Ik moet nog steeds huilen als ik dat ziequote:Op dinsdag 12 januari 2010 00:24 schreef Dynd het volgende:
The Lion King, het stukje waar Mufasa sterft.
Ze lieten bij godsdienst the exorcist zien..?? Is dit ethisch? Heelll fout!quote:Op woensdag 13 januari 2010 08:48 schreef hasse8 het volgende:
En ben bij godsdienst (nota bene!) wel eens de klas uitgelopen (13 of 14 was ik toen), omdat ze the Exorcist lieten zien....
It was ook niet tof als je klein was neequote:Op woensdag 13 januari 2010 14:10 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
[..]
Ze lieten bij godsdienst the exorcist zien..?? Is dit ethisch? Heelll fout!![]()
Ik was altijd wel bang voor 'are you afraid of the dark', en toch elke week kijken! Lag er altijd wel wakker van 's nachts. Ik heb laatst zo'n barok achtige sta spiegel gekocht voor in me kamer en ik moest denken aan die aflevering waarin dat overleden meisje in de spiegel was 'opgesloten?'.. heb toen eerst die spiegel moeten omdraaien voor dat ik kon slapen.
'It' (met die clown) vond ik ook doodeng. Weet nog dat ik hem niet mocht kijken van me moeder, en toen toch stiekem gedaan..maar durfde het uiteraard niet af te kijken. Heb er wel van geleerd, had een week nachtmerries en durfde geen kranen meer te openen in de badkamer. Heb die film volgens mij nog steeds nooit afgezien. Clownen heb ik sindsdien sowieso weinig mee..
Niet ethisch, maar daar deden ze nog niet aan in 1980 *grinnik*quote:Op woensdag 13 januari 2010 14:10 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
[..]
Ze lieten bij godsdienst the exorcist zien..?? Is dit ethisch? Heelll fout!![]()
Precies hetzelfde verhaal met "are you afraid of the dark"quote:Op woensdag 13 januari 2010 14:10 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
[..]
Ik was altijd wel bang voor 'are you afraid of the dark', en toch elke week kijken! Lag er altijd wel wakker van 's nachts. Ik heb laatst zo'n barok achtige sta spiegel gekocht voor in me kamer en ik moest denken aan die aflevering waarin dat overleden meisje in de spiegel was 'opgesloten?'.. heb toen eerst die spiegel moeten omdraaien voor dat ik kon slapen.
'It' (met die clown) vond ik ook doodeng. Weet nog dat ik hem niet mocht kijken van me moeder, en toen toch stiekem gedaan..maar durfde het uiteraard niet af te kijken. Heb er wel van geleerd, had een week nachtmerries en durfde geen kranen meer te openen in de badkamer. Heb die film volgens mij nog steeds nooit afgezien. Clownen heb ik sindsdien sowieso weinig mee..
Inderdaad!quote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:26 schreef Haunter het volgende:
[ afbeelding ]
Brrrrr... slapeloze nachten!
Waar was dat ook al weer van?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:26 schreef Haunter het volgende:
[ afbeelding ]
Jaap Stobbequote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:26 schreef Haunter het volgende:
[ afbeelding ]
Een soort van achtervolgingswaanzin. Je wilt niet achtervolgt worden door een of ander gek figuur met een enge lach die jou om zeep wil helpen.quote:Op maandag 18 januari 2010 13:53 schreef najazeg het volgende:
ik snap niet wat er nou zo eng is aan bassie en adriaan en de plaaggeest, kan iemand mij dat uitleggen? Nu heb ik hem als kind nooit gezien maar denk niet dat ik hem als kind eng had gevonden, die gast haalde alleen maar kattekwaad uit.
De plaaggeest werd gespeeld door Jaap Stobbe.quote:Op donderdag 21 januari 2010 23:57 schreef kleinetrom het volgende:
ik kan me een serie herinneren, pip heette die. nooit meer iets van vernomen helaas, zou het zo graag nog eens zien!
( weet iemand hier iets van misschien?)
en de plaaggeest, eng!
Arachnafobia?quote:Op maandag 18 januari 2010 19:38 schreef JediMasterLucia het volgende:
Ik kan mij ook vaag een film herinneren en ik weet er de titel niet meer van.
Een dorp werd belaagd door spinnen en aan het eind van de film zat het hele dorp onder de spinnewebben toen de overlevenden het huis verlieten waar ze zich verborgen hadden gehouden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welke idioot toch heeft bedacht dat het een goed idee was om zoiets in een kinderprogramma te stoppen...Nu
Dank je.quote:
Nu je het zegt idd. Vreselijk die stem.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 00:15 schreef ChiefBigFoot het volgende:
Die ken ik ja, maar die vond ik nooit zo eng. Paulus met z'n kale klets vond ik "enger"
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 00:08 schreef ChiefBigFoot het volgende:
Karbonkel![]()
Plaatje staat in de spoiler.Dat was een geniaal programma. Mik, lorreland. Keek ik altijd en het doel was denk ik om te leren lezen, maar kan me de serie niet zo goed meer herinneren eigenlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welke idioot toch heeft bedacht dat het een goed idee was om zoiets in een kinderprogramma te stoppen...
Jesus hates you.
Ik zal een keer kijken, ik benieuwd wat ik er vroeger zo leuk aan vond.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 00:43 schreef ChiefBigFoot het volgende:
Ik Mik Loreland heette het en wij keken het altijd op de basisschool, dus het zal inderdaad met leren lezen te maken hebben gehad.
Er staan zowaar afleveringen van online!
http://video.google.com/videoplay?docid=-2964007835022903510#
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 00:08 schreef ChiefBigFoot het volgende:
Karbonkel![]()
Plaatje staat in de spoiler.Ja dat vond ik echt verschrikkelijk, iedereen zat met zijn handen voor hun ogen in de klas.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welke idioot toch heeft bedacht dat het een goed idee was om zoiets in een kinderprogramma te stoppen...
All good things are wild and free.
OHJA! dat vond ik ook heel eng. Ik kon dat echt niet kijken op tv wnat ik wist dat ik dan altijd bang zou zijn voor poppen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 01:54 schreef ebke het volgende:
Die aflevering met die pratende pop bij Kippenvel![]()
[ afbeelding ]
Slappy the dummy
Ziet die er toch mooi onschuldig uit op deze foto, maar ik weet wel beter![]()
Nog lang een trauma aan overgehouden....
toekomst in beeld ik heb dat boek aleen gezienquote:Op woensdag 13 januari 2010 19:42 schreef Bellatrix het volgende:
IT. Ik kijk nog steeds achter het douchegordijn en als ik m'n tanden aan het poetsen ben, hang ik vooral niet te dicht bij de gootsteen.![]()
Goosebumps of Kippenvel. Vooral die aflevering met die foto, dat die jongen dan de toekomst ziet ofzoiets,
die clown zelf vond ik nooit eng, ik was eerder bang voor dat licht als ze als kinderen in dat riool zitten.quote:
Maar hij liep wel goed af.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 13:23 schreef latexpiepbeestje het volgende:
De goblins in Labyrinth met david bowie en andere enge wezens uit die film:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Toch fucking eng of niet! Ik dacht altijd dat ze onder mn bed zaten....
[ afbeelding ]
Vieze enge gore oogplant.. Ik dook altijd onder de deken als ik wist dat ie langs kwam.
[ afbeelding ]
Gore dansende teringlijer die zijn ogen er uit haalt
Ik moet meteen aan mijn broertje denken.. Die was hier zo bang voor! Niet normaal.. En ik vond hem alleen maar grappig :p Hahaha..quote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:26 schreef Haunter het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 22 februari 2010 14:55 schreef Navarth het volgende:
Sammy's Super Shirt (http://www.btinternet.com/~paulguyton/sst/index.html) volgens mij. Ik herinner me dat ik dit een heel enge serie vond.
Ik denk dat een hele generatie clowns werkloos is geworden dankzij de film IT. Als die film nooit gemaakt was hadden kindertjes allemaal vrolijk gelachen om die domme clowns. Nu wordt een deel van een generatie kinderen helemaal panisch bij het zien van een clown.quote:
Gave seriequote:Op maandag 22 februari 2010 14:30 schreef ueberduitser het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
best wel lang geleden en moest er pas weer aan denken toen ik voor het eerste beelden van War Of The Worlds zag, wat een boutfilm vergeleken met de serie....
Jij was bang voor de film van ome willem?quote:Op maandag 22 februari 2010 22:20 schreef DO2 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
daar kan ik me best wel iets bij voorstellenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 08:51 schreef najazeg het volgende:
[..]
Jij was bang voor de film van ome willem?
Q&Q zonder enige twijfel. Vooral omdat die gasten in die beige/witte Peugeot telkens in 't ziekenhuis terecht kwamen. Was komisch bedoeld, maar ik heb er nachtmerries en een gezonde hekel aan Peugeots aan overgehouden.quote:
quote:Op maandag 11 januari 2010 23:55 schreef _Midnight_ het volgende:
Wat ik altijd eng vond om te zien, maar stiekem vanachter je hand (of zelfs de bank) toch keek omdat je het nou eenmaal toch wilde zien was Doctor Who:
Die Doctor was de "good guy", maar hij zag er altijd zo eng uit vond ik destijds.
Ik vroeg me altijd af of hij onder de oppervlakte niet stiekum toch iets slechts had wat op gegeven moment best wel eens de overhand zou kunnen krijgen..
[ afbeelding ]
XENON, een Belgische TV serie vond ik best wel eng.
En het Kobold mysterie.
En over speelfilms:
The Day of the Triffids (buitenaardse levensgrote, mens-etende planten) hakte er destijds flink in!
En ook:
Invasion of the Bodysnatchers
The Thing
X.T.R.O.
Als je tegenwoordig die films kijk dan vraag je jezelf af waarom je er als kind toch zo bang van was.![]()
Van welke TV series of films waren jullie vroeger bang??
Damn, ik wist precies waar die pop van was toen ik die foto zag.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 01:54 schreef ebke het volgende:
Die aflevering met die pratende pop bij Kippenvel![]()
[ afbeelding ]
Slappy the dummy
Ziet die er toch mooi onschuldig uit op deze foto, maar ik weet wel beter![]()
Nog lang een trauma aan overgehouden....
quote:Op zondag 28 maart 2010 17:33 schreef Toefjes het volgende:
De moddermonsters. Geen flauw idee of het iemand iets zegt, maar nachtmerries van gehad! Zou dat nog wel eens terug willen zien, haha.
Tering wat vond ik dat eng. Ook heb ik me de pleuris gezocht, maar niks terug kunnen vinden.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 00:15 schreef Crutch het volgende:
Pff, iets met mensen die in moddermonsters veranderen o.i.d. Waaaaaaay back, halverwege jaren 80 ofzo.
Het was de vloek van Woestewolf en inderdaad erg eng.quote:Op zondag 14 maart 2010 14:51 schreef RVP67 het volgende:
"De graaf van Woestewolf", brrrr....dood eng en toch kijken he.
Vooral dat hoofd van Derrickquote:Op dinsdag 6 april 2010 17:19 schreef TvanDahl het volgende:
Ik keek altijd naar die Duitse serie Derek, maar dat vond ik eigenlijk veel te spannend! Nachtmerries!
damn nu zie ik het ook zo weer voor mequote:Op woensdag 14 april 2010 18:17 schreef littledrummergirl het volgende:
12 steden 13 ongelukken![]()
ooit een keer een scene gezien waarin iemand met zn hand in de gehaktmachine vast raakte en waar aan de andere kant bloederig gehakt uitkwam terwijl hij schreeuwde....zie het zo nog voor me brrrrr
quote:Op donderdag 15 april 2010 00:33 schreef toimoi het volgende:
Ik scheet in mn broek toen de hele klas dolgelukkig was toen die ene haaienfilm uitkwam met die genetisch gemanipuleerde superhaaien, deep blue sea? Altijd al een beetje een fobie voor gehadben uiteindelijk ook niet meegeweest naar de bios. Paar maanden daarna de dvd gekeken, wat een k*tfilm was dat
De Xfiles hebben me toen ik 110-12 (geen idee hoe oud precies) was ook af en toe nachtmerries bezorgd, maar toch kijkenlekker spannend!
Omg hartinfarctquote:
@ Karssquote:Op donderdag 12 augustus 2010 09:36 schreef Karrs het volgende:
Er is een TV-serie geweest in de jaren 80, die ging over een meisje genaamd Gretchen (wat ik tot op de dag van vandaag een enge kutnaam vind) die een boerderij tegenkomt met op het dak een soort antenne. Geen probleem, denk je - maar dan blijkt die antenne ook al op een foto uit plm 1875 te staan - en dakannie, want toen was er nog geen televisie!
Die antenne blijkt dan uiteindelijk een onderdeel te zijn van een ruimteschip. Naarmate de serie vordert, komt ze erachter dat in "het moeras" (het moeras is taboe! riep iedereen om haar heen) al decennia lang een ruimteschip ligt. In de laatste aflevering komt ze erachter hoe die aliens eruit zien.
Komt iemand hier dit bekend voor? Ik heb geen idéé hoe die serie heette. NACHTmerries heeft me die kutserie opgeleverd.
DAMN!quote:Op zondag 14 november 2010 00:24 schreef superscatie het volgende:
[..]
@ Karss
die serie heet 'children of the dog star'
Dat vond ikzelf ook echt heeeeeeeeeeeeeeeeel erg scary!
Kijk en huiver, hahaha:
Volgens mij is dat de tv serie van The crow.quote:Op woensdag 17 november 2010 13:44 schreef Me_Wesley het volgende:
Ik weet nog dat er vroeger een serie was ofzo. Het was iig een 'echte' serie, en er was een aflevering waarbij een hoofdrolspeler ofzo niet helemaal lekker was. Wat ik me nog kan herinneren is dat er om de zoveel tijd een kraai in beeld verscheen die fucking eng kraaide, het had geloof ik met de gekte van die jongen te maken ofzo.
Nouja hoopte dat iemand misschien weet waar ik het over heb, ben indertijd huilend naar mijn oma gerend (daar logeerde ik).
Het was volgens mij geen kippenvel. Het zou mirror mirror geweest kunnen zijn, maar weet het niet zeker.
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen ja, dat accent alleen alquote:
Poltergeist? Die zijn wel tof man. Dat kleine meisje, Heather O'Rourke, is trouwens daadwerkelijk dood, in het echt, vlak na het afronden van de opnames van de laatste film volgens mij.quote:Op maandag 15 november 2010 20:32 schreef snoenk het volgende:
Verder vond ik die film van die klopgeesten (geen idee meer hoe die heet) Met die oude vrouw met enge hoge stem en een man met hoge hoed en een klein meisje met lange blonde haren doodeng.
Voorals als dat meisje op de kamer van haar ouders de tv wil uitzetten als er sneeuw op de tv is en ze die tv word ingetrokken.
die vrouw ook trouwens die met de geesten praatenquote:Op donderdag 18 november 2010 10:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Poltergeist? Die zijn wel tof man. Dat kleine meisje, Heather O'Rourke, is trouwens daadwerkelijk dood, in het echt, vlak na het afronden van de opnames van de laatste film volgens mij.
Oja, de Hulk! Daar was ik bang voorquote:
Die andere 'dochter' is ook dood trouwens, vermoord. Er is zelfs sprake van een vloek....quote:Op donderdag 18 november 2010 10:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Poltergeist? Die zijn wel tof man. Dat kleine meisje, Heather O'Rourke, is trouwens daadwerkelijk dood, in het echt, vlak na het afronden van de opnames van de laatste film volgens mij.
Die ook ja, waarom dat nou op de televisie was? Ook voor Karbonkel van Ik, Mik, Loreland was ik trouwens bang.quote:Op woensdag 14 april 2010 18:17 schreef littledrummergirl het volgende:
12 steden 13 ongelukken![]()
ooit een keer een scene gezien waarin iemand met zn hand in de gehaktmachine vast raakte en waar aan de andere kant bloederig gehakt uitkwam terwijl hij schreeuwde....zie het zo nog voor me brrrrr
Ik ben juist nooit bang geweest voor de hulk omdat hij alleen maar de boeven pakten en de onschuldigen beschermde.quote:Op dinsdag 23 november 2010 11:30 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Oja, de Hulk! Daar was ik bang voor![]()
quote:En er was een serie, geen idee welke, iets met ruimte en robots o.i.d. en daar was een 'ronde', zwarte robot met een rood lichtje dat heen en weer bewoog en dan zo'n naar geluid maakte. Iemand een idee? Ik heb het nog steeds geblockt geloof ik
hahhaah ik weet nog dat elke keer als die deuntje kwam van x files (du du du du du du) ik altijd de woonkamer uitrende. Ik vond het gewoon freaky klinken, ik was een klein kind.Misschien was het, het feit dat ik al wist waar t beetje over ging en wou het echt niet kijken.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:29 schreef Catwoman1986 het volgende:
The X-files! Als ze dan midden in de nacht op pad gingen naar vreemde wezens, brrr! En toch wilde ik wel zien wat er gebeurde, maar achteraf had ik spijt
Wat deed je zo laat nog uit bed.quote:Op dinsdag 14 december 2010 16:32 schreef JesseFiets het volgende:
[..]
hahhaah ik weet nog dat elke keer als die deuntje kwam van x files (du du du du du du) ik altijd de woonkamer uitrende. Ik vond het gewoon freaky klinken, ik was een klein kind.Misschien was het, het feit dat ik al wist waar t beetje over ging en wou het echt niet kijken.
Oh ja die is hetquote:Op zondag 12 december 2010 07:30 schreef Rucky het volgende:
[..]
Ik ben juist nooit bang geweest voor de hulk omdat hij alleen maar de boeven pakten en de onschuldigen beschermde.
[..]
[ afbeelding ]
![]()
Het zou Lucifer uit Battlestar Gallactica kunnen zijn.
Ohquote:Op donderdag 25 november 2010 02:16 schreef Arcee het volgende:
Geen idee waarom, maar deze intro en muziek en vooral de stemmetjes, denk ik, vond ik eng.
Ik kom niet meer bijquote:Op donderdag 23 december 2010 01:01 schreef Apache4U het volgende:
Ik was vroeger bang voor:
1. Het zal de unibrow wel geweest zijn:
[ afbeelding ]
2. Als deze meneer "broodje poep" ging zeggen rende ik de kamer uit. Ik wilde het gewoon niet horen. Als ie het eenmaal gezegd had kwam ik weer terug en was alles ok:
[ afbeelding ]
3. Dit beest kon ik ook niet aanzien.. reuze eng! Sowieso vond ik alle poppen in die serie niet echt fijn om naar te kijken:
[ afbeelding ]
4. Van deze kerel werd ik ook niet vrolijk:
[ afbeelding ]
Oh en hij was ook de Plaaggeest uit Bassie en Adriaanquote:
Wat een held hé ?quote:Op donderdag 23 december 2010 19:14 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Oh en hij was ook de Plaaggeest uit Bassie en Adriaan![]()
Die vond ik ook creepy
Ik kan me er wel wat bij voorstellen jaquote:Op dinsdag 28 december 2010 09:27 schreef IrCute het volgende:
Ik werd een keer 's avonds wakker en mijn ouders waren even weg. Ik ging in de woonkamer zitten en zette de tv aan en er was poltergeist op tv, ik was zo bang dat ik de tv niet durfde uit te zetten en ben in een hoekje gaan zitten met mijn dekens totdat mijn ouders terugkwamen
Truequote:
Argh! Benjamin Ben is inderdaad duivels!quote:Op dinsdag 28 december 2010 11:52 schreef Nonneke het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]
en toch elke zaterdag weer kijken![]()
[ afbeelding ]
Geen denken aan dat ik met mijn gezicht naar de muur ging liggen.quote:Op maandag 24 januari 2011 15:27 schreef WheeleE het volgende:
Mijn allereerste serie nachtmerries kwam door King Kong, de originele zwartwitfilm. Als 5 of 6jarig knulletje tijdens een verjaardag een stukje gezien, en ik heb jaren met mijn gezicht naa de muur in bed gelegen. Ik was er van overtuigd dat die aap aan mijn bed stond. En als ik maar niet keek, dan was ik veilig![]()
quote:Op maandag 24 januari 2011 15:27 schreef WheeleE het volgende:
...en ik heb jaren met mijn gezicht naa de muur in bed gelegen. Ik was er van overtuigd dat die aap aan mijn bed stond. En als ik maar niet keek, dan was ik veilig![]()
*kucht*quote:Op maandag 24 januari 2011 17:00 schreef Rucky het volgende:
[..]
Geen denken aan dat ik met mijn gezicht naar de muur ging liggen.![]()
En eigenlijk doe ik dat nog steeds niet.
Dat was dan ook een hele rare serie. Een Hitler eend, en constant gewoon zo'n spanning van: ''er gaat iemand keihard dood zometeen!'', maar dat komt waarschijnlijk door die traumatiserende eerste aflevering waar z'n ouders worden overreden.quote:Op maandag 7 februari 2011 14:26 schreef Ms_Furious het volgende:
Ik vond Alfred J. Kwak op een gegeven moment steeds enger worden, met als toppunt de aflevering dat hij verdwaalde in een piramide en er allerlei psychedelische dingen gebeurden (als ik het me goed kan herinneren). Na die aflevering weigerde ik ooit nog te kijken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |