klopt. er is inmiddels zelfs onderzoek geweest naar die vraag en er zijn daar echt niet meer afwijkingen of miskramen. ik heb het onderzoek nog ergens liggen misschien, zou ik ff moeten zoeken. het is een betrouwbarequote:Op woensdag 6 januari 2010 16:46 schreef Orea het volgende:
Nee precies, ik wil ook leven zeg maar... Maarja, als het wél heel schadelijk zou zijn zou ik het mezelf niet vergeven... (maarja, in zweden en finland gaan de mensen ook vaak in de sauna in het eerste trimester en daar hoor je ook niet over meer afwijkingen..... dus het zal inderdaad wel meevallen....)
Dan denk ik dat ik weet wat ik zo ga doen
de saunavraag weerquote:Op woensdag 6 januari 2010 16:51 schreef Orea het volgende:
Nou ja de vlos zei het ook.. Ook over de sauna.. (terwijl ik wel een regelmatig sauna ganger ben, a.s. weekend op wintersport ga en al zoiets had van dan mag ik daar ook niet in de sauna) maar als ik een keertje 10 minuutjes ga moet dat volgens mij geen kwaad kunnen, kwestie van ook goed afkoelen... (en zo lekker na het skiën
)
Dat was ook bekend, maar mijn vraag was; hoeveel kwaad zou het kunnen in het eerste trimester? Aangezien onderzoeken aanwijzen dat sauna en langdurig heet badderen in het eerste trimester afwijkingen zou kunnen veroorzakenquote:Op woensdag 6 januari 2010 19:21 schreef flugeltje het volgende:
Sauna mag idd gewoon na het eerste trimester als je gewend was daarin te gaan
Meen je dat? Ik neem altijd gruwelijk hete badenquote:Op woensdag 6 januari 2010 20:47 schreef flugeltje het volgende:
Ik geloof dat je lichaamstemperatuur niet langer dan 10 minuten boven de 39 mag zijn in het eerste trimester. Dat heb je in bad niet zo snel, maar in de sauna wil dat wel eens gebeuren. Daarom wordt sauna bij ongeoefenden sowieso afgeraden en bij vaste sauna-gangers in ieder geval maar heel kort... Ik ga effe zoeken naar de info. (ben er een paar zwangerschappen geleden ook naar op zoek geweest ivm het graag in bad gaan)
en met die redenatie (die onderzocht is) kan je dus ook het eerste trimester best in de sauna, zolang je dat maar 'proper' (goed opwarmen en afkoelen) en niet te lang doet. duhquote:Op woensdag 6 januari 2010 20:47 schreef flugeltje het volgende:
Ik geloof dat je lichaamstemperatuur niet langer dan 10 minuten boven de 39 mag zijn in het eerste trimester.
In bad krijg je het ook niet zo heel snel hoor... Ik heb dit ergens een keer gelezen, maar ik weet niet meer precies of dat nou op internet was of in 1 van de vele zwangerschapsboeken die ik inmiddels gelezen heb om te bezien of ik daarin iets kon vinden om een volgende miskraam te voorkomen... Ben nu aan het googlen hoe het ook alweer zit...quote:Op woensdag 6 januari 2010 20:50 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Meen je dat? Ik neem altijd gruwelijk hete baden
Zal er eens een thermometer indoen om te kijken hoe heet
Hoe laat ga je morgen? Dan weet ik wanneer ik kan gaan F5-enquote:Op woensdag 6 januari 2010 21:10 schreef flugeltje het volgende:
Iets verderop in de tekst staat dan wel weer drie maanden... Erg onduidelijk allemaal ja. Voor mezelf heb ik ervan gemaakt dat ik maar niet naar de sauna ga en wel lekker in bad ga liggen. Ben geen vaste saunaganger, ga een paar keer per jaar, dus dat lijkt me gewoon niet slim nu...
En morgen zullen we zien of al die warme baden met de kou van de afgelopen periode kwaad hebben gedaan
Ik ben ergens in de middag weer in de gelegenheid om te reageren hierquote:Op woensdag 6 januari 2010 21:23 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Hoe laat ga je morgen? Dan weet ik wanneer ik kan gaan F5-en
Ja dat kon wel, maar dan moest ik eerst een mal maken en die opsturen en dan maken zij hem voor je. En ik had het geduld niet om daar nog op te wachten... Dus ik heb wel de goede maat, maar hij moet alleen nog ovaal gemaakt worden...quote:Op woensdag 6 januari 2010 14:15 schreef CrazyPrincess het volgende:
Huh, maakt de matrassenman dat niet op maat voor je?
Mijn man en ik werken op hetzelfde werk en daar is het de gewoonte dat alle collega's samen leggen voor één groot stuk van de geboortelijst. Anderzijds zijn er ook familieleden die altijd samen leggen (bv: tante en oom met hun kinderen). En, op onze geboortelijst kun je ook een cadeau splitsen. Er is bv een stuk van 80 euro, dan kun je zeggen: ik splits het in 4 en dan kunnen 4 mensen 20 euro geven of 1 iemand de 4 delen betalen. Heel veel mogelijkheden dusquote:Op woensdag 6 januari 2010 22:15 schreef pessie het volgende:
Ik ben zelf geen saunaganger, heb een beetje angst voor bloot.
Wat betreft die geboortelijst he. Zijn er echt mensen die nieuw een maxi coxi voor je kopen? Zo ja, dan heb ik de verkeerde vriendengroep. Kan me dit gewoon echt niet voorstellen. Kijk, Opa's en Oma's willen we vragen bij te dragen aan een nieuwe kinderwagen, maar verder krijgen we denk ik gewoon veel leuke kleertjes, misschien wat speelgoed. Maar sowieso niets boven de 20 euro.
Ikzelf ga bij een geboorte altijd heel gemotiveerd naar een winkel met babykleertjes. Waar ik binnen een kwartier sta te huilen omdat het niet lukt, en ik 10 minuten daarna een leuk setje heb gescoord! Dus misschien is een geboortelijst dan wel handig, scheelt frustratie.
k hoop voor je dat ze snel de wereld komt bekijkenquote:Op donderdag 7 januari 2010 08:40 schreef DaviniaHR het volgende:
en dat is 6... dagen overtijd
heb gisteravond zo hard gejankt dat zelfs PR niet meer wist wat hij met me aanmoest
en wat ik me vanochtend bedacht, als die mevrouw van de eerste echo niks had gezegd over de nekplooi, had mijn uitgerekende datum op 30 dec gelegen en was ik nu al 41w1d geweest... (bij de tweede echo is de datum 2 dg naar achter geschoven.)
PR gaat dus vandaag de vlos bellen dat ze maar vandaag langs mogen komen om te strippen! ze hebben me toen de keuze gegeven wat ik als uitgerekende datum wilde, en tsja, 1 jan klinkt leuker
maar ja, we doen maar wat het beste is voor het kind. ze heeft het lekker bij me. (en als ik dan denk 'das leuk voor dr, ik heb het niet leuk bij haar' voel ik me ook weer zo'n ontaarde moeder...)
flugel, heel veel plezier vandaag bij de echo! geniet van het uitzicht van het kloppende en wapperende beebje!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |