Mijn ouders kenden hem al voordat wij iets hadden.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:02 schreef Rookert het volgende:
[..]
Is ook zo hoor, maar het beeld is gewoon negatief, omdat een groep gewoon te frequent in het nieuws komt met criminaliteit, het is niet zo vreemd dat je je afvraagt wat je dochter/zoon in huis haalt (sowieso trouwens).
Oh ja, ik hoef mijn ouders ook niet met 'u' aan te spreken, maar ik heb wel geleerd gekregen dat ik vroeger leraren/leraressen wel met 'u' aan moest spreken en alle mensen die ouder dan ikzelf waren. En dat doe ik nogsteeds. Ouders van vrienden, mijn schoonouders, etc.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:02 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Jep.
Edit: Ja.. Veel Nederlanders schreeuwen zo raar naar hun ouders, echt wat ik soms op school hoor.Hoe ze hun ouders uitschelden. Wil niet iedereen over 1 kam scheren, maar heb dit zowat niet meegemaakt bij een Turk en zeker niet zo erg. Het verschil is dan weer wel dat ik mijn ouders niet met "u" aanspreek, wat ik wel bij sommige Nederlanders hoor.
![]()
Ja, ik ook, maar bij Turkse vrouwen zeg ik nooit "u" .quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:16 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Mijn ouders kenden hem al voordat wij iets hadden.![]()
[..]
Oh ja, ik hoef mijn ouders ook niet met 'u' aan te spreken, maar ik heb wel geleerd gekregen dat ik vroeger leraren/leraressen wel met 'u' aan moest spreken en alle mensen die ouder dan ikzelf waren. En dat doe ik nogsteeds. Ouders van vrienden, mijn schoonouders, etc.
Mijn moeder sprak haar ouders overigens wel met 'u' aan.
Ja oké, maar zo'n soort woordje heb je in 't Nederlands niet echt.. helaas. Want ik vind het wel iets goeds.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:17 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ja, ik ook, maar bij Turkse vrouwen zeg ik nooit "u" .Vaak abla/teyze ofzo.
Doe ik in het Nederlands ook. In het Turks niet.quote:
Hoe ik ze aanspreek is verre daarvan. Gelukkig weten ze dat ik het niet zo onrespectvol bedoel.quote:
Dat je een vreemde vrouw met "zus" of "tante" aanspreekt.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:17 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Ja oké, maar zo'n soort woordje heb je in 't Nederlands niet echt.. helaas. Want ik vind het wel iets goeds.
Mensen zouden je hier echt vreemd aankijken.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:18 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Dat je een vreemde vrouw met "zus" of "tante" aanspreekt.
Jij spreekt je ouders in het Nederlands aan met u? Waarom in godsnaam?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:17 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Doe ik in het Nederlands ook. In het Turks niet.
Hoe spreken jullie je broer of zus eigenlijk aan? Gewoon met naam of ook wel eens "zusss".quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:19 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Mensen zouden je hier echt vreemd aankijken.
Ja dat vind ik ook wel een beetje raar.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:19 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Jij spreekt je ouders in het Nederlands aan met u? Waarom in godsnaam?
Ik wel. Waarom? Omdat mijn buren 'op leeftijd' zijn.quote:
Ik spreek onbekende mensen altijd aan met U en mensen die ouder zijn dan ik ook standaard. Maar je ouders? Damn.quote:
Alleen m'n vader. Weet ik niet. Altijd al gedaan.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:19 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Jij spreekt je ouders in het Nederlands aan met u? Waarom in godsnaam?
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:21 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Alleen m'n vader. Weet ik niet. Altijd al gedaan.
Aardig voor je moeder.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:21 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Dat kan ik me niet voorstellen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:20 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Hoe spreken jullie je broer of zus eigenlijk aan? Gewoon met naam of ook wel eens "zusss".
Ja, ok, maar dan zou ik het ook doen. Deze zijn eind 30 ofzo en gewoon relaxed en ik ken ze verder ook, dus kan prima. Bij oudere mensen zou ik het niet eens durvenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:20 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Ja dat vind ik ook wel een beetje raar.
[..]
Ik wel. Waarom? Omdat mijn buren 'op leeftijd' zijn.
Ik zeg altijd een deel van hun naam, 1 lettergreepquote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:22 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Dat kan ik me niet voorstellen.
Ik noem m'n oudere broer en zus overigens ook gewoon bij hun naam. Nooit abla/abi.
quote:
Met m'n moeder praat ik nooit Nederlands, daarom.quote:
"Mag ik de speen van U, mijn wieg ligt niet erg comfortabel en dit zou misschien het leed verzachten, dank U welquote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:21 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Ik zeg wel gewoon abi (hij is 5 jaar ouder) en zusje noemt mij abla (is 4,5 jaar jonger). Kan me echt niet voorstellen dat ik hem bij z'n naam roep.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:22 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Dat kan ik me niet voorstellen.
Ik noem m'n oudere broer en zus overigens ook gewoon bij hun naam. Nooit abla/abi.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |