ik ben ook alweer aan het kolven en net alweer een voeding erop zitten....quote:Op dinsdag 5 januari 2010 05:42 schreef Lijnloos het volgende:
Evi, wat een heerlijke bolle toet ook! *smelt...
Hier weer ff wakker om mevrouw de fles te geven maar ik slaap zo weer lekker verderManliefs wekker gaat over een uurtje... Maar das zijn probleem, hij wil zo nodig werken
Zoveel rolt ze niet eigenlijk. Mevrouwtje vindt het nog steeds prima om op haar rug te liggen, en als je haar twee man sterk aanmoedigt dan wil ze zich nog wel ns omrollen maar echt de hele dag rollen is er niet bij. Komt vast nog wel en ze ligt overdag als ze niet in haar bedje is erg veel op haar niet-platte kant. Geforceerd, dat wel (handdoek in de rug en achter het hoofd enzo.), maar anders ben ik bang dat ze overdag toch veel teveel op de platte kant ligt nog.quote:Op maandag 4 januari 2010 22:20 schreef innepin het volgende:
HuupHet helpt vast ook een hoop dat ze nu rolt, dan ligt ze toch meer op verschillende kanten van d'r koppie, of op haar buik, in elk geval niet meer vast op die ene platte kant. Komt helemaal goed
Oh en ik dacht dat Willow maagzuur had, maar het blijkt ws oorpijn te zijn. Klonk pas logisch toen de mevrouw van de HAP het uitlegde want ik snapte niet hoe boertje laten->huilen= oorpijn? maar goed, zoiets dus. In elk geval keizielig. Maar ze is wel bikkel want ze lacht nog gewoon en speelt en is blij enzo. Alleen slapen is niet prettig, en doet ze dus ook niet zo lang. En wat meer huilen (krijsen).
Hij is nu heel erg lief, hij slaapt van 23:00 uur tot minimaal 07:30 (dan maken we hem wakker ivm werk en school van de oudste) Lopen lijkt me wat vroeg voor een baby van net 3 maandenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 01:12 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Gewicht, lengte, is ie lief, slaapt ie al door, loopt ie al?
Ow ja: FOTO'S![]()
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:48 schreef martine1984 het volgende:
mefke wat is luuf?
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:07 schreef Vicky het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Werkt goed!
Lekker duidelijk weer Innepin!
met 5.5 maandquote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:16 schreef innepin het volgende:
Vicks, wanneer zijn jullie begonnen met de fruithap dan?
Maar we zullen wel zien. Vandaag sowieso een beetje aanmodderen want prikjes gehad, en dan morgen 4x210/7 proberen. Zonder hapjes. Puh.
En dan hopen dat er wat ritme in kan komen. Want als je vijf flessen hebt met vier uur ertussen heb je 16 uur nodig. Maar ze slaapt 10, 11 uur per nacht. En dan kom je dus niet uitDus er is echt een onhandig ritme hier nu.
Ik gebruik de wegwerpzoogcompressen van Avent. Die zijn dubbel zo duur als die van de Hema, maar ze zijn nog nooit doorgelekt. Zelfs niet na zo'n lange nacht. Die van de Hema lekten tijdens de dag al door.. lekker genantquote:Op dinsdag 5 januari 2010 08:57 schreef Incantrix het volgende:
Hoooooiii, ik kom ook weer eens langswaaien hoor!Stef is nog steeds een beetje verkouden, maar behalve snot en af en toe wat niezen of hoesten gaat het nog steeds goed, dus ik maak me er niet al te druk om. Zijn temperatuur is goed verder en hij huilt maar een klein beetje vaker als normaal (en dat is dan echt zo'n frustratiehuiltje terwijl hij ondertussen snurk- en snottergeluiden maakt, dus dat is gewoon van een verstopte neus), dus nouja
Hij heeft vannacht weer 7 uur doorgeslapen (gisteren 6 uur), dus hij slaapt prima (maar oh, mijn arme borsten.. Ik word elke ochtend wakker in een gigantische plas melk.. Zoogcompressen helpen niet meer
).. Iemand tips tegen dergelijke lekkages?
Is dat echt zoquote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:16 schreef mefke79 het volgende:
Wij mogen volgende week weer wegen en ik durf erom te wedden dat ie dan boven de 7 kilo zit (bij 15 weken) en mij is ooit gezegd "bij minstens 4 maanden en 7 kilo mag er naar 4 flessen". Mooi, want dan hoef ik niet meer zo spastisch te doen over fles nummer 5.
Thanks, maar ik moet de excuses aanbieden hoor, hoe kan jij nou weten dat de tweede naam de roepnaam is,quote:
Meestal is het andersom iddquote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:36 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Thanks, maar ik moet de excuses aanbieden hoor, hoe kan jij nou weten dat de tweede naam de roepnaam is,
Onze dochter heeft ook als roepnaam de tweede naam. We vonden het wel leuk om deze traditie voor te zettenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:40 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Meestal is het andersom idd
Eerste naam als roepnaam
kan ookquote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:57 schreef Stiemie het volgende:
Misschien hydrofiele washandjes gebruiken Amaranta?
Dank je!quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:46 schreef Xenia het volgende:
Rekkie wat een mooi jongetje hebben jullie gebakken!
oh halllllow rekkie *zwaai zwaai*quote:
BJ, wat heerlijk! Dat is toch wel het bewijs dat het de moeite dubbel en dwars waard is toch?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:03 schreef Beessie-Jen het volgende:
ff een egopost;
heb niet bijgelezen; maar mag ik ff heeeel blij doen hier???
vandaag 1e keer CB;
Evie was de laatste keer bij de kinderarts 2 weken geleden:
2820 gram en 50 cm:
en vandaag
3505 gram!!!! en 52,5 cm!!!
![]()
![]()
![]()
ongelofelijk zoveel als ze gegroeit is!!!
Vruit dan maarquote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:05 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Sorry
Jij bent nieuw en ik niet up-to-date... kan dat het goedmaken?
Wat ontzettend fijn zeg!!quote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:03 schreef Beessie-Jen het volgende:
ff een egopost;
heb niet bijgelezen; maar mag ik ff heeeel blij doen hier???
vandaag 1e keer CB;
Evie was de laatste keer bij de kinderarts 2 weken geleden:
2820 gram en 50 cm:
en vandaag
3505 gram!!!! en 52,5 cm!!!
![]()
![]()
![]()
ongelofelijk zoveel als ze gegroeit is!!!
Echt wel. Stop je zo'n handje onder de deken en tel je hardop tot 3... voila daarissieweerquote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:48 schreef mefke79 het volgende:
Stiemie, ik twijfelde vandaag ook over wantjes. Driekus houdt namelijk telkens zijn handen boven de dekens als ie in de kinderwagen ligt. En ook in de cosie zie ik telkens zo'n handje aan de bovenkant. En koud dat die dan worden. En eigenwijs he, stop je ze drie keer onder, komen ze toch weer boven.
Wauw wat een mooierd!!!quote:Op dinsdag 5 januari 2010 09:32 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Hij is nu heel erg lief, hij slaapt van 23:00 uur tot minimaal 07:30 (dan maken we hem wakker ivm werk en school van de oudste) Lopen lijkt me wat vroeg voor een baby van net 3 maanden
Gewicht was 3380 gram (nu 7 kilo) lengte: geen idee, is niet gemeten.
Foto's:
[ afbeelding ]
Das wel een ideetje ja.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:01 schreef Brighteyes het volgende:
Huup, ik heb nog even gedacht over dat slapen als het heel koud is en wat aan te trekken enzo.
Je kan evt. ook een grote handdoek oid over het wiegje heen slaan. Dus niet op haar leggen maar dat je een extra luchtlaag creeert. Lucht isoleert ook en zo vervliegt de warme lucht niet zomaar meteen. Mss is dat iets?
Iemand anders haar laten voeden met een flesje. Heb wel eens gehoord dat babietjes van hun moeder de fles weigeren, omdat ze weten dat die 'de borst' hebbenquote:Op woensdag 6 januari 2010 09:55 schreef Sorbootje het volgende:
Hoi allemaal.. heb hier een beetje verstek laten gaan de laatste tijd en dat terwijl ik het zo fijn vind om hier te kletsen. Ben steeds maar kort thuis geweest en Isabeau pikt ook graag wat aandacht in. Maar goed, de feestdagen en alle familiebezoeken zijn weer achter de rug... tijd om me hier weer wat vaker te laten zien. Ik zal ook nog even goed bijlezen!
Stand van zaken in huize Sorbo: ik heb nog welgeteld 5 dagen om een weigerende baby uit de fles te laten drinken. Ben al wel zo ver dat ze zonder te huilen op de speen kauwt... maar da's nog niet genoeg en ik moet maandag weer werken (AAARGH!!).Iemand de gouden tip die ik nog niet kende?
Ja is hier ook zoquote:Op woensdag 6 januari 2010 09:58 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Iemand anders haar laten voeden met een flesje. Heb wel eens gehoord dat babietjes van hun moeder de fles weigeren, omdat ze weten dat die 'de borst' hebben.
quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:54 schreef Sorbootje het volgende:
Iemand anders de fles laten geven heeft tot nu toe niet geholpen. Maar ook daarmee blijven we oefenen...
Net kennismakingsgesprek op het KDV gehad. Terwijl ik met het afdelingshoofd ging praten heb ik Isabeau aan één van de leidsters gegeven. Toen we uitgepraat waren en de deur van het kantoortje open deden hoorde ik haar al schreeuwen... ze was volledig over de rooie. Fijn... nu wil ik helemaal niet meer... pff nooit gedacht dat dit me zo zwaar zou vallen!
Isabeau zal het daar vast ook fijn hebben... ik denk dat ik er meer last van heb dan zij..quote:Op woensdag 6 januari 2010 12:01 schreef Stiemie het volgende:
Vrijdag gaat Esmee ook wennen bij de opvang. Eerst een uurtje met mij en daarna een uurtje zonder mij.Ik zie er (nu) nog niet zo tegenop. Vooral ook omdat ik de opvang en de leidsters natuurlijk al goed ken omdat Linde er al 2 jaar heen gaat. De keren dat Esmee mee is gegaan, vindt ze de kindjes daar allemaal wel heel interessant, maar bij de leidsters moet ze soms wel huilen (ook omdat het wegbrengmoment van Linde vaak net samenvalt met haar slaapje (dan is ze dus gewoon moe) of met haar fles (Honger!!!))
Maar dus eigenlijk geen tips voor mama's die kindjes moeten gaan brengen. Al weet ik dat ik het bij Linde echt vreselijk vond en nu totaal niet meer omdat ik weet dat ze het daar zo fijn heeft
Nou hij heeft de eerste puf gehad net maar niks aan het handje. Hij is voor nu nog veel te nieuwsgierig wat dat toch voor ding is op zijn gezichtquote:Op woensdag 6 januari 2010 12:11 schreef Poppejans het volgende:
MeNicole, wat naar zeg dat hij zo benauwd is. Hoop dat hij de puffers goed accepteert, vaak is dat wel effe strijd zo'n grote toeter op het gezichtje te zetten
Voor zover de ka kon zien heeft ie er op een gegeven moment de adem niet meer voor om zoveel kracht te zetten. Hij heeft vaak al moeite met ademhalen en met dat benauwde erbij is het teveel van het goede. De ka dacht al aan astma omdat Leander dus ook geregeld dat stoppen met ademen doet. Dat kna ermee te maken hebben. maar Leander is nu nog te klein om dat te testen.quote:Op woensdag 6 januari 2010 12:16 schreef Stiemie het volgende:
Oei Nicole dat is schrikken! Heeft ie het alleen benauwd of is er nog een andere reden waarom het niet lukt?
pff dat is niet niks zegquote:Op woensdag 6 januari 2010 12:27 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Voor zover de ka kon zien heeft ie er op een gegeven moment de adem niet meer voor om zoveel kracht te zetten. Hij heeft vaak al moeite met ademhalen en met dat benauwde erbij is het teveel van het goede. De ka dacht al aan astma omdat Leander dus ook geregeld dat stoppen met ademen doet. Dat kna ermee te maken hebben. maar Leander is nu nog te klein om dat te testen.
wow wat een schema, minisproetje gaat maar 1 ochtend wennen en daarna gewoon volle bak. Of die ochtend moet niet goed gaan dan gaat ze nog een ochtendje. Pffff ik kijk er ook zo tegenop...quote:Op woensdag 6 januari 2010 12:28 schreef Stiemie het volgende:
Duurt de wenperiode bij jullie dan ook zo lang martine? Hier gaat esmee 8 januari voor het eerst en vanaf 23 januari gaat ze pas een hele dag. Misschien ook omdat ze allebei maar 2 dagen in de week gaan maar toch... Vind het ook jammer omdat we die hele maand wel al gewoon voor 2 volle dagen per week betalen.
Het wenschema ziet er zo uit:
dag 1 - uurtje samen, uurtje alleen
dag 2 - twee uurtjes alleen
dag 3 - 3 uurtjes alleen
dag 4 - 4 uurtjes alleen
dag 5 - 5 uurtjes alleen
dag 6 - 6 uurtjes alleen
Ja! En die zit hem als gegoten. Alleen de onderkant moet ik iets inkorten, maar niet eens zoveel.quote:Op woensdag 6 januari 2010 14:31 schreef XXXKarinXXX het volgende:
In welke maat heb je Ivan nu dan? Mini?
quote:Op woensdag 6 januari 2010 20:10 schreef mefke79 het volgende:
En Noord-Hollandse en Amsterdamse meiden, zijn jullie ingesneeuwd?
Nou dat is het stomme, er zit inderdaad zo'n goedgemerktsticker op de fles. En ik had maandag in de tas een nieuwe speen meegegeven, die hadden ze niet gezien, dus die heb ik maandagavond alsnog gegeven. En vandaag krijgt manlief dus te horen dat ze alleen een speen konden vinden (de oude speen zat nog in zijn tas). Alsof ze gewoon niet gekeken heeft of er een fles stond...Wat Karin al zei, het gaat om vertrouwen en als je dan niemand spreekt en ze met zulke stomme dingen komen, dan werkt dat niet echt mee zeg maar.quote:Op woensdag 6 januari 2010 20:17 schreef Stiemie het volgende:
Wat stom zeg van die fles. Heb je zijn naam erop gezet? Ik heb bij goedgemerkt.nl allemaal van die stickers gekocht en alle flessen zijn al gemerkt voor vrijdag!
Ivan heeft ook een huiltje dat alleen overdag voorkomt. Hij is dan meestal moe aan het worden of hij heeft dan last van krampen (of een combinatie van de twee). Bij krampen merk ik dat hij na of tijdens het huilen poept of scheten laat (scheetjes kun je het niet noemen). Als hij huilt omdat hij moe is, dan gaat aan dat huilen meestal het een en ander vooraf: gapen, mopperen, het krijgen van rode/waterige oogjes. In zijn geval houdt het huilen heel gauw op als ik hem tegen me aan druk, als ik hem heen en weer wieg, een speen geef, voor hem zing. Daar wordt hij rustig van en hij valt ervan in slaap, zelfs als hij eigenlijk nog last heeft van krampen.quote:Op woensdag 6 januari 2010 20:48 schreef Bucko het volgende:
Hoi,
Onze Evi is nu bijna vier weken oud, ze doet het over het algemeen heel goed. Wel merken we dat ze steeds vaker gaat huilen en volgens ons is het echt een aandachtshuil. Als we haar laten huilen stop ze meestal na 5 min. ze doet dit vooral overdag, 's nachts is niet echt een probleem. Eerst dacht ik het komt omdat ze te weinig melk krijgt...dus ben ik meer gaan geven en daardoor slaapt ze overdag langer en kan ik de tijd rekken naar vier uur. Het laatste uur meldt ze zicht meestal en moeten we een uur rekken eer dat ze kan eten. Als ze gegeten heeft en we leggen haar na het knuffelen in bed dan gaat ze standaard na een half uur even huilen en meestal na anderhalf of 2 uur. Zodra we gaan kijken houdt ze op! Als we haar oppakken dan krijg je haar daarna niet meer in bed, omdat ze dan weer gaat huilen. Op schoot gaat het dan wel goed, alhoewel ze tussendoor dan ook gewoon huilt.
Huilen de kindjes bij jullie ook zo veel/weinig? Ik weet niet wat 'normaal' is. En wat doen jullie?
alvast bedankt
ze kreeg eerst 7 voedingen van 100 ml flesvoeding, dan meldde ze zich al na 1,5 uur. Sinds dinsdag geven we haar 130 ml en dan had ik zoiets van, dan zijn 7 voedingen te veel. Opzich lijkt dat wel wat beter te gaan 130 ml. Als we eerder gaan geven dan gaat het ritme weg en drinkt ze onregelmatig. Morgen moeten we naar het consultatiebureau, mss dat zij iets meer weten.quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:15 schreef Claudia_x het volgende:
Ik maak uit je posting op dat het niet echt een probleem is omdat ze vanzelf ophoudt na 5 minuten? Waarom wil je dat laatste uur trouwens rekken?
Zo klein kun je haar echt nog niet verwennen, alleen veel liefde en warmte geven. Ze heeft maanden bij jou in je buik gezeten, dus het is niet heel raar dat ze nu ook nog graag bij je is.quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:22 schreef Bucko het volgende:
ja...ik moet het eens anders benaderen denk ik dan. Ik wil haar niet 'verwennen" door haar telkens op te pakken. Word er soms een beetje radeloos van dat als ik dnek dat alles in orde is(dus eten, luier etc) dat ze dan toch gaat huilen..ik heb weinig geduld!
dankjewel voor de reacties alvast...
Ik begrijp je gevoel wel. Ivan kan niet alleen in slaap vallen, dus ik help hem er altijd mee. Ik vind het moeilijk om het gevoel te onderdrukken dat ik hiermee een precedent schep: gaat hij vanaf nu altijd van mij afhankelijk zijn om in slaap te vallen? Maar zoals miss_sly zegt: je kunt haar nu niet verwennen. Volgens mijn verloskundige komt dat pas na 6 maanden.quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:22 schreef Bucko het volgende:
ja...ik moet het eens anders benaderen denk ik dan. Ik wil haar niet 'verwennen" door haar telkens op te pakken. Word er soms een beetje radeloos van dat als ik dnek dat alles in orde is(dus eten, luier etc) dat ze dan toch gaat huilen..ik heb weinig geduld!
dankjewel voor de reacties alvast...
Ah, dat kan ik me goed voorstellen! Je zit natuurlijk aan een maximum vast. Heb je het idee dat ze een grote honger heeft die je maar moeilijk kunt stillen? Ik heb van meelezen in het flesvoedingstopic begrepen dat er ook voeding bestaat voor hongerige kindjes. Misschien hoef je daarmee niet te rekken?quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:27 schreef Bucko het volgende:
[..]
ze kreeg eerst 7 voedingen van 100 ml flesvoeding, dan meldde ze zich al na 1,5 uur. Sinds dinsdag geven we haar 130 ml en dan had ik zoiets van, dan zijn 7 voedingen te veel. Opzich lijkt dat wel wat beter te gaan 130 ml. Als we eerder gaan geven dan gaat het ritme weg en drinkt ze onregelmatig. Morgen moeten we naar het consultatiebureau, mss dat zij iets meer weten.
haha, ja ik vind dat ook erg moeilijk, nog steedsquote:Op woensdag 6 januari 2010 21:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ah, dat kan ik me goed voorstellen! Je zit natuurlijk aan een maximum vast. Heb je het idee dat ze een grote honger heeft die je maar moeilijk kunt stillen? Ik heb van meelezen in het flesvoedingstopic begrepen dat er ook voeding bestaat voor hongerige kindjes. Misschien hoef je daarmee niet te rekken?
Maar hier begeef ik me op onbekend terrein, want ik geef geen flesvoeding. En misschien vind je het geen probleem om te rekken. Ik vind het zelf heel moeilijk om Ivan te laten wachten op voeding, dus dat projecteer ik vrolijk op anderen.
Ok, dat is mss ook iets om dan te gebruiken in je uitleg naar de ha, dat het anders is dan het fladderen. Dan weet hij/zij dat ook zeg maar.quote:Op woensdag 6 januari 2010 22:17 schreef Lijnloos het volgende:
Fladderen heeft ze in het ziekenhuis in de dagen na geboorte wel gedaan ja, toen ook idd de suikerwaardes getest maar die bleken goed... Toch heb ik nu het idee dat het wat anders is, maar het is wel een goeie. Ik ga toch maar ff bellen denk ik morgen. Tnx anyway be!
Haha ja zo noemde we Leander ook. Helemaal als ie beweegt. Net zo'n rups wat vooruit probeert te komen!quote:Op donderdag 7 januari 2010 09:41 schreef Incantrix het volgende:
Claudia, haha, wij vinden Stef in zijn (groene) puckababy altijd net een rupsjeNoemen hem sindsdien ook nog wel eens Stefje Nooitgenoeg
![]()
Whehe, het ligt dus niet aan onsquote:Op donderdag 7 januari 2010 09:43 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Haha ja zo noemde we Leander ook. Helemaal als ie beweegt. Net zo'n rups wat vooruit probeert te komen!
Wet van Fok!, nooit roepen dat je kind al zo goed slaapt... Vannacht dus tussen half 2 en 4 geslapen en daarna vond mevrouw het wel genoeg...quote:Op donderdag 7 januari 2010 09:41 schreef Incantrix het volgende:
..
Lijnloos, wat fijn dat Minke zo lekker slaapt al![]()
voor de rest, sorry als ik mensen ben vergeten..
Hiero iemand in dubio: ik wil aan de ene kant heel graag even weten wat Stef ondertussen weegt, maar ik heb eigenlijk geen zin om door de gladheid te moeten, hem daar aan en uit te moeten kleden en dat ook nog op het tijdstip dat ik idealiter mijn middagtukje doe. Dat tukje hoeft niet altijd meer, maar (volgens mijn arts dan) door de antibiotica ben ik erg moe en vandaag dus vroeg wakkerGelukkig gaat het wel stukken beter met Stef's verkoudheid en hij is goed te pas. Tenminste als hij geen krampjes heeft, want die had hij gisteren helaas weer vaak en erg.. Nouja, ik zie wel even, moet sowieso even boodschappen doen. Owja, en hij was dinsdag alweer 6 weken oud
Magische grens voor mij, want nu mag ik weer tillen en andere fysieke inspanningen doen en als ik dat dan doe krijg ik alsnog op mijn mieter van mijn lief omdat hij vind dat ik mijn ontsteking nog moet uitzieken.. Nouja, enniewee, misschien ga ik nu nog maar even een oogje proberen toe te knijpen, Stef is nog wel wakker maar ligt lekker stilletjes in zijn wieg dus why not
Ja doe jij dan ook weer ns Timo spammen?quote:Op donderdag 7 januari 2010 10:05 schreef Chan het volgende:
Goeiemorgen allemaal!
Martine hopelijk heeft Jamie vannacht goed geslapen!
Oeh is er ergens een foto van Stefje Nooitgenoeg te bewonderen?![]()
Timo is nog steeds heel erg verkouden, maar vannacht heeft hij wel weer goed geslapen gelukkig. Overdag slaapt hij nu ook ineens héél erg veel en ik ben ook niet helemaal fit dus ik doe maar lekker met hem mee
Vanmiddag moeten we naar het ziekenhuis voor een heupjesfoto, hoogstwaarschijnlijk blijkt dan dat alles goed is, maar het was nog even voor de extra-zekerheid omdat heupdysplasie aan beide kanten in de familie zit.
ohquote:Op donderdag 7 januari 2010 11:03 schreef Chan het volgende:
Jammer! En ook een klein beetje raar trouwens, want er was toen ik er was met Timo ook iemand met een kindje van 3 maanden, werd ook niet moeilijk over gedaan. En bij 3 maanden maken ze een echo (heeft Timo ook gehad), bij 5 maanden een foto, geen echo meer... Nou ja hopelijk kan de cb-arts er dan nog een keer goed naar kijken volgende keer!
Ik kan me je onzekerheid héél goed voorstellen, zeker omdat je zo gewend bent precies te weten hoeveel ze binnenkrijgt.. Maar als ze nog honger zou hebben zou ze dat écht wel aan je laten merken toch? Normaal merk je toch ook als ze honger heeft? Vertrouw op jezelf dus!quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:04 schreef Beessie-Jen het volgende:
toevallig kreeg ik van de CB-arts een echo-aanvraag mee voor de heupjes van Evie. (ivm langdurige stuitligging)... Ik moet daar nog wel eerst de HA voor bellen...
En Evie heeft net aan 2 borsten gedronken; bijna 40 minuten.. maar nu ben ik bang dat ze te weinig heeft gehad.. kan het niet zien hoeveel ze binne heeft gekregen en dat maakt me onzeker...
Net lag ze ook nog te huilen; maar inmiddels is het stil.
Wil eigenlijk proberen om deze keer geen flesje meer te geven... maar weet niet wat wijsheid is...
Ik ben ook geen poetser, maar ik heb een nóg grotere hekel aan rommel. Dus poets me helemaal suf.quote:Op donderdag 7 januari 2010 10:50 schreef Sorbootje het volgende:
Waarom heeft die stómme oei ik groei altijd gelijk?!Bij 12 weken: Veel baby's slapen slechter. Overdag willen ze niet naar bed of worden weer snel wakker... OF??? EN zullen ze bedoelen. Het is weer aan mam-vastplak-en-niet-wilen-slapen-feest
En tóch is het gezellig, zo die laatste week van mijn verlof.
Maar het zou fijn zijn als mijn huis niet zo'n zwijnestal zou zijn, want nu zie ik dat steeds uit mijn ooghoeken en dat maakt me onrustig (en geloof me, ik ben niet zo'n poetser, als het mij stoort moet het wel erg zijn)
Ssserpente, bedankt voor je bemoedigende woorden. Het klinkt inderdaad precies als Isabeau. Met de tong de speen eruit werken etc... Drinkt Lente nu probleemloos uit de fles? Ik heb net de breastflow besteld... wil het toch eens proberen omdat Isabeau op de lange spenen van de tommee tippee en avent gaat kokhalzen.
quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:12 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Ik ben ook geen poetser, maar ik heb een nóg grotere hekel aan rommel. Dus poets me helemaal suf.![]()
Lente drinkt nu idd probleemloos uit de fles. Nou ja, bij Nils dan. Gister is zijn moeder even langsgeweest voor een wenavondje. Zij gaat nl vanaf volgende week één dag per week oppassen. Het was de bedoeling dat zij haar dan de fles zou geven. Maar Lente raakte zo overstuur van de aanblik van d'r oma alleen al(laat staan toen zij d'r in bad stopte) dat ik 'r toch maar aan de borst heb gelegd. Het was nl wel duidelijk dat ze fles er echt niet in was gegaan. Dat wordt nog gezellig dus...
Sommige kinderen kunnen dat wel. Maar ik snap je onzekerheid. Toch zou ik zelf zeggen... proberen te stoppen met die flesjes erbij, en overgaan op voeden op verzoek. Dat kan dan best om het uur zijn. Elyas is nu drie weken oud en gemiddeld voed ik om de tweeëneenhalf á drie uur. Maar datr houdt dus in dat ik in de ochtend en namiddag vaak om het uur voed, maar dat hij de rest van de dag drie tot vier uur wegblijft. Dat is nou eenmaal zijn behoefte en daar heb ik me maar aan te houdenquote:Op donderdag 7 januari 2010 12:30 schreef Beessie-Jen het volgende:
nou ze bleef dus huilen; dus heb dr 50 ml rechtstreeks vanuit de kolf bijgegeven...
ben benieuwd wat nu het effect is..
(kan me niet voorstellen dat ze 120 uit mijn borsten heeft gedronken...en van borstvoeding kan ze niet teveel krijgen..)
Op zich heel fijn dat ze uit de borst gaat drinken; maar wel onzeker zo...
ja maar Evie is wel een ander verhaal natuurlijk....quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:40 schreef Tan het volgende:
[..]
Sommige kinderen kunnen dat wel. Maar ik snap je onzekerheid. Toch zou ik zelf zeggen... proberen te stoppen met die flesjes erbij, en overgaan op voeden op verzoek. Dat kan dan best om het uur zijn. Elyas is nu drie weken oud en gemiddeld voed ik om de tweeëneenhalf á drie uur. Maar datr houdt dus in dat ik in de ochtend en namiddag vaak om het uur voed, maar dat hij de rest van de dag drie tot vier uur wegblijft. Dat is nou eenmaal zijn behoefte en daar heb ik me maar aan te houdenDie tussenpozen van wegblijven worden vanzelf langer. En dan heb je het net goed voor elkaar en dan krijgen ze een regeldag. Lang leve borstvoeding
Maar ik vind het niet erg.
Ja, ik bedacht me net al... waar bemoei ik me eigenlijk meequote:Op donderdag 7 januari 2010 12:44 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
ja maar Evie is wel een ander verhaal natuurlijk....
Evie heeft heel veel moeite gehad met borstvoeden en heeft daardoor 2 weken in het ziekenhuis doorgebracht; inclusief sondevoeding en dergelijke.
Ik wil dus ook niets forceren en vooral allebei niet (weer) in de frustratiemodus raken...
Ik ga dus langzaam zorgen dat ze steeds meer voedingen aan de borst gaat; maar blijf daarnaast wel flesvoeden en kolven...
En dan zien we vanzelf hoe ze het oppikt..
(en begin van de week deed ze nog niets aan de borst; dus ik vind het niet helemaal eerlijk om dan ineens van haar te verwachten (na een maand flesvoeding en sondevoeding) dat ze zelfstandig alle voedingen doet...)
Rond die leeftijd kwam Amélie ook om 2 uur en om 5 uur of half 6 voor een voeding, laatste voeding was dan om 11 uur ongeveer.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:34 schreef Claudia_x het volgende:
Zitten er hier ook moeders die nachtvoedingen combineren of gecombineerd hebben met werken? Ivan drinkt nu tussen 10 en 11 voor het laatst en meldt zich dan 's nachts 2x. Hij is 8 weken oud en ik vraag me of hij binnen nu en 4 weken meer tijd ertussen gaat laten. Ik heb geen flauw idee hoe ik fulltime werk met twee nachtvoedingen moet gaan combineren. Ik ben benieuwd hoe anderen het ervaren, om weer aan het werk te gaan bij een zwaar voedingsschema.
Nee, het is heel fijn om te weten dat ik niet te gauw moet wanhopen en dat het heus kan veranderen. Dat is nogal moeilijk om je voor te stellen als je nog zo middenin de minder ideale situatie zit.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:49 schreef huuphuup het volgende:
Ik wil er verder niets mee zeggen (nuttig weer) want ieder kindje is anders enzo.
Dat vind ik nog wel een heel goeie tip!quote:En krijgt Ivan een speentje 's nachts? Hier zei B. op een bepaald moment rond vijf uur van "ik stop alleen dr speentje even terug" en verrek, ze sliep zo weer verder. Soms, heel soms heeft ze wel echt honger maar dat merk je snel genoeg, dan huilt ze weer nog voor ik mn kussen raak. Maar het was voor mij zo'n eye-opener dat ik haar helemaal niet blind eruit hoef te pakken als ze huilt 's nachts
Over werk heb ik echt niet te klagen. Ik mag mijn tijd zelf indelen, mag thuiswerken wanneer ik wil, mag 's avonds of in het weekeinde uren inhalen... allemaal geen probleem. Het interesseert mijn promotoren niet eens hoeveel ik werk, als ik maar een goed proefschrift aflever. Hoe vrouwen dat doen met een minder flexibele baan is me een raadsel! Maar goed, dat is hier niet helemaal ontopic.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:54 schreef Brighteyes het volgende:
Wat schattig, vragen of hij op wil houden!![]()
Maar ja, als je kolfopbrengst niet groot is is dat geen oplossing idd. Mss kan je evt. ipv echt hele dagen vrij nemen kijken of je bijv. 1 of 2 uiur later kan beginnen zodat je wat langer kan slapen.
Het zou zo zonde zijn als je op die manier als een gek door je vrije dagen heen zou moeten gaan.
Ze zeggen dat het niet goed is. Maar probeer het maar eens tegen te houden. Hier deden een aantal van mijn kinderen dat ook. Vooral in de tummytub. Ik liet het maar een beetje zijn beloop gaan, maar zorgde wel dat ze niet hun hele gewicht zelf droegen, dus een beetje ondersteunen onder de armpjes of onder de billen. Ze zijn er niet minder op geworden en die kinderen die het deden liepen ook heel vroeg, dus ze krijgen er in ieder geval hele sterke benen van. En zoals Chinook is inmiddels al 12, maar ze heeft nog steeds geen heup- of rugklachten.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:40 schreef Sorbootje het volgende:
Kan dat staan geen kwaad?? Voor d'r beentjes of heupjes ofzo?
Het is dan ook bilnaad.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:43 schreef MeNicole2 het volgende:
Ze kijken hier trouwens alleen of de bilnaat (stom woord) recht loopt!
En hoe komen ze daar aan dan? Komt dat door stuitligging?quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:50 schreef Brighteyes het volgende:
MeNicole, als ze ongelijk zijn kan dat duiden op een ongelijke stand van de heupjes...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lotte!
Noah!
Kan, hoeft niet. Want ik heb geen stuitkindjes en daar kijken ze er toch wel naar.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:51 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
En hoe komen ze daar aan dan? Komt dat door stuitligging?
Ah! In mijn geboorteboek staat trouwens dat ik 'instabiele heupjes' had bij geboorte. Dat zijn inmiddels onverwoestbare megaheupen geworden.quote:Op donderdag 7 januari 2010 15:00 schreef Linda2205 het volgende:
Dat met die heupjes komt vaker voor bij meisjes als bij jongens Claudia, dus je hebt statistisch gezien minder kans![]()
Haha, ik zou daar ook boos om worden geloof ik. In mijn zwangerschapsdossier stond 'macrosomie' genoteerd en dat vond ik ook maar niks. In de Van Dale had ik opgezocht wat het precies betekende: 'onnatuurlijk sterke lichaamsgroei'. Nou, zo onnatuurlijk was het klaarblijkelijk niet.quote:Lotte heeft volgens dr CB-boekje een misvorming aan d'r voetjesNou is dat ook zo..maar misvorming... mijn kind is niet misvormd
![]()
Ze heeft O-voetjesquote:Op donderdag 7 januari 2010 15:04 schreef huuphuup het volgende:
Lindagmta
![]()
en je kind is zeker niet misvormdwat is er andersvormd aan je meiske dr voetjes dan?
En die plooien hoeven niets te zeggen, t is een beetje als met downbaby's geloof ik, niet iedere baby met een dikke nekplooi heeft down maar wel alle baby's met down hebben een dikke nekplooi. Zoiets dacht ik geldt ook voor heupdysplasie en zulks.
quote:Op donderdag 7 januari 2010 15:00 schreef Linda2205 het volgende:
En nu het toch over heupjes gaat...De kinderfysio van Mikael zei toen dat dat allemaal nog wel meeviel. Je moet er meer op letten dat ze niet op de teentjes gaan lopen. Dat is vaak het grootste probleem!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tuurlijk moet je je kind daar niet de hele dat inzetten. Maar Leander zit er zo af en toe 10 minuten in als ik even met Mikael bezig ben ofzo. Stoeltje staat zo dat hij met paltte blote voeten op de grond komt.
En tegenwoordig mag je toch niks meer. Ik zat vroeger de hele dat in zon stoel. Heb ook nergens last van!
[ Bericht 20% gewijzigd door MeNicole2 op 07-01-2010 15:44:53 ]Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
nou...quote:Op donderdag 7 januari 2010 15:32 schreef Sorbootje het volgende:
Wat ik me afvraag... zullen we over een paar jaar terugkijken op al ons baby getob en gepieker en denken: "Waar maakte ik me in vredesnaam druk om?"
Ik heb namelijk zo'n voorgevoel van wel... En toch gewoon blijven tobben en piekeren hè...
Ja... en het leuke is... na een flink aantal kinderen pieker je en tob je nog steeds.. want ieder kind is weer anders en reageert weer andersquote:Op donderdag 7 januari 2010 15:32 schreef Sorbootje het volgende:
Wat ik me afvraag... zullen we over een paar jaar terugkijken op al ons baby getob en gepieker en denken: "Waar maakte ik me in vredesnaam druk om?"
Ik heb namelijk zo'n voorgevoel van wel... En toch gewoon blijven tobben en piekeren hè...
Ik zoek nog een assistent die vanuit huis wil transcriberen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 17:39 schreef Twinkly het volgende:
Nu nog een baanIk heb nogal wat eisen
Ik heb alleen maar op woensdag en vrijdag opvang voor hem en ik wil kunnen kolven of live kunnen voeden (Niels accepteert de fles nog steeds niet
).
misschien hsndig als die assistent in de buurt woontquote:Op donderdag 7 januari 2010 18:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zoek nog een assistent die vanuit huis wil transcriberen.
incantrix, wat een ellende weerquote:Op donderdag 7 januari 2010 18:30 schreef Stiemie het volgende:
Incantrix wat balen zeg! Hoe lang moet je de AB nog gebruiken? Is het een optie om die tijd te kolven zodat je productie wel op peil blijft en je daarna door kunt gaan? Misschien anders eens contact met een laktatiekundige opnemen?
Dat krijgt Niels wel, hebben jullie nog bijwerkingen gemerkt? Ik heb het idee dat hij wat last ervan heeft namelijk. Hij is zo huilerig sinds dinsdag en vanmiddag heeft hij een voeding overgeslagen omdat hij de borst weigerdequote:Op donderdag 7 januari 2010 18:19
schreef _Bar_ het volgende:
Karin die korrels die je krijgt voor Lars, zijn dat toevallig deze:
Nexium Esomeprazol?
Deze krijgt Roy hier nog steeds, is voor de slokdarm en het zuur.
Lossen we op in z'n voeding.
1 zakje per dag.
En het lijkt hier wel te helpen in elk geval.
Op de anderen ga ik later reageren eerst eens bijlezen en nog eten enzo.
Raar is dat he? ik was helemaal niet zo'n heftige pro-borstvoedings-persoon, maar nu gaat het me toch wel heel erg aan het hart zeg.. En balen dat het nog niet zo goed gaat met Niels' medichijnen lieverd, sterkte joh!quote:Op donderdag 7 januari 2010 19:01 schreef Twinkly het volgende:
Ohhh Icantrix het zit je echt niet mee hehet ene na het andere... pff
Ik snap heel goed dat je een naar gevoel krijgt dat je bij moet voeden met kv.
Pff ik hoop dat dat het is, dat hij gewoon nog moet wennen aan de medicijnen. Hij is nu al vanaf 3 uur bijna de hele tijd heel zielig aan het huilenquote:Op donderdag 7 januari 2010 20:05 schreef Stiemie het volgende:
Twinkly bij ons duurde het 2 weken voordat de reflux medicijnen echt helemaal goed werkten. Misschiend at het bij Niels ook steeds een beetje beter gaat?
Natuurlijk Rocka, hoe kan het ook anders met je kleine rockerquote:Op vrijdag 8 januari 2010 02:22 schreef RockabeIIa het volgende:
Hier dito... Elke avond/nacht hetzelfde liedje. Ik denk dat hij me heeeel erg leuk vindt
onze kraam adviseerde ook om een druppel moedermelk in het oogje te laten lopen. Beetje enge actie maar het helpt wel.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:16 schreef Brighteyes het volgende:
Martine, dat met die oogjes lijkt vervelender dan het is. Het is meer een soort van snot dan pus hoor.
Gewoon regelmatig schoonmaken met een watje met (afgekoeld gekookt) water en dan van buiten naar binnen wrijven en dan gaat het vanzelf weer over.
Hoe is het gegaan?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 08:56 schreef Stiemie het volgende:
Nou wij staan klaar om naar de opvang te gaan... Uurtje met mij en een uurtje zonder mij. En nu het zover is zie ik er toch wel erg tegenop. Al die enorme kinderen bij mijn kleine ukkieIk ga mijn peuter maar inzetten als bodyguard denk ik
ja, ik heb er gisteren nog de w.c. mee schoongemaakt! Alle vlekken weg!quote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:56 schreef Sorbootje het volgende:
Hoi Lily![]()
Amaranta, waar moedermelk al niet goed voor is
Koffielepeltje, opvangen, oogje openen en erin laten vallen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:12 schreef lily het volgende:
Lijnloos; ontbijt om 13.00![]()
en Leah heeft haar oogje ook al een paar dagen dicht zitten (met moedermelk heb ik nog niet geprobeerd)
echt erin? okequote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:14 schreef amaranta het volgende:
Koffielepeltje, opvangen, oogje openen en erin laten vallen.
Fijn zeg van dat kdvquote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:04 schreef martine1984 het volgende:
Ik heb geen moedermelk meer dus dat is geen optie.
Dat van t badje zal ik de volgende keer proberen.
Heb net een fijn gesprek gehad met de leidster van het kdv. Ik ga maandag nog even kijken in mn pauze. Maar ik heb het gevoel dat mijn mannetje goed terecht komt.
Helemaal goedquote:
Zo heeft zij het wel bij fabian gedaan ja. Als het ware alsof of het oogdruppels waren.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:22 schreef lily het volgende:
is nooit leuk om te horen, miss![]()
[..]
echt erin? oke
op z'n Nederlandsquote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:38 schreef Poppejans het volgende:
Lily en Leah welkom!Ik heb het al eens eerder gevraagd maar niet meer gekeken of je gereageerd had, maar spreek je het uit op zn Engels of Nederlands?
Vond ik stiekem ook mooier, dus leuk!quote:
geweldig!!quote:
daar heb ik helaas geen last vanquote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:06 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Lijnloos, ik herken je verhaal van toen Meike baby was. Zelf niet meer aan eten toekomen, met als gevolg dat ik toen heel erg ben afgevallen.
tja, ik kan het ook wel hebben hoor... (mag ook stiekum best genieg af) maar dit is niet echt de manier nee..quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:06 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Lijnloos, ik herken je verhaal van toen Meike baby was. Zelf niet meer aan eten toekomen, met als gevolg dat ik toen heel erg ben afgevallen. Op zich kon ik het wel lijden maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Zo kun je niet eens even gaan plassen oid, af en toe wel even aan jezelf denken hoor!
Hier zijn het zakjes van 10mg en die mag Roy 1 zakje van per dag, en dat is 1 voeding.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:43 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Bar, Lars krijgt nu Nexium, hoe het verder heet weet ik niet, ik heb mijn vriend op pad gestuurd met het recept, dus die neemt dat vanavond mee.
Hij krijgt in ieder geval meer als Niels, want Lars mag een halve dosis hebben, dus 5 ml.
En gooien jullie wat over is weg, of kun je dat de volgende dag nog gebruiken?
kan heel prima zelfs met de fles.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 15:36 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Bar, je doet het dus door de fles??? wist niet dat dat kon. maar dan moet de fles wel leeg gaan...
Twinkly hoe geef jij het? want ik dacht in een spuitje voor de fles aan.
Volgens mijn kraamhulp is het een achterhaald advies en kun je dat beter niet met moedermelk doen. De reden ben ik inmiddels vergeten.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:43 schreef amaranta het volgende:
[..]
Zo heeft zij het wel bij fabian gedaan ja. Als het ware alsof of het oogdruppels waren.
Niels krijgt ook 5ml maar dan verdeeld over 2 keer per dag, maar het is afhankelijk van het lichaamsgewicht (Niels is 6 kg) . De rest moet je weggooien, gek dat de arts dat jullie niet verteld heeft. Het is maar een half uur bruikbaar.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:43 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Bar, Lars krijgt nu Nexium, hoe het verder heet weet ik niet, ik heb mijn vriend op pad gestuurd met het recept, dus die neemt dat vanavond mee.
Hij krijgt in ieder geval meer als Niels, want Lars mag een halve dosis hebben, dus 5 ml.
En gooien jullie wat over is weg, of kun je dat de volgende dag nog gebruiken?
Ook voor mij heel herkenbaar. Ik heb tijdens de nachtvoedingen al ontzettend honger, maar ontbijt pas rond 10 uur (voor mij is dat heel laat).quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:36 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
tja, ik kan het ook wel hebben hoor... (mag ook stiekum best genieg af) maar dit is niet echt de manier nee..
Overigens is ontbijten nog steeds niet gelukt... heb uurtje geleden weer flesje erin gestopt en er is al een boel teruggekomen dat ik blij ben dat ze nu ff lekker slaapt zonder spugen. zo toch maar es wegleggen in de wandelbak/slaapbak.
Onze kinderarts adviseert mensen om die reden om het niet door de fles te mengen inderdaad!quote:Op vrijdag 8 januari 2010 15:36 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Bar, je doet het dus door de fles??? wist niet dat dat kon. maar dan moet de fles wel leeg gaan...
Twinkly hoe geef jij het? want ik dacht in een spuitje voor de fles aan.
Twinkly misschien helpt het als je loopt? Esmee weigert de fles soms als we heb zittend geven, maar zodra je opstaat en loopt, heeft ze afleiding en dan drinkt ze hem ineens leeg. Geen idee waarom en we kunnen ook niet ontdekken wanneer ze eht wel doet en wanneer niet, maar he het werkt dus wat maakt het uitquote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:13 schreef Twinkly het volgende:
Pff ik maak me wel zorgen hoor.
Niels kan nog niet uit een flesje drinken en overdag gaat in een bedje slapen met de dag slechter.
Maar hij moet over 3 weken wel naar het kinderdagverblijf... Hoe moet dat nou![]()
Als hij gewoon op de flessenspeen kan sabbelen is het best, maar ohwee wanneer er melk uitkomt!
En net heb ik geprobeerd of 10 minuten laten huilen hielp omdat hij maar niet ging slapen, nou dat had ik beter niet kunnen doenHelemaal overstuur en niet meer te troosten, ook niet in mijn armen, en bezweet tot op het matras.
haha dat is grappigquote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:18 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Twinkly misschien helpt het als je loopt? Esmee weigert de fles soms als we heb zittend geven, maar zodra je opstaat en loopt, heeft ze afleiding en dan drinkt ze hem ineens leeg. Geen idee waarom en we kunnen ook niet ontdekken wanneer ze eht wel doet en wanneer niet, maar he het werkt dus wat maakt het uit
De afgeplatte speen zou juist beter zijn, en niet slechter. Maar dat is dus achterhaald. Volgens de lactatiekundige van het borstvoedingscentrum verschilt het per kind welke speen wel of niet geaccepteerd wordt. Sommige baby's kunnen nu eenmaal niet op een bepaalde speen sabbelen vanwege - wat was het nou? - hun gehemelte of zo.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:15 schreef Incantrix het volgende:
Oh, Claudia, dat is een goeie, die wist ik niet.. Stef wil de speentjes die we hem tot nu toe hebben aangeboden niet, terwijl hij soms wel wil sabbelen, maar de afgeplatte speen durfden we hem nooit te geven vanwege dat advies!
Oh, leuk is dat, hè? Ivan is ook zo'n lachebek. Zelfs als hij verdrietig is lacht hij vaak tussendoor en dat is helemaal schattig.quote:Hij is er zelf ook blij mee geloof ik, want het lijkt wel alsof hij clowntjes heeft gegeten vandaag: hij heeft ontdekt dat hij naar me kan lachen en ik wás al verliefd, maar nu kan ik helemaal niet meer níet naar hem kijkenZó schattig! En als ik dan teruglach gaat hij echt van die schaterlach-bekkies trekken!
Héérlijk!
Echt waar?quote:
Oh, ik kan me die zorgen zo goed voorstellen. Oefen je met uit de fles drinken? Met dat bedje zal het wel goedkomen op het kinderdagverblijf. En iemand hier zei het pas nog: ze hebben er ervaring mee. Je zou wellicht kunnen overwegen om ze te bellen en nu alvast op de hoogte te stellen / advies te vragen? Ik weet niet hoe gebruikelijk het is om dat te doen, maar het neemt misschien wat zorgen weg? Ik zou het al fijn vinden om zoiets te horen als 'oh, dat zijn we wel gewend, hoor'. Heb je een wendag of wendagen? Ook daar zou je misschien iets mee kunnen?quote:Pff ik maak me wel zorgen hoor.
Niels kan nog niet uit een flesje drinken en overdag gaat in een bedje slapen met de dag slechter.
Maar hij moet over 3 weken wel naar het kinderdagverblijf... Hoe moet dat nou![]()
hihi dat doet Niels ook: pruil, lach, nog grotere pruillipquote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:21 schreef Claudia_x het volgende:
Zelfs als hij verdrietig is lacht hij vaak tussendoor en dat is helemaal schattig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |