abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 januari 2010 @ 16:25:51 #76
35189 Troel
scherp en bot
pi_76725283
Hier zijn we wel gegaan. Liever allemaal een paar extra prikken dan een baby van enkele weken oud die flink ziek wordt. Helaas hield dat het RS-virus alsnog niet tegen, maar in mijn omgeving waren er genoeg mensen met de M. Griep, dus wat ik zelf kon doen, heb ik gedaan. Alleen Ruben dus maar 1 keer geprikt omdat hij de tweede keer ziek was en nu dus weer niet lekker is.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_76725290
We gaan toch niet weer die discussie voeren he

Seb heeft in november en in december de griepprik gehad en 27 december 2 keer bloedgeprikt en vorige week de reguliere vaccinatie. En nou issie lek
ti amo pił di ieri ma meno di domani
pi_76726572
w00t! de oplossing voor selene's wil-geen-tukkie: stretcher naast haar bedje niet dat ze dan slaapt, maar ze gaat wel vredig spelen, liggen en slaap kindje slaap voor me zingen en dan zijn we zo 2 uur verder en hebben we iig wel uitgerust
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 12 januari 2010 @ 18:04:02 #79
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_76729596
Annicka wilde zich vanmiddag niet aan de slaap overgeven. Ik ben naast haar gaan liggen en heb haar klem gelegd (mijn arm over haar heen) en na luid protest besloot ze de wijsheid van mijn beslissing in te zien, een slokje te drinken en heeft ze ruim een uur geslapen. Dat is lang voor haar doen.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_76731595
Op het kdv willen een gesprek met ons over Seb. Met een leidster en de locatiemanager. Over dat hij eenkennig is wat op zich niet raar is op zijn leeftijd maar hij eist ook alle aandacht op van de leidsters. En wil veel opgepakt worden en gaat aan je been hangen. Hij kan erg moeilijk zichzelf vermaken. Ik vond het zelf al wat beter gaan maar ze willen graag weten wat wij eraan doen thuis zodat zij hetzelfde kunnen doen. Maar ja ik heb geen idee, wij doen ook maar wat, tis niet zo dat we het al vaker heb gedaan of zo een kind opvoeden.
Ja ik had hem misschien wat meer in de box moeten zetten maar ja daar heb ik nu niet zoveel meer aan.

Hoe kan ik hem nu leren alleen te spelen en dat hij niet altijd alle aandacht kan krijgen? Als hij weer eens aan mijn been hangt dan pak ik hem vast en zet ik hem terug bij zijn speelgoed en leg uit dat hij even alleen moet spelen, zodra ik terug in de keuken ben is hij in tien seconden weer bij me.

pfoeh, ik weet dat ze het niet zo bedoelen maar voelt toch alsof we op het matje moeten
pi_76732404
Elin doet exact hetzelfde die hangt de hele dag aan mijn been, zelfs als ik op mn knietjes het kleed zuig dan zit ze vastgeplakt op mijn rug Ik denk dat het een fase is. ik doe ook hetzelfde als jij, wegzetten/terugzetten bij haar speelgoed. als ze gaat jammeren negeer ik dat voor zover dat kan en zodra ze stil is pak ik haar op of speel samen met haar. om t positieve maar te blijven benadrukken ofzo
pi_76732536
Ik kan me voorstellen dat het zo voelt Estrys, erg vervelend. Wanneer heb je een gesprek?

Is het een idee om de box weer naar beneden te halen en hem daar af en toe in te zetten met speelgoed dat hij echt heel erg leuk vindt? Of iets waar ie zich een tijdje mee vermaakt, bakjes in elkaar zetten, knijpers, duplo enz. Grote kans dat hij gaat brullen, maar als je dat eventjes aanziet (als dat te doen is, qua geluidsniveau en sneuheid) heeft ie misschien in de gaten dat zijn gehuil weinig zin heeft. Dat dan langzaam opbouwen, eerst 3 minuutjes, dan 5, 10 etc. Ik heb geen idee hoor, maar dit is wat me zo te binnen schiet. Ik doe het ook voor de eerste keer.

Er is trouwens ook een sprongetje nu he, daar kan het ook aan liggen. M. was een maandje geleden ook erg plakkerig, een vriendin met een kindje van 28 dec wordt ook helemaal 'gek' (niet echt natuurlijk) van d'r kind. Wil alleen maar op en aan haar.

[ Bericht 4% gewijzigd door bodpa09 op 12-01-2010 19:22:06 ]
pi_76732714
Hier ook een plakkerd. Nog steeds mag ik alleen eten en drinken geven. Ook hangt hij telkens aan mijn been. Ga ik plassen, gaat Tyler mee.
pi_76733678
Ik denk dat het een fase is hoor. Ik heb nooit iets gedaan om jen zelfstandig te laten spelen. Ze doet het nu wel, en houdt dat ook best lang vol. Maar een jaar geleden was ik vol continu met haar bezig. Maar ik denk ook dat het aan het kind zelf ligt. Ik kon me vroeger niet echt zelf vermaken, mijn broertje kon uren zelf spelen.

Tja en dat ze op het kdv "klagen" vind ik raar. Ze zullen vast meer kindjes hebben of gehad die meer aandacht vroegen dan andere. Zij hebben er toch voor geleerd? En bovendien ontvangen ze een hoop geld om je kind aandacht te geven. Als dat even niet kan moet hij gewoon even wachten, dat moet hij leren.

Jen doet het trouwens veel beter op de 0-4 groep dan op de 0-2 groep. Ze speelt graag met oude kindjes.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_76733855
Kan me idd voorstellen dat dat zo voelt estrys.
Dana heeft dit ook een tijd gehad en heeft nog steeds een voorkeur juf op het kdv waar ze graag aan hangt. Hier hadden ze op het kdv een draagdoek/zak waar ze kindjes indoen als die heel erg aanhankelijk zijn.

En het zal ook wel een fase zijn, en dan denk ik dat je er niet zo gek veel aan kan doen. Tenminste, ik heb nooit geweten wat ik er aan moest doen, behalve af en toe gewoon laten miepen als ik even ergens anders mee bezig was
pi_76733960
selene doet het nu ook hoor. da's ook een onwijs kleefkind nu. ik heb altijd begrepen dat het gewoon bij de leeftijd hoort om dat nu en dan te hebben. het trekt wel weer bij, deed het voorheen altijd wel (tis een faaaaaase). wat bodpa ook al zegt, het kan een sprongetje zijn. de wereld is groot, zij is klein en er zit haar iets dwars. logisch dan toch dat ze bij een vertrouwd persoon wil zijn? overigens wordt ik er nu onderhand ook wel horendol van, maar ik heb het hart niet om der weg te duwen of alleen op bed te laten huilen hoor! we bikkelen wel ff door, het trekt wel bij
pi_76734028
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 19:18 schreef _Ingrid_ het volgende:
Hier ook een plakkerd. Nog steeds mag ik alleen eten en drinken geven. Ook hangt hij telkens aan mijn been. Ga ik plassen, gaat Tyler mee.
ik win; hier gaan selene *en* de kat mee. (ja, dat rotbeest doet leuk met selene mee )
pi_76734127
De box terug? Dat past niet, we hebben net een nieuwe speelgoedkast. Ik doe het gewoon zoals KD zegt en dat gaan we volhouden, zo moeten ze het dan op het kdv ook maar gaan doen. Maar wat ik ook denk is dat Seb nu een van de oudste is van zijn groep, als hij er op vrijdag is bijvoorbeeld is hij het enige kind wat zich enigszins zelf kan verplaatsen, de rest is voor zover ik kan zien onder de 6 maanden. Twee leidsters op 12 kindjes waarvan er zeker 10 een fles moeten op de arm. Ik denk dat Seb jaloers is, die krijgt thuis namelijk wel onverdeelde aandacht.

Misschien dat een verticale groep beter zou werken bij hem, dat van alle leeftijden door elkaar zit zeg maar. Ipv allemaal kleine baby's die alleen maar schommelen

Overigens net toen ik dat berichtje had gepost hier heeft meneer een kwartier in zijn eentje met zijn loopwagen en met de onderzetters zitten spelen.
pi_76734231
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 19:45 schreef Estrys het volgende:
De box terug? Dat past niet, we hebben net een nieuwe speelgoedkast.
Oke, slecht plan. Nevermind.
Hij kan zichzelf dus duidelijk wel in zijn eentje vermaken.
pi_76734239
Estrys, kan hij niet naar een andere groep met meer leeftijdsgenootjes? Als hij niet kan spelen met iemand dan snap ik wel dat hij veel aandacht vraagt.
pi_76734405
haha Estrys Elin zit nu ook opeens al een kwartier zelf te spelen
pi_76734408
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 19:47 schreef Ticootje het volgende:
Estrys, kan hij niet naar een andere groep met meer leeftijdsgenootjes? Als hij niet kan spelen met iemand dan snap ik wel dat hij veel aandacht vraagt.
Hij gaat naar de volgende groep als hij 18 maanden is. De baby's krijgen gewoon teveel aandacht naar zijn zin.
pi_76734504
Maar het is toch ook moeilijk om te delen? Zeker als dat thuis niet hoeft.
pi_76734609
ja maar ik begrijp ook wel dat het voor de leidsters een beetje lastig is. Dat vind ik namelijk ook wanneer hij weer aan mijn been hangt en ik probeer iets anders te doen. Hij kan nou eenmaal niet alle aandacht hebben altijd, maar ja dat is dan toch pech voor hem even?
pi_76734786
Ja maar als jij bezig bent, laat je dan alles uit je handen vallen als hij loopt te miepen?
Hier moet Jen ook wel eens wachten hoor. Meestal gaat ze me dan helpen, met was opruimen ofzo.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 19:58:32 #96
35189 Troel
scherp en bot
pi_76734819
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 19:54 schreef Estrys het volgende:
ja maar ik begrijp ook wel dat het voor de leidsters een beetje lastig is. Dat vind ik namelijk ook wanneer hij weer aan mijn been hangt en ik probeer iets anders te doen. Hij kan nou eenmaal niet alle aandacht hebben altijd, maar ja dat is dan toch pech voor hem even?
Tja, maar dat is nou eenmaal de leeftijd, dat zouden de leidsters ook moeten weten. En wellicht is het voor hun mogelijk om Seb bij het verzorgen van de baby's te betrekken zodat hij ook wel aandacht krijgt?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_76734874
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 19:57 schreef Ticootje het volgende:
Ja maar als jij bezig bent, laat je dan alles uit je handen vallen als hij loopt te miepen?
Hier moet Jen ook wel eens wachten hoor. Meestal gaat ze me dan helpen, met was opruimen ofzo.
Dat zeg ik, als het niet kan dan kan het niet, dan is het even pech voor hem.
pi_76734932
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 19:58 schreef Troel het volgende:

[..]

Tja, maar dat is nou eenmaal de leeftijd, dat zouden de leidsters ook moeten weten. En wellicht is het voor hun mogelijk om Seb bij het verzorgen van de baby's te betrekken zodat hij ook wel aandacht krijgt?
Dat is nou een goede tip

Misschien moeten we maar een broertje/zusje maken dan leert hij het wel
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:01:36 #99
35189 Troel
scherp en bot
pi_76734963
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:00 schreef Estrys het volgende:

[..]

Dat is nou een goede tip
Ik geef geen garantie dat het werkt hoor