abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76561505
wie had destijds ook al weer dat youtube filmpje gepost van die amerikaanse arts die kindjes snel rustig krijgt door in te bakeren, schudden en sssst te roepen in het oortje? Welke arts was dit ook al weer? Een van de meiden heeft te maken met een huilbaby, dus ik wilde dat aan haar doorsturen... maar kan t nu niet meer vinden.

Thanks meiden voor de tips en adviezen Hier heb ik meer aan als de huisarts... die bekijken het toch allemaal medisch en vergeten mijn onzekerheid. Ik ga hem ff op bed leggen met een ui onder zn bed en dan ga ik schoonmaken.... wordt gek van die troep hier
  vrijdag 8 januari 2010 @ 13:50:42 #277
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76561730
Martine, dit is het filmpje:

Het was XxxkarinxxX
pi_76561790
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 13:38 schreef Poppejans het volgende:
Lily en Leah welkom! Ik heb het al eens eerder gevraagd maar niet meer gekeken of je gereageerd had, maar spreek je het uit op zn Engels of Nederlands?
op z'n Nederlands
pi_76562013
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 13:52 schreef lily het volgende:

[..]

op z'n Nederlands
Vond ik stiekem ook mooier, dus leuk!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_76562398
Stiemie, super dat het zo goed ging! Esmee gaat het super vinden zo te horen!
En Linde zo trots, fijn zeg!

Lily welkom met je mooie meisje!
Hoe vinden de jongens het?

Martine, wat balen dat Jamie zich niet lekker voelt, en die prutoogjes zien er altijd zo zielig uit!
Heeft ie op de tocht gelegen? Of een virus...
Iig fijn dat je Fok nog hebt voor tips. Ik ga ook altijd hier vragen hoor, zoveel ervaringsdeskundigen hier!
Ik hoop dat degene met de huilbaby wat heeft aan het filmpje. Fijn dat het gesprek lekker ging met de kdv-leidster. Een goed gevoel is erg belangrijk!

Miss, ai dat is niet fijn om haar zo te horen huilen....hopen dat ze straks toch lekker gaat drinken.
Ze is in ieder geval wel fijn bij haar papa, dus in goede liefdevolle handen.

Stiemie, op een kdv werken is heel leuk hoor, gister ben ik bedolven onder de knuffels en de "ik vind je zo lief Karin" acties, dus naast dat het een drukke baan is geniet ik er ook enorm van!

Lijnloos, ik herken je verhaal van toen Meike baby was. Zelf niet meer aan eten toekomen, met als gevolg dat ik toen heel erg ben afgevallen. Op zich kon ik het wel lijden maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Zo kun je niet eens even gaan plassen oid, af en toe wel even aan jezelf denken hoor!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_76562662
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 14:06 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Hoe vinden de jongens het?
geweldig!!
quote:

Lijnloos, ik herken je verhaal van toen Meike baby was. Zelf niet meer aan eten toekomen, met als gevolg dat ik toen heel erg ben afgevallen.
daar heb ik helaas geen last van
ik eet als een bootwerker
pi_76563646
quote:
Lijnloos, ik herken je verhaal van toen Meike baby was. Zelf niet meer aan eten toekomen, met als gevolg dat ik toen heel erg ben afgevallen. Op zich kon ik het wel lijden maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Zo kun je niet eens even gaan plassen oid, af en toe wel even aan jezelf denken hoor!
tja, ik kan het ook wel hebben hoor... (mag ook stiekum best genieg af) maar dit is niet echt de manier nee..

Overigens is ontbijten nog steeds niet gelukt... heb uurtje geleden weer flesje erin gestopt en er is al een boel teruggekomen dat ik blij ben dat ze nu ff lekker slaapt zonder spugen. zo toch maar es wegleggen in de wandelbak/slaapbak.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 14:43:46 #283
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_76563931
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:43 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Bar, Lars krijgt nu Nexium, hoe het verder heet weet ik niet, ik heb mijn vriend op pad gestuurd met het recept, dus die neemt dat vanavond mee.
Hij krijgt in ieder geval meer als Niels, want Lars mag een halve dosis hebben, dus 5 ml.
En gooien jullie wat over is weg, of kun je dat de volgende dag nog gebruiken?
Hier zijn het zakjes van 10mg en die mag Roy 1 zakje van per dag, en dat is 1 voeding.

Wij gooien dus niks weg in feite.
Wat ik wel als tip mee kan geven is spoel en was de flessen gelijk goed uit, wacht je er iets langer mee krijg je hele chocolademelk kleurige bruine vlekken in de fles en de speen.

Roy drink het in elk geval zo zonder problemen op.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_76566347
Bar, je doet het dus door de fles??? wist niet dat dat kon. maar dan moet de fles wel leeg gaan...

Twinkly hoe geef jij het? want ik dacht in een spuitje voor de fles aan.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 15:41:40 #285
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_76566582
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 15:36 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Bar, je doet het dus door de fles??? wist niet dat dat kon. maar dan moet de fles wel leeg gaan...

kan heel prima zelfs met de fles.

geef jij ook jbpm?
want dat kun je met die medictie beter niet samen tegelijk gebruiken, dan word het echt wel dik.

en het spul moet ik hier oplossen in de voeding, andere mannier is er niet.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 15:50:45 #286
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76566968
oo Lijnloos; wel een beetje aan jezelf denken hoor!
ik herken het ook; ik ontbijt ook pas rond de middag en soms drink ik veeeeel te weinig...
(in het ziekenhuis ging dat helemaal slecht....)

Ik wilde net een dutje doen; maar Evie was huilerig; toen ik dr ging verschonen had ze een enorme poepluier.. zal ze dan darmkrampjes gehad hebben??
Toen maar lekker een flesje gegeven en net een uur op mijn borst laten slapen...
heerlijk voor zowel Evie als mama
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_76567661
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 13:43 schreef amaranta het volgende:

[..]

Zo heeft zij het wel bij fabian gedaan ja. Als het ware alsof of het oogdruppels waren.
Volgens mijn kraamhulp is het een achterhaald advies en kun je dat beter niet met moedermelk doen. De reden ben ik inmiddels vergeten.

Ik heb pas bij het borstvoedingscentrum trouwens gevraagd of een speentje met een platte onderkant beter is. Je raadt het al: 'achterhaald advies'.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_76567919
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:43 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Bar, Lars krijgt nu Nexium, hoe het verder heet weet ik niet, ik heb mijn vriend op pad gestuurd met het recept, dus die neemt dat vanavond mee.
Hij krijgt in ieder geval meer als Niels, want Lars mag een halve dosis hebben, dus 5 ml.
En gooien jullie wat over is weg, of kun je dat de volgende dag nog gebruiken?
Niels krijgt ook 5ml maar dan verdeeld over 2 keer per dag, maar het is afhankelijk van het lichaamsgewicht (Niels is 6 kg) . De rest moet je weggooien, gek dat de arts dat jullie niet verteld heeft. Het is maar een half uur bruikbaar.
Niels adem ruikt nu niet meer zuur maar meer kaas achtig. Hij heeft wel verstopping dat staat ook vermeld als bijwerking.

Pff ik maak me wel zorgen hoor.
Niels kan nog niet uit een flesje drinken en overdag gaat in een bedje slapen met de dag slechter.
Maar hij moet over 3 weken wel naar het kinderdagverblijf... Hoe moet dat nou

Als hij gewoon op de flessenspeen kan sabbelen is het best, maar ohwee wanneer er melk uitkomt!
En net heb ik geprobeerd of 10 minuten laten huilen hielp omdat hij maar niet ging slapen, nou dat had ik beter niet kunnen doen Helemaal overstuur en niet meer te troosten, ook niet in mijn armen, en bezweet tot op het matras.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_76567983
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 14:36 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

tja, ik kan het ook wel hebben hoor... (mag ook stiekum best genieg af) maar dit is niet echt de manier nee..

Overigens is ontbijten nog steeds niet gelukt... heb uurtje geleden weer flesje erin gestopt en er is al een boel teruggekomen dat ik blij ben dat ze nu ff lekker slaapt zonder spugen. zo toch maar es wegleggen in de wandelbak/slaapbak.
Ook voor mij heel herkenbaar. Ik heb tijdens de nachtvoedingen al ontzettend honger, maar ontbijt pas rond 10 uur (voor mij is dat heel laat).

Het is hier wel echt beter geworden; ik zit veel minder vaak 'vast' op de bank met Ivan in mijn armen. Hij slaapt steeds vaker in zijn bed. Ook vermaakt hij zich steeds beter in de box tijdens zijn wakkere momenten. En ik heb het al vaker gezegd, maar de draagdoek is voor mij een uitkomst als ik mijn handen vrij wil hebben en hij bij me wil slapen.

Nog een tip: zet een pot thee of een fles water in de buurt, dan drink je echt meer!
  vrijdag 8 januari 2010 @ 16:15:38 #290
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_76567999
Oh, Claudia, dat is een goeie, die wist ik niet.. Stef wil de speentjes die we hem tot nu toe hebben aangeboden niet, terwijl hij soms wel wil sabbelen, maar de afgeplatte speen durfden we hem nooit te geven vanwege dat advies!

Lijnloos, ik herken dat ook hoor, nu ik 3x per dag penicilline moet slikken ná wat te eten eet ik eigenlijk pas weer ontbijt, lunch én diner, meestal lukt de lunch niet en het ontbijt ook maar soms.. Maar met wat passen en meten (en heel soms accepteren dat je kind het even zelf moet doen, ookal huilt hij/zij) zou het toch wel moeten lukken hoor! Want zoals mijn lief altijd zegt: je kunt pas goed voor je kind zorgen als je ook goed voor jezelf zorgt en da's best waar eigenlijk, want als ik niet eet wordt ik moe en kan ik minder hebben en dan is de middag ineens véél langer en vervelender vaak. Proberen meissie!

Hiero gaat het goed, beter, best: vannacht heeft Stef niet meer gepoept waardoor we hadden besloten hem pas KV te geven wanneer hij weer een poep/diarreeluier had, dus de nacht is hij doorgekomen op bv en tegen de tijd dat hij vandaag een (normale!) poepbroek had had ik al overlegd met mijn arts.. En het is geen diarree omdat hij niet vaker poept als normaal! De KV staat dus nog ongebruikt in de keuken en mijn lieffie krijgt nog gewoon de borst Hij is er zelf ook blij mee geloof ik, want het lijkt wel alsof hij clowntjes heeft gegeten vandaag: hij heeft ontdekt dat hij naar me kan lachen en ik wás al verliefd, maar nu kan ik helemaal niet meer níet naar hem kijken Zó schattig! En als ik dan teruglach gaat hij echt van die schaterlach-bekkies trekken! Héérlijk!
3!
pi_76568081
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 15:36 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Onze kinderarts adviseert mensen om die reden om het niet door de fles te mengen inderdaad!
Wij mengen het met water en geven het dan met een spuitje (maar voor de voeding geven werkt hier niet, hij drinkt als hij honger heeft zo gulzig dat hij weer heel veel terugspuugt, inclusief het medicijn dus ), Niels vindt het lekker
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  vrijdag 8 januari 2010 @ 16:18:31 #292
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_76568129
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 16:13 schreef Twinkly het volgende:
Niels kan nog niet uit een flesje drinken en overdag gaat in een bedje slapen met de dag slechter.

Als hij gewoon op de flessenspeen kan sabbelen is het best, maar ohwee wanneer er melk uitkomt!
En net heb ik geprobeerd of 10 minuten laten huilen hielp omdat hij maar niet ging slapen, nou dat had ik beter niet kunnen doen Helemaal overstuur en niet meer te troosten, ook niet in mijn armen, en bezweet tot op het matras.
Twinkly misschien helpt het als je loopt? Esmee weigert de fles soms als we heb zittend geven, maar zodra je opstaat en loopt, heeft ze afleiding en dan drinkt ze hem ineens leeg. Geen idee waarom en we kunnen ook niet ontdekken wanneer ze eht wel doet en wanneer niet, maar he het werkt dus wat maakt het uit
pi_76568175
Had ik net al mijn moed bij elkaar geplakt om het cb dan toch maar eens te gaan bellen ivm het vele spugen van Minke vandaag... sta ik 20 minuten in de wacht en op dat moment begon Minke erg wakker te worden (bijna flesje-tijd) dus heb ik maar weer opgehangen. Maandag nieuwe ronde nieuwe kansen... hoop dat het weekend beter gaat, of eigenlijk dat het zodirect al beter gaat.

Twiinkly, dikke voor jou en Niels.... wat lijkt me dat rot zeg als je die 3 weken ook als deadline zeg maar hebt. Je wilt gewoon je mannetje onbezorgd kunnen achterlaten bij het kvd, maar kan me voorstellen dat deze voortekenen je niet echt geruststellen.

BJ, dat klinkt als een lekker middagdutje met zijn 2-tjes! Heerlijk joh... en misschien waren het inderdaad wel krampjes van het harde werken. Hier zit er 1 al de hele tijd als een bouwvakker scheten te laten... ben benieuwd wat ik zo ga aantreffen in die luier.
pi_76568225
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 16:18 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Twinkly misschien helpt het als je loopt? Esmee weigert de fles soms als we heb zittend geven, maar zodra je opstaat en loopt, heeft ze afleiding en dan drinkt ze hem ineens leeg. Geen idee waarom en we kunnen ook niet ontdekken wanneer ze eht wel doet en wanneer niet, maar he het werkt dus wat maakt het uit
haha dat is grappig Dat ga ik testen.
pi_76568293
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 16:15 schreef Incantrix het volgende:
Oh, Claudia, dat is een goeie, die wist ik niet.. Stef wil de speentjes die we hem tot nu toe hebben aangeboden niet, terwijl hij soms wel wil sabbelen, maar de afgeplatte speen durfden we hem nooit te geven vanwege dat advies!
De afgeplatte speen zou juist beter zijn, en niet slechter. Maar dat is dus achterhaald. Volgens de lactatiekundige van het borstvoedingscentrum verschilt het per kind welke speen wel of niet geaccepteerd wordt. Sommige baby's kunnen nu eenmaal niet op een bepaalde speen sabbelen vanwege - wat was het nou? - hun gehemelte of zo.

Dames, vergeet niet goed te eten, hè? Een maaltijd overslaan is echt niet goed. Ik vond het van mezelf al slecht dat ik tussendoortjes regelmatig oversla (ik probeer elke 2 uur te eten).
quote:
Hij is er zelf ook blij mee geloof ik, want het lijkt wel alsof hij clowntjes heeft gegeten vandaag: hij heeft ontdekt dat hij naar me kan lachen en ik wás al verliefd, maar nu kan ik helemaal niet meer níet naar hem kijken Zó schattig! En als ik dan teruglach gaat hij echt van die schaterlach-bekkies trekken! Héérlijk!
Oh, leuk is dat, hè? Ivan is ook zo'n lachebek. Zelfs als hij verdrietig is lacht hij vaak tussendoor en dat is helemaal schattig.
  Moderator vrijdag 8 januari 2010 @ 16:23:46 #296
5428 crew  miss_sly
pi_76568365
Twinkly, Senna is ook geen goede flesdrinker, maar op het kdv krijgen ze er met de fles nog het meeste in. Afgelopen woensdag zelfs 1x 110 en 1x 120 cc dat lukt ons thuis niet, hoor. Ze hebben daar natuurlijk best wel ervaring met kindjes die niet zo goed drinken, dus kans is best aanwezig dat het drinken daar, na een beetje oefening, stukken beter gaat dan thuis.

En om te slapen hebben ze bij Senna een paar heerlijke schommelstoelen voor als het in het bedje niet lukt. Dus ook slapen lukt daar wel, hoewel misschien wat minder dan thuis.

Komt vast goed
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_76568567
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 16:13 schreef Twinkly het volgende:

(Niels is 6 kg) .
Echt waar? Lekkere beer! Ivan weegt nu 5632 gram.
quote:
Oh, ik kan me die zorgen zo goed voorstellen. Oefen je met uit de fles drinken? Met dat bedje zal het wel goedkomen op het kinderdagverblijf. En iemand hier zei het pas nog: ze hebben er ervaring mee. Je zou wellicht kunnen overwegen om ze te bellen en nu alvast op de hoogte te stellen / advies te vragen? Ik weet niet hoe gebruikelijk het is om dat te doen, maar het neemt misschien wat zorgen weg? Ik zou het al fijn vinden om zoiets te horen als 'oh, dat zijn we wel gewend, hoor'. Heb je een wendag of wendagen? Ook daar zou je misschien iets mee kunnen?
pi_76568863
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 16:21 schreef Claudia_x het volgende:
Zelfs als hij verdrietig is lacht hij vaak tussendoor en dat is helemaal schattig.
hihi dat doet Niels ook: pruil, lach, nog grotere pruillip
pi_76569160
Oh, dat klinkt wel hoopvol Miss_Sly.
We hadden afgesproken dat mijn Lief zou oefenen met de fles zodat mijn borst niet te dichtbij is, ze zeggen dat het dan makkelijker gaat toch. Hij heeft twee weken vakantie gehad, maar hij kan er helemaal niet tegen dat Niels dan gaat huilen en heeft maar 1x geoefend. Dus heb ik het vanmorgen maar zelf gedaan. We zijn wel al eerder begonnen met de fles, toen ik begon met sporten, maar het is nog nooit gelukt.
De mevrouw van het kinderdagverblijf was hier gisteren en ik heb het er met haar over gehad. Op internet had ik gelezen dat kindjes vanaf 4-5 maanden ook uit een (tuit)bekertje moedermelk kunnen leren drinken maar daar stond zij niet achter.
Wat betreft het in bed slapen hebben ze wel een hangmatje aan een veer voor baby'tjes die niet kunnen slapen, maar toen ik laatst een hangmat van een doek gemaakt had werd hij heel boos toen ik hem erin had gelegd
Ik voel me ook bezwaard. Die mevrouw vertelde dat er in januari 2 en in februari 4 (incl Niels) kindjes beginnen op het kinderdagverblijf. Straks moet alle aandacht naar Niels uitgaan, of krijgen ze een hekel aan hem omdat hij huilt Het is maar een klein particulier kinderdagverblijf met twee groepen.
pi_76569373
Twink, onze KA zei dat we even aan de apotheker moesten vragen hoe lang het houdbaar was, dat wist zij zo niet. Mijn vriend zal straks wel met de instructies thuis komen. Als hij het spul heeft want er was onduidelijkheid schijnbaar en de apotheek moest eerst het ziekenhuis nog bellen om te overleggen.

Ik zou in de komende 3 weken wel regelmatig proberen een flesje te geven, op den duur lukt het hoor. Je hebt het verhaal van Ssserpente meegekregen, en dat is ook een successtory geworden!
Probeer wel thuis regelmatig een fles te geven, ook als hij al naar het kdv gaat. Ik heb zo vaak meegemaakt dat men thuis nooit een fles geeft, en dan ben je steeds zo aan het modderen met die flessen op het kdv.
En wb betreft het slapen, je zou het boek van Ria Blom eens kunnen lezen en kijken of daar voor jou bruikbare tips instaan. Wij hebben vooral met Meike veel aan dat boek gehad. Was wel zwaar, want je laat het kindje dus huilen....en huilen....en huilen.... De eerste keer was het anderhalf uur ofzo, verschrikkelijk.... Maar de keer erna nog maar een half uurtje. Dat bouwde steeds af tot ze helemaal niet meer huilde in bed, en vanaf toen is ze zo'n makkelijke slaper geworden! En dat is ze nu nog,
Bij Lars passen we deze methode ook wel toe, maar hij huilt gelukkig niet zo lang in bed. Meestal geeft hij na 10 min op. Maar dan schreeuwt hij wel de hele toko aan elkaar. Babyfoon uit en iets gaan doen werkt goed bij mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')