abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 januari 2010 @ 09:41:53 #201
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76840430
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 09:39 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Hoezo doe jij zo vaak aan ´all nighters´ dan? Werk, of gewoon te lui om te slapen ?
In dit geval huiswerk.
pi_76840462
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 09:37 schreef Bortecinem het volgende:
Wtsup.
goed met jou
Ik ben een pure Turk.
pi_76840474
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 09:37 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Hehe, klopt. Maar ik ben op de één of andere manier nooit chagrijnig in de ochtend, al heb ik zoals nu 24 uur niet geslapen.
Ik kan dat van mij ook niet chagrijnig noemen, maar ik erger me gewoon altijd aan harde geluiden.
Ik ben een pure Turk.
pi_76840513
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 09:43 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Ik kan dat van mij ook niet chagrijnig noemen, maar ik erger me gewoon altijd aan harde geluiden.
Join the club. Ik kan daar ook niet tegen. Kindergekrijs bijvoorbeeld, echt verschrikkelijk.
Cool story, Hansel.
pi_76840529
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 09:41 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

In dit geval huiswerk.
volgende keer dan maar eerder beginnen? Of nou ja, als jij er geen last van hebt om af en toe 24 uur op te blijven dan kan dat natuurlijk ook gewoon.
Cool story, Hansel.
pi_76840540
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 09:44 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Join the club. Ik kan daar ook niet tegen. Kindergekrijs bijvoorbeeld, echt verschrikkelijk.
Dat vind ik eerlijk gezegd minder erg. Ik had het meer over een ruimte met jongeren waar iedereen gilt en raar lacht. School moet m'n oorarts betalen.
Ik ben een pure Turk.
pi_76840611
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 09:45 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Dat vind ik eerlijk gezegd minder erg. Ik had het meer over een ruimte met jongeren waar iedereen gilt en raar lacht. School moet m'n oorarts betalen.
Dat ook. Of vrouwen met hele schelle stemmen die echt pijn doen aan je oren. Kunnen ze niks aan doen natuurlijk, maar toch kan ik er slecht tegen.
Cool story, Hansel.
pi_76840656
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 09:48 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Dat ook. Of vrouwen met hele schelle stemmen die echt pijn doen aan je oren. Kunnen ze niks aan doen natuurlijk, maar toch kan ik er slecht tegen.
Dit bedoel ik. Mijn geschiedenislerares heeft zo'n stem, heb toevallig vandaag les van haar. Vriendin had haar hoofd tussen de deur gestopt.
Ik ben een pure Turk.
pi_76840657
Ik ben dan geen Turkse van afkomst, vandaar ook deze vraag..

Iemand enig idee waar je Turkse çay kunt kopen in Breda? Dus gewoon de losse thee en niet de 'neppe' variant bij de AH enzo.
pi_76840668
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 09:49 schreef maartjeh het volgende:
Ik ben dan geen Turkse van afkomst, vandaar ook deze vraag..

Iemand enig idee waar je Turkse çay kunt kopen in Breda? Dus gewoon de losse thee en niet de 'neppe' variant bij de AH enzo.
Moet in iedere Turkse winkel te vinden zijn, heb je die nergens in de buurt?
Ik ben een pure Turk.
pi_76840682
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 09:49 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Dit bedoel ik. Mijn geschiedenislerares heeft zo'n stem, heb toevallig vandaag les van haar. Vriendin had haar hoofd tussen de deur gestopt.
Zelfmoord plegen is wel een beetje té ver gaan vind ik .
Cool story, Hansel.
pi_76840734
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 09:50 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Moet in iedere Turkse winkel te vinden zijn, heb je die nergens in de buurt?
Ja, de winkel van mijn schoonouders. Maar het moet een verassing zijn, dus da's geen optie. Hoewel.. daar op hetzelfde plein zit volgens mij wel een Turkse winkel met vlees en brood enzo, moet ook wel thee te vinden zijn dan denk ik..

Thanks iig!
pi_76840738
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 09:51 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Zelfmoord plegen is wel een beetje té ver gaan vind ik .
Nee, ze had het hoofd van de lerares tussen de deur gestopt. Ze zegt nu dat ze het per ongeluk deed (2 jaar geleden), weet niet wat ik moet geloven, want ze lachte er heel hard bij.
Ik ben een pure Turk.
pi_76840765
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 09:53 schreef maartjeh het volgende:

[..]

