatrix blijkt deels Russisch te zijn. Dus het kan kloppen dat ze je oma is ja.
Maakt niets uit. Zit in je aard van achter aanvallen. Of niet soms Makarios de derde?quote:
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:50 schreef Burakius het volgende:
[..]
Maakt niets uit. Zit in je aard van achter aanvallen. Of niet soms Makarios de derde?
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:51 schreef Rookert het volgende:
Ik heb van biologische, chemische en nucleaire oorlogvoering gehoord, maar etnische werkt ook
Vooral in landen als Turkije en Iran, waar het echt etnische mixen zijn.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:51 schreef Rookert het volgende:
Ik heb van biologische, chemische en nucleaire oorlogvoering gehoord, maar etnische werkt ook
Ja, hier krijg je gewoon een terechtequote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:56 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Vooral in landen als Turkije en Iran, waar het echt etnische mixen zijn.
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 02:31 schreef AryaMehr het volgende:
En iedereen is weer weg. Ik moet gewoon de hele nacht opblijven, omdat ik het weer eens vertikt heb om op tijd mijn huiswerk te maken.
Ja.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:21 schreef Bilmiyorem het volgende:
Slaap jij altijd zo weinig AryaMehr?
Ik ook, maar er zitten de laatste tijd wel dagen tussen dat ik meer slaap en hopelijk ga ik het nog beter maken. Ik merk nu pas het effect van slaap te kort.quote:
Ja, slaaptekort kan soms erg irritant zijn.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:24 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik ook, maar er zitten de laatste tijd wel dagen tussen dat ik meer slaap en hopelijk ga ik het nog beter maken. Ik merk nu pas het effect van slaap te kort.
Ik erger me sowieso al aan harde geluiden (gegil enzo) en nu is het extra erg op school.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:31 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ja, slaaptekort kan soms erg irritant zijn.
Hehe, klopt. Maar ik ben op de één of andere manier nooit chagrijnig in de ochtend, al heb ik zoals nu 24 uur niet geslapen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:33 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik erger me sowieso al aan harde geluiden (gegil enzo) en nu is het extra erg op school.
Hoezo doe jij zo vaak aan ´all nighters´ dan? Werk, of gewoon te lui om te slapenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:37 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Hehe, klopt. Maar ik ben op de één of andere manier nooit chagrijnig in de ochtend, al heb ik zoals nu 24 uur niet geslapen.![]()
In dit geval huiswerk.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:39 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Hoezo doe jij zo vaak aan ´all nighters´ dan? Werk, of gewoon te lui om te slapen?
Ik kan dat van mij ook niet chagrijnig noemen, maar ik erger me gewoon altijd aan harde geluiden.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:37 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Hehe, klopt. Maar ik ben op de één of andere manier nooit chagrijnig in de ochtend, al heb ik zoals nu 24 uur niet geslapen.![]()
Join the club. Ik kan daar ook niet tegen. Kindergekrijs bijvoorbeeld, echt verschrikkelijk.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:43 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik kan dat van mij ook niet chagrijnig noemen, maar ik erger me gewoon altijd aan harde geluiden.
volgende keer dan maar eerder beginnen? Of nou ja, als jij er geen last van hebt om af en toe 24 uur op te blijven dan kan dat natuurlijk ook gewoon.quote:
Dat vind ik eerlijk gezegd minder erg.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:44 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Join the club. Ik kan daar ook niet tegen. Kindergekrijs bijvoorbeeld, echt verschrikkelijk.
Dat ook. Of vrouwen met hele schelle stemmen die echt pijn doen aan je oren. Kunnen ze niks aan doen natuurlijk, maar toch kan ik er slecht tegen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:45 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Dat vind ik eerlijk gezegd minder erg.Ik had het meer over een ruimte met jongeren waar iedereen gilt en raar lacht.
School moet m'n oorarts betalen.
Dit bedoel ik.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:48 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dat ook. Of vrouwen met hele schelle stemmen die echt pijn doen aan je oren. Kunnen ze niks aan doen natuurlijk, maar toch kan ik er slecht tegen.
Moet in iedere Turkse winkel te vinden zijn, heb je die nergens in de buurt?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:49 schreef maartjeh het volgende:
Ik ben dan geen Turkse van afkomst, vandaar ook deze vraag..
Iemand enig idee waar je Turkse çay kunt kopen in Breda? Dus gewoon de losse thee en niet de 'neppe' variant bij de AH enzo.
Zelfmoord plegen is wel een beetje té ver gaan vind ikquote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:49 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Dit bedoel ik.Mijn geschiedenislerares heeft zo'n stem, heb toevallig vandaag les van haar. Vriendin had haar hoofd tussen de deur gestopt.
Ja, de winkel van mijn schoonouders.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:50 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Moet in iedere Turkse winkel te vinden zijn, heb je die nergens in de buurt?
Nee, ze had het hoofd van de lerares tussen de deur gestopt.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:51 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Zelfmoord plegen is wel een beetje té ver gaan vind ik![]()
.
Je hebt dus een Turkse vriend. Blijf van onze mannen af.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:53 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Ja, de winkel van mijn schoonouders.Maar het moet een verassing zijn, dus da's geen optie. Hoewel.. daar op hetzelfde plein zit volgens mij wel een Turkse winkel met vlees en brood enzo, moet ook wel thee te vinden zijn dan denk ik..
![]()
Thanks iig!
Haha 'onze' in de zin van de jouwe, of 'onze' in de zin van Turkse mannen?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:54 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Je hebt dus een Turkse vriend. Blijf van onze mannen af.![]()
![]()
Haal ook meteen lokum.
In de zin van Turkse mannen, niet serieus nemen toch.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:56 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Haha 'onze' in de zin van de jouwe, of 'onze' in de zin van Turkse mannen?Ben al lang met hem samen hoor.
![]()
&Lokum
Haha doe ik ook niet. Maar je weet nooit.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:57 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
In de zin van Turkse mannen, niet serieus nemen toch.
Turken menen nooit iets.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:58 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Haha doe ik ook niet. Maar je weet nooit.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:05 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Gedwongen huwelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maar ik bedoelde van grapjes, zijn bij Turken vaak "harder" dan bij Nederlanders, maar je kent het vast wel.
Ik ben een pure Turk.
Hahahaquote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:07 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Gedwongen huwelijk.![]()
Maar ik bedoelde van grapjes, zijn bij Turken vaak "harder" dan bij Nederlanders, maar je kent het vast wel.
Ja, dat laatste klopt wel en het is zeker zo dat het even wennen is. Turken maken vaak persoonlijkere grapjes, die hard kunnen aankomen, terwilj ze het niet altijd menen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:09 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Hahaha![]()
Ja klopt wel, heb ik zelf ook wel ervaren, maar ik kan er wel tegen hoor. Was gewoon even wennen.
Sowieso zijn Turkse mensen heel anders dan de meeste Nederlanders in mijn ogen, maar vaak juist wel positief. Kijk alleen al naar gastvrijheid.
Haha mijn vriend maakt ze toch wel naar mij hoor, maar ik ook wel naar hem toe. Alleen ben ík dan daarna de persoon die zich schuldig voelt omdat ik me dan afvraag of het niet te rot overkwam. Terwijl ze echt niet op het niveau zijn zoals hij ze kan maken.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:12 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ja, dat laatste klopt wel en het is zeker zo dat het even wennen is. Turken maken vaak persoonlijkere grapjes, die hard kunnen aankomen, terwilj ze het niet altijd menen.Daarom hoop ik dat mijn familie ze niet maakt als er vriendinnen op bezoek zijn.
Bij bekenden is het al helemaal niet erg, bij onbekenden kijk ik er wel mee uit, ook bijTurken.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:15 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Haha mijn vriend maakt ze toch wel naar mij hoor, maar ik ook wel naar hem toe. Alleen ben ík dan daarna de persoon die zich schuldig voelt omdat ik me dan afvraag of het niet te rot overkwam. Terwijl ze echt niet op het niveau zijn zoals hij ze kan maken.
Ik doe het ook alleen maar bij hemquote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:22 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Bij bekenden is het al helemaal niet erg, bij onbekenden kijk ik er wel mee uit, ook bijTurken.
Spreek je ook al wat Turks?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:24 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Ik doe het ook alleen maar bij hemEn niet wanneer zijn ouders erbij zijn enzo.
Evet. Haha een beetje. Schrijven gaat makkelijker dan spreken zegmaar.quote:
Saol.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:29 schreef Burakius het volgende:
Met een Turkse vriend heb je tenminste een échte man. Congrats Maartje.
Kun je wel een gesprek volgen? Dat als je op visite bent en ze praten even onderling Turks, dat jij goed snapt waar ze het over hebben?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:33 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Evet. Haha een beetje. Schrijven gaat makkelijker dan spreken zegmaar.Bepaalde klanken zijn gewoon heel lastig voor me en daar komt ook nog eens bij dat je dingen vaak heel anders uitspreekt dan dat ze geschreven worden. En dan nog de vele betekenissen die één woord kunnen hebben..
"...zodat je doorhebt of ze over je roddelen"quote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:34 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Kun je wel een gesprek volgen? Dat als je op visite bent en ze praten even onderling Turks, dat jij goed snapt waar ze het over hebben?
turken roddelen niet.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:37 schreef Rookert het volgende:
[..]
"...zodat je doorhebt of ze over je roddelen"
Veel bastaards?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:40 schreef Burakius het volgende:
Hopelijk maken jullie samen veel Ottomaanse kinderen!
Bunda utanacak birsey yok, Turk olmak iyi birsey mi?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:40 schreef Burakius het volgende:
Lan Bilmiyorem utan lan. Hollandali senden daha cok Türklesmis.
Precies! Net zoals in het Osmaanse Rijk iedereen ging mixenquote:
Türk olmak, dürüst olmakdir, Müsliman olmak dir, Fatih, Yavuz ve Süleyman gibi olmakdir!quote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:42 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Bunda utanacak birsey yok, Turk olmak iyi birsey mi?
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:43 schreef Burakius het volgende:
[..]
Türk olmak, dürüst olmakdir, Müsliman olmak dir, Fatih, Yavuz ve Süleyman gibi olmakdir!
ok.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:43 schreef Burakius het volgende:
[..]
Türk olmak, dürüst olmakdir, Müsliman olmak dir, Fatih, Yavuz ve Süleyman gibi olmakdir!
www.wikipedia.nl : Osmaanse Rijk, Turkije. Zoek op religie. Good luck. BBP! Büyük Birlik Partisi!quote:
Jij reageert zoals het hoort, omdat je een Moslim Turk bent. Maar Borto is een nep-Turk en daarom reageert ze geirriteerd. I got news for you Borto, je bent geen Turk! Je bent een Nederlander. FOOOOLLquote:
jij.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:44 schreef Rookert het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)isco-in-turkije.html
Nou, wie gaat hem regelen, trouwen en uitleveren aan Nederland
aah, bende mi turklestim bu cevaptan sonra?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:46 schreef Burakius het volgende:
[..]
Jij reageert zoals het hoort, omdat je een Moslim Turk bent. Maar Borto is een nep-Turk en daarom reageert ze geirriteerd. I got news for you Borto, je bent geen Turk! Je bent een Nederlander. FOOOOLL
Jij bent een Armeense Turk.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:49 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
aah, bende mi turklestim bu cevaptan sonra?
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:34 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Kun je wel een gesprek volgen? Dat als je op visite bent en ze praten even onderling Turks, dat jij goed snapt waar ze het over hebben?
Echt álles goed begrijpen wat er gezegd word lukt me nog niet, maar dat stoort me niet heel erg. Ik doe m'n best om Turks te leren en dat weet mijn vriend ook.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:37 schreef Rookert het volgende:
[..]
"...zodat je doorhebt of ze over je roddelen"
Lijkt me het belangrijkst dat hij je accepteert en als tweede z'n ouders. Fok de rest, anders blijf je lang bezig in een Turkse familie. Hoe lang gaan jullie al met elkaar? M'n vriendin gaat ongeveer een jaar met een Turk en ze verstaat het al heel goed, maar ze durft het niet te spreken.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:50 schreef maartjeh het volgende:
[..]
[..]
Echt álles goed begrijpen wat er gezegd word lukt me nog niet, maar dat stoort me niet heel erg. Ik doe m'n best om Turks te leren en dat weet mijn vriend ook.![]()
En geloof mij, er zal best over mij/hem/ons gepraat worden, want er zijn veel mensen geweest die erop tegen waren vanwege de cultuurverschillen.
Boh, niet zo vreemd. Allochtonen zijn vies als je Opsporing Verzocht e.d. aanzet. Denk dat mijn familie ook niet meteen staat te springen als ik met een Marokkaanse of Turkse thuis kom, maar zal na kennismaking wel over zijnquote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:50 schreef maartjeh het volgende:
[..]
[..]
Echt álles goed begrijpen wat er gezegd word lukt me nog niet, maar dat stoort me niet heel erg. Ik doe m'n best om Turks te leren en dat weet mijn vriend ook.![]()
En geloof mij, er zal best over mij/hem/ons gepraat worden, want er zijn veel mensen geweest die erop tegen waren vanwege de cultuurverschillen. En dan doel ik niet eens op ZIJN familie...
Ja man.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:52 schreef Rookert het volgende:
[..]
Boh, niet zo vreemd. Allochtonen zijn vies als je Opsporing Verzocht e.d. aanzet. Denk dat mijn familie ook niet meteen staat te springen als ik met een Marokkaanse of Turkse thuis kom, maar zal na kennismaking wel over zijn
Ja weetje, wij hebben in een multi-culturele wijk gewoond hier en de meeste Turkse/Marrokkaanse/Antiliaanse jongeren daar zetten echt de boel op stelten. Daarom baalt mijn familie ervan. Maar ik vind dat je niet iedereen over één kam kan scheren, elk mens is er één.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:52 schreef Rookert het volgende:
[..]
Boh, niet zo vreemd. Allochtonen zijn vies als je Opsporing Verzocht e.d. aanzet. Denk dat mijn familie ook niet meteen staat te springen als ik met een Marokkaanse of Turkse thuis kom, maar zal na kennismaking wel over zijn
Ook ongeveer een jaar. Al wel iets langer maar toen wist eigenlijk niemand het. In het begin elkaar stiekem ontmoeten enzo.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:51 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Lijkt me het belangrijkst dat hij je accepteert en als tweede z'n ouders. Fok de rest, anders blijf je lang bezig in een Turkse familie. Hoe lang gaan jullie al met elkaar? M'n vriendin gaat ongeveer een jaar met een Turk en ze verstaat het al heel goed, maar ze durft het niet te spreken.![]()
Gewoon doen, als je het wil leren. Ze kunnen je leren het goed uit te spreken, al blijf je altijd wel horen dat je geen echte Turk bent (in de meeste gevallen). Had afgelopen zomer een Duitser ontmoet die al heel lang in Turkije woont, sprak vloeiend Turks en sprak alles ook goed uit, maar je hoorde gewoon dat hij geen Turk is.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:56 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Ja weetje, wij hebben in een multi-culturele wijk gewoond hier en de meeste Turkse/Marrokkaanse/Antiliaanse jongeren daar zetten echt de boel op stelten. Daarom baalt mijn familie ervan. Maar ik vind dat je niet iedereen over één kam kan scheren, elk mens is er één.
Bij mij was het na kennismaking niet over, maar dat is even doorbijten. Het was echt niet leuk in het begin, maar we hebben besloten er samen voor te gaan en dat ook gewoon te zeggen.
[..]
Ook ongeveer een jaar. Al wel iets langer maar toen wist eigenlijk niemand het. In het begin elkaar stiekem ontmoeten enzo.
Haha dat niet durven spreken herken ik wel. Zat laatst met m'n vriend + zijn broer op de bank en zijn broer wilde me iets laten uitspreken maar ik ben zo bang het verkeerd uit te spreken dan.
Gelukkig doet jouw mening er niet toe.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:46 schreef Burakius het volgende:
[..]
Jij reageert zoals het hoort, omdat je een Moslim Turk bent. Maar Borto is een nep-Turk en daarom reageert ze geirriteerd. I got news for you Borto, je bent geen Turk! Je bent een Nederlander. FOOOOLL
Ja tuurlijk, dat is ook logisch. Dat is hetzelfde als dat je bij jou waarschijnlijk ook zult horen dat jij Turkse bent en geen Nederlandse.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:58 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Gewoon doen, als je het wil leren. Ze kunnen je leren het goed uit te spreken, al blijf je altijd wel horen dat je geen echte Turk bent (in de meeste gevallen). Had afgelopen zomer een Duitser ontmoet die al heel lang in Turkije woont, sprak vloeiend Turks en sprak alles ook goed uit, maar je hoorde gewoon dat hij geen Turk is.
Jep.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:00 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, dat is ook logisch. Dat is hetzelfde als dat je bij jou waarschijnlijk ook zult horen dat jij Turkse bent en geen Nederlandse.
Is ook zo hoor, maar het beeld is gewoon negatief, omdat een groep gewoon te frequent in het nieuws komt met criminaliteit, het is niet zo vreemd dat je je afvraagt wat je dochter/zoon in huis haalt (sowieso trouwens).quote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:56 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Ja weetje, wij hebben in een multi-culturele wijk gewoond hier en de meeste Turkse/Marrokkaanse/Antiliaanse jongeren daar zetten echt de boel op stelten. Daarom baalt mijn familie ervan. Maar ik vind dat je niet iedereen over één kam kan scheren, elk mens is er één.
Bij mij was het na kennismaking niet over, maar dat is even doorbijten. Het was echt niet leuk in het begin, maar we hebben besloten er samen voor te gaan en dat ook gewoon te zeggen.
De arrogantiequote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:02 schreef Bortecinem het volgende:
Kan ik mijn sign dikgedrukt doen ofzo? Zodat het beter opvalt?
Vroeg ik me laatst ook af, ik denk het niet, anders zuoden meer mensen het doen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:02 schreef Bortecinem het volgende:
Kan ik mijn sign dikgedrukt doen ofzo? Zodat het beter opvalt?
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:04 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Vroeg ik me laatst ook af, ik denk het niet, anders zuoden meer mensen het doen.
Jullie moeten echt samenkomen in het echt.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:05 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Of dat alleen Burak het dikgedrukt ziet.
Whehequote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:05 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Of dat alleen Burak het dikgedrukt ziet.
Beter van niet.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:06 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Jullie moeten echt samenkomen in het echt.
Jullie gaan toch niet vechten, dus maakt niets uit.quote:
Je weet het maar nooit.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:08 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Jullie gaan toch niet vechten, dus maakt niets uit.Check je pm trouwens ff.
Mijn ouders kenden hem al voordat wij iets hadden.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:02 schreef Rookert het volgende:
[..]
Is ook zo hoor, maar het beeld is gewoon negatief, omdat een groep gewoon te frequent in het nieuws komt met criminaliteit, het is niet zo vreemd dat je je afvraagt wat je dochter/zoon in huis haalt (sowieso trouwens).
Oh ja, ik hoef mijn ouders ook niet met 'u' aan te spreken, maar ik heb wel geleerd gekregen dat ik vroeger leraren/leraressen wel met 'u' aan moest spreken en alle mensen die ouder dan ikzelf waren. En dat doe ik nogsteeds. Ouders van vrienden, mijn schoonouders, etc.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:02 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Jep.
Edit: Ja.. Veel Nederlanders schreeuwen zo raar naar hun ouders, echt wat ik soms op school hoor.Hoe ze hun ouders uitschelden. Wil niet iedereen over 1 kam scheren, maar heb dit zowat niet meegemaakt bij een Turk en zeker niet zo erg. Het verschil is dan weer wel dat ik mijn ouders niet met "u" aanspreek, wat ik wel bij sommige Nederlanders hoor.
![]()
Ja, ik ook, maar bij Turkse vrouwen zeg ik nooit "u" .quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:16 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Mijn ouders kenden hem al voordat wij iets hadden.![]()
[..]
Oh ja, ik hoef mijn ouders ook niet met 'u' aan te spreken, maar ik heb wel geleerd gekregen dat ik vroeger leraren/leraressen wel met 'u' aan moest spreken en alle mensen die ouder dan ikzelf waren. En dat doe ik nogsteeds. Ouders van vrienden, mijn schoonouders, etc.
Mijn moeder sprak haar ouders overigens wel met 'u' aan.
Ja oké, maar zo'n soort woordje heb je in 't Nederlands niet echt.. helaas. Want ik vind het wel iets goeds.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:17 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ja, ik ook, maar bij Turkse vrouwen zeg ik nooit "u" .Vaak abla/teyze ofzo.
Doe ik in het Nederlands ook. In het Turks niet.quote:
Hoe ik ze aanspreek is verre daarvan. Gelukkig weten ze dat ik het niet zo onrespectvol bedoel.quote:
Dat je een vreemde vrouw met "zus" of "tante" aanspreekt.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:17 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Ja oké, maar zo'n soort woordje heb je in 't Nederlands niet echt.. helaas. Want ik vind het wel iets goeds.
Mensen zouden je hier echt vreemd aankijken.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:18 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Dat je een vreemde vrouw met "zus" of "tante" aanspreekt.
Jij spreekt je ouders in het Nederlands aan met u? Waarom in godsnaam?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:17 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Doe ik in het Nederlands ook. In het Turks niet.
Hoe spreken jullie je broer of zus eigenlijk aan? Gewoon met naam of ook wel eens "zusss".quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:19 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Mensen zouden je hier echt vreemd aankijken.
Ja dat vind ik ook wel een beetje raar.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:19 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Jij spreekt je ouders in het Nederlands aan met u? Waarom in godsnaam?
Ik wel. Waarom? Omdat mijn buren 'op leeftijd' zijn.quote:
Ik spreek onbekende mensen altijd aan met U en mensen die ouder zijn dan ik ook standaard. Maar je ouders? Damn.quote:
Alleen m'n vader. Weet ik niet. Altijd al gedaan.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:19 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Jij spreekt je ouders in het Nederlands aan met u? Waarom in godsnaam?
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:21 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Alleen m'n vader. Weet ik niet. Altijd al gedaan.
Aardig voor je moeder.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:21 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Dat kan ik me niet voorstellen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:20 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Hoe spreken jullie je broer of zus eigenlijk aan? Gewoon met naam of ook wel eens "zusss".
Ja, ok, maar dan zou ik het ook doen. Deze zijn eind 30 ofzo en gewoon relaxed en ik ken ze verder ook, dus kan prima. Bij oudere mensen zou ik het niet eens durvenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:20 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Ja dat vind ik ook wel een beetje raar.
[..]
Ik wel. Waarom? Omdat mijn buren 'op leeftijd' zijn.
Ik zeg altijd een deel van hun naam, 1 lettergreepquote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:22 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Dat kan ik me niet voorstellen.
Ik noem m'n oudere broer en zus overigens ook gewoon bij hun naam. Nooit abla/abi.
quote:
Met m'n moeder praat ik nooit Nederlands, daarom.quote:
"Mag ik de speen van U, mijn wieg ligt niet erg comfortabel en dit zou misschien het leed verzachten, dank U welquote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:21 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Ik zeg wel gewoon abi (hij is 5 jaar ouder) en zusje noemt mij abla (is 4,5 jaar jonger). Kan me echt niet voorstellen dat ik hem bij z'n naam roep.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:22 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Dat kan ik me niet voorstellen.
Ik noem m'n oudere broer en zus overigens ook gewoon bij hun naam. Nooit abla/abi.
Nederlanders hebben gewoon geen respect voor de ouderen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:23 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ik zeg altijd een deel van hun naam, 1 lettergreep
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |