abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76481072
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:03 schreef Sc0rPi0n het volgende:
ik zal het vanavond eens nakijken, hoeveel we nu hadden / hebben.
Het was meer van koop maar iets meer want als je kindje straks een spuugertje is dan ben je zo door de kleertjes heen.
Dan denk ik: en als het niet zo is zit je met teveel kleertjes. Terwijl het weinig moeite kost om even naar de winkel te rennen als het een spuger blijkt te zijn.
  woensdag 6 januari 2010 @ 14:07:46 #102
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_76481155
Davinia, dat klinkt als een rampochtend. Misschien kun je in bed kruipen, een dekentje over je hoofd doen en doen alsof je vandaag niet meer bestaat? Vrees dat dat niet mogelijk is i.c.m peuter, maar toch...

Ik ga weer heerlijk achterover leunen wat betreft meubels. Wel houd ik die site van kamertjes in Assen in de gaten. Als ik voor een paar honderd euro een heel leuk kamertje kan scoren, zet ik em wel ergens neer. Ik heb al bedacht dat ik geen 3000 euro ga uitgeven aan de komst van een baby. Wij zijn getrouwd voor 3000 euro!

Maar ik ben echt heel blij met de baby hoor, en heel gelukkig, en heel rozewolkjes-gevoelig (ofzo).
pi_76481217
quote:
Het was meer van koop maar iets meer want als je kindje straks een spuugertje is dan ben je zo door de kleertjes heen.
Ik heb denk ik nu 4 pakjes in maat 50/56, maar we hebben hier een Babydump, Prenatal, Hema en Hans Textiel vlakbij dus er is snel genoeg bijgekocht mocht het nodig zijn. En ik heb het vermoeden dat mijn mamma haar kleindochter ook wel zal willen verwennen
pi_76481241
Davinia nog maximaal 9 dagen!
  woensdag 6 januari 2010 @ 14:11:13 #105
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76481301
quote:
Ik zoek nog een goed excuus om nog het een en ander bij te kopen
fijn dat je het even nakijkt straks

Het matrasje van de wieg is zojuist gebracht!!
Nog 2 uur en dan is manlief thuis van zijn werk. Kan ie mooi meteen aan de slag om het op maat te maken!

DeMajoor, ik zou ook gewoon rommelen faken hoor!
pi_76481453
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:11 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ik zoek nog een goed excuus om nog het een en ander bij te kopen
fijn dat je het even nakijkt straks

Het matrasje van de wieg is zojuist gebracht!!
Nog 2 uur en dan is manlief thuis van zijn werk. Kan ie mooi meteen aan de slag om het op maat te maken!

DeMajoor, ik zou ook gewoon rommelen faken hoor!
Huh, maakt de matrassenman dat niet op maat voor je?

En een vriendin van me raadt aan om 3 pakjes/kleertjes van maat 50/56 en drie van een maatje groter te kopen. Is genoeg volgens haar. En inderdaad als het dat niet is dan gewoon manlief naar de winkel sturen
  woensdag 6 januari 2010 @ 14:22:05 #107
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76481727
3 pakjes in 50/56 is wel erg weinig hoor!
ik zou minstens 6 doen, maar kben ook lui met wassen, dus dat helpt ook wel

en ik ga idd ff tukken. eli slaapt nu ook, dus dat kan dan wel.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_76481846
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:22 schreef DaviniaHR het volgende:
3 pakjes in 50/56 is wel erg weinig hoor!
ik zou minstens 6 doen, maar kben ook lui met wassen, dus dat helpt ook wel

en ik ga idd ff tukken. eli slaapt nu ook, dus dat kan dan wel.
Het leek mij ook niet veel, maar zij is de enige real-life ervaringsdeskundige die ik ken die recent twee kinderen op de werled heet gezet
Ik moet toch ergens op afgaan?

Slaap lekker
pi_76481960
Maar als je kindje dan iets aanheeft en een uhhh "klein poepongelukje heeft" dan heb je al 2 pakjes op een dag aan en moet je meteen wassen omdat je anders de andere dag geen reservekleertjes meer hebt En ik heb ook altijd een compleet setje kleertjes in de luiertas zitten. Voor poepongelukjes onderweg.
pi_76481982
Voor de mensen wat meer in het midden van het land, die ook geen nieuwe (dure) kamer willen kopen, ik kwam deze site tegen... gebruikte kamers

Winkel zit in Amersfoort, vind het er erg interessant uitzien! (helemaal qua prijzen!!)
pi_76482117
Wel, maar het is dus daarom dat ik verschiet dat jullie alles zoveel op voorhand kopen. Waarschijnlijk zit die andere mentaliteit erbij mij in omdat wij toch heel veel op onze geboortelijst zetten. Dat is een lijst in een winkel waarop wij plaatsen wat we nodig hebben. Mensen die iets willen geven, springen dan meestal binnen in die winkel (tegenwoordig gaat dat ook allemaal online) en ze kiezen iets van de lijst en geven dat dan als cadeau.
Je bent dus zeker dat je iets geeft wat de mensen willen, maar als aanstaande ouder beschik je dus over veel zaken niet.

Volgende dingen staat bv op onze geboortelijst:
- steriliseergedoe voor flesjes
- flesjes
- babyfoon
- maxi cosi
- overtrekjes voor dekbedden
- kinderkamer
- kleertjes
- slabbetjes
- ...

Ik denk dat het voor een deel daarom is dat ik zo helemaal anders omga met het inrichten van de kamer of spullen aankopen (en we nu dus nog altijd bijna niets in huis hebben), maar dat is in België een gewoonte.
Nu moet ik wel zeggen dat we een deel van de kinderkamer zelf zullen kopen van onze lijst. Waarom dan op die lijst zetten? Van alles wat gekocht wordt van de lijst, krijgen we van de winkel achteraf 10% in waardebonnen. Het is dan al eens de moeite om een kamer op een lijst te zetten en hem dan zelf van die lijst te kopen
pi_76482508
Ik zit nu haar briefje nog maar eens door te lezen en ik heb het verkeerd begrepen denk ik
quote:
6 Rompertjes (3 x maat 50-56, 3 x maat 62-68)
Een jasje Om aan te doen voor het wandelen/naar buiten gaan. Hoeft niet heel dik te
zijn, bij V&D heb je er meestal wel veel!
4 Setjes kleding Misschien vind je het zo-zo om te gaan shoppen maar dat geeft niet.
die eerste kleertjes moeten vooral functioneel zijn, van die lekkere simpele rekbare
broekjes van de hema. Doe bijvoorbeeld ook drie setjes in maat 56 en drie setjes in
maat 62.
En een geboortelijst klinkt wel handig
pi_76482645
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:31 schreef leonieke het volgende:
...
Waarom dan op die lijst zetten? Van alles wat gekocht wordt van de lijst, krijgen we van de winkel achteraf 10% in waardebonnen. Het is dan al eens de moeite om een kamer op een lijst te zetten en hem dan zelf van die lijst te kopen
Ik moet opeens denken aan het typische vooroordeel van Belgen over Nederlanders... Maar als echte Nederlander geef ik je dus groot gelijk.
pi_76483387
Lijkt me niet leuk zo'n geboortelijst.
Krijg dan zo'n verplicht gevoel: je moet dan en dat kopen.
Maar goed dat kan misschien aan mij liggen

En ik zou er dus helemaal niet tegen kunnen om de kamer niet klaar te hebben voor het kind er is
Of alle spullen niet al te hebben.
Mijn zus kocht dr kamer ook met 9 weken geloof ik. Maar dat was meer omdat ze er tegenaan liep en het gelijk was wat ze wilden. Maar die is gebracht toen de kamer verder klaar was en dat was geloof in september of oktober (ze was in december uitgerekend)
Ik heb ook nog geen kamer besteld, maar hebben er wel 1 op t oog
pi_76483807
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:42 schreef DeMajoor het volgende:

[..]

Ik moet opeens denken aan het typische vooroordeel van Belgen over Nederlanders... Maar als echte Nederlander geef ik je dus groot gelijk.
Ah, wat ze jou willen geven, kun je maar aanvaarden, hé
Als er mensen zijn die bv liever geld geven ipv een cadeautje gaan we dat geld ook eerst gebruiken om de resterende spullen van de lijst op te kopen, hoor
pi_76484473
Leonieke, een maxicosi moet je toch wel VOOR de geboorte hebben want anders kan je je kind vanuit het ziekenhuis niet de auto in meenemen naar huis toe.

Verder vind ik een geboortelijst op zich een goed idee, maar niet voor de essentiële dingen. Bij mij is het trouwens ook een kwestie van een specifieke smaak hebben en dus gewoon de meeste dingen zelf willen uitzoeken.

Wij vinden trouwens een babykamer die we allebei te gek vinden bij de Babydump. Die hebben we in september besteld en was in oktober (een paar weken eerder dan verwacht) al binnen en werd netjes gemonteerd in het kamertje neergezet. Het zijn wel meubels die stevig zijn en voor een ouder kindje of tweede kindje ook nog goed kunnen, dus in dat opzicht heb ik de prijs wel gerechtvaardigd
pi_76484512
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:01 schreef Sonnetje85 het volgende:
Lijkt me niet leuk zo'n geboortelijst.
Krijg dan zo'n verplicht gevoel: je moet dan en dat kopen.
Maar goed dat kan misschien aan mij liggen
Oh, maar dat is zeker niet de bedoeling. De ene keer geef ik iets van een lijst, de andere keer niet (meestal staan er bv ook waardebonnen op waarvan je het bedrag zelf kunt invullen als je de spullen te duur vindt). Ik vind het vooral handig dat ik zeker ben dat ik iets koop dat ze graag zouden hebben.
pi_76484538
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:42 schreef DeMajoor het volgende:

[..]

Haha, ik heb twee Belgische collega's gehad en die zeiden allebei, onafhankelijk van elkaar dat Belgen gieriger zijn dan Nederlanders
En de ene was dat ook wel duidelijk

Ik geef Leonieke ook groot gelijk. Waarom meer uitgeven als het niet nodig is
pi_76484573
ohw okeej
kijk dat is idd dan al heel anders!
En waardebonnen zijn altijd handig
pi_76484599
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:27 schreef octopussy het volgende:
Leonieke, een maxicosi moet je toch wel VOOR de geboorte hebben want anders kan je je kind vanuit het ziekenhuis niet de auto in meenemen naar huis toe.

Verder vind ik een geboortelijst op zich een goed idee, maar niet voor de essentiële dingen. Bij mij is het trouwens ook een kwestie van een specifieke smaak hebben en dus gewoon de meeste dingen zelf willen uitzoeken.
Oh, maar ik heb sowieso een draagmand die ik al van mijn zus mag gebruiken. En eventueel ook een maxicosi. Het enige nadeel hierbij is dat we het onderstel niet kunnen gebruiken omdat ze deze zelf nog nodig heeft. Dus moeten we wel een andere aankopen voor het onderstel om ermee rond te rijden, maar het kind zal sowieso wel thuis geraken

En tjah, idd, die smaak, hé. Ik vind het al moeilijk om voor mezelf uit te maken wat ik mooi vind, laat staan dat ik voor iemand anders iets moet kiezen. Daarom koop ik graag iets van een geboortelijst.
pi_76484695
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:27 schreef octopussy het volgende:

Wij vinden trouwens een babykamer die we allebei te gek vinden bij de Babydump. Die hebben we in september besteld en was in oktober (een paar weken eerder dan verwacht) al binnen en werd netjes gemonteerd in het kamertje neergezet. Het zijn wel meubels die stevig zijn en voor een ouder kindje of tweede kindje ook nog goed kunnen, dus in dat opzicht heb ik de prijs wel gerechtvaardigd
Dat heb ik al vaker gelezen, dat ze bij BabyDump het kamertje in elkaar zetten. Dat hebben ze bij ons dus mooi niet gedaan, het werd gewoon in de dozen in het kamertje ge(baby)dumpt. Overigens vind ik dat niet erg, want mijn lief en ik hebben er een erg gezellig middagje meubeltjes freubelen van gehad.

Zouden ze dat alleen bij de duurdere kamertjes doen? Wij hadden namelijk een betrekkelijk goedkope (waar je dus ook geen box bij kreeg).
pi_76484781
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:29 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Haha, ik heb twee Belgische collega's gehad en die zeiden allebei, onafhankelijk van elkaar dat Belgen gieriger zijn dan Nederlanders
En de ene was dat ook wel duidelijk

Ik geef Leonieke ook groot gelijk. Waarom meer uitgeven als het niet nodig is
Het zal waarschijnlijk gewoon van persoon tot persoon afhangen.
Mijn schoonbroer is bv echt enorm gierig, maar echt... enorm (ja, die schoonbroer die wil komen schilderen bij ons ) en mijn man en ik zijn dan weer helemaal anders. We geven graag geld uit, maar niet voor prullen bijvoorbeeld. En grote aankopen gaan we goed gaan overdenken. Maar als ik zin heb om op restaurant te gaan eten, dan doen we dat ook, idem met op café gaan of andere zaken. En ja, ik geef ook wel makkelijk geld uit als dat mijn leven makkelijker maakt.
Een heel dom voorbeeld: als ik thuis scampi's maak dan wil ik echte scampi's eten en koop ik dus de grootste soort en moeten die als helemaal ontpeld en gekuist zijn. Daar betaal je effectief wel voor, maar echt, ik ga me niet bezighouden met zo'n werkje. Mijn schoonzus daarentegen... tjah, die stond eens om 5u 's ochtends op omdat ze haar scampi's nog moet kuisen en toen ik zei dat ze dat ook zo kon kopen, vertelde ze me toch doodleuk dat je daar wel extra moet voor betalen voor iets wat je zelf kunt doen. Wat een gemakzuchtige vrouw ben ik toch, hé
pi_76484831
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:30 schreef leonieke het volgende:

En tjah, idd, die smaak, hé. Ik vind het al moeilijk om voor mezelf uit te maken wat ik mooi vind, laat staan dat ik voor iemand anders iets moet kiezen. Daarom koop ik graag iets van een geboortelijst.
Mee eens. Ik ben zelf erg gemakkelijk en vind vrijwel alles dat ik krijg leuk. Maar ik heb zelf bijvoorbeeld een hele Ikea tas vol ongedragen kleertjes gekregen van iemand in mijn omgeving. Die vond ze allemaal niet leuk genoeg. Zo iemand kan in mijn ogen dus beter met een lijst werken. Dat is veel dankbaarder voor de gevers.
pi_76484988
oh maar dat heb ik ook (nou ja niet met scampi's van die eet ik niet), maar ga dus echt niet mijn spruitjes schoon staan maken als je ze zo kan kopen
Idd pech dat het wat meer kost, maar ik eet er niet minder om dus dan kan het vind ik

Onze babykamer gaat ook bij babydump vandaan komen, dus ben benieuwd hoe het hier geleverd wordt
Ach eerst maar ff bestellen enzo
pi_76485018
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:35 schreef leonieke het volgende:

[..]

Het zal waarschijnlijk gewoon van persoon tot persoon afhangen.
Mijn schoonbroer is bv echt enorm gierig, maar echt... enorm (ja, die schoonbroer die wil komen schilderen bij ons ) en mijn man en ik zijn dan weer helemaal anders. We geven graag geld uit, maar niet voor prullen bijvoorbeeld. En grote aankopen gaan we goed gaan overdenken. Maar als ik zin heb om op restaurant te gaan eten, dan doen we dat ook, idem met op café gaan of andere zaken. En ja, ik geef ook wel makkelijk geld uit als dat mijn leven makkelijker maakt.
Een heel dom voorbeeld: als ik thuis scampi's maak dan wil ik echte scampi's eten en koop ik dus de grootste soort en moeten die als helemaal ontpeld en gekuist zijn. Daar betaal je effectief wel voor, maar echt, ik ga me niet bezighouden met zo'n werkje. Mijn schoonzus daarentegen... tjah, die stond eens om 5u 's ochtends op omdat ze haar scampi's nog moet kuisen en toen ik zei dat ze dat ook zo kon kopen, vertelde ze me toch doodleuk dat je daar wel extra moet voor betalen voor iets wat je zelf kunt doen. Wat een gemakzuchtige vrouw ben ik toch, hé
Als je allebei fulltime werkt, dan heb je ook niet de tijd voor dat soort 'onzin', maar in jullie geval denk ik wel het geld om het jezelf gemakkelijk te maken. Groot gelijk hoor
pi_76485138
Wij hebben geen babykamer gekocht. We krijgen van de familie al wat meubels (wiegje, ledikantje, box - voldoet niet aan de huidige strenge NEN-normen enzo, maar voor ons is het prima. Ik en manlief zijn er ook groot in geworden ) en hebben een mooi kastje gekocht dat voor commode door zal gaan. Ik ben dan ook nog geen babykamer tegengekomen die ik echt mooi vind en/of die bij onze andere meubels past.
pi_76485198
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:33 schreef DeMajoor het volgende:

[..]

Dat heb ik al vaker gelezen, dat ze bij BabyDump het kamertje in elkaar zetten. Dat hebben ze bij ons dus mooi niet gedaan, het werd gewoon in de dozen in het kamertje ge(baby)dumpt. Overigens vind ik dat niet erg, want mijn lief en ik hebben er een erg gezellig middagje meubeltjes freubelen van gehad.

Zouden ze dat alleen bij de duurdere kamertjes doen? Wij hadden namelijk een betrekkelijk goedkope (waar je dus ook geen box bij kreeg).
bijons ook niet. daarnaast hadden ze mijn trapleuning gesloopt maar zij beweerden bij hoog en bij laag dat ze dat niet gedaan hadden.

Babydump.. nooit meer!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_76485297
Wij hebben ook nooit een echte complete babykamer gehad hoor cp en het is een heel leuk kamertje geworden (box, wieg en commode los van elkaar van marktplaats en het bedje hebben we gekregen )
pi_76485537
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:44 schreef CrazyPrincess het volgende:
Wij hebben geen babykamer gekocht. We krijgen van de familie al wat meubels (wiegje, ledikantje, box - voldoet niet aan de huidige strenge NEN-normen enzo, maar voor ons is het prima. Ik en manlief zijn er ook groot in geworden ) en hebben een mooi kastje gekocht dat voor commode door zal gaan. Ik ben dan ook nog geen babykamer tegengekomen die ik echt mooi vind en/of die bij onze andere meubels past.
Hier ook geen (dure) babykamer. Hebben meubels gekocht via marktplaats, zelf opgeknapt en uiteindelijk 1300(!) euro bespaard. Hij is nu namelijk precies hetzelfde als de enige nieuwe kamer die we mooi vonden....

En vandaag begonnen met de eerste wasjes, en pas vorige week het kamertje gemaakt. Dus wij zijn ook niet erg snel.....
Qua levertijden etc heb ik geen verstand, wij hebben echt niets gekocht dat we niet mee konden nemen. Box en kinderwagen via marktplaats ook, maar wel gloedje nieuw..... met garantie zelfs....
pi_76485752
Ik vind de gekregen dingen erg leuk. Ik hou wel van dingen die een verhaal hebben
De rest van de kamer hoeven we eigenlijk niets aan te doen, alleen nieuwe gordijnen kopen.

Ik maak me meer zorgen om de andere artikelen, zoals kinderwagen, kleertjes, badje, lotions. Maar heb gelukkig een vriendin die me op weg helpt en dat hardstikke leuk vindt (die vindt het geloof ik nog leuker dan ik dat ik zwanger ben ).
pi_76485929
Zie, het hoeft allemaal niet zo duur te zijn. Ik ga ook geen duizenden euro's uitgeven aan spullen voor het kind waar het toch makkelijk uitgroeit. Kinderwagens vind ik dan echt wel heel duur. Maar ja, sommige dingen heb je nu eenmaal nodig, hé
We gaan wel een meegroeibed kopen. Dat leek me dan weer interessant voor later
pi_76486154
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 16:04 schreef leonieke het volgende:
Zie, het hoeft allemaal niet zo duur te zijn. Ik ga ook geen duizenden euro's uitgeven aan spullen voor het kind waar het toch makkelijk uitgroeit. Kinderwagens vind ik dan echt wel heel duur. Maar ja, sommige dingen heb je nu eenmaal nodig, hé
We gaan wel een meegroeibed kopen. Dat leek me dan weer interessant voor later
Wij doen eerst wiegje, dan ledikantje (allebei gekregen) en daarna een gewoon formaat bed.
Grappig om te zien dat iedereen het weer anders aanpakt
pi_76486412
Wiegje zullen we niet hebben. Beneden zal het kindje gewoon onmiddellijk in zijn box (park) liggen en dan in zijn kinderbedje (zo met van die tralies, is dat een ledikantje?) op zijn slaapkamer.
Ik moet mijn man nog overtuigen om hem misschien een tijdje in de draagmand in onze slaapkamer te leggen. (daarvoor is de lijst dan weer een voordeel. De babyfoon staat op de lijst, dus als de persoon die die wil geven een beetje wacht met langs te komen, moet de baby wel nog eventjes bij ons slapen )
pi_76486419
Ik vind het juist wel weer leuk om straks, als het goed is, lekker te gaan shoppen voor de babykamer het hoeft van ons niet superduur, maar ook niet allergoedkoopst te zijn. Als het maar leuk en goed spul is.

Net trouwens met het huisartsenlaboratorium gebeld. Ik heb de termijnecho en bloedtest op 26 januari, dan ben ik waarschijnlijk 10w2d. Maar oh wat duurt dat nog láng voor mijn gevoel. Ik wil _nu_ weten hoe het allemaal gaat daarbinnen. Het zal op zich wel goed zijn, ik voel mijn HCG nog steeds stijgen.

Begin van de middag had ik trouwens een enorme schoonmaakbui. Gestofzuigd, de ramen buiten gezeemd, de keuken gepoetst en gedweild, het toilet en de badkamer schoongemaakt. Dat is voorlopig wel weer even genoeg voor mijn doen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cantare op 06-01-2010 16:33:48 ]
pi_76486620
Oh, maar voor een termijnecho is dat nog vrij vroeg, Cantare. Ik had die maar op 12 weken -1 dag ofzo. Dus probeer je daar op te focussen.
En 26 januari ver weg? Voor je het goed en wel beseft zijn we al 25 januari en slaap je misschien minder goed

Maar ik kan me wel voorstellen dat je wil weten hoe het allemaal is. Die stress zat er bij mij ook in (en ik had nog het geluk dat ik via fertiliteit zwanger ben geworden en rond de 7 weken een eerste echo heb gehad).
Heb je jouw echo dan bij de huisarts? Wanneer zie je dan voor de eerste keer de gyn/vk?
pi_76486870
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 16:18 schreef leonieke het volgende:
Oh, maar voor een termijnecho is dat nog vrij vroeg, Cantare. Ik had die maar op 12 weken -1 dag ofzo. Dus probeer je daar op te focussen.
Ja, maar ik doe ook de combinatietest, en daarvoor moet tussen 11-13 weken nog een echo plaatsvinden. Vandaar dat het een beetje vroeger is.
quote:
En 26 januari ver weg? Voor je het goed en wel beseft zijn we al 25 januari en slaap je misschien minder goed
Je hebt vast gelijk. Tenminste, over het slapen hopelijk niet.!
quote:
Maar ik kan me wel voorstellen dat je wil weten hoe het allemaal is. Die stress zat er bij mij ook in (en ik had nog het geluk dat ik via fertiliteit zwanger ben geworden en rond de 7 weken een eerste echo heb gehad).
Ja, ergens kan ik me gewoon nog niet voorstellen dat er een levend wezentje in mij groeit. Het is nog zo onwerkelijk, en daardoor durf ik me er nog niet goed op te verheugen. En ik zit er soms over te piekeren of het allemaal wel goed zal zijn, omdat ik pas laat begonnen ben met foliumzuur enzo (hoewel je daar natuurlijk met de 20 weken echo pas meer info over krijgt)... Ik weet dat de kans dat het gewoon goed is veel groter is, maar hoe meer ik erover lees, hoe meer ik erover in zit. Het blijft op zich wel binnen de perken hoor, maar soms heb ik zo'n zorgen-bui.
quote:
Heb je jouw echo dan bij de huisarts? Wanneer zie je dan voor de eerste keer de gyn/vk?
Ik ben gisteren voor een intake bij de VK geweest. Maar blijkbaar maakt zij zelf geen echo's. Daarom ben ik door gestuurd naar zo'n bloedbank/echobureau.
pi_76487470
Die eerste weken zijn ook 'vreselijk' wat zorgen en nieuwsgierigheid betreft. Ik heb dan wel vroeg meerdere echo's gehad, maar dat was vanwege de MMM en dan maak je je toch wel zorgen
Ik moet zeggen dat ik na mijn laatste MMM-echo ook helemaal geen zorgen meer heb gehad. Ik ga er nu gewoon vanuit dat alles goed gaat. Ik kan er verder toch niets aan doen, behalve gezond leven en dat doe ik dan ook
Ik zou me geen zorgen maken om het foliumzuur. De kans op een open ruggetje enzo is al niet heel groot en het foliumzuur maakt die kans alleen maar wat kleiner. Soms kunnen de deskundigen het zo laten lijken dat er vanalles mis gaat met je kind als je bepaalde dingen wel of juist niet doet, maar het is eerder een kwestie van de 'kans op' verminderen

Maar desalniettemin hoop ik dat het snel 26 januari is en je duidelijk hebt. Zekerheid is altijd een fijn gevoel
pi_76487520
Cantare, wachten is lastig he
Ongeduldig persoon steekt haar hand op

Leo, ik weet niet precies wat een draagmand is (lijkt mij zoiets als een reiswieg?) maar in Nederland moet je kindjes volgens mij in een goedgekeurd autostoeltje vervoeren in de auto. Ik heb wel eens verhalen gehoord van kersverse ouders die niet wegmochten van het ziekenhuispersoneel omdat ze zonder maxicosi hun kindje mee wilden nemen in de auto

Ik kom net van de vlos en heb een grote sticker gekregen. De uitzetting van mijn buik vond ze erg mooi en mijn meisje ligt inderdaad al een eind ingedaald. Verder hebben we even de bevalling praktisch doorgesproken, dus ik ben nu op de hoogte van wat ik wanneer moet doen. Het 'instructiepapier' ga ik nog even met mijn lief doornemen zodat hij ook weet hoe of wat. Die roept namelijk dat hij bij het eerste druppeltje vruchtwater of de eerste wee 112 gaat bellen
  woensdag 6 januari 2010 @ 16:36:33 #139
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76487523
leo, dat jij minder gierig bent,komt ook doordat je op een nederlands forum post, he?

flugel, hoe is het leven bij jou? de spanning nog te houden?

kheb net 1,5u heerlijk gemaft

die geboortelijst klinkt wel als een goed idee idd! we hebben wel zoiets gedaan, maar dan officieus. tenminste, bij eli hebben we aan mn zus de MC gevraagd, mijn vader heeft de kinderkamer gekocht, mijn moeder postuum de wandelwagen, mijn stiefmoeder (toen nog vriendin van vader) de doomooseat, mijn schoonouders de box, geloof ik en nog iets, kweeniemeer , dus dan ben je al een heel eind

we hebben nu weer zoiets gedaan. kinderkamer geplitst over ons en de opa's en oma's, meerijdboard van mn zus, schooonzus + vriend geven een mooie lamp voor de kamer, en dan hebben we alweer de grote dingen voor de baby gehad.
pi_76487741
Lastig hè! En na de 12 weken kun je indien je het heel graag wilt altijd nog een pretecho tussendoor laten maken, maar daarvoor is vaak nog lastig (pretecho bureau's doen geen inwendige echo's) en met een Angelsounds hoor je ook nog niets!

Je wordt gewoon gelijk in het diepe gegooid qua geduld vreselijk!!

Hoe doen jullie / hebben jullie dat gedaan met in bad gaan in het eerste trimester? Hete baden worden afgeraden in het begin i.v.m. kans op afwijkingen. Maar als ik erop google, zie ik dat het om onderzoeken gaat waarbij het om langdurige blootstelling aan hoge temperaturen gaat. Als ik in bad ga is het wel heet, maar dan altijd max. een kwartier ofzo... En misschien eens per 2 weken of per maand.

Nu ben ik sinds ik zwanger ben niet in bad geweest, maar hoe doen de andere dames hier? Ik zou zo graag willen met deze kou

Kan me gewoon niet voorstellen dat als ik nu 1 keer in een warm bad ga dat er direct iets met mijn kind gebeurd... Maar wil er ook niet te nonchalant mee omspringen eigenlijk. Iemand ervaring/tips??
pi_76487904
Ik wist dat niet eens. Ben gewoon in bad gegaan hoor. Misschien 1 a 2 keer per week een uur a anderhalf uur. En vandaag te horen gekregen dat ons kindje het prima doet!
Je mag tegenwoordig ook niks meer zeg
pi_76487943
Volgens mij kan een heet bad echt geen kwaad Orea. Je moet alleen even oppassen wanneer je er weer uitgaat dat je niet op de vlakte gaat (ivm met een plotselinge daling van de bloeddruk). Bovendien is het heerlijk ontspannend en dat is ook veel waard
pi_76487981
Nee precies, ik wil ook leven zeg maar... Maarja, als het wél heel schadelijk zou zijn zou ik het mezelf niet vergeven... (maarja, in zweden en finland gaan de mensen ook vaak in de sauna in het eerste trimester en daar hoor je ook niet over meer afwijkingen..... dus het zal inderdaad wel meevallen....)

Dan denk ik dat ik weet wat ik zo ga doen
pi_76488092
Ik had daar nog nooit van gehoord, dat heet badderen... Ik ben alleen in het eerste trimester niet in bad geweest, wegens het niet hebben. Vanaf een week of 20 wel regelmatig, maar dat is dus veel later.
pi_76488099
Volgens mij is het net als met pittig eten. Daarvan wordt ook gezegd dat je dat vooral niet moet eten en al helemaal niet als je borstvoeding geeft. Ik vraag me dan toch echt af hoe mensen in India enzo dat doen
Gewoon een kwestie van wat je gewend bent denk ik. Wat octo al zegt: uitkijken dat je niet op zwart gaat als je het niet gewend bent, maar verder gewoon lekker genieten
pi_76488220
Nou ja de vlos zei het ook.. Ook over de sauna.. (terwijl ik wel een regelmatig sauna ganger ben, a.s. weekend op wintersport ga en al zoiets had van dan mag ik daar ook niet in de sauna ) maar als ik een keertje 10 minuutjes ga moet dat volgens mij geen kwaad kunnen, kwestie van ook goed afkoelen... (en zo lekker na het skiën )
pi_76488277
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 16:51 schreef Orea het volgende:
Nou ja de vlos zei het ook.. Ook over de sauna.. (terwijl ik wel een regelmatig sauna ganger ben, a.s. weekend op wintersport ga en als zoiets had van dan mag ik daar ook niet in de sauna ) maar als ik een keertje 10 minuutjes ga moet dat volgens mij geen kwaad kunnen, kwestie van ook goed afkoelen... (en zo lekker na het skiën )
Als je regelmatig gaat kan het ook geen kwaad. En als je twijfelt inderdaad gewoon wat rustiger aandoen dan je normaal doet
pi_76489305
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 16:46 schreef Orea het volgende:
Nee precies, ik wil ook leven zeg maar... Maarja, als het wél heel schadelijk zou zijn zou ik het mezelf niet vergeven... (maarja, in zweden en finland gaan de mensen ook vaak in de sauna in het eerste trimester en daar hoor je ook niet over meer afwijkingen..... dus het zal inderdaad wel meevallen....)

Dan denk ik dat ik weet wat ik zo ga doen
klopt. er is inmiddels zelfs onderzoek geweest naar die vraag en er zijn daar echt niet meer afwijkingen of miskramen. ik heb het onderzoek nog ergens liggen misschien, zou ik ff moeten zoeken. het is een betrouwbare
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_76489434
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 16:51 schreef Orea het volgende:
Nou ja de vlos zei het ook.. Ook over de sauna.. (terwijl ik wel een regelmatig sauna ganger ben, a.s. weekend op wintersport ga en al zoiets had van dan mag ik daar ook niet in de sauna ) maar als ik een keertje 10 minuutjes ga moet dat volgens mij geen kwaad kunnen, kwestie van ook goed afkoelen... (en zo lekker na het skiën )
de saunavraag weer en alweer een verloskundige die uit haar/zijn onwetende nek lult. Orea, maak je geen zorgen. echt. er zijn een paar dingetjes waar je rekening mee moet houden, maar je kan prima de de sauna in. als je wilt pm ik het lijstje "dingen om rekening mee te houden" wel ff ik heb hem hier al drie keer gedaan, is voor de anderen wellicht irritant. het is mijn privestokpaardje omdat ik er vorige keer bij selene ook zo tegenaan liep
pi_76489510
Graag Simmu!
mijn vlos gaf aan dat Sauna wel mag, maar pas na het eerste trimester..
Oh echt super fijn!! Komend weekend héérlijk na het skiën de sauna in
pi_76494694
CP een goede 20-weken echo, lekker

Saffier wat fijn een knipperend hartje en een goede echo

Ik ga trouwens met dit koude weer echt wel in een lekker warm/heet bad, maar wel rustig eruit gaan inderdaad door het verschil van temperatuur. Eindelijk ook de kraamzorg deze week geregeld en de aanmelding voor de kinderdagopvang verstuurd (nu maar hopen dat er nog voldoende plek is). Via de post vandaag van een vriendin een heel schattig rompertje met felicitatiekaartje gekregen, zo lief
  woensdag 6 januari 2010 @ 19:21:07 #152
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76494940
Sauna mag idd gewoon na het eerste trimester als je gewend was daarin te gaan

Ik ga ook gewoon in bad, is heerlijk bij bandenpijn... Ik heb een babythermometer op de bandrand liggen. Lekkere temperatuur bad is rond de 40 graden en daarmee kun je prima vooruit wat een relaxbad betreft. Niet te voorzichtig over doen dus

Davinia, de spanning is inderdaad gewoon te houden nu Heel, heel, heel, heel erg vaag allemaal. Ik zit niet op de kast of in de stress... Ik gok dat het vanavond nog wel komt, maar nu heb ik een soort van rust over me. Zou m'n 'stemmetje' er dan gewoon vertrouwen in hebben? Anders was ie toch al wel aan het roepen geweest dat het 'vast mis zou zijn' etc etc etc.

Ow en voor er hier vreemde ideeën ontstaan... Ik ben niet schizofreen ofzo
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_76497760
Flugel! Rust in je kop zouden wij zeggen. En ik herken het helemaal. Waar ik bij de mislukte zwangerschap zo zenuwachtig als wat was, heb ik dat bij de zwangerschap van Driekus veel minder gehad. Dat stemmetje werkte echt!
En voor de rest ben ik hier niet meer echt bij, wel weet ik dat Davina nog maar even hoeft. Succes met wachten en ook voor de andere llm's een En oja, als je extra echo's wilt kan je ook kijken of je nog terecht kan bij de echo opleiding van Fontys Hogescholen in Eindhoven. Daar zoeken ze regelmatig proefpersonen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_76498121
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 19:21 schreef flugeltje het volgende:
Sauna mag idd gewoon na het eerste trimester als je gewend was daarin te gaan
Dat was ook bekend, maar mijn vraag was; hoeveel kwaad zou het kunnen in het eerste trimester? Aangezien onderzoeken aanwijzen dat sauna en langdurig heet badderen in het eerste trimester afwijkingen zou kunnen veroorzaken

Maarja, waar schaal je langdurig onder in? Als ik a.s. weekend 1 keer de sauna inga, hoe groot is dan de kans dat er wat misgaat (bij bijna 10 weken?)

Bad ga ik in elk geval lekker doen zo

Enne, innerlijke stem zegt heel veel hoor!!!!
  woensdag 6 januari 2010 @ 20:47:31 #155
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76499200
Ik geloof dat je lichaamstemperatuur niet langer dan 10 minuten boven de 39 mag zijn in het eerste trimester. Dat heb je in bad niet zo snel, maar in de sauna wil dat wel eens gebeuren. Daarom wordt sauna bij ongeoefenden sowieso afgeraden en bij vaste sauna-gangers in ieder geval maar heel kort... Ik ga effe zoeken naar de info. (ben er een paar zwangerschappen geleden ook naar op zoek geweest ivm het graag in bad gaan)
pi_76499343
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 20:47 schreef flugeltje het volgende:
Ik geloof dat je lichaamstemperatuur niet langer dan 10 minuten boven de 39 mag zijn in het eerste trimester. Dat heb je in bad niet zo snel, maar in de sauna wil dat wel eens gebeuren. Daarom wordt sauna bij ongeoefenden sowieso afgeraden en bij vaste sauna-gangers in ieder geval maar heel kort... Ik ga effe zoeken naar de info. (ben er een paar zwangerschappen geleden ook naar op zoek geweest ivm het graag in bad gaan)
Meen je dat? Ik neem altijd gruwelijk hete baden
Zal er eens een thermometer indoen om te kijken hoe heet
pi_76499378
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 20:47 schreef flugeltje het volgende:
Ik geloof dat je lichaamstemperatuur niet langer dan 10 minuten boven de 39 mag zijn in het eerste trimester.
en met die redenatie (die onderzocht is) kan je dus ook het eerste trimester best in de sauna, zolang je dat maar 'proper' (goed opwarmen en afkoelen) en niet te lang doet. duh

edit; en een 37 graden warm bad noemt men 'lauw'. sorrie dames, ik wilde niet met onderzoeken enzo smijten. alleen wat ik orea per pm stuurde (oa 3 onderzoeken) tonen nu juist dat aan
  woensdag 6 januari 2010 @ 20:52:51 #158
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76499489
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 20:50 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Meen je dat? Ik neem altijd gruwelijk hete baden
Zal er eens een thermometer indoen om te kijken hoe heet
In bad krijg je het ook niet zo heel snel hoor... Ik heb dit ergens een keer gelezen, maar ik weet niet meer precies of dat nou op internet was of in 1 van de vele zwangerschapsboeken die ik inmiddels gelezen heb om te bezien of ik daarin iets kon vinden om een volgende miskraam te voorkomen... Ben nu aan het googlen hoe het ook alweer zit...

edit: Was dus zwangerschap voor dummies...

Zwangerschap voor dummies staat ook gedeeltelijk online, tekst is niet te kopieren, daarom linkje... http://books.google.nl/books?id=Jnm5PhubiSAC&pg=PA43&lpg=PA43&dq=temperatuur+10+minuten+39+graden+zwanger&source=bl&ots=eVNIjmd4eW&sig=5xqZK5M-nRX_9Z5mh7tHjNdC3bw&hl=nl&ei=R-pES53tJI_B-Qay6vTQDw&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=3&ved=0CA4Q6AEwAg#v=onepage&q=&f=false
pi_76500042
'Toch wordt algemeen aangenomen dat zich alleen problemen voordoen als de basale lichaamstemperatuur van de moeder boven de 39 graden (ongeveer) Celsius uitkomt, gedurende meer dan 10 minuten in de eerste 7 weken van de zwangerschap'

Hmmm overal weer wat anders dus... Nou ja, ik neem aan dat inderdaad gezond verstand ook al een hoop zegt, en als je het zo nu en dan doet en gewoon e.e.a. in de gaten houdt het niet direct tot problemen hoeft te leiden... Ik ben normaal een erg regelmatige saunaganger (zeker 1 keer per maand, vaak nog wel meer) en in bijv. Zweden gaan ze ook gewoon naar de sauna in het eerste trimester.....

Ik hou het gewoon bij 1 keertje, nog een paar weken dan ben ik sowieso uit de 'danger' zone
  woensdag 6 januari 2010 @ 21:10:04 #160
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76500331
Iets verderop in de tekst staat dan wel weer drie maanden... Erg onduidelijk allemaal ja. Voor mezelf heb ik ervan gemaakt dat ik maar niet naar de sauna ga en wel lekker in bad ga liggen. Ben geen vaste saunaganger, ga een paar keer per jaar, dus dat lijkt me gewoon niet slim nu...

En morgen zullen we zien of al die warme baden met de kou van de afgelopen periode kwaad hebben gedaan
  woensdag 6 januari 2010 @ 21:21:18 #161
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76500844
orea, zolang je goed blijft luisteren naar je lichaam, en eruit gaat zodra je je niet compleet prettig meer voelt,zal het wel goed gaan, toch? zeker als je het gewend bent?

en voor flugel! gewoon, daarom
pi_76500872

De kinderwagen-bak is terug gevonden hoor. Hij was verdwaald in het magazijn (en de tnt maar de schuld geven ) Naja, is vandaag verzonden als het goed is
pi_76500893
Flugeltje, heel veel plezier morgen met de echo
pi_76500973
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:10 schreef flugeltje het volgende:
Iets verderop in de tekst staat dan wel weer drie maanden... Erg onduidelijk allemaal ja. Voor mezelf heb ik ervan gemaakt dat ik maar niet naar de sauna ga en wel lekker in bad ga liggen. Ben geen vaste saunaganger, ga een paar keer per jaar, dus dat lijkt me gewoon niet slim nu...

En morgen zullen we zien of al die warme baden met de kou van de afgelopen periode kwaad hebben gedaan
Hoe laat ga je morgen? Dan weet ik wanneer ik kan gaan F5-en
  woensdag 6 januari 2010 @ 21:32:44 #165
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76501454
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:23 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Hoe laat ga je morgen? Dan weet ik wanneer ik kan gaan F5-en
Ik ben ergens in de middag weer in de gelegenheid om te reageren hier
  woensdag 6 januari 2010 @ 22:15:07 #166
259886 pessie
pi_76503671
Ik ben zelf geen saunaganger, heb een beetje angst voor bloot.

Wat betreft die geboortelijst he. Zijn er echt mensen die nieuw een maxi coxi voor je kopen? Zo ja, dan heb ik de verkeerde vriendengroep . Kan me dit gewoon echt niet voorstellen. Kijk, Opa's en Oma's willen we vragen bij te dragen aan een nieuwe kinderwagen, maar verder krijgen we denk ik gewoon veel leuke kleertjes, misschien wat speelgoed. Maar sowieso niets boven de 20 euro.
Ikzelf ga bij een geboorte altijd heel gemotiveerd naar een winkel met babykleertjes. Waar ik binnen een kwartier sta te huilen omdat het niet lukt, en ik 10 minuten daarna een leuk setje heb gescoord! Dus misschien is een geboortelijst dan wel handig, scheelt frustratie.

Heb vandaag mn Grootvader gebeld (is jarig, werd meen ik 86) en heb verteld dat ik zwanger ben! Hij vond het erg leuk, maar had het al verwacht. Hij zei "een vrouw wil zoiets", ik heb maar even uitgelegd dat manlief ook eraantoe was en heel blij met de zwangerschap. Hij zou het nieuws even vertellen aan mn Beppe.

flugeltje! Morgen komt eraan. Gewoon rustig blijven, vind je baby fijn...

Cantare, ik heb vooral foliumzuur geslikt voor de zwangerschap. Toen ik zwanger bleek ben ik heel ziek geweest waardoor ik heel misselijk werd door de foliumzuurpillen. Toen heb ik ze erg onregelmatig genomen. Tijdens de echo bleek dat er geen neurale buisdefecten waren. Dus het foliumzuur heeft zn werk gedaan. Foliumzuur schijnt ook te helpen tegen een miskraam.
pi_76505268
woei een goede 20wk echo voor crazy princess
en de kinderwagenbak van Ymme weer terecht
flugel morgen succes en veel plezier

hoest met Davina en Faja?

Ik ben vanavond naar het zwangerschapszwemmen geweest, vond het wel pittig, nu maar even kijken hoe mn been zich herstelt...
pi_76511526
MELD, zonder baby of weeen maar enorme honger en dorst. Dus ik ga eerst eens ontbijten.
  donderdag 7 januari 2010 @ 08:25:52 #169
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_76511791
Zag een goede echo voor CP!!

Vanmiddag naar de dokter voor de 2de mex. griepprik en me laten checken op een blaasontsteking.
Groeiecho verschoven van volgende week dinsdag naar as zaterdag, ben ontzettend zenuwachtig! Hoop zo dat alles goed zit met mn kleine meid
Hier nu al 3 bijna hele nachten wakker liggen met harde buiken en een enorm druk meisje..
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
  donderdag 7 januari 2010 @ 08:36:17 #170
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76511909
Okay, NU ben ik nerveus!

Loop al de hele ochtend met een mantra in m'n hoofd "please laat alles goed zijn, please laat alles goed zijn, please laat alles goed zijn" Voor m'n gevoel had ik redelijk geslapen, maar Martijn klaagde dat ik vannacht zo onrustig was dat hij er wakker van werd. Ach ja, zo krijgt hij ook nog eens wat van de zenuwen mee...

Dames, duim voor me. Steek een kaarsje aan, wat zeg ik... Die kerstboom kan toch weg, gewoon in de fik steken dat ding. Alle hulp is welkom!

Faja nog met volle buik, ik hoop echt dat het voorwerk nog door gaat zetten...

Mama_Papa, succes zaterdag, zal vast allemaal in orde zijn
pi_76511924
ik ga heeeeeeeeeeeeel hard voor je duimen Flugel!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 7 januari 2010 @ 08:40:09 #172
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76511960
en dat is 6... dagen overtijd

heb gisteravond zo hard gejankt dat zelfs PR niet meer wist wat hij met me aanmoest

en wat ik me vanochtend bedacht, als die mevrouw van de eerste echo niks had gezegd over de nekplooi, had mijn uitgerekende datum op 30 dec gelegen en was ik nu al 41w1d geweest... (bij de tweede echo is de datum 2 dg naar achter geschoven.)
PR gaat dus vandaag de vlos bellen dat ze maar vandaag langs mogen komen om te strippen! ze hebben me toen de keuze gegeven wat ik als uitgerekende datum wilde, en tsja, 1 jan klinkt leuker

maar ja, we doen maar wat het beste is voor het kind. ze heeft het lekker bij me. (en als ik dan denk 'das leuk voor dr, ik heb het niet leuk bij haar' voel ik me ook weer zo'n ontaarde moeder...)

flugel, heel veel plezier vandaag bij de echo! geniet van het uitzicht van het kloppende en wapperende beebje!
  donderdag 7 januari 2010 @ 08:52:31 #173
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_76512120
Davinia nog even meid. Dikke voor je
pi_76512267
Davinia, echt zware laatste loodjes voor jou zeg
Ik hoop dat er vandaag wat gaat gebeuren

En ff Flugel heel veel plezier en suc6 wensen voor vandaag, het is een goede dag voor een goede echo
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
  donderdag 7 januari 2010 @ 09:05:09 #175
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_76512315
Succes flugeltje!

Sterkte davinia. Hopelijk strippen ze je.
pi_76512494
Flugeltje, ik duim ook voor jullie! Maar volgens mij is het niet eens nodig, onderschat je intuitie niet!
Succes en ook veel plezier met kijken naar "Willempie"
  donderdag 7 januari 2010 @ 09:16:24 #177
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76512508
Davinia, ze gaan vandaag gewoon strippen waarbij blijkt dat je al ontsluiting hebt en vervolgens begint het meteen waarna je morgenochtend eindelijk je dochter in je armen kunt nemen

Dank allemaal voor het meeduimen! De nervositeit neemt met de minuut toe momenteel. Ik heb wederom alle scenario's in m'n hoofd, behalve die waarbij alles gewoon goed is... Was het maar vast vanmiddag, dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben.
pi_76512531
Flugel, vergeet niet te genieten van je echo straks!
  donderdag 7 januari 2010 @ 09:19:25 #179
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_76512561
Flugeltje, logisch dat je je zo voelt.. Ik hoop dat de tijd snel zal gaan voor je en dat je vanmiddag goed nieuws hier komt posten Ik duim met je mee!

Davinia en Faja, vanaf hier even een dikke van mij, ik wacht met smart tot jullie groot nieuws hebben

En alle andere lieve dames hier, ook voor jullie een , ik denk aan jullie!
3!
  donderdag 7 januari 2010 @ 09:25:43 #180
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_76512700
Ymme, fijn dat die bak eindelijk terecht is. Zorg er maar voor dat je de hele dag thuis bent voor als de post komt!!!
  donderdag 7 januari 2010 @ 09:26:06 #181
35189 Troel
scherp en bot
pi_76512707
Flugel,
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 7 januari 2010 @ 09:28:38 #182
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76512764
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:15 schreef CrazyPrincess het volgende:
Huh, maakt de matrassenman dat niet op maat voor je?
Ja dat kon wel, maar dan moest ik eerst een mal maken en die opsturen en dan maken zij hem voor je. En ik had het geduld niet om daar nog op te wachten... Dus ik heb wel de goede maat, maar hij moet alleen nog ovaal gemaakt worden...

Davinia en Faja Kan me voorstellen dat jullie het he-le-maal gehad hebben...

flugel, succes vandaag! Alles zal recht kommen! Zwaai je wel even naar je kleine kruimeltje op het scherm? hoe laat mag je?
pi_76512877
och dames toch: jullie verdienen allemaal een hartelijke sterkte! het komt heus allemaal goed *knufs*
pi_76512950
Meld me ook zonder baby en inmiddels weer zonder weeën.

Onrustig avondje gehad gisteren. Rond een uur of 18 kreeg ik aan een stuk door harde buiken, meestal met nog geen 5 minuten ertussen en ongeveer een minuut aanhoudend. Een kwartiertje later kwam daar een menstruatiegevoel bij, dus toen heb ik de meneer ingeseind (maar met de melding dat hij nog niet hoefde te komen). Rond 19 uur ben ik in bad gegaan met het idee dat voorweeën dan vanzelf ophouden. Dat gaf een kwartier verlichting en toen kwam het menstruatiegevoel weer terug. Dus weer de meneer gebeld, deze keer met de melding dat ik hem wel thuis wilde hebben, omdat ik ook niet meer wist of dit nu wel of niet menens was. Die kwam om 20 uur thuis en heeft gelijk het ziekenhuis gebeld om te vragen wat we moesten doen. Daar hebben ze besloten ons te laten komen voor een CTG, dus om 21 uur lag ik eraan. Na een uur lang een mooi berglandschap te hebben getekend op dat CTG papier, werden de harde buiken minder gevoelig (maar volgens het ctg niet minder frequent of minder krachtig). Ons meisje leek er overigens totaal geen last van te hebben, gelukkig.

Aangezien ik nog vrolijk lag te keuvelen en niet hoefde te puffen, twijfelde ook de vk of het nou wel of niet begonnen was. Een inwendig onderzoekje wees uit dat ik weliswaar een mooie rijpe bmm had, maar nog geen noemenswaardige ontsluiting, dus de vk hield het op loos alarm en na overleg met de gyn mochten we weer naar huis.

Thuis ben ik met een warme kruik in bed gedoken en ondanks dat ik ontelbare keren wakker geworden ben met een harde buik met menstruatiekramp, heb ik prima geslapen. Gewoon iedere keer de kruik ertegenaan en negeren, dit werkt ook altijd als ik ongesteld moet worden. En sinds ik vanochtend wakker werd is het weer volkomen rustig, zelfs geen serieuze harde buiken meer gehad.

Helaas dus. Loos alarm en niets wijst er nog op dat het snel door gaat zetten.
En bovendien heb ik niet eens mijn man van de nieuwjaarsborrel kunnen redden. Het was tenslotte al bijna 20 uur toen ik hem thuis liet komen...
pi_76512988
En weer een voor Davinia. Dat gevoel van een ontaarde moeder zijn als je graag wil bevallen, ken ik zoooo goed inmiddels. En ik zit zelfs nog (net) voor de 40 weken.

En flugel veel plezier straks. Vertrouw op je intuïtie. Die is bij de meeste mensen namelijk feilloos.
  donderdag 7 januari 2010 @ 09:48:00 #186
259886 pessie
pi_76513233
DeMajoor,wat vervelend dat et niet even doorzette! Maar er is voorwerk en een rijpe BMM dus het kan vandaag zelfs nog!

Davinia, laat je even weten wanneer/of ze je strippen? Dan kunnen we vanaf dan alles goed in de gaten houden

flugeltje, vreemd dat je zo onrustig bent over jouw echo, ik ben er totaal rustig over. Ik heb vertrouwen in je!

Wat betreft wieg tot 9 maanden, ik groeide het eerste jaar als kool en paste er een jaar in. Mn nichtjes hebben er allebei tot 8 maanden ingelegen, dus dat komt wel goed.

En ik heb spierpijn! Gisteren een heerlijk rugmassage van manlief gehad met massageolie... Mijn rug ruikt zo lekker, jammer dat ik er niet bij kan...
pi_76513276
Davinia het valt ook niet mee die laatste loodjes. Maar nog een paar daagjes hooguit meid! Hoewel ik er vanuit ga dat je gewoon vanavond gaat bevallen. Vanmiddag keurig wat rommelen na t strippen en dan een aangename pijnloze bevalling van een uurtje of 3 à 4. Deal?

Fluugs heel veel succes vanmiddag, ik duim voor je!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 7 januari 2010 @ 09:52:15 #188
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_76513340
DeMajoor voor jou ook een dikke
  donderdag 7 januari 2010 @ 09:52:56 #189
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76513359
jammer, majoor, dat het niet is doorgezet!
eerst bedenken dat je nep zou kunnen gaan rommelen,doe je het bijna voor het echie!
naja, tis wel fijn om te wten dat je iig al verweekt bent. scheelt straks weer

m_p, waarom heb je een groeiecho? had je beeb een groeiachterstand? (ben ff zeverig, sollie)

flugel, ben je aan het werk vandaag? kan je anders een boekkie lezen of zo? om de tijd te doden?
of anders een geschikte sherlock-holmesactie doen

ennn, HET IS GEWOON HELEMAAL GOED MET JULLIE BABY!!!
zo, kheb gesproken
pi_76513428
Flugel ik duim voor je!
pi_76513479
Klopt, ik zie er ook het positieve van in. Dit gedoe draagt allemaal bij aan een vlotte bevalling straks (na 42 weken ).

Mijn man ligt nu trouwens nog te slapen, die zat er helemaal doorheen na 3 onrustige nachten. Over omgekeerde wereld gesproken...

Maar hij moet natuurlijk wel gewoon werken, dus ik begrijp het wel
pi_76513935
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:15 schreef pessie het volgende:
Ik ben zelf geen saunaganger, heb een beetje angst voor bloot.

Wat betreft die geboortelijst he. Zijn er echt mensen die nieuw een maxi coxi voor je kopen? Zo ja, dan heb ik de verkeerde vriendengroep . Kan me dit gewoon echt niet voorstellen. Kijk, Opa's en Oma's willen we vragen bij te dragen aan een nieuwe kinderwagen, maar verder krijgen we denk ik gewoon veel leuke kleertjes, misschien wat speelgoed. Maar sowieso niets boven de 20 euro.
Ikzelf ga bij een geboorte altijd heel gemotiveerd naar een winkel met babykleertjes. Waar ik binnen een kwartier sta te huilen omdat het niet lukt, en ik 10 minuten daarna een leuk setje heb gescoord! Dus misschien is een geboortelijst dan wel handig, scheelt frustratie.
Mijn man en ik werken op hetzelfde werk en daar is het de gewoonte dat alle collega's samen leggen voor één groot stuk van de geboortelijst. Anderzijds zijn er ook familieleden die altijd samen leggen (bv: tante en oom met hun kinderen). En, op onze geboortelijst kun je ook een cadeau splitsen. Er is bv een stuk van 80 euro, dan kun je zeggen: ik splits het in 4 en dan kunnen 4 mensen 20 euro geven of 1 iemand de 4 delen betalen. Heel veel mogelijkheden dus

Flugeltje ik denk aan jou vanmiddag
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 7 januari 2010 @ 10:19:38 #193
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76514000
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 08:40 schreef DaviniaHR het volgende:
en dat is 6... dagen overtijd

heb gisteravond zo hard gejankt dat zelfs PR niet meer wist wat hij met me aanmoest

en wat ik me vanochtend bedacht, als die mevrouw van de eerste echo niks had gezegd over de nekplooi, had mijn uitgerekende datum op 30 dec gelegen en was ik nu al 41w1d geweest... (bij de tweede echo is de datum 2 dg naar achter geschoven.)
PR gaat dus vandaag de vlos bellen dat ze maar vandaag langs mogen komen om te strippen! ze hebben me toen de keuze gegeven wat ik als uitgerekende datum wilde, en tsja, 1 jan klinkt leuker

maar ja, we doen maar wat het beste is voor het kind. ze heeft het lekker bij me. (en als ik dan denk 'das leuk voor dr, ik heb het niet leuk bij haar' voel ik me ook weer zo'n ontaarde moeder...)

flugel, heel veel plezier vandaag bij de echo! geniet van het uitzicht van het kloppende en wapperende beebje!
k hoop voor je dat ze snel de wereld komt bekijken
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_76514130
Fluugs, mijn duimen draaien ook volop hoor. Ik hoopte dat je vroeg mocht vanmorgen, maar je geduld wordt wel heel erg op de proef gesteld. Hopenlijk worden jullie daar mega voor beloond!

Hier overigens ook een geboortelijst (kraamcadeaus) via www.lijstje.nl Iedereen begint nu al te vragen wat we willen hebben. En dingen die niet persé moeten van te voren (boxspiraal, wipstoeltje, speelgoed, leuke opvoedboeken, etc.) kan ik nu wel bedenken, maar ben ik straks vast weer vergeten (net als bij mijn verjaardag). Ik heb de url aan mijn moeder gegeven (die heeft de helft er inmiddels al weer afgestreept ) en die kan mensen erover informeren als ze er om vragen (en ik geef 'm nu ook als mensen het al vragen). Maar zaken als een babyfoon, maxi cosi etc. wil ik toch al wel in huis hebben voor de geboorte hoor. Anyway, het lijkt mij wel handig zo.

Ik ga maar weer eens aan het werk
pi_76514181
Sjong Davinia toch....
Ik heb van de week even de verhalen gevolgd op het nieuws over dat er meer geluisterd zou moeten worden naar de aanstaande moeders (in relatie tot babysterfte dan), maar in dit soort gevallen zou er toch ook iets mogelijk moeten zijn? Hoe langer het duurt, hoe meer energie het jou kost en het gaat je nog genoeg energie kosten dus dat heb je hard nodig.... Ik denk dan, die baby gaat het echt wel redden als ze je nu zouden inleiden oid. (ik ben geen expert op dat gebied btw)
Ik hoop dat ze echt nu snel wat voor je doen...

Hier is de kraamzorg net langs geweest, was inderdaad een gesprekje aan de keukentafel over het aantal uren etc, wat ze allemaal komen doen. (ze kookt ook )
Vanmiddag naar de Vk en dan bevalling bespreken. Nu gaat het echt hard hoor...

Oh en CP, feli met je goede 20 weken echo!
En Flugel, het komt vast goed vandaag. Heel OUD zit weer te duimen volgens mij
pi_76514366
Even nagevraagd gisterenavond en we hadden 4 setjes kleertjes (setjes) . Van de andere dingen (rompertjes ed) hadden we er genoeg (lades vol )

Maar goed met dat/die setje(s) van mij waren misschien al wel voldoende. En K was er erg blij mee
Dus ja hier is de Prenetal (vanaf het werk) ook op loopafstand. Zelfs de stad is hier vlakbij met alle baby en kinderkleding winkels.

K zei ook dat ze me met een gerust hart voor de kleine als haarzelf kon laten winkelen. Op een of andere manier zie ik wel wat er leuk is / staat bij iemand en wat niet.
♥ K, N, R en F ♥
  donderdag 7 januari 2010 @ 10:33:37 #197
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_76514390
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 09:52 schreef DaviniaHR het volgende:
jammer, majoor, dat het niet is doorgezet!
eerst bedenken dat je nep zou kunnen gaan rommelen,doe je het bijna voor het echie!
naja, tis wel fijn om te wten dat je iig al verweekt bent. scheelt straks weer

m_p, waarom heb je een groeiecho? had je beeb een groeiachterstand? (ben ff zeverig, sollie)

flugel, ben je aan het werk vandaag? kan je anders een boekkie lezen of zo? om de tijd te doden?
of anders een geschikte sherlock-holmesactie doen

ennn, HET IS GEWOON HELEMAAL GOED MET JULLIE BABY!!!
zo, kheb gesproken
Mijn buik is aan de kleine kant en de Vk is een klein beetje ongerust of mn meisje zo wel goed kan groeien..
pi_76514594
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:32 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Even nagevraagd gisterenavond en we hadden 4 setjes kleertjes (setjes) . Van de andere dingen (rompertjes ed) hadden we er genoeg (lades vol )

Maar goed met dat/die setje(s) van mij waren misschien al wel voldoende. En K was er erg blij mee
Dus ja hier is de Prenetal (vanaf het werk) ook op loopafstand. Zelfs de stad is hier vlakbij met alle baby en kinderkleding winkels.

K zei ook dat ze me met een gerust hart voor de kleine als haarzelf kon laten winkelen. Op een of andere manier zie ik wel wat er leuk is / staat bij iemand en wat niet.
Je bent een metroman!

En bedankt voor het uitzoeken
pi_76514663
M_P: ik hoop echt voor je dat het meevalt. Een klein kindje hoeft op zich geen probleem te zijn, weet ik inmiddels. Maar het brengt een hoop controles, onderzoeken en zorgen met zich mee als ze het net ontdekt hebben.

Wanneer heb je de echo precies? Dan ga ik voor je duimen dat het in ieder geval boven de p5 lijn zit, want ik hoop echt dat je niet hetzelfde door hoeft te maken als wij.
  donderdag 7 januari 2010 @ 10:44:38 #200
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_76514746
DeMajoor: 9 jan (zaterdag) om 12:30 heb ik de echo. Ik hoop ook zo dat het allemaal goed zit, ben enorm zenuwachtig. Denk ook dat ik daarom zo slecht slaap en overdag voel ik me de hele tijd zo eenzaam :S Vind het allemaal maar niks meer en hoop dat ons meisje snel komt en helemaal gezond is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')