abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77065406
hallo Tinny meldt zich weer een keer!

Mijn dochter van 21 maanden doet de laatste tijd een beetje lastig.

Alles moet via een bepaalde volgorde en manier gaan. Je mag haar ook absoluut niet helpen.
Voorbeeld:
- ze wil zelf haar jasje uit doen... goed... lukt niet komt ze na een tijdje naar je toe... ga je helpen... driftbuitje
- ze wil met je een boekje lezen, zij reikt het toe.. jij pakt het vast en wilt gaan voorlezen driftbui.
- we gaan samen koken, dan moet alles via een bepaalde volgorde gaan. bijvoorbeeld eerste de pan pakken, dan de spghetti er in doen... en niet eerst spaghetti pakken want dan heb je een driftbui..
- als jij de pan al klaar zet, dan schreeuwt ze nee.. ik wil doen en legt ze alles weer terug precies zoals het lag en begint ze dus echt weer van scratch af ZELF te pakken

Eerst dachten we dat het haar ontwikkeling was en dat ze zo meer zelfstandigheid kweekte maar nu het zo vaak (om de 20 min wel iets af en toe) voorkomt ga je toch denken dat het NEUROTISCH is, zeker ook omdat het al wel een maand of 2 wel zo erg is... Ze is wel heel intelligent (legt moeilijke puzzles in 1 x , meerdere woorden en kleuren zijn geen probleem voor haar, ze is wat verder dan leeftijdgenootjes van die leeftijd en ze heeft een sterk karakter)

Zoals (altijd) heb je aan het CB niet veel , die wuiven het weg en zeggen dat het bij de opvoeding/ontwikkeling hoort...

Iemand hier ervaring met bovenstaand gedrag? of herkent dit??
pi_77084925
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 19:40 schreef tinny het volgende:
hallo Tinny meldt zich weer een keer!

Mijn dochter van 21 maanden doet de laatste tijd een beetje lastig.

Alles moet via een bepaalde volgorde en manier gaan. Je mag haar ook absoluut niet helpen.
Voorbeeld:
- ze wil zelf haar jasje uit doen... goed... lukt niet komt ze na een tijdje naar je toe... ga je helpen... driftbuitje
- ze wil met je een boekje lezen, zij reikt het toe.. jij pakt het vast en wilt gaan voorlezen driftbui.
- we gaan samen koken, dan moet alles via een bepaalde volgorde gaan. bijvoorbeeld eerste de pan pakken, dan de spghetti er in doen... en niet eerst spaghetti pakken want dan heb je een driftbui..
- als jij de pan al klaar zet, dan schreeuwt ze nee.. ik wil doen en legt ze alles weer terug precies zoals het lag en begint ze dus echt weer van scratch af ZELF te pakken

Eerst dachten we dat het haar ontwikkeling was en dat ze zo meer zelfstandigheid kweekte maar nu het zo vaak (om de 20 min wel iets af en toe) voorkomt ga je toch denken dat het NEUROTISCH is, zeker ook omdat het al wel een maand of 2 wel zo erg is... Ze is wel heel intelligent (legt moeilijke puzzles in 1 x , meerdere woorden en kleuren zijn geen probleem voor haar, ze is wat verder dan leeftijdgenootjes van die leeftijd en ze heeft een sterk karakter)

Zoals (altijd) heb je aan het CB niet veel , die wuiven het weg en zeggen dat het bij de opvoeding/ontwikkeling hoort...

Iemand hier ervaring met bovenstaand gedrag? of herkent dit??

Klinkt als een normaal grietje van bijna 2. Peuterpuberen noemen ze dat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_77085508
Ik vind het niet zo heel vreemd klinken hoor.
Hier ook een dametje die graag alles zelf wilt doen en echt heeeel lang bezig kan zijn met een schoentje aantrekken, en je mag echt niet helpen want dan word ze enorm boos!

Zelfde als met boekjes lezen, soms geeft ze mij een boekje aan, maar dan mag ik niet gaan lezen, dan moet ik het dus alleen vasthouden zodat ze op mijn schoot kan kruipen en dan wilt ze zelf het boek vasthouden en bepalen op welke bladzijde ze witl kijken.

Ah en meerdere woorden en kleuren en zelfs abc is hier geen probleem, maar daarmee vind ik haarn og niet heel intelligent hoor. Mischien moeten we tegenwoordig eens niet zo snel zijn met stempels plakken en accepteren dat ieder kind een ander mensje is met dus ook andere karaktereigenschappen en andere dingen waar ze goed in zijn.
pi_77086392
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 08:42 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Klinkt als een normaal grietje van bijna 2. Peuterpuberen noemen ze dat.
juh, mij eigenlijk ook wel. hier eentje die tijdens het eten hysterisch begint de krijsen omdat poes met haar doosje speelt. alles is voor bassie (heeft daar trouwens ook vet pech mee hoor. madam dient maar te leren delen)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_77086554
Tja, soms denk je dat de buren de kinderbescherming al minstens 10x gebeld hebben vanwege de vreselijke krijsbuien. Dat die krijsbuien zich ook voordoen als je de verkeerde pasta vormpjes hebt opgeschept...

OOOOOOOOOORrrrrraa!!!!!!!!!!!!AAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!! (Dora pasta)
pi_77087089
pi_77087165
Lijkt mij ook normaal Tinny.

Tyler deed net 5 stapjes los! Hij schrok er wel van en ging snel zitten.
pi_77087304
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:12 schreef _Ingrid_ het volgende:
Lijkt mij ook normaal Tinny.

Tyler deed net 5 stapjes los! Hij schrok er wel van en ging snel zitten.
go tyler!!!!!!!!
pi_77087528
Tyler, wat goed!!
pi_77089187
overigens ben ik heel erg tegen het label "hoogintelligent", zeker op deze leeftijd. kinderen moeten gewoon kind zijn. wat heeft het nu voor meetwaarde om zo'n arm wurm al voor de schooltijd een dik vet label op zijn/haar hoofd te plakken! als een kindje extra behoefte heeft aan dingen merk je dat vanzelf wel, niks mis om daarmee mee te gaan, maar ik krijg compleet de griebels van die mensen die nu al over speciaal onderwijs beginnen, en extra lessen, en de chrrrrrrrrristelijke school omdat die beter is dan de openbare en..en..en.. (ja, dit heeft me al een paar ruzies opgeleverd)
pi_77089301
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:11 schreef simmu het volgende:
overigens ben ik heel erg tegen het label "hoogintelligent", zeker op deze leeftijd. kinderen moeten gewoon kind zijn. wat heeft het nu voor meetwaarde om zo'n arm wurm al voor de schooltijd een dik vet label op zijn/haar hoofd te plakken! als een kindje extra behoefte heeft aan dingen merk je dat vanzelf wel, niks mis om daarmee mee te gaan, maar ik krijg compleet de griebels van die mensen die nu al over speciaal onderwijs beginnen, en extra lessen, en de chrrrrrrrrristelijke school omdat die beter is dan de openbare en..en..en.. (ja, dit heeft me al een paar ruzies opgeleverd)
Ja maar labels zijn in! Voor elk kind een label!

Ik heb serieus iemand in de familie die heeft 3 kinderen, en op een of andere manier "mankeren" ze alledrie wat. Zielig he voor de ouders???
"Kijk mijn kind is bijzonder"

Ik denk dat ik straks een heel bijzonder kind heb zonder label!

(En ik bedoel dit niet kwetsend tegenover kinderen waar wel echt iets mee is, maar de hype van labels plakken vind ik waanzin)
pi_77089688
ja mee eens, krijg je toch wat van, dat gesmijt met labels, laat een kind lekker kind zijn!
  donderdag 21 januari 2010 @ 11:26:16 #288
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_77089757
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:11 schreef simmu het volgende:
Tja, dat laatste zal wel moeten als de school met jouw voorkeur een wachtlijst heeft van 5 jaar, terwijl het kind met 4 jaar al naar school 'moet'. Ikzelf zit bijvoorbeeld te denken aan thuisonderwijs en dan is het ook heel handig nu alvast te kijken hoe en wat...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_77089877
oh, an sich heb ik weinig tegen de christelijke school. ik heb echter wel iets tegen het idee dat wij heul niet gelovig zijn, en dat onze kinderen wel naar een christelijke school 3 dorpen verderop moeten omdat andere mensen dat wel nodig vinden met de smoes dat "dat nu eenmaal betere scholen zijn want ze zijn christelijk en ze doen daar vaak aan extra onderwijs voor de hoogbegaafde kindjes"
pi_77089895
remember: we wonen in een durp in drenthe. hier is gewoon een schooltje per durp. klaar.
pi_77089929
jeetje Seb is net 1. Ik denk echt nog niet na over scholen. Ik denk dat Seb gewoon naar de school gaat in de wijk. Waar wij straks gaan wonen zijn 2 scholen. 1 op loopafstand, nou die gaat het worden. Of denk ik dan weer te simpel?Het is 'gewoon' onderwijs, voor zover dat nog mogelijk is tegenwoordig. Wel een RK school, maar volgens mij doen ze daar weinig meer aan op die school van wat ik heb gehoord van een vriendin die les geeft op zo'n zelfde school. Behalve dan kerstverhaal en dat soort dingen.

In het durrup waat ik vroeger woonde waren twee scholen. Hadden ze gewoon een lijn door het dorp getrokken en de mensen aan de ene kant gingen naar die school en aan de andere kant naar de andere. Het was een RK school maar geloof niet dat ik daar nou veel van gemerkt heb.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_77090340
Wij hebben een basisschool aan het einde van de straat liggen, dus dat is de eerste school waar ik informatie over ga inwinnen. En verder wonen er in onze wijk/ straat veel kindjes, dus ik hou er ook een beetje rekening mee dat ze niet naar een heel andere school gaat als dr buurtgenootjes.
pi_77090396
Ik wil Jen op een school hebben die ik leuk vind. Er zitten er zo'n 6 in de buurt dus lekker ff kijken,.
  donderdag 21 januari 2010 @ 11:46:56 #294
108648 cattie
lieve moeder
pi_77090554
Go Tyler!

Tinny, klinkt helemaal normaal.

Fee zal naar dezelfde school gaan als Ive. Ik ben ook tegen dat soort labels. Soewieso kan ik echt niet zien of Fee slim is of niet. Ik vind natuurlijk van wel, maar objectief, .
GWS, waarom wil je thuisonderwijs?

Maandag ga ik met Fee naar een homeopaat. Ze heeft nu extreme verlatingsangst, ook 's nachts. Hopelijk kan er iets aan gedaan worden, voordat we over onze wallen struikelen.
pi_77090693
mijn schatje is natuurlijk de allerslimste en de allerliefste en het meest geweldige kleine meisje ooit he. dat weten jullie toch wel!
pi_77090712
Hoop dat het werkt Cattie, want zo is het ook geen doen wat ik opmaak uit je posts. Ik ga mn kind uit bed halen, die ligt er al vanaf 9 uur in
pi_77090721
arme fee. ik heb zelf met zulke dingen altijd zoiets van "kleintje zelf heeft er nog het meeste last van". hopelijk helpt het!
pi_77090739
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:50 schreef simmu het volgende:
mijn schatje is natuurlijk de allerslimste en de allerliefste en het meest geweldige kleine meisje ooit he. dat weten jullie toch wel!
* Estrys zoekt naar het label allerslimste, allerliefste en meest geweldige meisje ooit
pi_77090922
Thuisonderwijs heb ik naar gekeken. Maar in nederland is er volgens mij een soort van ontmoedigingsbeleid. Je moet aan een helehoop voorwaarden voldoen. Terwijl ik toch van mening ben dat ik bepaalde kennis toch echt beter kan overbrengen dan die net "afgestudeerde" 21 jarige pabo griet. Priscil heeft nu weer een mentor die spreekt amper nederlands, "mooie rapport".
En dan heb ik het nog niet eens over haar groep 8 juf, die een dictee meegaf vol met fouten. Ik was in staat om de boel gecorrigeerd aan haar mee te geven.
Over het algemeen vind het het onderwijs niveau om te janken. Er staan gewoon steeds meer incapabele mensen voor de klas. Niet raar want er is een tekort aan onderwijzers, maar ik zou er ook nooit voor kiezen om voor een klas te gaan staan met de mentaliteit van tegenwoordig. Als je dan een jochie een onvoldoende voor zn dictee dan komt moederlief even verhaal halen (ja serieus).

Goed, ik merk dat ik doordraaf.
  donderdag 21 januari 2010 @ 12:00:33 #300
35189 Troel
scherp en bot
pi_77091069
Thuisonderwijs zou ik niet kunnen, ook al heb ik dan misschien wel de juiste achtergrond, ik acht mezelf niet in staat mijn eigen kind les te geven. Ik hoop dat de door ons uitgekozen school prettig is, ik denk van wel, maar je weet het nooit. Sowieso zal thuisonderwijs er voor ons niet meer inzitten omdat beide jongens nu gewoon op de opvang zitten. Dus voordat je je kind naar de opvang brengt, denk er goed aan dat daar consequenties aan kunnen zitten

Ow en er zijn ook echt wel afgestudeerde pabogrietjes die het wel kunnen hoor Ik ben het met je eens dat dat er niet veel zijn, maar toch (ik ben ergens wel blij dat mijn kinderen niet bij een van mijn oud-klasgenoten in de klas komen, dat zou ik verschrikkelijk vinden )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')