Dat was ook bekend, maar mijn vraag was; hoeveel kwaad zou het kunnen in het eerste trimester? Aangezien onderzoeken aanwijzen dat sauna en langdurig heet badderen in het eerste trimester afwijkingen zou kunnen veroorzakenquote:Op woensdag 6 januari 2010 19:21 schreef flugeltje het volgende:
Sauna mag idd gewoon na het eerste trimester als je gewend was daarin te gaan
Meen je dat? Ik neem altijd gruwelijk hete badenquote:Op woensdag 6 januari 2010 20:47 schreef flugeltje het volgende:
Ik geloof dat je lichaamstemperatuur niet langer dan 10 minuten boven de 39 mag zijn in het eerste trimester. Dat heb je in bad niet zo snel, maar in de sauna wil dat wel eens gebeuren. Daarom wordt sauna bij ongeoefenden sowieso afgeraden en bij vaste sauna-gangers in ieder geval maar heel kort... Ik ga effe zoeken naar de info. (ben er een paar zwangerschappen geleden ook naar op zoek geweest ivm het graag in bad gaan)
en met die redenatie (die onderzocht is) kan je dus ook het eerste trimester best in de sauna, zolang je dat maar 'proper' (goed opwarmen en afkoelen) en niet te lang doet. duhquote:Op woensdag 6 januari 2010 20:47 schreef flugeltje het volgende:
Ik geloof dat je lichaamstemperatuur niet langer dan 10 minuten boven de 39 mag zijn in het eerste trimester.
In bad krijg je het ook niet zo heel snel hoor... Ik heb dit ergens een keer gelezen, maar ik weet niet meer precies of dat nou op internet was of in 1 van de vele zwangerschapsboeken die ik inmiddels gelezen heb om te bezien of ik daarin iets kon vinden om een volgende miskraam te voorkomen... Ben nu aan het googlen hoe het ook alweer zit...quote:Op woensdag 6 januari 2010 20:50 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Meen je dat? Ik neem altijd gruwelijk hete baden
Zal er eens een thermometer indoen om te kijken hoe heet
Hoe laat ga je morgen? Dan weet ik wanneer ik kan gaan F5-enquote:Op woensdag 6 januari 2010 21:10 schreef flugeltje het volgende:
Iets verderop in de tekst staat dan wel weer drie maanden... Erg onduidelijk allemaal ja. Voor mezelf heb ik ervan gemaakt dat ik maar niet naar de sauna ga en wel lekker in bad ga liggen. Ben geen vaste saunaganger, ga een paar keer per jaar, dus dat lijkt me gewoon niet slim nu...
En morgen zullen we zien of al die warme baden met de kou van de afgelopen periode kwaad hebben gedaan
Ik ben ergens in de middag weer in de gelegenheid om te reageren hierquote:Op woensdag 6 januari 2010 21:23 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Hoe laat ga je morgen? Dan weet ik wanneer ik kan gaan F5-en
Ja dat kon wel, maar dan moest ik eerst een mal maken en die opsturen en dan maken zij hem voor je. En ik had het geduld niet om daar nog op te wachten... Dus ik heb wel de goede maat, maar hij moet alleen nog ovaal gemaakt worden...quote:Op woensdag 6 januari 2010 14:15 schreef CrazyPrincess het volgende:
Huh, maakt de matrassenman dat niet op maat voor je?
Mijn man en ik werken op hetzelfde werk en daar is het de gewoonte dat alle collega's samen leggen voor één groot stuk van de geboortelijst. Anderzijds zijn er ook familieleden die altijd samen leggen (bv: tante en oom met hun kinderen). En, op onze geboortelijst kun je ook een cadeau splitsen. Er is bv een stuk van 80 euro, dan kun je zeggen: ik splits het in 4 en dan kunnen 4 mensen 20 euro geven of 1 iemand de 4 delen betalen. Heel veel mogelijkheden dusquote:Op woensdag 6 januari 2010 22:15 schreef pessie het volgende:
Ik ben zelf geen saunaganger, heb een beetje angst voor bloot.
Wat betreft die geboortelijst he. Zijn er echt mensen die nieuw een maxi coxi voor je kopen? Zo ja, dan heb ik de verkeerde vriendengroep. Kan me dit gewoon echt niet voorstellen. Kijk, Opa's en Oma's willen we vragen bij te dragen aan een nieuwe kinderwagen, maar verder krijgen we denk ik gewoon veel leuke kleertjes, misschien wat speelgoed. Maar sowieso niets boven de 20 euro.
Ikzelf ga bij een geboorte altijd heel gemotiveerd naar een winkel met babykleertjes. Waar ik binnen een kwartier sta te huilen omdat het niet lukt, en ik 10 minuten daarna een leuk setje heb gescoord! Dus misschien is een geboortelijst dan wel handig, scheelt frustratie.
k hoop voor je dat ze snel de wereld komt bekijkenquote:Op donderdag 7 januari 2010 08:40 schreef DaviniaHR het volgende:
en dat is 6... dagen overtijd
heb gisteravond zo hard gejankt dat zelfs PR niet meer wist wat hij met me aanmoest
en wat ik me vanochtend bedacht, als die mevrouw van de eerste echo niks had gezegd over de nekplooi, had mijn uitgerekende datum op 30 dec gelegen en was ik nu al 41w1d geweest... (bij de tweede echo is de datum 2 dg naar achter geschoven.)
PR gaat dus vandaag de vlos bellen dat ze maar vandaag langs mogen komen om te strippen! ze hebben me toen de keuze gegeven wat ik als uitgerekende datum wilde, en tsja, 1 jan klinkt leuker
maar ja, we doen maar wat het beste is voor het kind. ze heeft het lekker bij me. (en als ik dan denk 'das leuk voor dr, ik heb het niet leuk bij haar' voel ik me ook weer zo'n ontaarde moeder...)
flugel, heel veel plezier vandaag bij de echo! geniet van het uitzicht van het kloppende en wapperende beebje!![]()
Mijn buik is aan de kleine kant en de Vk is een klein beetje ongerust of mn meisje zo wel goed kan groeien..quote:Op donderdag 7 januari 2010 09:52 schreef DaviniaHR het volgende:
jammer, majoor, dat het niet is doorgezet!
eerst bedenken dat je nep zou kunnen gaan rommelen,doe je het bijna voor het echie!
naja, tis wel fijn om te wten dat je iig al verweekt bent. scheelt straks weer
m_p, waarom heb je een groeiecho? had je beeb een groeiachterstand? (ben ff zeverig, sollie)
flugel, ben je aan het werk vandaag? kan je anders een boekkie lezen of zo? om de tijd te doden?
of anders een geschikte sherlock-holmesactie doen
ennn, HET IS GEWOON HELEMAAL GOED MET JULLIE BABY!!!
zo, kheb gesproken
Je bent een metroman!quote:Op donderdag 7 januari 2010 10:32 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Even nagevraagd gisterenavond en we hadden 4 setjes kleertjes (setjes) . Van de andere dingen (rompertjes ed) hadden we er genoeg (lades vol)
Maar goed met dat/die setje(s) van mij waren misschien al wel voldoende. En K was er erg blij mee![]()
![]()
Dus ja hier is de Prenetal (vanaf het werk) ook op loopafstand. Zelfs de stad is hier vlakbij met alle baby en kinderkleding winkels.
K zei ook dat ze me met een gerust hart voor de kleine als haarzelf kon laten winkelen. Op een of andere manier zie ik wel wat er leuk is / staat bij iemand en wat niet.![]()
Je hebt in ieder geval mijn donderdagochtend geweldig laten beginnenquote:Op donderdag 7 januari 2010 10:54 schreef RockabeIIa het volgende:
Davinia, ik dacht dat iedereen nu wel op de hoogte zou zijn van datt wonderlijke nieuws
LLM'sZet em op he!
Volgens de gyn in het academisch zh in Maastricht is er in verreweg de meeste gevallen van een klein kindje geen aanwijsbare oorzaak en worden ook kleine kindjes gewoon groot nadat ze geboren zijn. Vaak groeien ze zelfs nog iets sneller dan op normaal gewicht geboren kindjes.quote:Op donderdag 7 januari 2010 10:44 schreef mama_papa het volgende:
DeMajoor: 9 jan (zaterdag) om 12:30 heb ik de echo. Ik hoop ook zo dat het allemaal goed zit, ben enorm zenuwachtig. Denk ook dat ik daarom zo slecht slaap en overdag voel ik me de hele tijd zo eenzaam :S Vind het allemaal maar niks meer en hoop dat ons meisje snel komt en helemaal gezond is
selene was bij de geboorte 2495 gram. die achterstand had ze binnen anderhalve maand ingehaald en sindsdien volgt ze trouw haar eigen lijntje een slag onder het gemiddelde. en daarmee komen we ook terug op wat iemand zei over "beter luisteren naar de as moeder": ik was sowieso bijna de hele zwangerschap ziek (koorts. wonderlijk dat; wel tegen me piepen dat sauna niet kan wegens de temperatuur, maar 7 maanden koorts was geen probleem; neemt u maar een paracetamolletje). de laatste 3 weken voor de bevalling had ik vrijwel niet geslapen en eten, ademen of wat dan ook ging allemaal zeer moeizaam. ik gaf aan dat het slecht ging en kreeg alleen maar steeds te horen van die vlosdames dat het er nu eenmaal bij hoort, blablabla. huisarts begon enkel over allergieen die wel weg zouden gaan als ik maar borstvoeding zou gaan geven.quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:07 schreef DeMajoor het volgende:
[..]
Volgens de gyn in het academisch zh in Maastricht is er in verreweg de meeste gevallen van een klein kindje geen aanwijsbare oorzaak en worden ook kleine kindjes gewoon groot nadat ze geboren zijn. Vaak groeien ze zelfs nog iets sneller dan op normaal gewicht geboren kindjes.
Hij staat onder de trap hoorquote:Op donderdag 7 januari 2010 09:25 schreef amaranta het volgende:
Ymme, fijn dat die bak eindelijk terecht is. Zorg er maar voor dat je de hele dag thuis bent voor als de post komt!!!
quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:42 schreef flugeltje het volgende:
Ik ben 12 weken 1 dag zwanger nu
Er was een vlot kloppend hartje, alles zit erop en eraan... Geen bijzonderheden op echo aangetroffen...
We worden papa en mama in juli!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
fotomateriaal volgt nog, nu naar het werk...
wow wat SUPER!!!quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:42 schreef flugeltje het volgende:
Er was een vlot kloppend hartje, alles zit erop en eraan... Geen bijzonderheden op echo aangetroffen...
![]()
![]()
![]()
![]()
Dit is echt super nieuwsquote:Op donderdag 7 januari 2010 12:42 schreef flugeltje het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:42 schreef flugeltje het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
meld!!quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:16 schreef Asyniur het volgende:
Flugel!!
Ik heb nesteldrang
Mijn zusje is nu mijn hele huiskamer aan het poetsen (alles aan de kant etc)![]()
![]()
Oh flugel wat een super nieuws..quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:42 schreef flugeltje het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
En ik hoop voor jou dat het beetje beter gaat!quote:Op woensdag 6 januari 2010 22:46 schreef draculettetje het volgende:
Ik ben vanavond naar het zwangerschapszwemmen geweest, vond het wel pittig, nu maar even kijken hoe mn been zich herstelt...
quote:Op donderdag 7 januari 2010 10:39 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Je bent een metroman!
En bedankt voor het uitzoeken
Ik zou het als compliment zienquote:Op donderdag 7 januari 2010 13:59 schreef Sc0rPi0n het volgende:
[..]of is dat een compliment ....
Eerder een hetero + hoor
En FlugeltjeGefeliciteerd
Hier je baby ticker : http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=Flugeltje&year=2010&month=7&day=21&babycount=1
21-7-2010 dus.
haha, tegen de tijd dat ik hier klaar ben, is mijn kleine 3 jaar! Heb nog niets gedaan en moet werkelijk ALLES nog doen...In ieder geval een beetje opruimen en de keuken keertje uitmesten....quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:49 schreef Orea het volgende:
Voor de dames met nesteldrang die nóg meer willen doenik hou me aanbevolen, zat dingen hier liggen waar iemand met nesteldrang haar hart aan kan ophalen
Oe oe oe, ik noem het een beginquote:Op donderdag 7 januari 2010 13:59 schreef DaviniaHR het volgende:
gingen ze overleggen wanneer ik gestript zou worden, ik lag daar al open en bloot, dus kzei heel droogjes "nu"
wanneer was ik ook alweer uitgerekend? 1-jan, of 30-dec, afhankelijk welke termijnecho je aanhoudt.
oh ja, oh ja, we zijn er toch, dan kunnen we even kijken wat er gebeurt.
maar ze kwam er niet goed bij. bmm lag nog te ver naar achter...
hopelijk levert het gewroet verder wel iets op. de krampen gaan iig rustig verder...
ga iig zo weer ff maffen.
ik hoop het...quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:04 schreef Orea het volgende:
Daviniahopelijk gaat het nu wel echt wat doen inderdaad!!
![]()
(was je bij Eli eigenlijk overtijd?)
ik hoop dat het door gaat zetten!!quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:17 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
ik hoop het...
ja, eli kwam bij 41w. ben nu 40w6d.
het is weer rustig, trouwens
Jawel, ze ging vanochtend eerst effe ontbijtenquote:Op donderdag 7 januari 2010 14:24 schreef DeMajoor het volgende:
Ligt het trouwens aan mij of hebben we vandaag echt nog niets van Faja gehoord? Ze zal toch niet stiekem de eerste 2010-baby aan het persen zijn, hè.
En toch... Het kan heel snel gaan!quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:49 schreef Faja-Lobi het volgende:
Nee dames ik lig niet te bevallen, ik heb vanmorgen een film gekeken en daarna nog wat geslapen aangezien ik vanacht 2 uur in touw ben geweest met een dreumes die het verdomde om te gaan slapen. Helaas. Ik heb zo nu en dan wel iets wat lijkt op een wee, zoals vanmorgen toen ik wakker werd maar dan staat er weer iemand naast mijn bed die mijn aandacht wil en "poef" weg zijn de weeen, of dat wat voor weeen door moest gaan. Jullie kunnen beter inzetten op Davinia die als eerste een 2010 baby krijgt.
Ja, schaamteloos!quote:Op donderdag 7 januari 2010 15:10 schreef octopussy het volgende:Asy, je zusje even verpooieren op een openbaar forum
![]()
Zuid-Limburg...quote:Op donderdag 7 januari 2010 15:22 schreef DeMajoor het volgende:
[..]
Ja, schaamteloos!
In welke regio woont ze?![]()
check! 3-kamerflatje! En toch op zoek naar een eengezinswoning...quote:Op donderdag 7 januari 2010 15:10 schreef octopussy het volgende:Asy, je zusje even verpooieren op een openbaar forum
![]()
Hier ook nesteldrang trouwensnet 'even' 2 verdiepingen en 2 trappen gestofzuigd en nu wil ik beneden nog doen. Op dit soort momenten zou ik liever in een 2 kamerflatje willen wonen
Tip!quote:Op donderdag 7 januari 2010 15:31 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Zuid-Limburg...
en ze zoekt nog werk hoor!
quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:17 schreef DaviniaHR het volgende:
ik hoop het...
ja, eli kwam bij 41w. ben nu 40w6d.
het is weer rustig, trouwens
Dat lijkt me een goed plan. Nog even doorbijten voor DHRquote:Op donderdag 7 januari 2010 16:41 schreef iamredleader het volgende:
[..]
![]()
Ach, en topic #613 is toch een mooi topic om in te bevallen?
flugel, martijn, net al ergens anders gezegd, maar ik ben serieus zó onwijs blij voor jullie.quote:Op donderdag 7 januari 2010 16:50 schreef flugeltje het volgende:
Dank voor alle gelukwensen
Hier een preview van de kleine, met muziek want mijn gesnotter en gierende uithalen zijn minder tof om naar te luisten
En een banner! Mag ik nu officieel in de OP?
*** 21 juli 2010 flugeltje en Martijn_AR ***
ticker => http://tickers.baby-gaga.com/p/dev201pr___.png
Ik heb nog even niet bijgelezen hoor
Maar een kus voor iedereen omdat jullie zo lief zijn
naja, dan moeten we eerst 612B maken, vrees ikquote:Op donderdag 7 januari 2010 16:41 schreef iamredleader het volgende:
[..]
![]()
Ach, en topic #613 is toch een mooi topic om in te bevallen?
Eva en Fabian ookquote:Op donderdag 7 januari 2010 14:19 schreef Vicky het volgende:
[..]
ik hoop dat het door gaat zetten!!
Ik gok dat ze met 41.1 komt...
Amber kwam met 41 en Tess met 41.1
Baby meet nu 5,5 cm...quote:Op donderdag 7 januari 2010 16:50 schreef flugeltje het volgende:
Hier een preview van de kleine, met muziek want mijn gesnotter en gierende uithalen zijn minder tof om naar te luisten
En dat is je goed recht... En laat het kleine roze wolkje maar flink groeien hoor. Je hebt het verdient.quote:Op donderdag 7 januari 2010 17:18 schreef flugeltje het volgende:
Hou nou op met z'n allen, straks moet ik nog huilen....![]()
Eigenlijk is vandaag zo veel belangrijker voor me dan het tweede streepjes. Vanaf nu ben ik écht zwanger, er dringt heel voorzichtig al een beetje door en ik zit al op een klein roze wolkje. Ik ben zo ontzettend gelukkig
In het volgende topic ga ik weer netjes op iedereen reageren en zo, op dit moment ben ik vooral heel erg vervuld van mezelf![]()
* uit lurkstand kruipt!quote:Op donderdag 7 januari 2010 16:50 schreef flugeltje het volgende:
En een banner! Mag ik nu officieel in de OP?
*** 21 juli 2010 flugeltje en Martijn_AR ***
ticker => http://tickers.baby-gaga.com/p/dev201pr___.png
Ik heb nog even niet bijgelezen hoor
Maar een kus voor iedereen omdat jullie zo lief zijn
Lieverd, je mag vanaf 1 Februari bevallen hè?quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:56 schreef leonieke het volgende:
En vandaag ondanks de moeilijke dag (mijn buik was de hele tijd zo gespannen, heel raar, alsof mijn huid een hele tijd strakker rond mijn buik stond ofwel is hij nu weer gekrompen) hebben we vandaag de kinderwagen, draagmand en maxi cosi gekozen (nog niet gekocht, wel al gekozen
) en het geboortekaartje vastgelegd en de tekst binnen gebracht. Volgende week mogen we normaalgezien de eerste proefdruk verwachten
![]()
Kostprijs: ongeveer 200 euro, vond ik heel goed meevallen. Nu nog betaalbaar doopsuiker vinden (sommige zaken kosten blijkbaar 4 à 5 euro per stuk. Lijkt me eerlijk gezegd nogal veel).
En de kamer komen ze normaalgezien op 2 februari leveren. Op die manier gaan we gewoon nog te vroeg klaar zijn
Niet volgens leonieke's schemaquote:Op donderdag 7 januari 2010 21:35 schreef freecell het volgende:
[..]
Lieverd, je mag vanaf 1 Februari bevallen hè?
Ik ben van dat soort schema's afgestapt sinds de vorige met 37 weken precies kwamquote:Op donderdag 7 januari 2010 21:37 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Niet volgens leonieke's schema
Ze zal er bij een tweede vast ook anders over denkenquote:Op donderdag 7 januari 2010 21:41 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik ben van dat soort schema's afgestapt sinds de vorige met 37 weken precies kwam
quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:37 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Niet volgens leonieke's schema
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |