quote:Op woensdag 20 januari 2010 19:40 schreef tinny het volgende:
halloTinny meldt zich weer een keer!
Mijn dochter van 21 maanden doet de laatste tijd een beetje lastig.
Alles moet via een bepaalde volgorde en manier gaan. Je mag haar ook absoluut niet helpen.
Voorbeeld:
- ze wil zelf haar jasje uit doen... goed... lukt niet komt ze na een tijdje naar je toe... ga je helpen... driftbuitje
- ze wil met je een boekje lezen, zij reikt het toe.. jij pakt het vast en wilt gaan voorlezen driftbui.
- we gaan samen koken, dan moet alles via een bepaalde volgorde gaan. bijvoorbeeld eerste de pan pakken, dan de spghetti er in doen... en niet eerst spaghetti pakken want dan heb je een driftbui..
- als jij de pan al klaar zet, dan schreeuwt ze nee.. ik wil doen en legt ze alles weer terug precies zoals het lag en begint ze dus echt weer van scratch af ZELF te pakken
Eerst dachten we dat het haar ontwikkeling was en dat ze zo meer zelfstandigheid kweekte maar nu het zo vaak (om de 20 min wel iets af en toe) voorkomt ga je toch denken dat het NEUROTISCH is, zeker ook omdat het al wel een maand of 2 wel zo erg is... Ze is wel heel intelligent (legt moeilijke puzzles in 1 x , meerdere woorden en kleuren zijn geen probleem voor haar, ze is wat verder dan leeftijdgenootjes van die leeftijd en ze heeft een sterk karakter)
Zoals (altijd) heb je aan het CB niet veel , die wuiven het weg en zeggen dat het bij de opvoeding/ontwikkeling hoort...
Iemand hier ervaring met bovenstaand gedrag? of herkent dit??
juh, mij eigenlijk ook wel. hier eentje die tijdens het eten hysterisch begint de krijsen omdat poes met haar doosje speelt. alles is voor bassiequote:Op donderdag 21 januari 2010 08:42 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Klinkt als een normaal grietje van bijna 2. Peuterpuberen noemen ze dat.
go tyler!!!!!!!!quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:12 schreef _Ingrid_ het volgende:
Lijkt mij ook normaal Tinny.
Tyler deed net 5 stapjes los! Hij schrok er wel van en ging snel zitten.
Ja maar labels zijn in! Voor elk kind een label!quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:11 schreef simmu het volgende:
overigens ben ik heel erg tegen het label "hoogintelligent", zeker op deze leeftijd. kinderen moeten gewoon kind zijn. wat heeft het nu voor meetwaarde om zo'n arm wurm al voor de schooltijd een dik vet label op zijn/haar hoofd te plakken! als een kindje extra behoefte heeft aan dingen merk je dat vanzelf wel, niks mis om daarmee mee te gaan, maar ik krijg compleet de griebels van die mensen die nu al over speciaal onderwijs beginnen, en extra lessen, en de chrrrrrrrrristelijke school omdat die beter is dan de openbare en..en..en.. (ja, dit heeft me al een paar ruzies opgeleverd)
Tja, dat laatste zal wel moeten als de school met jouw voorkeur een wachtlijst heeft van 5 jaar, terwijl het kind met 4 jaar al naar school 'moet'. Ikzelf zit bijvoorbeeld te denken aan thuisonderwijs en dan is het ook heel handig nu alvast te kijken hoe en wat...quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:11 schreef simmu het volgende:
overigens ben ik heel erg tegen het label "hoogintelligent", zeker op deze leeftijd. kinderen moeten gewoon kind zijn. wat heeft het nu voor meetwaarde om zo'n arm wurm al voor de schooltijd een dik vet label op zijn/haar hoofd te plakken! als een kindje extra behoefte heeft aan dingen merk je dat vanzelf wel, niks mis om daarmee mee te gaan, maar ik krijg compleet de griebels van die mensen die nu al over speciaal onderwijs beginnen, en extra lessen, en de chrrrrrrrrristelijke school omdat die beter is dan de openbare en..en..en.. (ja, dit heeft me al een paar ruzies opgeleverd)
* Estrys zoekt naar het label allerslimste, allerliefste en meest geweldige meisje ooitquote:Op donderdag 21 januari 2010 11:50 schreef simmu het volgende:
mijn schatje is natuurlijk de allerslimste en de allerliefste en het meest geweldige kleine meisje ooit he. dat weten jullie toch wel!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |