op z'n Nederlandsquote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:38 schreef Poppejans het volgende:
Lily en Leah welkom!Ik heb het al eens eerder gevraagd maar niet meer gekeken of je gereageerd had, maar spreek je het uit op zn Engels of Nederlands?
Vond ik stiekem ook mooier, dus leuk!quote:
geweldig!!quote:
daar heb ik helaas geen last vanquote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:06 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Lijnloos, ik herken je verhaal van toen Meike baby was. Zelf niet meer aan eten toekomen, met als gevolg dat ik toen heel erg ben afgevallen.
tja, ik kan het ook wel hebben hoor... (mag ook stiekum best genieg af) maar dit is niet echt de manier nee..quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:06 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Lijnloos, ik herken je verhaal van toen Meike baby was. Zelf niet meer aan eten toekomen, met als gevolg dat ik toen heel erg ben afgevallen. Op zich kon ik het wel lijden maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Zo kun je niet eens even gaan plassen oid, af en toe wel even aan jezelf denken hoor!
Hier zijn het zakjes van 10mg en die mag Roy 1 zakje van per dag, en dat is 1 voeding.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:43 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Bar, Lars krijgt nu Nexium, hoe het verder heet weet ik niet, ik heb mijn vriend op pad gestuurd met het recept, dus die neemt dat vanavond mee.
Hij krijgt in ieder geval meer als Niels, want Lars mag een halve dosis hebben, dus 5 ml.
En gooien jullie wat over is weg, of kun je dat de volgende dag nog gebruiken?
kan heel prima zelfs met de fles.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 15:36 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Bar, je doet het dus door de fles??? wist niet dat dat kon. maar dan moet de fles wel leeg gaan...
Twinkly hoe geef jij het? want ik dacht in een spuitje voor de fles aan.
Volgens mijn kraamhulp is het een achterhaald advies en kun je dat beter niet met moedermelk doen. De reden ben ik inmiddels vergeten.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:43 schreef amaranta het volgende:
[..]
Zo heeft zij het wel bij fabian gedaan ja. Als het ware alsof of het oogdruppels waren.
Niels krijgt ook 5ml maar dan verdeeld over 2 keer per dag, maar het is afhankelijk van het lichaamsgewicht (Niels is 6 kg) . De rest moet je weggooien, gek dat de arts dat jullie niet verteld heeft. Het is maar een half uur bruikbaar.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:43 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Bar, Lars krijgt nu Nexium, hoe het verder heet weet ik niet, ik heb mijn vriend op pad gestuurd met het recept, dus die neemt dat vanavond mee.
Hij krijgt in ieder geval meer als Niels, want Lars mag een halve dosis hebben, dus 5 ml.
En gooien jullie wat over is weg, of kun je dat de volgende dag nog gebruiken?
Ook voor mij heel herkenbaar. Ik heb tijdens de nachtvoedingen al ontzettend honger, maar ontbijt pas rond 10 uur (voor mij is dat heel laat).quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:36 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
tja, ik kan het ook wel hebben hoor... (mag ook stiekum best genieg af) maar dit is niet echt de manier nee..
Overigens is ontbijten nog steeds niet gelukt... heb uurtje geleden weer flesje erin gestopt en er is al een boel teruggekomen dat ik blij ben dat ze nu ff lekker slaapt zonder spugen. zo toch maar es wegleggen in de wandelbak/slaapbak.
Onze kinderarts adviseert mensen om die reden om het niet door de fles te mengen inderdaad!quote:Op vrijdag 8 januari 2010 15:36 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Bar, je doet het dus door de fles??? wist niet dat dat kon. maar dan moet de fles wel leeg gaan...
Twinkly hoe geef jij het? want ik dacht in een spuitje voor de fles aan.
Twinkly misschien helpt het als je loopt? Esmee weigert de fles soms als we heb zittend geven, maar zodra je opstaat en loopt, heeft ze afleiding en dan drinkt ze hem ineens leeg. Geen idee waarom en we kunnen ook niet ontdekken wanneer ze eht wel doet en wanneer niet, maar he het werkt dus wat maakt het uitquote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:13 schreef Twinkly het volgende:
Pff ik maak me wel zorgen hoor.
Niels kan nog niet uit een flesje drinken en overdag gaat in een bedje slapen met de dag slechter.
Maar hij moet over 3 weken wel naar het kinderdagverblijf... Hoe moet dat nou![]()
Als hij gewoon op de flessenspeen kan sabbelen is het best, maar ohwee wanneer er melk uitkomt!
En net heb ik geprobeerd of 10 minuten laten huilen hielp omdat hij maar niet ging slapen, nou dat had ik beter niet kunnen doenHelemaal overstuur en niet meer te troosten, ook niet in mijn armen, en bezweet tot op het matras.
haha dat is grappigquote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:18 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Twinkly misschien helpt het als je loopt? Esmee weigert de fles soms als we heb zittend geven, maar zodra je opstaat en loopt, heeft ze afleiding en dan drinkt ze hem ineens leeg. Geen idee waarom en we kunnen ook niet ontdekken wanneer ze eht wel doet en wanneer niet, maar he het werkt dus wat maakt het uit
De afgeplatte speen zou juist beter zijn, en niet slechter. Maar dat is dus achterhaald. Volgens de lactatiekundige van het borstvoedingscentrum verschilt het per kind welke speen wel of niet geaccepteerd wordt. Sommige baby's kunnen nu eenmaal niet op een bepaalde speen sabbelen vanwege - wat was het nou? - hun gehemelte of zo.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:15 schreef Incantrix het volgende:
Oh, Claudia, dat is een goeie, die wist ik niet.. Stef wil de speentjes die we hem tot nu toe hebben aangeboden niet, terwijl hij soms wel wil sabbelen, maar de afgeplatte speen durfden we hem nooit te geven vanwege dat advies!
Oh, leuk is dat, hè? Ivan is ook zo'n lachebek. Zelfs als hij verdrietig is lacht hij vaak tussendoor en dat is helemaal schattig.quote:Hij is er zelf ook blij mee geloof ik, want het lijkt wel alsof hij clowntjes heeft gegeten vandaag: hij heeft ontdekt dat hij naar me kan lachen en ik wás al verliefd, maar nu kan ik helemaal niet meer níet naar hem kijkenZó schattig! En als ik dan teruglach gaat hij echt van die schaterlach-bekkies trekken!
Héérlijk!
Echt waar?quote:
Oh, ik kan me die zorgen zo goed voorstellen. Oefen je met uit de fles drinken? Met dat bedje zal het wel goedkomen op het kinderdagverblijf. En iemand hier zei het pas nog: ze hebben er ervaring mee. Je zou wellicht kunnen overwegen om ze te bellen en nu alvast op de hoogte te stellen / advies te vragen? Ik weet niet hoe gebruikelijk het is om dat te doen, maar het neemt misschien wat zorgen weg? Ik zou het al fijn vinden om zoiets te horen als 'oh, dat zijn we wel gewend, hoor'. Heb je een wendag of wendagen? Ook daar zou je misschien iets mee kunnen?quote:Pff ik maak me wel zorgen hoor.
Niels kan nog niet uit een flesje drinken en overdag gaat in een bedje slapen met de dag slechter.
Maar hij moet over 3 weken wel naar het kinderdagverblijf... Hoe moet dat nou![]()
hihi dat doet Niels ook: pruil, lach, nog grotere pruillipquote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:21 schreef Claudia_x het volgende:
Zelfs als hij verdrietig is lacht hij vaak tussendoor en dat is helemaal schattig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |