Dan denk ik: en als het niet zo is zit je met teveel kleertjes. Terwijl het weinig moeite kost om even naar de winkel te rennen als het een spuger blijkt te zijn.quote:Op woensdag 6 januari 2010 14:03 schreef Sc0rPi0n het volgende:
ik zal het vanavond eens nakijken, hoeveel we nu hadden / hebben.
Het was meer van koop maar iets meer want als je kindje straks een spuugertje is dan ben je zo door de kleertjes heen.
Ik heb denk ik nu 4 pakjes in maat 50/56, maar we hebben hier een Babydump, Prenatal, Hema en Hans Textiel vlakbij dus er is snel genoeg bijgekocht mocht het nodig zijn. En ik heb het vermoeden dat mijn mamma haar kleindochter ook wel zal willen verwennenquote:Op woensdag 6 januari 2010 14:03 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Het was meer van koop maar iets meer want als je kindje straks een spuugertje is dan ben je zo door de kleertjes heen.
Ik zoek nog een goed excuus om nog het een en ander bij te kopenquote:Op woensdag 6 januari 2010 14:03 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Huh, maakt de matrassenman dat niet op maat voor je?quote:Op woensdag 6 januari 2010 14:11 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ik zoek nog een goed excuus om nog het een en ander bij te kopen
fijn dat je het even nakijkt straks
Het matrasje van de wieg is zojuist gebracht!!![]()
Nog 2 uur en dan is manlief thuis van zijn werk. Kan ie mooi meteen aan de slag om het op maat te maken!![]()
DeMajoor, ik zou ook gewoon rommelen faken hoor!
Het leek mij ook niet veel, maar zij is de enige real-life ervaringsdeskundige die ik ken die recent twee kinderen op de werled heet gezetquote:Op woensdag 6 januari 2010 14:22 schreef DaviniaHR het volgende:
3 pakjes in 50/56 is wel erg weinig hoor!
ik zou minstens 6 doen, maar kben ook lui met wassen, dus dat helpt ook wel
en ik ga idd ff tukken. eli slaapt nu ook, dus dat kan dan wel.
En een geboortelijst klinkt wel handigquote:6 Rompertjes (3 x maat 50-56, 3 x maat 62-68)
Een jasje Om aan te doen voor het wandelen/naar buiten gaan. Hoeft niet heel dik te
zijn, bij V&D heb je er meestal wel veel!
4 Setjes kleding Misschien vind je het zo-zo om te gaan shoppen maar dat geeft niet.
die eerste kleertjes moeten vooral functioneel zijn, van die lekkere simpele rekbare
broekjes van de hema. Doe bijvoorbeeld ook drie setjes in maat 56 en drie setjes in
maat 62.
Ik moet opeens denken aan het typische vooroordeel van Belgen over Nederlanders...quote:Op woensdag 6 januari 2010 14:31 schreef leonieke het volgende:
...
Waarom dan op die lijst zetten? Van alles wat gekocht wordt van de lijst, krijgen we van de winkel achteraf 10% in waardebonnen. Het is dan al eens de moeite om een kamer op een lijst te zetten en hem dan zelf van die lijst te kopen
Ah, wat ze jou willen geven, kun je maar aanvaarden, héquote:Op woensdag 6 januari 2010 14:42 schreef DeMajoor het volgende:
[..]
Ik moet opeens denken aan het typische vooroordeel van Belgen over Nederlanders...Maar als echte Nederlander geef ik je dus groot gelijk.
Oh, maar dat is zeker niet de bedoeling. De ene keer geef ik iets van een lijst, de andere keer niet (meestal staan er bv ook waardebonnen op waarvan je het bedrag zelf kunt invullen als je de spullen te duur vindt). Ik vind het vooral handig dat ik zeker ben dat ik iets koop dat ze graag zouden hebben.quote:Op woensdag 6 januari 2010 15:01 schreef Sonnetje85 het volgende:
Lijkt me niet leuk zo'n geboortelijst.
Krijg dan zo'n verplicht gevoel: je moet dan en dat kopen.
Maar goed dat kan misschien aan mij liggen
Haha, ik heb twee Belgische collega's gehad en die zeiden allebei, onafhankelijk van elkaar dat Belgen gieriger zijn dan Nederlandersquote:Op woensdag 6 januari 2010 14:42 schreef DeMajoor het volgende:
[..]
Ik moet opeens denken aan het typische vooroordeel van Belgen over Nederlanders...Maar als echte Nederlander geef ik je dus groot gelijk.
Oh, maar ik heb sowieso een draagmand die ik al van mijn zus mag gebruiken. En eventueel ook een maxicosi. Het enige nadeel hierbij is dat we het onderstel niet kunnen gebruiken omdat ze deze zelf nog nodig heeft. Dus moeten we wel een andere aankopen voor het onderstel om ermee rond te rijden, maar het kind zal sowieso wel thuis gerakenquote:Op woensdag 6 januari 2010 15:27 schreef octopussy het volgende:
Leonieke, een maxicosi moet je toch wel VOOR de geboorte hebben want anders kan je je kind vanuit het ziekenhuis niet de auto in meenemen naar huis toe.
Verder vind ik een geboortelijst op zich een goed idee, maar niet voor de essentiële dingen. Bij mij is het trouwens ook een kwestie van een specifieke smaak hebben en dus gewoon de meeste dingen zelf willen uitzoeken.
Dat heb ik al vaker gelezen, dat ze bij BabyDump het kamertje in elkaar zetten. Dat hebben ze bij ons dus mooi niet gedaan, het werd gewoon in de dozen in het kamertje ge(baby)dumpt. Overigens vind ik dat niet erg, want mijn lief en ik hebben er een erg gezellig middagje meubeltjes freubelen van gehad.quote:Op woensdag 6 januari 2010 15:27 schreef octopussy het volgende:
Leonieke, een maxicosi moet je toch wel VOOR de geboorte hebben want anders kan je je kind vanuit het ziekenhuis niet de auto in meenemen naar huis toe.
Verder vind ik een geboortelijst op zich een goed idee, maar niet voor de essentiële dingen. Bij mij is het trouwens ook een kwestie van een specifieke smaak hebben en dus gewoon de meeste dingen zelf willen uitzoeken.
Wij vinden trouwens een babykamer die we allebei te gek vinden bij de Babydump. Die hebben we in september besteld en was in oktober (een paar weken eerder dan verwacht) al binnen en werd netjes gemonteerd in het kamertje neergezet. Het zijn wel meubels die stevig zijn en voor een ouder kindje of tweede kindje ook nog goed kunnen, dus in dat opzicht heb ik de prijs wel gerechtvaardigd
Het zal waarschijnlijk gewoon van persoon tot persoon afhangen.quote:Op woensdag 6 januari 2010 15:29 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Haha, ik heb twee Belgische collega's gehad en die zeiden allebei, onafhankelijk van elkaar dat Belgen gieriger zijn dan Nederlanders
En de ene was dat ook wel duidelijk
Ik geef Leonieke ook groot gelijk. Waarom meer uitgeven als het niet nodig is
Mee eens. Ik ben zelf erg gemakkelijk en vind vrijwel alles dat ik krijg leuk. Maar ik heb zelf bijvoorbeeld een hele Ikea tas vol ongedragen kleertjes gekregen van iemand in mijn omgeving. Die vond ze allemaal niet leuk genoeg. Zo iemand kan in mijn ogen dus beter met een lijst werken. Dat is veel dankbaarder voor de gevers.quote:Op woensdag 6 januari 2010 15:30 schreef leonieke het volgende:
En tjah, idd, die smaak, hé. Ik vind het al moeilijk om voor mezelf uit te maken wat ik mooi vind, laat staan dat ik voor iemand anders iets moet kiezen. Daarom koop ik graag iets van een geboortelijst.
Als je allebei fulltime werkt, dan heb je ook niet de tijd voor dat soort 'onzin', maar in jullie geval denk ik wel het geld om het jezelf gemakkelijk te maken. Groot gelijk hoorquote:Op woensdag 6 januari 2010 15:35 schreef leonieke het volgende:
[..]
Het zal waarschijnlijk gewoon van persoon tot persoon afhangen.
Mijn schoonbroer is bv echt enorm gierig, maar echt... enorm (ja, die schoonbroer die wil komen schilderen bij ons) en mijn man en ik zijn dan weer helemaal anders. We geven graag geld uit, maar niet voor prullen bijvoorbeeld. En grote aankopen gaan we goed gaan overdenken. Maar als ik zin heb om op restaurant te gaan eten, dan doen we dat ook, idem met op café gaan of andere zaken. En ja, ik geef ook wel makkelijk geld uit als dat mijn leven makkelijker maakt.
Een heel dom voorbeeld: als ik thuis scampi's maak dan wil ik echte scampi's eten en koop ik dus de grootste soort en moeten die als helemaal ontpeld en gekuist zijn. Daar betaal je effectief wel voor, maar echt, ik ga me niet bezighouden met zo'n werkje. Mijn schoonzus daarentegen... tjah, die stond eens om 5u 's ochtends op omdat ze haar scampi's nog moet kuisen en toen ik zei dat ze dat ook zo kon kopen, vertelde ze me toch doodleuk dat je daar wel extra moet voor betalen voor iets wat je zelf kunt doen. Wat een gemakzuchtige vrouw ben ik toch, hé
bijons ook niet. daarnaast hadden ze mijn trapleuning gesloopt maar zij beweerden bij hoog en bij laag dat ze dat niet gedaan hadden.quote:Op woensdag 6 januari 2010 15:33 schreef DeMajoor het volgende:
[..]
Dat heb ik al vaker gelezen, dat ze bij BabyDump het kamertje in elkaar zetten. Dat hebben ze bij ons dus mooi niet gedaan, het werd gewoon in de dozen in het kamertje ge(baby)dumpt. Overigens vind ik dat niet erg, want mijn lief en ik hebben er een erg gezellig middagje meubeltjes freubelen van gehad.
Zouden ze dat alleen bij de duurdere kamertjes doen? Wij hadden namelijk een betrekkelijk goedkope (waar je dus ook geen box bij kreeg).
Hier ook geen (dure) babykamer. Hebben meubels gekocht via marktplaats, zelf opgeknapt en uiteindelijk 1300(!) euro bespaard. Hij is nu namelijk precies hetzelfde als de enige nieuwe kamer die we mooi vonden....quote:Op woensdag 6 januari 2010 15:44 schreef CrazyPrincess het volgende:
Wij hebben geen babykamer gekocht. We krijgen van de familie al wat meubels (wiegje, ledikantje, box - voldoet niet aan de huidige strenge NEN-normen enzo, maar voor ons is het prima. Ik en manlief zijn er ook groot in geworden) en hebben een mooi kastje gekocht dat voor commode door zal gaan. Ik ben dan ook nog geen babykamer tegengekomen die ik echt mooi vind en/of die bij onze andere meubels past.
Wij doen eerst wiegje, dan ledikantje (allebei gekregen) en daarna een gewoon formaat bed.quote:Op woensdag 6 januari 2010 16:04 schreef leonieke het volgende:
Zie, het hoeft allemaal niet zo duur te zijn. Ik ga ook geen duizenden euro's uitgeven aan spullen voor het kind waar het toch makkelijk uitgroeit. Kinderwagens vind ik dan echt wel heel duur. Maar ja, sommige dingen heb je nu eenmaal nodig, hé![]()
We gaan wel een meegroeibed kopen. Dat leek me dan weer interessant voor later
Ja, maar ik doe ook de combinatietest, en daarvoor moet tussen 11-13 weken nog een echo plaatsvinden. Vandaar dat het een beetje vroeger is.quote:Op woensdag 6 januari 2010 16:18 schreef leonieke het volgende:
Oh, maar voor een termijnecho is dat nog vrij vroeg, Cantare. Ik had die maar op 12 weken -1 dag ofzo. Dus probeer je daar op te focussen.
Je hebt vast gelijk. Tenminste, over het slapen hopelijk niet.!quote:En 26 januari ver weg? Voor je het goed en wel beseft zijn we al 25 januari en slaap je misschien minder goed![]()
Ja, ergens kan ik me gewoon nog niet voorstellen dat er een levend wezentje in mij groeit. Het is nog zo onwerkelijk, en daardoor durf ik me er nog niet goed op te verheugen. En ik zit er soms over te piekeren of het allemaal wel goed zal zijn, omdat ik pas laat begonnen ben met foliumzuur enzo (hoewel je daar natuurlijk met de 20 weken echo pas meer info over krijgt)... Ik weet dat de kans dat het gewoon goed is veel groter is, maar hoe meer ik erover lees, hoe meer ik erover in zit. Het blijft op zich wel binnen de perken hoor, maar soms heb ik zo'n zorgen-bui.quote:Maar ik kan me wel voorstellen dat je wil weten hoe het allemaal is. Die stress zat er bij mij ook in (en ik had nog het geluk dat ik via fertiliteit zwanger ben geworden en rond de 7 weken een eerste echo heb gehad).
Ik ben gisteren voor een intake bij de VK geweest. Maar blijkbaar maakt zij zelf geen echo's. Daarom ben ik door gestuurd naar zo'n bloedbank/echobureau.quote:Heb je jouw echo dan bij de huisarts? Wanneer zie je dan voor de eerste keer de gyn/vk?
Als je regelmatig gaat kan het ook geen kwaad. En als je twijfelt inderdaad gewoon wat rustiger aandoen dan je normaal doetquote:Op woensdag 6 januari 2010 16:51 schreef Orea het volgende:
Nou ja de vlos zei het ook.. Ook over de sauna.. (terwijl ik wel een regelmatig sauna ganger ben, a.s. weekend op wintersport ga en als zoiets had van dan mag ik daar ook niet in de sauna) maar als ik een keertje 10 minuutjes ga moet dat volgens mij geen kwaad kunnen, kwestie van ook goed afkoelen... (en zo lekker na het skiën
)
klopt. er is inmiddels zelfs onderzoek geweest naar die vraag en er zijn daar echt niet meer afwijkingen of miskramen. ik heb het onderzoek nog ergens liggen misschien, zou ik ff moeten zoeken. het is een betrouwbarequote:Op woensdag 6 januari 2010 16:46 schreef Orea het volgende:
Nee precies, ik wil ook leven zeg maar... Maarja, als het wél heel schadelijk zou zijn zou ik het mezelf niet vergeven... (maarja, in zweden en finland gaan de mensen ook vaak in de sauna in het eerste trimester en daar hoor je ook niet over meer afwijkingen..... dus het zal inderdaad wel meevallen....)
Dan denk ik dat ik weet wat ik zo ga doen
de saunavraag weerquote:Op woensdag 6 januari 2010 16:51 schreef Orea het volgende:
Nou ja de vlos zei het ook.. Ook over de sauna.. (terwijl ik wel een regelmatig sauna ganger ben, a.s. weekend op wintersport ga en al zoiets had van dan mag ik daar ook niet in de sauna) maar als ik een keertje 10 minuutjes ga moet dat volgens mij geen kwaad kunnen, kwestie van ook goed afkoelen... (en zo lekker na het skiën
)
Dat was ook bekend, maar mijn vraag was; hoeveel kwaad zou het kunnen in het eerste trimester? Aangezien onderzoeken aanwijzen dat sauna en langdurig heet badderen in het eerste trimester afwijkingen zou kunnen veroorzakenquote:Op woensdag 6 januari 2010 19:21 schreef flugeltje het volgende:
Sauna mag idd gewoon na het eerste trimester als je gewend was daarin te gaan
Meen je dat? Ik neem altijd gruwelijk hete badenquote:Op woensdag 6 januari 2010 20:47 schreef flugeltje het volgende:
Ik geloof dat je lichaamstemperatuur niet langer dan 10 minuten boven de 39 mag zijn in het eerste trimester. Dat heb je in bad niet zo snel, maar in de sauna wil dat wel eens gebeuren. Daarom wordt sauna bij ongeoefenden sowieso afgeraden en bij vaste sauna-gangers in ieder geval maar heel kort... Ik ga effe zoeken naar de info. (ben er een paar zwangerschappen geleden ook naar op zoek geweest ivm het graag in bad gaan)
en met die redenatie (die onderzocht is) kan je dus ook het eerste trimester best in de sauna, zolang je dat maar 'proper' (goed opwarmen en afkoelen) en niet te lang doet. duhquote:Op woensdag 6 januari 2010 20:47 schreef flugeltje het volgende:
Ik geloof dat je lichaamstemperatuur niet langer dan 10 minuten boven de 39 mag zijn in het eerste trimester.
In bad krijg je het ook niet zo heel snel hoor... Ik heb dit ergens een keer gelezen, maar ik weet niet meer precies of dat nou op internet was of in 1 van de vele zwangerschapsboeken die ik inmiddels gelezen heb om te bezien of ik daarin iets kon vinden om een volgende miskraam te voorkomen... Ben nu aan het googlen hoe het ook alweer zit...quote:Op woensdag 6 januari 2010 20:50 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Meen je dat? Ik neem altijd gruwelijk hete baden
Zal er eens een thermometer indoen om te kijken hoe heet
Hoe laat ga je morgen? Dan weet ik wanneer ik kan gaan F5-enquote:Op woensdag 6 januari 2010 21:10 schreef flugeltje het volgende:
Iets verderop in de tekst staat dan wel weer drie maanden... Erg onduidelijk allemaal ja. Voor mezelf heb ik ervan gemaakt dat ik maar niet naar de sauna ga en wel lekker in bad ga liggen. Ben geen vaste saunaganger, ga een paar keer per jaar, dus dat lijkt me gewoon niet slim nu...
En morgen zullen we zien of al die warme baden met de kou van de afgelopen periode kwaad hebben gedaan
Ik ben ergens in de middag weer in de gelegenheid om te reageren hierquote:Op woensdag 6 januari 2010 21:23 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Hoe laat ga je morgen? Dan weet ik wanneer ik kan gaan F5-en
Ja dat kon wel, maar dan moest ik eerst een mal maken en die opsturen en dan maken zij hem voor je. En ik had het geduld niet om daar nog op te wachten... Dus ik heb wel de goede maat, maar hij moet alleen nog ovaal gemaakt worden...quote:Op woensdag 6 januari 2010 14:15 schreef CrazyPrincess het volgende:
Huh, maakt de matrassenman dat niet op maat voor je?
Mijn man en ik werken op hetzelfde werk en daar is het de gewoonte dat alle collega's samen leggen voor één groot stuk van de geboortelijst. Anderzijds zijn er ook familieleden die altijd samen leggen (bv: tante en oom met hun kinderen). En, op onze geboortelijst kun je ook een cadeau splitsen. Er is bv een stuk van 80 euro, dan kun je zeggen: ik splits het in 4 en dan kunnen 4 mensen 20 euro geven of 1 iemand de 4 delen betalen. Heel veel mogelijkheden dusquote:Op woensdag 6 januari 2010 22:15 schreef pessie het volgende:
Ik ben zelf geen saunaganger, heb een beetje angst voor bloot.
Wat betreft die geboortelijst he. Zijn er echt mensen die nieuw een maxi coxi voor je kopen? Zo ja, dan heb ik de verkeerde vriendengroep. Kan me dit gewoon echt niet voorstellen. Kijk, Opa's en Oma's willen we vragen bij te dragen aan een nieuwe kinderwagen, maar verder krijgen we denk ik gewoon veel leuke kleertjes, misschien wat speelgoed. Maar sowieso niets boven de 20 euro.
Ikzelf ga bij een geboorte altijd heel gemotiveerd naar een winkel met babykleertjes. Waar ik binnen een kwartier sta te huilen omdat het niet lukt, en ik 10 minuten daarna een leuk setje heb gescoord! Dus misschien is een geboortelijst dan wel handig, scheelt frustratie.
k hoop voor je dat ze snel de wereld komt bekijkenquote:Op donderdag 7 januari 2010 08:40 schreef DaviniaHR het volgende:
en dat is 6... dagen overtijd
heb gisteravond zo hard gejankt dat zelfs PR niet meer wist wat hij met me aanmoest
en wat ik me vanochtend bedacht, als die mevrouw van de eerste echo niks had gezegd over de nekplooi, had mijn uitgerekende datum op 30 dec gelegen en was ik nu al 41w1d geweest... (bij de tweede echo is de datum 2 dg naar achter geschoven.)
PR gaat dus vandaag de vlos bellen dat ze maar vandaag langs mogen komen om te strippen! ze hebben me toen de keuze gegeven wat ik als uitgerekende datum wilde, en tsja, 1 jan klinkt leuker
maar ja, we doen maar wat het beste is voor het kind. ze heeft het lekker bij me. (en als ik dan denk 'das leuk voor dr, ik heb het niet leuk bij haar' voel ik me ook weer zo'n ontaarde moeder...)
flugel, heel veel plezier vandaag bij de echo! geniet van het uitzicht van het kloppende en wapperende beebje!![]()
Mijn buik is aan de kleine kant en de Vk is een klein beetje ongerust of mn meisje zo wel goed kan groeien..quote:Op donderdag 7 januari 2010 09:52 schreef DaviniaHR het volgende:
jammer, majoor, dat het niet is doorgezet!
eerst bedenken dat je nep zou kunnen gaan rommelen,doe je het bijna voor het echie!
naja, tis wel fijn om te wten dat je iig al verweekt bent. scheelt straks weer
m_p, waarom heb je een groeiecho? had je beeb een groeiachterstand? (ben ff zeverig, sollie)
flugel, ben je aan het werk vandaag? kan je anders een boekkie lezen of zo? om de tijd te doden?
of anders een geschikte sherlock-holmesactie doen
ennn, HET IS GEWOON HELEMAAL GOED MET JULLIE BABY!!!
zo, kheb gesproken
Je bent een metroman!quote:Op donderdag 7 januari 2010 10:32 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Even nagevraagd gisterenavond en we hadden 4 setjes kleertjes (setjes) . Van de andere dingen (rompertjes ed) hadden we er genoeg (lades vol)
Maar goed met dat/die setje(s) van mij waren misschien al wel voldoende. En K was er erg blij mee![]()
![]()
Dus ja hier is de Prenetal (vanaf het werk) ook op loopafstand. Zelfs de stad is hier vlakbij met alle baby en kinderkleding winkels.
K zei ook dat ze me met een gerust hart voor de kleine als haarzelf kon laten winkelen. Op een of andere manier zie ik wel wat er leuk is / staat bij iemand en wat niet.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |