quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:53 schreef freecell het volgende:
Die ogen van Seb zijn echt prachtig inderdaad
Hier een hummel naar bed gebracht met 39,5 en een paracetamolletje
En hij werd op zijn normale tijd (half 2) weer wakker met een goed humeur en 38,1
Gaat de goede kant op
probeer eens zo'n beker met een rietje (hema) als je daarin knijpt, komt er vanzelf wat uit het rietje.. scheelt een hoop troep en met een beetje mazzel krijgt ze het zelf snel onder de knie. Hier ook een fles/tuit/speenweigeraarquote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:05 schreef cattie het volgende:
Goed zo Annicka en Seb!
Fee loopt nu overal langs/achter. Los nog niet. Af en toe vergeet ze zich vast te houden en dan zakt ze direct door de knietjes.
Sinds de Kerstvakantie wil Fee alleen nog maar bij mij aan de borst drinken. Geen flesjes meer. En beker of tuitbeker wilde ze ook al niet. Water, sap, thee, afgekolfde melk, mevrouw moet het niet. Lastig, vooral de drie dagen dat ik werk. Iemand nog tips? Het enige wat ik kan bedenken is blijven proberen. Vooral doorgaan.
En als ik toch aan het zeuren ben: Fee wil ook niet meer slapen. Elke keer dat ik haar in bed leg is het een strijd. Haar middagslaapje laat ik haar nu zo laat mogelijk doen, zodat ze echt moe is en dat lukt wel. maar 's avonds en 's nachts is het toch wel erg vervelend. Afgelopen week heb ik per nacht gemiddeld 5 uur slaap gehad. Eigenlijk willen we haar uit ons bed bannen (mijn man slaapt niet als ze bij ons ligt, dus die verhuisd dan naar een matrasje waar hij ook niet zo goed op slaapt en ik slaap ook niet zo goed als ze naast me ligt), maar uit nood slaapt ze toch maar weer naast mij, want liever slecht slapen dan niet slapen.
jeejquote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:35 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Annicka heeft net haar eerste losse stapjes gezet, een paar keer wel een stuk of vier, vijf stapjes.Eens even de camera pakken, om ze te vereeuwigen.
![]()
Bedankt voor de tip! Bedoel je deze? Het is altijd het proberen waard. Fee slaat alles wat op fles of (tuit)beker lijkt momenteel uit onze handen, maar misschien dat een rietje wel aantrekkelijk is.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:14 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
probeer eens zo'n beker met een rietje (hema) als je daarin knijpt, komt er vanzelf wat uit het rietje.. scheelt een hoop troep en met een beetje mazzel krijgt ze het zelf snel onder de knie. Hier ook een fles/tuit/speenweigeraar
en een slaapweigeraar
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:54 schreef mrien het volgende:
Heeft er iemand ervaring met krampjes van iets oudere "baby's"? Madame is nu 1,5 jaar en wordt regelmatig 's avonds huilend wakker met scheetjes die duidelijk dwars zitten. Echt heel zielig. Zodra je haar dan opgepakt hebt kan ze zich blijkbaar voldoende ontspannen zodat ze ze kwijt kan.
juhp diequote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:35 schreef cattie het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip! Bedoel je deze? Het is altijd het proberen waard. Fee slaat alles wat op fles of (tuit)beker lijkt momenteel uit onze handen, maar misschien dat een rietje wel aantrekkelijk is.
Oehquote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:04 schreef Estrys het volgende:
Seb zet stapjes los van de kast naar de tafel en terugen hij moet er erg hard om lachen
nja, dat is dus het *enige* voordeel van die dure luierbroekjes. bij broertje hadden we hem geleerd dattie gewoon na de wc ff op de grond moest gaan zittenquote:Op zondag 10 januari 2010 21:10 schreef Ticootje het volgende:
Jen is echt heel erg in de weer met de wc en het potje. Als het straks wat beter weer is kan ze lekker in de blote billen rondlopen.
Hoe doe je dat met een luier? Zwaar onhandig alles af en dan staand weer aan.
het zijn ook ondingen. eigenlijk alleen als ze echt bezig zijn met zindelijk worden heeft het imo zin, anders is het enkel lastig en duur. broertje deed ze ook altijd te pas en te onpas zelluf uit. gaat heel makkelijk, want geen plakstrips. naarnaarnaar.quote:Op zondag 10 januari 2010 21:21 schreef Ticootje het volgende:
Tja, luierbroekjes. Dat vind ik echt zonde, thuis heb ik katoentjes.
ook prikkies?quote:Op maandag 11 januari 2010 11:59 schreef cattie het volgende:
Hey wat grappig, wij gaan vanmiddag ook naar het cb.
Denk het wel, maar we zullen het zo zien.quote:Op maandag 11 januari 2010 12:07 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ook prikkies?
En ik ben echt benieuwd hoeveel ze weegt nu
75.5 is echt wel aan de lange kant hoorquote:Op maandag 11 januari 2010 16:55 schreef cattie het volgende:
9750 gram en 75,5 cm hier! Gemiddelde lengte en gewicht. Ze is niet zo hard gegroeid, maar het was prima. De wvp vond dat Fee vlot is, dat ze al langs de bank loopt enz. Alles prima dus. Prikjes vond Fee iets minder prima.![]()
Elodie loopt ook nog niet los, enkel achter de blokkenkar. En af en toe los staan.quote:Op maandag 11 januari 2010 17:05 schreef cattie het volgende:
Het valt me trouwens op dat Fee's leeftijdgenootjes hier allemaal zo vlot zijn!
Hier wilden we hem vandaag gaan halen, maar Ruben heeft lichte verhoging en is heel erg verkouden en met het oog op de zijn verjaardag doen we het dus niet. Als hij zich goed gevoeld had, dan had hij hem echt wel gekregen.quote:Op maandag 11 januari 2010 21:54 schreef Kleurdoos het volgende:
Ga je die echt nog halen?de pandemie is al over en die eerste gaf al zat bescherming..?
Maar je weet toch helemaal niet over er later dit jaar nog een uitbraak komtquote:Op maandag 11 januari 2010 21:54 schreef Kleurdoos het volgende:
Ga je die echt nog halen?de pandemie is al over en die eerste gaf al zat bescherming..?
die onheilspellende uitbraak is er nooit geweest en komt ook nietquote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:48 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Maar je weet toch helemaal niet over er later dit jaar nog een uitbraak komt
Ze hebben tegen mij gezegd beter 2 prikken dan 1
idemquote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:45 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Nu al helemaal niet meer, nu alle berichtgeving erover zo zoetjes aan is weggeëbd. Annicka heeft geen Mexicaanse prikken gehad, ze wordt al genoeg geprikt met reguliere prikken, dacht ik zo...
ik win; hier gaan selene *en* de kat mee. (ja, dat rotbeest doet leuk met selene meequote:Op dinsdag 12 januari 2010 19:18 schreef _Ingrid_ het volgende:
Hier ook een plakkerd. Nog steeds mag ik alleen eten en drinken geven. Ook hangt hij telkens aan mijn been. Ga ik plassen, gaat Tyler mee.
Oke, slecht plan. Nevermind.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 19:45 schreef Estrys het volgende:
De box terug?Dat past niet, we hebben net een nieuwe speelgoedkast.
Hij gaat naar de volgende groep als hij 18 maanden is. De baby's krijgen gewoon teveel aandacht naar zijn zin.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 19:47 schreef Ticootje het volgende:
Estrys, kan hij niet naar een andere groep met meer leeftijdsgenootjes? Als hij niet kan spelen met iemand dan snap ik wel dat hij veel aandacht vraagt.
Tja, maar dat is nou eenmaal de leeftijd, dat zouden de leidsters ook moeten weten. En wellicht is het voor hun mogelijk om Seb bij het verzorgen van de baby's te betrekken zodat hij ook wel aandacht krijgt?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 19:54 schreef Estrys het volgende:
ja maar ik begrijp ook wel dat het voor de leidsters een beetje lastig is. Dat vind ik namelijk ook wanneer hij weer aan mijn been hangt en ik probeer iets anders te doen. Hij kan nou eenmaal niet alle aandacht hebben altijd, maar ja dat is dan toch pech voor hem even?
Dat zeg ik, als het niet kan dan kan het niet, dan is het even pech voor hem.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 19:57 schreef Ticootje het volgende:
Ja maar als jij bezig bent, laat je dan alles uit je handen vallen als hij loopt te miepen?
Hier moet Jen ook wel eens wachten hoor. Meestal gaat ze me dan helpen, met was opruimen ofzo.
Dat is nou een goede tipquote:Op dinsdag 12 januari 2010 19:58 schreef Troel het volgende:
[..]
Tja, maar dat is nou eenmaal de leeftijd, dat zouden de leidsters ook moeten weten. En wellicht is het voor hun mogelijk om Seb bij het verzorgen van de baby's te betrekken zodat hij ook wel aandacht krijgt?
kijk uit want het zijn er zo 2quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:00 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dat is nou een goede tip
Misschien moeten we maar een broertje/zusje maken dan leert hij het wel![]()
Tietquote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:37 schreef Kleurdoos het volgende:
En elin en ik zijn foto van de week
mn tiet online
http://www.borstvoeding.com/zijkolom/foto-van-de-week/elin.html
Had ik het anders moeten zeggen?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:53 schreef Kleurdoos het volgende:
mja een enorme tiet is het iig niet![]()
mja echt 5 minuutjes oud
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:57 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Had ik het anders moeten zeggen?
Elin
Jeutje wat een kleine tiet![]()
Jaja...quote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:27 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
hahah nee
maar ze had best een groot hoofd
Hij was vandaag niet de enigequote:Op woensdag 13 januari 2010 08:24 schreef Estrys het volgende:
Zo Seb is weer op het kdv. Het was werkelijk hartverscheurend om hem daar achter te latenHuilen, aan mij vastklampen en zijn armen naar mij uitstrekken toen ik wegging. Ik hoorde hem buiten nog. Bah
Hier eindigen we ook met vier in bed. Lekker warm nu!quote:Op woensdag 13 januari 2010 08:43 schreef Ticootje het volgende:
KD, slaapt Elin nog bij jullie? Leuk om te lezen dat er meer zijn die dat nog doen op "oudere" leeftijd.
juhpquote:Op woensdag 13 januari 2010 08:43 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hij was vandaag niet de enige![]()
KD, slaapt Elin nog bij jullie? Leuk om te lezen dat er meer zijn die dat nog doen op "oudere" leeftijd.
quote:Op woensdag 13 januari 2010 08:45 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Hier eindigen we ook met vier in bed. Lekker warm nu!
Elin heeft dat een periode gehad maar nu slaapt ze lekker rustig naast mequote:Op woensdag 13 januari 2010 09:02 schreef Estrys het volgende:
Bij ons doen we dat niet, dan komen we niet ongeschonden het bed uitSeb gaat dan op je hoofd timmeren met iets wat hij van het nachtkastje heeft getrokken terwijl hij een snoekduik maakt boven op je hoofd. Slapen is zooo 2008
hier nog zo eentje. en denk maar niet dat ze ook maar een minuut slaapt, want ze heeft het er veels te druk mee om al spingend op mijn buik (....) aan het touwtje van het licht te hangen (aan/uit/aan/uit/ etc...). nja, jullie krijgen neem ik aan het idee welquote:Op woensdag 13 januari 2010 09:02 schreef Estrys het volgende:
Bij ons doen we dat niet, dan komen we niet ongeschonden het bed uitSeb gaat dan op je hoofd timmeren met iets wat hij van het nachtkastje heeft getrokken terwijl hij een snoekduik maakt boven op je hoofd. Slapen is zooo 2008
De babyvariant hebben we weleens aan Mila gegeven, volgens mij verlicht het de hoest niet maar wel de schrale keel. De huisarts zegt echter dat het totaal geen zin heeft....quote:Op woensdag 13 januari 2010 09:35 schreef bodpa09 het volgende:
Weet iemand hier of je daro tijmsiroop kunt geven aan een hoestend jochie? En of dat uberhaupt zinvol is?
Beterschap Leander!
quote:Op woensdag 13 januari 2010 11:53 schreef Raissa het volgende:
[..]
De babyvariant hebben we weleens aan Mila gegeven, volgens mij verlicht het de hoest niet maar wel de schrale keel. De huisarts zegt echter dat het totaal geen zin heeft....
Ik moet wel he?quote:Op woensdag 13 januari 2010 13:04 schreef bodpa09 het volgende:
Thanks, ladies!
Ach gos Leander, beetje veel allemaal Freecell. Trek jij het nog, met huis, baby in buik en ziek peutertje?
quote:Op woensdag 13 januari 2010 14:31 schreef Raissa het volgende:
Voor de mama's met kindjes rond een jaar:
Hoe ziet jullie voedingsschema er ongeveer uit?
Vanaf een jaar is 300ml melk op een dag voldoende maar hoe doe je dat? Laat je de middagfles vervallen? De avondpap weg? Graag tips and tricks
Ochtendfles met pap, paar stukjes brood/stukje ontbijtkoekquote:Op woensdag 13 januari 2010 14:31 schreef Raissa het volgende:
Voor de mama's met kindjes rond een jaar:
Hoe ziet jullie voedingsschema er ongeveer uit?
Vanaf een jaar is 300ml melk op een dag voldoende maar hoe doe je dat? Laat je de middagfles vervallen? De avondpap weg? Graag tips and tricks
Rond kwart voor 6/6 uur. Hier geven ze geen eten op het kdv..quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:21 schreef Estrys het volgende:
ik zit een beetje met de tijd van avondeten, Seb krijgt het meestal op het kdv als hij daar is. Want anders is het vaak na zes uur en dat trekt hij niet zo lang. Maar dan geef ik alleen een potje mee. en krijgt hij geen yoghurt daar maar soms thuis rond zessen.
Hoe laat krijgen jullie kids avondeten?
Ah hier geven ze wel eten maar geen aandachtquote:Op woensdag 13 januari 2010 15:31 schreef Raissa het volgende:
[..]
Rond kwart voor 6/6 uur. Hier geven ze geen eten op het kdv..
Haha, dat doen ze hier dan weer welquote:Op woensdag 13 januari 2010 15:34 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ah hier geven ze wel eten maar geen aandacht![]()
kattenluikje in de kinderkamerquote:Op woensdag 13 januari 2010 16:46 schreef simmu het volgende:
ok. ik heb het probleem bij selene's "wil geen tukkie doen" herleid. ze heeft vanmiddag opeens een heerlijke 2 uur echt geslapen (was iig heel stil). dit onder liefdevol toezicht van shinnie die deze keer meegesneakt was. selene wil gewoon niet alleen zijn! en dan maakt het niet uit wie er bij ligt, de kat erbij is ook prima. ik ga even broeden op hoe ik dit oplos.....
nja, ik zit eraan te denken om toch maar zoiets te doen idd. ik vind het alleen zo eng om die katten erbij te laten. en die gekken staan er steeds alledrie om te springen he. ik tel tegenwoordig kattenneusjes voor selene naar bed gaat! maar aan de andere kant: selene is een gruwelijke woelwater die heel licht slaapt en de katten gaan op het stoeltje of klapbed liggen, niet bij selene in bed (ze kijken wel uit!)quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:53 schreef Ticootje het volgende:
Deur op een kier laten?
Lief! Is ie alweer aan de beterende hand?quote:Op donderdag 14 januari 2010 11:29 schreef freecell het volgende:
Even de hele serie hier spammen hoor, hij is zo lief en sneu tegelijk
Ontwikkeling in een kwartiertje Bumba kijken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Te schattig, zo'n aaiertjequote:Op donderdag 14 januari 2010 11:37 schreef Jore het volgende:
Ach freecell, wat is het ook een droppieWel heel sneu dat 'ie ziek is maar dit ziet er zo aandoenlijk uit.
Ik kom hier ook alvast even spieken, ik zag hier gister allemaal verhalen staan over kindjes bij je in bed. Lieuwe slaapt meestal bij ons want hij wordt vaak wakker 's nachts. Vannacht om een uur of vijf voelde ik iemand liefdevol op mijn bil tikken en aaienHij was er maar even bij gaan zitten zelfs. Met die kleine handjes
Bij de IKEA heb je heel dunne kussentjes (wel gewoon kussenformaat), is dat wellicht iets?quote:Op donderdag 14 januari 2010 11:44 schreef freecell het volgende:
[..]
Te schattig, zo'n aaiertje
Hij betert nog niet echt, Wel wat meer initiatief en hij loopt weer wat rond, maar hij maakt nu ook meer 'piep!' geluidjes.
En hier heeft TARA vanmorgen toen hij er om 6:30 uit moest Leander verschoond en bij me in bed gelegd (die begon te huilen) en we hebben samen geslapen tot bijna half 9.
Beste kussen: Mama's hoofd
Ik zit écht te overwegen om iets van een kussen voor hem aan te schaffen. Hij vindt dat in ons bed echt heerlijk...
Ik ga ff kijkenquote:Op donderdag 14 januari 2010 12:05 schreef Troel het volgende:
[..]
Bij de IKEA heb je heel dunne kussentjes (wel gewoon kussenformaat), is dat wellicht iets?
Dank jequote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:14 schreef Grasjes het volgende:
Troel, gefeliciteerd met Ruben! Fijne dag vandaag![]()
gefeliciteerd en tot in het volgende topicquote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:32 schreef Troel het volgende:
[..]
Dank je
Tot een volgende keer allemaal
idem hier.. had ik net booties gekocht..kwam ik nu in een shoeheavensale terecht. dat resulteerde in 3 paar leren slofjes, een paar schoenen en een paar laarsjes, oopsquote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:48 schreef Estrys het volgende:
Ruben gefeliciteerd!
Kitten![]()
Had iemand mij nou niet even kunnen waarschuwen dat ik beter NIET die kinderschoenenwinkel met laatste ronde sale in had kunnen gaanMn kind kan nog niet eens fatsoenlijk lopen of hij heeft al twee paar echte schoenen in de kast
Maar
![]()
normaal 65 euro en nu 15
en ze waren goedkoper dan de leren slofjes die ik laatst kocht. En hij kan er al best op stappen achter zijn loopwagen
selene heeft een eigen kastje waar ze wel de deurtjes van open mag maken (en dus dicht doen) maar niet de lades. na een oopsie en blerpartij met de deurtjes kan ze die nu zelf soepeltjes bedienenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 16:59 schreef Raissa het volgende:
Wat is nou handig m.b.t. lades en kastdeurtjes..? Mila trekt de keukendeurtjes steeds open en ik ben als de dood dat dr vingertjes er tussen komen....
Dat kan hier nietquote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:05 schreef simmu het volgende:
selene mag gewoon niet in de keuken komen trouwens. daar staat ook kattenvoer, kattenbak en de katjes zelf als die het beu zijn. en ik wil als ik kook rust & vrede aan mijn kop
namens de poesjes: "gelukkig wel!"quote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:06 schreef Raissa het volgende:
[..]
Dat kan hier nietDe huiskamer zit vast aan de keuken zeg maar
Jullie keuken is echt een aparte ruimte..
Verbieden dat ze lades en deurtjes opentrekt. Gaat hier meestal goed.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 16:59 schreef Raissa het volgende:
Wat is nou handig m.b.t. lades en kastdeurtjes..? Mila trekt de keukendeurtjes steeds open en ik ben als de dood dat dr vingertjes er tussen komen....
Ja enorm leuk om te zienquote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:55 schreef Grijs het volgende:
Troel, gefeliciteerd met Rubens 2e verjaardag!
En wat fijn dat X. nu loopt! Grappig om te zien hoe Marlien en X. dan toch min of meer gelijk opgaan. Marlien loopt al een poosje, maar praatte niet zoveel. En nu Marlien steeds meer begint te praten, begint X. te lopen.
Toevallig had Jen gister een vitaminepil van mij opgegeten.quote:Op maandag 18 januari 2010 10:46 schreef LovelyLady het volgende:
Estrys fijn dat het een goed gesprek is en dat ze ook voor een oplossing wordt gekeken.Toch wel een opluchting he?
Ik vroeg me af of hier iemand extra vitamine geeft aan kinderen, en dan met name visolie.
Ik kreeg vandaag de tip om 1 capsule of tablet te geven per dag om te kijken of Koen wat rustiger te worden en zo de concentratie kan opbouwen om wat meer op zich zelf te gaan spelen.
Aan de ene kant heb ik zoiets van baadt het niet dan schaadt het niet, aan de andere kant, hij is zoals hij is. Ik ga de tip in gedachte houden maar weet nog niet zo goed wat ik er mee moet![]()
Ennieweej wij zijn weer bij het CB geweest, natuurlijk was er wel "iets" waar ze over vielen. Het praten. Het was fijn geweest als hij wat meer kon zeggen. Was te verwachten. Verder helemaal goedgekeurd en complimentjes over hoe hij de bouwstenen op elkaar stapelde en dat hij zich daar zo uitsloofde
Koen weegt nu 10.8 kilo (in aug was dat nog 9.6) en is 84.5 cm (in aug was dat 75.5cm)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is geweldig spul maar wel duur![]()
Ik kreeg die tip pas nadat ik bij het CB was geweest. Ik vind niet dat Koen te druk is, ik vind dat Koen onrustig is en dat zijn concentratie niet op en top is. Hij is snel afgeleid maar ik vraag me af, welk kind is niet snel afgeleid ?quote:Op maandag 18 januari 2010 10:51 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Toevallig had Jen gister een vitaminepil van mij opgegeten.![]()
Ik ben , persoonlijk, niet zo'n fan van vitaminesupplementen. Maar vind je dat Koen te druk is? Denk je dat hij er zelf echt last van heeft? Ik denk dat je zoiets wel kan bespreken bij een CB.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik typ het wel even over onder het genot van een kopje thee.
Onder de spoiler een kleine samenvatting van wat er in de folder staat: Weinig nieuws als je het mij zegt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lang vrees ikquote:Op maandag 18 januari 2010 22:20 schreef cattie het volgende:
Afleiden met een favoriet speeltje? Lastig.
iemand een idee hoe lang de eenkennigheids/verlatingsangst fase kan duren? Fee heeft er nu al zeker 3 maanden erg last van. Ik mag niet uit haar gezichtsveld, ook 's nachts niet.
Ik heb ergens gelezen dat kindjes die naar kdv gaan inderdaad vaker ziek zijn, maar later als ze naar school gaan een betere weerstand hebben opgebouwd als kindjes die niet zijn gegaan en dan minder vaak ziek zijn.quote:Op maandag 18 januari 2010 23:01 schreef Estrys het volgende:
[..]
lang vrees ikGelukkig gaat het 's nachts wel goed.
Ik denk dat Seb het nu heersende RS virus heeft opgepikt op het kdv. Hij heeft behoorlijke hoestbuien en hoest ook nogal wat slijm op en zo. Hij drinkt ook minder, dus dat ga ik even in de gaten houden.
Hij krijgt wel veel op het kdv (virussen that is)
Hoezo? Je kan je kind niet dwingen. Hoe oud is Annicka?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 11:32 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Bedankt voor de tips, LovelyLady. Inderdaad weinig nieuws onder de zon. Ik zal dus hard aan de slag moeten...
En als hij lang slaapt dan verveel ik me ineensquote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:08 schreef Grijs het volgende:
Haha, ja Estrys, 't is ook nooit goed he? Huilt 'ie eens niet omdat je weg bent...
Nou, geen 'echte woorden' iig. Volgens mij zegt ze 'em' als ze heel erg graag wil drinken en ze heeft een paar keer 'aai' gezegd(ik geloof dat dit 'poes' betekent). En 'hi' (hoi, maar dan op zijn Engels), als ze je ziet. Dat is het wel zo'n beetje. Ze is net een jaar.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 11:46 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Hoezo? Je kan je kind niet dwingen. Hoe oud is Annicka?
Zegt ze nog niets of al wel wat.
Ik maak me er echt niet druk meer om. Het komt vanzelf wel. Mijn oppaskindje praatte ook nooit zoveel en toen was hij al 2, nu 3 maanden later kwebbelt hij de oren van je kop en zegt hij alles bijna vlekkeloos na.
Seb zegt ook niks hoor, ja ta ta en tie tie en mammammaaaa en daaa. Moeten ze dan al woorden zeggen?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:49 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Nou, geen 'echte woorden' iig. Volgens mij zegt ze 'em' als ze heel erg graag wil drinken en ze heeft een paar keer 'aai' gezegd(ik geloof dat dit 'poes' betekent). En 'hi' (hoi, maar dan op zijn Engels), als ze je ziet. Dat is het wel zo'n beetje. Ze is net een jaar.
Maar ik praat zelf nauwelijks, ik moet mij er echt aan herinneren dat de input toch ergens vandaan moet komen (bij mij vandaan dus)...
Het alfabetquote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:03 schreef Estrys het volgende:
[..]
Seb zegt ook niks hoor, ja ta ta en tie tie en mammammaaaa en daaa. Moeten ze dan al woorden zeggen?
hij lost wel al 4 sterren sudoku's opquote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het alfabet![]()
Welnee, pas bij de 18 maanden controle werd er hier gevraagd of ze al wat woordjes kon, maar toen was het ook niet erg als dat nog niet het geval was.
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 17:21 schreef DJMO het volgende:
Hij heeft vandaag helemaal niet geslapen .. hooguit een half uurtje na het middag eten, maar sindsdien is het één stuk chagrijn bij wie ik niet uit de buurt mag .. zodra ik m alleen op bed leg is het brullen .. en dat ben ik totaal niet gewend van hem
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 11:38 schreef DJMO het volgende:
ook hier geen verlatingsangst (gelukkig).
ik zat nog weemoed aan mijn post terug te denken toen hij daarstraks na de avondfles (om kwart over zes alquote:Op dinsdag 19 januari 2010 19:17 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
[..]het kan een fase zijn hoor
Ja, maar dan heb ik een bed van 220x220. Nu moet ik het doen met 160, en das krap!quote:Op woensdag 20 januari 2010 09:26 schreef Bass-Miss het volgende:
Haha, ticootje, wacht maar, wie weet lig je volgend jaar met aan twee kanten een kindje aan je geplakt...
Niet! Dat duurt nog heel lang!quote:
Tja, ik doe het wel. En ik heb idnerdaad een tijd gehad dat ik niet weg kon. En nu kan ik na 5 minuutjes alweer weg. Het is toch gewoon een fase. Ze hebben echt nog niet de link gelegd dat achetr de deur mama gewoon nog aanwezig is. Als je uit het zicht bent ben je ook echt weg, en dat is voor een dreumes best beangstigend.quote:Op woensdag 20 januari 2010 10:30 schreef Coelho het volgende:
We proberen ook wel alles uit te leggen, maar het maaktniet uit of we 5min blijven of een uur: als ze nog niet slaapt als je weggaat is het krijsen. We zijn bang dat als we nu aanwennen dat we blijven tot ze slaapt, dat dat straks ook weer afgeleerd moet worden. Bovendien wil je ook niet elke avond tot half tien boven zitten.
dat vind ik zo'n stom antwoord. Er is niet altijd iets mis met het uitproberen van andere adviezen, ook al komen ze van het CB.quote:Op woensdag 20 januari 2010 10:20 schreef DJMO het volgende:
En wat echt goed om te doen is je hart te volgen .. niet het advies van het cb :x
Dat ben ik niet met je eens. Jen is mijn kind dus mijn opvoeding. Dan kan een andere aanpak misschien beter zijn, maar als ik daar zelf geen vrede mee heb doe ik het toch gewoon op mijn manier en niet op de betere manier.quote:Op woensdag 20 januari 2010 11:38 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ja maar soms is het niet goed om alleen je hart te volgen en kan een advies wat gebaseerd is op kennis/ ervaring en niet alleen op gevoel veel beter zijn.
(ik volg ook graag mijn gevoel hoor en laat mijn meisje ook niet graag huilen, maar toch kun je niet zo stellig zeggen dat het volgen van je gevoel altijd het beste is)
maargoed, dat is een andere discussie, het ging me er idd om hoe het opgeschreven was
Ik heb ze nog niet gehad...quote:Op woensdag 20 januari 2010 11:44 schreef Estrys het volgende:
Soms krijg je tips van het CB waar je zelf nog niet aan gedacht haddat kan best nuttig zijn.
Jij denkt dat het de beste is, en het voelt voor jou als de beste manier ja, maar dat wilt niet zeggen dat jou manier de beste is.quote:Op woensdag 20 januari 2010 11:46 schreef Ticootje het volgende:
Maar natuurlijk krijg je van veel mensen advies, en soms zit er ook best iets bij wat nuttig is. Maar er zijn ook genoeg dingen waarvan we best weten dat het werkt, maar dat het misschien niet de beste oplossing voor ons is.
Nee, ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik weet namelijk dat mijn manier van aanpak niet altijd de beste is.quote:Op woensdag 20 januari 2010 11:56 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
Jij denkt dat het de beste is, en het voelt voor jou als de beste manier ja, maar dat wilt niet zeggen dat jou manier de beste is.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik doe ook meestal wat voor ons het beste voelt, maar ik ben me er wel van bewust dat het een besluit is dat op gevoel is gebaseerd en dat niet per definitie het slimste is
quote:Op woensdag 20 januari 2010 19:40 schreef tinny het volgende:
halloTinny meldt zich weer een keer!
Mijn dochter van 21 maanden doet de laatste tijd een beetje lastig.
Alles moet via een bepaalde volgorde en manier gaan. Je mag haar ook absoluut niet helpen.
Voorbeeld:
- ze wil zelf haar jasje uit doen... goed... lukt niet komt ze na een tijdje naar je toe... ga je helpen... driftbuitje
- ze wil met je een boekje lezen, zij reikt het toe.. jij pakt het vast en wilt gaan voorlezen driftbui.
- we gaan samen koken, dan moet alles via een bepaalde volgorde gaan. bijvoorbeeld eerste de pan pakken, dan de spghetti er in doen... en niet eerst spaghetti pakken want dan heb je een driftbui..
- als jij de pan al klaar zet, dan schreeuwt ze nee.. ik wil doen en legt ze alles weer terug precies zoals het lag en begint ze dus echt weer van scratch af ZELF te pakken
Eerst dachten we dat het haar ontwikkeling was en dat ze zo meer zelfstandigheid kweekte maar nu het zo vaak (om de 20 min wel iets af en toe) voorkomt ga je toch denken dat het NEUROTISCH is, zeker ook omdat het al wel een maand of 2 wel zo erg is... Ze is wel heel intelligent (legt moeilijke puzzles in 1 x , meerdere woorden en kleuren zijn geen probleem voor haar, ze is wat verder dan leeftijdgenootjes van die leeftijd en ze heeft een sterk karakter)
Zoals (altijd) heb je aan het CB niet veel , die wuiven het weg en zeggen dat het bij de opvoeding/ontwikkeling hoort...
Iemand hier ervaring met bovenstaand gedrag? of herkent dit??
juh, mij eigenlijk ook wel. hier eentje die tijdens het eten hysterisch begint de krijsen omdat poes met haar doosje speelt. alles is voor bassiequote:Op donderdag 21 januari 2010 08:42 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Klinkt als een normaal grietje van bijna 2. Peuterpuberen noemen ze dat.
go tyler!!!!!!!!quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:12 schreef _Ingrid_ het volgende:
Lijkt mij ook normaal Tinny.
Tyler deed net 5 stapjes los! Hij schrok er wel van en ging snel zitten.
Ja maar labels zijn in! Voor elk kind een label!quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:11 schreef simmu het volgende:
overigens ben ik heel erg tegen het label "hoogintelligent", zeker op deze leeftijd. kinderen moeten gewoon kind zijn. wat heeft het nu voor meetwaarde om zo'n arm wurm al voor de schooltijd een dik vet label op zijn/haar hoofd te plakken! als een kindje extra behoefte heeft aan dingen merk je dat vanzelf wel, niks mis om daarmee mee te gaan, maar ik krijg compleet de griebels van die mensen die nu al over speciaal onderwijs beginnen, en extra lessen, en de chrrrrrrrrristelijke school omdat die beter is dan de openbare en..en..en.. (ja, dit heeft me al een paar ruzies opgeleverd)
Tja, dat laatste zal wel moeten als de school met jouw voorkeur een wachtlijst heeft van 5 jaar, terwijl het kind met 4 jaar al naar school 'moet'. Ikzelf zit bijvoorbeeld te denken aan thuisonderwijs en dan is het ook heel handig nu alvast te kijken hoe en wat...quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:11 schreef simmu het volgende:
overigens ben ik heel erg tegen het label "hoogintelligent", zeker op deze leeftijd. kinderen moeten gewoon kind zijn. wat heeft het nu voor meetwaarde om zo'n arm wurm al voor de schooltijd een dik vet label op zijn/haar hoofd te plakken! als een kindje extra behoefte heeft aan dingen merk je dat vanzelf wel, niks mis om daarmee mee te gaan, maar ik krijg compleet de griebels van die mensen die nu al over speciaal onderwijs beginnen, en extra lessen, en de chrrrrrrrrristelijke school omdat die beter is dan de openbare en..en..en.. (ja, dit heeft me al een paar ruzies opgeleverd)
* Estrys zoekt naar het label allerslimste, allerliefste en meest geweldige meisje ooitquote:Op donderdag 21 januari 2010 11:50 schreef simmu het volgende:
mijn schatje is natuurlijk de allerslimste en de allerliefste en het meest geweldige kleine meisje ooit he. dat weten jullie toch wel!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |