abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76494694
CP een goede 20-weken echo, lekker

Saffier wat fijn een knipperend hartje en een goede echo

Ik ga trouwens met dit koude weer echt wel in een lekker warm/heet bad, maar wel rustig eruit gaan inderdaad door het verschil van temperatuur. Eindelijk ook de kraamzorg deze week geregeld en de aanmelding voor de kinderdagopvang verstuurd (nu maar hopen dat er nog voldoende plek is). Via de post vandaag van een vriendin een heel schattig rompertje met felicitatiekaartje gekregen, zo lief
  woensdag 6 januari 2010 @ 19:21:07 #152
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76494940
Sauna mag idd gewoon na het eerste trimester als je gewend was daarin te gaan

Ik ga ook gewoon in bad, is heerlijk bij bandenpijn... Ik heb een babythermometer op de bandrand liggen. Lekkere temperatuur bad is rond de 40 graden en daarmee kun je prima vooruit wat een relaxbad betreft. Niet te voorzichtig over doen dus

Davinia, de spanning is inderdaad gewoon te houden nu Heel, heel, heel, heel erg vaag allemaal. Ik zit niet op de kast of in de stress... Ik gok dat het vanavond nog wel komt, maar nu heb ik een soort van rust over me. Zou m'n 'stemmetje' er dan gewoon vertrouwen in hebben? Anders was ie toch al wel aan het roepen geweest dat het 'vast mis zou zijn' etc etc etc.

Ow en voor er hier vreemde ideeën ontstaan... Ik ben niet schizofreen ofzo
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_76497760
Flugel! Rust in je kop zouden wij zeggen. En ik herken het helemaal. Waar ik bij de mislukte zwangerschap zo zenuwachtig als wat was, heb ik dat bij de zwangerschap van Driekus veel minder gehad. Dat stemmetje werkte echt!
En voor de rest ben ik hier niet meer echt bij, wel weet ik dat Davina nog maar even hoeft. Succes met wachten en ook voor de andere llm's een En oja, als je extra echo's wilt kan je ook kijken of je nog terecht kan bij de echo opleiding van Fontys Hogescholen in Eindhoven. Daar zoeken ze regelmatig proefpersonen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_76498121
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 19:21 schreef flugeltje het volgende:
Sauna mag idd gewoon na het eerste trimester als je gewend was daarin te gaan
Dat was ook bekend, maar mijn vraag was; hoeveel kwaad zou het kunnen in het eerste trimester? Aangezien onderzoeken aanwijzen dat sauna en langdurig heet badderen in het eerste trimester afwijkingen zou kunnen veroorzaken

Maarja, waar schaal je langdurig onder in? Als ik a.s. weekend 1 keer de sauna inga, hoe groot is dan de kans dat er wat misgaat (bij bijna 10 weken?)

Bad ga ik in elk geval lekker doen zo

Enne, innerlijke stem zegt heel veel hoor!!!!
  woensdag 6 januari 2010 @ 20:47:31 #155
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76499200
Ik geloof dat je lichaamstemperatuur niet langer dan 10 minuten boven de 39 mag zijn in het eerste trimester. Dat heb je in bad niet zo snel, maar in de sauna wil dat wel eens gebeuren. Daarom wordt sauna bij ongeoefenden sowieso afgeraden en bij vaste sauna-gangers in ieder geval maar heel kort... Ik ga effe zoeken naar de info. (ben er een paar zwangerschappen geleden ook naar op zoek geweest ivm het graag in bad gaan)
pi_76499343
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 20:47 schreef flugeltje het volgende:
Ik geloof dat je lichaamstemperatuur niet langer dan 10 minuten boven de 39 mag zijn in het eerste trimester. Dat heb je in bad niet zo snel, maar in de sauna wil dat wel eens gebeuren. Daarom wordt sauna bij ongeoefenden sowieso afgeraden en bij vaste sauna-gangers in ieder geval maar heel kort... Ik ga effe zoeken naar de info. (ben er een paar zwangerschappen geleden ook naar op zoek geweest ivm het graag in bad gaan)
Meen je dat? Ik neem altijd gruwelijk hete baden
Zal er eens een thermometer indoen om te kijken hoe heet
pi_76499378
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 20:47 schreef flugeltje het volgende:
Ik geloof dat je lichaamstemperatuur niet langer dan 10 minuten boven de 39 mag zijn in het eerste trimester.
en met die redenatie (die onderzocht is) kan je dus ook het eerste trimester best in de sauna, zolang je dat maar 'proper' (goed opwarmen en afkoelen) en niet te lang doet. duh

edit; en een 37 graden warm bad noemt men 'lauw'. sorrie dames, ik wilde niet met onderzoeken enzo smijten. alleen wat ik orea per pm stuurde (oa 3 onderzoeken) tonen nu juist dat aan
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 6 januari 2010 @ 20:52:51 #158
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76499489
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 20:50 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Meen je dat? Ik neem altijd gruwelijk hete baden
Zal er eens een thermometer indoen om te kijken hoe heet
In bad krijg je het ook niet zo heel snel hoor... Ik heb dit ergens een keer gelezen, maar ik weet niet meer precies of dat nou op internet was of in 1 van de vele zwangerschapsboeken die ik inmiddels gelezen heb om te bezien of ik daarin iets kon vinden om een volgende miskraam te voorkomen... Ben nu aan het googlen hoe het ook alweer zit...

edit: Was dus zwangerschap voor dummies...

Zwangerschap voor dummies staat ook gedeeltelijk online, tekst is niet te kopieren, daarom linkje... http://books.google.nl/books?id=Jnm5PhubiSAC&pg=PA43&lpg=PA43&dq=temperatuur+10+minuten+39+graden+zwanger&source=bl&ots=eVNIjmd4eW&sig=5xqZK5M-nRX_9Z5mh7tHjNdC3bw&hl=nl&ei=R-pES53tJI_B-Qay6vTQDw&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=3&ved=0CA4Q6AEwAg#v=onepage&q=&f=false
pi_76500042
'Toch wordt algemeen aangenomen dat zich alleen problemen voordoen als de basale lichaamstemperatuur van de moeder boven de 39 graden (ongeveer) Celsius uitkomt, gedurende meer dan 10 minuten in de eerste 7 weken van de zwangerschap'

Hmmm overal weer wat anders dus... Nou ja, ik neem aan dat inderdaad gezond verstand ook al een hoop zegt, en als je het zo nu en dan doet en gewoon e.e.a. in de gaten houdt het niet direct tot problemen hoeft te leiden... Ik ben normaal een erg regelmatige saunaganger (zeker 1 keer per maand, vaak nog wel meer) en in bijv. Zweden gaan ze ook gewoon naar de sauna in het eerste trimester.....

Ik hou het gewoon bij 1 keertje, nog een paar weken dan ben ik sowieso uit de 'danger' zone
  woensdag 6 januari 2010 @ 21:10:04 #160
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76500331
Iets verderop in de tekst staat dan wel weer drie maanden... Erg onduidelijk allemaal ja. Voor mezelf heb ik ervan gemaakt dat ik maar niet naar de sauna ga en wel lekker in bad ga liggen. Ben geen vaste saunaganger, ga een paar keer per jaar, dus dat lijkt me gewoon niet slim nu...

En morgen zullen we zien of al die warme baden met de kou van de afgelopen periode kwaad hebben gedaan
  woensdag 6 januari 2010 @ 21:21:18 #161
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76500844
orea, zolang je goed blijft luisteren naar je lichaam, en eruit gaat zodra je je niet compleet prettig meer voelt,zal het wel goed gaan, toch? zeker als je het gewend bent?

en voor flugel! gewoon, daarom
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_76500872

De kinderwagen-bak is terug gevonden hoor. Hij was verdwaald in het magazijn (en de tnt maar de schuld geven ) Naja, is vandaag verzonden als het goed is
pi_76500893
Flugeltje, heel veel plezier morgen met de echo
pi_76500973
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:10 schreef flugeltje het volgende:
Iets verderop in de tekst staat dan wel weer drie maanden... Erg onduidelijk allemaal ja. Voor mezelf heb ik ervan gemaakt dat ik maar niet naar de sauna ga en wel lekker in bad ga liggen. Ben geen vaste saunaganger, ga een paar keer per jaar, dus dat lijkt me gewoon niet slim nu...

En morgen zullen we zien of al die warme baden met de kou van de afgelopen periode kwaad hebben gedaan
Hoe laat ga je morgen? Dan weet ik wanneer ik kan gaan F5-en
  woensdag 6 januari 2010 @ 21:32:44 #165
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76501454
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:23 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Hoe laat ga je morgen? Dan weet ik wanneer ik kan gaan F5-en
Ik ben ergens in de middag weer in de gelegenheid om te reageren hier
  woensdag 6 januari 2010 @ 22:15:07 #166
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_76503671
Ik ben zelf geen saunaganger, heb een beetje angst voor bloot.

Wat betreft die geboortelijst he. Zijn er echt mensen die nieuw een maxi coxi voor je kopen? Zo ja, dan heb ik de verkeerde vriendengroep . Kan me dit gewoon echt niet voorstellen. Kijk, Opa's en Oma's willen we vragen bij te dragen aan een nieuwe kinderwagen, maar verder krijgen we denk ik gewoon veel leuke kleertjes, misschien wat speelgoed. Maar sowieso niets boven de 20 euro.
Ikzelf ga bij een geboorte altijd heel gemotiveerd naar een winkel met babykleertjes. Waar ik binnen een kwartier sta te huilen omdat het niet lukt, en ik 10 minuten daarna een leuk setje heb gescoord! Dus misschien is een geboortelijst dan wel handig, scheelt frustratie.

Heb vandaag mn Grootvader gebeld (is jarig, werd meen ik 86) en heb verteld dat ik zwanger ben! Hij vond het erg leuk, maar had het al verwacht. Hij zei "een vrouw wil zoiets", ik heb maar even uitgelegd dat manlief ook eraantoe was en heel blij met de zwangerschap. Hij zou het nieuws even vertellen aan mn Beppe.

flugeltje! Morgen komt eraan. Gewoon rustig blijven, vind je baby fijn...

Cantare, ik heb vooral foliumzuur geslikt voor de zwangerschap. Toen ik zwanger bleek ben ik heel ziek geweest waardoor ik heel misselijk werd door de foliumzuurpillen. Toen heb ik ze erg onregelmatig genomen. Tijdens de echo bleek dat er geen neurale buisdefecten waren. Dus het foliumzuur heeft zn werk gedaan. Foliumzuur schijnt ook te helpen tegen een miskraam.
pi_76505268
woei een goede 20wk echo voor crazy princess
en de kinderwagenbak van Ymme weer terecht
flugel morgen succes en veel plezier

hoest met Davina en Faja?

Ik ben vanavond naar het zwangerschapszwemmen geweest, vond het wel pittig, nu maar even kijken hoe mn been zich herstelt...
pi_76511526
MELD, zonder baby of weeen maar enorme honger en dorst. Dus ik ga eerst eens ontbijten.
  donderdag 7 januari 2010 @ 08:25:52 #169
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_76511791
Zag een goede echo voor CP!!

Vanmiddag naar de dokter voor de 2de mex. griepprik en me laten checken op een blaasontsteking.
Groeiecho verschoven van volgende week dinsdag naar as zaterdag, ben ontzettend zenuwachtig! Hoop zo dat alles goed zit met mn kleine meid
Hier nu al 3 bijna hele nachten wakker liggen met harde buiken en een enorm druk meisje..
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
  donderdag 7 januari 2010 @ 08:36:17 #170
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76511909
Okay, NU ben ik nerveus!

Loop al de hele ochtend met een mantra in m'n hoofd "please laat alles goed zijn, please laat alles goed zijn, please laat alles goed zijn" Voor m'n gevoel had ik redelijk geslapen, maar Martijn klaagde dat ik vannacht zo onrustig was dat hij er wakker van werd. Ach ja, zo krijgt hij ook nog eens wat van de zenuwen mee...

Dames, duim voor me. Steek een kaarsje aan, wat zeg ik... Die kerstboom kan toch weg, gewoon in de fik steken dat ding. Alle hulp is welkom!

Faja nog met volle buik, ik hoop echt dat het voorwerk nog door gaat zetten...

Mama_Papa, succes zaterdag, zal vast allemaal in orde zijn
pi_76511924
ik ga heeeeeeeeeeeeel hard voor je duimen Flugel!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 7 januari 2010 @ 08:40:09 #172
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76511960
en dat is 6... dagen overtijd

heb gisteravond zo hard gejankt dat zelfs PR niet meer wist wat hij met me aanmoest

en wat ik me vanochtend bedacht, als die mevrouw van de eerste echo niks had gezegd over de nekplooi, had mijn uitgerekende datum op 30 dec gelegen en was ik nu al 41w1d geweest... (bij de tweede echo is de datum 2 dg naar achter geschoven.)
PR gaat dus vandaag de vlos bellen dat ze maar vandaag langs mogen komen om te strippen! ze hebben me toen de keuze gegeven wat ik als uitgerekende datum wilde, en tsja, 1 jan klinkt leuker

maar ja, we doen maar wat het beste is voor het kind. ze heeft het lekker bij me. (en als ik dan denk 'das leuk voor dr, ik heb het niet leuk bij haar' voel ik me ook weer zo'n ontaarde moeder...)

flugel, heel veel plezier vandaag bij de echo! geniet van het uitzicht van het kloppende en wapperende beebje!
  donderdag 7 januari 2010 @ 08:52:31 #173
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_76512120
Davinia nog even meid. Dikke voor je
pi_76512267
Davinia, echt zware laatste loodjes voor jou zeg
Ik hoop dat er vandaag wat gaat gebeuren

En ff Flugel heel veel plezier en suc6 wensen voor vandaag, het is een goede dag voor een goede echo
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
  donderdag 7 januari 2010 @ 09:05:09 #175
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_76512315
Succes flugeltje!

Sterkte davinia. Hopelijk strippen ze je.
pi_76512494
Flugeltje, ik duim ook voor jullie! Maar volgens mij is het niet eens nodig, onderschat je intuitie niet!
Succes en ook veel plezier met kijken naar "Willempie"
  donderdag 7 januari 2010 @ 09:16:24 #177
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76512508
Davinia, ze gaan vandaag gewoon strippen waarbij blijkt dat je al ontsluiting hebt en vervolgens begint het meteen waarna je morgenochtend eindelijk je dochter in je armen kunt nemen

Dank allemaal voor het meeduimen! De nervositeit neemt met de minuut toe momenteel. Ik heb wederom alle scenario's in m'n hoofd, behalve die waarbij alles gewoon goed is... Was het maar vast vanmiddag, dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben.
pi_76512531
Flugel, vergeet niet te genieten van je echo straks!
  donderdag 7 januari 2010 @ 09:19:25 #179
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_76512561
Flugeltje, logisch dat je je zo voelt.. Ik hoop dat de tijd snel zal gaan voor je en dat je vanmiddag goed nieuws hier komt posten Ik duim met je mee!

Davinia en Faja, vanaf hier even een dikke van mij, ik wacht met smart tot jullie groot nieuws hebben

En alle andere lieve dames hier, ook voor jullie een , ik denk aan jullie!
3!
  donderdag 7 januari 2010 @ 09:25:43 #180
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_76512700
Ymme, fijn dat die bak eindelijk terecht is. Zorg er maar voor dat je de hele dag thuis bent voor als de post komt!!!
  donderdag 7 januari 2010 @ 09:26:06 #181
35189 Troel
scherp en bot
pi_76512707
Flugel,
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 7 januari 2010 @ 09:28:38 #182
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76512764
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:15 schreef CrazyPrincess het volgende:
Huh, maakt de matrassenman dat niet op maat voor je?
Ja dat kon wel, maar dan moest ik eerst een mal maken en die opsturen en dan maken zij hem voor je. En ik had het geduld niet om daar nog op te wachten... Dus ik heb wel de goede maat, maar hij moet alleen nog ovaal gemaakt worden...

Davinia en Faja Kan me voorstellen dat jullie het he-le-maal gehad hebben...

flugel, succes vandaag! Alles zal recht kommen! Zwaai je wel even naar je kleine kruimeltje op het scherm? hoe laat mag je?
pi_76512877
och dames toch: jullie verdienen allemaal een hartelijke sterkte! het komt heus allemaal goed *knufs*
pi_76512950
Meld me ook zonder baby en inmiddels weer zonder weeën.

Onrustig avondje gehad gisteren. Rond een uur of 18 kreeg ik aan een stuk door harde buiken, meestal met nog geen 5 minuten ertussen en ongeveer een minuut aanhoudend. Een kwartiertje later kwam daar een menstruatiegevoel bij, dus toen heb ik de meneer ingeseind (maar met de melding dat hij nog niet hoefde te komen). Rond 19 uur ben ik in bad gegaan met het idee dat voorweeën dan vanzelf ophouden. Dat gaf een kwartier verlichting en toen kwam het menstruatiegevoel weer terug. Dus weer de meneer gebeld, deze keer met de melding dat ik hem wel thuis wilde hebben, omdat ik ook niet meer wist of dit nu wel of niet menens was. Die kwam om 20 uur thuis en heeft gelijk het ziekenhuis gebeld om te vragen wat we moesten doen. Daar hebben ze besloten ons te laten komen voor een CTG, dus om 21 uur lag ik eraan. Na een uur lang een mooi berglandschap te hebben getekend op dat CTG papier, werden de harde buiken minder gevoelig (maar volgens het ctg niet minder frequent of minder krachtig). Ons meisje leek er overigens totaal geen last van te hebben, gelukkig.

Aangezien ik nog vrolijk lag te keuvelen en niet hoefde te puffen, twijfelde ook de vk of het nou wel of niet begonnen was. Een inwendig onderzoekje wees uit dat ik weliswaar een mooie rijpe bmm had, maar nog geen noemenswaardige ontsluiting, dus de vk hield het op loos alarm en na overleg met de gyn mochten we weer naar huis.

Thuis ben ik met een warme kruik in bed gedoken en ondanks dat ik ontelbare keren wakker geworden ben met een harde buik met menstruatiekramp, heb ik prima geslapen. Gewoon iedere keer de kruik ertegenaan en negeren, dit werkt ook altijd als ik ongesteld moet worden. En sinds ik vanochtend wakker werd is het weer volkomen rustig, zelfs geen serieuze harde buiken meer gehad.

Helaas dus. Loos alarm en niets wijst er nog op dat het snel door gaat zetten.
En bovendien heb ik niet eens mijn man van de nieuwjaarsborrel kunnen redden. Het was tenslotte al bijna 20 uur toen ik hem thuis liet komen...
pi_76512988
En weer een voor Davinia. Dat gevoel van een ontaarde moeder zijn als je graag wil bevallen, ken ik zoooo goed inmiddels. En ik zit zelfs nog (net) voor de 40 weken.

En flugel veel plezier straks. Vertrouw op je intuïtie. Die is bij de meeste mensen namelijk feilloos.
  donderdag 7 januari 2010 @ 09:48:00 #186
259886 pessie
pi_76513233
DeMajoor,wat vervelend dat et niet even doorzette! Maar er is voorwerk en een rijpe BMM dus het kan vandaag zelfs nog!

Davinia, laat je even weten wanneer/of ze je strippen? Dan kunnen we vanaf dan alles goed in de gaten houden

flugeltje, vreemd dat je zo onrustig bent over jouw echo, ik ben er totaal rustig over. Ik heb vertrouwen in je!

Wat betreft wieg tot 9 maanden, ik groeide het eerste jaar als kool en paste er een jaar in. Mn nichtjes hebben er allebei tot 8 maanden ingelegen, dus dat komt wel goed.

En ik heb spierpijn! Gisteren een heerlijk rugmassage van manlief gehad met massageolie... Mijn rug ruikt zo lekker, jammer dat ik er niet bij kan...
pi_76513276
Davinia het valt ook niet mee die laatste loodjes. Maar nog een paar daagjes hooguit meid! Hoewel ik er vanuit ga dat je gewoon vanavond gaat bevallen. Vanmiddag keurig wat rommelen na t strippen en dan een aangename pijnloze bevalling van een uurtje of 3 à 4. Deal?

Fluugs heel veel succes vanmiddag, ik duim voor je!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 7 januari 2010 @ 09:52:15 #188
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_76513340
DeMajoor voor jou ook een dikke
  donderdag 7 januari 2010 @ 09:52:56 #189
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76513359
jammer, majoor, dat het niet is doorgezet!
eerst bedenken dat je nep zou kunnen gaan rommelen,doe je het bijna voor het echie!
naja, tis wel fijn om te wten dat je iig al verweekt bent. scheelt straks weer

m_p, waarom heb je een groeiecho? had je beeb een groeiachterstand? (ben ff zeverig, sollie)

flugel, ben je aan het werk vandaag? kan je anders een boekkie lezen of zo? om de tijd te doden?
of anders een geschikte sherlock-holmesactie doen

ennn, HET IS GEWOON HELEMAAL GOED MET JULLIE BABY!!!
zo, kheb gesproken
pi_76513428
Flugel ik duim voor je!
pi_76513479
Klopt, ik zie er ook het positieve van in. Dit gedoe draagt allemaal bij aan een vlotte bevalling straks (na 42 weken ).

Mijn man ligt nu trouwens nog te slapen, die zat er helemaal doorheen na 3 onrustige nachten. Over omgekeerde wereld gesproken...

Maar hij moet natuurlijk wel gewoon werken, dus ik begrijp het wel
pi_76513935
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:15 schreef pessie het volgende:
Ik ben zelf geen saunaganger, heb een beetje angst voor bloot.

Wat betreft die geboortelijst he. Zijn er echt mensen die nieuw een maxi coxi voor je kopen? Zo ja, dan heb ik de verkeerde vriendengroep . Kan me dit gewoon echt niet voorstellen. Kijk, Opa's en Oma's willen we vragen bij te dragen aan een nieuwe kinderwagen, maar verder krijgen we denk ik gewoon veel leuke kleertjes, misschien wat speelgoed. Maar sowieso niets boven de 20 euro.
Ikzelf ga bij een geboorte altijd heel gemotiveerd naar een winkel met babykleertjes. Waar ik binnen een kwartier sta te huilen omdat het niet lukt, en ik 10 minuten daarna een leuk setje heb gescoord! Dus misschien is een geboortelijst dan wel handig, scheelt frustratie.
Mijn man en ik werken op hetzelfde werk en daar is het de gewoonte dat alle collega's samen leggen voor één groot stuk van de geboortelijst. Anderzijds zijn er ook familieleden die altijd samen leggen (bv: tante en oom met hun kinderen). En, op onze geboortelijst kun je ook een cadeau splitsen. Er is bv een stuk van 80 euro, dan kun je zeggen: ik splits het in 4 en dan kunnen 4 mensen 20 euro geven of 1 iemand de 4 delen betalen. Heel veel mogelijkheden dus

Flugeltje ik denk aan jou vanmiddag
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 7 januari 2010 @ 10:19:38 #193
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76514000
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 08:40 schreef DaviniaHR het volgende:
en dat is 6... dagen overtijd

heb gisteravond zo hard gejankt dat zelfs PR niet meer wist wat hij met me aanmoest

en wat ik me vanochtend bedacht, als die mevrouw van de eerste echo niks had gezegd over de nekplooi, had mijn uitgerekende datum op 30 dec gelegen en was ik nu al 41w1d geweest... (bij de tweede echo is de datum 2 dg naar achter geschoven.)
PR gaat dus vandaag de vlos bellen dat ze maar vandaag langs mogen komen om te strippen! ze hebben me toen de keuze gegeven wat ik als uitgerekende datum wilde, en tsja, 1 jan klinkt leuker

maar ja, we doen maar wat het beste is voor het kind. ze heeft het lekker bij me. (en als ik dan denk 'das leuk voor dr, ik heb het niet leuk bij haar' voel ik me ook weer zo'n ontaarde moeder...)

flugel, heel veel plezier vandaag bij de echo! geniet van het uitzicht van het kloppende en wapperende beebje!
k hoop voor je dat ze snel de wereld komt bekijken
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_76514130
Fluugs, mijn duimen draaien ook volop hoor. Ik hoopte dat je vroeg mocht vanmorgen, maar je geduld wordt wel heel erg op de proef gesteld. Hopenlijk worden jullie daar mega voor beloond!

Hier overigens ook een geboortelijst (kraamcadeaus) via www.lijstje.nl Iedereen begint nu al te vragen wat we willen hebben. En dingen die niet persé moeten van te voren (boxspiraal, wipstoeltje, speelgoed, leuke opvoedboeken, etc.) kan ik nu wel bedenken, maar ben ik straks vast weer vergeten (net als bij mijn verjaardag). Ik heb de url aan mijn moeder gegeven (die heeft de helft er inmiddels al weer afgestreept ) en die kan mensen erover informeren als ze er om vragen (en ik geef 'm nu ook als mensen het al vragen). Maar zaken als een babyfoon, maxi cosi etc. wil ik toch al wel in huis hebben voor de geboorte hoor. Anyway, het lijkt mij wel handig zo.

Ik ga maar weer eens aan het werk
pi_76514181
Sjong Davinia toch....
Ik heb van de week even de verhalen gevolgd op het nieuws over dat er meer geluisterd zou moeten worden naar de aanstaande moeders (in relatie tot babysterfte dan), maar in dit soort gevallen zou er toch ook iets mogelijk moeten zijn? Hoe langer het duurt, hoe meer energie het jou kost en het gaat je nog genoeg energie kosten dus dat heb je hard nodig.... Ik denk dan, die baby gaat het echt wel redden als ze je nu zouden inleiden oid. (ik ben geen expert op dat gebied btw)
Ik hoop dat ze echt nu snel wat voor je doen...

Hier is de kraamzorg net langs geweest, was inderdaad een gesprekje aan de keukentafel over het aantal uren etc, wat ze allemaal komen doen. (ze kookt ook )
Vanmiddag naar de Vk en dan bevalling bespreken. Nu gaat het echt hard hoor...

Oh en CP, feli met je goede 20 weken echo!
En Flugel, het komt vast goed vandaag. Heel OUD zit weer te duimen volgens mij
pi_76514366
Even nagevraagd gisterenavond en we hadden 4 setjes kleertjes (setjes) . Van de andere dingen (rompertjes ed) hadden we er genoeg (lades vol )

Maar goed met dat/die setje(s) van mij waren misschien al wel voldoende. En K was er erg blij mee
Dus ja hier is de Prenetal (vanaf het werk) ook op loopafstand. Zelfs de stad is hier vlakbij met alle baby en kinderkleding winkels.

K zei ook dat ze me met een gerust hart voor de kleine als haarzelf kon laten winkelen. Op een of andere manier zie ik wel wat er leuk is / staat bij iemand en wat niet.
♥ K, N, R en F ♥
  donderdag 7 januari 2010 @ 10:33:37 #197
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_76514390
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 09:52 schreef DaviniaHR het volgende:
jammer, majoor, dat het niet is doorgezet!
eerst bedenken dat je nep zou kunnen gaan rommelen,doe je het bijna voor het echie!
naja, tis wel fijn om te wten dat je iig al verweekt bent. scheelt straks weer

m_p, waarom heb je een groeiecho? had je beeb een groeiachterstand? (ben ff zeverig, sollie)

flugel, ben je aan het werk vandaag? kan je anders een boekkie lezen of zo? om de tijd te doden?
of anders een geschikte sherlock-holmesactie doen

ennn, HET IS GEWOON HELEMAAL GOED MET JULLIE BABY!!!
zo, kheb gesproken
Mijn buik is aan de kleine kant en de Vk is een klein beetje ongerust of mn meisje zo wel goed kan groeien..
pi_76514594
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:32 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Even nagevraagd gisterenavond en we hadden 4 setjes kleertjes (setjes) . Van de andere dingen (rompertjes ed) hadden we er genoeg (lades vol )

Maar goed met dat/die setje(s) van mij waren misschien al wel voldoende. En K was er erg blij mee
Dus ja hier is de Prenetal (vanaf het werk) ook op loopafstand. Zelfs de stad is hier vlakbij met alle baby en kinderkleding winkels.

K zei ook dat ze me met een gerust hart voor de kleine als haarzelf kon laten winkelen. Op een of andere manier zie ik wel wat er leuk is / staat bij iemand en wat niet.
Je bent een metroman!

En bedankt voor het uitzoeken
pi_76514663
M_P: ik hoop echt voor je dat het meevalt. Een klein kindje hoeft op zich geen probleem te zijn, weet ik inmiddels. Maar het brengt een hoop controles, onderzoeken en zorgen met zich mee als ze het net ontdekt hebben.

Wanneer heb je de echo precies? Dan ga ik voor je duimen dat het in ieder geval boven de p5 lijn zit, want ik hoop echt dat je niet hetzelfde door hoeft te maken als wij.
  donderdag 7 januari 2010 @ 10:44:38 #200
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_76514746
DeMajoor: 9 jan (zaterdag) om 12:30 heb ik de echo. Ik hoop ook zo dat het allemaal goed zit, ben enorm zenuwachtig. Denk ook dat ik daarom zo slecht slaap en overdag voel ik me de hele tijd zo eenzaam :S Vind het allemaal maar niks meer en hoop dat ons meisje snel komt en helemaal gezond is
  donderdag 7 januari 2010 @ 10:52:07 #201
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76515029
m_p, heb je iets te doen om je bezig te houden?
anders komen de muren helemaal op je af...
of familie die kan komen lunchen of zo?

en de geniale update van rocka is weer weg
  donderdag 7 januari 2010 @ 10:54:14 #202
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_76515097
Davinia, ik dacht dat iedereen nu wel op de hoogte zou zijn van datt wonderlijke nieuws

LLM's Zet em op he!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_76515291
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:54 schreef RockabeIIa het volgende:
Davinia, ik dacht dat iedereen nu wel op de hoogte zou zijn van datt wonderlijke nieuws

LLM's Zet em op he!
Je hebt in ieder geval mijn donderdagochtend geweldig laten beginnen

Mama_papa succes bij de echo, zulke zorgen zijn erg naar. Hopelijk kun je wat afleiding vinden tot die tijd
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76515519
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:44 schreef mama_papa het volgende:
DeMajoor: 9 jan (zaterdag) om 12:30 heb ik de echo. Ik hoop ook zo dat het allemaal goed zit, ben enorm zenuwachtig. Denk ook dat ik daarom zo slecht slaap en overdag voel ik me de hele tijd zo eenzaam :S Vind het allemaal maar niks meer en hoop dat ons meisje snel komt en helemaal gezond is
Volgens de gyn in het academisch zh in Maastricht is er in verreweg de meeste gevallen van een klein kindje geen aanwijsbare oorzaak en worden ook kleine kindjes gewoon groot nadat ze geboren zijn. Vaak groeien ze zelfs nog iets sneller dan op normaal gewicht geboren kindjes.
pi_76516108
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 11:07 schreef DeMajoor het volgende:

[..]

Volgens de gyn in het academisch zh in Maastricht is er in verreweg de meeste gevallen van een klein kindje geen aanwijsbare oorzaak en worden ook kleine kindjes gewoon groot nadat ze geboren zijn. Vaak groeien ze zelfs nog iets sneller dan op normaal gewicht geboren kindjes.
selene was bij de geboorte 2495 gram. die achterstand had ze binnen anderhalve maand ingehaald en sindsdien volgt ze trouw haar eigen lijntje een slag onder het gemiddelde. en daarmee komen we ook terug op wat iemand zei over "beter luisteren naar de as moeder": ik was sowieso bijna de hele zwangerschap ziek (koorts. wonderlijk dat; wel tegen me piepen dat sauna niet kan wegens de temperatuur, maar 7 maanden koorts was geen probleem; neemt u maar een paracetamolletje). de laatste 3 weken voor de bevalling had ik vrijwel niet geslapen en eten, ademen of wat dan ook ging allemaal zeer moeizaam. ik gaf aan dat het slecht ging en kreeg alleen maar steeds te horen van die vlosdames dat het er nu eenmaal bij hoort, blablabla. huisarts begon enkel over allergieen die wel weg zouden gaan als ik maar borstvoeding zou gaan geven.

tot de dag voor de bevalling, toen constateerde de vlos dat ze toch van haar groeilijn afweek, kwam er een echo door een gyn die stomverbaast was dat ze me door hadden laten lopen zo. die was ook (achteraf heel terecht!) bezorgd over de navelstreng, ze vermoedde dat die rond selene's nekje zat (wat ook idd bleek) en begon over "kom overmorgen maar terug, dan gaan we het toch echt hebben over inleiden". de dag erna beviel ik spontaan al, in het ziekenhuis waren ze dolblij toen ik aangaf geen borstvoeding te durven, want toen konden ze er gewoon een infuus antibiotica injassen en de koorts was na 1 dag weg!
pi_76516570
Mama_papa, ook hier een kindje wat bij de echo's iets kleiner was dan gemiddeld (een weekje 'achterstand' ongeveer). Heb ook een groeiecho gehad omdat ik me ook zorgen maakte. Gelukkig blijft ze wel mooi op de groeicurve en hoef ik me absoluut niet druk te maken. De verloskundige denkt zelfs dat ze juist de laatste paar weken nog bij trekt.
pi_76517638
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 09:25 schreef amaranta het volgende:
Ymme, fijn dat die bak eindelijk terecht is. Zorg er maar voor dat je de hele dag thuis bent voor als de post komt!!!
Hij staat onder de trap hoor
  donderdag 7 januari 2010 @ 12:42:44 #208
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76518853
Ik ben 12 weken 1 dag zwanger nu

Er was een vlot kloppend hartje, alles zit erop en eraan... Geen bijzonderheden op echo aangetroffen...

We worden papa en mama in juli!

fotomateriaal volgt nog, nu naar het werk...
pi_76518953
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 12:42 schreef flugeltje het volgende:

Er was een vlot kloppend hartje, alles zit erop en eraan... Geen bijzonderheden op echo aangetroffen...

gefeliciteerd!!! ga lekker werken en hou dat juichgevoel vast!!!
pi_76518964
Oh Flugel wat een geweldig nieuws!!!

Héél erg gefeliciteerd!

pi_76518999
quote:

wow wat SUPER!!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 7 januari 2010 @ 12:46:18 #212
56471 pinquit
oh my lama!
pi_76519011
Flugel
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 7 januari 2010 @ 12:46:37 #213
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76519021

Flugel, wat goed!
Ik had niet anders verwacht

pi_76519041
quote:

Dit is echt super nieuws
Word er zelfs een beetje emo van.

Geniet ervan meid samen met je !
pi_76519091
quote:

ik doe even met je mee...
wat een goed nieuws Flugel en Martijn!!!
Ik ben heel blij voor jullie!
pi_76519143
Joehoeeeeeeeeeeeeeee Wat een fantastisch nieuws voor jullie!! Een kleine spruit op komst! Jeetje, ik zat gewoon in de plaatsvervangende zenuwen

Ik hoop echt dat je er nu wat rustiger van wordt. Bij mij kwam de echte blauwe wolk pas na 20 weken maar vanaf de nekplooimeting wat mijn wereld wel een stuk rozer hoor. Ik hoop zo dat jij nu ook (af en toe) echt kunt genieten!

Super!!
pi_76519162
Aaaaaah, flugel, yes yes yes!!!!! Wat vind ik dát fijn voor jullie! Mijn kinderstoel gaat gebruikt worden door jullie knipperende kindje! Wat heel erg heerlijk dit!!!!!
pi_76519235
Wat fijn Flugeltje
ti amo più di ieri ma meno di domani
  donderdag 7 januari 2010 @ 12:53:01 #219
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76519251
Fijn dat alles nog goed was Flugeltje!
  donderdag 7 januari 2010 @ 12:53:35 #220
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_76519271
Flugeltje wat fijn!!!!!
pi_76519311
Jaaaaaaaaaaaaa! Flugel!!! WAT SUPER FIJN VOOR JULLIE!!!!!!!!!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_76519543
Flugel van harte gefeliciteerd!!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76519591
Flugel goed joh! Foto's willen we zien!
pi_76519625
Flugellein.... wat heerlijk voor jullie, ben er ontroerd van. Geniet!
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_76519815
Flugel en Martijn, wat een geweldig nieuws!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_76519884
Zie je wel dat 7 januari een goede dag is!

Heel fijn Flugel
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
pi_76519930
Een hele grote voor Flugeltje en Martijn
pi_76519998
Geweldig Flugel!
Ik hoop zo dat je er nu van kan gaan genieten.
  donderdag 7 januari 2010 @ 13:16:05 #229
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76520039
Flugel!!

Ik heb nesteldrang
Mijn zusje is nu mijn hele huiskamer aan het poetsen (alles aan de kant etc)
pi_76520286
Fijn, flugel! Eindelijk is het dan echt gelukt!
pi_76520329
Jeej, Flugel!
Je wordt MOEDER!!
pi_76520353
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:16 schreef Asyniur het volgende:
Flugel!!

Ik heb nesteldrang
Mijn zusje is nu mijn hele huiskamer aan het poetsen (alles aan de kant etc)
meld!!

Babykamer gister gepoetst, wasjes gedaan, gestreken....
zit nu te naaien en te breien...
ik moet poetsen, poetsen, poetsen, maar dat gaat niet
  donderdag 7 januari 2010 @ 13:36:15 #233
259886 pessie
pi_76520722
Flugel!

Een hartje! Een knippertje! Geweldig! En nu genieten he! Je loopt maar 6 daagjes op me voor

Wat betreft nesteldrang, daar hebben de moeders zelf toch last van? Toch niet de zussen van de moeders?

Vanmorgen ben ik met freecell naar de bloedprikbalie geweest. Ik was zoooo bang. Ik zei: "ik wil niet meeeeer" Maar ze heeft doorgepakt en gelukkig is het nu klaar. Ik ben niet flauwgevallen en ik heb niet overgegeven, en ik leef nog steeds!
  donderdag 7 januari 2010 @ 13:39:03 #234
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_76520816
quote:

Oh flugel wat een super nieuws.. je gaat mama worden!!!!
Be happy with the little things in life
pi_76520843
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:46 schreef draculettetje het volgende:
Ik ben vanavond naar het zwangerschapszwemmen geweest, vond het wel pittig, nu maar even kijken hoe mn been zich herstelt...
En ik hoop voor jou dat het beetje beter gaat!
pi_76521031
Wat geweldig

Gefeliciteerd Flugel
pi_76521153
Voor de dames met nesteldrang die nóg meer willen doen ik hou me aanbevolen, zat dingen hier liggen waar iemand met nesteldrang haar hart aan kan ophalen
  donderdag 7 januari 2010 @ 13:59:15 #238
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76521492
draakje, moest jij niet vandaag naar de pijnpoli?
ben benieuwd of ze je hebben kunnen helpen.

we hebben hier de eerste officiële valse start gehad
vanochtend vanaf 7 uur regelmatig krampen. niet weeën, echt krampen. van het soort indalingswee, maar met een ingedaald kind, vijf uur achter elkaar, mwoh, dan wil ik wel eens bellen. dacht ook gebroken vliezen te hebben, want broek was wat nattig.

verloskundige opgetrommeld...
geen gebroken vliezen, maar gewoon veel, dunne, afscheiding
krap aan 1cm ontsluiting, ze kon er niet voldoende bij om goed te strippen.

gingen ze overleggen wanneer ik gestript zou worden, ik lag daar al open en bloot, dus kzei heel droogjes "nu"
wanneer was ik ook alweer uitgerekend? 1-jan, of 30-dec, afhankelijk welke termijnecho je aanhoudt.
oh ja, oh ja, we zijn er toch, dan kunnen we even kijken wat er gebeurt.
maar ze kwam er niet goed bij. bmm lag nog te ver naar achter...
hopelijk levert het gewroet verder wel iets op. de krampen gaan iig rustig verder...
ga iig zo weer ff maffen.
pi_76521503
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:39 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Je bent een metroman!

En bedankt voor het uitzoeken
of is dat een compliment ....

Eerder een hetero + hoor

En Flugeltje Gefeliciteerd
Hier je baby ticker : http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=Flugeltje&year=2010&month=7&day=21&babycount=1

21-7-2010 dus.
♥ K, N, R en F ♥
  donderdag 7 januari 2010 @ 14:01:50 #240
229476 Libell
Mama v Aiken,Iben,Junah,Marten
pi_76521580
Wat goed, Flugel!! Gefeliciteerd!!

En ook hier is veel te doen hoor, voor wie nog teveel nesteldrang heeft
Ik ga dat huishouden hier niet blijven volhouden met werk en drie kinderen... Pffft...
Voor de rest alles goed hier.
Sinds enkele daagjes voel ik de baby heel lichtjes dus dat is heel tof!
Ben 21 weken vandaag!
Niet te geloven hoe snel het gaat.
pi_76521613
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:59 schreef Sc0rPi0n het volgende:

[..]

of is dat een compliment ....

Eerder een hetero + hoor

En Flugeltje Gefeliciteerd
Hier je baby ticker : http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=Flugeltje&year=2010&month=7&day=21&babycount=1

21-7-2010 dus.
Ik zou het als compliment zien

En Davinia, wat een gedoe. Maar er is vooruitgang, hoe weinig ook. Houd moed
pi_76521679
Davinia hopelijk gaat het nu wel echt wat doen inderdaad!!
(was je bij Eli eigenlijk overtijd?)
pi_76521691
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:49 schreef Orea het volgende:
Voor de dames met nesteldrang die nóg meer willen doen ik hou me aanbevolen, zat dingen hier liggen waar iemand met nesteldrang haar hart aan kan ophalen
haha, tegen de tijd dat ik hier klaar ben, is mijn kleine 3 jaar! Heb nog niets gedaan en moet werkelijk ALLES nog doen...In ieder geval een beetje opruimen en de keuken keertje uitmesten....
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:59 schreef DaviniaHR het volgende:
gingen ze overleggen wanneer ik gestript zou worden, ik lag daar al open en bloot, dus kzei heel droogjes "nu"
wanneer was ik ook alweer uitgerekend? 1-jan, of 30-dec, afhankelijk welke termijnecho je aanhoudt.
oh ja, oh ja, we zijn er toch, dan kunnen we even kijken wat er gebeurt.
maar ze kwam er niet goed bij. bmm lag nog te ver naar achter...
hopelijk levert het gewroet verder wel iets op. de krampen gaan iig rustig verder...
ga iig zo weer ff maffen.
Oe oe oe, ik noem het een begin
pi_76521712
Davinia, misschien heb jij wel gewoon een voorzichtige echte start... Het is tenslotte nog niet helemaal weg.

En anders... Welkom bij de club. Nog meer mensen die zin hebben aan te sluiten?

En trouwens, bij mij moet heel dringend worden gestofzuigd, maar dat mag ik nog altijd niet (te inspannend). Dus eenieder met onbedwingbare nestdrang mag zich melden.
pi_76521755
Davina, hopelijk duurd het nu allemaal niet te lang meer.
  donderdag 7 januari 2010 @ 14:17:20 #246
259886 pessie
pi_76522155
Davinia! Geld bij een start niet hetzelfde als bij een streep (een streep=een streep dus een start=een start?). Zou fijn zijn. En aangezien je niet klonk alsof de krampen wegwaren, benen in je nek en ?

Hier moet het hele huis voor 17.30 spik en span zijn. We krijgen bezoek... Heb er heel veel zin in, heb alleen nogal last van mn rug. Maar aangezien ik de afgelopen weken steeds loop te kwakkelen, toch maar even doorgaan! (En af en toe pauzeren en Fok!en).
  donderdag 7 januari 2010 @ 14:17:38 #247
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76522169
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:04 schreef Orea het volgende:
Davinia hopelijk gaat het nu wel echt wat doen inderdaad!!
(was je bij Eli eigenlijk overtijd?)
ik hoop het...

ja, eli kwam bij 41w. ben nu 40w6d.

het is weer rustig, trouwens
pi_76522258
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:17 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

ik hoop het...

ik hoop dat het door gaat zetten!!
Ik gok dat ze met 41.1 komt...
Amber kwam met 41 en Tess met 41.1
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_76522350
Pfff... Deze statistieken geven de burger geen moed.
pi_76522411
Ligt het trouwens aan mij of hebben we vandaag echt nog niets van Faja gehoord? Ze zal toch niet stiekem de eerste 2010-baby aan het persen zijn, hè.
pi_76522591
Flugeltje, wat ontzettend fijn gefeliciteerd met dat hele goede nieuws! Ik hoop zo dat dit het zetje is wat je nodig hebt om volop van je zwangerschap te gaan genieten. Want je word écht MAMA!
pi_76522665
Davinia, ik hoop heel hard met je mee hoor, dat het nu toch echt wel gaat beginnen en dan ook doorzet.

Wij gaan morgenmiddag naar het ziekenhuis voor een voorlichtingsuurtje en rondleiding op de verlos- en kraamafdeling. Spannend wel. Heb sinds ik me kan herinneren nog nooit in het ziekenhuis gelegen (wel toen ik heel klein was maar dat weet ik niet meer) en hoewel als alles goed is, het nu ook 'gewoon' poliklinisch zal zijn, vind ik het toch spannend.

Mama's to be met nesteldrang zijn bij mij ook welkom hoor genoeg te doen
  donderdag 7 januari 2010 @ 14:32:33 #253
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_76522670
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:24 schreef DeMajoor het volgende:
Ligt het trouwens aan mij of hebben we vandaag echt nog niets van Faja gehoord? Ze zal toch niet stiekem de eerste 2010-baby aan het persen zijn, hè.
Jawel, ze ging vanochtend eerst effe ontbijten
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_76523273
Nee dames ik lig niet te bevallen, ik heb vanmorgen een film gekeken en daarna nog wat geslapen aangezien ik vanacht 2 uur in touw ben geweest met een dreumes die het verdomde om te gaan slapen. Helaas. Ik heb zo nu en dan wel iets wat lijkt op een wee, zoals vanmorgen toen ik wakker werd maar dan staat er weer iemand naast mijn bed die mijn aandacht wil en "poef" weg zijn de weeen, of dat wat voor weeen door moest gaan. Jullie kunnen beter inzetten op Davinia die als eerste een 2010 baby krijgt.
  donderdag 7 januari 2010 @ 14:57:34 #255
259886 pessie
pi_76523587
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:49 schreef Faja-Lobi het volgende:
Nee dames ik lig niet te bevallen, ik heb vanmorgen een film gekeken en daarna nog wat geslapen aangezien ik vanacht 2 uur in touw ben geweest met een dreumes die het verdomde om te gaan slapen. Helaas. Ik heb zo nu en dan wel iets wat lijkt op een wee, zoals vanmorgen toen ik wakker werd maar dan staat er weer iemand naast mijn bed die mijn aandacht wil en "poef" weg zijn de weeen, of dat wat voor weeen door moest gaan. Jullie kunnen beter inzetten op Davinia die als eerste een 2010 baby krijgt.
En toch... Het kan heel snel gaan!

Hier het poetswerk bijna af. Kan gaan stofzuigen
  donderdag 7 januari 2010 @ 14:57:57 #256
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76523604
Nou ja, het was hier een zooitje en ik vond toch echt dat er íets moest gebeuren. Aangezien ik het zelf ook niet meer kan (en mag) heb ik dus hulptroepen ingeschakeld.
Afhankelijk van jullie woonplaats en de vergoeding, wil mijn zusje vast ook wel bij jullie komen poetsen
pi_76523996
Flugeltje wat een zalig nieuws

Davinia, ik hoop echt dat het toch een beetje kan doorzetten voor jou
pi_76524003
Gefeliciteerd met jullie knipperlichtje Flugel!!
pi_76524089
Asy, je zusje even verpooieren op een openbaar forum

Hier ook nesteldrang trouwens net 'even' 2 verdiepingen en 2 trappen gestofzuigd en nu wil ik beneden nog doen. Op dit soort momenten zou ik liever in een 2 kamerflatje willen wonen
pi_76524547
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 15:10 schreef octopussy het volgende:
Ja, schaamteloos!

In welke regio woont ze?
  donderdag 7 januari 2010 @ 15:31:20 #261
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76524899
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 15:22 schreef DeMajoor het volgende:

[..]

Ja, schaamteloos!

In welke regio woont ze?
Zuid-Limburg...
en ze zoekt nog werk hoor!
  donderdag 7 januari 2010 @ 15:57:55 #262
259886 pessie
pi_76525958
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 15:10 schreef octopussy het volgende:

Hier ook nesteldrang trouwens net 'even' 2 verdiepingen en 2 trappen gestofzuigd en nu wil ik beneden nog doen. Op dit soort momenten zou ik liever in een 2 kamerflatje willen wonen
check! 3-kamerflatje! En toch op zoek naar een eengezinswoning...
pi_76525991
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 15:31 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Zuid-Limburg...
en ze zoekt nog werk hoor!
Tip!

U heeft gezocht naar vacatures op trefwoord schoonmaak in regio Limburg.

Er zijn 95 vacatures gevonden.

♥ K, N, R en F ♥
  donderdag 7 januari 2010 @ 16:21:20 #264
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_76526876
Davinia wat word het spannend nu! Zet m op, het komt vanzelf weer op gang en dan nog even en heb je je eigen baby in je armen

kom net van de dokter vandaan, gelukkig geen blaasontsteking!! en de 2de mex. griepprik zit er ook weer in. Zou vanavond een zwangerschapsavond hebben, maar ik kan het niet meer aan. Ben zo moe van een klein stukje uit de metro naar de dokter en weer terug lopen :S Dus ik kruip nu weer lekker in bed en sluit nog eventjes mijn oogjes
pi_76527176
flugel wat een ontzettend fijn nieuws voor jullie

Davina, ik hoop zo dat het nou echt eens gaat doorzetten voor je
enne ik moet morgen naar de pijnpoli, heb er meteen 3 afspraken dus minimaal 1.5 zonder wachttijden,
maar lief dat je er aan denkt!

lyn
pi_76527489
Flugeltje wat een heerlijk fantastisch nieuws
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_76527574
Zojuist belde mijn moeder.
Mijn nicht (die 3 maanden ouder is dan mij, en waar ik heel goed mee kan enzo) is zwanger
Niet geplant maar wel gewenst. Ze hebben zoveel tegen slagen gehad in 2009 dat ik ze dit zo gun... Ben er zelf helemaal hyper van. Onze kindjes gaan ook ongeveer van de zelfde leeftijd zijn. Ze is in juli uitgeteld.
pi_76527737
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:17 schreef DaviniaHR het volgende:
ik hoop het...

Ach, en topic #613 is toch een mooi topic om in te bevallen?
pi_76527961

Flugel! Martijn! Gefeliciteerd!!!!
Super super super!!
!

Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
  donderdag 7 januari 2010 @ 16:50:35 #270
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76528074
Dank voor alle gelukwensen

Hier een preview van de kleine, met muziek want mijn gesnotter en gierende uithalen zijn minder tof om naar te luisten

En een banner! Mag ik nu officieel in de OP?

*** 21 juli 2010 flugeltje en Martijn_AR ***

ticker => http://tickers.baby-gaga.com/p/dev201pr___.png

Ik heb nog even niet bijgelezen hoor

Maar een kus voor iedereen omdat jullie zo lief zijn
pi_76528137
Voor het knipperende hartje van Flugeltje! Het is jullie zo enorm gegund
pi_76528174
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 16:41 schreef iamredleader het volgende:

[..]

Dat lijkt me een goed plan. Nog even doorbijten voor DHR

Oh, en als ik toch hier eens post...

flugeltje, gefeliciteerd, wat mooi
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_76528518
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 16:50 schreef flugeltje het volgende:

Hier een preview van de kleine, met muziek want mijn gesnotter en gierende uithalen zijn minder tof om naar te luisten

flugel, martijn, net al ergens anders gezegd, maar ik ben serieus zó onwijs blij voor jullie.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 7 januari 2010 @ 17:06:55 #274
259886 pessie
pi_76528653
Wow zelfs een video! En je ziet het hartje echt flikkeren!
  donderdag 7 januari 2010 @ 17:10:03 #275
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_76528739
Flugel wat een mooi filmpje!!!
  donderdag 7 januari 2010 @ 17:12:35 #276
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_76528828
quote:

Flugeltje en Martijn mega gefeliciteerd
echt heel fijn nieuws
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  donderdag 7 januari 2010 @ 17:18:53 #277
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76529040
Hou nou op met z'n allen, straks moet ik nog huilen....

Eigenlijk is vandaag zo veel belangrijker voor me dan het tweede streepjes. Vanaf nu ben ik écht zwanger, er dringt heel voorzichtig al een beetje door en ik zit al op een klein roze wolkje. Ik ben zo ontzettend gelukkig

In het volgende topic ga ik weer netjes op iedereen reageren en zo, op dit moment ben ik vooral heel erg vervuld van mezelf
  donderdag 7 januari 2010 @ 17:22:02 #278
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76529122
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 16:41 schreef iamredleader het volgende:

[..]

naja, dan moeten we eerst 612B maken, vrees ik

trouwens, ik ga geen live bevallingsverslag leveren, en ik heb ook geen sms-buddy.
als madam er is, bellen we de fam, sturen we een massa-sms, en dan doe ik wel ff update vanaf mn foon.
zo, hebben we dat ook ff gezegd
  donderdag 7 januari 2010 @ 17:23:01 #279
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76529150
jahaaa, flugel heeft hormonale huilbuien!
JE BENT GEWOON HELEMAAL ZWANGER!!!

Lukt het al?
  donderdag 7 januari 2010 @ 17:29:27 #280
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_76529366
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:19 schreef Vicky het volgende:

[..]

ik hoop dat het door gaat zetten!!
Ik gok dat ze met 41.1 komt...
Amber kwam met 41 en Tess met 41.1
Eva en Fabian ook
pi_76529453
quote:

Baby meet nu 5,5 cm...

Zwijmel, gaaf!
pi_76530235
Flugeltje wat fijn je hebt een beeb in je buik en een echte video met het bewijs, cool! geniet er van met z'n tweetjes
pi_76530401
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 17:18 schreef flugeltje het volgende:
Hou nou op met z'n allen, straks moet ik nog huilen....

Eigenlijk is vandaag zo veel belangrijker voor me dan het tweede streepjes. Vanaf nu ben ik écht zwanger, er dringt heel voorzichtig al een beetje door en ik zit al op een klein roze wolkje. Ik ben zo ontzettend gelukkig

In het volgende topic ga ik weer netjes op iedereen reageren en zo, op dit moment ben ik vooral heel erg vervuld van mezelf
En dat is je goed recht... En laat het kleine roze wolkje maar flink groeien hoor. Je hebt het verdient.
  donderdag 7 januari 2010 @ 18:04:04 #284
171422 LadyBlack
paint it black
pi_76530525
quote:

* uit lurkstand kruipt!
Flugeltje gefeliciteerd! En wat tof dat je een echofilmpje hebt gepost, ik heb nog nooit een bewegend beeld van een kindje in de buik gezien, ben er helemaal stil van

En als ik hier dan toch post: Davinia sterkte, nog eventjes!!

* terug in lurkstand
pi_76531169
flugeltje, helemaal logisch dat je er zo vervuld van bent!

Gefeliciteerd met dit geweldige nieuws!!!!
  donderdag 7 januari 2010 @ 18:24:26 #286
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_76531282
Flugeltje!! Wat góed!!

Davinia, geen live verslagen en sms-buddy?
3!
  donderdag 7 januari 2010 @ 18:31:45 #287
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76531515
Flugeltje! Wat een mooi filmpje! Echt al een mini-mensje!
pi_76533151
Bijleespost!

Flugel gefeliciteerd

En even een HELE DIKKE KNUFFEL voor Daviniah!
pi_76535780
Ik ben toch echt niet zo slim
In plaats van de papieren voor de aanvraag van het kraamgeld eens op voorhand te bekijken, dacht ik: "ah, ik vul dat nu ff in en dan doe ik dat morgen op de post" (altijd handig als ze dat bedrag zo vlug mogelijk willen storten aangezien er nu een aantal grote kosten zitten aan te komen). Blijkt dat er een stempel op moet van onze bank en laat ik nu vandaag net een dag verlof gehad hebben Volgende week donderdag eens zien of ik weer verlof kan nemen en dan kan ik volgende week langsgaan (als ik het niet vergeet, want mijn hoofd lijkt een zeef te zijn tegenwoordig).
pi_76536407
Leonieke, meteen ergens opschrijven !

Zo doe ik dat tegenwoordig ook. Anders wordt er echt heel veel vergeten.
pi_76536642
Ah, ik ben dan toch niet de enige die overal post-it'jes heeft hangen? Mijn computerscherm op het werk hangt tegenwoordig vol met briefjes
pi_76537193
Oh, Flugeltje, wat een goed nieuws! Heerlijk!

Davinia, ik ben zo nieuwsgierig naar je grietje! Huphup
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_76537755
En vandaag ondanks de moeilijke dag (mijn buik was de hele tijd zo gespannen, heel raar, alsof mijn huid een hele tijd strakker rond mijn buik stond ofwel is hij nu weer gekrompen ) hebben we vandaag de kinderwagen, draagmand en maxi cosi gekozen (nog niet gekocht, wel al gekozen ) en het geboortekaartje vastgelegd en de tekst binnen gebracht. Volgende week mogen we normaalgezien de eerste proefdruk verwachten
Kostprijs: ongeveer 200 euro, vond ik heel goed meevallen. Nu nog betaalbaar doopsuiker vinden (sommige zaken kosten blijkbaar 4 à 5 euro per stuk. Lijkt me eerlijk gezegd nogal veel ).

En de kamer komen ze normaalgezien op 2 februari leveren. Op die manier gaan we gewoon nog te vroeg klaar zijn
pi_76539761
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 20:56 schreef leonieke het volgende:
En vandaag ondanks de moeilijke dag (mijn buik was de hele tijd zo gespannen, heel raar, alsof mijn huid een hele tijd strakker rond mijn buik stond ofwel is hij nu weer gekrompen ) hebben we vandaag de kinderwagen, draagmand en maxi cosi gekozen (nog niet gekocht, wel al gekozen ) en het geboortekaartje vastgelegd en de tekst binnen gebracht. Volgende week mogen we normaalgezien de eerste proefdruk verwachten
Kostprijs: ongeveer 200 euro, vond ik heel goed meevallen. Nu nog betaalbaar doopsuiker vinden (sommige zaken kosten blijkbaar 4 à 5 euro per stuk. Lijkt me eerlijk gezegd nogal veel ).

En de kamer komen ze normaalgezien op 2 februari leveren. Op die manier gaan we gewoon nog te vroeg klaar zijn
Lieverd, je mag vanaf 1 Februari bevallen hè?
pi_76539862
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:35 schreef freecell het volgende:

[..]

Lieverd, je mag vanaf 1 Februari bevallen hè?
Niet volgens leonieke's schema
pi_76540072
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:37 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Ik ben van dat soort schema's afgestapt sinds de vorige met 37 weken precies kwam
pi_76540446
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:41 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik ben van dat soort schema's afgestapt sinds de vorige met 37 weken precies kwam
Ze zal er bij een tweede vast ook anders over denken
  donderdag 7 januari 2010 @ 22:26:52 #298
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_76542803
Flugel,wat geweldig
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
  donderdag 7 januari 2010 @ 22:26:57 #299
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76542813
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:37 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Ik kan iedereen wel blijven bedanken voor het medeleven, jullie zijn geweldig

Davinia, zet 'm op meid... Nog heel even volhouden nog
  donderdag 7 januari 2010 @ 22:35:01 #300
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76543233
Heb ik al een heel topic klaarstaan omdat ik het deel waarin Davinia bevalt wil openen, post er niemand meer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')