Ja, de winkel van mijn schoonouders. Maar het moet een verassing zijn, dus da's geen optie. Hoewel.. daar op hetzelfde plein zit volgens mij wel een Turkse winkel met vlees en brood enzo, moet ook wel thee te vinden zijn dan denk ik..

Thanks iig!
Je hebt dus een Turkse vriend. Blijf van onze mannen af.

Haal ook meteen lokum.
Ik ben een pure Turk.
pi_76840832
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 09:54 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Je hebt dus een Turkse vriend. Blijf van onze mannen af.

Haal ook meteen lokum.
Haha 'onze' in de zin van de jouwe, of 'onze' in de zin van Turkse mannen? Ben al lang met hem samen hoor.

&Lokum
pi_76840856
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 09:56 schreef maartjeh het volgende:

[..]

Haha 'onze' in de zin van de jouwe, of 'onze' in de zin van Turkse mannen? Ben al lang met hem samen hoor.

&Lokum
In de zin van Turkse mannen, niet serieus nemen toch.
Ik ben een pure Turk.
pi_76840882
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 09:57 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

In de zin van Turkse mannen, niet serieus nemen toch.
Haha doe ik ook niet. Maar je weet nooit.
pi_76840996
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 09:58 schreef maartjeh het volgende:

[..]

Haha doe ik ook niet. Maar je weet nooit.
Turken menen nooit iets.
Ik ben een pure Turk.
pi_76841049
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:02 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Turken menen nooit iets.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_76841132
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:05 schreef maartjeh het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gedwongen huwelijk.

Maar ik bedoelde van grapjes, zijn bij Turken vaak "harder" dan bij Nederlanders, maar je kent het vast wel.
Ik ben een pure Turk.
pi_76841186
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:07 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Gedwongen huwelijk.

Maar ik bedoelde van grapjes, zijn bij Turken vaak "harder" dan bij Nederlanders, maar je kent het vast wel.
Hahaha

Ja klopt wel, heb ik zelf ook wel ervaren, maar ik kan er wel tegen hoor. Was gewoon even wennen.

Sowieso zijn Turkse mensen heel anders dan de meeste Nederlanders in mijn ogen, maar vaak juist wel positief. Kijk alleen al naar gastvrijheid.
pi_76841252
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:09 schreef maartjeh het volgende:

[..]

Hahaha

Ja klopt wel, heb ik zelf ook wel ervaren, maar ik kan er wel tegen hoor. Was gewoon even wennen.

Sowieso zijn Turkse mensen heel anders dan de meeste Nederlanders in mijn ogen, maar vaak juist wel positief. Kijk alleen al naar gastvrijheid.
Ja, dat laatste klopt wel en het is zeker zo dat het even wennen is. Turken maken vaak persoonlijkere grapjes, die hard kunnen aankomen, terwilj ze het niet altijd menen. Daarom hoop ik dat mijn familie ze niet maakt als er vriendinnen op bezoek zijn.
Ik ben een pure Turk.
pi_76841373
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:12 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Ja, dat laatste klopt wel en het is zeker zo dat het even wennen is. Turken maken vaak persoonlijkere grapjes, die hard kunnen aankomen, terwilj ze het niet altijd menen. Daarom hoop ik dat mijn familie ze niet maakt als er vriendinnen op bezoek zijn.
Haha mijn vriend maakt ze toch wel naar mij hoor, maar ik ook wel naar hem toe. Alleen ben ík dan daarna de persoon die zich schuldig voelt omdat ik me dan afvraag of het niet te rot overkwam. Terwijl ze echt niet op het niveau zijn zoals hij ze kan maken.
pi_76841582
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:15 schreef maartjeh het volgende:

[..]

Haha mijn vriend maakt ze toch wel naar mij hoor, maar ik ook wel naar hem toe. Alleen ben ík dan daarna de persoon die zich schuldig voelt omdat ik me dan afvraag of het niet te rot overkwam. Terwijl ze echt niet op het niveau zijn zoals hij ze kan maken.
Bij bekenden is het al helemaal niet erg, bij onbekenden kijk ik er wel mee uit, ook bijTurken.
Ik ben een pure Turk.
pi_76841645
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:22 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Bij bekenden is het al helemaal niet erg, bij onbekenden kijk ik er wel mee uit, ook bijTurken.
Ik doe het ook alleen maar bij hem En niet wanneer zijn ouders erbij zijn enzo.
pi_76841698
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:24 schreef maartjeh het volgende:

[..]

Ik doe het ook alleen maar bij hem En niet wanneer zijn ouders erbij zijn enzo.
Spreek je ook al wat Turks?
Ik ben een pure Turk.
pi_76841838
Met een Turkse vriend heb je tenminste een échte man. Congrats Maartje.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_76841957
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:26 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Spreek je ook al wat Turks?
Evet. Haha een beetje. Schrijven gaat makkelijker dan spreken zegmaar. Bepaalde klanken zijn gewoon heel lastig voor me en daar komt ook nog eens bij dat je dingen vaak heel anders uitspreekt dan dat ze geschreven worden. En dan nog de vele betekenissen die één woord kunnen hebben..
pi_76841974
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:29 schreef Burakius het volgende:
Met een Turkse vriend heb je tenminste een échte man. Congrats Maartje.
Saol.
pi_76842003
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:33 schreef maartjeh het volgende:

[..]

Evet. Haha een beetje. Schrijven gaat makkelijker dan spreken zegmaar. Bepaalde klanken zijn gewoon heel lastig voor me en daar komt ook nog eens bij dat je dingen vaak heel anders uitspreekt dan dat ze geschreven worden. En dan nog de vele betekenissen die één woord kunnen hebben..
Kun je wel een gesprek volgen? Dat als je op visite bent en ze praten even onderling Turks, dat jij goed snapt waar ze het over hebben?
Ik ben een pure Turk.
pi_76842093
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:34 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Kun je wel een gesprek volgen? Dat als je op visite bent en ze praten even onderling Turks, dat jij goed snapt waar ze het over hebben?
"...zodat je doorhebt of ze over je roddelen"
pi_76842190
Hopelijk maken jullie samen veel Ottomaanse kinderen!
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_76842209
Lan Bilmiyorem utan lan. Hollandali senden daha cok Türklesmis.
pi_76842236
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:37 schreef Rookert het volgende:

[..]

turken roddelen niet.
Ik ben een pure Turk.
pi_76842249
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:40 schreef Burakius het volgende:
Hopelijk maken jullie samen veel Ottomaanse kinderen!
Veel bastaards?
pi_76842258
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:40 schreef Burakius het volgende:
Lan Bilmiyorem utan lan. Hollandali senden daha cok Türklesmis.
Bunda utanacak birsey yok, Turk olmak iyi birsey mi?
Ik ben een pure Turk.
pi_76842262
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:41 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Veel bastaarden?
Precies! Net zoals in het Osmaanse Rijk iedereen ging mixen
pi_76842281
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:42 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Bunda utanacak birsey yok, Turk olmak iyi birsey mi?
Türk olmak, dürüst olmakdir, Müsliman olmak dir, Fatih, Yavuz ve Süleyman gibi olmakdir!
pi_76842341
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:43 schreef Burakius het volgende:

[..]

Türk olmak, dürüst olmakdir, Müsliman olmak dir, Fatih, Yavuz ve Süleyman gibi olmakdir!
pi_76842343
http://www.nu.nl/buitenla(...)isco-in-turkije.html

Nou, wie gaat hem regelen, trouwen en uitleveren aan Nederland
pi_76842355
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:43 schreef Burakius het volgende:

[..]

ok.
Ik ben een pure Turk.
pi_76842369
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:44 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

www.wikipedia.nl : Osmaanse Rijk, Turkije. Zoek op religie. Good luck. BBP! Büyük Birlik Partisi!
pi_76842378
Ik ben een pure Turk.
pi_76842389
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:45 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

ok.
Jij reageert zoals het hoort, omdat je een Moslim Turk bent. Maar Borto is een nep-Turk en daarom reageert ze geirriteerd. I got news for you Borto, je bent geen Turk! Je bent een Nederlander. FOOOOLL
pi_76842409
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:44 schreef Rookert het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)isco-in-turkije.html

Nou, wie gaat hem regelen, trouwen en uitleveren aan Nederland
jij.
Ik ben een pure Turk.
pi_76842454
Het is serieus te vroeg om ruzie te maken met Borto. Ik neem het terug Borto, je bent geen Nederlander. Je bent hoogstwaarschijnlijk een Griek.
pi_76842505
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:46 schreef Burakius het volgende:

[..]

Jij reageert zoals het hoort, omdat je een Moslim Turk bent. Maar Borto is een nep-Turk en daarom reageert ze geirriteerd. I got news for you Borto, je bent geen Turk! Je bent een Nederlander. FOOOOLL
aah, bende mi turklestim bu cevaptan sonra?
Ik ben een pure Turk.
pi_76842506
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:46 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

jij.
Nee, ik ben te oud
pi_76842519
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:49 schreef Rookert het volgende:

[..]

Nee, ik ben te oud
zogenaamd volwassen.
Ik ben een pure Turk.
pi_76842531
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:49 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

aah, bende mi turklestim bu cevaptan sonra?
Jij bent een Armeense Turk.
pi_76842552
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:49 schreef Burakius het volgende:

[..]

Jij bent een Armeense Turk.
dat is wel een compliment voor het geval je me wilde beledigen..
Ik ben een pure Turk.
pi_76842569
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:34 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:37 schreef Rookert het volgende:

[..]

Echt álles goed begrijpen wat er gezegd word lukt me nog niet, maar dat stoort me niet heel erg. Ik doe m'n best om Turks te leren en dat weet mijn vriend ook.

En geloof mij, er zal best over mij/hem/ons gepraat worden, want er zijn veel mensen geweest die erop tegen waren vanwege de cultuurverschillen. En dan doel ik niet eens op ZIJN familie...
pi_76842622
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:50 schreef maartjeh het volgende:

[..]

[..]

Echt álles goed begrijpen wat er gezegd word lukt me nog niet, maar dat stoort me niet heel erg. Ik doe m'n best om Turks te leren en dat weet mijn vriend ook.

En geloof mij, er zal best over mij/hem/ons gepraat worden, want er zijn veel mensen geweest die erop tegen waren vanwege de cultuurverschillen.
Lijkt me het belangrijkst dat hij je accepteert en als tweede z'n ouders. Fok de rest, anders blijf je lang bezig in een Turkse familie. Hoe lang gaan jullie al met elkaar? M'n vriendin gaat ongeveer een jaar met een Turk en ze verstaat het al heel goed, maar ze durft het niet te spreken.
Ik ben een pure Turk.
pi_76842659
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:50 schreef maartjeh het volgende:

[..]

[..]

En geloof mij, er zal best over mij/hem/ons gepraat worden, want er zijn veel mensen geweest die erop tegen waren vanwege de cultuurverschillen. En dan doel ik niet eens op ZIJN familie...
Boh, niet zo vreemd. Allochtonen zijn vies als je Opsporing Verzocht e.d. aanzet. Denk dat mijn familie ook niet meteen staat te springen als ik met een Marokkaanse of Turkse thuis kom, maar zal na kennismaking wel over zijn
pi_76842706
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:52 schreef Rookert het volgende:

[..]

Boh, niet zo vreemd. Allochtonen zijn vies als je Opsporing Verzocht e.d. aanzet. Denk dat mijn familie ook niet meteen staat te springen als ik met een Marokkaanse of Turkse thuis kom, maar zal na kennismaking wel over zijn
Ja man. Marokkanen en Turken met elkaar vergeljken.
Ik ben een pure Turk.
pi_76842811
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:52 schreef Rookert het volgende:

[..]

Ja weetje, wij hebben in een multi-culturele wijk gewoond hier en de meeste Turkse/Marrokkaanse/Antiliaanse jongeren daar zetten echt de boel op stelten. Daarom baalt mijn familie ervan. Maar ik vind dat je niet iedereen over één kam kan scheren, elk mens is er één.
Bij mij was het na kennismaking niet over, maar dat is even doorbijten. Het was echt niet leuk in het begin, maar we hebben besloten er samen voor te gaan en dat ook gewoon te zeggen.
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:51 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Lijkt me het belangrijkst dat hij je accepteert en als tweede z'n ouders. Fok de rest, anders blijf je lang bezig in een Turkse familie. Hoe lang gaan jullie al met elkaar? M'n vriendin gaat ongeveer een jaar met een Turk en ze verstaat het al heel goed, maar ze durft het niet te spreken.
Ook ongeveer een jaar. Al wel iets langer maar toen wist eigenlijk niemand het. In het begin elkaar stiekem ontmoeten enzo.

Haha dat niet durven spreken herken ik wel. Zat laatst met m'n vriend + zijn broer op de bank en zijn broer wilde me iets laten uitspreken maar ik ben zo bang het verkeerd uit te spreken dan.
pi_76842926
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:56 schreef maartjeh het volgende:

[..]

Ja weetje, wij hebben in een multi-culturele wijk gewoond hier en de meeste Turkse/Marrokkaanse/Antiliaanse jongeren daar zetten echt de boel op stelten. Daarom baalt mijn familie ervan. Maar ik vind dat je niet iedereen over één kam kan scheren, elk mens is er één.
Bij mij was het na kennismaking niet over, maar dat is even doorbijten. Het was echt niet leuk in het begin, maar we hebben besloten er samen voor te gaan en dat ook gewoon te zeggen.
[..]

Ook ongeveer een jaar. Al wel iets langer maar toen wist eigenlijk niemand het. In het begin elkaar stiekem ontmoeten enzo.

Haha dat niet durven spreken herken ik wel. Zat laatst met m'n vriend + zijn broer op de bank en zijn broer wilde me iets laten uitspreken maar ik ben zo bang het verkeerd uit te spreken dan.
Gewoon doen, als je het wil leren. Ze kunnen je leren het goed uit te spreken, al blijf je altijd wel horen dat je geen echte Turk bent (in de meeste gevallen). Had afgelopen zomer een Duitser ontmoet die al heel lang in Turkije woont, sprak vloeiend Turks en sprak alles ook goed uit, maar je hoorde gewoon dat hij geen Turk is.
Ik ben een pure Turk.
pi_76842950
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:46 schreef Burakius het volgende:

[..]

Gelukkig doet jouw mening er niet toe.
pi_76842982
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:58 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Gewoon doen, als je het wil leren. Ze kunnen je leren het goed uit te spreken, al blijf je altijd wel horen dat je geen echte Turk bent (in de meeste gevallen). Had afgelopen zomer een Duitser ontmoet die al heel lang in Turkije woont, sprak vloeiend Turks en sprak alles ook goed uit, maar je hoorde gewoon dat hij geen Turk is.
Ja tuurlijk, dat is ook logisch. Dat is hetzelfde als dat je bij jou waarschijnlijk ook zult horen dat jij Turkse bent en geen Nederlandse.

Wat me trouwens ook wel aansprak bij mijn vriend thuis, en wat ik wel heel erg mis in de Nederlandse cultuur van 'deze tijd', is het respect naar de ouders toe. Echt en ik vind het bagger dat dat bij de meeste Nederlandse gezinnen echt mist. Gelukkig heb ik die waarden en normen wel.
pi_76843075
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:00 schreef maartjeh het volgende:

[..]

Ja tuurlijk, dat is ook logisch. Dat is hetzelfde als dat je bij jou waarschijnlijk ook zult horen dat jij Turkse bent en geen Nederlandse.
Jep.

Edit: Ja.. Veel Nederlanders schreeuwen zo raar naar hun ouders, echt wat ik soms op school hoor. Hoe ze hun ouders uitschelden. Wil niet iedereen over 1 kam scheren, maar heb dit zowat niet meegemaakt bij een Turk en zeker niet zo erg. Het verschil is dan weer wel dat ik mijn ouders niet met "u" aanspreek, wat ik wel bij sommige Nederlanders hoor.
Ik ben een pure Turk.
pi_76843090
Kan ik mijn sign dikgedrukt doen ofzo? Zodat het beter opvalt?
pi_76843094
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:56 schreef maartjeh het volgende:

[..]

Is ook zo hoor, maar het beeld is gewoon negatief, omdat een groep gewoon te frequent in het nieuws komt met criminaliteit, het is niet zo vreemd dat je je afvraagt wat je dochter/zoon in huis haalt (sowieso trouwens).
pi_76843116
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:02 schreef Bortecinem het volgende:
De arrogantie
pi_76843165
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:02 schreef Bortecinem het volgende:
Vroeg ik me laatst ook af, ik denk het niet, anders zuoden meer mensen het doen.
Ik ben een pure Turk.
pi_76843222
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:03 schreef Rookert het volgende:

[..]

De arrogantie
Of dat alleen Burak het dikgedrukt ziet.
pi_76843232
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:04 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Vroeg ik me laatst ook af, ik denk het niet, anders zuoden meer mensen het doen.
pi_76843246
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:05 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Jullie moeten echt samenkomen in het echt.
Ik ben een pure Turk.
pi_76843286
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:05 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Whehe
pi_76843335
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:06 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Jullie moeten echt samenkomen in het echt.
Beter van niet.
pi_76843362
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:08 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Beter van niet.
Jullie gaan toch niet vechten, dus maakt niets uit. Check je pm trouwens ff.
Ik ben een pure Turk.
pi_76843418
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:08 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Jullie gaan toch niet vechten, dus maakt niets uit. Check je pm trouwens ff.
Je weet het maar nooit.
pi_76843430
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:10 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Je weet het maar nooit.
Hij is wel groot. Of jij ook?
Ik ben een pure Turk.
pi_76843448
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:11 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Nee, ongeveer 1.67.
pi_76843548
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:11 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Nee, ongeveer 1.67.
Scheelt ongeveer 15 cm.
Ik ben een pure Turk.
pi_76843573
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:11 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Wie is dat?
pi_76843591
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:15 schreef Rookert het volgende:

[..]

Wie is dat?
Burakius?
Ik ben een pure Turk.
pi_76843607
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:02 schreef Rookert het volgende:

[..]

Is ook zo hoor, maar het beeld is gewoon negatief, omdat een groep gewoon te frequent in het nieuws komt met criminaliteit, het is niet zo vreemd dat je je afvraagt wat je dochter/zoon in huis haalt (sowieso trouwens).
Mijn ouders kenden hem al voordat wij iets hadden. Ik heb hem zelfs leren kennen VIA mijn ouders.
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:02 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Jep.

Edit: Ja.. Veel Nederlanders schreeuwen zo raar naar hun ouders, echt wat ik soms op school hoor. Hoe ze hun ouders uitschelden. Wil niet iedereen over 1 kam scheren, maar heb dit zowat niet meegemaakt bij een Turk en zeker niet zo erg. Het verschil is dan weer wel dat ik mijn ouders niet met "u" aanspreek, wat ik wel bij sommige Nederlanders hoor.
Oh ja, ik hoef mijn ouders ook niet met 'u' aan te spreken, maar ik heb wel geleerd gekregen dat ik vroeger leraren/leraressen wel met 'u' aan moest spreken en alle mensen die ouder dan ikzelf waren. En dat doe ik nogsteeds. Ouders van vrienden, mijn schoonouders, etc.
Mijn moeder sprak haar ouders overigens wel met 'u' aan.
pi_76843629
Je ouders met 'u' aanspreken.
pi_76843635
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:16 schreef maartjeh het volgende:

[..]

Mijn ouders kenden hem al voordat wij iets hadden.
[..]

Oh ja, ik hoef mijn ouders ook niet met 'u' aan te spreken, maar ik heb wel geleerd gekregen dat ik vroeger leraren/leraressen wel met 'u' aan moest spreken en alle mensen die ouder dan ikzelf waren. En dat doe ik nogsteeds. Ouders van vrienden, mijn schoonouders, etc.
Mijn moeder sprak haar ouders overigens wel met 'u' aan.
Ja, ik ook, maar bij Turkse vrouwen zeg ik nooit "u" . Vaak abla/teyze ofzo.
Ik ben een pure Turk.
pi_76843653
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:17 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Ja, ik ook, maar bij Turkse vrouwen zeg ik nooit "u" . Vaak abla/teyze ofzo.
Ja oké, maar zo'n soort woordje heb je in 't Nederlands niet echt.. helaas. Want ik vind het wel iets goeds.
pi_76843661
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:17 schreef Bortecinem het volgende:
Doe ik in het Nederlands ook. In het Turks niet.
The Existentialistic Woes and Worries of an Exclamation Mark
Once upon a time there was an exclamation mark
Who did not want to be an exclamation mark
But just a vertical line with a dot underneath
pi_76843666
quote:
Hoe ik ze aanspreek is verre daarvan. Gelukkig weten ze dat ik het niet zo onrespectvol bedoel.
Ik ben een pure Turk.
pi_76843689
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:17 schreef maartjeh het volgende:

[..]

Ja oké, maar zo'n soort woordje heb je in 't Nederlands niet echt.. helaas. Want ik vind het wel iets goeds.
Dat je een vreemde vrouw met "zus" of "tante" aanspreekt.
Ik ben een pure Turk.
pi_76843713
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:18 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Dat je een vreemde vrouw met "zus" of "tante" aanspreekt.
Mensen zouden je hier echt vreemd aankijken.
pi_76843731
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:17 schreef GenusButeo het volgende:

[..]

Doe ik in het Nederlands ook. In het Turks niet.
Jij spreekt je ouders in het Nederlands aan met u? Waarom in godsnaam?
pi_76843741
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:19 schreef maartjeh het volgende:

[..]

Mensen zouden je hier echt vreemd aankijken.
Hoe spreken jullie je broer of zus eigenlijk aan? Gewoon met naam of ook wel eens "zusss".
Ik ben een pure Turk.
pi_76843748
quote:
Ik doe dat bij de buren nog niet
pi_76843749
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:19 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ja dat vind ik ook wel een beetje raar.
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:20 schreef Rookert het volgende:

[..]

Ik wel. Waarom? Omdat mijn buren 'op leeftijd' zijn.
pi_76843781
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:20 schreef Rookert het volgende:

[..]

Ik spreek onbekende mensen altijd aan met U en mensen die ouder zijn dan ik ook standaard. Maar je ouders? Damn.
pi_76843784
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:19 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Alleen m'n vader. Weet ik niet. Altijd al gedaan.
pi_76843812
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:21 schreef GenusButeo het volgende:

[..]

pi_76843837
quote:

[..]

Aardig voor je moeder.
Ik ben een pure Turk.
pi_76843847
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:20 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Hoe spreken jullie je broer of zus eigenlijk aan? Gewoon met naam of ook wel eens "zusss".
Dat kan ik me niet voorstellen.

Ik noem m'n oudere broer en zus overigens ook gewoon bij hun naam. Nooit abla/abi.
pi_76843848
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:20 schreef maartjeh het volgende:

[..]

Ja dat vind ik ook wel een beetje raar.
[..]

Ik wel. Waarom? Omdat mijn buren 'op leeftijd' zijn.
Ja, ok, maar dan zou ik het ook doen. Deze zijn eind 30 ofzo en gewoon relaxed en ik ken ze verder ook, dus kan prima. Bij oudere mensen zou ik het niet eens durven
pi_76843870
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:22 schreef GenusButeo het volgende:

[..]

Ik noem m'n oudere broer en zus overigens ook gewoon bij hun naam. Nooit abla/abi.
Ik zeg altijd een deel van hun naam, 1 lettergreep
pi_76843877
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:22 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

pi_76843894
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:22 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Aardig voor je moeder.
Met m'n moeder praat ik nooit Nederlands, daarom.
pi_76843898
quote:

[..]

"Mag ik de speen van U, mijn wieg ligt niet erg comfortabel en dit zou misschien het leed verzachten, dank U wel "
pi_76843901
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:22 schreef GenusButeo het volgende:

[..]

Ik zeg wel gewoon abi (hij is 5 jaar ouder) en zusje noemt mij abla (is 4,5 jaar jonger). Kan me echt niet voorstellen dat ik hem bij z'n naam roep.
Ik ben een pure Turk.
pi_76843921
nog ff snel een bericht voordat ie dicht gaat
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')