abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 januari 2010 @ 21:27:45 #126
64438 Bucko
##Prison Break##
pi_76501178
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:15 schreef Claudia_x het volgende:

Ik maak uit je posting op dat het niet echt een probleem is omdat ze vanzelf ophoudt na 5 minuten? Waarom wil je dat laatste uur trouwens rekken?
ze kreeg eerst 7 voedingen van 100 ml flesvoeding, dan meldde ze zich al na 1,5 uur. Sinds dinsdag geven we haar 130 ml en dan had ik zoiets van, dan zijn 7 voedingen te veel. Opzich lijkt dat wel wat beter te gaan 130 ml. Als we eerder gaan geven dan gaat het ritme weg en drinkt ze onregelmatig. Morgen moeten we naar het consultatiebureau, mss dat zij iets meer weten.
  Moderator woensdag 6 januari 2010 @ 21:29:24 #127
5428 crew  miss_sly
pi_76501266
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:22 schreef Bucko het volgende:
ja...ik moet het eens anders benaderen denk ik dan. Ik wil haar niet 'verwennen" door haar telkens op te pakken. Word er soms een beetje radeloos van dat als ik dnek dat alles in orde is(dus eten, luier etc) dat ze dan toch gaat huilen..ik heb weinig geduld!

dankjewel voor de reacties alvast...
Zo klein kun je haar echt nog niet verwennen, alleen veel liefde en warmte geven. Ze heeft maanden bij jou in je buik gezeten, dus het is niet heel raar dat ze nu ook nog graag bij je is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_76502146
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:22 schreef Bucko het volgende:
ja...ik moet het eens anders benaderen denk ik dan. Ik wil haar niet 'verwennen" door haar telkens op te pakken. Word er soms een beetje radeloos van dat als ik dnek dat alles in orde is(dus eten, luier etc) dat ze dan toch gaat huilen..ik heb weinig geduld!

dankjewel voor de reacties alvast...
Ik begrijp je gevoel wel. Ivan kan niet alleen in slaap vallen, dus ik help hem er altijd mee. Ik vind het moeilijk om het gevoel te onderdrukken dat ik hiermee een precedent schep: gaat hij vanaf nu altijd van mij afhankelijk zijn om in slaap te vallen? Maar zoals miss_sly zegt: je kunt haar nu niet verwennen. Volgens mijn verloskundige komt dat pas na 6 maanden.

Alleen als 5 minuten laten huilen niet werkt en je het zelf heel zwaar vindt om telkens aandacht te geven, dan zou ik een alternatief zoeken. Bijvoorbeeld: vaker je vriend laten troosten, hulpmiddelen zoeken (infacol tegen krampen, inbakeren), of de situatie waarin gehuild wordt vermijden (dit doe ik met behulp van een draagdoek en anderen misschien met een kinderwagen zodat ze heen en weer kunnen rijden om het kind rustig te krijgen).

Je moet een beetje zoeken wat werkt. Ineens vind je iets en dat is zo tof! En je leert je kind beter kennen, waardoor je ook beter leert begrijpen wat er is. Ik vond het vrij verhelderend om te horen dat er zoiets bestaat als 'mamahonger', bijvoorbeeld. En als een kind ouder wordt komen er ook meer prikkels binnen, wat er ook voor kan zorgen dat hij/zij gauwer of meer huilt. Dan zijn er nog de ontwikkelingssprongetjes, en soms is er gewoon echt iets aan de hand (reflux bijvoorbeeld). Het is allemaal nogal wat, en je kunt alleen maar gissen!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_76502399
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:27 schreef Bucko het volgende:

[..]

ze kreeg eerst 7 voedingen van 100 ml flesvoeding, dan meldde ze zich al na 1,5 uur. Sinds dinsdag geven we haar 130 ml en dan had ik zoiets van, dan zijn 7 voedingen te veel. Opzich lijkt dat wel wat beter te gaan 130 ml. Als we eerder gaan geven dan gaat het ritme weg en drinkt ze onregelmatig. Morgen moeten we naar het consultatiebureau, mss dat zij iets meer weten.
Ah, dat kan ik me goed voorstellen! Je zit natuurlijk aan een maximum vast. Heb je het idee dat ze een grote honger heeft die je maar moeilijk kunt stillen? Ik heb van meelezen in het flesvoedingstopic begrepen dat er ook voeding bestaat voor hongerige kindjes. Misschien hoef je daarmee niet te rekken?

Maar hier begeef ik me op onbekend terrein, want ik geef geen flesvoeding. En misschien vind je het geen probleem om te rekken. Ik vind het zelf heel moeilijk om Ivan te laten wachten op voeding, dus dat projecteer ik vrolijk op anderen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 6 januari 2010 @ 21:54:57 #130
5428 crew  miss_sly
pi_76502570
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ah, dat kan ik me goed voorstellen! Je zit natuurlijk aan een maximum vast. Heb je het idee dat ze een grote honger heeft die je maar moeilijk kunt stillen? Ik heb van meelezen in het flesvoedingstopic begrepen dat er ook voeding bestaat voor hongerige kindjes. Misschien hoef je daarmee niet te rekken?

Maar hier begeef ik me op onbekend terrein, want ik geef geen flesvoeding. En misschien vind je het geen probleem om te rekken. Ik vind het zelf heel moeilijk om Ivan te laten wachten op voeding, dus dat projecteer ik vrolijk op anderen.
haha, ja ik vind dat ook erg moeilijk, nog steeds

maar je kunt fv ook meer op verzoek geven ipv precies zo afgepast op uur en tijd en hoeveelheid. Heb ik ook geleerd uit het fv topic, geloof ik. Dus misschien is het een idee, Bucko, om eens in het flesvoedingtopic te vragen of ze nog tips hebben specifiek mbt de fles?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_76502894
Bucko wij geven flesvoeding op verzoek. Misschien ook iets voor jullie? Wij deden dat in het begin. Esmee dronk dan heel vaak en steeds kleine beetjes. We schreven dan steeds op hoelaat ze dronk en hoeveel om te checken dat ze niet over de maximale hoeveelheid heen ging. Inmiddels heeft ze het zelf zo aangepast dat ze om de 4 a 5 uur 180 ml met 6 schepjes drinkt.
pi_76503201
Hmm, ik begin me toch een beetje zorgen te maken om ons meisje. Ze is vandaag al en paar keer weer aan het "stuipen" geweest en is dan zo diep in slaap dat het me echt veel moeite en ongeveer 5 minuten kost om haar echt wakker te krijgen... Komt iemand dit bekend voor? Ik heb het maandag wel aangegeven bij de vrouw van het cb die langskwam, maar die deed er redelijk lakoniek over. Maar ik had niet echt het idee dat ze me begreep (in het gehele gesprek)... Ben ik nou overbezorgd aan het doen of wordt het wellicht tijd om toch de ha morgen maar es te bellen?
  woensdag 6 januari 2010 @ 22:11:16 #133
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76503463
Als ik zeg 'lijkt het op fladderen', klinkt dat herkenbaar?
Dat is nl. wat Oscar deed net na de geboorte waardoor hij in het ziekenhuis moest blijven. Dat had bij hem te maken met de bloedsuikerspiegel toen. Hij deed het ook nog wel eens toen we al weer thuis waren en het schijnt verder geen kwaad te kunnen maar ik heb het me ook wel eens afgevraagd, hoe dat nou zat.

Ik zou als ik jou was gewoon de ha bellen want je maakt je er zorgen om en dan is het gewoon belangrijk dat je gerust gesteld wordt. Ook als het niks blijkt te zijn.
Gewoon bellen morgen hoor.
pi_76503812
Fladderen heeft ze in het ziekenhuis in de dagen na geboorte wel gedaan ja, toen ook idd de suikerwaardes getest maar die bleken goed... Toch heb ik nu het idee dat het wat anders is, maar het is wel een goeie. Ik ga toch maar ff bellen denk ik morgen. Tnx anyway be!
pi_76503993
Sorbo, ik ben helaas bekend met kleine flessenterroristjes. Nou ja, eentje maar, maar da's meer dan genoeg.

Wij hebben in eerste instantie alle standaard tips geprobeerd, maar daar zat de gouden niet tussen.

Wat wel iets hielp was lopend de fles geven en niet als ze erge honger had. Maar ook dan begon ze vaak te spelen met de speen (eruit floepen met d'r tong) en mondde het uit in een groot krijsfestijn. Dan legde ik 'r vaak toch maar aan de borst, want ik wilde niet dat ze de fles als iets negatiefs ging zien.

En nu, eindelijk, lukt het. En het lukt altijd, vertrouw daar maar op. Blijf vooral zelf rustig en probeer er naar haar toe geen issue van te maken, anders wordt het helemaal een stressvolle bezigheid.

En vergeet ook niet dat ze op het kdv ws ervaring hebben met kleine flesweigeraartjes. En dat ze het daar een uitdaging vinden om het te laten slagen.

Sterkte en succes! Ik weet hoe frustrerend het kan zijn. Maar het komt goed, echt waar!
  woensdag 6 januari 2010 @ 22:22:43 #136
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76504098
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:17 schreef Lijnloos het volgende:
Fladderen heeft ze in het ziekenhuis in de dagen na geboorte wel gedaan ja, toen ook idd de suikerwaardes getest maar die bleken goed... Toch heb ik nu het idee dat het wat anders is, maar het is wel een goeie. Ik ga toch maar ff bellen denk ik morgen. Tnx anyway be!
Ok, dat is mss ook iets om dan te gebruiken in je uitleg naar de ha, dat het anders is dan het fladderen. Dan weet hij/zij dat ook zeg maar.
pi_76504283
Bucko, zo'n klein babytje kun je ECHT nog niet verwennen hoor, heel veel oppakken ''geeft'' helemaal niks, vaak wil je kleintje juist graag bij jou zijn, of tegen je aan liggen om in slaap te vallen.
Je vroeg wat ''normaal'' was qua huilen, dat weet ik niet, maar Wolf is bijna even oud als jullie dochter en ik merk dat hij huilerig is 's avonds als hij die dag is meegeweest ergens heen, ws van alle indrukken die hij opdoet.
Als hij huilerig is helpt het hier heel erg goed om hem te dragen in de draagdoek, lekker dicht tegen mij aan. Of vaak is het ook al voldoende hem bij me te houden, dan slaapt hij maar bij mij ipv in zn bedje (bedje is hier nog de wandelwagenbak)

Oja hij drinkt trouwens hetzelfde als jullie dochter, zo'n 130/135 cc, soms ietsje minder, en meldt zich sinds gisteravond om de 4 uur ('s nachts laat hij er langer tussen, slaapt goed door)
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_76507232
Het wordt niet echt beter met Jamie Hij hoest nog steeds verschrikkelijk. Net een fles gegeven, hij liet al 75 cc staan en tijdens een hoestbui kotste hij de rest er ook nog uit. Dus nu ligt hij met een bijna lege maag in zn bedje. Verder is mn lief na zn werk maar naar zn moeder gegaan omdat hij niet door de files heen kan komen. Dus ik baal verschrikkelijk Nu maar hopen dat Jamie een beetje redelijk slaapt vanacht. Hij heeft vanavond veel gehuild, hoop dat de nacht beter wordt.
pi_76507550
Oh Martine dat is echt niet fijn Als je je veel zorgen maakt kan je altijd de huisartsenpost bellen voor advies. Of kan je daar nu niet heen nu je vriend de auto nog heeft?
  donderdag 7 januari 2010 @ 02:46:11 #140
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76510572
hi dames; het is weer midden in de nacht en ik zit weer te kolven....

Ik denk dat ik Evie ook wat meer voeding ga aanbieden; ze dronk steeds 110-115 ml en die flesjes gaan allemaal helemaal leeg. En de laatste 2 dagen gaat ze zich steeds sneller melden na een flesje.
Ik denk dus dat ze eerder honger heeft en dus daarom eerder wakker wordt.
Hoop dat mijn productie gaat toenemen nu ik vaker kolf en haar 130 kan aanbieden per fles...
heb op het CB gevraagd; en die gaven ook aan dat ik van borstvoeding nooit teveel kan geven..
(zolang zij geen voeding gaat teruggeven enzo...)

he bah Martine; wat vervelend dat Jamie ziek is... ik hoop dat het van8 een beetje gaat daar...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  donderdag 7 januari 2010 @ 09:41:01 #141
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_76513038
Hè Martine, wat naar! Hopelijk is de nacht goed gegaan? Dikke voor jou en Jamie!

Vlindur, fijn dat er waarschijnlijk meer duidelijk is, ik hoop dat je uit de voeten kunt met de adviezen die je gaat krijgen en dat Rienk zich snel beter gaat voelen

BJ, haha, leuk om met je kolfsessies mee te lezen, heel vaak lees ik dat rond vijven als ik Stef aan het voeden ben op mijn telefoon, maar tegelijk voeden en reageren lukt niet.. En jeumig, wat drinkt Evie al veel! Stef zit sinds zijn laatste regelgebeuren ook op de 130 cc, dus dat is pas sinds een week of anderhalf Wel goed hoor, lekker groeien die meid!

Claudia, haha, wij vinden Stef in zijn (groene) puckababy altijd net een rupsje Noemen hem sindsdien ook nog wel eens Stefje Nooitgenoeg En balen dat je nog niets weet van evt. opvang, ik háát het dat dat allemaal zo knullig is geregeld. Wij hebben ons destijds ingeschreven bij een keten van kdvś en dan mocht je je inschrijven op 3 filialen tegelijk en hebben ondertussen inderdaad te horen gekregen dat er plek is. Eén van de dagen is wel anders als aangevraagd, maar gelukkig kunnen we dat wel regelen met mijn werk. Per september (!) is onze tweede voorkeursdag ook beschikbaar..

Mefke, beetje laat, maar wat leuk dat je collega's je plekje hadden versierd, zo voel je je wel weer een beetje welkom, zeker als je toch met de woorden van je leidinggevende in je achterhoofd weer op werk aanmoet. Wel jammer dat je dan toch uren moest zitten niksen, dat lijkt me echt heel storend

Sorbootje, wat irritant dat het niet lukt met de fles! En dan ook nog brullen bij het KDV Ik hoop dat het uiteindelijik vooral in de voorbereiding niet zo soepel loopt (een slechte generale repetitie maakt een goede eerste voorstelling toch? )

Bucko, ik kan je niet helpen, maar wel succes wensen!

Lijnloos, wat fijn dat Minke zo lekker slaapt al

voor de rest, sorry als ik mensen ben vergeten..

Hiero iemand in dubio: ik wil aan de ene kant heel graag even weten wat Stef ondertussen weegt, maar ik heb eigenlijk geen zin om door de gladheid te moeten, hem daar aan en uit te moeten kleden en dat ook nog op het tijdstip dat ik idealiter mijn middagtukje doe. Dat tukje hoeft niet altijd meer, maar (volgens mijn arts dan) door de antibiotica ben ik erg moe en vandaag dus vroeg wakker Gelukkig gaat het wel stukken beter met Stef's verkoudheid en hij is goed te pas. Tenminste als hij geen krampjes heeft, want die had hij gisteren helaas weer vaak en erg.. Nouja, ik zie wel even, moet sowieso even boodschappen doen. Owja, en hij was dinsdag alweer 6 weken oud Magische grens voor mij, want nu mag ik weer tillen en andere fysieke inspanningen doen en als ik dat dan doe krijg ik alsnog op mijn mieter van mijn lief omdat hij vind dat ik mijn ontsteking nog moet uitzieken.. Nouja, enniewee, misschien ga ik nu nog maar even een oogje proberen toe te knijpen, Stef is nog wel wakker maar ligt lekker stilletjes in zijn wieg dus why not
3!
pi_76513119
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 09:41 schreef Incantrix het volgende:

Claudia, haha, wij vinden Stef in zijn (groene) puckababy altijd net een rupsje Noemen hem sindsdien ook nog wel eens Stefje Nooitgenoeg
Haha ja zo noemde we Leander ook. Helemaal als ie beweegt. Net zo'n rups wat vooruit probeert te komen!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  donderdag 7 januari 2010 @ 09:46:31 #143
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_76513196
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 09:43 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Haha ja zo noemde we Leander ook. Helemaal als ie beweegt. Net zo'n rups wat vooruit probeert te komen!
Whehe, het ligt dus niet aan ons Twee rupsjes
3!
pi_76513317
`Stefje Nooitgenoeg
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76513364
Leander heeft trouwens een koorstlip Hoe ie eraan komt Maar de ka vond het niet erg want hij was geen pasgeborene meer! Echt wel. waar is mijn pasgeborene gebleven dan?
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  donderdag 7 januari 2010 @ 09:55:02 #146
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76513413
Martine, hoe is het vannacht gegaan?
Als Jamie moeite blijft houden met het leegdrinken van zijn flesjes zou ik zeker even bellen hoor. Dat was voor de ha hier oa reden om toen een pufje te geven omdat Oscar anders gewoon te moe was zeg maar.
Hij is er nu weer vanaf, maar het heeft hem echt even geholpen.
pi_76513651
Goeiemorgen allemaal!

Martine hopelijk heeft Jamie vannacht goed geslapen!

Oeh is er ergens een foto van Stefje Nooitgenoeg te bewonderen?

Timo is nog steeds heel erg verkouden, maar vannacht heeft hij wel weer goed geslapen gelukkig. Overdag slaapt hij nu ook ineens héél erg veel en ik ben ook niet helemaal fit dus ik doe maar lekker met hem mee
Vanmiddag moeten we naar het ziekenhuis voor een heupjesfoto, hoogstwaarschijnlijk blijkt dan dat alles goed is, maar het was nog even voor de extra-zekerheid omdat heupdysplasie aan beide kanten in de familie zit.
pi_76513659
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 09:41 schreef Incantrix het volgende:
..
Lijnloos, wat fijn dat Minke zo lekker slaapt al

voor de rest, sorry als ik mensen ben vergeten..

Hiero iemand in dubio: ik wil aan de ene kant heel graag even weten wat Stef ondertussen weegt, maar ik heb eigenlijk geen zin om door de gladheid te moeten, hem daar aan en uit te moeten kleden en dat ook nog op het tijdstip dat ik idealiter mijn middagtukje doe. Dat tukje hoeft niet altijd meer, maar (volgens mijn arts dan) door de antibiotica ben ik erg moe en vandaag dus vroeg wakker Gelukkig gaat het wel stukken beter met Stef's verkoudheid en hij is goed te pas. Tenminste als hij geen krampjes heeft, want die had hij gisteren helaas weer vaak en erg.. Nouja, ik zie wel even, moet sowieso even boodschappen doen. Owja, en hij was dinsdag alweer 6 weken oud Magische grens voor mij, want nu mag ik weer tillen en andere fysieke inspanningen doen en als ik dat dan doe krijg ik alsnog op mijn mieter van mijn lief omdat hij vind dat ik mijn ontsteking nog moet uitzieken.. Nouja, enniewee, misschien ga ik nu nog maar even een oogje proberen toe te knijpen, Stef is nog wel wakker maar ligt lekker stilletjes in zijn wieg dus why not
Wet van Fok!, nooit roepen dat je kind al zo goed slaapt... Vannacht dus tussen half 2 en 4 geslapen en daarna vond mevrouw het wel genoeg... Gelukkig van 8 tot net nog even kunnen slapen allebei, maar nu komt er een meneer voor de verwarming (kan die eindelijk ook op Minke's kamertje werkend) dus nu zit ik al weer beneden... Nou ja, vanavond dan maar vroeg naar bed!

Trix met mijlpaal 6 weken alweer zeg, tjonge dat gaat rap! (cliché, sorry ) Maar doe inderdaad nog effe rustig aan joh, dat jouw lijf ook de magische grens voorbij is naar het gezond zijn. Dan pas tillen en doen hoor... maar ook

MeNicole, voor Leander... (niet besmettelijk toch als je het zo doet ). Jouw mannetje wordt ook groot... maar het blijft natuurlijk wel jouw kleine mannetje, pasgeboren.

Martine, ik hoop dat Jamie toch nog lekker heeft kunnen slapen ondanks het spugen/hoesten. Ook voor jullei.
pi_76513765
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:05 schreef Chan het volgende:
Goeiemorgen allemaal!

Martine hopelijk heeft Jamie vannacht goed geslapen!

Oeh is er ergens een foto van Stefje Nooitgenoeg te bewonderen?

Timo is nog steeds heel erg verkouden, maar vannacht heeft hij wel weer goed geslapen gelukkig. Overdag slaapt hij nu ook ineens héél erg veel en ik ben ook niet helemaal fit dus ik doe maar lekker met hem mee
Vanmiddag moeten we naar het ziekenhuis voor een heupjesfoto, hoogstwaarschijnlijk blijkt dan dat alles goed is, maar het was nog even voor de extra-zekerheid omdat heupdysplasie aan beide kanten in de familie zit.
Ja doe jij dan ook weer ns Timo spammen?

Succes in het ziekenhuis, ik ga ook maar ns vragen om een heupfoto denk ik. Wij hebben tot nu toe op het cb steeds de wvk gehad en de eerste keer een invalarts. En niemand behalve de fysio heeft serieus naar de heupen gekeken. Toen we de laatste keer bij de fysio waren was zij verbaasd dat wij nog geen echo hebben aangeboden gekregen. De huidplooien in de beentjes verschillen heel erg en het ene beentje lijkt een fractie van 2 millimeter ofzo langer dan het andere beentje als ik ze naast elkaar strek (I know mag niet doe k ook niet dagelijks). Maar goed, ik heb dus maar liever dat iemand er even echt goed naar kijkt, zeker ivm die hypermobiliteit in mijn familie.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76513877
Huup je kunt op donderdagochtend bij het LUMC tot 11 uur inlopen bij de heupjescontrole, dat moet eigenlijk voor ze 2 weken zijn maar als je even belt dan kan het misschien best alsnog lijkt me zo? Daar kijkt er meteen een arts naar.

Ik zal binnenkort weer een keertje Timo spammen Eerst maar weer eens foto's maken Dat doe ik echt te weinig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')